-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Насоси та компресори (Компресор високого тиску COLTRI SILENT HD 450ET (або еквівалент)
Торги відмінено
1 875 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 18 750.00 UAH
мін. крок: 1% або 18 750.00 UAH
Період оскарження:
10.12.2024 14:48 - 15.12.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Оскарження рішення про визначення переможця процедури закупівлі
Номер:
3649917c9b63474dbf621d6f1f804eca
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-12-10-013818-a.c1
Назва:
Оскарження рішення про визначення переможця процедури закупівлі
Скарга:
Скаржник не погоджується з даним рішенням Замовника, щодо визначення переможцем учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПОСТ-01" (код ЄДРПОУ 32960947), оскільки це порушує вимоги ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників, з наступних підстав:
1. Підстава перша відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ПОСТ-01"
Відповідно до вимог п.7 Інформація про мову (мови), якою (якими) повинно бути складено тендерні пропозиції Розділу І. Загальні положення ТД Замовник вимагав:
«У разі надання учасником документів, що вимагаються цією тендерною документацією, складених учасником іноземною мовою в минулих періодах, та/або наданих сторонніми підприємствами чи установами, таких як: накази про призначення, протоколи зборів, договори, накладні, акти, виписки, листи-відгуки, технічні специфікації, сертифікати, паспорти якості тощо, та/або скріншоти сторінок з офіційних іноземних сайтів, та/або сканкопії публікацій іноземних друкованих видань або письмових підтверджень, повинні надаватися разом із їх автентичним перекладом українською мовою.
Переклад повинен бути засвідчений підписом учасника (якщо учасником є фізична особа – підписами перекладача та учасника-фізичної особи).».
У складі документів тендерної пропозиції Учасника ТОВ "ПОСТ-01" надано 28. Авторизаційний лист.pdf (до скарги додається), де учасником порушено виконання вимог ТД, а Замовник в свою чергу нехтуючи дотриманням учасниками виконання вимог прописаних в ТД не звертає увагу на дане порушення – переклад авторизаційного листа виданий виробником не засвідчений підписом учасника.
В свою чергу Замовник знехтував своїм обов'язком, передбаченим постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, надати учаснику право виправити виявлені Замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції.
Доречно зауважити, що відповідно до пункту 40 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та / або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та / або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Тобто, розміщення повідомлення про усунення невідповідності – це обов’язок замовника, а не його право.
Тож, нехтуючи своїм обов'язком Замовник порушує вимоги ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників.
Тому, тендерна пропозиція учасника ТОВ "ПОСТ-01" мала бути відхилена Замовником відповідно до статті 31 Закону України «Про Публічні закупівлі».
2. Друга підстава відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ПОСТ-01"
Відповідно до п.1 Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції Розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Замовник вимагав:
«2) Інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (ю), згідно з переліком наведеним у Додатку №8 до тендерної документації.»
Додаток 8 до тендерної документації містить Перелік підтвердження кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону, підстав, встановлених пунктом 45 та 47 Особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством (документи, які має надати УЧАСНИК процедури закупівлі в складі тендерної пропозиції) та Інші документи, які має надати УЧАСНИК процедури закупівлі в складі тендерної пропозиції серед яких і Лист-згода на обробку персональних даних, надана за формою, наведеною у Додатку 5 до тендерної документації.
Ознайомившись з тендерною пропозицією Учасника ТОВ "ПОСТ-01" було виявлено відсутність Листа-згоди на обробку персональних даних згідно форми Додатку 5 до тендерної документації. А отже Учасник ТОВ "ПОСТ-01" порушив вимоги ТД, а Замовник знову знехтував вимогами ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» та проявив упереджене ставлення до цього учасника.
І знову Замовник знехтував своїм обов'язком, передбаченим постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, надати учаснику право виправити виявлені Замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції та маючи невідповідність документів тендерної пропозиції Учасника ТОВ "ПОСТ-01" акцептував її.
Тож, нехтуючи своїм обов'язком Замовник порушує вимоги ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників.
Тому, тендерна пропозиція учасника ТОВ "ПОСТ-01" мала бути відхилена Замовником відповідно до статті 31 Закону України «Про Публічні закупівлі».
3. Третя підстава відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ПОСТ-01"
Відповідно до п.1 Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції Розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Замовник вимагав:
«2) Інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (ю), згідно з переліком наведеним у Додатку №8 до тендерної документації.»
Додаток 8 до тендерної документації містить Перелік підтвердження кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону, підстав, встановлених пунктом 45 та 47 Особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством (документи, які має надати УЧАСНИК процедури закупівлі в складі тендерної пропозиції) та Інші документи, які має надати УЧАСНИК процедури закупівлі в складі тендерної пропозиції.
Так, п.2 Інші документи, які має надати УЧАСНИК процедури закупівлі в складі тендерної пропозиції містить вимогу надати Листи-гарантії відповідно умов Додатку №3, Додатку №4 та Додатку №7 до тендерної документації. Дані додатки передбачають форму згідно якої надається учасником інформація з обов'язковим зазначення дати їх складання.
Учасником ТОВ "ПОСТ-01" було надано 4. Лист-гарантія пп.2 п.45 Особливостей.pdf (до скарги додається) датований 05 грудня 2024 року, тобто до моменту публікації тендерної документації Замовником. Ця невідповідність порушує умови ТД Замовника, де чітко зазначено, що усі документи, які подаються учасником, мають бути чинними на момент розкриття тендерних пропозицій.
Замовник знову знехтував вимогами ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» та проявив упереджене ставлення до цього учасника та знехтував своїм обов'язком, передбаченим постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, надати учаснику право виправити виявлені Замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції та маючи невідповідність документів тендерної пропозиції Учасника ТОВ "ПОСТ-01" акцептував її.
Тому, тендерна пропозиція учасника ТОВ "ПОСТ-01" мала бути відхилена Замовником відповідно до статті 31 Закону України «Про Публічні закупівлі».
Доречно зауважити, що Замовником значно завищений бюджет даної закупівлі, і викликає сумнів чи робив замовник моніторинг цін на даний вид закупівлі. Оскільки таке обладнання, як мав намір закупити Замовник, може бути поставлено за значно дешевші кошти ніж було оголошено закупівлею та навіть ніж надано учасником ТОВ "ПОСТ-01". На підтвердження до скарги надаємо калькуляцію вартості товару Компресор високого тиску COLTRI SILENT HD 450ET. В калькуляції вартості зазначено, з яких складових складається ціна, в тому числі вартість товару придбаного у виробника. Тобто розуміючи вартість, що надає виробник розуміємо який прибуток отримує постачальник. Але не зрозуміло, чому так завищена ціна для кінцевого споживача?
Ми, як постачальники вже більше 10 років на ринку компресорів, чітко орієнтуємося в якості та вартості такого обладнання, були дуже здивовані завищеним бюджетом на такий компресор, а саме: Компресор високого тиску COLTRI SILENT HD 450ET і тому запропонували під такий бюджет значно кращої якості товар. Але схоже Замовник не зацікавлений купити якісний товар. Та виникає питання - чому бюджетні кошти так недоцільно витрачаються???
Враховуючи наведені докази, Скаржник категорично не погоджується з цими порушеннями та вважає рішення уповноваженої особи Замовника, щодо визначення переможця незаконним та таким, що підлягає скасуванню. А також такі дії Замовника свідчать про упереджене ставлення до учасника ТОВ "ПОСТ-01".
Скаржник категорично не погоджується з цими порушеннями та вважає рішення уповноваженої особи Замовника щодо визначення переможця незаконним та таким що підлягає скасуванню з наступних підстав.
Згідно ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи, зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. З огляду на нижчезазначене, Замовник торгів діяв не на підставі та не у спосіб передбачений законами України. Про порушення Замовником торгів Закону України «Про публічні закупівлі» свідчить наступне.
Відповідно до ч. 16 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник не може розміщувати щодо одного й того ж учасника процедури закупівлі більш ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Вважаємо, що рішення і дії Замовника спрямовані на зменшення конкуренції серед учасників та порушують принципи здійснення публічних закупівель, закріплені статтею 5 Закону, зокрема – недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Наявність порушених прав суб’єкта оскарження обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є учасником відповідної процедури закупівлі, претендує на неупереджений розгляд його тендерної пропозиції, об’єктивне визначення переможця та укладення договору з Замовником, оскільки є реальним та добросовісним учасником ринку.
Такі незаконні дії Замовника не відповідають принципам здійснення публічних закупівель, визначеним у ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та порушують, ст. 22 «Тендерна документація», ст. 29 «Розгляд та оцінка тендерних пропозицій/пропозицій» Закону України «Про публічні закупівлі».
Враховуючи вищенаведене та у відповідності до вимог статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» Скаржник вимушений звернутись до Антимонопольного комітету України зі скаргою на дії Замовника та просити зобов’язати Замовника усунути порушення законодавства про публічні закупівлі, прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі та скасування усіх рішень, які прийняті з порушенням чинного законодавства України. Так, засвідчуємо, що рішенням, яке є прийнятим з порушенням чинного законодавства України - це Протокол № 556/24 від 19 грудня 2024 року про визнання переможцем відкритих торгів по предмету закупівлі – «Насоси та компресори (Компресор високого тиску COLTRI SILENT HD 450ET (або еквівалент))» та підлягає скасуванню як незаконний.
На підставі викладеного, керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.pdf 23.12.2024 15:41
- Скарга.docx 23.12.2024 15:41
- Калькуляція вартості.pdf 23.12.2024 15:41
- 28. Авторизаційний лист.pdf 23.12.2024 15:41
- 4. Лист-гарантія пп.2 п.45 Особливостей.pdf 23.12.2024 15:41
- Довіреність № 1 від 01.04.2024р. на Іванову Є.А..pdf 23.12.2024 15:41
- акцепт ПОСТ-01.pdf 23.12.2024 15:41
- sign.p7s 23.12.2024 15:42
- Рішення від 25.12.2024 № 20557.pdf 25.12.2024 14:08
- Інформація про резолютивну частину рішення від 02.01.2025 № 49.pdf 02.01.2025 17:31
- рішення від 02.01.2025 № 49.pdf 03.01.2025 12:32
- 077-01-5027.pdf 25.12.2024 15:29
- пояснення по суті скарги.docx 25.12.2024 15:29
- 077-01-5027.pdf.p7s 25.12.2024 15:29
Дата прийняття скарги до розгляду:
23.12.2024 16:01
Дата розгляду скарги:
02.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
25.12.2024 14:08
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
03.01.2025 12:33
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
7e6c77ec1dfe4f85b0d91ef567878c80
Заголовок пункту скарги:
Оскарження рішення про визначення переможця процедури закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення:
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Скаржник не погоджується з даним рішенням Замовника, щодо визначення переможцем учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПОСТ-01" (код ЄДРПОУ 32960947), оскільки це порушує вимоги ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників, з наступних підстав:
1. Підстава перша відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ПОСТ-01"
Відповідно до вимог п.7 Інформація про мову (мови), якою (якими) повинно бути складено тендерні пропозиції Розділу І. Загальні положення ТД Замовник вимагав:
«У разі надання учасником документів, що вимагаються цією тендерною документацією, складених учасником іноземною мовою в минулих періодах, та/або наданих сторонніми підприємствами чи установами, таких як: накази про призначення, протоколи зборів, договори, накладні, акти, виписки, листи-відгуки, технічні специфікації, сертифікати, паспорти якості тощо, та/або скріншоти сторінок з офіційних іноземних сайтів, та/або сканкопії публікацій іноземних друкованих видань або письмових підтверджень, повинні надаватися разом із їх автентичним перекладом українською мовою.
Переклад повинен бути засвідчений підписом учасника (якщо учасником є фізична особа – підписами перекладача та учасника-фізичної особи).».
У складі документів тендерної пропозиції Учасника ТОВ "ПОСТ-01" надано 28. Авторизаційний лист.pdf (до скарги додається), де учасником порушено виконання вимог ТД, а Замовник в свою чергу нехтуючи дотриманням учасниками виконання вимог прописаних в ТД не звертає увагу на дане порушення – переклад авторизаційного листа виданий виробником не засвідчений підписом учасника.
В свою чергу Замовник знехтував своїм обов'язком, передбаченим постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, надати учаснику право виправити виявлені Замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції.
Доречно зауважити, що відповідно до пункту 40 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та / або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та / або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Тобто, розміщення повідомлення про усунення невідповідності – це обов’язок замовника, а не його право.
Тож, нехтуючи своїм обов'язком Замовник порушує вимоги ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників.
Тому, тендерна пропозиція учасника ТОВ "ПОСТ-01" мала бути відхилена Замовником відповідно до статті 31 Закону України «Про Публічні закупівлі».
2. Друга підстава відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ПОСТ-01"
Відповідно до п.1 Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції Розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Замовник вимагав:
«2) Інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (ю), згідно з переліком наведеним у Додатку №8 до тендерної документації.»
Додаток 8 до тендерної документації містить Перелік підтвердження кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону, підстав, встановлених пунктом 45 та 47 Особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством (документи, які має надати УЧАСНИК процедури закупівлі в складі тендерної пропозиції) та Інші документи, які має надати УЧАСНИК процедури закупівлі в складі тендерної пропозиції серед яких і Лист-згода на обробку персональних даних, надана за формою, наведеною у Додатку 5 до тендерної документації.
Ознайомившись з тендерною пропозицією Учасника ТОВ "ПОСТ-01" було виявлено відсутність Листа-згоди на обробку персональних даних згідно форми Додатку 5 до тендерної документації. А отже Учасник ТОВ "ПОСТ-01" порушив вимоги ТД, а Замовник знову знехтував вимогами ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» та проявив упереджене ставлення до цього учасника.
І знову Замовник знехтував своїм обов'язком, передбаченим постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, надати учаснику право виправити виявлені Замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції та маючи невідповідність документів тендерної пропозиції Учасника ТОВ "ПОСТ-01" акцептував її.
Тож, нехтуючи своїм обов'язком Замовник порушує вимоги ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників.
Тому, тендерна пропозиція учасника ТОВ "ПОСТ-01" мала бути відхилена Замовником відповідно до статті 31 Закону України «Про Публічні закупівлі».
3. Третя підстава відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ПОСТ-01"
Відповідно до п.1 Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції Розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Замовник вимагав:
«2) Інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (ю), згідно з переліком наведеним у Додатку №8 до тендерної документації.»
Додаток 8 до тендерної документації містить Перелік підтвердження кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону, підстав, встановлених пунктом 45 та 47 Особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством (документи, які має надати УЧАСНИК процедури закупівлі в складі тендерної пропозиції) та Інші документи, які має надати УЧАСНИК процедури закупівлі в складі тендерної пропозиції.
Так, п.2 Інші документи, які має надати УЧАСНИК процедури закупівлі в складі тендерної пропозиції містить вимогу надати Листи-гарантії відповідно умов Додатку №3, Додатку №4 та Додатку №7 до тендерної документації. Дані додатки передбачають форму згідно якої надається учасником інформація з обов'язковим зазначення дати їх складання.
Учасником ТОВ "ПОСТ-01" було надано 4. Лист-гарантія пп.2 п.45 Особливостей.pdf (до скарги додається) датований 05 грудня 2024 року, тобто до моменту публікації тендерної документації Замовником. Ця невідповідність порушує умови ТД Замовника, де чітко зазначено, що усі документи, які подаються учасником, мають бути чинними на момент розкриття тендерних пропозицій.
Замовник знову знехтував вимогами ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» та проявив упереджене ставлення до цього учасника та знехтував своїм обов'язком, передбаченим постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, надати учаснику право виправити виявлені Замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції та маючи невідповідність документів тендерної пропозиції Учасника ТОВ "ПОСТ-01" акцептував її.
Тому, тендерна пропозиція учасника ТОВ "ПОСТ-01" мала бути відхилена Замовником відповідно до статті 31 Закону України «Про Публічні закупівлі».
Доречно зауважити, що Замовником значно завищений бюджет даної закупівлі, і викликає сумнів чи робив замовник моніторинг цін на даний вид закупівлі. Оскільки таке обладнання, як мав намір закупити Замовник, може бути поставлено за значно дешевші кошти ніж було оголошено закупівлею та навіть ніж надано учасником ТОВ "ПОСТ-01". На підтвердження до скарги надаємо калькуляцію вартості товару Компресор високого тиску COLTRI SILENT HD 450ET. В калькуляції вартості зазначено, з яких складових складається ціна, в тому числі вартість товару придбаного у виробника. Тобто розуміючи вартість, що надає виробник розуміємо який прибуток отримує постачальник. Але не зрозуміло, чому так завищена ціна для кінцевого споживача?
Ми, як постачальники вже більше 10 років на ринку компресорів, чітко орієнтуємося в якості та вартості такого обладнання, були дуже здивовані завищеним бюджетом на такий компресор, а саме: Компресор високого тиску COLTRI SILENT HD 450ET і тому запропонували під такий бюджет значно кращої якості товар. Але схоже Замовник не зацікавлений купити якісний товар. Та виникає питання - чому бюджетні кошти так недоцільно витрачаються???
Враховуючи наведені докази, Скаржник категорично не погоджується з цими порушеннями та вважає рішення уповноваженої особи Замовника, щодо визначення переможця незаконним та таким, що підлягає скасуванню. А також такі дії Замовника свідчать про упереджене ставлення до учасника ТОВ "ПОСТ-01".
Скаржник категорично не погоджується з цими порушеннями та вважає рішення уповноваженої особи Замовника щодо визначення переможця незаконним та таким що підлягає скасуванню з наступних підстав.
Згідно ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи, зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. З огляду на нижчезазначене, Замовник торгів діяв не на підставі та не у спосіб передбачений законами України. Про порушення Замовником торгів Закону України «Про публічні закупівлі» свідчить наступне.
Відповідно до ч. 16 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник не може розміщувати щодо одного й того ж учасника процедури закупівлі більш ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Вважаємо, що рішення і дії Замовника спрямовані на зменшення конкуренції серед учасників та порушують принципи здійснення публічних закупівель, закріплені статтею 5 Закону, зокрема – недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Наявність порушених прав суб’єкта оскарження обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є учасником відповідної процедури закупівлі, претендує на неупереджений розгляд його тендерної пропозиції, об’єктивне визначення переможця та укладення договору з Замовником, оскільки є реальним та добросовісним учасником ринку.
Такі незаконні дії Замовника не відповідають принципам здійснення публічних закупівель, визначеним у ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та порушують, ст. 22 «Тендерна документація», ст. 29 «Розгляд та оцінка тендерних пропозицій/пропозицій» Закону України «Про публічні закупівлі».
Враховуючи вищенаведене та у відповідності до вимог статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» Скаржник вимушений звернутись до Антимонопольного комітету України зі скаргою на дії Замовника та просити зобов’язати Замовника усунути порушення законодавства про публічні закупівлі, прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі та скасування усіх рішень, які прийняті з порушенням чинного законодавства України. Так, засвідчуємо, що рішенням, яке є прийнятим з порушенням чинного законодавства України - це Протокол № 556/24 від 19 грудня 2024 року про визнання переможцем відкритих торгів по предмету закупівлі – «Насоси та компресори (Компресор високого тиску COLTRI SILENT HD 450ET (або еквівалент))» та підлягає скасуванню як незаконний.
На підставі викладеного, керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
1. Підстава перша відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ПОСТ-01"
Відповідно до вимог п.7 Інформація про мову (мови), якою (якими) повинно бути складено тендерні пропозиції Розділу І. Загальні положення ТД Замовник вимагав:
«У разі надання учасником документів, що вимагаються цією тендерною документацією, складених учасником іноземною мовою в минулих періодах, та/або наданих сторонніми підприємствами чи установами, таких як: накази про призначення, протоколи зборів, договори, накладні, акти, виписки, листи-відгуки, технічні специфікації, сертифікати, паспорти якості тощо, та/або скріншоти сторінок з офіційних іноземних сайтів, та/або сканкопії публікацій іноземних друкованих видань або письмових підтверджень, повинні надаватися разом із їх автентичним перекладом українською мовою.
Переклад повинен бути засвідчений підписом учасника (якщо учасником є фізична особа – підписами перекладача та учасника-фізичної особи).».
У складі документів тендерної пропозиції Учасника ТОВ "ПОСТ-01" надано 28. Авторизаційний лист.pdf (до скарги додається), де учасником порушено виконання вимог ТД, а Замовник в свою чергу нехтуючи дотриманням учасниками виконання вимог прописаних в ТД не звертає увагу на дане порушення – переклад авторизаційного листа виданий виробником не засвідчений підписом учасника.
В свою чергу Замовник знехтував своїм обов'язком, передбаченим постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, надати учаснику право виправити виявлені Замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції.
Доречно зауважити, що відповідно до пункту 40 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та / або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та / або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Тобто, розміщення повідомлення про усунення невідповідності – це обов’язок замовника, а не його право.
Тож, нехтуючи своїм обов'язком Замовник порушує вимоги ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників.
Тому, тендерна пропозиція учасника ТОВ "ПОСТ-01" мала бути відхилена Замовником відповідно до статті 31 Закону України «Про Публічні закупівлі».
2. Друга підстава відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ПОСТ-01"
Відповідно до п.1 Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції Розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Замовник вимагав:
«2) Інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (ю), згідно з переліком наведеним у Додатку №8 до тендерної документації.»
Додаток 8 до тендерної документації містить Перелік підтвердження кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону, підстав, встановлених пунктом 45 та 47 Особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством (документи, які має надати УЧАСНИК процедури закупівлі в складі тендерної пропозиції) та Інші документи, які має надати УЧАСНИК процедури закупівлі в складі тендерної пропозиції серед яких і Лист-згода на обробку персональних даних, надана за формою, наведеною у Додатку 5 до тендерної документації.
Ознайомившись з тендерною пропозицією Учасника ТОВ "ПОСТ-01" було виявлено відсутність Листа-згоди на обробку персональних даних згідно форми Додатку 5 до тендерної документації. А отже Учасник ТОВ "ПОСТ-01" порушив вимоги ТД, а Замовник знову знехтував вимогами ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» та проявив упереджене ставлення до цього учасника.
І знову Замовник знехтував своїм обов'язком, передбаченим постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, надати учаснику право виправити виявлені Замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції та маючи невідповідність документів тендерної пропозиції Учасника ТОВ "ПОСТ-01" акцептував її.
Тож, нехтуючи своїм обов'язком Замовник порушує вимоги ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників.
Тому, тендерна пропозиція учасника ТОВ "ПОСТ-01" мала бути відхилена Замовником відповідно до статті 31 Закону України «Про Публічні закупівлі».
3. Третя підстава відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ПОСТ-01"
Відповідно до п.1 Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції Розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Замовник вимагав:
«2) Інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (ю), згідно з переліком наведеним у Додатку №8 до тендерної документації.»
Додаток 8 до тендерної документації містить Перелік підтвердження кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону, підстав, встановлених пунктом 45 та 47 Особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством (документи, які має надати УЧАСНИК процедури закупівлі в складі тендерної пропозиції) та Інші документи, які має надати УЧАСНИК процедури закупівлі в складі тендерної пропозиції.
Так, п.2 Інші документи, які має надати УЧАСНИК процедури закупівлі в складі тендерної пропозиції містить вимогу надати Листи-гарантії відповідно умов Додатку №3, Додатку №4 та Додатку №7 до тендерної документації. Дані додатки передбачають форму згідно якої надається учасником інформація з обов'язковим зазначення дати їх складання.
Учасником ТОВ "ПОСТ-01" було надано 4. Лист-гарантія пп.2 п.45 Особливостей.pdf (до скарги додається) датований 05 грудня 2024 року, тобто до моменту публікації тендерної документації Замовником. Ця невідповідність порушує умови ТД Замовника, де чітко зазначено, що усі документи, які подаються учасником, мають бути чинними на момент розкриття тендерних пропозицій.
Замовник знову знехтував вимогами ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» та проявив упереджене ставлення до цього учасника та знехтував своїм обов'язком, передбаченим постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, надати учаснику право виправити виявлені Замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції та маючи невідповідність документів тендерної пропозиції Учасника ТОВ "ПОСТ-01" акцептував її.
Тому, тендерна пропозиція учасника ТОВ "ПОСТ-01" мала бути відхилена Замовником відповідно до статті 31 Закону України «Про Публічні закупівлі».
Доречно зауважити, що Замовником значно завищений бюджет даної закупівлі, і викликає сумнів чи робив замовник моніторинг цін на даний вид закупівлі. Оскільки таке обладнання, як мав намір закупити Замовник, може бути поставлено за значно дешевші кошти ніж було оголошено закупівлею та навіть ніж надано учасником ТОВ "ПОСТ-01". На підтвердження до скарги надаємо калькуляцію вартості товару Компресор високого тиску COLTRI SILENT HD 450ET. В калькуляції вартості зазначено, з яких складових складається ціна, в тому числі вартість товару придбаного у виробника. Тобто розуміючи вартість, що надає виробник розуміємо який прибуток отримує постачальник. Але не зрозуміло, чому так завищена ціна для кінцевого споживача?
Ми, як постачальники вже більше 10 років на ринку компресорів, чітко орієнтуємося в якості та вартості такого обладнання, були дуже здивовані завищеним бюджетом на такий компресор, а саме: Компресор високого тиску COLTRI SILENT HD 450ET і тому запропонували під такий бюджет значно кращої якості товар. Але схоже Замовник не зацікавлений купити якісний товар. Та виникає питання - чому бюджетні кошти так недоцільно витрачаються???
Враховуючи наведені докази, Скаржник категорично не погоджується з цими порушеннями та вважає рішення уповноваженої особи Замовника, щодо визначення переможця незаконним та таким, що підлягає скасуванню. А також такі дії Замовника свідчать про упереджене ставлення до учасника ТОВ "ПОСТ-01".
Скаржник категорично не погоджується з цими порушеннями та вважає рішення уповноваженої особи Замовника щодо визначення переможця незаконним та таким що підлягає скасуванню з наступних підстав.
Згідно ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи, зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. З огляду на нижчезазначене, Замовник торгів діяв не на підставі та не у спосіб передбачений законами України. Про порушення Замовником торгів Закону України «Про публічні закупівлі» свідчить наступне.
Відповідно до ч. 16 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник не може розміщувати щодо одного й того ж учасника процедури закупівлі більш ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Вважаємо, що рішення і дії Замовника спрямовані на зменшення конкуренції серед учасників та порушують принципи здійснення публічних закупівель, закріплені статтею 5 Закону, зокрема – недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Наявність порушених прав суб’єкта оскарження обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є учасником відповідної процедури закупівлі, претендує на неупереджений розгляд його тендерної пропозиції, об’єктивне визначення переможця та укладення договору з Замовником, оскільки є реальним та добросовісним учасником ринку.
Такі незаконні дії Замовника не відповідають принципам здійснення публічних закупівель, визначеним у ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та порушують, ст. 22 «Тендерна документація», ст. 29 «Розгляд та оцінка тендерних пропозицій/пропозицій» Закону України «Про публічні закупівлі».
Враховуючи вищенаведене та у відповідності до вимог статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» Скаржник вимушений звернутись до Антимонопольного комітету України зі скаргою на дії Замовника та просити зобов’язати Замовника усунути порушення законодавства про публічні закупівлі, прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі та скасування усіх рішень, які прийняті з порушенням чинного законодавства України. Так, засвідчуємо, що рішенням, яке є прийнятим з порушенням чинного законодавства України - це Протокол № 556/24 від 19 грудня 2024 року про визнання переможцем відкритих торгів по предмету закупівлі – «Насоси та компресори (Компресор високого тиску COLTRI SILENT HD 450ET (або еквівалент))» та підлягає скасуванню як незаконний.
На підставі викладеного, керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
1. Прийняти скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «АТЕМЛЮФТ» до розгляду по процедурі публічних закупівель за ідентифікатором UA-2024-12-10-013818-a ДК 021:2015 код 42120000-6 – «Насоси та компресори (Компресор високого тиску COLTRI SILENT HD 450ET (або еквівалент))». 2. Визнати Протокол № 556/24 від 19 грудня 2024 року таким, що порушує законодавство про публічні закупівлі, а саме ст. 5 та ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі». 3. Зобов’язати Замовника усунути порушення законодавства про публічні закупівлі шляхом приведення їх у відповідність до вимог чинного законодавства України, а саме скасувати, Протокол № 556/24 від 19 грудня 2024 року та закінчити процедуру закупівлі відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі».