-
Відкриті торги з особливостями
-
Мультилотова
-
КЕП
послуги з поводження з побутовими відходами
Завершена
121 075.60
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 569.86 UAH
мін. крок: 0.5% або 569.86 UAH
Період оскарження:
09.12.2024 13:53 - 14.12.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Скарга на неправомірне обрання та застосування процедури закупівлі
Номер:
2b4b327d87eb4718acb8ec7383a031a4
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-12-09-010955-a.a1
Назва:
Скарга на неправомірне обрання та застосування процедури закупівлі
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- рішення всу.docx 13.12.2024 13:42
- рішення ТПВ Піщанська ТГ Викон послуг 2023.PDF 13.12.2024 13:42
- скарга АМКУ ДФКС 2024.PDF 13.12.2024 13:42
- ТПВ тариф Піщанська ТГ 2023.PDF 13.12.2024 13:42
- ТПВ Договір Піщанська ТГ 2023-2033.PDF 13.12.2024 13:42
- sign.p7s 13.12.2024 13:43
- Рішення від 16.12.2024 № 19944.pdf 16.12.2024 16:13
- Інформація про резолютивну частину рішення від 24.12.2024 № 20488.pdf 25.12.2024 12:27
- Рішення від 24.12.2024 № 20488.pdf 25.12.2024 17:22
Дата прийняття скарги до розгляду:
13.12.2024 13:49
Дата розгляду скарги:
24.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
16.12.2024 16:13
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
25.12.2024 17:22
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
b253fb9611ac4d03bb68ef92798807db
Заголовок пункту скарги:
Неправомірне обрання та застосування процедури закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Неправомірне обрання та застосування процедури закупівлі
Тип порушення:
Неправомірне обрання та застосування процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до ст. 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов’язковими до виконання на відповідній території. Положенням частин 1, 3 ст. 73 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» встановлено, що акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов’язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об’єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.
Частиною 5 статті 33 Закону України «Про управління відходами» визначено, що виконавцем послуги з управління відходами є суб’єкт господарювання, який здійснює збирання та перевезення побутових відходів у встановленому законодавством порядку.
Частиною 3 статті 33 Закону України «Про управління відходами» визначено, що суб’єкти господарювання, які здійснюють збирання та перевезення побутових відходів, визначаються органами місцевого самоврядування на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Орган місцевого самоврядування на конкурсних засадах визначає виконавця послуг з перевезення побутових відходів з певної території населеного пункту.
Вимогами ст.ст. 7, 25 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» передбачено обов’язок споживачів укласти договір про поводження з побутовими відходами з особою, визначеною у встановленому законодавством порядку.
Згідно із пунктами 3-5 Правил надання послуг з поводження з побутовими відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.12.2008 № 1070, послуги з поводження з побутовими відходами надаються суб`єктом господарювання, визначеним органом місцевого самоврядування на конкурсних засадах в установленому законодавством порядку виконавцем послуг з вивезення побутових відходів.
Договір про надання послуг укладається між споживачем та виконавцем послуг з вивезення побутових відходів.
Рішенням виконавчого комітету Піщанської сільської ради № 216 від 27.09.2023р. «Про визначення виконавця послуг з вивезення твердих побутових відходів» ТОВ «КОМСІТІ» визначено переможцем конкурсу та визначено виконавцем послуг з вивезення твердих побутових відходів на території населених пунктів Піщанської сільської територіальної громади (с. Піщанка, с. Новоселівка, с. Соколове, с. Ягідне, с. Знаменівка, с. Новотроїцьке, с. Орлівщина, смт. Меліоративне) строком на 10 (десять) років з 01.10.2023р. по 30.09.2033р.
На підставі п. 4 вищезазначеного Рішення № 216 від 27.09.2023р. між ТОВ «КОМСІТІ» та Виконавчим комітетом Піщанської сільської ради укладено Договір № 1 на надання послуг з вивезення твердих побутових відходів на території населених пунктів Піщанської сільської територіальної громади, який діє з 28.09.2023р. та є чинним по теперішній час.
Таким чином, у територіальних межах Піщанської сільської територіальної громади органом місцевого самоврядування визначено єдиного виконавця послуг з вивезення твердих побутових відходів терміном на 10 років, починаючи з 01.10.2023р.
Відповідно до ст. 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до повноважень органів місцевого самоврядування у сфері житлово-комунальних послуг належить встановлення цін/тарифів на комунальні послуги відповідно до закону.
Таким чином, послуга з управління побутовими відходами має надаватися виключно за тарифами, які встановлені органами місцевого самоврядування.
Рішенням виконавчого комітету Піщанської сільської ради № 218 від 27.09.2023р. «Про встановлення тарифів ТОВ «КОМСІТІ» на послуги з вивезення твердих побутових відходів» встановлено тарифи на послуги з вивезення твердих побутових відходів, які надає ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «КОМСІТІ» (далі -ТОВ «КОМСІТІ») на території Піщанської сільської територіальної громади.
Наразі, тариф на вивезення твердих побутових відходів виконавчим комітетом Піщанської сільської ради встановлено лише особі, яка визначена органом місцевого самоврядування виконавцем послуг з вивезення твердих побутових відходів – ТОВ «КОМСІТІ».
Антимонопольним комітетом України у рекомендаціях від 05.12.2019 № 66-рк «Про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції» визначено, що за результатами ґрунтовного дослідження ринків послуг з вивезення побутових відходів, проведеного протягом 2019 було встановлено, що за результатами дослідження ринків послуг з вивезення побутових відходів можна констатувати наявність конкуренції на етапі проведення конкурсів органами місцевого самоврядування з визначення виконавців послуг з вивезення побутових відходів. При цьому нормативно-правовими актами у сфері поводження з побутовими відходами передбачено, що термін діяльності на цьому ринку монопольно здійснюватиме суб’єкт господарювання, який на конкурсних засадах здобув переваги в боротьбі внаслідок запропонованих кращих умов надання послуг та меншої ціни порівняно з конкурентами, що визначено органами місцевого самоврядування.
Отже у Замовника немає підстав для застосування конкурсної процедури закупівлі, такої як «процедура відкриті торги з особливостями» за Законом України «Про публічні закупівлі» для відбору постачальників послуг з поводження з побутовими відходами на певній території, адже законне право проводити і визначати переможця конкурсного відбору суб’єктів господарювання, які здійснюють збирання та перевезення побутових відходів, відведено органам місцевого самоврядування.
Також проведення відкритих торгів із закупівлі послуг з поводження з побутовими відходами призводить до порушення прав та законних інтересів Скаржника, оскільки процедура відкритих торгів передбачає покрокове зниження запропонованої учасниками вартості послуг, які є предметом закупівлі, що для Скаржника є неможливим, у зв’язку із затвердженням Виконавчим комітетом Новомосковської міської ради тарифів на послуги з поводження з побутовими відходами для виконавця послуг – ТОВ «КОМСІТІ» (Скаржник).
Відповідно до пункту 37 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України “Про публічні закупівлі” на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування Кабінетом Міністрів України затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 року №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі- Особливості).
Відповідно до абзацу першого пункту 3 Особливостей, Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», проводять закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих Особливостей.
Відповідно до підпункту 5 пункту 13 Особливостей, придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання в одному з таких випадків:
- предмет закупівлі полягає у створенні або придбанні витвору мистецтва або художнього виконання;
- укладення договору про закупівлю з переможцем архітектурного або мистецького конкурсу;
- відсутність конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником;
- необхідність захисту прав інтелектуальної власності; - укладення договору про закупівлю з постачальником “останньої надії” або з постачальником універсальної послуги на постачання електричної енергії або природного газу.
За результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 38 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.
Враховуючи вищенаведене, Замовником були порушені, насамперед, законодавство України у сфері публічних закупівель, а саме пп. 5 п. 13 Особливостей, пп. 2 п. 50 Особливостей, а також ст. 144 Конституції України, частини 3, 5 статті 33 Закону України «Про управління відходами», ст.ст. 7, 25 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», пункти 3-5 Правил надання послуг з поводження з побутовими відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.12.2008 № 1070.
На підтвердження доводів Скаржника свідчить Постанова Верховного суду України від 18.04.2023р. у справі № 640/3604/21 (повний текст постанови за посиланням https://reyestr.court.gov.ua/Review/110290470).
Частиною 5 статті 33 Закону України «Про управління відходами» визначено, що виконавцем послуги з управління відходами є суб’єкт господарювання, який здійснює збирання та перевезення побутових відходів у встановленому законодавством порядку.
Частиною 3 статті 33 Закону України «Про управління відходами» визначено, що суб’єкти господарювання, які здійснюють збирання та перевезення побутових відходів, визначаються органами місцевого самоврядування на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Орган місцевого самоврядування на конкурсних засадах визначає виконавця послуг з перевезення побутових відходів з певної території населеного пункту.
Вимогами ст.ст. 7, 25 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» передбачено обов’язок споживачів укласти договір про поводження з побутовими відходами з особою, визначеною у встановленому законодавством порядку.
Згідно із пунктами 3-5 Правил надання послуг з поводження з побутовими відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.12.2008 № 1070, послуги з поводження з побутовими відходами надаються суб`єктом господарювання, визначеним органом місцевого самоврядування на конкурсних засадах в установленому законодавством порядку виконавцем послуг з вивезення побутових відходів.
Договір про надання послуг укладається між споживачем та виконавцем послуг з вивезення побутових відходів.
Рішенням виконавчого комітету Піщанської сільської ради № 216 від 27.09.2023р. «Про визначення виконавця послуг з вивезення твердих побутових відходів» ТОВ «КОМСІТІ» визначено переможцем конкурсу та визначено виконавцем послуг з вивезення твердих побутових відходів на території населених пунктів Піщанської сільської територіальної громади (с. Піщанка, с. Новоселівка, с. Соколове, с. Ягідне, с. Знаменівка, с. Новотроїцьке, с. Орлівщина, смт. Меліоративне) строком на 10 (десять) років з 01.10.2023р. по 30.09.2033р.
На підставі п. 4 вищезазначеного Рішення № 216 від 27.09.2023р. між ТОВ «КОМСІТІ» та Виконавчим комітетом Піщанської сільської ради укладено Договір № 1 на надання послуг з вивезення твердих побутових відходів на території населених пунктів Піщанської сільської територіальної громади, який діє з 28.09.2023р. та є чинним по теперішній час.
Таким чином, у територіальних межах Піщанської сільської територіальної громади органом місцевого самоврядування визначено єдиного виконавця послуг з вивезення твердих побутових відходів терміном на 10 років, починаючи з 01.10.2023р.
Відповідно до ст. 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до повноважень органів місцевого самоврядування у сфері житлово-комунальних послуг належить встановлення цін/тарифів на комунальні послуги відповідно до закону.
Таким чином, послуга з управління побутовими відходами має надаватися виключно за тарифами, які встановлені органами місцевого самоврядування.
Рішенням виконавчого комітету Піщанської сільської ради № 218 від 27.09.2023р. «Про встановлення тарифів ТОВ «КОМСІТІ» на послуги з вивезення твердих побутових відходів» встановлено тарифи на послуги з вивезення твердих побутових відходів, які надає ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «КОМСІТІ» (далі -ТОВ «КОМСІТІ») на території Піщанської сільської територіальної громади.
Наразі, тариф на вивезення твердих побутових відходів виконавчим комітетом Піщанської сільської ради встановлено лише особі, яка визначена органом місцевого самоврядування виконавцем послуг з вивезення твердих побутових відходів – ТОВ «КОМСІТІ».
Антимонопольним комітетом України у рекомендаціях від 05.12.2019 № 66-рк «Про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції» визначено, що за результатами ґрунтовного дослідження ринків послуг з вивезення побутових відходів, проведеного протягом 2019 було встановлено, що за результатами дослідження ринків послуг з вивезення побутових відходів можна констатувати наявність конкуренції на етапі проведення конкурсів органами місцевого самоврядування з визначення виконавців послуг з вивезення побутових відходів. При цьому нормативно-правовими актами у сфері поводження з побутовими відходами передбачено, що термін діяльності на цьому ринку монопольно здійснюватиме суб’єкт господарювання, який на конкурсних засадах здобув переваги в боротьбі внаслідок запропонованих кращих умов надання послуг та меншої ціни порівняно з конкурентами, що визначено органами місцевого самоврядування.
Отже у Замовника немає підстав для застосування конкурсної процедури закупівлі, такої як «процедура відкриті торги з особливостями» за Законом України «Про публічні закупівлі» для відбору постачальників послуг з поводження з побутовими відходами на певній території, адже законне право проводити і визначати переможця конкурсного відбору суб’єктів господарювання, які здійснюють збирання та перевезення побутових відходів, відведено органам місцевого самоврядування.
Також проведення відкритих торгів із закупівлі послуг з поводження з побутовими відходами призводить до порушення прав та законних інтересів Скаржника, оскільки процедура відкритих торгів передбачає покрокове зниження запропонованої учасниками вартості послуг, які є предметом закупівлі, що для Скаржника є неможливим, у зв’язку із затвердженням Виконавчим комітетом Новомосковської міської ради тарифів на послуги з поводження з побутовими відходами для виконавця послуг – ТОВ «КОМСІТІ» (Скаржник).
Відповідно до пункту 37 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України “Про публічні закупівлі” на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування Кабінетом Міністрів України затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 року №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі- Особливості).
Відповідно до абзацу першого пункту 3 Особливостей, Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», проводять закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих Особливостей.
Відповідно до підпункту 5 пункту 13 Особливостей, придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання в одному з таких випадків:
- предмет закупівлі полягає у створенні або придбанні витвору мистецтва або художнього виконання;
- укладення договору про закупівлю з переможцем архітектурного або мистецького конкурсу;
- відсутність конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником;
- необхідність захисту прав інтелектуальної власності; - укладення договору про закупівлю з постачальником “останньої надії” або з постачальником універсальної послуги на постачання електричної енергії або природного газу.
За результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 38 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.
Враховуючи вищенаведене, Замовником були порушені, насамперед, законодавство України у сфері публічних закупівель, а саме пп. 5 п. 13 Особливостей, пп. 2 п. 50 Особливостей, а також ст. 144 Конституції України, частини 3, 5 статті 33 Закону України «Про управління відходами», ст.ст. 7, 25 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», пункти 3-5 Правил надання послуг з поводження з побутовими відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.12.2008 № 1070.
На підтвердження доводів Скаржника свідчить Постанова Верховного суду України від 18.04.2023р. у справі № 640/3604/21 (повний текст постанови за посиланням https://reyestr.court.gov.ua/Review/110290470).
×
-
Назва доказу:
Постанова Верховного суду України від 18.04.2023р. у справі № 640/3604/21
-
Повʼязаний документ:
рішення всу.docx
-
-
Назва доказу:
Рішення виконавчого комітету Піщанської сільської ради № 218 від 27.09.2023р. «Про затвердження тарифів ТОВ «КОМСІТІ» на послуги із вивезення твердих побутових відходів»
-
Повʼязаний документ:
ТПВ тариф Піщанська ТГ 2023.PDF
-
-
Назва доказу:
Договір між ТОВ «КОМСІТІ» та Виконавчим комітетом Піщанської сільської ради на надання послуг з вивезення твердих побутових відходів на території населених пунктів Піщанської сільської територіальної громади № 1 від 28.09.2023р.
-
Повʼязаний документ:
ТПВ Договір Піщанська ТГ 2023-2033.PDF
-
-
Назва доказу:
Рішення виконавчого комітету Піщанської сільської ради № 216 від 27.09.2023р. «Про визначення виконавця послуг з вивезення твердих побутових відходів»
-
Повʼязаний документ:
рішення ТПВ Піщанська ТГ Викон послуг 2023.PDF
Вимоги:
Зобов'язати замовника відмінити процедуру закупівлі
×
-
Зобов’язати Замовника відмінити Процедуру закупівлі відкриті торги з особливостями Послуги з поводження з побутовими відходами ДК 021:2015 90510000-5 «Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям» Лот № 2 - Послуги з поводження з побутовими відходами за адресою: Україна, 51215, Дніпропетровська область, с. Орлівщина Новомосковського району, вулиця Дачна, 99а.