-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Електрична енергія за ДК 021:2015: 09310000-5 Електрична енергія
Вільні ціни з розподілом
Завершена
791 560.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 957.80 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 957.80 UAH
Період оскарження:
05.12.2024 15:59 - 22.12.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
скарга
Номер:
63815a9f887f40f6a64e4482251973c4
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-12-05-016583-a.a1
Назва:
скарга
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- наказ створення ЦОС.pdf 09.12.2024 20:22
- скарга_ГЕТ.doc 09.12.2024 20:22
- Положення ЦОС.pdf 09.12.2024 20:22
- Про затвердження особливостей з... _ від 12.10.2022 № 1178.pdf 09.12.2024 20:22
- Тендерна документація 2025 (1).doc 09.12.2024 20:22
- скарга_ГЕТ.pdf 09.12.2024 20:22
- «ДСТУ 3466-96 Якість електричної енергії. Терміни та визначення».pdf 09.12.2024 20:22
- «ДСТУ EN 50160_2023 Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності (EN 50160_2022, IDT)».pdf 09.12.2024 20:22
- sign.p7s 09.12.2024 20:25
- рішення від 11.12.2024 №19688.pdf 11.12.2024 16:01
- Інформація про резолютивну частину рішення від 19.12.2024 №20270.pdf 20.12.2024 12:16
- рішення від 19.12.2024 №20270.pdf 20.12.2024 17:06
- Пояснення.PDF 13.12.2024 19:51
- Відповідь на скаргу АКМУ ГАЗЕНЕРГО Горбаківський ліцей.docx 13.12.2024 19:51
- Додаток 9.docx 13.12.2024 19:58
- Додаток 8.docx 13.12.2024 19:58
- Додаток 7.docx 13.12.2024 19:58
- Тендерна документація 2025.doc 13.12.2024 19:58
- Додаток 2.doc 13.12.2024 19:58
- Протокол №84.docx 20.12.2024 20:15
Дата прийняття скарги до розгляду:
09.12.2024 20:29
Дата розгляду скарги:
19.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
11.12.2024 16:02
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
20.12.2024 17:07
Дата виконання рішення Замовником:
20.12.2024 20:15
Коментар замовника щодо усунення порушень:
«Відповідно до рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №20270-р/пк-пз від 19.12.2024р від 19.12.2024р замовником внесені зміни до тендерної документації»
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
4c249cbeb6184f219d62163d266a8edb
Заголовок пункту скарги:
Відповідно до підпункту 2 пункту 2 Розділу «Розгляд та оцінка тендерної пропозиції» Тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до підпункту 2 пункту 2 Розділу «Розгляд та оцінка тендерної пропозиції» Тендерної документації Замовником встановлено: «Підтвердити наявність на території Рівненської області власного структурного підрозділу - центру обслуговування споживачів, згідно з вимогами «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 №312, який приймає звернення/скарги/претензії споживачів, надає роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством, з єдиним вікном для прийому та видачі документів щодо постачання електричної енергії та в якому проводиться особистий прийом споживачів. На підтвердження цієї вимоги учасник повинен надати довідку за формою згідно додатку №7 про наявність такого Центру за підписом уповноваженої особи учасника та завірену печаткою (у разі використання), також у складі пропозиції долучається акт перевірки складений НКРЕКП, яким підтверджується наявність структурного підрозділу або центру обслуговування споживачів на території Рівненської області;
Учасники для яких створення центрів обслуговування споживачів (клієнтів) не є обов’язковим, надають довідку за формою згідно додатку №8 про наявність власного окремого структурного підрозділу на території Рівненської області або посадової особи, з робочим місцем на території Рівненської області, на яких покладається забезпечення дотримання визначеного Правилами роздрібного ринку електричної енергії порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів, та документального підтвердження того, що створення центру обслуговування споживачів та кол-центру не є обов’язковим для Учасника, в зв’язку з тим, що ним обслуговується менше 50000 споживачів. Такий Учасник повинен надати довідку з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує.
На підтвердження інформації зазначеної у додатку №8 учасник в складі тендерної пропозиції надає:
- Положення про власний структурний підрозділ учасника, яке затверджено у встановленому законодавством порядку, та підтверджує створення Учасником такого власного структурного підрозділу, який за визначеними у цьому положенні функціями забезпечує дотримання визначеного Правилами роздрібного ринку електричної енергії порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів, у разі створення такого підрозділу, також у складі пропозиції долучається акт перевірки складений НКРЕКП, яким підтверджується наявність структурного підрозділу або центру обслуговування споживачів на території Рівненської області;
- та/або наказ про призначення посадової особи учасника, на яку покладається забезпечення дотримання визначеного Правилами роздрібного ринку електричної енергії порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів.»
Зазначені вище вимоги Замовника є необґрунтованими і дискримінаційними, а відтак незаконними та такими, що обмежують коло учасників, які бажають взяти участь у закупівлі, оскільки:
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT), який, у свою чергу, не передбачає оскаржувані нами документи, що вимагає надати Замовник. Більше того, в Україні також діє ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення», що теж є національним стандартом для предмету закупівлі, який не передбачає необхідність отримання документів, що оскаржуються.».
Жоден з оскаржуваних нами документів, які вимагає надати Замовник, не передбачена національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT) та ДСТУ 3466-96.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в
порушення пункту 29 Особливостей,
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами
законодавства в цій частині.
Окрім того, що ці вимоги Тендерної документації є незаконними та такими, що порушують Особливості, хочемо додатково звернути увагу на наступному:
Відповідно до п. 8.3.6. Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 року № 312, Учасники роздрібного ринку мають здійснювати особистий прийом споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів та додатків до них відповідно до порядку, визначеного цими Правилами та/або положенням про інформаційно-консультаційний центр по роботі зі споживачами електричної енергії, затвердженим Регулятором. Учасники роздрібного ринку мають виконувати функції, які виконує інформаційно-консультаційний центр, незалежно від того, чи створено учасником роздрібного ринку такий центр. Забезпечення виконання такої роботи може виконуватись відповідним структурним підрозділом (сектором) учасника роздрібного ринку чи окремим його працівником.
Відповідно до п. 8.3.17. зазначених Правил Учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз'яснення та інформацію, передбачену законодавством. У центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для прийому та видачі документів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку, а також може бути створений інформаційно-консультаційний центр та кол-центр, які функціонують відповідно до вимог, установлених Регулятором. Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов'язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку.
Тобто, Правилами роздрібного ринку електричної енергії чи будь-яким іншим нормативно-правовим актом не встановлено вимог щодо місця створення Центру обслуговування споживачів, зокрема і щодо їх створення за місцезнаходженням клієнтів електропостачальника. Це ж стосується окремого структурного підрозділу чи посадової особи, яка виконує функції центру обслуговування споживачів, посадової особи, з робочим місцем на території Рівненської області обслуговування споживачів.
На виконання таких норм чинного законодавства, Товариство з обмеженою відповідальністю «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» створило Центр з обслуговування споживачів за своїм місцезнаходженням, а саме у Львівській області (для підтвердження зазначеного додаємо наказ про створення відповідного центру).
Створений ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» Центр з обслуговування споживачів повністю виконує покладені на нього обов’язки та завдання щодо обслуговування клієнтів на території всієї України. А відсутність таких структурних підрозділів на території саме Рівненської області жодним чином не впливає на можливість здійснювати ліцензовану діяльність щодо постачання електричної енергії споживачу та на якість надання послуг таким електропостачальником.
У зв’язку із відсутністю відповідного структурного підрозділу у Рівненській області, у Скаржника і відсутня можливість надати акт перевірки складений НКРЕКП, яким підтверджується наявність структурного підрозділу або центру обслуговування споживачів на території Рівненської області, оскільки такої перевірки не було проведено.
Зважаючи на наведене, ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» не може виконати таку вимогу Замовника, яка є дискримінаційною, такою, що значно звужує коло потенційних учасників закупівлі, адже взяти участь у закупівлі зможуть лише ті учасники, які створили Центр з обслуговування споживачів, мають представництво чи офіс тощо у Рівненській області та пройшли відповідну перевірку у НКРЕКП.
Отже, вищевказані вимоги Документації є незаконними, дискримінаційними та такими, що порушують вимоги пункту 29 Особливостей, тому просимо зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Документації та виключити оскаржувані нами вимоги.
Учасники для яких створення центрів обслуговування споживачів (клієнтів) не є обов’язковим, надають довідку за формою згідно додатку №8 про наявність власного окремого структурного підрозділу на території Рівненської області або посадової особи, з робочим місцем на території Рівненської області, на яких покладається забезпечення дотримання визначеного Правилами роздрібного ринку електричної енергії порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів, та документального підтвердження того, що створення центру обслуговування споживачів та кол-центру не є обов’язковим для Учасника, в зв’язку з тим, що ним обслуговується менше 50000 споживачів. Такий Учасник повинен надати довідку з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує.
На підтвердження інформації зазначеної у додатку №8 учасник в складі тендерної пропозиції надає:
- Положення про власний структурний підрозділ учасника, яке затверджено у встановленому законодавством порядку, та підтверджує створення Учасником такого власного структурного підрозділу, який за визначеними у цьому положенні функціями забезпечує дотримання визначеного Правилами роздрібного ринку електричної енергії порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів, у разі створення такого підрозділу, також у складі пропозиції долучається акт перевірки складений НКРЕКП, яким підтверджується наявність структурного підрозділу або центру обслуговування споживачів на території Рівненської області;
- та/або наказ про призначення посадової особи учасника, на яку покладається забезпечення дотримання визначеного Правилами роздрібного ринку електричної енергії порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів.»
Зазначені вище вимоги Замовника є необґрунтованими і дискримінаційними, а відтак незаконними та такими, що обмежують коло учасників, які бажають взяти участь у закупівлі, оскільки:
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT), який, у свою чергу, не передбачає оскаржувані нами документи, що вимагає надати Замовник. Більше того, в Україні також діє ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення», що теж є національним стандартом для предмету закупівлі, який не передбачає необхідність отримання документів, що оскаржуються.».
Жоден з оскаржуваних нами документів, які вимагає надати Замовник, не передбачена національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT) та ДСТУ 3466-96.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в
порушення пункту 29 Особливостей,
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами
законодавства в цій частині.
Окрім того, що ці вимоги Тендерної документації є незаконними та такими, що порушують Особливості, хочемо додатково звернути увагу на наступному:
Відповідно до п. 8.3.6. Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 року № 312, Учасники роздрібного ринку мають здійснювати особистий прийом споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів та додатків до них відповідно до порядку, визначеного цими Правилами та/або положенням про інформаційно-консультаційний центр по роботі зі споживачами електричної енергії, затвердженим Регулятором. Учасники роздрібного ринку мають виконувати функції, які виконує інформаційно-консультаційний центр, незалежно від того, чи створено учасником роздрібного ринку такий центр. Забезпечення виконання такої роботи може виконуватись відповідним структурним підрозділом (сектором) учасника роздрібного ринку чи окремим його працівником.
Відповідно до п. 8.3.17. зазначених Правил Учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз'яснення та інформацію, передбачену законодавством. У центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для прийому та видачі документів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку, а також може бути створений інформаційно-консультаційний центр та кол-центр, які функціонують відповідно до вимог, установлених Регулятором. Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов'язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку.
Тобто, Правилами роздрібного ринку електричної енергії чи будь-яким іншим нормативно-правовим актом не встановлено вимог щодо місця створення Центру обслуговування споживачів, зокрема і щодо їх створення за місцезнаходженням клієнтів електропостачальника. Це ж стосується окремого структурного підрозділу чи посадової особи, яка виконує функції центру обслуговування споживачів, посадової особи, з робочим місцем на території Рівненської області обслуговування споживачів.
На виконання таких норм чинного законодавства, Товариство з обмеженою відповідальністю «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» створило Центр з обслуговування споживачів за своїм місцезнаходженням, а саме у Львівській області (для підтвердження зазначеного додаємо наказ про створення відповідного центру).
Створений ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» Центр з обслуговування споживачів повністю виконує покладені на нього обов’язки та завдання щодо обслуговування клієнтів на території всієї України. А відсутність таких структурних підрозділів на території саме Рівненської області жодним чином не впливає на можливість здійснювати ліцензовану діяльність щодо постачання електричної енергії споживачу та на якість надання послуг таким електропостачальником.
У зв’язку із відсутністю відповідного структурного підрозділу у Рівненській області, у Скаржника і відсутня можливість надати акт перевірки складений НКРЕКП, яким підтверджується наявність структурного підрозділу або центру обслуговування споживачів на території Рівненської області, оскільки такої перевірки не було проведено.
Зважаючи на наведене, ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» не може виконати таку вимогу Замовника, яка є дискримінаційною, такою, що значно звужує коло потенційних учасників закупівлі, адже взяти участь у закупівлі зможуть лише ті учасники, які створили Центр з обслуговування споживачів, мають представництво чи офіс тощо у Рівненській області та пройшли відповідну перевірку у НКРЕКП.
Отже, вищевказані вимоги Документації є незаконними, дискримінаційними та такими, що порушують вимоги пункту 29 Особливостей, тому просимо зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Документації та виключити оскаржувані нами вимоги.
×
-
Назва доказу:
Наказ ЦОС
-
Повʼязаний документ:
наказ створення ЦОС.pdf
-
-
Назва доказу:
Положення ЦОС
-
Повʼязаний документ:
Положення ЦОС.pdf
-
-
Назва доказу:
ДСТУ
-
Повʼязаний документ:
«ДСТУ EN 50160_2023 Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності (EN 50160_2022, IDT)».pdf
-
-
Назва доказу:
ДСТУ
-
Повʼязаний документ:
«ДСТУ 3466-96 Якість електричної енергії. Терміни та визначення».pdf
-
-
Назва доказу:
Особливості
-
Повʼязаний документ:
Про затвердження особливостей з... _ від 12.10.2022 № 1178.pdf
-
-
Назва доказу:
ТД
-
Повʼязаний документ:
скарга_ГЕТ.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду по суті. 2. Прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації.