-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Охоронні послуги -послуги з охорони адміністративних будівель Виконавчого комітету Броварської міської ради Броварського району Київської області
07400 Київська обл., місто Бровари вул. Героїв України буд.15. Код за ЄДРПОУ: 04054932 категорія замовника -відповідно п.1 ч.1 ст. 2 ЗУ "Про публічні закупівлі" Постанова Кабінету Міністрів Українивід 12 жовтня 2022 р. № 1178 «ОСОБЛИВОСТЕІ здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування». Закупівля проводиться відповідно до п. 10 Постанови КМУ. Процедура закупівлі- відкриті торги з особливостями на очікувану вартість
Завершена
3 000 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 15 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 15 000.00 UAH
Період оскарження:
06.12.2024 13:50 - 25.12.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації при проведенні процедури закупівлі
Номер:
ee0ce646d57348e38bf29b657067e9b7
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-12-06-010828-a.c1
Назва:
СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації при проведенні процедури закупівлі
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- рішення від 12.12.2023 № 20003.pdf 10.12.2024 16:24
- Ліцензійні умови провадження охоронної діяльності.doc 10.12.2024 16:24
- СКАРГА БРУНТАЛЬ Виконавчий Комітет Броварська міськрада.doc 10.12.2024 16:24
- Додаток 3 до Тендерної документації.doc 10.12.2024 16:24
- Скарга БРУНТАЛЬ Виконавчий комітет Броварської міськради.pdf 10.12.2024 16:24
- рішення від 29.05.2024 № 9439.pdf 10.12.2024 16:24
- рішення від 05.11.2024.pdf 10.12.2024 16:24
- sign.p7s 10.12.2024 16:27
- рішення від 12.11.2024 №19796.pdf 12.12.2024 16:51
- інформація про резолютивну частину рішення від 20.12.2024 №20328.pdf 20.12.2024 19:34
- рішення від 20.12.2024 №20328.pdf 23.12.2024 15:24
- Пояснення по скарзі.docx 16.12.2024 16:16
- Додаток 6 Проект договору.docx 16.12.2024 16:16
- Пояснення по скарзі.pdf 16.12.2024 16:16
- Про затвердження особливостей здійснення публічних закупів… - Постанова № 1178 від 12.10.2022 - d519975-20240919.docx 16.12.2024 16:16
- Про охоронну діяльність - Закон № 4616-VI від 22.03.2012 - d376424-20220615.docx 16.12.2024 16:16
- Додаток 3 в новій редакції .docx 16.12.2024 16:16
- Про публічні закупівлі - Закон № 922-VIII від 25.12.2015 - d453145-20241023.docx 16.12.2024 16:16
- Про участь громадян в охороні громадського порядку і держа… - Закон № 1835-III від 22.06.2000 - d65220-20220315.docx 16.12.2024 16:16
- Додаток 4 .docx 16.12.2024 16:16
- 330-УО від 23.12.docx 23.12.2024 16:05
Дата прийняття скарги до розгляду:
10.12.2024 16:56
Дата розгляду скарги:
20.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
12.12.2024 16:53
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
23.12.2024 15:25
Дата виконання рішення Замовником:
23.12.2024 16:05
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Внесено зміни до Тендерної документаціїю
Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 20.12.2024 №20328 р/пк-пз зобов’язано Замовника внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі Охоронні послуги -послуги з охорони адміністративних будівель Виконавчого комітету Броварської міської ради Броварського району Київської області Код ДК:021:2015 - 79710000-4 Охоронні послуги ідентифікатор закупівлі
UA-2024-12-06-010828-a.
Згідно з частиною 22 статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються.
Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації.
Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
0d7fb5bd6a6a448d872a1263a62fca32
Заголовок пункту скарги:
Ознайомившись з тендерною документацією Замовника, Приватним підприємством «БРУНТАЛЬ» (далі - Скаржник) було виявлено невідповідності тендерної документації вимогам чинного законодавства та вимоги, які порушують основні принципи та норми законодавства у сфері публічних закупівель, призводять до дискримінації та обмеження кола учасників.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
1. Щодо наявності діючого підрозділу в м. Бровари Київської області та наявності приміщення, де цілодобово базуватимуться працівники Виконавця з метобю збільшення кількості та/або посилення існуючих постів охорони протягом часу, визначеного у Додатку 4
П. 1.1.6. розділу 1 Додатку 3 до ТД «Кваліфікаційні (кваліфікаційний) критерії процедури закупівлі відповідно до ст. 16 Закону та інформація про спосіб документального підтвердження відповідності Учасників установленим кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям передбачено вимогу: «Учасник повинен в складі своєї тендерної пропозиції надати довідку в довільній формі про наявність приміщення, де цілодобово базуватимуться працівники Виконавця, які можуть бути оперативно додатково підключені до заходів цілодобової охорони порядку і безпеки на об’єкті та прилеглій території Замовника, в разі необхідності збільшення кількості та/або посилення вже існуючих постів охорони протягом часу, визначеного у Додатку 4, та відповідні документи на нежитлове приміщення» та
П. 2.1.7. розділу 1 Додатку 3 до ТД «Кваліфікаційні (кваліфікаційний) критерії процедури закупівлі відповідно до ст. 16 Закону та інформація про спосіб документального підтвердження відповідності Учасників установленим кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям передбачено вимогу: «Учасники в складі своєї тендерної пропозиції повинні надати довідку в довільній формі про наявність діючого підрозділу в м. Бровари Київської області з інформацією його місця знаходження (вказати адресу) та номерами телефонів, за якими можна зв’язатися з працюючими особами цього підрозділу. До довідки надати відповідні документи на нежитлове приміщення»
Зазначені вимоги за своєю суттю є однакові та мають на увазі наявність в Учасника безпосередньо офісу/приміщення/підрозділу безпосередньо в м. Бровари.
Встановивши дану вимогу, Замовник свідомо обмежує коло учасників, які можуть взяти участь у торгах та матимуть змогу бути допущеними до оцінки, так як надання послуг з охорони є ліцензійним видом діяльності згідно ЗУ «Про ліцензування видів господарської діяльності» № 222-VIII від 02.03.2015 року. Отримання ліцензії на провадження охоронної діяльності здійснюється відповідно до ЗУ «Про охоронну діяльність» № 4616-VI від 22.03.2012 року та Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, затверджених постановою КМУ від 18.11.2015 року № 960. Ліцензія МВС України на охоронну діяльність не обмежується територіально та поширює свою дію на всю територію України, а сам учасник може мати великий досвід надання послуг у різних містах України, не маючи там офісу (приміщення). Також, жодним законодавчим актом не зазначено, що охоронні послуги надаються за територіальним принципом та те, що офіс суб’єкта охоронної діяльності має знаходитися в місці надання послуг.
Маємо зауважити, що більшість компаній мають своїх регіональних представників, які мешкають в різних містах України, головною задачею яких є швидке реагування та вирішення питань за викликом Замовника, а також практикують працевлаштування на посаду охоронників безпосередньо місцеве населення. Також зазначаємо, що наявність офісу в м. Бровари зумовлює для учасників збільшення витрат на його утримання, а отже і збільшення ціни надання послуг, що є нераціональним використанням коштів зі сторони, як Замовника, так і Учасника.
Скаржник має головний офіс у місті Києві, чергова частина також знаходиться у місті Києві, разом з тим, ми має змогу залучити представника у місті м. Бровари, орендувати приміщення чи склад, створити необхідні умови для функціонування такого офісу шляхом забезпечення необхідної матеріально-технічної бази безпосередньо на час виконання зобов’язань по укладеному договору надання охоронних послуг. Тобто, через встановлення вимоги про надання документів, що підтверджують наявність такого нежитлового приміщення у м. Бровари, Скаржник не може взяти участь в закупівлі Замовника, що є дискримінаційної вимогою по відношенню з учасниками, які мають документи на таке приміщення.
Ч. 1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з ч. 4 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
2. Щодо членства в громадському формуванні з охорони громадського порядку
П. 2.2.2. розділу 2 Додатку 3 до ТД «Кваліфікаційні (кваліфікаційний) критерії процедури закупівлі відповідно до ст. 16 Закону та інформація про спосіб документального підтвердження відповідності Учасників установленим кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям передбачено вимогу надати: «копії посвідчень осіб (які вказані в довідці про кадровий склад) охоронників, що вказують на членство в громадському формуванні з охорони громадського порядку, наділені правами вимагати від громадян додержання правопорядку, припинення адміністративних правопорушень і злочинів, додержання пропускного режиму, оформлених відповідно до Закону України «Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону» та які є дійсними на дату розкриття пропозицій»
ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ провадження охоронної діяльності затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 р. № 960 (надалі - Ліцензійні умови) не передбачають отримання особами, які задіянні для надання послуг посвідчень, що вказують на членство в громадському формуванні з охорони громадського порядку, що наділені правами вимагати від громадян додержання правопорядку, припинення адміністративних правопорушень і злочинів, додержання пропускного режиму, які оформлених відповідно до Закону України «Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону».
Вказана вимога розрахована на учасників торгів, в яких вже наявні працівники з посвідченнями, що вказують на членство в громадському формуванні з охорони громадського порядку, що наділені правами вимагати від громадян додержання правопорядку, припинення адміністративних правопорушень і злочинів, додержання пропускного режиму, оформлених відповідно до Закону України «Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону» та які є дійсними на дату розкриття пропозицій, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Вимога про обов’язкову наявність та надання вказаних посвідчень суперечить нормам чинного законодавств.
П. 1.1.6. розділу 1 Додатку 3 до ТД «Кваліфікаційні (кваліфікаційний) критерії процедури закупівлі відповідно до ст. 16 Закону та інформація про спосіб документального підтвердження відповідності Учасників установленим кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям передбачено вимогу: «Учасник повинен в складі своєї тендерної пропозиції надати довідку в довільній формі про наявність приміщення, де цілодобово базуватимуться працівники Виконавця, які можуть бути оперативно додатково підключені до заходів цілодобової охорони порядку і безпеки на об’єкті та прилеглій території Замовника, в разі необхідності збільшення кількості та/або посилення вже існуючих постів охорони протягом часу, визначеного у Додатку 4, та відповідні документи на нежитлове приміщення» та
П. 2.1.7. розділу 1 Додатку 3 до ТД «Кваліфікаційні (кваліфікаційний) критерії процедури закупівлі відповідно до ст. 16 Закону та інформація про спосіб документального підтвердження відповідності Учасників установленим кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям передбачено вимогу: «Учасники в складі своєї тендерної пропозиції повинні надати довідку в довільній формі про наявність діючого підрозділу в м. Бровари Київської області з інформацією його місця знаходження (вказати адресу) та номерами телефонів, за якими можна зв’язатися з працюючими особами цього підрозділу. До довідки надати відповідні документи на нежитлове приміщення»
Зазначені вимоги за своєю суттю є однакові та мають на увазі наявність в Учасника безпосередньо офісу/приміщення/підрозділу безпосередньо в м. Бровари.
Встановивши дану вимогу, Замовник свідомо обмежує коло учасників, які можуть взяти участь у торгах та матимуть змогу бути допущеними до оцінки, так як надання послуг з охорони є ліцензійним видом діяльності згідно ЗУ «Про ліцензування видів господарської діяльності» № 222-VIII від 02.03.2015 року. Отримання ліцензії на провадження охоронної діяльності здійснюється відповідно до ЗУ «Про охоронну діяльність» № 4616-VI від 22.03.2012 року та Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, затверджених постановою КМУ від 18.11.2015 року № 960. Ліцензія МВС України на охоронну діяльність не обмежується територіально та поширює свою дію на всю територію України, а сам учасник може мати великий досвід надання послуг у різних містах України, не маючи там офісу (приміщення). Також, жодним законодавчим актом не зазначено, що охоронні послуги надаються за територіальним принципом та те, що офіс суб’єкта охоронної діяльності має знаходитися в місці надання послуг.
Маємо зауважити, що більшість компаній мають своїх регіональних представників, які мешкають в різних містах України, головною задачею яких є швидке реагування та вирішення питань за викликом Замовника, а також практикують працевлаштування на посаду охоронників безпосередньо місцеве населення. Також зазначаємо, що наявність офісу в м. Бровари зумовлює для учасників збільшення витрат на його утримання, а отже і збільшення ціни надання послуг, що є нераціональним використанням коштів зі сторони, як Замовника, так і Учасника.
Скаржник має головний офіс у місті Києві, чергова частина також знаходиться у місті Києві, разом з тим, ми має змогу залучити представника у місті м. Бровари, орендувати приміщення чи склад, створити необхідні умови для функціонування такого офісу шляхом забезпечення необхідної матеріально-технічної бази безпосередньо на час виконання зобов’язань по укладеному договору надання охоронних послуг. Тобто, через встановлення вимоги про надання документів, що підтверджують наявність такого нежитлового приміщення у м. Бровари, Скаржник не може взяти участь в закупівлі Замовника, що є дискримінаційної вимогою по відношенню з учасниками, які мають документи на таке приміщення.
Ч. 1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з ч. 4 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
2. Щодо членства в громадському формуванні з охорони громадського порядку
П. 2.2.2. розділу 2 Додатку 3 до ТД «Кваліфікаційні (кваліфікаційний) критерії процедури закупівлі відповідно до ст. 16 Закону та інформація про спосіб документального підтвердження відповідності Учасників установленим кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям передбачено вимогу надати: «копії посвідчень осіб (які вказані в довідці про кадровий склад) охоронників, що вказують на членство в громадському формуванні з охорони громадського порядку, наділені правами вимагати від громадян додержання правопорядку, припинення адміністративних правопорушень і злочинів, додержання пропускного режиму, оформлених відповідно до Закону України «Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону» та які є дійсними на дату розкриття пропозицій»
ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ провадження охоронної діяльності затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 р. № 960 (надалі - Ліцензійні умови) не передбачають отримання особами, які задіянні для надання послуг посвідчень, що вказують на членство в громадському формуванні з охорони громадського порядку, що наділені правами вимагати від громадян додержання правопорядку, припинення адміністративних правопорушень і злочинів, додержання пропускного режиму, які оформлених відповідно до Закону України «Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону».
Вказана вимога розрахована на учасників торгів, в яких вже наявні працівники з посвідченнями, що вказують на членство в громадському формуванні з охорони громадського порядку, що наділені правами вимагати від громадян додержання правопорядку, припинення адміністративних правопорушень і злочинів, додержання пропускного режиму, оформлених відповідно до Закону України «Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону» та які є дійсними на дату розкриття пропозицій, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Вимога про обов’язкову наявність та надання вказаних посвідчень суперечить нормам чинного законодавств.
×
-
Назва доказу:
Додаток 3 до ТД «Кваліфікаційні (кваліфікаційний) критерії процедури закупівлі відповідно до ст. 16 Закону та інформація про спосіб документального підтвердження відповідності Учасників установленим кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям
-
Повʼязаний документ:
Додаток 3 до Тендерної документації.doc
-
-
Назва доказу:
Копія Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 р. № 960
-
Повʼязаний документ:
Ліцензійні умови провадження охоронної діяльності.doc
-
-
Назва доказу:
Копія рішення АМКУ №20003-р/пк-пз від 12.12.2023
-
Повʼязаний документ:
рішення від 12.12.2023 № 20003.pdf
-
-
Назва доказу:
Копія рішення АМКУ № 17915-р/пк-пз від 05.11.2024 року
-
Повʼязаний документ:
рішення від 05.11.2024.pdf
-
-
Назва доказу:
Копія рішення АМКУ №9439 р/пк-пз від 29.05.2024 року
-
Повʼязаний документ:
рішення від 29.05.2024 № 9439.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника внести зміни в ТД шляхом виключення всіх дискримінаційних вимог, що оскаржуються