• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Електрична енергія

Завершена

659 680.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 298.40 UAH
Період оскарження: 09.12.2024 11:50 - 14.12.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на незаконні рішення Замовника

Номер: 9a0a425ca5c64a048ef5bcae960b86d4
Ідентифікатор запиту: UA-2024-12-09-006827-a.a1
Назва: СКАРГА на незаконні рішення Замовника
Скарга:
Дата розгляду скарги: 08.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 31.12.2024 15:57
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 09.01.2025 17:45
Дата виконання рішення Замовником: 13.01.2025 10:09
Коментар замовника щодо усунення порушень: рішення АМКУ виконане
Автор: ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД", ЖУК РОМАН ЄВСТАХІЙОВИЧ 380934108320 gasenergotendr@gmail.com http://gasenergotrade.com.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 2d8d27fcbf0e4b6ca889236e40e48930
Заголовок пункту скарги: Протоколом №141 від 24 грудня 2024 року тендерну пропозицію ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» було відхилено на підставі абз.2 пп.2 п.44 Особливостей. ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» не погоджується з такою підставою відхилення.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: Протоколом №141 від 24 грудня 2024 року тендерну пропозицію ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» було відхилено на підставі абз.2 пп.2 п.44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі - Особливості).

ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» не погоджується з такою підставою відхилення з огляду на наступне.

Відповідно до підпункту 1 пункту 5 Розділу ІІІ Тендерної документації: «Згідно з цією документацією Учасник подає, як частину його пропозиції, документи, що підтверджують відповідність Учасника встановленим кваліфікаційним вимогам, якими є:
- Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)
На підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Учасник має надати:
- не менше 2 копій договорів у повному обсязі (з усіма укладеними додатковими угодами, додатками та специфікаціями до договору), укладеними з бюджетними установами та які опубліковані в системі Prozorro (надати посилання на відповідний інтернет ресурс);
- скановані оригінали актів прийому-передачі (наданих послуг) електричної енергії за наданими в тендерній пропозиції аналогічними договорами в повному обсязі.
- копії платіжних доручень (інструкцій), завірені банківською установою (печаткою або штампом та підписом уповноваженої особи банківської установи), що свідчать про оплату за наданими в тендерній пропозиції аналогічними договорами в повному обсязі.
- листи відгуки від контрагентів про належне виконання наданих аналогічних договорів підписані замовниками із датою підписання та вихідним номером із зазначенням дати на номеру договору та його суми.»

З відповідних технічних причин Тендерна пропозиція Скаржника і справді не містить цих документів.

Відповідно до п. 8 Додатку №3 Тендерної документації встановлено: «8. Учасник торгів повинен керуватися принципами енергетичного менеджменту на підтвердження чого надає у складі тендерної пропозиції скановану копію оригіналу сертифікату учасника на систему енергетичного менеджменту згідно вимог стандарту ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання» з урахуванням вимог ДСТУ ISO 50007:2020 (ISO 50007:2017, IDT) «Настанова щодо оцінювання та поліпшення енергетичних послуг для споживачів», чинного на дату розкриття тендерних пропозицій виданий Учаснику органом стандартизації, метрології та сертифікації або іншим органом по сертифікації (органом з оцінки відповідності). Копія звіту про аудит, що підтверджує проведення аудиту, складеного акредитованим НААУ органом стандартизації, метрології та сертифікації або іншим акредитованим НААУ органом по сертифікації (органом з оцінки відповідності). Організації, що видали вищезазначені документи повинні входити до переліку органів з сертифікації систем менеджменту, акредитованих на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1:2017 (ISO/IEC 17021-1:2015) у сфері акредитації ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання» на підтвердження чого надати скановану копію чинного Атестату про акредитацію, виданого НААУ з усіма додатками.»

На виконання цієї вимоги ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД" надало сертифікат на систему енергетичного менеджменту згідно вимог стандарту ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання» з урахуванням вимог ДСТУ ISO 50007:2020 (ISO 50007:2017, IDT) «Настанова щодо оцінювання та поліпшення енергетичних послуг для споживачів», який виданий органом, включеним в реєстр акредитованих НААУ органів по сертифікації, - ДП «Львівський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації» Волинська філія, проте сфера акредитації цього органу не містить ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) «Системи енергетичного менеджменту.

Відповідно до вище зазначеного Рішення Уповноваженої особи Замовника підставою для відхилення тендерної пропозиції Скаржника стало:
1) Ненадання у складі пропозиції документів на підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору;
2) Надання сертифікату про відповідність ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання» з урахуванням вимог ДСТУ ISO 50007:2020 (ISO 50007:2017, IDT) «Настанова щодо оцінювання та поліпшення енергетичних послуг для споживачів», який був виданий Учаснику органом, у сфері акредитації якого відсутнє ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання», чим порушено вимоги Додатку 1 тендерної документації та п.8 Розділу ІІ Додатку 3 тендерної документації.

Отже, тендерна пропозиція Скаржника була відхилена через ненадання документів на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію та невідповідність акредитації органу сертифікації, яким було видано один із сертифікатів, що вимагався Замовником. При цьому, жоден із ненаданих Скаржником документів не є документом чи інформацією про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).

Відповідно до п. 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.

Відсутність у складі пропозиції документів щодо наявності аналогічного досвіду, а також невідповідність акредитації органу, яким видано сертифікат, не вважається відсутністю інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, не є помилками, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, а отже є невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, та яку можна усунути на підставі відповідного повідомлення Замовника.

Проте, Замовник, всупереч вимогам чинного законодавства, не розмістив у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель, зазначивши у Рішенні, що якщо не надано документ, який вимагається відповідно до Додатку з назвою «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі», такий документ є таким, що стосується саме технічних та якісних характеристик предмета закупівлі.
Проте, таке твердження є необґрунтованим, оскільки акредитація відповідного органу, що підтверджується Атестатом з додатками, не містить жодних характеристик товару, а тому виправлення такої невідповідності жодним чином не змінить предмету закупівлі чи будь-яких його характеристик.

Аналогічною є практика Комісії Антимонопольного комітету України з розгляджу скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель відповідно до Рішення №2304-р/пк-пз від 06.02.2024 року.

Зважаючи на наведене, відхилення пропозиції ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД" є неправомірним з наведеної Замовником підстави.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника