-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Запасні частини для ремонту рухомого складу (ДК 021:2015 - 31160000-5 - Частини електродвигунів, генераторів і трансформаторів)
Торги не відбулися
1 762 314.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 17 623.14 UAH
мін. крок: 1% або 17 623.14 UAH
Період оскарження:
04.12.2024 13:02 - 09.12.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції учасника
Номер:
93ad138dffc54e789b2eb541fc0ef411
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-12-04-009324-a.b1
Назва:
Скарга щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції учасника
Скарга:
Скаржник не погоджується з вказаним рішенням Замовника, вважає його противоправним та таким, що порушує норми Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року за № 1178, з наступного.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скрага щодо неправомірного відхилення 24.12.2024 10:32
- Протокол 24.12.2024 10:32
- Гарантійний лист 161-003 24.12.2024 10:32
- Пояснювальна записка 2 учасника 24.12.2024 10:32
- sign.p7s 24.12.2024 10:36
- рішення від 26.12.2024 № 20656.pdf 26.12.2024 13:59
- Інформація про резолютивну частину рішення від 03.01.2025 № 98.pdf 06.01.2025 14:02
- рішення від 03.01.2025 № 98.pdf 06.01.2025 17:35
- 0. Лист АМКУ.docx 30.12.2024 14:11
- 0. Лист АМКУ.pdf 30.12.2024 14:11
- 1) Протокол УО №20.12-1 від 20.12.2024 р.docx 30.12.2024 14:12
- 1) Протокол УО №20.12-1 від 20.12.2024 р.pdf 30.12.2024 14:12
- 2) Додаток 3 до ТД.pdf 30.12.2024 14:12
- 2) Додаток 3 до ТД.docx 30.12.2024 14:12
Дата прийняття скарги до розгляду:
24.12.2024 11:02
Дата розгляду скарги:
03.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
26.12.2024 13:59
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
06.01.2025 17:35
Дата виконання рішення Замовником:
03.02.2025 13:39
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Замовником виконано рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №98-р/пк-пз від 03.01.2025 року, а саме скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "МЕХАНIК ПАВЛОГРАД" (код ЄДРПОУ: 40610832) за процедурою закупівлі — "Запасні частини для ремонту рухомого складу (ДК 021:2015 - 31160000-5 - Частини електродвигунів, генераторів і трансформаторів)", оголошення про проведення якої оприлюднене на вебпорталі Уповноваженого органу за № UA-2024-12-04-009324-a.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
a5874e5f504f4e37a362eeaf001b2b4c
Заголовок пункту скарги:
Вимоги технічної специфікації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Пунктом 28 Особливостей визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Особливостями не встановлений окремий порядок визначення умов технічної специфікації, окрім виключень наведених у пункті 29 Особливостей.
Отже, пунктом 3 частини 2 статті 22 Закону визначено, що у тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
Згідно статті 23 Закону технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). У технічних специфікаціях може зазначатися інформація про передачу прав інтелектуальної власності на предмет закупівлі.
У разі якщо предмет закупівлі в подальшому буде використовуватися фізичними особами, технічні специфікації повинні складатися з урахуванням потреб осіб з інвалідністю або проектувальних вимог для врахування потреб усіх категорій користувачів.
Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками.
У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов'язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами.
Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об'єктивним критеріям. Замовник зобов'язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.
Щодо «інших вимог щодо предмету закупівлі».
Частиною 3 статті 22 Закону надано право замовнику у тендерні документації прописувати іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Тобто, іншими вимогами до предмету закупівлі є ті вимоги, які замовником встановленні у тендерній документації, які передбачені законодавством та які замовник вважав за необхідне включити до тендерної документації.
Таким чином, вимога, яку встановлено Замовником у підпункті 3 пункту 4 Додатку 2 Тендерної документації, щодо надання інформації, у формі пояснювальної записки, викладеної у стверджувальній формі, підписаної уповноваженою особою Учасника і скріпленою печаткою, не відноситься до вимог технічної специфікації та інших вимог щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Крім того, у складі тендерної пропозиції Скаржником надані документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим в Додатку 3.
Так, до тендерної документації Скаржником надані паспорти якості предмету закупівлі, в яких зазначено технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.
Також, Скаржником на вимогу підпункті 3 пункту 4 Додатку 2 Тендерній документації був наданий Гарантійний лист від 12.12.2024 року № 161-003, яким було підтверджено відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим в Додатку 3 до тендерної документації та гарантії щодо усунення недоліків якості предмету закупівлі у 3денний строк з моменту отримання повідомлення від Замовника.
Отже, Скаржником повністю була надана інформація, щодо відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим в Додатку 3 до тендерної документації та гарантії щодо усунення недоліків якості предмету закупівлі у 3денний строк з моменту отримання повідомлення від Замовника, яка була оформлена одним листом та підписана уповноваженою особою Учасника і скріпленою печаткою.
Крім того, іншим учасником відкритих торгів з особливостями ФОП Кікоть І.О. була надана пояснювальна записка (додається до скарги), яка слово в слово містить інформацію, зазначену Скаржником в Гарантійному листі від 12.12.2024 року за № 161-003.
Згідно із ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за наступними принципами:
-добросовісна конкуренція серед учасників;
-максимальна економія, ефективність та пропорційність;
-відкритись та прозорість на всіх стадіях ставлення до них;
-недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
- об’єктивна та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Скаржник вважає, що своїми діями Замовником було порушено вимоги статті 31 Закону, оскільки Тендерна пропозиція Скаржника в повній мірі відповідає вимогам Закону та Тендерної документації.
Відхиливши тендерну пропозицію Скаржника Замовником було порушено один з принципів здійснення закупівлі закріплений в статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме принцип об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, чим порушено наші права та інтереси, зокрема стати переможцем процедури закупівлі, укласти договір, виконати свої зобов’язання та отримати прибуток.
Особливостями не встановлений окремий порядок визначення умов технічної специфікації, окрім виключень наведених у пункті 29 Особливостей.
Отже, пунктом 3 частини 2 статті 22 Закону визначено, що у тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
Згідно статті 23 Закону технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). У технічних специфікаціях може зазначатися інформація про передачу прав інтелектуальної власності на предмет закупівлі.
У разі якщо предмет закупівлі в подальшому буде використовуватися фізичними особами, технічні специфікації повинні складатися з урахуванням потреб осіб з інвалідністю або проектувальних вимог для врахування потреб усіх категорій користувачів.
Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками.
У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов'язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами.
Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об'єктивним критеріям. Замовник зобов'язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.
Щодо «інших вимог щодо предмету закупівлі».
Частиною 3 статті 22 Закону надано право замовнику у тендерні документації прописувати іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Тобто, іншими вимогами до предмету закупівлі є ті вимоги, які замовником встановленні у тендерній документації, які передбачені законодавством та які замовник вважав за необхідне включити до тендерної документації.
Таким чином, вимога, яку встановлено Замовником у підпункті 3 пункту 4 Додатку 2 Тендерної документації, щодо надання інформації, у формі пояснювальної записки, викладеної у стверджувальній формі, підписаної уповноваженою особою Учасника і скріпленою печаткою, не відноситься до вимог технічної специфікації та інших вимог щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Крім того, у складі тендерної пропозиції Скаржником надані документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим в Додатку 3.
Так, до тендерної документації Скаржником надані паспорти якості предмету закупівлі, в яких зазначено технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.
Також, Скаржником на вимогу підпункті 3 пункту 4 Додатку 2 Тендерній документації був наданий Гарантійний лист від 12.12.2024 року № 161-003, яким було підтверджено відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим в Додатку 3 до тендерної документації та гарантії щодо усунення недоліків якості предмету закупівлі у 3денний строк з моменту отримання повідомлення від Замовника.
Отже, Скаржником повністю була надана інформація, щодо відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим в Додатку 3 до тендерної документації та гарантії щодо усунення недоліків якості предмету закупівлі у 3денний строк з моменту отримання повідомлення від Замовника, яка була оформлена одним листом та підписана уповноваженою особою Учасника і скріпленою печаткою.
Крім того, іншим учасником відкритих торгів з особливостями ФОП Кікоть І.О. була надана пояснювальна записка (додається до скарги), яка слово в слово містить інформацію, зазначену Скаржником в Гарантійному листі від 12.12.2024 року за № 161-003.
Згідно із ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за наступними принципами:
-добросовісна конкуренція серед учасників;
-максимальна економія, ефективність та пропорційність;
-відкритись та прозорість на всіх стадіях ставлення до них;
-недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
- об’єктивна та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Скаржник вважає, що своїми діями Замовником було порушено вимоги статті 31 Закону, оскільки Тендерна пропозиція Скаржника в повній мірі відповідає вимогам Закону та Тендерної документації.
Відхиливши тендерну пропозицію Скаржника Замовником було порушено один з принципів здійснення закупівлі закріплений в статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме принцип об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, чим порушено наші права та інтереси, зокрема стати переможцем процедури закупівлі, укласти договір, виконати свої зобов’язання та отримати прибуток.
×
-
Назва доказу:
- Пояснювальна записка іншого учасника закупівлі – ФОП Кікоть І.О.
-
Повʼязаний документ:
Пояснювальна записка 2 учасника
-
-
Назва доказу:
- Гарантійний лист Скаржника від 12.12.2024 року № 161-003
-
Повʼязаний документ:
Гарантійний лист 161-003
-
-
Назва доказу:
-Протокол Уповноваженої особи від 20.12.2024р
-
Повʼязаний документ:
Протокол
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
З огляду на вищевикладене вбачається, що Замовником при прийнятті рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника було порушено вимоги Закону України «Про публічні закупівлі», а тому рішення Замовника є таким, що підлягає скасуванню. На підставі наведеного вище, керуючись нормами статей 5, 18, 23, 31 Закону України «Про публічні закупівлі», - ПРОСИМО: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду. 2. Встановити факт порушення КОМУНАЛЬНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ «ДНІПРОВСЬКИЙ ЕЛЕКТРОТРАНСПОРТ» ДНІПРОВСЬКОЙ МІСЬКОЇ РАДИ, Ідентифікатор закупівлі : UA-2024-12-04-009324-a, процедури закупівлі. 3.Зобов’язати КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ДНІПРОВСЬКИЙ ЕЛЕКТРОТРАНСПОРТ» ДНІПРОВСЬКОЙ МІСЬКОЇ РАДИ скасувати рішення (протокол від 20.12.2024 року № 20/12-1) про відхилення Тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «МЕХАНІК ПАВЛОГРАД» за процедурою закупівлі «Запасні частини для ремонту рухомого складу (ДК 021:2015 - 31160000-5 - Частини електродвигунів, генераторів і трансформаторів)». Ідентифікатор закупівлі : UA-2024-12-04-009324-a.