• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Шлак доменний відвальний

Торги не відбулися

620 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 6 200.00 UAH
Період оскарження: 06.12.2024 11:54 - 11.12.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості) на рішення замовника, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей

Номер: 40f1b103a3404a00a7465f58c47fabff
Ідентифікатор запиту: UA-2024-12-06-007165-a.c1
Назва: СКАРГА у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості) на рішення замовника, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей
Скарга:
Комунальним підприємством «Рідне місто» Новомосковської міської ради (далі – Замовник) було оголошено процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2024-12-06-007165-a. ТОВ «ТЗК№1» подало тендерну пропозицію та взяло участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником. При цьому, Замовником були порушені права та законні інтереси Суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, у зв’язку з чим, користуючись своїми правами, ТОВ «ТЗК№1» подає цю скаргу на наступні дії, бездіяльність, рішення Замовника. Вважаємо, що незаконними та такими, що порушують права та законні інтереси суб’єкта оскарження, є рішення Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ТЗК№1». ТОВ «ТЗК№1» вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій. Фактичні обставини За результатом проведення аукціону, який завершився 16 грудня 2024 року о 16:19, цінова пропозиція ТОВ «ТЗК№1» визнана найвигіднішою. 16 грудня 2024 року, о 19:49, Замовником опубліковано вимогу про усунення порушення ТОВ «ТЗК№1». На вище вказану вимогу, ТОВ «ТЗК№1», в особі директора Сосєдко Вікторії Вікторівни, у межах, встановленого чинним законодавством строку, надало відповідь від 17.12.2024 № 01-03/80. 17 грудня 2024 року в електронній системі закупівель Замовником було оприлюднено Рішення про відхилення пропозиції учасника № 17/12-1 від 17.12.2024 (далі також – Рішення № 17/12-1), відповідно до якого тендерну пропозицію ТОВ «ТЗК№1» було відхилено. Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону: «Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Дата розгляду скарги: 30.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 24.12.2024 15:59
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 30.12.2024 18:17
Дата виконання рішення Замовником: 28.01.2025 11:38
Коментар замовника щодо усунення порушень: За результатами моніторингу процедури виявлено порушення законодавства щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі, та неправомірного відхилення Замовником Пропозиції Скаржника. Комунальним підприємством «Рідне місто» НМР прийнято до виконання рішення АМКУ, шляхом скасування рішення про визнання переможця ТОВ «УКР СТРОЙ АЛЬЯНС» та рішення по відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ТЗК №1» за процедурою закупівлі — "Шлак доменний відвальний", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за №UA-2024-12-06-007165-a
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТЗК №1", Олександр Бурий 380950863964 Sr_4@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: e8d5d453bfde4f159aeeb5950f09974b
Заголовок пункту скарги: Скарга на неправомірне рішення щодо відхилення тендерної провозиції скаржника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції
ТОВ «ТЗК№1»
1. Відповідно до Рішення № 17/12-1 від 17.12.2024, тендерну пропозицію ТОВ «ТЗК№1» було відхилено на підставі пп.1, абз.4 п. 44 Особливостей, а саме: учасник не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
16 грудня 2024 року, о 19:49, Замовником опубліковано вимогу про усунення порушення ТОВ «ТЗК№1» (надалі – вимога), а саме:
«1. Замовник у Тендерній документації встановив вимоги, що Учасник у складі тендерної пропозиції має надати КОПІЯ ліцензії для провадження відповідного виду господарської діяльності з додатками (у передбачених законодавством випадках). Дана вимога відсутня в складі ТП. 2. Тендерна пропозиція зазначена з порушенням вимог ТД».
На вище вказану вимогу, ТОВ «ТЗК№1», в особі директора Сосєдко Вікторії Вікторівни, у межах, встановленого чинним законодавством строку, надало відповідь від 17.12.2024 № 01-03/80.
Згідно із підпунктом 8.8. абзацу 6 підрозділу 2. Інша інформація Розділу V. Оцінка тендерної пропозиції, інші документи: (для учасників - юридичних осіб та фізичних осіб, в тому числі фізичних осіб-підприємців) КОПІЯ ліцензії для провадження відповідного виду господарської діяльності з додатками (у передбачених законодавством випадках).
При цьому, Замовником не встановлено у Тендерній документації, яка саме ліцензія вимагається для цього предмету закупівлі.
Згідно із змістом тендерної документації Замовника, ТОВ «ТЗК№1» зазначило у відповіді на вимогу, що відповідно до чинного законодавства України, для постачання доменного відвального шлаку, який є предметом закупівлі (код ДК 021:2015: 14630000-6 "Шлак, окалина, відходи та скрап чорних металів"), ліцензія не вимагається.
Це пояснюється тим, що доменний відвальний шлак не належить до категорії небезпечних відходів і широко використовується в будівництві та промисловості як вторинна сировина.
Крім того, постачання цього матеріалу не підлягає ліцензуванню згідно із Законом України «Про ліцензування видів господарської діяльності».
У своїй відповіді ТОВ «ТЗК №1» також наголосило, що вимога про надання ліцензії, зазначена в тендерній документації, стосується лише тих випадків, які передбачені законодавством. У цьому випадку необхідність отримання ліцензії відсутня, а тому її ненадання у складі тендерної пропозиції є правомірним і не порушує умов закупівлі.
Додатково учасник підкреслив, що готовий надати інші документи, які підтверджують його кваліфікацію та спроможність виконати умови договору.
ТОВ «ТЗК №1» звернулося до замовника з проханням врахувати ці обґрунтування та визнати вимогу про надання ліцензії такою, що не стосується цього виду діяльності.
Вказані пояснення, не були враховані Замовником при прийнятті рішення щодо відхилення пропозиції.
Замовник аргументував рішення № 17/12-1 тим, що «1. Замовник у Тендерній документації встановив вимоги що Учасник у складі тендерної пропозиції має надати КОПІЯ ліцензії для провадження відповідного виду господарської діяльності з додатками (у передбачених законодавством випадках). Дана вимога була відсутня в складі ТП. Учасник надав листа щодо пояснень ліцензії. 2. Тендерна пропозиція зазначена з порушенням вимог ТД. Учасник не виправив дані, щожо ТП».
При цьому, Замовник не зазначив у рішенні № 17/12-1, яка саме ліцензія вимагається для цього предмету закупівлі та правову норму, яка б передбачала обов'язковість ліцензування для постачання доменного шлаку.
Відсутність у рішенні посилань на конкретні законодавчі акти, які обґрунтовують цю вимогу, свідчить про те, що відхилення пропозиції Учасника було здійснено без законодавчих підстав.
При цьому, законність ненадання ТОВ «ТЗК№1» ліцензії у складі тендерної пропозиції, а також на вимогу Замовника, обґрунтовується відповідно до наступного.
Відповідно до статті 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності», постачання доменного шлаку не належить до видів господарської діяльності, які підлягають ліцензуванню.
Визначення поняття доменного шлаку міститься у ДСТУ, зокрема ДСТУ Б В.2.7-302:2014 та ДСТУ EN 15167-1:2019, а також його характеристики.
Основні положення з цих стандартів:
1. Доменний шлак – це продукт, який утворюється при плавленні залізної руди в доменній печі.
o Він є розплавом, що складається з оксидів і силікатів, які залишаються після відновлення заліза.
o Шлак може бути гранульованим (швидке охолодження водою) або звичайним (повільне охолодження).
2. Характеристики доменного шлаку:
o Хімічний склад: доменний шлак зазвичай містить оксиди кальцію, кремнію, алюмінію та магнію, але не є небезпечним відходом.
o Призначення: він широко використовується як сировина у виробництві цементів, бетонів, дорожніх покриттів, а також як будівельний матеріал.
3. Використання відповідно до стадартів:
o У стандартах зазначено, що доменний шлак використовується в якості вторинної сировини, а не небезпечного відходу.
4. ДСТУ EN 15167-1:2019 також визначає критерії відповідності доменного шлаку, його застосування в бетоні, будівельних і цементних розчинах.
Ці стандарти підтверджують, що доменний шлак не є небезпечним відходом, а є продуктом промислового виробництва, та широко використовується в будівництві як вторинна сировина.
Отже, вимога Замовника про надання копії ліцензії відповідно до предмету закупівлі є необґрунтованою.
Закон України «Про публічні закупівлі» встановлює принципи прозорості, рівності та недискримінації учасників процедур закупівель. Частина 1 статті 5 цього Закону передбачає об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Висунення вимог, які не відповідають законодавству, та відхилення тендерної пропозиції з підстав, що не мають законного обґрунтування, є прямим порушенням вказаних принципів.
Тому з огляду на все викладене, тендерна пропозиція ТОВ «ТЗК№1» була неправомірно відхилена, а рішення щодо відхилення тендерної пропозиції скаржника є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню.

Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua).
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника