• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Електрична енергія

Торги не відбулися

3 337 971.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 16 689.86 UAH
Період оскарження: 03.12.2024 15:44 - 14.12.2024 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП

Скарга

Номер: 4d3f585b14b54f0380563f78def48e75
Ідентифікатор запиту: UA-2024-12-03-015433-a.c1
Назва: Скарга
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 18.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 10.12.2024 17:38
Причина: Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 20.12.2024 16:25
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 20.12.2024 16:25
Автор: ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД", ЖУК РОМАН ЄВСТАХІЙОВИЧ 380934108320 gasenergotendr@gmail.com http://gasenergotrade.com.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: a422b45b5fa24b6fa2a47eeca93acdec
Заголовок пункту скарги: Щодо довідки про кон’юктуру ринку
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1) Відповідно до пункту 6 Розділу 3 Тендерної документації Замовником встановлено , що : «З метою недопущення необгрунтованого цінового демпінгу Учасник має надати у складі пропозиції документ, який підтверджує запропоновану ним ціну (вартість) товару (або ціну/діапазон, що заявлена в межах ринкових цін) (довідка або експертний висновок компетентних органів про кон’юнктуру ринку, що видана(ий) на ім’я учасника торгів), що виданий не раніше дати оголошення про проведення торгів та не пізніше кінцевого строку подання пропозицій. До даного документу учасник надає копію сертифікату на систему управління якістю ISO 9001:2015 органу, що видав документ про кон’юнктуру ринку. Орган, що видав документ про кон’юнктуру ринку, повинен мати спеціалізацію з дослідження кон'юнктури ринку та виявлення громадської думки, про що має бути вказано в ISO 9001:2015»
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2022, IDT)» та ДСТУ 3466-96 .
Оскаржуваний нами документ, який вимагає надати Замовник, не передбачений національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023 та ДСТУ 3466-96.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в
порушення пункту 29 Особливостей.
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами
законодавства в цій частині.
Крім того, жодними іншими нормативно-правовим актами, ліцензійним умовами тощо, не передбачено обов’язку для постачальника електричної енергії отримувати зазначений вище документ, та, більше того, підтверджувати сертифікацію на систему управління якістю ISO 9001:2015 органу (третьої особи у тендері), що видав документ про кон’юнктуру ринку.
Учасники формують ціни, виходячи з принципів доцільності, економічної обґрунтованості, свободі ціноутворення. Невідповідність ціни учасника середньоринковим цінам – не може бути підставою для відхилення його пропозиції, адже кожен учасник вільний надавати ціну за яку згоден надати послуги, згідно технічного завдання.
Відповідно до статті 10 Закону України «Про ціни і ціноутворення» від 21.06.2012 № 5007-VI, суб’єкти господарювання під час провадження господарської діяльності використовують:
вільні ціни;
державні регульовані ціни.
До послуг, які є предметом закупівлі не застосовуються державні регульовані ціни, адже послуги охорони не справляють визначальний вплив на загальний рівень і динаміку цін, не мають істотну соціальну значущість, а Скаржник не займає монопольне становище на ринку.
Згідно статті 11 цього ж Закону, вільні ціни встановлюються суб’єктами господарювання самостійно за згодою сторін на всі товари, крім тих, щодо яких здійснюється державне регулювання цін.
Таким чином, надання довідки або експертного висновку компетентних органів про кон’юнктуру ринку, що видана(ий) на ім’я учасника торгів – жодним чином не впливає на якісні або кількісні характеристики предмету закупівлі. Зазначена вимога має на меті виключно одне – обмеження кола потенційних учасників та дискримінація тих учасників, які не нададуть зазначеної довідки.
Також, варто зазначити, що орган, що видає документ про кон’юнктуру ринку може не мати сертифікації за системою ISO 9001:2015, адже обов’язкова сертифікація на подібні послуги – не передбачена. Учасники не мають права вимагати від підприємства, яке здійснить дослідження та надасть відповідний документ, проходження сертифікації на відповідність вимогам державних чи міжнародних стандартів.
Дана обставина ставить учасників, зокрема Скаржника, у нерівне становище з іншими учасниками, не забезпечує рівне ставлення Замовника до кожного учасника та дискримінує учасників, які не можуть надати, хоч і не повинні надавати, документ, який підтверджує запропоновану ним ціну (вартість послуги або ціну/діапазон на послугу, що заявлена в межах ринкових цін) (довідка або експертний висновок компетентних органів про кон’юнктуру ринку, що видана(ий) на ім’я учасника торгів), що виданий не пізніше кінцевого строку подання пропозицій.

ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» отримало ліцензію на постачання електричної енергії відповідно до Постанови НКРЕКП №805 від 26.07.2022 року, проте не зобов’язане отримувати для здійснення постачання електричної енергії оскаржуваний документ, у зв’язку з чим не може взяти участь у цій закупівлі.
Таким чином, Учасник, виконуючи усі норми законодавства щодо постачання електричної енергії, у будь-якому разі не може взяти участь у цій закупівлі через встановлення Замовником незаконних, дискримінаційних вимог.




Отже, вищевказані вимоги Документації є незаконними, дискримінаційними та такими, що порушують вимоги пункту 29 Особливостей, тому просимо зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Документації та виключити оскаржувані нами вимоги.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації