• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Управління небезпечними відходами КНП "Хмельницька обласна лікарня" Хмельницької обласної ради; Управління небезпечними відходами Кам’янець-Подільської філії діалізного відділення КНП "ХОЛ" Хмельницької обласної ради; Управління небезпечними відходами Шепетівської філії діалізного відділення КНП "ХОЛ" Хмельницької обласної ради; Управління небезпечними відходами Старокостянтинівської філії діалізного відділення КНП "ХОЛ" Хмельницької обласної ради; Управління небезпечними відходами Славутської філії діалізного відділення КНП "ХОЛ" Хмельницької обласної ради; Управління небезпечними відходами Дунаєвецької філії КНП "ХОЛ" Хмельницької обласної ради

Завершена

990 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 950.00 UAH
Період оскарження: 05.12.2024 16:40 - 30.12.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної докуменації

Номер: 813daee1c0f44e36830375225c3e118a
Ідентифікатор запиту: UA-2024-12-05-018316-a.a3
Назва: Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної докуменації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 23.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 16.12.2024 17:13
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 24.12.2024 18:51
Дата виконання рішення Замовником: 27.12.2024 16:22
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №20418 -р/пк-пз від 23.12.2024 року. Комунальне некомерційне підприємствоа "Хмельницька обласна лікарня" Хмельницької обласної ради , внесла зміни, на підставі рішення органу оскарження, до тендерної документації та оголошення про проведення процедури закупівлі відкритих торгів на закупівлю «код ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник": 90520000-8 – Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Управління небезпечними відходами КНП "Хмельницька обласна лікарня" Хмельницької обласної ради; Управління небезпечними відходами Кам’янець-Подільської філії діалізного відділення КНП "ХОЛ" Хмельницької обласної ради; Управління небезпечними відходами Шепетівської філії діалізного відділення КНП "ХОЛ" Хмельницької обласної ради; Управління небезпечними відходами Старокостянтинівської філії діалізного відділення КНП "ХОЛ" Хмельницької обласної ради; Управління небезпечними відходами Славутської філії діалізного відділення КНП "ХОЛ" Хмельницької обласної ради; Управління небезпечними відходами Дунаєвецької філії КНП "ХОЛ" Хмельницької обласної ради)».
Автор: ТОВ "А-ЕНЕРГО", Володимир Андреєв +380502507677 andreev.aenergo@gmail.com https://aenergo.com.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 3da9c20f52094ce0a9ac0ec6d97b624f
Заголовок пункту скарги: 12.12.2024 року Замовником було внесено зміни до тендерної документації. Уважно ознайомившись зі змінами умов Тендерної документації (далі- Документація) Товариство з обмеженою відповідальністю «А-ЕНЕРГО» (далі – Скаржник), як потенційний учасник відповідної процедури закупівлі, вважає, що документація містить дискримінаційні вимоги до учасників процедури закупівлі, що грубо порушує процедуру заку
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: СКАРГА
На умови тендерної документації
20.11.2024 року КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ХМЕЛЬНИЦЬКА ОБЛАСНА ЛІКАРНЯ" ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ (далі – Замовник) було опубліковано оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: «код ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник": 90520000-8 – Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Управління небезпечними відходами КНП "Хмельницька обласна лікарня" Хмельницької обласної ради; Управління небезпечними відходами Кам’янець-Подільської філії діалізного відділення КНП "ХОЛ" Хмельницької обласної ради; Управління небезпечними відходами Шепетівської філії діалізного відділення КНП "ХОЛ" Хмельницької обласної ради; Управління небезпечними відходами Старокостянтинівської філії діалізного відділення КНП "ХОЛ" Хмельницької обласної ради; Управління небезпечними відходами Славутської філії діалізного відділення КНП "ХОЛ" Хмельницької обласної ради; Управління небезпечними відходами Дунаєвецької філії КНП "ХОЛ" Хмельницької обласної ради)» з очікуваною вартістю 990 000,00 грн. з ПДВ (далі – Процедура закупівлі).
12.12.2024 року Замовником було внесено зміни до тендерної документації. Уважно ознайомившись зі змінами умов Тендерної документації (далі- Документація) Товариство з обмеженою відповідальністю «А-ЕНЕРГО» (далі – Скаржник), як потенційний учасник відповідної процедури закупівлі, вважає, що документація містить дискримінаційні вимоги до учасників процедури закупівлі, що грубо порушує процедуру закупівлі згідно норм чинного законодавства України, саме:
-Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII (далі –Закон);
- Постанови №1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості).
-Закону України «Про управління відходами»



ПОРУШЕННЯ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ, ДІЇ ЗАМОВНИКА, ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ, ЩО ЦЕ ПІДТВЕРДЖУЮТЬ.

1 .Відповідно до Додаток 2 Д тендерної документації (ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ), п.7 Додатку 4 (Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції), замовник вимагає надання:
13. На підтвердження відповідності екологічним характеристикам, учасник додатково надає у складі пропозиції висновок з оцінки впливу на довкілля (інший документ, що має такий статус), який підтверджує допустимість провадження планової діяльності здійснення господарської діяльності з управління відходами Учасником щодо відходів, які зазначені у предметі закупівлі, визначених відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, із зазначенням конкретних видів операцій оброблення відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами».
Скаржник не погоджується з встановленням вимоги «Учасник у складі пропозиції надає Висновок з оцінки впливу на довкілля (інший документ, що має такий статус), який обов’язково має включати в себе відходи, згідно предмету закупівлі відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами»., оскільки даний висновок видається одноразово.
Відповідно до частини 3 статті 17 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» :
«3. Висновки державної екологічної експертизи, одержані до введення в дію цього Закону, зберігають чинність та мають статус висновку з оцінки впливу на довкілля»
Відповідно до Ліцензійних умов визначено:
1. Ці Ліцензійні умови встановлюють вичерпний перелік документів, які додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами (далі - ліцензія), а також визначають вичерпний перелік організаційних, кадрових, технологічних вимог, обов’язкових до виконання під час провадження такої діяльності.
Ці Ліцензійні умови не поширюються на ліцензування господарської діяльності з перевезення небезпечних відходів.»
(…)
«Документи, що подаються для отримання, переоформлення, анулювання ліцензії, зупинення або відновлення дії ліцензії, про розширення або звуження виду господарської діяльності з управління небезпечними відходами» (…)
6. До заяви про отримання ліцензії або розширення провадження виду господарської діяльності додаються засвідчені підписом здобувача ліцензії (ліцензіата) або іншої уповноваженої особи такі документи: (…)
3) відомості про:
абзац третій підпункту 3 частини 6 Ліцензійних умов: «наявність документів дозвільного характеру за формою згідно з додатком 6»
Витяг з Додатку 6 до Ліцензійних умов:
Додаток 6
до Ліцензійних умов
_______________________________________
(найменування органу ліцензування)
ВІДОМОСТІ
про наявність документів дозвільного характеру
Найменування документа дозвільного характеру Номер і дата видачі документа Ким виданий Об’єкт експертизи/оцінки (повне найменування документа) Перелік видів небезпечних відходів та/або операцій із ними, на які отримано висновок Адреса об’єкта проведення експертизи/ оцінки
Висновок з оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України “Про оцінку впливу на довкілля”


Підбиваючи підсумки – Законодавством визначено, що:
1. Під час проходження процедури ліцензійної перевірки на отримання/розширення ліцензії органу ліцензування Ліцензіат надає «Висновок з оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України “Про оцінку впливу на довкілля».
2. Висновки державної екологічної експертизи, одержані до введення в дію цього Закону, зберігають чинність та мають статус висновку з оцінки впливу на довкілля.

Відповідно до вимог Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами, затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 08.06.2015 р. № 325, на які в тендерній документації посилається Замовник:

«4. Провадження господарської діяльності з оброблення, знешкодження, утилізації і видалення небезпечних медичних відходів проводиться закладами або іншими суб’єктами господарювання, які отримали ліцензію, відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 446 (далі - Ліцензія).»

Відповідно до ЗУ «Про управління відходами»:
«Ст. 27
3. Суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний:

1) мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами»

Тобто, діючими нормативними документами, які регламентують діяльність у сфері управління медичними відходами не передбачено надання документу з назвою «Висновок з оцінки впливу на довкілля (інший документ, що має такий статус), який обов’язково має включати в себе відходи, згідно предмету закупівлі відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами»»
Нормативні документи, на які посилається Замовник в тендерній документації, передбачають наявність саме дозволу та ліцензії на управління небезпечними відходами.
Враховуючи наведене, участь у закупівлі, в супереч вимогам діючого законодавства, зможуть прийняти участь лише ті учасники, які нададуть Висновок з оцінки впливу на довкілля (інший документ, що має такий статус), який обов’язково має включати в себе відходи, згідно предмету закупівлі відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами».
До того ж, Порядок класифікації відходів затверджений постановою КМУ №1102 від 20 жовтня 2023 року, а отже встановлення вимоги щодо наявності «висновок з оцінки впливу на довкілля (інший документ, що має такий статус), який підтверджує допустимість провадження планової діяльності здійснення господарської діяльності з управління відходами Учасником щодо відходів, які зазначені у предметі закупівлі, визначених відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, із зазначенням конкретних видів операцій оброблення відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами» обмежує у участі учасників, які отримали висновок оцінки впливу на довкілля та документів що мають статус висновку оцінки на довкілля до набрання чинності Постанови КМУ №1102 від 20.10.2023 року.
Вимога, встановлена Замовником є дискримінаційною та порушує право Скаржника.
Тому, вимагаємо внести зміни до тендерної документації, задля дотримання принципів публічних закупівель та дотримання вимог недискримінації учасників.
Як доказ Скаржник надає Висновок №08/13.12.2017-55 від 15.12.2017 виданий Департаментом екології та природних ресурсів Запорізької обласної державної адміністрації.


2. .Відповідно до Додаток 2 Д тендерної документації (ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ), п.7 Додатку 4 (Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції), замовник вимагає надання:
14. Надати у складі пропозиції чинний договір страхування відповідальності суб’єктів перевезення небезпечних вантажів на випадок настання негативних наслідків під час перевезення небезпечних вантажів. У договорі обов’язково мають бути зазначений перелік відходів відповідно до предмету закупівлі, визначених відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, із зазначенням конкретних видів операцій оброблення відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами».

Відповідно до Постанови КМУ №1278 від 05.12.2023 року «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами»(далі – Ліцензійні умови) визначено:
1. Ці Ліцензійні умови встановлюють вичерпний перелік документів, які додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами (далі - ліцензія), а також визначають вичерпний перелік організаційних, кадрових, технологічних вимог, обов’язкових до виконання під час провадження такої діяльності.
2. Дія цих Ліцензійних умов поширюється на всіх суб’єктів господарювання незалежно від їх організаційно-правової форми та форми власності, які в повному обсязі або частково провадять чи мають намір провадити господарську діяльність з управління небезпечними відходами.
Відповідно до пункту 6 Ліцензійних умов:
6. До заяви про отримання ліцензії або розширення провадження виду господарської діяльності додаються засвідчені підписом здобувача ліцензії (ліцензіата) або іншої уповноваженої особи такі документи:

1) копія паспорта громадянина України керівника здобувача ліцензії (або його уповноваженої особи) із відміткою контролюючого органу щодо повідомлення про відмову через свої релігійні переконання від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків (подається тільки фізичними особами - підприємцями, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідному контролюючому органу);

2) опис документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії або розширення провадження виду господарської діяльності, у двох екземплярах (у разі подання документів у паперовій формі за формою згідно з додатком 3);

3) відомості про:

наявність матеріально-технічної бази, необхідної для провадження господарської діяльності, за формою згідно з додатком 4 разом із копіями документів (зокрема технічними паспортами), засвідченими підписом керівника суб’єкта господарювання, що дають можливість їх ідентифікувати, а також копіями документів, що підтверджують право власності або оренди на зазначені засоби, засвідченими підписом керівника суб’єкта господарювання, із зазначенням інвентарних номерів;

місця провадження господарської діяльності разом із копіями документів, що підтверджують право власності або їх оренди, за формою згідно з додатком 5. Після встановлення інформаційної взаємодії з Державним реєстром речових прав на нерухоме майно та наявності в ньому відповідної інформації про об’єкт нерухомого майна копії документів, що підтверджують право власності або оренди, не надаються;

наявність документів дозвільного характеру за формою згідно з додатком 6;

доступність місць провадження господарської діяльності для маломобільних груп населення за формою згідно з додатком 7;

наявність плану локалізації та ліквідації аварії та її наслідків на об’єктах підвищеної небезпеки (у разі внесення об’єкта до Державного реєстру об’єктів підвищеної небезпеки) у довільній формі;

4) перелік небезпечних відходів із зазначенням кодів, наведених у додатках VIII, IX до Базельської конвенції про контроль за транскордонними перевезеннями небезпечних відходів та їх утилізацією/видаленням, Національному переліку відходів, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2023 р. № 1102, та переліку операцій з видалення відходів, на які отримується або розширюється дія ліцензії, що наведені в додатку 1 до Закону України “Про управління відходами”, та переліку операцій з відновлення відходів, на які отримується або розширюється дія ліцензії, що наведені в додатку 2 до Закону України “Про управління відходами”, згідно з додатком 8;

5) копія повідомлення про результати ідентифікації об’єктів підвищеної небезпеки в порядку, визначеному постановою Кабінету Міністрів України від 13 вересня 2022 р. № 1030 “Деякі питання ідентифікації об’єктів підвищеної небезпеки” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 75, ст. 4554);

6) інформація про підтвердження відсутності здійснення контролю за діяльністю суб’єкта господарювання у значенні, наведеному у статті 1 Закону України “Про захист економічної конкуренції”, резидентами держав, що здійснюють збройну агресію проти України, у значенні, наведеному у статті 1 Закону України “Про оборону України”, за формою згідно з додатком 9;

7) ситуаційна карта-схема розташування виробничих площ об’єкта оброблення небезпечних відходів, на яких провадитиметься господарська діяльність, із зазначенням потужностей для зберігання небезпечних відходів перед їх обробленням на місці провадження господарської діяльності, а в разі провадження діяльності із збирання та зберігання небезпечних відходів для їх подальшого експорту з метою оброблення або видалення - ситуаційна карта-схема розташування виробничих площ із зазначенням потужностей для зберігання небезпечних відходів на місці провадження господарської діяльності. У разі наявності декількох суб’єктів господарювання на одному місці провадження господарської діяльності схема повинна містити розмежування території кожного суб’єкта господарювання;

8) технологічні регламенти на здійснення кожної операції з управління небезпечними відходами за їх видами;

9) у разі отримання ліцензії або розширення провадження виду господарської діяльності в частині здійснення операцій збирання та зберігання небезпечних відходів для подальшого їх експорту здобувач ліцензії (ліцензіат), крім документів, визначених підпунктами 1-8 пункту 6 цих Ліцензійних умов, подає копію нотаріально посвідченого договору між експортером та особою, що відповідає за оброблення небезпечних відходів, в якому визначено методи екологічно обґрунтованого управління відходами.

На період воєнного стану та протягом трьох місяців після припинення воєнного стану здобувач ліцензії (ліцензіат) до заяви про отримання ліцензії або розширення провадження виду господарської діяльності подає до органу ліцензування копії документів у паперовій або електронній формі, визначені додатком 6.
Відповідно до вичерпного переліку документів, що має мати суб’єкт господарювання у сфері управління небезпечними відходами не встановлено обов’язковою наявності в ліцензіата «чинний договір страхування відповідальності суб’єктів перевезення небезпечних вантажів на випадок настання негативних наслідків під час перевезення небезпечних вантажів. У договорі обов’язково мають бути зазначений перелік відходів відповідно до предмету закупівлі, визначених відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, із зазначенням конкретних видів операцій оброблення відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами».
Встановлення вимоги щодо наявності даного страхування, є такою, що суперечить чинному законодавству та дискримінаційним по відношенню до Скаржника та інших можливих учасників.
Як доказ Скаржник надає Наказ №329 Міндовкілля та Додаток до нього від 29.03.2024 року; про видачу ліцензії ТОВ «А-ЕНЕРГО».

Замовник не довів та документально не підтвердив необхідності встановлення вищезазначених вимог в тендерній документації.

Згідно статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.

Суб'єкт оскарження дійшов висновку, що у даній процедурі закупівлі Замовник порушує основні принципи здійснення процедури закупівель, зокрема принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, не дотримується вимог чинного законодавства України,


В силу вимог ст.5 Закону публічні закупівлі здійснюються за такими принципами, як відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Враховуючи інформацію викладену цій Скарзі, виниклі порушення Замовником вимог Закону та Особливостей, можна виправити шляхом зобов'язання Замовника внести зміни до умов тендерної документації визначені в мотивувальній частині Скарги.

З огляду на вищевказане, керуючись вимогами Закону, з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок якого порушено права та законні інтереси Скаржника,

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Розгляд припинено
КЕП

Скарга на внесені дискримінаційні зміни до умов тендерної документацїі

Номер: abcbbc152f1a4236853ff419ea91b884
Ідентифікатор запиту: UA-2024-12-05-018316-a.a2
Назва: Скарга на внесені дискримінаційні зміни до умов тендерної документацїі
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 20.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 12.12.2024 16:33
Причина: Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 23.12.2024 13:39
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 23.12.2024 13:39
Автор: ТОВ "А-ЕНЕРГО", Володимир Андреєв +380502507677 andreev.aenergo@gmail.com https://aenergo.com.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: edd997e6e3b24c488b578e33c7a2aaa6
Заголовок пункту скарги: 09.12.2024 року Замовником було внесено зміни до тендерної документації. Уважно ознайомившись зі змінами умов Тендерної документації (далі- Документація) Товариство з обмеженою відповідальністю «А-ЕНЕРГО» (далі – Скаржник), як потенційний учасник відповідної процедури закупівлі, вважає, що документація містить дискримінаційні вимоги до учасників процедури закупівлі, що грубо порушує процедуру заку
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: СКАРГА
На умови тендерної документації
20.11.2024 року КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ХМЕЛЬНИЦЬКА ОБЛАСНА ЛІКАРНЯ" ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ (далі – Замовник) було опубліковано оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: «код ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник": 90520000-8 – Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Управління небезпечними відходами КНП "Хмельницька обласна лікарня" Хмельницької обласної ради; Управління небезпечними відходами Кам’янець-Подільської філії діалізного відділення КНП "ХОЛ" Хмельницької обласної ради; Управління небезпечними відходами Шепетівської філії діалізного відділення КНП "ХОЛ" Хмельницької обласної ради; Управління небезпечними відходами Старокостянтинівської філії діалізного відділення КНП "ХОЛ" Хмельницької обласної ради; Управління небезпечними відходами Славутської філії діалізного відділення КНП "ХОЛ" Хмельницької обласної ради; Управління небезпечними відходами Дунаєвецької філії КНП "ХОЛ" Хмельницької обласної ради)» з очікуваною вартістю 990 000,00 грн. з ПДВ (далі – Процедура закупівлі).
09.12.2024 року Замовником було внесено зміни до тендерної документації. Уважно ознайомившись зі змінами умов Тендерної документації (далі- Документація) Товариство з обмеженою відповідальністю «А-ЕНЕРГО» (далі – Скаржник), як потенційний учасник відповідної процедури закупівлі, вважає, що документація містить дискримінаційні вимоги до учасників процедури закупівлі, що грубо порушує процедуру закупівлі згідно норм чинного законодавства України, саме:
-Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII (далі –Закон);
- Постанови №1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості).
-Закону України «Про управління відходами»



ПОРУШЕННЯ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ, ДІЇ ЗАМОВНИКА, ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ, ЩО ЦЕ ПІДТВЕРДЖУЮТЬ.

1 .Відповідно до підпункту 1 пункту 3.5.2. Розділу 3 тендерної документації, Замовник вимагає надати:
1.3. Інформацію в довільній формі про наявність власного або орендованого спеціалізованого транспортного засобу, який має свідоцтво про допущення до перевезення визначених небезпечних вантажів.
1.5. Свідоцтво про допущення транспортного засобу до перевезення небезпечних вантажів.
Аналогічна вимога міститься в Додатку 4 до тендерної документації.

Скаржник не погоджується з встановленням даної вимоги виходячи з наступного:
Відповідно до наказу Міністерства внутрішніх справ України від 04.08.2018р. №656 «Про затвердження деяких нормативно-правових актів з питань дорожнього перевезення небезпечних вантажів», який набрав чинності з 05.10.2018р. та ПОРЯДКУ видачі та оформлення свідоцтв про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів - свідоцтва видаються на всі транспортні засоби типу EX/II, EX/III, FL, AT, та MEMU категорій N та О.

Згідно «Порядку видачі та оформлення свідоцтв про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів» затвердженого Наказом Міністерства внутрішніх справ України 04 серпня 2018 року № 656 зі змінами:

- змішувально-зарядна машина (транспортний засіб MEMU) - машина або транспортний засіб з установленим на ній (ньому) обладнанням для виготовлення вибухових речовин з небезпечних вантажів, що не є вибуховими, та їх заряджання;

- транспортний засіб АТ - транспортний засіб, крім транспортних засобів EX/III, FL або MEMU, призначений для перевезення небезпечних вантажів у контейнерах-цистернах чи переносних цистернах або багатоелементних газових контейнерах індивідуальною місткістю понад 3 м-3 , а також у вбудованих цистернах чи знімних цистернах місткістю понад 1 м-3 , та транспортний засіб-батарея місткістю понад 1 м-3 , крім транспортних засобів-батарей типу FL

- транспортний засіб EX/II або EX/III - транспортний засіб, призначений для перевезення вибухових речовин та виробів (клас 1);

- транспортний засіб FL - транспортний засіб, призначений для перевезення рідин з температурою спалаху не вище 60 °C (за винятком дизельного палива, газойлю та палива пічного легкого - № ООН 1202, що відповідає вимогам ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» або ДСТУ EN 590:2022 (EN 590:2022, IDT) «Автомобільні палива. Дизель. Вимоги та методи випробувань» та має температуру спалаху, зазначену в цих стандартах» у контейнерах-цистернах чи переносних цистернах або багатоелементних газових контейнерах індивідуальною місткістю понад 3 м-3 , у вбудованих чи знімних цистернах місткістю понад 1 м-3.

Виходячи з вище зазначеного, небезпечні відходи які є предметом закупівлі, НЕ ВІДНОСЯТЬСЯ до вибухонебезпечних або легкозаймистих вантажів, а отже, не потребують спеціального транспорту типів EX/II, EX/III, FL, AT, та MEMU. Небезпечні відходи, які є предметом закупівлі, можуть перевозитись вантажними автомобілями, з дотриманням вимог законодавства щодо упаковки цих відходів, навчання працівників які здійснюють завантаження та розвантаження небезпечних відходів та на основі отриманої ліцензії УКРТРАНСБЕЗПЕКИ з дозволеним видом робіт «внутрішні перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів вантажними автомобілями».

Додатково Скаржник звернувся з зверненням до Головного Сервісного центру Міністерства Внутрішніх справ України (далі- ГСЦ МВС України) для надання роз’яснень щодо необхідності отримання свідоцтва про допущення на транспорті засоби якими користується Скаржник виходячи з переліку небезпечних відходів на які Скаржнику видано ліцензію на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами.
У відповіді на звернення ГСЦ МВС України зазначає наступне:
«… Враховуючи вищезазначене, отримання свідоцтв про допущення транспортних засобі до перевезення визначених небезпечних вантажів на транспортні засоби для перевезення небезпечних вантажів, крім транспортних засобів EX/II, EX/III, FL, AT, та MEMU не вимагається.»

Враховуючи вищенаведене, Замовник встановлюючи дану вимогу в умовах Документації обмежує участь Скаржника у публічній закупівлі. Дана вимога є дискримінаційною по відношенню до Скаржника та до інших учасників закупівлі, що грубо порушує принципи здійснення публічних закупівель.

Як доказ Скаржник надає на розгляд Комісії:
1. Відповідь на звернення Скаржника ГСЦ МВС України №39/12439-13006-2024 від 09.05.2024 року.
2. Договори оренди транспортних засобів Скаржника.
3. Технічні паспорти орендованих транспортних засобів Скаржника.
4. Протоколи перевірки технічного стану орендованих транспортних засобів Скаржника.
5. Витяг Державної служби з безпеки на транспорті (УКРТРАНСБЕЗПЕКА) від 17.01.2020 року (Наказ про видачу ліцензії №9 від 10.01.2020 року).

Замовник не довів та документально не підтвердив становлення даної вимоги в умовах Тендерної документації.

2. .Відповідно до підпункту 1 пункту 3.5.2. Розділу 3 тендерної документації, Замовник вимагає надати:
1.7. Скан-копію ситуативної карти-схеми розташування виробничих площ об’єкта оброблення небезпечних відходів, що підтверджує наявність приміщення для розміщення персоналу, що обслуговує об’єкт оброблення небезпечних відходів;
Аналогічна вимога міститься в Додатку 4 до тендерної документації.

Стаття 16 Кваліфікаційні критерії процедури закупівлі
2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Відповідно до ч.4 статті 5 Закону «Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.»
Скаржник відповідно до ЗУ «Про управління відходами» та Ліцензійних умов отримав ліцензію на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами.
Відповідно до пункту 1 Розділу 1 Ліцензійних умов:
1. Ці Ліцензійні умови встановлюють вичерпний перелік документів, які додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами (далі - ліцензія), а також визначають вичерпний перелік організаційних, кадрових, технологічних вимог, обов’язкових до виконання під час провадження такої діяльності.

Ліцензійними умовами визначений вичерпний перелік умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, та вичерпний перелік документів на підтвердження відповідності ліцензіата.
Пункт 20 Ліцензійних умов передбачає:
«20. Суб’єкти господарювання для здійснення операцій з управління небезпечними відходами повинні мати матеріально-технічну базу (разом із документами, що дають можливість її ідентифікувати, та документами, що підтверджують право власності або оренди на зазначену матеріально-технічну базу), ситуативну карту-схему розташування виробничих площ об’єкта оброблення небезпечних відходів, а також окреме приміщення для розміщення персоналу, що обслуговує зазначені об’єкти.»

Ліцензійними умовами не зазначено, що саме на ситуаційній карті схемі повинно бути зазначене приміщення для розміщення персоналу.
На підтвердження наявності в Скаржника приміщення для розміщення персоналу, що обслуговує зазначені об’єкти Скаржник надає ситуаційну карту-схему розташування виробничих площ об’єкта оброблення небезпечних відходів та договір оренди Скаржника на виробничий майданчик Скаржника.
Виходячи з вищезазначеного, встановлювати вимогу, саме у формулюванні «2.6. Надати у складі пропозиції скан-копію ситуативної карти-схеми розташування виробничих площ об’єкта оброблення небезпечних відходів, що підтверджує наявність приміщення для розміщення персоналу, що обслуговує об’єкт оброблення небезпечних відходів.» є дискримінаційним по відношенню до Скаржника та таким що порушує принципи здійснення публічних закупівель.

Як доказ Скаржник надає:
1. Ситуативна карта-схема Скаржника
2. Договір оренди виробничого приміщення.


3. .Відповідно до підпункту 1 пункту 3.5.2. Розділу 3 тендерної документації, Замовник вимагає надати:
1.9. Чинне свідоцтво про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки;
Аналогічна вимога міститься в Додатку 4 до тендерної документації.
Звертаємо увагу Комісії, що відповідно до цього пункту, було прийнято рішення Комісії АМКУ №1015-р/пк-пз від 10.06.2024 року, в якому Замовника зобов’язали внести зміни.

Згідно з вимогами Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» від 05.06.2014 №1314-VII законодавчо регульовані засоби вимірювальної техніки (ЗВТ), які перебувають в експлуатації, підлягають періодичній повірці і повірці після ремонту.
Перелік категорій законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, які підлягають періодичній повірці, регламентований постановою Кабінету Міністрів України від 04.06.2015 № 374.
Повірка проводиться відповідно до Порядку проведення повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, які перебувають в експлуатації, і оформлення її результатів, затвердженого наказом Мінекономрозвитку України від 08.02.2016 № 193, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 24.02.2016 за № 278/28408.
Повірка засобів вимірювальної техніки, які не застосовуються в сфері законодавчо регульованої метрології та знаходяться в експлуатації, проводиться на добровільних засадах
Тобто повірка законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки проводиться в добровільному порядку та не є обов’язковою вимогою до суб’єкта господарювання.

Виходячи з вищезазначеного, встановлювати вимогу «Надати у складі пропозиції чинне свідоцтво про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки.» є дискримінаційним по відношенню до Скаржника та таким що порушую принципи здійснення публічних закупівель.
Додатково зазначаємо, що Постановою КМУ №1278 від 05.12.2023року не визначено вимог до ліцензіатів щодо наявності «чинне свідоцтво про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки»
4. Відповідно до пункту 7 Додатку 4 до тендерної документації, Замовник вимагає надати:
«3. Позитивний висновок санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність операцій у сфері поводження з небезпечними відходами, що проводяться на об’єкті поводження з відходами Учасника, встановленим Державним санітарним правилам та нормам, критеріям безпеки (відходи повинні відповідати предмету закупівлі) (надати копію);
4. Місце провадження діяльності(документи, що підтверджують виділення земельної ділянки місцевою територіальною громадою для проводження певної діяльності відповідно до ліцензії)»

Відповідно до пункту 1 Постанови Кабінету Міністрів України №1278 від 05.12.2023 року «Про затвердження ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами» (далі – Ліцензійні умови) визначено, що «Ці Ліцензійні умови встановлюють вичерпний перелік документів, які додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами (далі - ліцензія), а також визначають вичерпний перелік організаційних, кадрових, технологічних вимог, обов’язкових до виконання під час провадження такої діяльності.»
Відповідно до Ліцензійних умов ВІДСУТНІ вимоги щодо наявності в Ліцензіатів «3. Позитивний висновок санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність операцій у сфері поводження з небезпечними відходами, що проводяться на об’єкті поводження з відходами Учасника, встановленим Державним санітарним правилам та нормам, критеріям безпеки (відходи повинні відповідати предмету закупівлі) (надати копію); та4. Місце провадження діяльності(документи, що підтверджують виділення земельної ділянки місцевою територіальною громадою для проводження певної діяльності відповідно до ліцензії)”
Вставлення цих вимог є дискримінаційним по відношенню до Скаржника та такими що обмежують участь Скаржника в процедурі закупівлі.
З 1 жовтня 2023 року набрали чинності окремі положення нового Закону «Про систему громадського здоров'я» №2573-IX, які скасували необхідність отримувати Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи, про що зазначено в Прикінцевих та перехідних положеннях Закону «Про систему громадського здоров’я» шляхом визнання такими, що втратили чинність з дня введення в дію цього Закону:
- Закон України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" (Відомості Верховної Ради України, 1994 р., № 27, ст. 218 із наступними змінами);
- Постанову Верховної Ради України "Про порядок введення в дію Закону України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" (Відомості Верховної Ради України, 1994 р., № 27, ст. 21.
Відповідно до Ліцензійних умов Прикінцевими та перехідними положеннями визнано такими, що втратили чинність «1. Постанова Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 р. № 446 “Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами” (Офіційний вісник України, 2016 р., № 57, ст. 1975).» та відповідно до Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» відсутня така господарська діяльність як «поводження з небезпечними відходами».
Встановлюючи вимоги щодо надання «3. Позитивний висновок санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність операцій у сфері поводження з небезпечними відходами, що проводяться на об’єкті поводження з відходами Учасника, встановленим Державним санітарним правилам та нормам, критеріям безпеки (відходи повинні відповідати предмету закупівлі) (надати копію)» є дискримінаційним по відношенню до скаржника та таким що не відповідає вимогам чинного законодавства у сфері управління небезпечними відходами та ліцензування видів господарської діяльності.
На підтвердження Скаржник надає комісії Наказ Міндовкілля №329 від 29.03.2024 року «Про видачу ліцензії ТОВ «А-ЕНЕРГО» на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами.

Додатково щодо підпункту 4 Пункту 7 Додатку 4.
Відповідно до пункту 1 Ліцензійних умов визначено, що «Ці Ліцензійні умови встановлюють вичерпний перелік документів, які додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами (далі - ліцензія), а також визначають вичерпний перелік організаційних, кадрових, технологічних вимог, обов’язкових до виконання під час провадження такої діяльності.»
Відповідно до пункту 6 Ліцензійних умов визначений вичерпний перелік документів, що ліцензіат повинен надати задля отримання ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами. У пункті 6 Ліцензійним вимог ВІДСУТНІ вимоги щодо надання «4. Місце провадження діяльності(документи, що підтверджують виділення земельної ділянки місцевою територіальною громадою для проводження певної діяльності відповідно до ліцензії)”».
До того ж, Скаржник провадить свою діяльність на підставі договору оренди НЕЖИТЛОВИХ ПРИМІЩЕНЬ, а не земельної ділянки. Встановлення даної вимоги є дискримінаційною по відношенню до Скаржника та обмежує його участь у процедурі закупівлі.
Як доказ, Скаржник надає Комісії Наказ Міндовкілля №329 від 29.03.2024 року «Про видачу ліцензії ТОВ «А-ЕНЕРГО» на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами та договір оренди нежитлових приміщень для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами.


5. Розділом 7 Додатку 4 Замовник встановлює вимогу «Залучення третіх осіб до виконання послуг в сфері поводження з небезпечними медичними відходами категорії В забороняється.», що є грубим порушення Закону, який дозволяє залучати співвиконавців/субпідрядників для виконання умов договору відповідно до абзацу другого частини 3 статті 16 Закону «Якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.»

Замовник не довів та документально не підтвердив необхідності встановлення вищезазначених вимог в тендерній документації.

Згідно статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.

Суб'єкт оскарження дійшов висновку, що у даній процедурі закупівлі Замовник порушує основні принципи здійснення процедури закупівель, зокрема принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, не дотримується вимог чинного законодавства України,


В силу вимог ст.5 Закону публічні закупівлі здійснюються за такими принципами, як відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Враховуючи інформацію викладену цій Скарзі, виниклі порушення Замовником вимог Закону та Особливостей, можна виправити шляхом зобов'язання Замовника внести зміни до умов тендерної документації визначені в мотивувальній частині Скарги.

З огляду на вищевказане, керуючись вимогами Закону, з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок якого порушено права та законні інтереси Скаржника,

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Розгляд припинено
КЕП

СКАРГА На умови тендерної документації

Номер: 9998ef3a06304580a4932d075b9064f6
Ідентифікатор запиту: UA-2024-12-05-018316-a.b1
Назва: СКАРГА На умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 18.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 10.12.2024 17:04
Причина: Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 20.12.2024 14:15
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 20.12.2024 14:15
Автор: ТОВ "А-ЕНЕРГО", Володимир Андреєв +380502507677 andreev.aenergo@gmail.com https://aenergo.com.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 62e181e42aaa4793b9ecc152c3dd4a89
Заголовок пункту скарги: Уважно ознайомившись з умовами Тендерної документації (далі- Документація) Товариство з обмеженою відповідальністю «А-ЕНЕРГО» (далі – Скаржник), як потенційний учасник відповідної процедури закупівлі, вважає, що документація містить дискримінаційні вимоги до учасників процедури закупівлі, що грубо порушує процедуру закупівлі згідно норм чинного законодавства України
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: СКАРГА
На умови тендерної документації
20.11.2024 року КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ХМЕЛЬНИЦЬКА ОБЛАСНА ЛІКАРНЯ" ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ (далі – Замовник) було опубліковано оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: «код ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник": 90520000-8 – Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Управління небезпечними відходами КНП "Хмельницька обласна лікарня" Хмельницької обласної ради; Управління небезпечними відходами Кам’янець-Подільської філії діалізного відділення КНП "ХОЛ" Хмельницької обласної ради; Управління небезпечними відходами Шепетівської філії діалізного відділення КНП "ХОЛ" Хмельницької обласної ради; Управління небезпечними відходами Старокостянтинівської філії діалізного відділення КНП "ХОЛ" Хмельницької обласної ради; Управління небезпечними відходами Славутської філії діалізного відділення КНП "ХОЛ" Хмельницької обласної ради; Управління небезпечними відходами Дунаєвецької філії КНП "ХОЛ" Хмельницької обласної ради)» з очікуваною вартістю 990 000,00 грн. з ПДВ (далі – Процедура закупівлі).

Уважно ознайомившись з умовами Тендерної документації (далі- Документація) Товариство з обмеженою відповідальністю «А-ЕНЕРГО» (далі – Скаржник), як потенційний учасник відповідної процедури закупівлі, вважає, що документація містить дискримінаційні вимоги до учасників процедури закупівлі, що грубо порушує процедуру закупівлі згідно норм чинного законодавства України, саме:
-Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII (далі –Закон);
- Постанови №1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості).



Порушення процедури закупівлі, дії Замовника, фактичні обставини, що це підтверджують.

1. Відповідно до пункту 11 Додатку 2 до тендерної документації та розділу 7 Додатку 4 Замовник вимагає надати:
«3. Позитивний висновок санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність операцій у сфері поводження з небезпечними відходами, що проводяться на об’єкті поводження з відходами Учасника, встановленим Державним санітарним правилам та нормам, критеріям безпеки (відходи повинні відповідати предмету закупівлі) (надати копію);
4. Місце провадження діяльності(документи, що підтверджують виділення земельної ділянки місцевою територіальною громадою для проводження певної діяльності відповідно до ліцензії)»

Відповідно до пункту 1 Постанови Кабінету Міністрів України №1278 від 05.12.2023 року «Про затвердження ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами» (далі – Ліцензійні умови) визначено, що «Ці Ліцензійні умови встановлюють вичерпний перелік документів, які додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами (далі - ліцензія), а також визначають вичерпний перелік організаційних, кадрових, технологічних вимог, обов’язкових до виконання під час провадження такої діяльності.»
Відповідно до Ліцензійних умов ВІДСУТНІ вимоги щодо наявності в Ліцензіатів «3. Позитивний висновок санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність операцій у сфері поводження з небезпечними відходами, що проводяться на об’єкті поводження з відходами Учасника, встановленим Державним санітарним правилам та нормам, критеріям безпеки (відходи повинні відповідати предмету закупівлі) (надати копію); та4. Місце провадження діяльності(документи, що підтверджують виділення земельної ділянки місцевою територіальною громадою для проводження певної діяльності відповідно до ліцензії)”
Вставлення цих вимог є дискримінаційним по відношенню до Скаржника та такими що обмежують участь Скаржника в процедурі закупівлі.
З 1 жовтня 2023 року набрали чинності окремі положення нового Закону «Про систему громадського здоров'я» №2573-IX, які скасували необхідність отримувати Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи, про що зазначено в Прикінцевих та перехідних положеннях Закону «Про систему громадського здоров’я» шляхом визнання такими, що втратили чинність з дня введення в дію цього Закону:
- Закон України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" (Відомості Верховної Ради України, 1994 р., № 27, ст. 218 із наступними змінами);
- Постанову Верховної Ради України "Про порядок введення в дію Закону України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" (Відомості Верховної Ради України, 1994 р., № 27, ст. 21.
Відповідно до Ліцензійних умов Прикінцевими та перехідними положеннями визнано такими, що втратили чинність «1. Постанова Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 р. № 446 “Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами” (Офіційний вісник України, 2016 р., № 57, ст. 1975).» та відповідно до Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» відсутня така господарська діяльність як «поводження з небезпечними відходами».
Встановлюючи вимоги щодо надання «3. Позитивний висновок санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність операцій у сфері поводження з небезпечними відходами, що проводяться на об’єкті поводження з відходами Учасника, встановленим Державним санітарним правилам та нормам, критеріям безпеки (відходи повинні відповідати предмету закупівлі) (надати копію)» є дискримінаційним по відношенню до скаржника та таким що не відповідає вимогам чинного законодавства у сфері управління небезпечними відходами та ліцензування видів господарської діяльності.
На підтвердження Скаржник надає комісії Наказ Міндовкілля №329 від 29.03.2024 року «Про видачу ліцензії ТОВ «А-ЕНЕРГО» на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами.

Додатково щодо підпункту 4 Пункту 11 Додатку 2.
Відповідно до пункту 1 Ліцензійних умов визначено, що «Ці Ліцензійні умови встановлюють вичерпний перелік документів, які додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами (далі - ліцензія), а також визначають вичерпний перелік організаційних, кадрових, технологічних вимог, обов’язкових до виконання під час провадження такої діяльності.»
Відповідно до пункту 6 Ліцензійних умов визначений вичерпний перелік документів, що ліцензіат повинен надати задля отримання ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами. У пункті 6 Ліцензійним вимог ВІДСУТНІ вимоги щодо надання «4. Місце провадження діяльності(документи, що підтверджують виділення земельної ділянки місцевою територіальною громадою для проводження певної діяльності відповідно до ліцензії)”».
До того ж, Скаржник провадить свою діяльність на підставі договору оренди НЕЖИТЛОВИХ ПРИМІЩЕНЬ, а не земельної ділянки. Встановлення даної вимоги є дискримінаційною по відношенню до Скаржника та обмежує його участь у процедурі закупівлі.
Як доказ, Скаржник надає Комісії Наказ Міндовкілля №329 від 29.03.2024 року «Про видачу ліцензії ТОВ «А-ЕНЕРГО» на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами та договір оренди нежитлових приміщень для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами.


2. Пунктом 11 Додатку 2 та та розділу 7 Додатку 4 Замовник встановлює вимогу «Залучення третіх осіб до виконання послуг в сфері поводження з небезпечними медичними відходами категорії В забороняється.», що є грубим порушення Закону, який дозволяє залучати співвиконавців/субпідрядників для виконання умов договору відповідно до абзацу другого частини 3 статті 16 Закону «Якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.»

Замовник не довів та документально не підтвердив необхідності встановлення вищезазначених вимог в тендерній документації.

Згідно статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.

Суб'єкт оскарження дійшов висновку, що у даній процедурі закупівлі Замовник порушує основні принципи здійснення процедури закупівель, зокрема принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, не дотримується вимог чинного законодавства України,


В силу вимог ст.5 Закону публічні закупівлі здійснюються за такими принципами, як відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Враховуючи інформацію викладену цій Скарзі, виниклі порушення Замовником вимог Закону та Особливостей, можна виправити шляхом зобов'язання Замовника внести зміни до умов тендерної документації визначені в мотивувальній частині Скарги.

З огляду на вищевказане, керуючись вимогами Закону, з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок якого порушено права та законні інтереси Скаржника,

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації