• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Виготовлення проєктно-вишукувальної документації по об’єкту «Нове будівництво споруди цивільного захисту із властивостями протирадіаційого укриття на території Комунального закладу «Зеленопільський психоневрологічний інтернат»Дніпропетровської обласної ради» за адресою: вул. Південна буд.46А, с. Зелене Поле, Криворізький район, Дніпропетровська область»

Торги відмінено

2 600 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 13 000.00 UAH
Період оскарження: 03.12.2024 12:54 - 05.01.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації

Номер: 1b31028466d248d98ae5ef4a78ee04c6
Ідентифікатор запиту: UA-2024-12-03-009046-a.a1
Назва: Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
Скарга:
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльності замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати: Замовником торгів – Комунальним закладом «Зеленопільський психоневрологічний інтернат» Дніпропетровської обласної ради» (далі – Замовник) на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами) (далі по тексту – Особливості), 03 грудня 2024 року в електронній системі закупівель оголошено процедуру закупівлі (відкриті торги з урахуванням Особливостей) за предметом: Виготовлення проєктно-вишукувальної документації по об’єкту «Нове будівництво споруди цивільного захисту із властивостями протирадіаційого укриття на території Комунального закладу «Зеленопільський психоневрологічний інтернат» Дніпропетровської обласної ради» за адресою: вул. Південна буд.46А, с. Зелене Поле, Криворізький район, Дніпропетровська область» (ДК 021:2015: 71320000-7 Послуги з інженерного проектування), ідентифікатор закупівлі UA-2024-12-03-009046-a. Разом з оголошенням про проведення відкритих торгів (з особливостями) Замовник оприлюднив тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи, протокол № 3 від 02.12.2024 р. (Доказ 1) з подальшим внесенням змін до неї, затверджених протокольним рішенням уповноваженої особи № 4 від 10.12.2024 р. (Доказ 2) (далі – ТД). ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЛІДСТАР ТРЕЙД» (надалі – ТОВ «ЛІДСТАР ТРЕЙД», Скаржник), основним видом діяльності якого є розробка проектно-кошторисної документації, має намір взяти участь у закупівлі за предметом: Виготовлення проєктно-вишукувальної документації по об’єкту «Нове будівництво споруди цивільного захисту із властивостями протирадіаційого укриття на території Комунального закладу «Зеленопільський психоневрологічний інтернат» Дніпропетровської обласної ради» за адресою: вул. Південна буд.46А, с. Зелене Поле, Криворізький район, Дніпропетровська область» (ДК 021:2015: 71320000-7 Послуги з інженерного проектування), ідентифікатор закупівлі UA-2024-12-03-009046-a (далі - закупівля UA-2024-12-03-009046-a), а тому уважно ознайомилося з ТД. Скаржник вважає умови відкритих торгів (з особливостями) на закупівлю UA-2024-12-03-009046-a, викладені в ТД, є такими, що суперечать нормам законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема принципам здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, визначеним у статті 5 Закону, у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону та у строк, визначений абзацом 1 пункту 59 Особливостей (не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій), звертається до Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія) зі скаргою. Скаржник як потенційний учасник відкритих торгів за Особливостями переконаний в тому, що окремі вимоги ТД, поставлені Замовником до потенційних учасників, в тому числі Скаржника, є дискримінаційними та такими, що порушують права Скаржника, зокрема на рівну конкуренцію, з огляду на таке. Фактичні обставини Відповідно до пункту 2 розділу 1 Додатку 1 ТД Замовником визначено вимоги щодо підтвердження учасником наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), яке включає термін «Аналогічний договір», з уточненням щодо обов’язкової наявності у учасника не менш одного договору, в складі якого є виконання проектних робіт на нове будівництво споруди цивільного захисту класу наслідків (відповідальності) не нижче СС2, а саме: «2. Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів): 2.1. На підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Учасник має надати: 2.1.1. Довідку у довільній формі, яка містить інформацію про виконання учасником не менше двох аналогічних договорів укладених у період 2022-2024 років, із зазначенням предмету договору, номеру та дати укладеного договору, суми (ціни) договору, суми виконання договору, назви, коду ЄДРПОУ та адреси контрагента. 2.1.2. На підтвердження інформації необхідно надати копії аналогічних договорів, зазначених у довідці, з додатками (якщо такі зазначені у договорі), а також копій документів, які підтверджують виконання договорів, такі як акти виконаних робіт, позитивний експертний звіт (без додатків) щодо розгляду проекту. 2.1.3 Також, учасник до вищезазначених договорів має надати оригінали позитивних відгуків від замовників щодо виконання проектних робіт. Відгук має містити дату та номер договору, назву об’єкта проектування за договором, суму договору, інформацію про належне виконання договору, у тому числі стосовно якості і строків виконання договору, прізвище та контактний телефон виконавця Аналогічним вважатиметься договір на виконання проектних робіт на нове будівництво, реконструкцію цивільних об’єктів інфраструктури або об’єктів соціального призначення класу наслідків (відповідальності) не нижче СС2 У переліку аналогічних договорів необхідно мати не менш одного договору, в складі якого є виконання проектних робіт на нове будівництво споруди цивільного захисту класу наслідків (відповідальності) не нижче СС2.» (Доказ 3) Скаржник зазначає, що має досвід виконання не менше двох аналогічних договорів укладених у період 2022-2024 років з виконання проектних робіт щодо об’єктів соціального призначення класу наслідків (відповідальності) не нижче СС2 з отриманням позитивного експертного звіту за видом будівництва – реконструкція і має можливість виконати виготовлення проєктно-вишукувальної документації по об’єкту «Нове будівництво споруди цивільного захисту із властивостями протирадіаційого укриття на території Комунального закладу «Зеленопільський психоневрологічний інтернат» Дніпропетровської обласної ради» за адресою: вул. Південна буд.46А, с. Зелене Поле, Криворізький район, Дніпропетровська область», але не має можливості взяти участь в даній закупівлі, оскільки Замовником, порушуючи норми статей 5 та 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (Доказ 4) та абзацу першого пункту 28 Особливостей Закону (Доказ 5), внесено до ТД дискримінаційні вимоги, яка містять обмеження щодо переліку аналогічних договорів на виконання проектних робіт, зокрема, за видом будівництва та за видом захисної споруди, а саме: у переліку аналогічних договорів необхідно мати не менш одного договору, в складі якого є виконання проектних робіт саме і тільки на нове будівництво і тільки споруди цивільного захисту класу наслідків (відповідальності) не нижче СС2. Такі вимоги ТД призводять до позбавлення Скаржника, як потенційного учасника, можливості належним чином підготувати свою тендерну пропозицію, взяти участь у закупівлі UA-2024-12-03-009046-a та добросовісно і вільно конкурувати з іншими учасниками цієї закупівлі. Необхідно зазначити, що Закон України «Про архітектурну діяльність» та Порядок проведення професійної атестації виконавців окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 р. № 554 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 23 червня 2021 р. № 651) (далі – Порядок) визначають правові норми, які регулюють будівництво (нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт) об'єкта архітектури, яке здійснюється відповідно до затвердженої проектної документації, розробленої відповідними відповідальними виконавцями окремих видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури, що пройшли професійну атестацію, і мають відповідний кваліфікаційний сертифікат. (Доказ 6, Доказ 7) Так, відповідно до статті 4 Закону України «Про архітектурну діяльність» для створення об'єкта архітектури виконується комплекс робіт, який включає, зокрема, будівництво (нове будівництво, реконструкцію, реставрацію, капітальний ремонт). Також, частина перша статті 9 Закону України «Про архітектурну діяльність» визначає, що будівництво (нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт) об'єкта архітектури здійснюється відповідно до затвердженої проектної документації, норм і правил у порядку, визначеному Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності». (Доказ 6, Доказ 8) Відповідно до пункту 3.21 ДБН А.2.2-3:2014 Склад та зміст проектної документації на будівництво (зі змінами) реконструкція це - перебудова введеного в експлуатацію в установленому порядку об'єкта будівництва, що передбачає зміну його геометричних розмірів та/або функціонального призначення, внаслідок чого відбувається зміна основних техніко-економічних показників (загальна площа, потужність тощо), забезпечується удосконалення виробництва, підвищення його техніко-економічного рівня, доступність для маломобільних груп населення. Реконструкція передбачає повне або часткове збереження елементів несучих і огороджувальних конструкцій та призупинення на час виконання робіт експлуатації об'єкта в цілому або його частин (за умови їх автономності) (Доказ 9). Своєю чергою, відповідно до статті 17 Закону України «Про архітектурну діяльність» (Доказ 6) відповідальні виконавці окремих видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури, проходять професійну атестацію, за результатами якої видається відповідний кваліфікаційний сертифікат. Громадяни, які одержали відповідний кваліфікаційний сертифікат, несуть відповідальність за неналежне виконання робіт (послуг), право виконання яких визначено кваліфікаційним сертифікатом, та порушення вимог законодавства, будівельних норм, стандартів і правил. Згідно стаття 26 вищезазначеного закону архітектор, інші проектувальники, які здійснюють роботи по створенню об'єктів архітектури, зобов'язані, зокрема, додержуватися норм і правил, вимог вихідних даних на проектування; не порушувати під час проектування, організації і виконання будівельних робіт законні права та інтереси власників і користувачів будинків і споруд, прилеглих до ділянки забудови, а також проектна організація, яка розробляла проектну документацію, а також головний архітектор та головний інженер проекту несуть відповідальність за відповідність проектної документації вихідним даним на проектування, вимогам норм і правил. Натомість, замовники та підрядники під час створення об'єкта архітектури зобов'язані доручати виконання окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури, особам, які мають відповідний кваліфікаційний сертифікат або отримали сертифікат за напрямом професійної атестації в органах з сертифікації персоналу, акредитованих відповідно до Закону України "Про акредитацію органів з оцінки відповідності", та включені до Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва (абзац другий частини першої статті 27 Закону України «Про архітектурну діяльність»). Пункт 2 та 14 Порядку визначають, що: - виконавці окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури (далі - виконавці), - архітектор, інженер-проектувальник, інженер технічного нагляду та експерт, які здобули вищу освіту за напрямом професійної атестації відповідно до кваліфікаційних вимог та мають стаж роботи за фахом не менш як три роки; - кваліфікаційний сертифікат - документ, що підтверджує відповідність виконавця кваліфікаційним характеристикам професій працівників або відповідним професійним стандартам та його спроможність виконувати окремі роботи (надавати послуги), пов’язані із створенням об’єктів архітектури, що зазначені в такому документі і належать до видів робіт (послуг), перелік яких затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 р. № 554 (Офіційний вісник України, 2011 р., № 41, ст. 1668); - професійна атестація - процедура, під час проведення якої підтверджується професійна спеціалізація, рівень кваліфікації і знань виконавця; - виконавці, які одержали кваліфікаційний сертифікат, можуть виконувати роботи (послуги) щодо об’єктів класу наслідків (відповідальності), що визначаються кваліфікаційними вимогами, які діють на час виконання робіт (послуг) для відповідної або нижчої категорії працівників. (Доказ 7) Таким чином, діючим законодавством не передбачено поділ спеціалізації для виконання проектних робіт в залежності від виду будівництва - нове будівництво, реконструкцію чи капітальний ремонт, а всі ці види проектів з будівництва можуть виконувати сертифіковані спеціалісти, розподіл яких визначається не за видом будівництва, а згідно професійної спеціалізації та класам наслідків (відповідальності) (СС1, СС2, СС3) обʼєктів будівництва, що і зазначено у відповідному кваліфікаційному сертифікаті. Так, у Скаржника наявні два виконаних договори, які укладені у 2024 році на виконання проектних робіт на реконструкцію об’єктів соціального призначення класу наслідків (відповідальності) СС2, а саме: 1) Договір № 37 на виконання проєктних робіт від 14.03.2024 р. щодо складання проєктно-кошторисної документації з проведенням її експертизи за проєктом: «Реконструкція головного корпусу комунального некомерційного підприємства «Покровська клінічна лікарня інтенсивного лікування» з термомодернізацією та ремонтом внутрішніх приміщень розташованого за адресою: 85300, Донецька обл., Покровський район, Покровська територіальна громада, м. Покровськ, вул. Шпитальна, буд. 73» код ДК 021:2015:71320000-7 “Послуги з інженерного проектування” (далі – Договір № 37) (Доказ 10); 2) Договір № 38 на виконання проєктних робіт від 14.03.2024 р. щодо складання проєктно-кошторисної документації з проведенням її експертизи за проєктом: «Реконструкція громадського будинку з господарськими (допоміжними) будівлями та спорудами в дитячий педіатричний центр комунального некомерційного підприємства» Покровська клінічна лікарня інтенсивного лікування» з термомодернізацією та ремонтом внутрішніх приміщень розташованої за адресою: 85300, Донецька обл., Покровський район, Покровська територіальна громада, м. Покровськ, вул. Шпитальна, буд. 73а» код ДК 021:2015:71320000-7 “Послуги з інженерного проектування” (далі – Договір № 38) (Доказ 13). Необхідно зазначити, що відповідно до завдання на проєктування, що міститься у Договорі № 37, виконання робіт було розділено на три черги, одна з черг (перша) включала в себе будівництво прибудови до головного корпусу лікарні. Прибудова включає чотири поверхи - для розміщення діагностичного центру (на двох поверхах) і операційного блоку (на двох поверхах), та підвального поверху. Відповідно до завдання на проєктування, в підвальному поверсі прибудови передбачено захисну споруду подвійного призначення з властивостями протирадіаційного укриття на 350 осіб, тобто фактично було здійснено проектування нового будівництва - прибудови, яка передбачає улаштування у підвальному приміщенні прибудови споруди подвійного призначення з властивостями ПРУ на 350 осіб. (Доказ 10, Доказ 11, Доказ 12) Також у Скаржника наявні сертифіковані інженери - проектувальники, які можуть виконувати роботи з проектування щодо об’єкту класу наслідків (відповідальності) незалежно від виду будівництва (Доказ 14), наявність яких, зокрема, вимагається Замовником відповідно до підпункту 1.3 пункту 1 розділу 1 Додатку 1 ТД. (Доказ 3) Крім того, в залежності від специфіки проекту, Скаржником для виконання конкретних розділів проєктно-вишукувальної документації або проєктно-кошторисної документації можуть залучатися необхідні кваліфіковані спеціалісти на підставі цивільно-правових договорів. Таким чином, у Скаржника наявні два виконаних договори, які укладені у 2024 році на виконання проектних робіт на реконструкцію об’єктів соціального призначення класу наслідків (відповідальності) не нижче СС2, а також не менш одного договору, в складі якого є виконання проектних робіт на реконструкцію об’єкту соціального призначення, що передбачає улаштування споруди подвійного призначення з захисними властивостями протирадіаційного укриття (що забезпечує більш широке функціональне призначення цієї споруди, чим споруда цивільного захисту) класу наслідків (відповідальності) не нижче СС2, яке міститься у прибудові, тобто фактично є новим будівництвом споруди подвійного призначення, натомість Замовником вимагається мати у переліку аналогічних договорів не менш одного договору, в складі якого є виконання проектних робіт саме і тільки на нове будівництво і тільки споруди цивільного захисту класу наслідків (відповідальності) не нижче СС2. Враховуючи вищезазначене, маючи на меті взяти участь у процедурі закупівлі UA-2024-12-03-009046-a та належний відповідний досвід розробки проектів, які передбачають улаштування захисних споруд подвійного призначення, і відповідних кваліфікованих спеціалістів, Скаржник позбавлений такого права через наявність дискримінаційних обмежуючих вимог до переліку аналогічних договорів за видом будівництва та за видом захисної споруди, що передбачають необхідність для учасника мати у переліку аналогічних договорів не менш одного договору, в складі якого є виконання проектних робіт саме і тільки на нове будівництво і тільки споруди цивільного захисту класу наслідків (відповідальності) не нижче СС2, хоча саме поняття аналогічного договору, яке визначено Замовником у пункті 2 розділу 1 Додатку 1 ТД, не містить обмеження за видом будівництва - «Аналогічним вважатиметься договір на виконання проектних робіт на нове будівництво, реконструкцію цивільних об’єктів інфраструктури або об’єктів соціального призначення класу наслідків (відповідальності) не нижче СС2», а відповідно до абзацу 3 Вступу до ДБН В.2.2-5:2023 встановлено, що споруди подвійного призначення мають бути запроєктовані таким чином, що б одночасно задовольняти встановлені вимоги відповідно до обох функціональних призначень та мати захисні властивості сховищ або протирадіаційних укриттів, тобто захисна споруда подвійного призначення за своїм функціональним призначенням є захисною спорудою цивільного захисту та, ще додатково, з метою раціонального використання захисної споруди поза межами періоду дії надзвичайних ситуацій, воєнних (бойових) дій та терористичних актів використовується за визначеною функцією (житлова, виробнича, суспільно-громадська тощо), що є основною для неї. Висновок із наведеного вище: Встановленням обмеження у пункті 2 розділу 1 Додатку 1 ТД щодо необхідності учаснику мати у переліку аналогічних договорів не менш одного договору, в складі якого є виконання проектних робіт саме і тільки на нове будівництво і тільки споруди цивільного захисту, класу наслідків (відповідальності) не нижче СС2, що виключає надання учасниками, у якості аналогічних, договорів на виконання проектних робіт щодо улаштування захисних споруд більш широкого функціонального призначення - споруд подвійного призначення та по інших видах будівництва, зокрема реконструкції, у тому числі шляхом прибудови, що фактично є новим будівництвом, тобто договорів на виконання проектних робіт щодо реконструкції об’єктів, що передбачає улаштування споруди подвійного призначення з властивостями протирадіаційного укриття, Замовник СВІДОМО та НАВМИСНО обмежує коло учасників, які можуть взяти участь у торгах та на рівних засадах конкурувати в цій закупівлі за визнання переможцем торгів, що є дискримінаційним по відношенню до Скаржника та інших учасників. За таких умов взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які мають у переліку аналогічних договорів не менш одного аналогічного договору, в складі якого є виконання проектних робіт тільки на нове будівництво і тільки споруди цивільного захисту класу наслідків (відповідальності) не нижче СС2. Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи: У ТОВ «ЛІДСТАР ТРЕЙД» наявні підстави для подання скарги, у зв’язку з необґрунтованим та безпідставним встановленням у ТД дискримінаційних вимог, що обмежує коло учасників процедури закупівлі. Відповідно до частини 4 статті 5 Закону, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Згідно з пунктом 28 Особливостей тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей, а частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Натомість, пункт 2 розділу 1 Додатку 1 ТД містить вимоги, які суперечать нормам чинного законодавства, необґрунтовано та безпідставно обмежують коло учасників процедури закупівлі UA-2024-12-03-009046-a, що призводить до обмеження конкуренції. Скаржник, який має два виконаних договори, які укладені у 2024 році на виконання проектних робіт на реконструкцію об’єктів соціального призначення класу наслідків (відповідальності) СС2, один з яких передбачає проектування улаштування споруди подвійного призначення з захисними властивостями протирадіаційного укриття відповідно до ДБН В.2.2-5:2023 «Захисні споруди цивільного захисту», що забезпечує більш широке функціональне призначення цієї споруди, чим споруда цивільного захисту (Доказ 10, Доказ 13), а також має відповідних кваліфікованих інженерів - проектувальників, які можуть виконувати роботи з проектування щодо об’єкту класу наслідків (відповідальності) незалежно від виду будівництва (Доказ 14) та в змозі виконати роботи з виготовлення проєктно-вишукувальної документації по об’єкту «Нове будівництво споруди цивільного захисту із властивостями протирадіаційого укриття на території Комунального закладу «Зеленопільський психоневрологічний інтернат» Дніпропетровської обласної ради» за адресою: вул. Південна буд.46А, с. Зелене Поле, Криворізький район, Дніпропетровська область», натомість, не має можливості взяти участь в даній закупівлі UA-2024-12-03-009046-a, оскільки Замовником до пункту 2 розділу 1 Додатку 1 ТД внесено стосовно переліку аналогічних договорів дискримінаційні обмежуючі вимоги за видом будівництва та за видом захисної споруди, а саме: мати у переліку аналогічних договорів не менш одного договору, в складі якого є виконання проектних робіт саме і тільки на нове будівництво і тільки споруди цивільного захисту класу наслідків (відповідальності) не нижче СС2, що виключає надання учасниками, у якості аналогічних, договорів на виконання проектних робіт щодо улаштування захисних споруд більш широкого функціонального призначення - споруд подвійного призначення та по інших видах будівництва, зокрема реконструкції, у тому числі шляхом прибудови, що фактично є новим будівництвом, тобто договорів на виконання проектних робіт щодо реконструкції об’єктів, що передбачає улаштування споруди подвійного призначення з властивостями протирадіаційного укриття. Такі обмеження у ТД призводять до того, що Скаржник, як потенційний учасник, позбавлений можливості належним чином підготувати свою тендерну пропозицію, взяти участь у закупівлі UA-2024-12-03-009046-a та добросовісно і вільно конкурувати з іншими учасниками цієї закупівлі. Вищезазначена ситуація є наслідком того, що під час розробки і затвердження ТД Замовником торгів було допущено порушення Закону, зокрема, частини 4 статті 5, частини 4 статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей, що не може забезпечити добросовісну конкуренцію серед учасників та призвело до дискримінації по відношенню до Скаржника, оскільки при існуючих умовах ТД, визначених у пункті 2 розділу 1 Додатку 1 ТД, тендерна пропозиція Скаржника буде відхилена Замовником, зокрема через невідповідність умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей або через неможливість виправити виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Незаконні дії Замовника, зловживання правами Замовника, а саме включення до ТД дискримінаційних та обмежуючих конкуренцію вимог, яка містяться у пункті 2 розділу 1 Додатку 1 ТД і необґрунтована відмова на звернення Скаржника через електронну систему закупівель щодо внесення відповідних змін до ТД стосовно виключення вищезазначених дискримінаційних вимог, призвели до порушення прав та законних інтересів Скаржника на взяття участі у закупівлі UA-2024-12-03-009046-a на принципах добросовісної конкуренції серед учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівлі, на об’єктивну та неупереджену оцінку тендерних пропозицій, недискримінацію учасників, як це гарантовано нормами, передбаченими статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», що визначають принципи здійснення закупівель та пунктом 3 Особливостей, який зобов’язує замовників здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводити закупівлі з урахуванням цих Особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі: Порядок оскарження процедур закупівлі визначений пунктами 55 – 67 Особливостей та ст. 18 Закону. Окремо слід зазначити, що частково документальне підтвердження (докази), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, міститься у електронній системі закупівель за посиланням – https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-12-03-009046-a та додаються до цієї скарги разом з іншими доказами, на які посилається Скаржник, згідно Додатків: Доказ 1. Тендерна документація, затверджена рішенням уповноваженої особи, зі змінами; Доказ 2. Протокольне рішення уповноваженої особи № 4 від 10.12.2024 р. щодо внесення змін до тендерної документації; Доказ 3. Додаток 1 до тендерної документації; Доказ 4. Закон України «Про публічні закупівлі» за посиланням https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/en/922-19?lang=uk#Text; Доказ 5. Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами) за посиланням https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#Text; Доказ 6. Закон України «Про архітектурну діяльність» за посиланням https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/687-14#Text; Доказ 7. Порядок проведення професійної атестації виконавців окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 р. № 554 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 23 червня 2021 р. № 651) «Деякі питання професійної атестації виконавців окремих видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури» за посиланням https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/554-2011-%D0%BF#Text; Доказ 8. Закон України «Про регулювання містобудівної діяльності» за посиланням https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3038-17#Text Доказ 9. ДБН А.2.2-3-2014 "Склад та зміст проектної документації на будівництво", який розміщено на Порталі Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва за посиланням: https://e-construction.gov.ua/laws_detail/3192355188719486804?doc_type=2; Доказ 10. Договір № 37 на виконання проєктних робіт від 14.03.2024 р. з актом та позитивним експертним звітом (сканкопія з оригіналу); Доказ 11. Обмірні плани головного корпусу лікарні - креслення щодо стану об’єкту до початку розробки проекту прибудови згідно завдання на проектування по договору № 37 на виконання проєктних робіт від 14.03.2024 р.; Доказ 12. Плани поверхів – креслення щодо проектування нового будівництва прибудови за результатами розробки проектно-кошторисної документації згідно завдання на проектування по договору № 37 на виконання проєктних робіт від 14.03.2024 р.; Доказ 13. Договір № 38 на виконання проєктних робіт від 14.03.2024 р. з актом та позитивним експертним звітом (сканкопія з оригіналу) Доказ 14. Кваліфікаційні сертифікати працівників ТОВ «ЛІДСТАР ТРЕЙД», які не містять обмежень щодо розробки ПКД за видом будівництва; Доказ 15. ДБН В.2.2-5:2023 "Захисні споруди цивільного захисту" зі Зміною №1, який розміщено на Порталі Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва за посиланням: https://e-construction.gov.ua/laws_detail/3225773063500990463?doc_type=2 Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування: Зважаючи на вищевикладене, включенням до ТД необґрунтованих та дискримінаційних вимог, яка міститься у пункті 2 розділу 1 Додатку 1 ТД, Замовник зловживає своїми правами та порушує порядок проведення торгів, передбачений законодавством у сфері публічних закупівель, зокрема, частину 4 статті 5, частину 4 статті 22 Закону, положення статті 5 Закону та пункт 28 Особливостей. Незаконні дії Замовника призводять до дискримінації Скаржника ТОВ «ЛІДСТАР ТРЕЙД», внаслідок чого порушуються його права на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінацію як учасника під час взяття участі у закупівлі UA-2024-12-03-009046-a на принципах добросовісної конкуренції серед учасників, на об’єктивну та неупереджену оцінку тендерних пропозицій, недискримінацію учасників та неупереджене визначення переможця закупівлі. Права та законні інтереси ТОВ «ЛІДСТАР ТРЕЙД» можуть бути захищені шляхом скасування незаконного рішення Замовника стосовно розробки та затвердження ТД, яка містить пункт 2 розділу 1 Додатку 1 ТД в існуючій редакції, з огляду на те, що діючим законодавством не передбачено поділ спеціалізації для виконання проектних робіт в залежності від виду будівництва - нове будівництво, реконструкцію чи капітальний ремонт, а всі ці види проектів з будівництва можуть виконувати сертифіковані спеціалісти, розподіл яких визначається не за видом будівництва, а згідно професійної спеціалізації та класам наслідків (відповідальності) (СС1, СС2, СС3) обʼєктів будівництва що і зазначено у відповідному кваліфікаційному сертифікаті, а також з урахування того, що відповідно до абзацу 3 Вступу до ДБН В.2.2-5:2023 захисна споруда подвійного призначення за своїм функціональним призначенням є захисною спорудою цивільного захисту. Натомість, Замовником вимагається мати у переліку аналогічних договорів не менш одного договору, в складі якого є виконання проектних робіт саме і тільки на нове будівництво і тільки споруди цивільного захисту, класу наслідків (відповідальності) не нижче СС2, що виключає надання учасниками, у якості аналогічних, договорів на виконання проектних робіт щодо улаштування захисних споруд більш широкого функціонального призначення - споруд подвійного призначення та по інших видах будівництва, зокрема реконструкції, у тому числі шляхом прибудови, що фактично є новим будівництвом, тобто договорів на виконання проектних робіт щодо реконструкції об’єктів, що передбачає улаштування споруди подвійного призначення з властивостями протирадіаційного укриття. Скаржник вважає, що умови, викладені у пункті 2 розділу 1 Додатку 1 ТД мають бути змінені з метою усунення зазначених вище дискримінаційних, обмежуючих конкуренцію, положень та узгодження вимог Замовника з приписами Особливостей та Закону, шляхом викладення вимог до переліку аналогічних договорів у новій редакції, що передбачає можливість учасника мати у переліку аналогічних договорів не менш одного договору, в складі якого є виконання проектних робіт стосовно захисних споруд не тільки з нового будівництва і не тільки споруди цивільного захисту, а і по інших видах захисних споруд, зокрема споруд подвійного призначення, та по інших видах будівництва, зокрема реконструкції, у тому числі шляхом прибудови, що фактично є новим будівництвом, тобто договорів на виконання проектних робіт щодо реконструкції об’єктів, що передбачає улаштування споруди подвійного призначення з властивостями протирадіаційного укриття, враховуючи відсутність у діючому законодавстві норм, які передбачають поділ спеціалізації для виконання проектних робіт по видам будівництва - на нове будівництво, реконструкцію чи капітальний ремонт, а також те, що всі ці види проектів з будівництва можуть виконувати сертифіковані спеціалісти, розподіл яких йде не згідно видів будівництва, а згідно професійної спеціалізації та класам наслідків (відповідальності) (СС1, СС2, СС3) обʼєктів будівництва, що зазначено у відповідному кваліфікаційному сертифікаті, а саме: «У переліку аналогічних договорів необхідно мати не менш одного договору на нове будівництво / реконструкцію / капітальний ремонт, який передбачає улаштування споруди цивільного захисту або споруди подвійного призначення з захисними властивостями протирадіаційного укриття класу наслідків (відповідальності) не нижче СС2.» Враховуючи вищевикладене, керуючись пунктами 3, 28 та 56 Особливостей, а також статтями 5, 16, 18, 22, 24 Закону України «Про публічні закупівлі» ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу ТОВ «ЛІДСТАР ТРЕЙД» до розгляду. 2. Прийняти рішення про встановлення порушень під час проведення процедури закупівлі за предметом: Виготовлення проєктно-вишукувальної документації по об’єкту «Нове будівництво споруди цивільного захисту із властивостями протирадіаційого укриття на території Комунального закладу «Зеленопільський психоневрологічний інтернат» Дніпропетровської обласної ради» за адресою: вул. Південна буд.46А, с. Зелене Поле, Криворізький район, Дніпропетровська область» (ДК 021:2015: 71320000-7 Послуги з інженерного проектування), ідентифікатор закупівлі UA-2024-12-03-009046-a. 3. Зобов’язати Замовника - Комунальний заклад «Зеленопільський психоневрологічний інтернат» Дніпропетровської обласної ради» привести тендерну документацію на закупівлю UA-2024-12-03-009046-a у відповідність нормам чинного законодавства шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації шляхом виключення дискримінаційних вимог, які містяться у пункті 2 розділу 1 Додатку 1 тендерної документації, а саме викласти вимоги до переліку аналогічних договорів у новій редакції, що передбачає можливість учасника мати у переліку аналогічних договорів не менш одного договору, в складі якого є виконання проектних робіт стосовно захисних споруд не тільки з нового будівництва і не тільки споруди цивільного захисту, а і по інших видах будівництва, зокрема реконструкції, та по інших видах захисних споруд, зокрема споруд подвійного призначення, а саме: «У переліку аналогічних договорів необхідно мати не менш одного договору на нове будівництво / реконструкцію / капітальний ремонт, який передбачає улаштування споруди цивільного захисту або споруди подвійного призначення з захисними властивостями протирадіаційного укриття класу наслідків (відповідальності) не нижче СС2.» Директор КЕП Олена БУНІШ
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 24.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 17.12.2024 15:47
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 25.12.2024 17:50
Дата виконання рішення Замовником: 31.12.2024 09:24
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення органу оскарження № 20524-р/пк-пз від 24.12.2024 Замовником внесено зміни до тендерної документації та в оголошення про проведення відкритих торгів згідно предмету закупівлі: "Виготовлення проєктно-вишукувальної документації по об’єкту «Нове будівництво споруди цивільного захисту із властивостями протирадіаційого укриття на території Комунального закладу «Зеленопільський психоневрологічний інтернат»Дніпропетровської обласної ради» за адресою: вул. Південна буд.46А, с. Зелене Поле, Криворізький район, Дніпропетровська область» (ДК 021:2015:71320000-7 Послуги з інженерного проектування). Зміни, що внесені замовником до тендерної документації та до оголошення про проведення відкритих торгів, розміщені та відображаються в електронній системі закупівель у новій редакції зазначених документації та оголошення додатково до їх попередньої редакції.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛІДСТАР ТРЕЙД", БУНІШ ОЛЕНА 380660927495 LIDSTARTREID2020@UKR.NET

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 13bc889f645845e18f6f0b5925755e04
Заголовок пункту скарги: Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльності замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 2 розділу 1 Додатку 1 ТД Замовником визначено вимоги щодо підтвердження учасником наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), яке включає термін «Аналогічний договір», з уточненням щодо обов’язкової наявності у учасника не менш одного договору, в складі якого є виконання проектних робіт на нове будівництво споруди цивільного захисту класу наслідків (відповідальності) не нижче СС2, а саме:

«2. Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів):
2.1. На підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Учасник має надати:
2.1.1. Довідку у довільній формі, яка містить інформацію про виконання учасником не менше двох аналогічних договорів укладених у період 2022-2024 років, із зазначенням предмету договору, номеру та дати укладеного договору, суми (ціни) договору, суми виконання договору, назви, коду ЄДРПОУ та адреси контрагента.
2.1.2. На підтвердження інформації необхідно надати копії аналогічних договорів, зазначених у довідці, з додатками (якщо такі зазначені у договорі), а також копій документів, які підтверджують виконання договорів, такі як акти виконаних робіт, позитивний експертний звіт (без додатків) щодо розгляду проекту.
2.1.3 Також, учасник до вищезазначених договорів має надати оригінали позитивних відгуків від замовників щодо виконання проектних робіт. Відгук має містити дату та номер договору, назву об’єкта проектування за договором, суму договору, інформацію про належне виконання договору, у тому числі стосовно якості і строків виконання договору, прізвище та контактний телефон виконавця
Аналогічним вважатиметься договір на виконання проектних робіт на нове будівництво, реконструкцію цивільних об’єктів інфраструктури або об’єктів соціального призначення класу наслідків (відповідальності) не нижче СС2
У переліку аналогічних договорів необхідно мати не менш одного договору, в складі якого є виконання проектних робіт на нове будівництво споруди цивільного захисту класу наслідків (відповідальності) не нижче СС2.» (Доказ 3)
Скаржник зазначає, що має досвід виконання не менше двох аналогічних договорів укладених у період 2022-2024 років з виконання проектних робіт щодо об’єктів соціального призначення класу наслідків (відповідальності) не нижче СС2 з отриманням позитивного експертного звіту за видом будівництва – реконструкція і має можливість виконати виготовлення проєктно-вишукувальної документації по об’єкту «Нове будівництво споруди цивільного захисту із властивостями протирадіаційого укриття на території Комунального закладу «Зеленопільський психоневрологічний інтернат» Дніпропетровської обласної ради» за адресою: вул. Південна буд.46А, с. Зелене Поле, Криворізький район, Дніпропетровська область», але не має можливості взяти участь в даній закупівлі, оскільки Замовником, порушуючи норми статей 5 та 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (Доказ 4) та абзацу першого пункту 28 Особливостей Закону (Доказ 5), внесено до ТД дискримінаційні вимоги, яка містять обмеження щодо переліку аналогічних договорів на виконання проектних робіт, зокрема, за видом будівництва та за видом захисної споруди, а саме: у переліку аналогічних договорів необхідно мати не менш одного договору, в складі якого є виконання проектних робіт саме і тільки на нове будівництво і тільки споруди цивільного захисту класу наслідків (відповідальності) не нижче СС2.
Такі вимоги ТД призводять до позбавлення Скаржника, як потенційного учасника, можливості належним чином підготувати свою тендерну пропозицію, взяти участь у закупівлі UA-2024-12-03-009046-a та добросовісно і вільно конкурувати з іншими учасниками цієї закупівлі.
Необхідно зазначити, що Закон України «Про архітектурну діяльність» та Порядок проведення професійної атестації виконавців окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 р. № 554 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 23 червня 2021 р. № 651) (далі – Порядок) визначають правові норми, які регулюють будівництво (нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт) об'єкта архітектури, яке здійснюється відповідно до затвердженої проектної документації, розробленої відповідними відповідальними виконавцями окремих видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури, що пройшли професійну атестацію, і мають відповідний кваліфікаційний сертифікат. (Доказ 6, Доказ 7)
Так, відповідно до статті 4 Закону України «Про архітектурну діяльність» для створення об'єкта архітектури виконується комплекс робіт, який включає, зокрема, будівництво (нове будівництво, реконструкцію, реставрацію, капітальний ремонт).
Також, частина перша статті 9 Закону України «Про архітектурну діяльність» визначає, що будівництво (нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт) об'єкта архітектури здійснюється відповідно до затвердженої проектної документації, норм і правил у порядку, визначеному Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності». (Доказ 6, Доказ 8)
Відповідно до пункту 3.21 ДБН А.2.2-3:2014 Склад та зміст проектної документації на будівництво (зі змінами) реконструкція це - перебудова введеного в експлуатацію в установленому порядку об'єкта будівництва, що передбачає зміну його геометричних розмірів та/або функціонального призначення, внаслідок чого відбувається зміна основних техніко-економічних показників (загальна площа, потужність тощо), забезпечується удосконалення виробництва, підвищення його техніко-економічного рівня, доступність для маломобільних груп населення. Реконструкція передбачає повне або часткове збереження елементів несучих і огороджувальних конструкцій та призупинення на час виконання робіт експлуатації об'єкта в цілому або його частин (за умови їх автономності) (Доказ 9).
Своєю чергою, відповідно до статті 17 Закону України «Про архітектурну діяльність» (Доказ 6) відповідальні виконавці окремих видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури, проходять професійну атестацію, за результатами якої видається відповідний кваліфікаційний сертифікат. Громадяни, які одержали відповідний кваліфікаційний сертифікат, несуть відповідальність за неналежне виконання робіт (послуг), право виконання яких визначено кваліфікаційним сертифікатом, та порушення вимог законодавства, будівельних норм, стандартів і правил.
Згідно стаття 26 вищезазначеного закону архітектор, інші проектувальники, які здійснюють роботи по створенню об'єктів архітектури, зобов'язані, зокрема, додержуватися норм і правил, вимог вихідних даних на проектування; не порушувати під час проектування, організації і виконання будівельних робіт законні права та інтереси власників і користувачів будинків і споруд, прилеглих до ділянки забудови, а також проектна організація, яка розробляла проектну документацію, а також головний архітектор та головний інженер проекту несуть відповідальність за відповідність проектної документації вихідним даним на проектування, вимогам норм і правил.
Натомість, замовники та підрядники під час створення об'єкта архітектури зобов'язані доручати виконання окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури, особам, які мають відповідний кваліфікаційний сертифікат або отримали сертифікат за напрямом професійної атестації в органах з сертифікації персоналу, акредитованих відповідно до Закону України "Про акредитацію органів з оцінки відповідності", та включені до Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва (абзац другий частини першої статті 27 Закону України «Про архітектурну діяльність»).
Пункт 2 та 14 Порядку визначають, що:
- виконавці окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури (далі - виконавці), - архітектор, інженер-проектувальник, інженер технічного нагляду та експерт, які здобули вищу освіту за напрямом професійної атестації відповідно до кваліфікаційних вимог та мають стаж роботи за фахом не менш як три роки;
- кваліфікаційний сертифікат - документ, що підтверджує відповідність виконавця кваліфікаційним характеристикам професій працівників або відповідним професійним стандартам та його спроможність виконувати окремі роботи (надавати послуги), пов’язані із створенням об’єктів архітектури, що зазначені в такому документі і належать до видів робіт (послуг), перелік яких затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 р. № 554 (Офіційний вісник України, 2011 р., № 41, ст. 1668);
- професійна атестація - процедура, під час проведення якої підтверджується професійна спеціалізація, рівень кваліфікації і знань виконавця;
- виконавці, які одержали кваліфікаційний сертифікат, можуть виконувати роботи (послуги) щодо об’єктів класу наслідків (відповідальності), що визначаються кваліфікаційними вимогами, які діють на час виконання робіт (послуг) для відповідної або нижчої категорії працівників. (Доказ 7)
Таким чином, діючим законодавством не передбачено поділ спеціалізації для виконання проектних робіт в залежності від виду будівництва - нове будівництво, реконструкцію чи капітальний ремонт, а всі ці види проектів з будівництва можуть виконувати сертифіковані спеціалісти, розподіл яких визначається не за видом будівництва, а згідно професійної спеціалізації та класам наслідків (відповідальності) (СС1, СС2, СС3) обʼєктів будівництва, що і зазначено у відповідному кваліфікаційному сертифікаті.

Так, у Скаржника наявні два виконаних договори, які укладені у 2024 році на виконання проектних робіт на реконструкцію об’єктів соціального призначення класу наслідків (відповідальності) СС2, а саме:
1) Договір № 37 на виконання проєктних робіт від 14.03.2024 р. щодо складання проєктно-кошторисної документації з проведенням її експертизи за проєктом: «Реконструкція головного корпусу комунального некомерційного підприємства «Покровська клінічна лікарня інтенсивного лікування» з термомодернізацією та ремонтом внутрішніх приміщень розташованого за адресою: 85300, Донецька обл., Покровський район, Покровська територіальна громада, м. Покровськ, вул. Шпитальна, буд. 73» код ДК 021:2015:71320000-7 “Послуги з інженерного проектування” (далі – Договір № 37) (Доказ 10);
2) Договір № 38 на виконання проєктних робіт від 14.03.2024 р. щодо складання проєктно-кошторисної документації з проведенням її експертизи за проєктом: «Реконструкція громадського будинку з господарськими (допоміжними) будівлями та спорудами в дитячий педіатричний центр комунального некомерційного підприємства» Покровська клінічна лікарня інтенсивного лікування» з термомодернізацією та ремонтом внутрішніх приміщень розташованої за адресою: 85300, Донецька обл., Покровський район, Покровська територіальна громада, м. Покровськ, вул. Шпитальна, буд. 73а» код ДК 021:2015:71320000-7 “Послуги з інженерного проектування” (далі – Договір № 38) (Доказ 13).
Необхідно зазначити, що відповідно до завдання на проєктування, що міститься у Договорі № 37, виконання робіт було розділено на три черги, одна з черг (перша) включала в себе будівництво прибудови до головного корпусу лікарні. Прибудова включає чотири поверхи - для розміщення діагностичного центру (на двох поверхах) і операційного блоку (на двох поверхах), та підвального поверху. Відповідно до завдання на проєктування, в підвальному поверсі прибудови передбачено захисну споруду подвійного призначення з властивостями протирадіаційного укриття на 350 осіб, тобто фактично було здійснено проектування нового будівництва - прибудови, яка передбачає улаштування у підвальному приміщенні прибудови споруди подвійного призначення з властивостями ПРУ на 350 осіб. (Доказ 10, Доказ 11, Доказ 12) Також у Скаржника наявні сертифіковані інженери - проектувальники, які можуть виконувати роботи з проектування щодо об’єкту класу наслідків (відповідальності) незалежно від виду будівництва (Доказ 14), наявність яких, зокрема, вимагається Замовником відповідно до підпункту 1.3 пункту 1 розділу 1 Додатку 1 ТД. (Доказ 3) Крім того, в залежності від специфіки проекту, Скаржником для виконання конкретних розділів проєктно-вишукувальної документації або проєктно-кошторисної документації можуть залучатися необхідні кваліфіковані спеціалісти на підставі цивільно-правових договорів.
Таким чином, у Скаржника наявні два виконаних договори, які укладені у 2024 році на виконання проектних робіт на реконструкцію об’єктів соціального призначення класу наслідків (відповідальності) не нижче СС2, а також не менш одного договору, в складі якого є виконання проектних робіт на реконструкцію об’єкту соціального призначення, що передбачає улаштування споруди подвійного призначення з захисними властивостями протирадіаційного укриття (що забезпечує більш широке функціональне призначення цієї споруди, чим споруда цивільного захисту) класу наслідків (відповідальності) не нижче СС2, яке міститься у прибудові, тобто фактично є новим будівництвом споруди подвійного призначення, натомість Замовником вимагається мати у переліку аналогічних договорів не менш одного договору, в складі якого є виконання проектних робіт саме і тільки на нове будівництво і тільки споруди цивільного захисту класу наслідків (відповідальності) не нижче СС2.
Враховуючи вищезазначене, маючи на меті взяти участь у процедурі закупівлі UA-2024-12-03-009046-a та належний відповідний досвід розробки проектів, які передбачають улаштування захисних споруд подвійного призначення, і відповідних кваліфікованих спеціалістів, Скаржник позбавлений такого права через наявність дискримінаційних обмежуючих вимог до переліку аналогічних договорів за видом будівництва та за видом захисної споруди, що передбачають необхідність для учасника мати у переліку аналогічних договорів не менш одного договору, в складі якого є виконання проектних робіт саме і тільки на нове будівництво і тільки споруди цивільного захисту класу наслідків (відповідальності) не нижче СС2, хоча саме поняття аналогічного договору, яке визначено Замовником у пункті 2 розділу 1 Додатку 1 ТД, не містить обмеження за видом будівництва - «Аналогічним вважатиметься договір на виконання проектних робіт на нове будівництво, реконструкцію цивільних об’єктів інфраструктури або об’єктів соціального призначення класу наслідків (відповідальності) не нижче СС2», а відповідно до абзацу 3 Вступу до ДБН В.2.2-5:2023 встановлено, що споруди подвійного призначення мають бути запроєктовані таким чином, що б одночасно задовольняти встановлені вимоги відповідно до обох функціональних призначень та мати захисні властивості сховищ або протирадіаційних укриттів, тобто захисна споруда подвійного призначення за своїм функціональним призначенням є захисною спорудою цивільного захисту та, ще додатково, з метою раціонального використання захисної споруди поза межами періоду дії надзвичайних ситуацій, воєнних (бойових) дій та терористичних актів використовується за визначеною функцією (житлова, виробнича, суспільно-громадська тощо), що є основною для неї.
Висновок із наведеного вище:
Встановленням обмеження у пункті 2 розділу 1 Додатку 1 ТД щодо необхідності учаснику мати у переліку аналогічних договорів не менш одного договору, в складі якого є виконання проектних робіт саме і тільки на нове будівництво і тільки споруди цивільного захисту, класу наслідків (відповідальності) не нижче СС2, що виключає надання учасниками, у якості аналогічних, договорів на виконання проектних робіт щодо улаштування захисних споруд більш широкого функціонального призначення - споруд подвійного призначення та по інших видах будівництва, зокрема реконструкції, у тому числі шляхом прибудови, що фактично є новим будівництвом, тобто договорів на виконання проектних робіт щодо реконструкції об’єктів, що передбачає улаштування споруди подвійного призначення з властивостями протирадіаційного укриття, Замовник СВІДОМО та НАВМИСНО обмежує коло учасників, які можуть взяти участь у торгах та на рівних засадах конкурувати в цій закупівлі за визнання переможцем торгів, що є дискримінаційним по відношенню до Скаржника та інших учасників.
За таких умов взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які мають у переліку аналогічних договорів не менш одного аналогічного договору, в складі якого є виконання проектних робіт тільки на нове будівництво і тільки споруди цивільного захисту класу наслідків (відповідальності) не нижче СС2.

У ТОВ «ЛІДСТАР ТРЕЙД» наявні підстави для подання скарги, у зв’язку з необґрунтованим та безпідставним встановленням у ТД дискримінаційних вимог, що обмежує коло учасників процедури закупівлі.
Відповідно до частини 4 статті 5 Закону, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Згідно з пунктом 28 Особливостей тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей, а частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Натомість, пункт 2 розділу 1 Додатку 1 ТД містить вимоги, які суперечать нормам чинного законодавства, необґрунтовано та безпідставно обмежують коло учасників процедури закупівлі UA-2024-12-03-009046-a, що призводить до обмеження конкуренції.
Скаржник, який має два виконаних договори, які укладені у 2024 році на виконання проектних робіт на реконструкцію об’єктів соціального призначення класу наслідків (відповідальності) СС2, один з яких передбачає проектування улаштування споруди подвійного призначення з захисними властивостями протирадіаційного укриття відповідно до ДБН В.2.2-5:2023 «Захисні споруди цивільного захисту», що забезпечує більш широке функціональне призначення цієї споруди, чим споруда цивільного захисту (Доказ 10, Доказ 13), а також має відповідних кваліфікованих інженерів - проектувальників, які можуть виконувати роботи з проектування щодо об’єкту класу наслідків (відповідальності) незалежно від виду будівництва (Доказ 14) та в змозі виконати роботи з виготовлення проєктно-вишукувальної документації по об’єкту «Нове будівництво споруди цивільного захисту із властивостями протирадіаційого укриття на території Комунального закладу «Зеленопільський психоневрологічний інтернат» Дніпропетровської обласної ради» за адресою: вул. Південна буд.46А, с. Зелене Поле, Криворізький район, Дніпропетровська область», натомість, не має можливості взяти участь в даній закупівлі UA-2024-12-03-009046-a, оскільки Замовником до пункту 2 розділу 1 Додатку 1 ТД внесено стосовно переліку аналогічних договорів дискримінаційні обмежуючі вимоги за видом будівництва та за видом захисної споруди, а саме: мати у переліку аналогічних договорів не менш одного договору, в складі якого є виконання проектних робіт саме і тільки на нове будівництво і тільки споруди цивільного захисту класу наслідків (відповідальності) не нижче СС2, що виключає надання учасниками, у якості аналогічних, договорів на виконання проектних робіт щодо улаштування захисних споруд більш широкого функціонального призначення - споруд подвійного призначення та по інших видах будівництва, зокрема реконструкції, у тому числі шляхом прибудови, що фактично є новим будівництвом, тобто договорів на виконання проектних робіт щодо реконструкції об’єктів, що передбачає улаштування споруди подвійного призначення з властивостями протирадіаційного укриття.
Такі обмеження у ТД призводять до того, що Скаржник, як потенційний учасник, позбавлений можливості належним чином підготувати свою тендерну пропозицію, взяти участь у закупівлі UA-2024-12-03-009046-a та добросовісно і вільно конкурувати з іншими учасниками цієї закупівлі.
Вищезазначена ситуація є наслідком того, що під час розробки і затвердження ТД Замовником торгів було допущено порушення Закону, зокрема, частини 4 статті 5, частини 4 статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей, що не може забезпечити добросовісну конкуренцію серед учасників та призвело до дискримінації по відношенню до Скаржника, оскільки при існуючих умовах ТД, визначених у пункті 2 розділу 1 Додатку 1 ТД, тендерна пропозиція Скаржника буде відхилена Замовником, зокрема через невідповідність умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей або через неможливість виправити виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Незаконні дії Замовника, зловживання правами Замовника, а саме включення до ТД дискримінаційних та обмежуючих конкуренцію вимог, яка містяться у пункті 2 розділу 1 Додатку 1 ТД і необґрунтована відмова на звернення Скаржника через електронну систему закупівель щодо внесення відповідних змін до ТД стосовно виключення вищезазначених дискримінаційних вимог, призвели до порушення прав та законних інтересів Скаржника на взяття участі у закупівлі UA-2024-12-03-009046-a на принципах добросовісної конкуренції серед учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівлі, на об’єктивну та неупереджену оцінку тендерних пропозицій, недискримінацію учасників, як це гарантовано нормами, передбаченими статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», що визначають принципи здійснення закупівель та пунктом 3 Особливостей, який зобов’язує замовників здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводити закупівлі з урахуванням цих Особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації