• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

НК 024:2023 38300 - Система для брахітерапії з дистанційним завантаженням радіонуклідного джерела

Завершена

35 525 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 177 625.00 UAH
Період оскарження: 04.12.2024 11:28 - 22.12.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на умови тендерної документації

Номер: 17c80aa790ef49b891b861b60d14c02d
Ідентифікатор запиту: UA-2024-12-04-005537-a.a1
Назва: Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Дата розгляду скарги: 17.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 10.12.2024 17:30
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 19.12.2024 14:50
Дата виконання рішення Замовником: 20.12.2024 15:26
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником виконано рішення АМКУ та внесено зміни до тендерної документації
Автор: ТОВ "ДЕЛЬТА МЕД", Андрій Калита +380632153358 deltamedua@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: d6543445ac874544966662c46af424ff
Заголовок пункту скарги: Щодо дискримінаційних кваліфікаційних вимог
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Підставою для подання скарги є порушення законодавства в сфері публічних закупівель при оголошенні процедури закупівлі UA-2024-12-04-005537-a, прийняті рішення, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій, що призводять до порушення прав та охоронюваних законом інтересів Товариства з обмеженою відповідальністю «ДЕЛЬТА МЕД» (надалі – Скаржник).
04 грудня 2024 року згідно оголошення UA-2024-12-04-005537-a Замовником оприлюднено тендерну документацію (далі -ТД), яка затверджена Рішенням уповноваженої особи «4» грудня 2024 р..
В підпункті 1 пункту 3.1 розділу 3. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції замовником вимагається, що тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, серед яких, зокрема, але не виключно, з:
• інформацією та документами, що підтверджують відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям (надається згідно з Розділом 1 Додатком №1 до цієї тендерної документації).

При цьому, в Розділі 1 Додатку №1 до ТД наявна вимога щодо підтвердження кваліфікаційного критерію 2. Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід наступного змісту:
2.1.Сервісне обслуговування товару, запропонованого Учасником, повинно здійснюватися кваліфікованим спеціалістом, який має відповідні знання та навички. На підтвердження Учасник повинен надати:
а) копію (-ї) сертифікату (-ів) технічного персоналу штатного, який пройшов навчання і сертифікований виробником або представником виробника, або навчальним/тренінговим центром виробника;
б) копія (-ї) наказу (-ів) про призначення на посаду.

Скаржник вважає, що вимога наявності тільки штатного персоналу для сервісного обслуговування товару запропонованого Учасником, є дискримінаційною вимогою та призводять звуження кола потенційних учасників та до порушення прав Скаржника, який має намір прийняти участь в даній процедурі закупівлі.

Враховуючи вищенаведене, Скаржник звертається до Органу оскарження з метаю захисту своїх прав з наведених нижче підстав.

1. Щодо дискримінаційних кваліфікаційних вимог

Згідно пункту 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей. У тендерній документації зазначаються:
один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.

Відповідно до пункту 34 частини 1 статті 1 Закону, товари - продукція, об’єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов’язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів.

Предметом даної процедури закупівді є Товар - Система для брахітерапії з дистанційним завантаженням радіонуклідного джерела. При цьому, замовником разом з Товаром закуповуються супутні послуги доставки, інсталяції, монтажу та пуску обладнання, що підтверджується вимогою пункт 10 розділу 4 «Перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Додатку №1 до ТД, а саме:

10. Проведення доставки, інсталяції, монтажу та пуску обладнання за рахунок Учасника.
На підтвердження Учасник повинен надати гарантійний лист у довільній формі.

Звертаємо увагу поважної Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Комісія), що супутні послуги, що зазначені в пункті 10 мають бути здійснені за рахунок Учасника, але це не значить, що тільки штатним персоналом Учасника.

Частиною 2 ст. 16 Закону передбачено, якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Тобто, для виконання супутніх послуг, що закуповуються разом з Товаром, в тому числі доставка, інсталяція, монтаж, пуск обладнання, сервісне обслуговування обладнання Законом не заборонено залучення працівників, які мають необхідні знання та досвід, інших суб’єктів господарювання.

Крім того, частиною 1 ст 43 «Свобода підприємницької діяльності» Господарського кодексу України (ГКУ) передбачено, що підприємці мають право без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, яку не заборонено законом.

Частиною 1 ст 44 ГКУ встановлено принципи підприємницької діяльності, серед яких:
- вільний вибір підприємцем видів підприємницької діяльності;
- самостійне формування підприємцем програми діяльності, вибір постачальників і споживачів продукції, що виробляється, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом, встановлення цін на продукцію та послуги відповідно до закону;
- вільний найм підприємцем працівників і т.д.

Частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.

При цьому, замовнику слід керуватись метою Закону - забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції та дотримуватись принципів здійснення закупівель, закріплених у статті 5 Закону, зокрема, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, не призводячи своїми діями до штучного або формального обмеження потенційного кола учасників.

Отже, Замовником при оголошенні даної процедури закупівлі допущено порушення норм чинного законодавства про публічні закупівлі, а саме: статей 5, 22 Закону, пункту 28 Особливостей та встановлено дискримінаційні вимоги в кваліфікаційних критеріях, що звужують коло учасників та не надають можливість Скаржнику прийняти участь в даній процедурі закупівлі, який має намір прийняти участь в даній процедурі закупівлі, має можливість запропонувати якісне обладнання (Товар), що є предметом даної процедури закупівлі за вигідною ціною для замовника, проте, як учасник, що здійснює господарську діяльність у відповідності до норм чинного законодавства України, має право і планує залучити персонал для сервісного обслуговування запропонованого обладнання (Товару) на договірних умовах.

Враховуючи вищевикладене, Скаржник вважає за необхідне внесення змін до тендерної документації з метою усунення дискримінаційних вимог щодо наявності тільки штатного персоналу учасника для сервісного обслуговування товару, запропонованого Учасником, та викласти в Розділі 1 Додатку №1 до тендерної документації вимоги щодо підтвердження кваліфікаційного критерію 2. Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід в наступній редакції:

«2.1.Сервісне обслуговування товару, запропонованого Учасником, повинно здійснюватися кваліфікованим спеціалістом, який має відповідні знання та навички. На підтвердження Учасник повинен надати:
а) копію (-ї) сертифікату (-ів) технічного персоналу (штатного або залученого), який пройшов навчання і сертифікований виробником або представником виробника, або навчальним/тренінговим центром виробника;
б) надати документи, що підтверджують правовідносини з таким технічним персоналом (копія (-ї) наказу (-ів) про призначення на посаду або цивільно-правовий договір або договір про надання послуг).»

Враховуючи вищенаведене, Скаржник звертається до Органу оскарження з метаю захисту своїх прав з наведених підстав, в зв’язку необхідністю приведення тендерної документації замовника у відповідність до норм чинного законодавства для забезпечення прав Скаржника щодо участі в процедурі закупівлі.
Згідно п.59 Особливостей, скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації., кінцевий строк для подання скарги спливає в 00: 00 09.12.2024.
Виходячи з вищевикладеного, керуючись Ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації