• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Стабілізатори напруги

Якщо в складі тендерної пропозиції надається документ на іншій мові ніж українська, учасник надає переклад цього документа на українську мову. Відповідальність за якість та достовірність перекладу несе учасник. Застосовані критерії оцінки – ціна (100%). На момент подання тендерних пропозицій від учасників не вимагається надання забезпечення виконання договору у складі тендерної пропозиції.

Завершена

2 261 656.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 11 308.28 UAH
Період оскарження: 05.12.2024 18:18 - 10.12.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга про неправомірне визначення переможця процедури закупівлі порушення порядку проведення процедури публічної закупівлі.

Номер: 4dd457705f3442dc8299fc41884336b6
Ідентифікатор запиту: UA-2024-12-05-020096-a.b1
Назва: Скарга про неправомірне визначення переможця процедури закупівлі порушення порядку проведення процедури публічної закупівлі.
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 02.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 24.12.2024 16:24
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 10.01.2025 15:11
Автор: ТОВ "НАУКОВО - ВИРОБНИЧА ФІРМА "КВАНТ- ІНЖИНІРИНГ", Ірина Волошінська +380677441041 office@quant.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 763d73eb5fc14c2786568f6158c5f4c7
Заголовок пункту скарги: Оскаржуємо рішення АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА «УКРПОШТА» про визначення ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕЛЕКТРОКОНТРОЛЬ» переможцем закупівлі UA-2024-12-05-020096-a
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати.
АКЦІОНЕРНИМ ТОВАРИСТВОМ «УКРПОШТА» (надалі – Замовник) було оголошено процедуру по предмету закупівлі: Стабілізатори напруги, код ДК 021:2015 - 31210000-1: Електрична апаратура для комутування та захисту електричних кіл., ID закупівлі 00cb2bd53ef8438586cb0e8c32ad89de, Закупівля: UA-2024-12-05-020096-a, очікувана вартість закупівлі 2 261 656 грн. з ПДВ, за адресою https://zakupivli.pro/gov/tenders/ua-2024-12-05-020096-a/lot-0e0c5f1d4dda4c5aaac051fabb552034 (надалі – Процедура закупівлі).
Керуючись абзацом 3 пункту 59 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (надалі – Постанова), скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю, ТОВ «НВФ «КВАНТ- ІНЖИНІРИНГ» (надалі – Підприємство, Скаржник) реалізує своє право на подання скарги.
В аукціоні, що відбувся 16 грудня 2024 року, прийняли участь 3 (три) суб’єкти господарювання:
 ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕЛЕКТРОКОНТРОЛЬ», остаточна пропозиція – 2 129 328 грн з ПДВ;
 ТОВ «НАУКОВО - ВИРОБНИЧА ФІРМА «КВАНТ- ІНЖИНІРИНГ», остаточна пропозиція - 2 221 028 грн з ПДВ;
 ТОВ «ДІФОК», остаточна пропозиція - 2 221 028,4 грн з ПДВ.
Станом на 18 грудня 2024 року у системі було сформовано повідомлення про намір укласти договір про закупівлю UA-2024-12-05-020096-a з ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕЛЕКТРОКОНТРОЛЬ», тобто його було визначено переможцем закупівлі (далі – Переможець).
Скаржник не погоджуюсь з діями Замовника. Вважаємо, що Замовником торгів порушено основні принципи здійснення закупівель, що встановлені статтею 5 Закон України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон), зокрема такі як «добросовісна конкуренція серед учасників»; «відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель»; «об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі»; «запобігання корупційним діям і зловживанням», а відтак недотримано Замовником основного принципу – «учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на не рівних умовах. Учасника закупівлі ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕЛЕКТРОКОНТРОЛЬ» - було визнано переможцем закупівлі.
Не погоджуємось із зазначеним рішенням Замовника та вважаємо, що воно не вмотивоване, оскільки грубо проігноровані наступні підстави для відхилення вказаного учасника (ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕЛЕКТРОКОНТРОЛЬ»).
Обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу такого рішення Замовника.
У пункті 2 «Обсяг закупівлі» Розділу VII. ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ ВІДКРИТІ ТОРГИ НА ЗАКУПІВЛЮ ДК 021:2015 - 31210000-1: Електрична апаратура для комутування та захисту електричних кіл (Стабілізатори напруги), вказано найменування товару який закупляє Замовник:

№ з/п Найменування Товару Одиниця виміру Кількість
1. Стабілізатор інверторний однофазний, не менше 8 кВт штука 12
2. Стабілізатор інверторний трифазний, не менше 22 кВт штука 9
3. Стабілізатор інверторний трифазний, не менше 40 кВт штука 5

У пункті 2, 3 Таблиці «Обсяги закупівлі» вказано, що товар який закупляється Замовником є «Стабілізатор інверторний трифазний», а Переможець у специфікації зазначає інвертори ТМ Volter (Вольтер) які фактично скунструйовані на основі трьох однофазних стабілізаторів, які з’єднані за схемою «зірка» (інформацію цитовано із сайту виробника ТМ Volter (Вольтер), посилання: https://volter.ua/uk/product_cat/volter-27-pttm-3-9/; https://volter.ua/uk/product_cat/volter-prostor-42-3-14/).
Вся документація подана Переможцем є у вільному доступі (посилання на закупівлю https://zakupivli.pro/gov/tenders/ua-2024-12-05-020096-a/lot-0e0c5f1d4dda4c5aaac051fabb552034), проте до цієї Скарги додатково додано Технічну специфікацію, яку надав Переможець у складі своєї тендерної пропозиції до закупівлі UA-2024-12-05-020096-a (Додаток 1). Також для підтвердження вказаної інформації див. Знімок екрану (скріншот) 1 (Додаток 2) та Знімок екрану (скріншот) 2 (Додаток 3) із Технічної специфікації наданої Переможцем.
Хочемо звернути увагу на наступне, що особливості роботи трифазних стабілізаторів заключаються в тому, що при пропаданні однієї фази, трифазний стабілізатор відмикає повністю роботу обладнання тим самим захищаючи його. Для цього потрібно, щоб стабілізатор трифазний мав в собі вбудований або в додатковому комплекті блок контролю фаз, який дозволяє захистити обладнання від пропадання фази. В тендерну ціну стабілізатори ТМ Volter (Вольтер) не включили блок контролю фази.
Стабілізатори ТМ Volter (Вольтер) не мають в собі вбудованих та зовнішніх блоків синхронізації, які б дозволяли захистити обладнання відповідно, ці стабілізатори не можна вважати трифазними. ТМ Вольтер пропонують 3 однофазних стабілізатора в одній пропозиції вказуючи, що це трифазний. Що не відповідає дійсності.
Три однофазні стабілізатори і трифазний стабілізатор - це різні вироби. Вони можуть бути виконані у вигляді трьох однофазних блоків в обох випадках, але трифазний стабілізатор обов'язково повинен містити ще блок контролю фаз, який забезпечує захист від пропажі однієї або двох фаз (вимикаючи навантаження, чутливе до наявності всіх трьох фаз) і захист від зміни порядку чергування фаз (наприклад, щоб мотор верстата не почав обертатися у зворотний бік у разі випадкової перекомутації на введенні). Однофазні навантаження при цьому живляться безпосередньо від виходів стабілізаторів (можливо, з пристроєм вибору фази, який при стабілізованій напрузі на виходах працює чітко і надійно на зникнення будь-якої фази або двох фаз).
Натомість звертаємо увагу, що Товар який був поданий Скаржником у складі тендерної пропозиції, а саме стабілізатор інверторний трифазний має у своєму складі Q блоком контролю фаз. Наприклад, трифазний стабілізатор напруги Quant 42 – це три однофазних інверторних стабілізатори напруги Quant-14, які працюють в парі з блоком контролю фаз. Головна відмінність Quant-42 від звичайного трифазного стабілізатора без синхронізатора фаз в тому, що він захищає трифазне обладнання при несправній трифазній мережі (інформація цитовано із сайту Quant, посилання https://www.quant.ua/product/invertornyj-stabilizator-napruhy-quant-42-3kh14/).
Quant-27 – трифазний стабілізатор з можливістю однофазної роботи та наявним блоком контролю фаз. Quant-27 – це три однофазних інверторних стабілізатори напруги Quant-9, які працюють в парі з блоком контролю фаз. Головна відмінність Quant-27 від звичайного трифазного стабілізатора без синхронізатора фаз в тому, що він захищає трифазне обладнання при несправній трифазній мережі (інформація цитовано із сайту Quant, посилання https://www.quant.ua/product/invertornyj-stabilizator-napruhy-quant-27-3kh9/).
Вся документація подана Скаржником є у вільному доступі (посилання на закупівлю https://zakupivli.pro/gov/tenders/ua-2024-12-05-020096-a/lot-0e0c5f1d4dda4c5aaac051fabb552034), проте до цієї Скарги додатково додано Технічну специфікацію, яку надав Скаржник у складі своєї тендерної пропозиції до закупівлі UA-2024-12-05-020096-a (Додаток 4). Також для підтвердження вказаної інформації див. додатки Знімок екрану (скріншот) 3 (Додаток 5) та Знімок екрану (скріншот) 4 (Додаток 6) із Специфікації наданої Скаржником.
Таким чином пропозиція переможця ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕЛЕКТРОКОНТРОЛЬ» не відповідає встановленим аб. 4 п.п. 2 п. 44 Постанови вимогам до учасника відповідно до законодавства: «не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону».
Також відповідно до підпункту 1, 2 пункту 6 Розділу V. Оцінка тендерної пропозиції ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ ВІДКРИТІ ТОРГИ НА ЗАКУПІВЛЮ ДК 021:2015 - 31210000-1: Електрична апаратура для комутування та захисту електричних кіл (Стабілізатори напруги), Замовник відхиляє тендерну пропозицію відповідно до пункту 44 Особливостей із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
1) учасник процедури закупівлі:

- зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 Особливостей;
2) тендерна пропозиція:
- не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих Особливостей;
Виходячи із вищесказаного, тендерна пропозиція ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕЛЕКТРОКОНТРОЛЬ» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та повинна бути відхилена Замовником на підставі абзацу 2 пункту 42 Постанови.
Таким чином пропозиція переможця ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕЛЕКТРОКОНТРОЛЬ» не відповідає встановленим аб. 5 п.п. 2 п. 41 Постанови вимогам до учасника відповідно до законодавства: «не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону». Не відхиливши тендерну пропозицію ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕЛЕКТРОКОНТРОЛЬ», Замовник порушив принципи здійснення публічних закупівель установлених статтею 5 Закону, а саме об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Пропозиція переможця ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕЛЕКТРОКОНТРОЛЬ» не відповідає кваліфікаційним критеріям, тобто Замовнику потрібно уважно порівнювати тендерну пропозицію учасника-переможця із власною тендерною документацією, зокрема, кваліфікаційним критеріям. Адже, згідно з п. 1 ч. 1 ст. 31 Закону, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у випадку коли учасник не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим ст. 16 Закону та/або наявні підстави, встановлені ч. 1 ст. 17 Закону.
Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації.
Закон України «Про публічні закупівлі» установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Вказаним Законом визначено що тендер (торги) - це здійснення конкурентного відбору учасників з метою визначення переможця торгів згідно з процедурами, установленими цим Законом (крім переговорної процедури закупівлі).
Тендерна пропозиція – це пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.
Переможець процедури закупівлі - це учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і визнана найбільш економічно вигідною, та якому замовник повідомив про намір укласти договір, або учасник, якому замовник повідомив про намір укласти договір за результатами застосування переговорної процедури закупівлі.
Наголошуємо, що у розумінні статті 19 Конституції України з врахуванням рішення Конституційного Суду України № 7-рп/2009 від 16.04.2009 тендерний комітет/Уповноважена особа Замовника зобов'язана діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. За власною ініціативою тендерний комітет/Уповноважена особа не може розширювати свої права, визначені Законом та Положенням про тендерний комітет, як наслідок ігнорувати очевидне невиконання вимог за тендерною документацією учасником процедури закупівлі. Тендерний комітет/Уповноважена особа здійснює розгляд пропозицій на дотримання вимог тендерної документації в межах поданих документів учасниками торгів та з урахуванням вимог законодавства України.
Варто зазначити, що оскільки сфера застосування законодавства з питань публічних закупівель носить імперативно-адміністративний характер, то для тлумачення понять, які не передбачені Законом України «Про публічні закупівлі», сторони можуть використати для формування своїх правових позицій норми однорідних правових норм та нормативно-правових актів. Так, статтями 72, 73, 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Підсумовуючи все зазначене вище, уповноважена особа (тендерний комітет) Замовника грубо порушив порядок розгляду тендерних пропозицій учасників закупівлі, а також наші права на об’єктивну та неупереджену оцінку. На підставі положень п. 55, 56 Постанови зазначаю про порушення Замовником торгів порядку проведення Процедури закупівлі відкритих торгів з особливостями.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір