-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Електрична енергія та супутні послуги, зокрема послуги з постачання, передачі та розподілу електричної енергії
Завершена
17 100 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 85 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 85 500.00 UAH
Період оскарження:
09.12.2024 11:56 - 02.01.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА на незаконні вимоги тендерної документації
Номер:
05951fcd14214eebb99856314adfa1d0
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-12-09-007085-a.b1
Назва:
СКАРГА на незаконні вимоги тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Постанова про ліцензію на електрику ГЕТ.pdf 13.12.2024 17:24
- 1054 ДУ 11 Газенерго-Трейд.pdf 13.12.2024 17:24
- 1054 ДД Газенерго-Трейд.pdf 13.12.2024 17:24
- скарга_ГЕТ.doc 13.12.2024 17:24
- скарга_ГЕТ.doc.p7s 13.12.2024 17:24
- Про затвердження особливостей з... _ від 12.10.2022 № 1178 (Текст для друку).pdf 13.12.2024 17:24
- скарга_ГЕТ.pdf 13.12.2024 17:24
- докази.rar 13.12.2024 17:24
- скарга_ГЕТ.pdf.p7s 13.12.2024 17:24
- Тендерна документація (з особливостями) 2025.docx 13.12.2024 17:24
- Текст «ДСТУ EN 50160_2023 Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності (EN 50160_2022, IDT)».pdf 13.12.2024 17:24
- Текст «ДСТУ 3466-96 Якість електричної енергії. Терміни та визначення».pdf 13.12.2024 17:24
- sign.p7s 13.12.2024 17:25
- рішення від 17.12.2024 № 20005.pdf 17.12.2024 14:37
- Інформація про резолютивну частину рішення від 24.12.2024 № 20494.pdf 25.12.2024 12:21
- рішення від 24.12.2024 № 20494.pdf 25.12.2024 16:12
- Пояснення.pdf 18.12.2024 15:06
- 45 Зміни ТД.pdf 27.12.2024 18:14
Дата прийняття скарги до розгляду:
13.12.2024 18:13
Дата розгляду скарги:
24.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
17.12.2024 14:37
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
25.12.2024 16:12
Дата виконання рішення Замовником:
27.12.2024 18:14
Коментар замовника щодо усунення порушень:
За протокольним рішенням уповноваженої особи внесені зміни у тендерну документацію процедури закупівлі відкритих торгів з особливостями на виконання Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
158effd0f9534733b54fd0b9fa978f68
Заголовок пункту скарги:
умови, викладені у тендерній документації, є дискримінаційними, незаконними та такими, що значно обмежують кількість потенційних учасників процедури закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
1. Відповідно до п. 9 Додатку №3, а також відповідно до п.п.27 – 29 Додатку 7 до Тендерної документації встановлено такі вимоги:
«Для забезпечення безперервного надання послуг з постачання електричної енергії в осінньо-зимовий період, та в умовах можливого надзвичайного стану в енергетиці, Постачальник повинен мати можливість здійснювати своєчасну закупівлю електричної енергії в необхідному обсязі та якості, що за належних умов забезпечать безперебійне постачання для задоволення попиту на споживання електричної енергії Споживачем, для чого необхідно підтвердити наявність (завірену копію) у постачальника діючого (на день оприлюднення оголошення про тендерну закупівлю):
- договору з імпорту електричної енергії (крім російської федерації та республіки білорусь) дійсного на 2024-2025 рр. або інший документ, який підтверджує можливість імпорту електричної енергії.
- учасник повинен підтвердити наявність в нього досвіду виконання договору з імпорту електричної енергії (крім рф та республіки білорусь)
- договору (діючого на день оприлюднення оголошення про тендерну закупівлю) на оптову закупівлю електричної енергії (завірену копію) на 2024-2025 рр».
На нашу думку, умови, викладені у тендерній документації, є дискримінаційними, незаконними та такими, що значно обмежують кількість потенційних учасників процедури закупівлі, виходячи з наступного.
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2022, IDT)» та ДСТУ 3466-96 .
Оскаржувані нами документи, які вимагає надати Замовник, не передбачений національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023 та ДСТУ 3466-96.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в
порушення пункту 29 Особливостей,
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами
законодавства в цій частині.
Крім того, жодними іншими нормативно-правовим актами, ліцензійним умовами тощо, не передбачено обов’язку для постачальника електричної енергії отримувати зазначений вище документ.
ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» отримало ліцензію на постачання електричної енергії відповідно до Постанови НКРЕКП №805 від 26.07.2022 року, проте не зобов’язане отримувати для здійснення постачання електричної енергії оскаржуваний документ, у зв’язку з чим не може взяти участь у цій закупівлі.
Відповідно до підпункту 17 пункту 2.2 розділу 2 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджених Постановою НКРЕКП від 27.12.2017 № 1469: "При провадженні ліцензованої діяльності ліцензіат повинен дотримуватися таких організаційних вимог: … для забезпечення постачання електричної енергії споживачам здійснювати купівлю-продаж електричної енергії за двосторонніми договорами та/або на ринку "на добу наперед", внутрішньодобовому ринку і на балансуючому ринку, а також шляхом імпорту відповідно до Закону України "Про ринок електричної енергії" та нормативно-правових актів, що забезпечують функціонування ринку електричної енергії;…". Тобто, чинні нормативно-правові акти не обмежують постачальника електричної енергії в купівлі електричної енергії виключно шляхом імпорту електричної енергії, укладеного Учасником закупівлі із суб’єктом зовнішньо-економічної діяльності або через здійснення оптової закупівлі електричної енергії.
ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД" здійснює купівлю великих обсягів електричної енергії саме за двосторонніми договорами, що не заборонено чинним законодавством. Зокрема, ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» має укладений Договір № 65-150-SD-23-0154 26 грудня 2023 року з ДП «Національна атомна енергогенеруюча компанія «ЕНЕРГОАТОМ» в особі відокремленого підрозділу «Енергоатом-Трейдинг» ДП «Національна атомна енергогенеруюча компанія «ЕНЕРГОАТОМ» (додається). Цей Договір чинний станом на сьогодні та буде продовжено на 2025 рік.
У свою чергу, ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД" не укладало договору з імпорту електричної енергії, не має досвіду виконання договору з імпорту електричної енергії (крім рф та республіки білорусь) та не має договору (діючого на день оприлюднення оголошення про тендерну закупівлю) на оптову закупівлю електричної енергії (завірену копію) на 2024-2025 рр. оскільки наявність таких договорів та досвіду не є обов’язковим для здійснення ліцензійної діяльності з постачання електричної енергії в Україні.
Таким чином, Учасник, виконуючи усі норми законодавства щодо постачання електричної енергії, у будь-якому разі не може взяти участь у цій закупівлі через встановлення Замовником незаконних, дискримінаційних вимог.
Тобто Скаржник, маючи можливість поставити електричну енергію Замовнику, оскільки має укладені належним чином двосторонні договори про купівлю-продажу електроенергії, не зможе взяти участь в процедурі закупівлі через встановлення Замовником дискримінаційної вимоги.
А тому зазначена вище вимога тендерної документації має бути вилучена з її тексу Замовником.
«Для забезпечення безперервного надання послуг з постачання електричної енергії в осінньо-зимовий період, та в умовах можливого надзвичайного стану в енергетиці, Постачальник повинен мати можливість здійснювати своєчасну закупівлю електричної енергії в необхідному обсязі та якості, що за належних умов забезпечать безперебійне постачання для задоволення попиту на споживання електричної енергії Споживачем, для чого необхідно підтвердити наявність (завірену копію) у постачальника діючого (на день оприлюднення оголошення про тендерну закупівлю):
- договору з імпорту електричної енергії (крім російської федерації та республіки білорусь) дійсного на 2024-2025 рр. або інший документ, який підтверджує можливість імпорту електричної енергії.
- учасник повинен підтвердити наявність в нього досвіду виконання договору з імпорту електричної енергії (крім рф та республіки білорусь)
- договору (діючого на день оприлюднення оголошення про тендерну закупівлю) на оптову закупівлю електричної енергії (завірену копію) на 2024-2025 рр».
На нашу думку, умови, викладені у тендерній документації, є дискримінаційними, незаконними та такими, що значно обмежують кількість потенційних учасників процедури закупівлі, виходячи з наступного.
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2022, IDT)» та ДСТУ 3466-96 .
Оскаржувані нами документи, які вимагає надати Замовник, не передбачений національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023 та ДСТУ 3466-96.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в
порушення пункту 29 Особливостей,
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами
законодавства в цій частині.
Крім того, жодними іншими нормативно-правовим актами, ліцензійним умовами тощо, не передбачено обов’язку для постачальника електричної енергії отримувати зазначений вище документ.
ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» отримало ліцензію на постачання електричної енергії відповідно до Постанови НКРЕКП №805 від 26.07.2022 року, проте не зобов’язане отримувати для здійснення постачання електричної енергії оскаржуваний документ, у зв’язку з чим не може взяти участь у цій закупівлі.
Відповідно до підпункту 17 пункту 2.2 розділу 2 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджених Постановою НКРЕКП від 27.12.2017 № 1469: "При провадженні ліцензованої діяльності ліцензіат повинен дотримуватися таких організаційних вимог: … для забезпечення постачання електричної енергії споживачам здійснювати купівлю-продаж електричної енергії за двосторонніми договорами та/або на ринку "на добу наперед", внутрішньодобовому ринку і на балансуючому ринку, а також шляхом імпорту відповідно до Закону України "Про ринок електричної енергії" та нормативно-правових актів, що забезпечують функціонування ринку електричної енергії;…". Тобто, чинні нормативно-правові акти не обмежують постачальника електричної енергії в купівлі електричної енергії виключно шляхом імпорту електричної енергії, укладеного Учасником закупівлі із суб’єктом зовнішньо-економічної діяльності або через здійснення оптової закупівлі електричної енергії.
ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД" здійснює купівлю великих обсягів електричної енергії саме за двосторонніми договорами, що не заборонено чинним законодавством. Зокрема, ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» має укладений Договір № 65-150-SD-23-0154 26 грудня 2023 року з ДП «Національна атомна енергогенеруюча компанія «ЕНЕРГОАТОМ» в особі відокремленого підрозділу «Енергоатом-Трейдинг» ДП «Національна атомна енергогенеруюча компанія «ЕНЕРГОАТОМ» (додається). Цей Договір чинний станом на сьогодні та буде продовжено на 2025 рік.
У свою чергу, ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД" не укладало договору з імпорту електричної енергії, не має досвіду виконання договору з імпорту електричної енергії (крім рф та республіки білорусь) та не має договору (діючого на день оприлюднення оголошення про тендерну закупівлю) на оптову закупівлю електричної енергії (завірену копію) на 2024-2025 рр. оскільки наявність таких договорів та досвіду не є обов’язковим для здійснення ліцензійної діяльності з постачання електричної енергії в Україні.
Таким чином, Учасник, виконуючи усі норми законодавства щодо постачання електричної енергії, у будь-якому разі не може взяти участь у цій закупівлі через встановлення Замовником незаконних, дискримінаційних вимог.
Тобто Скаржник, маючи можливість поставити електричну енергію Замовнику, оскільки має укладені належним чином двосторонні договори про купівлю-продажу електроенергії, не зможе взяти участь в процедурі закупівлі через встановлення Замовником дискримінаційної вимоги.
А тому зазначена вище вимога тендерної документації має бути вилучена з її тексу Замовником.
×
-
Назва доказу:
докази
-
Повʼязаний документ:
докази.rar
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду по суті. 2. Прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації і вилучити незаконні, дискримінаційні вимоги. 3. Прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника завершити процедуру у встановленому законодавством порядку
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
dcb057529e7a408c9b57002d1f3afebb
Заголовок пункту скарги:
умови, викладені у тендерній документації, є дискримінаційними, незаконними та такими, що значно обмежують кількість потенційних учасників процедури закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
2. Відповідно до Додатку № 4 Тендерної документації встановлено: «Також учасник повинен підтвердити використання системи менеджменту безпеки ланцюга постачань стосовно поставки предмету закупівлі шляхом надання у складі тендерної пропозиції діючого сертифікату ДСТУ ISO 28000:2008 «Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги», виданого на ім‘я учасника закупівлі органом сертифікації, що включений до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України.».
На нашу думку, умови, викладені у тендерній документації, є дискримінаційними, незаконними та такими, що значно обмежують кількість потенційних учасників процедури закупівлі, виходячи з наступного.
Відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газускрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія.
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2022, IDT)» та ДСТУ 3466-96 .
Оскаржувані нами документи, які вимагає надати Замовник, не передбачений національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023 та ДСТУ 3466-96.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в
порушення пункту 29 Особливостей,
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами
законодавства в цій частині.
Крім того, жодними іншими нормативно-правовим актами, ліцензійним умовами тощо, не передбачено обов’язку для постачальника електричної енергії отримувати зазначений вище документ.
Вищевказані вимоги Документації є незаконними, дискримінаційними та такими, що порушують вимоги пункту 29 Особливостей, тому просимо зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Документації та виключити оскаржувані нами вимоги.
На нашу думку, умови, викладені у тендерній документації, є дискримінаційними, незаконними та такими, що значно обмежують кількість потенційних учасників процедури закупівлі, виходячи з наступного.
Відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газускрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія.
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2022, IDT)» та ДСТУ 3466-96 .
Оскаржувані нами документи, які вимагає надати Замовник, не передбачений національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023 та ДСТУ 3466-96.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в
порушення пункту 29 Особливостей,
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами
законодавства в цій частині.
Крім того, жодними іншими нормативно-правовим актами, ліцензійним умовами тощо, не передбачено обов’язку для постачальника електричної енергії отримувати зазначений вище документ.
Вищевказані вимоги Документації є незаконними, дискримінаційними та такими, що порушують вимоги пункту 29 Особливостей, тому просимо зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Документації та виключити оскаржувані нами вимоги.
×
-
Назва доказу:
докази
-
Повʼязаний документ:
докази.rar
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду по суті. 2. Прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації і вилучити незаконні, дискримінаційні вимоги. 3. Прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника завершити процедуру у встановленому законодавством порядку