• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

код ДК 021:2015 - 79710000-4 «Охоронні послуги» (Послуги з охорони приміщень та території МРЦ МВС України «Південний Буг»)

Торги відмінено

1 314 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 13 140.00 UAH
Період оскарження: 09.12.2024 08:36 - 14.12.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

СКАРГА щодо необґрунтованого та безпідставного визначення Замовником переможцем в цій закупівлі учасника - Товариства з обмеженою відповідальністю «КАРДИНАЛ-ТЕХНОЛОГІЇ», код ЄДРПОУ та виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель (у порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)

Номер: f71b5cd9a2854cab92fe536e06a2e13a
Ідентифікатор запиту: UA-2024-12-09-000326-a.b1
Назва: СКАРГА щодо необґрунтованого та безпідставного визначення Замовником переможцем в цій закупівлі учасника - Товариства з обмеженою відповідальністю «КАРДИНАЛ-ТЕХНОЛОГІЇ», код ЄДРПОУ та виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель (у порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)
Скарга:
Рішення Замовника порушує положення п.3) та п.5) частини 1 Статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Дата розгляду скарги: 06.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 30.12.2024 15:34
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 07.01.2025 18:01
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПАРТНЕРШІП", Дмитро Демчук 380970790487 llc.partnership@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 5b6696c483b14ce798815751db5697d2
Заголовок пункту скарги: Скаржник вважає рішення Замовника про визначення переможцем в цій закупівлі ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «КАРДИНАЛ-ТЕХНОЛОГІЇ» безпідставним, неправомірним та прийнятим з порушенням законодавства України, зокрема, у сфері публічних закупівель з огляду на наступне
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Таким чином, тендерна пропозиція учасника ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «КАРДИНАЛ-ТЕХНОЛОГІЇ» (Далі - ТП) мала бути відхилена Замовником, оскільки:
- ТП не відповідає кваліфікаційному критерію встановленому Замовником та Законодавству України в цій частині;
- учасник - ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «КАРДИНАЛ-ТЕХНОЛОГІЇ» процедури закупівлі не виправив виявлені Замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку,модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірні дії Замовника щодо відміни торгів після визначення переможця

Номер: dc5bcd939bd94c7c83460557da9d8f00
Ідентифікатор запиту: UA-2024-12-09-000326-a.a2
Назва: Скарга на неправомірні дії Замовника щодо відміни торгів після визначення переможця
Скарга:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Пов'язані документи: Замовник Орган оскарження Учасник
Дата розгляду скарги: 20.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 13.01.2025 13:47
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 22.01.2025 10:29
Дата виконання рішення Замовником: 23.01.2025 14:14
Коментар замовника щодо усунення порушень: Скасувати рішення про відміну процедури закупівлі — "код ДК 021:2015 - 79710000-4 "Охоронні послуги" (Послуги з охорони приміщень та території МРЦ МВС України "Південний Буг")", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-12-09-000326-a.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «КАРДИНАЛ-ТЕХНОЛОГІЇ», Мирошніченко Володимир Олексійович 380505509782 kardinal-technologies@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 6e1a8d3434734c9eaace3cef6554bf8d
Заголовок пункту скарги: Скарга на неправомірні дії Замовника щодо відміни процедури закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: З рішенням Замовника про відміну тендеру не погоджуємось, вважаємо його протиправним, дискримінаційним, прийнятими з грубим порушенням правових норм чинного законодавства у сфері здійснення публічних закупівель з наступних підстав.
09 грудня 2024 року Медичний реабілітаційний центр МВС України “Південний Буг”
(далі — Замовник) оприлюднено оголошення UA-2024-12-09-000326-a про проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю Послуги за кодом ДК 021:2015 - 79710000-4 «Охоронні послуги» (Послуги з охорони приміщень та території МРЦ МВС України «Південний Буг»)
Аукціон відбувся та завершився 17 грудня 2024 о 13:00
Після аукціону тендерна пропозиція Товариства з обмеженою відповідальністю «ПЕРШЕ УКРАЇНСЬКЕ АГЕНТСТВО БЕЗПЕКИ – 1» визначена електронною системою як найбільш економічно вигідна для Замовника.
Під час розгляду тендерної пропозиції, яку електронна система визначила найбільш економічно вигідна Замовник 18.12.2024 розмістив в електронній системі закупівель для Товариства з обмеженою відповідальністю «ПЕРШЕ УКРАЇНСЬКЕ АГЕНТСТВО БЕЗПЕКИ – 1» повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей , в термін до 13:00 год. 19.12.2024 року.
Проте, Товариство з обмеженою відповідальністю «ПЕРШЕ УКРАЇНСЬКЕ АГЕНТСТВО БЕЗПЕКИ – 1» у визначений термін не виправив виявлені замовником невідповідності, що подані ним у тендерній пропозиції.
Як наслідок, Замовник відхилив тендерну пропозицію учасника - Товариства з обмеженою відповідальністю «ПЕРШЕ УКРАЇНСЬКЕ АГЕНТСТВО БЕЗПЕКИ – 1», оскільки учасник не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей (Протокол розгляду тендерної пропозиції від 20 грудня 2024 року б/н).
За результатами розгляду наступної найбільш вигідної пропозиції, а саме: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «КАРДИНАЛ-ТЕХНОЛОГІЇ» (далі – Скаржник) з врахуванням усунених невідповідностей Замовником прийнято рішення про визнання його переможцем (Протокол уповноваженої Джеренков Петро Олексійович від 24.12.2024 року б/н).
Повідомлення про намір укласти договір зі Скаржником оприлюднене на веб - порталі Уповноваженого органу 24.12.2024 року.
Скаржник у строк, передбачений тендерною документацією Замовника завантажено вичерпний пакет необхідних документів передбачених для переможця закупівлі.
Товариство з обмеженою відповідальністю "ПАРТНЕРШІП" не погодившись з рішенням Замовника 27.12.2024 подало скаргу до Антимонопольного комітету України щодо необґрунтованого та безпідставного визначення Замовником переможцем в цій закупівлі учасника - Товариства з обмеженою відповідальністю «КАРДИНАЛ-ТЕХНОЛОГІЇ», код ЄДРПОУ та виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель рішеням № 182-р/пк-пз від 06.01.2025 року (далі – Рішення) відмовила товариству з обмеженою відповідальністю "ПАРТНЕРШІП" (код ЄДРПОУ: 40305502) у задоволенні скарги від 27 грудня 2024 № UA-2024-12-09-000326- a.b1.
Повний текст Рішення оприлюднено в електронній системі закупівель 07 січня 2025 року
о 18 год. 01 хв.
08.01.2025 р. о 08 год. 46 хв. Замовником оприлюднений в електронній системі закупівель «Prozorro» протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Дреженковим Петром Олексійовичем від 08.01.2025 б/н (далі – Протокол), яким відмінено торги на підставі
підпункту 2 пункту 50 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості).
З рішенням Замовника про відміну тендеру не погоджуємось, вважаємо його протиправним, дискримінаційним, прийнятими з грубим порушенням правових норм чинного законодавства у сфері здійснення публічних закупівель з наступних підстав.
Згідно з підпунктом 2 пункту 50 Особливостей, замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Даною нормою визначено, що замовник може відмінити відкриті торги при неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень. Однак жодних вимог до таких дій зазначена норма не містить.
Водночас в даному відміна повинна бути аргументовано та документально підтвердженою. Зокрема, замовник в кожному конкретному випадку повинен довести, неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.
Однак, у даному випадку Замовник у Протоколі зазначає «В процесі розгляду документації було встановлено, що: відповідно до пункту 11 Інструкції, що затверджена Наказом МВС України від 13.06.2000 р. №379 дск зазначено:
11. Категорично забороняється:
- застосовувати пристрій особам, які не є суб'єктами, на яких поширюється дія цієї Інструкції;
- застосовувати пристрій на відстані, меншій за зазначену в паспорті виробника;
- передавати пристрій стороннім особам, а також продавати без відповідного дозволу органу (підрозділу) поліції чи віддавати під заставу.
Додатком 1 тендерної документації нова редакція затвердженої уповноваженою особою 11 грудня 2024 року в порушення зазначеного пункту визначено, що учасник має надати спецзасобів індивідуального захисту та активної оборони (мінімально 4 комплекти), в тому числі бронежилети 4 класу захисту, шоломи кевларові, палиці гумові, кайданки металеві, балончики аерозольні сльозоточивої та дратівливої дії, пристрої вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії власних або орендованих (надати довідку, що підтверджують їх наявність на балансі Учасника або відповідний договір оренди).
У зв’язку з тим, що вказану помилку виправити не можливо. Виникла підстава для відміни торгів відповідно до п. 50 Постанови Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.22 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», а саме Замовник відміняє відкриті торги у разі: 2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.».
Більш того, наголошуємо, що інший учасник, а саме: Товариство з обмеженою відповідальністю "ПАРТНЕРШІП" скористався своїм правом на оскарження до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та 27.12.2024 року оскаржувало дане питання / вимогу щодо необґрунтованого та безпідставного визначення Замовником переможця в цій закупівлі та виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель, тому дана підстава для відміни торгів Замовником є зловживанням права на відміну закупівлі та прямою маніпуляцією законодавством в сфері публічних закупівель.
Звертаємо увагу, що Замовник у своєму Протоколі фактично лише вказав (процитував) інформацію зі скарги Учасника Товариство з обмеженою відповідальністю "ПАРТНЕРШІП"
від 27.12.2024 № 1000, яку було подало до Антимонопольного комітету України та відмовлено у її задоволенні, а також п.п.2 п. 50 Особливостей, але відповідне рішення про відміну торгів по даній закупівлі не підтвердив жодними обставинами, документами чи іншими аргументованими на те причинами, як наявність доказової бази відповідної відміни, що свідчило б про фактичну необхідність та правомірність дій Замовника.
Вважаємо, що Замовник безпідставно та без належного обґрунтування відмінив публічну закупівлю, чим порушив вимоги ст. 5, 29 Закону.
Просимо зобов’язати Замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі за ідентифікатором № UA-2024-12-09-000326-a.
Адже, своїми діями/бездіяльністю Замовник позбавляє Товариство з обмеженою відповідальністю «КАРДИНАЛ-ТЕХНОЛОГІЇ», як переможця публічної конкурентної закупівлі, законного права укласти договір за результатами закупівлі та надати послуги.
Крім цього, Товариством з обмеженою відповідальністю «КАРДИНАЛ-ТЕХНОЛОГІЇ» були понесені витрати на використання системи електронних закупівель.
Додатково інформуємо, що судова практика сформувала єдину позицію стосовно відміни процедури закупівлі після опублікування оголошення про намір укласти договір з переможцем торгів, яка свідчить про підтримку вимог позивачів з аналогічних питань.
Як приклад, звертаємо увагу на позицію Верховного Суду від 01.02.2018 по справі 922/1999/17 в, якій Верховний Суд зазначає, що: Визначення замовником переможця торгів, прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю та направлення переможцю повідомлення про намір укласти договір, свідчить про те, що замовник прийняв тендерну пропозицію переможця та погодився на укладення договору, а конструкція "замовник укладає", а не "замовник має право укласти" в ст. 33 Закону, свідчить, що дана норма покладає саме обов'язок, а не право, і саме на замовника укласти договір з переможцем торгів, проект та істотні умови якого вже узгоджені сторонами. Єдиними підставами не підписання договору є дії або бездіяльність саме учасника торгів, а не замовника.
В той же час, Господарський суд м. Києва у своєму рішення від 10.09.2020 у справі
№ 910/817/20 стверджував, що Законом "Про публічні закупівлі" не передбачено право замовника відмінити процедуру закупівлі після оприлюднення повідомлення про намір укласти договір, отже, з моменту визначення переможця торгів та встановлення відповідності пропозиції такого учасника процедури закупівлі вимогам документації та вимогам Закону, неможливо відмінити процедуру закупівлі.
Відміна процедури після оприлюднення повідомлення про намір укласти договір суперечить положенням Закону "Про публічні закупівлі". Незаконна бездіяльність замовника та прийняття незаконного рішення призводять до збитків - очікуваного прибутку (упущеної вигоди), як потенційного прибутку неотриманого переможцем внаслідок не укладення договору про закупівлю через прийняття замовником рішення про відміну торгів. Така ж позиція викладена у постанові ВС від 07.11.2023 у справі №922/3928/20, де суд погодився про правомірне стягнення із замовника на користь переможця збитків виходячи з факту відсутності у замовника права відміни торгів після визначення переможця та направлення йому пропозиції укласти договір.
Аналогічно у справі № 910/836/20, що розглядалася за ГПК України, переможець звернувся до господарського суду з аналогічними вимогами. За Постановою Верховного Суду від 15.04.2021 у цій справі суди підтримали правову позицію переможця, окрім відшкодування йому упущеної вигоди. Верховний Суд врахував свою Постанову в справі № 904/4036/18 та вказав на те, що позовні вимоги переможця мають бути задоволені, зокрема, через незаконність рішення замовника, оскільки визначення переможця процедури закупівлі позивача та направлення йому повідомлення про намір укласти договір свідчить про прийняття (акцепт) пропозиції такого переможця. Тож суд ствердив, що процедура закупівлі фактично завершується прийняттям замовником рішення про намір укласти договір, і після опублікування повідомлення про намір укласти договір не може бути відмінена або визнана такою, що не відбулася.
Тобто, судова практика вказує на те, що відмінити закупівлю після опублікування повідомлення про намір укласти договір неможливо і такі дії будуть неправомірними з боку замовника.
Крім того, аналогічна правова позиція викладена у рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 17422-р/пк-пз від 25.10.2024 р. № 601-р/пк-пз від 10.01.2024р., №12169-р/пк-пз від 15.07.2024 та № 15365-р/пк-пз від 26.09.2023 р.
Враховуючи викладене вище, вважаємо, що Замовником під час проведення даної процедури закупівлі грубо порушуються принципи недискримінації учасників та рівного ставлення до них, принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності при здійсненні процедур закупівель, принцип об'єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, які встановлені ст. 5 Закону.
Одночасно, Замовником порушена правова норма п.4 ч.10 ст.11 Закону, яка зобов’язує Замовника забезпечити рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)