• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання. Технічне обслуговування та ремонт екскаваторів JCB.

Завершена

4 387 254.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 43 872.54 UAH
Період оскарження: 03.12.2024 17:37 - 25.12.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 8586e96e1d46402a9e10df337b18421f
Ідентифікатор запиту: UA-2024-12-03-018788-a.b1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Скаржник вважає, що замовник встановлює такі вимоги до учасника торгів, які є надмірними або занадто деталізованими порівняно з вимогами, які зазвичай висувають та які вважаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Включаючи до тендерної документації дискримінаційні умови, замовник (навмисно або ні) необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурентному змаганні.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 18.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 10.12.2024 15:37
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 20.12.2024 16:14
Дата виконання рішення Замовником: 23.12.2024 15:36
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення АМКУ прийнято до уваги та буде виконано найближчим часом.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВИЙ ДІМ "АЛЬФАТЕХ", Маковецька Олена Володимирівна 380980169597 makovetskaya@alfatechtd.com.ua https://alfatech.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: e68e17c1853e471d920b442b4fe470ac
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 03 грудня 2024 року Комунальне підприємство «Водоканал» (далі – Замовник) на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості), оголосив процедуру закупівлі (відкриті торги з урахуванням Особливостей) Послуг з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання. Технічне обслуговування та ремонт екскаваторів JCB. (далі – відкриті торги за Особливостями), номер оголошення UA-2024-12-03-018788-a.

Разом з оголошенням про проведення відкритих торгів за Особливостями замовник оприлюднив тендерну документацію.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Альфатех» (далі — Скаржник) вважає, що вимоги, викладені в тендерній документації, такими, що суперечать нормам законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема принципам здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, визначеним у статті 5 Закону, у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону звертаємось до Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія) зі скаргою з огляду на таке:
в Додатку 2 до тендерної документації (Інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям), в пункті 1.2. Замовником вимагається довідка у довільній формі про місце розташування авторизованого сервісного центру техніки JCB в м. Запоріжжі. До довідки надається документ (-ти), що підтверджує статус авторизованого сервісного центру техніки JCB та документи на право власності або оренди території СТО».
Також, в Додатку 2 до тендерної документації в пункті 2. Встановлена наступна вимога: «Надається довідка у довільній формі про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. До довідки надаються копії документів, що підтверджують кваліфікацію персоналу (документи про проходження навчання у виробника екскаваторів, зазначених у Додатку 3 до Тендерної документації)»
Скаржник вважає такі вимоги дискримінаційними, оскільки вони навмисно зменшують коло потенційних учасників, які можуть надати такі ж послуги на власних сервісних центрах, але не авторизованих виробником техніки JCB, та мають кваліфікованих працівників. Наше підприємство має багаторічний досвід з надання послуг з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання та є офіційним представником таких виробників техніки як: Doosan Bobcat EMEA s.r.o., HD HYUNDAI CONSTRUCTION EQUIPMENT CO, LTD, Shandong Shantui Construction Machinery Imp. & Exp.Co, Ltd та ін. Працівники мають відповідну кваліфікацію та проходили навчання із сервісного обслуговування та ремонту техніки у зазначених виробників. Також хочемо зазначити, що ТОВ «ТД «Альфатех» неодноразово надавало послуги з ремонту та технічного обслуговування техніки JCB. Але встановлені Замовником в Додатку 2 до тендерної документації вимоги щодо наявності в м. Запоріжжя авторизованого сервісного центру з наявним документом, що підтверджує статус авторизованого сервісного центру техніки JCB та наявності документів, що підтверджують кваліфікацію персоналу (документи про проходження навчання у виробника екскаваторів JCB) не дають нам, та й взагалі багатьом іншим учасникам, змогу прийняти участь у даній закупівлі, оскільки виконати їх зможе лише представник виробника техніки JCB, авторизований сервісний центр якого знаходиться в м. Запоріжжя та його працівники пройшли навчання у виробника техніки. А за даними сайту офіційного виробника техніки JCB єдиним таким підприємством у м. Запоріжжі є Компанія Констракшн Машинері, сервісний цент якого знаходиться за адресою: м. Запоріжжя, вул. 40-річчя Перемоги, 2 (https://www.jcb.com/ru-ru/dealer-locator?location=%D0%97%D0%B0%D0%BF%D0%BE%D1%80%D0%BE%D0%B6%D1%8C%D0%B5)
Скаржник переконаний, що може надати такі послуги у власному сервісному центрі, який має відповідне обладнання та інструмент, склад запасних частин та мобільну бригаду, яка здійснює обслуговування техніки по всій території України. Працівники Скаржника мають великий досвід з обслуговування та ремонту багатьох видів та брендів техніки, але не можуть пройти навчання у всіх виробників екскаваторів, що пропонуються на території України, через їх політику ексклюзивності на території України.
Вважаємо, що замовник встановлює такі вимоги до учасника торгів, які є надмірними або занадто деталізованими порівняно з вимогами, які зазвичай висувають та які вважаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Включаючи до тендерної документації дискримінаційні умови, замовник (навмисно або ні) необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурентному змаганні.
Враховуючи наведене, Скаржник, як потенційний учасник відкритих торгів за Особливостями, переконаний в тому, що вимоги, поставлені замовником до потенційних учасників, в тому числі до Скаржника, є дискримінаційними та такими, що порушують його права.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації