• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Код за ДК 021:2015:90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами

Завершена

375 030.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 875.15 UAH
Період оскарження: 09.12.2024 18:00 - 04.01.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга

Номер: 05d9714331644cf5a364151dbf1ba533
Ідентифікатор запиту: UA-2024-12-09-020515-a.c1
Назва: Скарга
Скарга:
на умови тендерної документації
Дата розгляду скарги: 25.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 17.12.2024 15:44
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 27.12.2024 11:52
Дата виконання рішення Замовником: 27.12.2024 12:26
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення виконано, зміни в ТД внесено
Автор: ТОВ ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС, Коханов Руслан 380979114498 RUSLANTARKOM@GMAIL.COM http://www.tarkom.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 55242cea262a43d5b725310465a69603
Заголовок пункту скарги: Заголовок
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 09.12.2024 року КОМУНАЛЬНИМ НЕКОМЕРЦІЙНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ "ГАЙСИНСЬКА ЦЕНТРАЛЬНА РАЙОННА ЛІКАРНЯ ГАЙСИНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ" (далі-Замовник) опубліковано оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: «Код за ДК 021:2015:90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами» з очікуваною вартістю 375 030,00грн з ПДВ (далі- Процедура закупівлі).
В умовах тендерної документації по Процедурі закупівлі, ідентифікатор закупівлі UA-2024-12-09-020515-a, наявні дискримінаційні, необґрунтовані та незаконні вимоги що обмежують участь Скаржника та інших потенційних учасників.
У відповідності до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
Аналогічна норма містить п. 56 Особливостей, а саме скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Скаржник бажає скористатись вказаним правом з огляду на встановлення в тендерній документації дискримінаційних умов.
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати, обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи - викладені в наступному.

Таблиця 1

пп Посилання на вимогу тендерної документації Зміст вимоги яка встановлена Замовником в тендерній документації Опис порушення процедури закупівлі та дискримінаційних вимог, які обмежують конкуренцію та участь Скаржника в Процедурі закупівлі
1 П.8 розділу ІІІ тендерної документації Інформація про субпідрядника/ співвиконавця (у випадку закупівлі робіт чи послуг)
Не передбачено (предметом закупівлі є товар) Предметом закупівлі є Код за ДК 021:2015:90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами.
В інформації про предмет закупівлі також передбачено, що предметом закупівлі є послуги.
Але Замовник у даному пункті тендерної документації безпідставно зазначає, що предметом закупівлі є товар.

Відповідно до п.47 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. № 471) (додається як доказ) у разі коли учасник процедури закупівлі має намір залучити інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців в обсязі не менш як 20 відсотків вартості договору про закупівлю у разі закупівлі робіт або послуг для підтвердження його відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону (у разі застосування таких критеріїв до учасника процедури закупівлі), замовник перевіряє таких суб’єктів господарювання щодо відсутності підстав, визначених цим пунктом.
Тобто чинне законодавство України у сфері публічних закупівель передбачає можливість залучення субпідрядника.
Тому умова, передбачена в п.8 розділу ІІІ тендерної документації щодо неможливості залучення учасниками субпідрядника/співвиконавця є такою, що прямо суперечить чинному законодавству України у сфері публічних закупівель, зокрема Особливостям.

Скаржник має намір залучити субпідрядника/співвиконавця до надання послуг за цією закупівлею.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує на участь в Процедурі закупівлі Скаржника та інших учасників, які мають намір залучити субпідрядників/співвиконавців до надання послуг за даною закупівлею.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
2 П.3 Додатку 1 тендерної документації Гарантійний лист про наявність вантажника у штаті Учасника для забезпечення завантаження відходів у спецтранспорт власними силами. Надати наказ про прийняття на роботу вантажника, а також свідоцтво про проходження навчання за програмою спеціалізованого курсу з супроводження, завантаження та розвантаження небезпечних вантажів автомобільним транспортом (не менше трьох фахівців). Відповідно до вимоги тендерної документації в цій частині Скаржник має свідоцтво про проходження навчання за програмою спеціалізованого курсу з супроводження, завантаження та розвантаження небезпечних вантажів автомобільним транспортом (для двох фахівців).

Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії свідоцтва про проходження навчання за програмою спеціалізованого курсу з супроводження, завантаження та розвантаження небезпечних вантажів автомобільним транспортом (для двох фахівців).

Разом з тим чинне законодавство, зокрема ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (додаються як докази), не вимагає наявності в суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері управління небезпечними відходами мати не менше трьох вантажників (фахівців) з свідоцтвом про проходження навчання за програмою спеціалізованого курсу з супроводження, завантаження та розвантаження небезпечних вантажів автомобільним транспортом.

Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.

Дискримінаційність такої вимоги додатково підтверджується рішенням АМКУ №15169-р/пк-пз від 11.09.2024 (додається як доказ).

3 П.2.2 Додатку 7 тендерної документації Надати у складі пропозиції копію наказу про видачу ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, або Реєстр ліцензій на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами, розміщений на офіційному веб-сайті Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України за посиланням https://mepr.gov.ua/biznesu/dozvoly-ta-litsenziyi, з зазначенням у ньому конкретного виду та коду відходів, відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами». У Додатку 3 Технічна специфікації до тендерної документації Замовник зазначає перелік відходів, щодо яких повинні надаватися послуги з поводження. Разом з цим, у цьому додатку, так і загалом у тендерній документації Замовник не зазначає, що такі відходи є небезпечними і відповідно не вказує виду та коду відходів, відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами».
З огляду на це очевидно, що відходи є безпечними. Тому незрозуміло на якій підставі і чому Замовник щодо надання послуг з поводження з безпечними відходами вимагає надання у складі пропозиції копію наказу про видачу ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, або Реєстр ліцензій на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами.
Крім цього, незрозуміло який конкретний вид та код відходів, відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретний вид операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами» повинен бути зазначений у ліцензії, якщо таких видів та кодів відходів не зазначає сам Замовник стосовно відходів, послуги поводження з якими мають надаватися за предметом закупівлі. Тому сам Замовник в умовах тендерної документації не класифікує відходи, послуги поводження з якими мають надаватися за предметом закупівлі, як небезпечні.

З огляду на вищезазначене, вимоги щодо надання у складі пропозиції наказу про видачу ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, або Реєстру ліцензій на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами є такою, що не стосується предмету закупівлі, оскільки предметом закупівлі є послуги з поводження з безпечними відходами.

Також зазначаємо, що щодо надання послуг з поводження з безпечними відходами не потрібна наявність ліцензії відповідно до Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» (додається як доказ).

Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та інших учасників, які надають послуги з поводження з безпечними відходами і відповідно не мають ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами в силу необов’язковості такої відповідно до чинного законодавства України, та створює обмеження конкуренції серед учасників.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі
4 П.2.4 Додатку 7 тендерної документації Учасник має надати у складі пропозиції Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів, який містить коди відходів згідно Національного переліку відходів, що є предметом закупівлі.
Відповідно до п.2 постанови КМУ від 31 жовтня 2023 р. № 1137 (додається як доказ) подані суб’єктами господарювання декларації про провадження видів господарської діяльності щодо здійснення операцій з оброблення відходів (крім господарської діяльності з управління небезпечними відходами) є дійсними до 9 квітня 2025 року. У строк до 9 квітня 2025 р. суб’єкти господарювання для подальшого провадження своєї діяльності повинні отримати відповідні дозвільні документи у порядку та на умовах, що передбачені Законом України “Про управління відходами”.
Таким чином, відповідно до цієї норми строк дії поданих суб'єктами господарювання декларацій про провадження видів господарської діяльності щодо здійснення операцій з оброблення відходів продовжено до 09 квітня 2025 року.
Тобто суб’єкти господарювання на даний час не зобов’язані мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів, оскільки такий дозвіл на даний час заміняє Декларація про провадження господарської діяльності.

У Скаржника наявна відповідна Декларація про провадження господарської діяльності (додається як доказ).

Разом з тим, чинне законодавство, зокрема ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (додаються як докази), не вимагає наявності в суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері управління небезпечними відходами обов’язкових умов наявності дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів.
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Наказ з додатком про видачу ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, який виданий і за відсутності дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів, що додатково підтверджує незаконність такої вимоги Замовника.

Крім цього, інформація щодо наявності Декларації про провадження господарської діяльності (дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів) зазначена на сайті Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України за посиланням: https://mepr.gov.ua/biznesu/dozvoly-ta-litsenziyi/ (файл додається як доказ), де не зазначено про нечинність даної Декларації.

Крім цього, вимоги Замовника щодо змісту самого Дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів суперечать чинному законодавству, а саме формі Дозволу, яка затверджена як Додаток 3 до Порядку видачі, відмови у видачі, анулювання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19 грудня 2023 р. № 1328 (додається як доказ). Зокрема, Замовник вимагає, щоб Дозвіл містив коди відходів згідно Національного переліку відходів, що є предметом закупівлі. Але у затвердженій формі Дозволу відсутня така категорія як «найменування відходів, визначене відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням», як і категорія «вид операції». Натомість у цій затвердженій формі Дозволу наявні лише такі категорії як «найменування виду відходів», «код операції».
Більше того, незрозуміло які коди відходів згідно Національного переліку відходів, що є предметом закупівлі повинні бути зазначені у Дозволі, якщо таких кодів відходів не зазначає у предметі закупівлі та тендерній документації сам Замовник стосовно відходів, послуги поводження з якими мають надаватися за предметом закупівлі. Тому зазначена у цьому пункті тендерної документації вимога Замовника взагалі є такою, що суперечить умовам тендерної документації і характеристиці предмету закупівлі.

Крім цього, як вже зазначалося вище, Замовник сам Замовник в умовах тендерної документації не класифікує відходи, послуги поводження з якими мають надаватися за предметом закупівлі, як небезпечні. Як наслідок, відходи, щодо яких відповідно до предмету закупівлі повинні бути надані послуги з поводження, можна обґрунтовано вважати безпечними відходами, оскільки Замовником не доведено інше і Замовник сам класифікує відходи як безпечні через те, що не вказав коди та види небезпечних відходів. Наявність дозволу на здійснення операцій з оброблення безпечних відходів не передбачена чинним законодавством України, в тому числі і постановою КМУ від 31 жовтня 2023 р. № 1137. Тому вимога щодо надання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів, який містить коди відходів згідно Національного переліку відходів є необґрунтованою є такою, що не стосується предмету закупівлі, оскільки предметом закупівлі є послуги поводження з безпечними відходами.

Зазначена вимога щодо надання Дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів, який містить коди відходів згідно Національного переліку відходів, що є предметом закупівлі є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.

5 П.2.4.1, 2.4.2 Додатку 7 тендерної документації Виписка з балансу Учасника, що підтверджує наявність на балансі власної сміттєспалювальної печі (інсенераторного комплексу) (надати копію технічного паспорту, копію сертифікату відповідності (температура спалювання в камері горіння має бути не менше 1100 0С)) та установки для розділення компонентів ртутьвмісних люмінесцентних ламп та приладів;
Надати копію документів, що підтверджують право власності чи оренду печі та установки для розділення компонентів ртутьвмісних люмінесцентних ламп та приладів з усіма невід’ємними додатками та актами приймання-передачі. Предметом закупівлі є Код за ДК 021:2015:90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами.
Предметом закупівлі не є послуги з утилізації люмінесцентних ламп.
З огляду на це, незрозуміло, чому в Учасника повинна бути наявною установки для розділення компонентів ртутьвмісних люмінесцентних ламп та приладів, якщо у даній процедурі закупівлі не закупляються послуги з утилізації люмінесцентних ламп чи послуги з розділення компонентів ртутьвмісних люмінесцентних ламп та приладів. Разом з тим при наданні послуг, які є предметом закупівлі установка для розділення компонентів ртутьвмісних люмінесцентних ламп та приладів не використовується.
Крім цього, ЗУ «Про управління відходами», Постанова КМУ від 5 грудня 2023 р. № 1278 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами», зокрема п.25 (додаються як докази), та інші нормативно-правові акти не вимагають наявності в суб’єктів господарювання, які надають послуги з управління (поводження) небезпечними відходами сміттєспалювальної печі (інсенераторного комплексу) та установки для розділення компонентів ртутьвмісних люмінесцентних ламп та приладів.
Також вищезазначене законодавство не містить вимоги щодо наявності в суб’єктів господарювання, які надають послуги з управління (поводження) небезпечними відходами сміттєспалювальної печі (інсенераторного комплексу) з температурою спалювання в камері горіння не менше 1100 0С.
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Наказ з додатком про видачу ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, який виданий і за відсутності сміттєспалювальної печі (інсенераторного комплексу) з температурою спалювання в камері горіння не менше 1100 0С та установки для розділення компонентів ртутьвмісних люмінесцентних ламп та приладів, що додатково підтверджує незаконність такої вимоги Замовника.

Незаконність такої вимоги підтверджена і рішенням АМКУ № 15104-р/пк-пз від 10.09.2024 (додається як доказ).

Окремо необхідно звернути увагу на те, що вимагається наявність саме власної сміттєспалювальної печі (інсенераторного комплексу) та установки для розділення компонентів ртутьвмісних люмінесцентних ламп та приладів, що виключає можливість підтвердити відповідність даній вимозі у випадку наявності такого орендованого обладнання чи у випадку наявності такого обладнання у субпідрядника\співвиконавця. Це прямо суперечить принципам здійснення публічних закупівель та чинному законодавству України.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
6 П.2.5 Додатку 7 тендерної документації Копію атестату виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку), забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог ЗУ «Про управління з відходами» (Відповідно до ст.55 ЗУ ««Про охорону навколишнього середовища»). Вимоги ЗУ «Про управління відходами» (Відповідно до ст.55 ЗУ «Про охорону навколишнього середовища») (додається як доказ) не містять вимог щодо наявності у суб’єктів господарювання атестату виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку), забезпечує стабільність процесу видалення.

Чинне законодавство взагалі не визначає такого терміну як «стабільність процесу видалення».

За таких обставин замовник не обґрунтував в встановлення даної дискримінаційної вимоги та вимагання в Учасників надати саме копію атестату виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку), забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог ЗУ «Про управління з відходами» (Відповідно до ст.55 ЗУ ««Про охорону навколишнього середовища»).

Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії власний атестат виробництва.

За таких обставин участь у процедурі закупівлі зможуть взяти учасники які мають виключно атестат виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку) , забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог ЗУ «Про управління відходами» (Відповідно до ст.55 ЗУ «Про охорону навколишнього середовища»).

В той час як предметом закупівлі не передбачається вилучення з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку).

Разом з тим, чинне законодавство, зокрема ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (додаються як докази), не вимагає наявності в суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері управління небезпечними відходами обов’язкових умов наявності атестату виробництва.
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Наказ з додатком про видачу ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, який виданий і за відсутності атестату виробництва, що додатково підтверджує незаконність такої вимоги Замовника.

Крім цього, атестація виробництва взагалі не є обов’язковою, оскільки Порядок проведення атестації виробництва підприємств, що здійснюють переробку, утилізацію або знищення вилученої з обігу неякісної та небезпечної продукції, затверджений Наказом Держстандарту України 25.09.2000 N 571, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 17 січня 2001 р. за N 33/5224 втратив чинність.

Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.

Дискримінаційність такої вимоги додатково підтверджується рішенням АМКУ №15169-р/пк-пз від 11.09.2024 (додається як доказ).
7 П.6.1, 6.2, 6.3 Додатку 7 тендерної документації Копія діючого на момент подачі пропозиції сертифікату ISO 9001-2015 «Системи управління якістю. Вимоги» (ISO 9001-2015 IDT).

Копія діючого на момент подачі пропозиції сертифікату відповідності Учасника системи екологічного управління ISO 14001:2015 IDT), «Система екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування».

Копія діючого на момент подачі пропозиції сертифікату відповідності Учасника ISO 45001:2018 «Системи менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці.
Щодо даних сертифікатів відповідності варто зазначити, що законодавчий обов’язок на їх отримання відсутній, а в Україні діє принцип добровільної сертифікації.
Перелiк товарів і послуг, які пiдлягають обов’язковiй сертифiкацiї визначений в Перелiку продукцiї, що пiдлягає обов’язковiй сертифiкацiї в Українi (далi - Перелiк), який затверджено наказом Державного комiтету України з питань технiчного регулювання та споживчої полiтики вiд 01.02.2005 №28. Наказ втратив чиннiсть (пiдстава - Наказ Мiнiстерства економiчного розвитку i торгівлi України вiд 26.01.2018 №93, зареєстрований в Мiнiстерствi юстицiї України 16 лютого 2018р. за № 194/31646). В резулътатi аналiзу Перелiку встановлено, що послуги, які є предметом закупiвлi, не входять в Перелiк та не пiдлягають обов’язковiй сертифiкацiї вiдповiдно до законодавства України. Тому законодавством не передбачено надання сертифiкатів вiдповiдностi вiд органу обов’язкової сертифiкацiї.
Крім цього, з 16.03.2018 р. набрав чинності наказ Мінекономрозвитку України від 26.01.2018 р. №93, яким з метою приведення нормативно - правових актів у відповідність із законодавством визнано такими, що втратив чинність зокрема наказ № 28. У зв’язку з втратою чинності з 01.01.18 Декрету Кабінетів Міністрів України від 10.05.93 № 46 - 93 “ Про стандартизацію і сертифікацію”, державна система сертифікації припинила своє існування, а тому з 01.01.18 відсутні правові підстави провадження органами із сертифікації діяльності як призначених органів в державній системі сертифікації. Таким чином, у суб’єкта господарювання, який отримав ліцензію на провадження господарської
діяльності з управління небезпечними відходами та провадить господарську діяльність по даному виду діяльності, діючим законодавством не передбачено. Вимога щодо надання вищезазначеного сертифікату порушує гарантований ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» принцип недискримінації учасників.
Зокрема, вищезазначене підтверджує і практика АМКУ, а саме: рішення №241-р/пк-ск від 26.02.2014; рішення 303-р/пк-ск від 19.02.2016; рішення 457-р/пк-ск від 03.04.2015; рішенням 17230-р/пк-пз від 14.09.2020.
Крім цього, надання цих документів у складі пропозиції жодним чином не стосується предмета закупівлі, тому вимога щодо їх надання є неправомірною.
Варто зазначити і те, що виготовлення даних сертифікатів потребує часових ресурсів.
Тому учасники, у яких відсутні сертифікати позбавлені можливості брати участь у процедурі закупівлі.
Вимоги щодо обов’язкової наявності вищевказаних документів у суб’єктів господарювання, які надають послуги з управління (поводження) небезпечними відходами не передбачені ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (додаються як докази).
Видачею ліцензії Скаржнику орган ліцензування також підтвердив, що відсутність зазначеного сертифікату відповідності повністю відповідає ліцензійним умовам провадження діяльності у сфері управління небезпечними відходами.
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Наказ з додатком про видачу ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, який виданий і за відсутності вищезазначених сертифікатів, що додатково підтверджує незаконність такої вимоги Замовника.

Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.

Дискримінаційність такої вимоги підтверджується також рішенням АМКУ № 15104-р/пк-пз від 10.09.2024 (додається як доказ).
8 П.6.1, 6.2, 6.3 Додатку 7 тендерної документації На підтвердження відповідності екологічним характеристикам, учасник додатково надає у складі пропозиції висновок з оцінки впливу на довкілля (інший документ, що має такий статус), який підтверджує допустимість провадження планової діяльності здійснення господарської діяльності з управління відходами Учасником щодо відходів, які зазначені у предметі закупівлі, визначених відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, із зазначенням конкретних видів операцій оброблення відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами». По-перше, даний Висновок з оцінки впливу на довкілля видається одноразово.
Також відповідно до частини 3 статті 17 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» (додається в якості доказів) висновки державної екологічної експертизи, одержані до введення в дію цього Закону, зберігають чинність та мають статус висновку з оцінки впливу на довкілля. Даний Закон вступив в силу 23.05.2017 року. Скаржнику зокрема було видано еколого-експертну оцінку аналітичного опрацювання матеріалів оцінки впливів на навколишнє середовище від 13.12.2012 року (надається в якості доказу), тобто до введення в дію Закону України «Про оцінку впливу на довкілля». З огляду на норму частини 3 статті 17 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» видана Скаржнику еколого-експертна оцінка є чинною. Таким чином, Замовник повинен був передбачити у вимогах тендерної документації можливість надання замість Висновку з оцінки впливу на довкілля, виданий Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України також висновків державної екологічної експертизи, одержаних до введення в дію Закону України «Про оцінку впливу на довкілля».

Крім цього, суб’єкти господарювання, які надають послуги з управління (поводження) небезпечними відходами не повинні мати Висновку з оцінки впливу на довкілля (інший документ, що має такий статус), який підтверджує допустимість провадження планової діяльності здійснення господарської діяльності з управління відходами щодо відходів, визначених відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, із зазначенням конкретних видів операцій оброблення відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами». Такий обов’язок не встановлений також жодними нормами законодавства, зокрема Законом України «Про управління відходами», Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (які надаються в якості доказів). Зокрема, у п.1 Ліцензійний умов встановлено, що ці Ліцензійні умови встановлюють вичерпний перелік документів, які додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами (далі - ліцензія), а також визначають вичерпний перелік організаційних, кадрових, технологічних вимог, обов’язкових до виконання під час провадження такої діяльності. Відповідно до п.6 Ліцензійних умов до заяви про отримання ліцензії або розширення провадження виду господарської діяльності додаються засвідчені підписом здобувача ліцензії (ліцензіата) або іншої уповноваженої особи документи дозвільного характеру за формою згідно з додатком 6. Додаток 6 до Ліцензійних умов передбачено, що Висновок з оцінки впливу на довкілля надається у випадках, визначених Законом України «Про оцінку впливу на довкілля».
Тобто законодавством визначено, що під час проходження процедури ліцензійної перевірки на отримання/розширення ліцензії органу ліцензування Ліцензіат надає Висновок з оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України «Про оцінку впливу на довкілля».

Відповідно до п.4 Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами, затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 08.06.2015 р. № 325 (додаються в якості доказів) провадження господарської діяльності з оброблення, знешкодження, утилізації і видалення небезпечних медичних відходів проводиться закладами або іншими суб’єктами господарювання, які отримали ліцензію, відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 446 (далі - Ліцензія).» Відповідно до ч.3 ст. 27 Закону України «Про управління відходами» суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами. Тобто, діючими нормативними документами, які регламентують діяльність у сфері управління медичними відходами не передбачено надання документу з назвою «Висновок з оцінки впливу на довкілля (інший документ, що має такий статус), який підтверджує допустимість провадження планової діяльності здійснення господарської діяльності з управління відходами щодо відходів, визначених відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, із зазначенням конкретних видів операцій оброблення відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами»». Нормативні документи, на які посилається Замовник в тендерній документації і які регламентують здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами, передбачають наявність лише дозволу та ліцензії на управління небезпечними відходами.

Разом з цим у Скаржника наявний Наказ з додатком про видачу ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами (додається як доказ). Видачею ліцензії Скаржнику орган ліцензування також підтвердив, що наявність еколого-експертної оцінки аналітичного опрацювання матеріалів оцінки впливів на навколишнє середовище від 13.12.2012 року і відсутність Висновку з оцінки впливу на довкілля, виданого Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, який обов’язково має включати в себе відходи, згідно предмету закупівлі відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами» повністю відповідає ліцензійним умовам провадження діяльності у сфері управління небезпечними відходами.

Враховуючи наведене, участь у закупівлі, в супереч вимогам діючого законодавства, зможуть прийняти участь лише ті учасники, які нададуть Висновок з оцінки впливу на довкілля (інший документ, що має такий статус), який підтверджує допустимість провадження планової діяльності здійснення господарської діяльності з управління відходами Учасником щодо відходів, які зазначені у предметі закупівлі, визначених відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, із зазначенням конкретних видів операцій оброблення відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами».

Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників. Аналогічні висновки зокрема містяться в рішеннях АМКУ № 13271-р/пк-пз від 05.08.2024, № 15104-р/пк-пз від 10.09.2024 (надаються в якості доказів).

Крім цього, як вже було зазначено вище, у тендерній документації Замовник не зазначає, що відходи є небезпечними і відповідно не вказує виду та коду відходів, відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами». Тобто предмет закупівлі взагалі не визначений і не містить посилання на Національний перелік відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, із зазначенням конкретних видів операцій оброблення відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами».
Тому незрозуміло на якій підставі і чому Замовник щодо надання послуг з поводження з безпечними відходами вимагає надання у складі пропозиції копію висновку з оцінки впливу на довкілля щодо відходів визначених відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, із зазначенням конкретних видів операцій оброблення відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами». Оскільки відходив відповідно до предмету закупівлі не визначені і не містять посилання на Національний перелік відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, із зазначенням конкретних видів операцій оброблення відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами»
Крім цього, незрозуміло який конкретний вид та код відходів, відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретний вид операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами» повинен бути зазначений у висновку, якщо таких видів та кодів відходів не зазначає сам Замовник стосовно відходів, послуги поводження з якими мають надаватися за предметом закупівлі.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
9 П.11 Додатку 7 тендерної документації Учасник процедури закупівлі повинен мати статус підприємства критично важливого для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період. (На підтвердження надати у складі пропозиції довідку в довільній формі та скан-копію відповідного розпорядження). Чинне законодавство, зокрема ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (додаються як докази), не вимагає обов’язкової належності суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері управління небезпечними відходами до підприємств критично важливого для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період.
Також незрозуміло, яким чином належність до підприємств критично важливих для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період впливає на можливість виконання договору про закупівлю.

Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Наказ з додатком про видачу ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, який виданий і за включення Скаржника до підприємств критично важливих для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період.

Таким чином, участь у закупівлі зможуть взяти лише підприємства, які належать до критично важливих для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період.

Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.

Дискримінаційність такої вимоги додатково підтверджується рішенням АМКУ №15169-р/пк-пз від 11.09.2024 (додається як доказ).

10 П.12 Додатку 7 тендерної документації Учасник процедури закупівлі повинен надати довідку про інформацію щодо щозмінних (передрейсових та/або післярейсових) медичних оглядів водіїв транспортних засобів (згідно наказу №65/80 від 31.01.2013 МОЗ та МВС України Про затвердження Положення про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів) перевізника небезпечних медичних відходів/виконавця послуг:
- документальне підтвердження (наказ про видачу ліцензії/ліцензія тощо), що надане суб’єкту господарювання (ФОП, лікарня тощо) на провадження господарської діяльності з медичної практики, яке відповідає чинному законодавству (на підтвердження даної вимоги у складі пропозиції надається чинний договір, укладений із з суб’єктом господарювання який здійснює господарську діяльність з медичної практики (ФОП, лікарня, медична установа, тощо)предметом якого є надання послуг з проведення щозмінних передрейсових та післярейсових медичних оглядів водіїв транспортних засобів (згідно Положення про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів, затвердженого наказом наказу №65/80 від 31.01.2013 МОЗ та МВС України); Відповідно до п.2.3. Розділу ІІ наказу №65/80 від 31.01.2013 МОЗ та МВС України Про затвердження Положення про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів за результатом попереднього (періодичного) медичного огляду медична комісія видає Медичну довідку.

Наказ №65/80 від 31.01.2013 МОЗ та МВС України Про затвердження Положення про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів не регламентує та не встановлює обов’язку підприємству мати на підприємстві таке документальне підтвердження як:
- наказ про видачу ліцензії/ліцензія тощо, що надане суб’єкту господарювання (ФОП, лікарня тощо) на провадження господарської діяльності з медичної практики, яке відповідає чинному законодавству;
- договір, укладений із з суб’єктом господарювання який здійснює господарську діяльність з медичної практики (ФОП, лікарня, медична установа, тощо)предметом якого є надання послуг з проведення щозмінних передрейсових та післярейсових медичних оглядів водіїв транспортних засобів (згідно Положення про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів, затвердженого наказом наказу №65/80 від 31.01.2013 МОЗ та МВС України).

Тому, зазначене Замовником документальне підтвердження інформації щодо щозмінних (перед рейсових та/або після рейсових) медичних оглядів водіїв транспортних засобів складене всупереч вимогам наказу №65/80 від 31.01.2013 МОЗ та МВС України Про затвердження Положення про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів.

Скаржник має як доказ та надає Наказ МОЗ України №1602 від 06.09.2022 року та Наказ МОЗ України та МВС України від 31.01.2013 року №65/80.

Разом, з тим Скаржник вважає інформація щодо щозмінних (перед рейсових та/або після рейсових) медичних оглядів водіїв транспортних засобів (згідно наказу №65/80 від 31.01.2013 МОЗ та МВС України Про затвердження Положення про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів) перевізника небезпечних медичних відходів/виконавця послуг має підтверджуватись медичною довідкою працівника водія, але не документами, які Замовник вимагає в цій частині тендерної документації.

Крім цього, чинним законодавством, зокрема ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (які надаються в якості доказів) також не передбачена обов’язкова наявність вищезазначених документів, які вимагає Замовник. Разом з цим, даними Ліцензійними умовами встановлений вичерпний перелік документів, який повинен бути наявний в суб’єктів господарювання, які провадять господарську діяльність з управління небезпечними відходами.
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Наказ з додатком про видачу ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, який виданий і за відсутності вищезазначених документів, які вимагає Замовник.

Більше того, вищезазначені документи, які вимагаються Замовником передбачені для суб’єктів господарювання, які провадять медичну практику. Скаржник не є таким суб’єктом. Крім цього, чинним законодавством, зокрема ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 також не передбачено, що суб’єкти господарювання, які провадять господарську діяльність з управління небезпечними відходами повинні провадити також і медичну практику.

Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.

Про дискримінаційний характер даної вимоги свідчать також рішення АМКУ №12160-р/пк-пз від 15.07.2024 (додається в якості доказу).
11 П.13 Додатку 7 тендерної документації Надати у складі пропозиції чинний договір страхування відповідальності суб’єктів перевезення небезпечних вантажів на випадок настання негативних наслідків під час перевезення небезпечних вантажів. У договорі обов’язково мають бути зазначений перелік відходів відповідно до предмету закупівлі, визначених відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, із зазначенням конкретних видів операцій оброблення відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами». Скаржник стверджує, що відповідне страхування відповідальності суб’єктів перевезення небезпечних вантажів на випадок настання негативних наслідків оформлюється безпосередньо на конкретний вантаж.

Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Договір № П100323 від 10 березня 2023 року про перевезення вантажів автомобільним транспортом по Україні, оскільки для надання послуг передбачених предметом закупівлі планує залучення субпідрядника.

Разом з тим, замовник вимагає надати чинний договір страхування відповідальності суб’єктів перевезення небезпечних вантажів на випадок настання негативних наслідків під час перевезення небезпечних вантажів на етапі подання пропозицій.

На думку скаржника зазначена вимога та вимагання на етапі подання пропозиції подання чинного договору страхування страхування відповідальності суб’єктів перевезення небезпечних вантажів, на випадок настання негативних наслідків під час перевезенння небезпечних вантажів є необґрунтованою та незаконною.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.

Крім цього, такий обов’язок не встановлює і чинне законодавство України, зокрема ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (які надаються в якості доказів).
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Наказ з додатком про видачу ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, який виданий і за відсутності договору страхування відповідальності суб’єктів перевезення небезпечних вантажів на випадок настання негативних наслідків під час перевезення небезпечних вантажів, що додатково підтверджує незаконність такої вимоги Замовника.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.

12 П.14, 15 Додатку 7 тендерної документації Надати у складі пропозиції чинний договір особистого страхування водіїв від нещасних випадків на транспорті, які будуть залучені до надання послуг згідно предмету закупівлі.

Надати у складі пропозиції чинний договір страхування від нещасних випадків. Відповідно до Положення про обов'язкове особисте страхування від нещасних випадків на транспорті, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 14 серпня 1996 р. N 959 (додається як доказ) обов'язковому особистому страхуванню від нещасних випадків на транспорті підлягають:
• пасажири залізничного, морського, внутрішнього водного, автомобільного і електротранспорту, крім внутрішнього міського, під час поїздки або перебування на вокзалі, в порту, на станції, пристані;
• працівники транспортних підприємств незалежно від форм власності та видів діяльності, які безпосередньо зайняті на транспортних перевезеннях (далі - водії), а саме:
• водії автомобільного, електротранспорту: машиністи і помічники машиністів поїздів (електровозів, тепловозів, дизель-поїздів);
• машиністи поїздів метрополітену, провідники пасажирських вагонів, начальники (бригадири) поїздів;
• поїзні електромонтери;
• кондуктори;
• працівники вагонів-ресторанів, водіїв дрезин та інших одиниць рухомого складу;
• механіки (начальники) рефрижераторних секцій (поїздів);
• працівники бригад медичної допомоги.
Разом з цим, Скаржник, як і інші Учасники, які надають послуги з управління (поводження) небезпечними відходами не належать до жодної із вищезазначених категорій суб’єктів.
Тому суб’єкти, які надають послуги з управління (поводження) небезпечними відходами не повинні відповідно до норм чинного законодавства мати Договору обов’язкового особистого страхування водіїв від нещасних випадків на транспорті та Договору страхування від нещасних випадків.
Крім цього, такий обов’язок не встановлює і чинне законодавство України, зокрема ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (які надаються в якості доказів).
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Наказ з додатком про видачу ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, який виданий і за відсутності договору особистого страхування водіїв від нещасних випадків на транспорті та договору страхування від нещасних випадків, що додатково підтверджує незаконність такої вимоги Замовника.

Разом з тим, чинне законодавство не визначає такого терміну як: обов’язкове особисте страхування водіїв від нещасних випадків на транспорті.

І з огляду на зазначене Скаржник вважає, що для виконання предмета закупівлі він не потребує окремого оформлення договору обов’язкового особистого страхування водіїв від нещасних випадків на транспорті та договору страхування від нещасних випадків. До того ж оформлення договору страхування від нещасних випадків э суто добровільним, і крім цього відповідно до предмету закупівлі не закупляються послуги з перевезення

За таких обставин замовник не обґрунтував в встановлення даної дискримінаційної вимоги та вимагання в Учасників Договору обов’язкового особистого страхування водіїв від нещасних випадків на транспорті та Договору страхування від нещасних випадків.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.

Про дискримінаційний характер даної вимоги свідчать також рішення АМКУ №12160-р/пк-пз від 15.07.2024, № 11683-р/пк-пз від 05.07.2024 (додаються в якості доказів).
Крім вищезазначеного незрозумілим є віднесення Замовник відходів, щодо яких відповідно до предмету закупівлі повинні бути надані послуги по збору, транспортуванню та подальшому знищенню, до небезпечних відходів. Відповідно до п.19. ч.1 ст.1 Закону України «Про управління відходами» небезпечні відходи - відходи, що мають одну чи більше властивостей, що роблять їх небезпечними, наведених у Переліку властивостей, що роблять відходи небезпечними (додаток 3). Разом з цим, в умовах тендерної документації Замовник не наводить жодної властивості відходів, на підставі якої він відносить відходи, які стосуються предмету даної закупівлі, до небезпечних. Таким чином, Замовник документально не підтвердив і не довів обґрунтованість віднесення відходів, які стосуються предмета даної закупівлі до небезпечних.

Враховуючи наведене, законні права та інтереси Скаржника можуть бути захищені лише шляхом зобов’язання Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації та прибрати із тендерної документації вказані дискримінаційні вимоги. Разом із скаргою Скаржник надає документальне підтвердження/докази.
Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною 1 статті 5 Закону.
Вважаємо, що вищенаведені дії Замовника спрямовані на зменшення конкуренції серед учасників, а тому порушують статтю 5 Закону України «Про публічні закупівлі», якою встановлено, що основними принципами здійснення закупівель є відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації