• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«Охоронні послуги» (послуги з охорони об’єктів та особистої охорони (послуги з фізичної охорони об’єкту КНП «Миколаївська обласна клінічна лікарня» МОР Пост № 1)

Завершена

621 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 105.00 UAH
Період оскарження: 05.12.2024 14:13 - 03.01.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації при проведенні процедури закупівлі «Охоронні послуги» (послуги з охорони об’єктів та особистої охорони (послуги з фізичної охорони об’єкту КНП «Миколаївська обласна клінічна лікарня» МОР Пост № 1) ДК 021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги» КОМУНАЛЬНИМ НЕКОМЕРЦІЙНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ "МИКОЛАЇВСЬКА ОБЛАСНА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ" МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ (далі – Замовник) було оприлюднено оголошення UA-2024-12-02-009587-a про проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю «Охоронні послуги» (послуги з охорони об’єктів та особистої охорони (послуги з фізичної охорони об’єкту КНП «Миколаївська обласна клінічна лікарня» МОР Пост № 1) ДК 021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги». Оголошення було опубліковано 05 грудня 2024 року, кінцева дата подання учасниками тендерних пропозицій – 13 грудня 2024 року о 06:00. Ознайомившись з тендерною документацією Замовника, Товариством з обмеженою відповідальністю «Безпечний шлях «Грізлі»» (далі - Скаржник) було виявлено ряд невідповідностей тендерної документації вимогам чинного законодавства та ряд вимог, які порушують основні принципи та норми публічних закупівель. Відповідно до абзацу 1 пункту 59 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування: Скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації. Оскільки Скаржник є реальним надавачем послуг у сфері охоронної діяльності та претендує на участь та перемогу у закупівлі, то Скаржник використовує своє право на оскарження ряду вимог Тендерної документації Замовника, а саме:

Номер: 4654b247f34c4b36a5107ccfe66933d7
Ідентифікатор запиту: UA-2024-12-05-011561-a.b1
Назва: СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації при проведенні процедури закупівлі «Охоронні послуги» (послуги з охорони об’єктів та особистої охорони (послуги з фізичної охорони об’єкту КНП «Миколаївська обласна клінічна лікарня» МОР Пост № 1) ДК 021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги» КОМУНАЛЬНИМ НЕКОМЕРЦІЙНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ "МИКОЛАЇВСЬКА ОБЛАСНА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ" МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ (далі – Замовник) було оприлюднено оголошення UA-2024-12-02-009587-a про проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю «Охоронні послуги» (послуги з охорони об’єктів та особистої охорони (послуги з фізичної охорони об’єкту КНП «Миколаївська обласна клінічна лікарня» МОР Пост № 1) ДК 021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги». Оголошення було опубліковано 05 грудня 2024 року, кінцева дата подання учасниками тендерних пропозицій – 13 грудня 2024 року о 06:00. Ознайомившись з тендерною документацією Замовника, Товариством з обмеженою відповідальністю «Безпечний шлях «Грізлі»» (далі - Скаржник) було виявлено ряд невідповідностей тендерної документації вимогам чинного законодавства та ряд вимог, які порушують основні принципи та норми публічних закупівель. Відповідно до абзацу 1 пункту 59 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування: Скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації. Оскільки Скаржник є реальним надавачем послуг у сфері охоронної діяльності та претендує на участь та перемогу у закупівлі, то Скаржник використовує своє право на оскарження ряду вимог Тендерної документації Замовника, а саме:
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Замовник Орган оскарження
Дата розгляду скарги: 19.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 11.12.2024 16:37
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 20.12.2024 18:13
Дата виконання рішення Замовником: 01.01.2025 12:58
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником на виконання рішення Комісії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 20291-р/пк-пз від 19.12.2024 прияйнято рішення про внесення відповідних змін до закупівлі, з оприлюдненням у визначені законодавством строки
Автор: ТОВ "БЕЗПЕЧНИЙ ШЛЯХ "ГРІЗЛІ", Юрій Бибик +380507221240 grizli04@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 462ace1252ed4412b371af4e186d81f9
Заголовок пункту скарги: матеріально-технічна база, групи та ПЦС у Миколаєві
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Згідно Додатку 3 маємо вимогу тендерної документації:
3. Документи, що підтверджують наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій: інформаційна довідка про наявність необхідного обладнання та матеріально-технічної бази (учасник повинен мати спеціальний одяг зі знаками розрізнення, спеціальні засоби самооборони, автомобілі, групи швидкого реагування, дислоковані в м. Миколаєві, власний пульт централізованого нагляду, розміщений в м. Миколаєві, засоби зв’язку). Довідка повинна містити інформацію про кількість, адреси/адрес дислокації груп швидкого реагування; марки, державні номери та кількість транспорту реагування, що знаходиться у власності учасника та використовується цими групами, інформацію про спеціальні засоби самооборони, засоби зв’язку, спецодяг. Для підтвердження надається витяг з інвентаризаційного опису Учасника торгів/інший документ, яким підтверджується перебування на балансі засобів самозахисту (газових балончиків), ліхтарів, уніформи продаж яких не заборонений чинним законодавством України, фото уніформи (спецодягу) з ознаками належності до відповідного суб’єкта охоронної діяльності згідно з статутними документами.
4. Для підтвердження наявності пульту централізованого нагляду, розміщеного в м. Миколаєві, учасник надає скановану копію свідоцтва про право власності на нерухоме майно або договору оренди нерухомого майна в якому розміщено пульт та документів, підтверджуючих сплату орендної плати за останній місяць, документ, що підтверджує розміщення (монтаж, обслуговування тощо) пульту централізованого нагляду у вищезазначеному об’єкті нерухомого майна.

Дана вимога порушує принципи здійснення публічних закупівель передбачених ст. 5 та ст. 22 «Про публічні закупівлі», є дискримінаційною для Скаржника та обмежує його право взяти участь у закупівлі, з огляду на наступне:
Надавачі послуг охорони отримують ліцензію на провадження охоронної діяльності згідно Закону України «Про охоронну діяльність» від 22 березня 2012 року № 4616-VI та Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 р. № 960. Ліцензія на надання охоронних послуг діє на всій території України та не має обмежень ні по території, ні по терміну дії, ні по об’єктам надання охорони. Також зазначені нормативно-правові акти не зобов’язують надавачів послуг охорони мати групи швидкого реагування, офісне приміщення та власний пульт централізованого нагляду у всіх регіонах України.
Дана вимога має дискримінаційний характер, так як, прийняти участь у закупівлі зможуть тільки ті учасники, які мають офіс, групи швидкого реагування, та власний пульт централізованого нагляду у Миколаєві та позбавляються можливості прийняти участь у закупівлі ті особи, які зареєстровані в інших регіонах України.
Кожен суб’єкт господарювання, укладаючи договір із новим Замовником, має можливість орендувати приміщення чи склад, перевезти (переслати) туди матеріально-технічну базу, необхідну для надання послуг, передислокувати машини, орендувати паркувальне місце, перевезти або підшукати новий персонал, тощо. Тобто вчинити всі необхідні дії для забезпечення охорони.
Дана вимога є дискримінаційною по відношенню до Скаржника, так як Скаржник зареєстрований в м. Києві і не має офісу, груп швидкого реагування, та власного пульту централізованого нагляду у Миколаєві, але у разі перемоги та укладення договору, ми готові передислокувати авто, самостійно його обслуговувати та призначити керівника об’єкту, який буде знаходитись у Миколаєві.
Додатково роз’яснюємо, що пульт централізованого спостереження є програмним забезпеченням і на сьогодні технічні можливості дозволяють приймати та передавати сигнали тривоги на території всієї країни за допомогою мережі Internet та GSM. Тому не зрозуміло про який монтаж та обслуговування зазначає Замонвик, якщо пульт – це фактично комп’ютер з певною програмою.
Тобто Скаржник, маючи пульт централізованого спостереження у Києві, може передавати інформацію про сигнали тривоги своїм групам, що патрулюють місто Миколаїв за декілька секунд.
Не дивлячись на те, що Скаржник зареєстрований в іншому регіоні України, він має усі можливості належно надати послуги передбачені умовами даної закупівлі, тому вище зазначена вимога Замовника обмежує право участі в даній закупівлі Скаржника та інших потенційних учасників.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: fb27e23639904f278777515034819b08
Заголовок пункту скарги: наявність аналогічного досвіду
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Згідно Додатку 3 маємо вимогу тендерної документації: Документи, що підтверджують наявність досвіду надання послуг з охорони комунальних об’єктів у місті Миколаєві, Миколаївської області не менше 1 (одного) року за аналогічним (аналогічними) за предметом закупівлі договором (договорами): копії договору (-ів) та усіх актів виконаних робіт (або іншого аналогічного документу/або інших аналогічних документів) до даного договору (-ів) щодо надання послуг з охорони комунальних об’єктів, а також відгук від контрагента, складений не раніше дати оприлюднення цього оголошення та підписаний особисто керівником (директором) контрагента, що повинен містити інформацію про предмет договору, його дату, номер та ціну, реквізити замовника (повне найменування, адреса, прізвище, ім’я, по-батькові контрагента, його контактний номер телефону), інформацію про термін, якість наданих послуг та відсутність з боку контрагента претензій щодо невиконання або неналежного виконання умов договору на дату надання відгуку.
Замовник встановивши в тендерній документації вимогу про предмет та місце виконання аналогічного досвіду, термін договору та дату позитивного відгуку у такій редакції порушує принципи здійснення публічних закупівель передбачених ст. 5 та ст. 22 «Про публічні закупівлі», оскільки таке формулювання є обмежує коло потенційних учасників, які можуть взяти участь у даній закупівлі.
Згідно статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» - Кваліфікаційні критерії процедури закупівлі:
1. Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Тобто Закон не визначає додаткових вимог щодо складу і території надання послуг, строку, об’єктів охорони тощо, а також обмежень щодо дати видачі позитивного відгуку щодо виконання аналогічного договору.
Вимога Замовника щодо предмету аналогічного договору є дискримінаційною по відношенню до Скаржника, так як Скаржник має досвід виконання аналогічних договорів, але за даних обмежень щодо типу об’єктів охорони (комунальних об’єктів у місті Миколаєві, Миколаївської області) та терміну надання послуг ( не менше 1 (одного) року) та відгуку, датованого після дати виходу оголошення - не може взяти участь у даній закупівлі.
Вимога Замовника щодо дати позитивного відгуку про виконання аналогічного договору носить дискримінаційний характер, оскільки реальні надавачі охоронних послуг отримують листи-відгуки по завершенню договору щодо таких послуг та зберігають у себе, а не поновлюють їх для кожного нового потенційного Замовника, щоб дата на листі-відгуку була завжди актуальна в межах кожної потенційної закупівлі.
Тому учасники мають право надати листи-відгуки від підприємств (установ, організацій), для яких учасником виконувалися надані аналогічні договори без обмеження дати видачі такого документу.
Для Скаржника лишається незрозумілим чим відгук від 2022 чи 2023 року гірший від такого відгуку, що датований «не раніше дати оприлюднення цього оголошення», якщо аналогічний договір виконано в 2022 чи 2023 році відповідно і одразу було отримано відгук? Чи щось змінилося з моменту завершення договору та отримання такого відгуку, якщо ми звернемося за свіжим відгуком?
Вимагаємо видалити дискримінаційну вимогу щодо дати видачі відгуку (не раніше дати оприлюднення цього оголошення), оскільки Замовник вимагає надати інформацію щодо виконання аналогічного договору без уточнення періоду дії такого договору, а відгук чомусь має бути датований не раніше дати оприлюднення цього оголошення. Крім того ми маємо прецедент, коли Скаржник звернувся до попереднього замовника за «свіжим» відгуком, але через те, що пройшов час такий замовник перестав існувати, його було реорганізовано і перейменовано. Вважаємо недоречним звертатися за новим відгуком до попереднього замовника, бо такого замовника як організації може вже не існувати.
Скаржник має виконані аналогічні договори з НЕДЕРЖАВНИМИ замовниками, а також має діючі договори по Україні (але не Миколаївській області) та договори строком менше, ніж 1 рік – і не вважає, цей досвід гіршим, ніж той, що вимагає Замовник.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 0896d0524c4b40d38dfaad9147ba91e1
Заголовок пункту скарги: Нотаріально звірені свідоцтва
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Згідно Додатку 3 маємо вимогу тендерної документації: Довідка, у якій зазначено про наявність працівників суб’єкта охоронної діяльності, безпосередньо пов’язаних з організацією та здійсненням охорони, які перебувають у трудових відносинах з Учасником та будуть залучені до надання послуг за договором, (вказується ПІБ, чисельність, вік, освіта, стаж роботи у сфері охорони, інформація про наявність розряду). У складі тендерної пропозиції Учасники подають копії трудових книжок працівників (перша сторінка та сторінка з записом про прийняття на роботу), або копії договорів на підставі яких працівники залучатимуться до надання послуг Замовнику та нотаріально завірені (або завірені закладом освіти, що видав) копії свідоцтв з додатками про присвоєння (підвищення) робітничої кваліфікації «охоронник» державного зразку працівників, які будуть залучатися до охорони об’єкту (згідно із наданим списком).
Замовник встановивши в тендерній документації вимогу у такій редакції порушує принципи здійснення публічних закупівель передбачених ст. 5 та ст. 22 «Про публічні закупівлі», оскільки таке формулювання є обмежує коло потенційних учасників, які можуть взяти участь у даній закупівлі.
Незрозуміло, яким нормативно-правовим актом керується Замовник, вимагаючи саме нотаріально завірені копії свідоцтв або завірені навчальним закладом. Чому Учасник не може надати оригінали посвідчень? Або копії, завірені своєю печаткою, адже саме учасник несе відповідальність за достовірність даних, поданих у пропозиції?
Скаржник має оригінали зазначених документів і може їх надати, то навіщо нам ще витрачати час і кошти на їх нотаріальне завірення, або нащо нашим працівникам їхати в навчальний заклад для завірення?
Така вимога штучно перешкоджає участі у закупівлі більшому колу учасників і є неправомірною та безглуздою.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації