• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Роботи з розробки проектно-кошторисної документації по об'єкту: "Реконструція з термомодернізацією будівлі комунальної власності Новоолександрівської сільської ради Запорізького району Запорізької області: «Центр надання послуг», за адресою: Запорізька область, Запорізький район, с. Новоолександрівка, вул. Центральна, 71А" ДСТУ Б Д.1.1-1:2013, Послуги з інженерного проектування (ДК 021:2015 код 71320000-7).

Завершена

890 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 450.00 UAH
Період оскарження: 02.12.2024 16:34 - 11.01.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на рішення замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЗАПОРОЖІНЖИНІРИНГ» (ТОВ «ЗАПОРОЖІНЖИНІРИНГ») у зв’язку з тим, що «учасник процедури закупівлі надав неналежне обґрунтування аномально низької ціни виконання робіт тендерної пропозиції», зафіксоване у протоколі 19 уповноваженої особи Новоолександрівської сільської ради Запорізького району Запорізької області від 12 березня 2025 року.

Номер: 598a1a72a0ee4baab986858bff49e97f
Ідентифікатор запиту: UA-2024-12-02-015433-a.a3
Назва: Скарга на рішення замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЗАПОРОЖІНЖИНІРИНГ» (ТОВ «ЗАПОРОЖІНЖИНІРИНГ») у зв’язку з тим, що «учасник процедури закупівлі надав неналежне обґрунтування аномально низької ціни виконання робіт тендерної пропозиції», зафіксоване у протоколі 19 уповноваженої особи Новоолександрівської сільської ради Запорізького району Запорізької області від 12 березня 2025 року.
Скарга:
Дата розгляду скарги: 26.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 18.03.2025 16:33
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 31.03.2025 10:53
Дата виконання рішення Замовником: 25.04.2025 10:55
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення Антимонопольного комітету виконано
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЗАПОРОЖІНЖИНІРИНГ", Онопрієнко Олена +380931606943 zaporozh.engineering@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: af90c43637b04b57a3313dedd01d45f8
Заголовок пункту скарги: Рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЗАПОРОЖІНЖИНІРИНГ» (ТОВ «ЗАПОРОЖІНЖИНІРИНГ») є неправомірним і таким, що суперечить нормам Закону України «Про публічні закупівлі» і Особливостей і порушує права та законні інтереси Суб’єкта оскарження.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: До Антимонопольного комітету України
____________________________________________________________________
Україна, 03035, місто Київ, вулиця Митрополита Василя Липківського, будинок 45

Суб’єкт оскарження: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЗАПОРОЖІНЖИНІРИНГ» (ТОВ «ЗАПОРОЖІНЖИНІРИНГ»)
Адреса місцезнаходження: Україна, 69035, Запорізька область, місто Запоріжжя, вулиця Феросплавна, будинок 38, кабінет 31
Ідентифікаційний код юридичної особи: 40933609
Номер засобу зв’язку: +38093-160-69-43
Адреса електронної пошти: zaporozh.engineering@gmail.com

Замовник: Новоолександрівська сільська рада Запорізького району Запорізької області
Адреса місцезнаходження: 70433, Україна, Запорізька область, село Новоолександрівка, вулиця Центральна, будинок 60
Ідентифікаційний код юридичної особи: 04352842

Номер оголошення про проведення відкритих торгів:
UA-2024-12-02-015433-a

СКАРГА
на рішення замовника
1. Опис фактичних обставин і підстав подання скарги
02 грудня 2024 року Новоолександрівською сільською радою Запорізького району Запорізької області (далі – Замовник) було оприлюднене оголошення про проведення відкритих торгів з предметом закупівлі «Роботи з розробки проектно-кошторисної документації по об’єкту: «Реконструція з термомодернізацією будівлі комунальної власності Новоолександрівської сільської ради Запорізького району Запорізької області: «Центр надання послуг», за адресою: Запорізька область, Запорізький район, с. Новоолександрівка, вул. Центральна, 71А» ДСТУ Б Д.1.1-1:2013, Послуги з інженерного проектування (ДК 021:2015 код 71320000-7)», номер оголошення про проведення відкритих торгів – UA-2024-12-02-015433-a. Інформація відносно зазначеної процедури закупівлі (далі – процедура закупівлі) розміщена в електронній системі закупівель «Prozorro» на веб-сторінці за адресою https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-12-02-015433-a.
09 січня 2025 року в рамках процедури закупівлі Замовником була оприлюднена тендерна документація в новій редакції, затверджена рішенням уповноваженої особи від 09.01.2025 № 01. Тендерна документація в новій редакції, оприлюднена Замовником у рамках процедури закупівлі, (далі – тендерна документація) міститься у файлі з назвою «ТД ЦНАП зі змінами.pdf», що розміщений у розділі «Тендерна документація» на веб-сторінці за адресою https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-12-02-015433-a.
Згідно з даними реєстру отриманих тендерних пропозицій, сформованого у рамках процедури закупівлі, для участі у процедурі закупівлі подали тендерні пропозиції чотири учасника процедури закупівлі, а саме: ФОП Щедра Люба Іванівна, ідентифікаційний код учасника в ЄДР – 1950405165, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЗАПОРОЖІНЖИНІРИНГ», ідентифікаційний код учасника в ЄДР – 40933609, (далі – Суб’єкт оскарження), ТОВ «АНСТРОЙ ПРОЕКТ», ідентифікаційний код учасника в ЄДР – 43377889, та ФОП КИСЕЛЬОВ МАКСИМ МИКОЛАЙОВИЧ, ідентифікаційний код учасника в ЄДР – 2815007632.
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій у рамках процедури закупівлі – 09:00 14 січня 2025 року. Розкриття тендерних пропозицій учасників процедури закупівлі було здійснене о 15:30 15 січня 2025 року.
Первинна ціна тендерної пропозиції ФОП Щедра Люба Іванівна складає 845 291,00 грн, остаточна ціна тендерної пропозиції ФОП Щедра Люба Іванівна дорівнює 299 999,00 грн. Первинна ціна тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЗАПОРОЖІНЖИНІРИНГ» складає 790 565,66 грн, остаточна ціна тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЗАПОРОЖІНЖИНІРИНГ» дорівнює 499 999,00 грн. Первинна ціна тендерної пропозиції ТОВ «АНСТРОЙ ПРОЕКТ» складає 860 000,00 грн, остаточна ціна тендерної пропозиції ТОВ «АНСТРОЙ ПРОЕКТ» дорівнює 600 000,00 грн. Первинна ціна тендерної пропозиції ФОП КИСЕЛЬОВ МАКСИМ МИКОЛАЙОВИЧ складає 849 916,00 грн, остаточна ціна тендерної пропозиції ФОП КИСЕЛЬОВ МАКСИМ МИКОЛАЙОВИЧ дорівнює 700 000,00 грн.
Ціна тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЗАПОРОЖІНЖИНІРИНГ», ідентифікаційний код учасника в ЄДР – 40933609, що дорівнює 499 999,00 грн, була визначена електронною системою закупівель як аномально низька ціна. У розділі «Протокол розкриття» на веб-сторінці за адресою https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-12-02-015433-a було оприлюднене повідомлення щодо надання Суб’єктом оскарження (ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЗАПОРОЖІНЖИНІРИНГ») обґрунтування аномально низької ціни у строк до 00:00 08 березня 2025 року. 07 березня 2025 року ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЗАПОРОЖІНЖИНІРИНГ» надало обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції, що міститься у файлі з назвою «1.Обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції.pdf», який розміщений у розділі «Реєстр пропозицій» на веб-сторінці за адресою https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-12-02-015433-a і додається до скарги.
Згідно з абзацом 8 пункту 37 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, (далі – Особливості), «замовник розглядає найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту щодо її відповідності вимогам тендерної документації».
12 березня 2025 року за результатами розгляду тендерної пропозиції Суб’єкта оскарження (ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЗАПОРОЖІНЖИНІРИНГ») у рамках процедури закупівлі Замовником було прийняте рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЗАПОРОЖІНЖИНІРИНГ» (ТОВ «ЗАПОРОЖІНЖИНІРИНГ») у зв’язку з тим, що «учасник процедури закупівлі надав неналежне обґрунтування аномально низької ціни виконання робіт тендерної пропозиції». Зазначене рішення Замовника зафіксоване у протоколі 19 уповноваженої особи Новоолександрівської сільської ради Запорізького району Запорізької області від 12 березня 2025 року, який міститься у файлі з назвою «Протокол 19.pdf» («Протокол»), що розміщений у розділі «Протокол розкриття» на веб-сторінці за адресою https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-12-02-015433-a (далі – протокол 19 від 12 березня 2025 року). Копія протоколу 19 від 12 березня 2025 року додається до скарги.
Згідно з абзацом 1 пункту 3 Особливостей, «замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом». Відповідно до пункту 5 частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі є одним з принципів здійснення публічних закупівель.
Відповідно до підпункту 1 пункту 45 Особливостей, замовник може відхилити тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі надав неналежне обґрунтування щодо ціни або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції, що є аномально низькою.
Вважаємо, що рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЗАПОРОЖІНЖИНІРИНГ» (ТОВ «ЗАПОРОЖІНЖИНІРИНГ»), зафіксоване у протоколі 19 від 12 березня 2025 року, є неправомірним і таким, що суперечить нормам Закону України «Про публічні закупівлі» і Особливостей, зокрема, положенням пункту 5 частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпункту 1 пункту 45 Особливостей, і порушує права та законні інтереси Суб’єкта оскарження, зокрема, законний інтерес Суб’єкта оскарження в об’єктивному та неупередженому визначенні Замовником переможця процедури закупівлі.
2. Обґрунтування незаконності рішення Замовника і вимоги Суб’єкта оскарження
Згідно з абзацом 9 пункту 37 Особливостей, «учасник процедури закупівлі, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою (у цьому пункті під терміном «аномально низька ціна тендерної пропозиції» розуміється ціна/приведена ціна найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції, яка є меншою на 40 або більше відсотків середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників процедури закупівлі, та/або є меншою на 30 або більше відсотків наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції; аномально низька ціна визначається електронною системою закупівель автоматично за умови наявності не менше двох учасників, які подали свої тендерні пропозиції щодо предмета закупівлі або його частини (лота), повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції». Відповідно до абзацу 1 частини 14 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі», «учасник, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції».
Згідно з абзацом 5 частини 14 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі», обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції може містити інформацію про сприятливі умови, за яких учасник може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальна цінова пропозиція (знижка) учасника.
Зауважимо, що ціна тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЗАПОРОЖІНЖИНІРИНГ», ідентифікаційний код учасника в ЄДР – 40933609, що дорівнює 499 999,00 грн, була помилково визначена електронною системою закупівель як аномально низька ціна. Як вже зазначалося вище, остаточна ціна тендерної пропозиції ФОП Щедра Люба Іванівна дорівнює 299 999,00 грн, остаточна ціна тендерної пропозиції Суб’єкта оскарження складає 499 999,00 грн, остаточна ціна тендерної пропозиції ТОВ «АНСТРОЙ ПРОЕКТ» дорівнює 600 000,00 грн, а остаточна ціна тендерної пропозиції ФОП КИСЕЛЬОВ МАКСИМ МИКОЛАЙОВИЧ становить 700 000,00 грн. Отже, згідно з абзацом 9 пункту 37 Особливостей, для того, щоб ціна тендерної пропозиції Суб’єкта оскарження підпадала під термін «аномально низька ціна тендерної пропозиції», ціна тендерної пропозиції Суб’єкта оскарження мала б або 1) дорівнювати 319 999,80 грн ((299 999,00 грн + 600 000,00 грн + 700 000,00 грн) / 3 - (299 999,00 грн + 600 000,00 грн + 700 000,00 грн) / 3 × 0,4 (40 %)), або бути меншою, ніж 319 999,80 грн, або 2) дорівнювати 420 000,00 грн (600 000,00 грн - 0,3 (30 %) × 600 000,00 грн), або бути меншою, ніж 420 000,00 грн. Таким чином, ціна тендерної пропозиції Суб’єкта оскарження, що дорівнює 499 999,00 грн, була помилково визначена електронною системою закупівель як аномально низька ціна.
Незважаючи на те, що ціна тендерної пропозиції Суб’єкта оскарження, яка дорівнює 499 999,00 грн, була помилково визначена електронною системою закупівель як аномально низька ціна, Суб’єкт оскарження надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції у строк, встановлений абзацом 9 пункту 37 Особливостей та абзацом 1 частини 14 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі».
Згідно з пунктом 1 розділ V «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації, «учасник процедури закупівлі, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою (у цьому пункті під терміном «аномально низька ціна тендерної пропозиції» розуміється ціна/приведена ціна найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції, яка є меншою на 40 або більше відсотків середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників процедури закупівлі, та/або є меншою на 30 або більше відсотків наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції; аномально низька ціна визначається електронною системою закупівель автоматично за умови наявності не менше двох учасників, які подали свої тендерні пропозиції щодо предмета закупівлі або його частини (лота), повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції».
Необхідно зазначити, що тендерна документація не містить жодних вимог щодо порядку оформлення та змісту обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції та критеріїв визначення обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції як належного або неналежного. Тендерна документація також не містить жодних вимог щодо документів, які має подати учасник процедури закупівлі для обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції.
Таким чином, для виконання обов’язку щодо надання обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції у рамках процедури закупівлі UA-2024-12-02-015433-a учаснику процедури закупівлі необхідно і достатньо надати обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції в довільній формі.
Отже, оскільки Суб’єкт оскарження надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції, зазначивши, що «Товариство з обмеженою відповідальністю «ЗАПОРОЖІНЖИНІРИНГ» може і має намір надати послуги, що є предметом закупівлі № UA-2024-12-02-015433-a, на сприятливих умовах, а саме – на умовах спеціальної цінової пропозиції (знижки) Товариства з обмеженою відповідальністю «ЗАПОРОЖІНЖИНІРИНГ», що повністю відповідає положенням абзацу 5 частини 14 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі», остільки ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЗАПОРОЖІНЖИНІРИНГ» надало належне обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції (належне обґрунтування щодо ціни послуг тендерної пропозиції, що є аномально низькою). Незважаючи на це, Замовник прийняв рішення про відхилення тендерної пропозиції Суб’єкта оскарження на підставі підпункту 1 пункту 45 Особливостей.
Таким чином, рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЗАПОРОЖІНЖИНІРИНГ» (ТОВ «ЗАПОРОЖІНЖИНІРИНГ»), зафіксоване у протоколі 19 від 12 березня 2025 року, є неправомірним і таким, що суперечить нормам Закону України «Про публічні закупівлі» і Особливостей, зокрема, положенням пункту 5 частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпункту 1 пункту 45 Особливостей, і порушує права та законні інтереси Суб’єкта оскарження, зокрема, законний інтерес Суб’єкта оскарження в об’єктивному та неупередженому визначенні Замовником переможця процедури закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, можна зробити висновок, що права та законні інтереси Суб’єкта оскарження у даній ситуації можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника повністю скасувати рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЗАПОРОЖІНЖИНІРИНГ» (ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЗАПОРОЖІНЖИНІРИНГ»), що зафіксоване у протоколі 19 від 12 березня 2025 року.
Таким чином, Суб’єктом оскарження обґрунтовані вимоги Суб’єкта оскарження, викладені у даній скарзі.
Зауважимо, що дана скарга стосується рішень Замовника, які були прийняті після закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій у рамках процедури закупівлі.
На підставі вищевикладеного, керуючись статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
1. Зобов’язати Новоолександрівську сільську раду Запорізького району Запорізької області повністю скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЗАПОРОЖІНЖИНІРИНГ» (ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЗАПОРОЖІНЖИНІРИНГ»), зафіксоване у протоколі 19 уповноваженої особи Новоолександрівської сільської ради Запорізького району Запорізької області від 12 березня 2025 року, прийняте у рамках процедури закупівлі (відкритих торгів) з предметом закупівлі «Роботи з розробки проектно-кошторисної документації по об’єкту: «Реконструція з термомодернізацією будівлі комунальної власності Новоолександрівської сільської ради Запорізького району Запорізької області: «Центр надання послуг», за адресою: Запорізька область, Запорізький район, с. Новоолександрівка, вул. Центральна, 71А» ДСТУ Б Д.1.1-1:2013, Послуги з інженерного проектування (ДК 021:2015 код 71320000-7)», номер оголошення про проведення відкритих торгів – UA-2024-12-02-015433-a.

Перелік документів, що додаються до скарги:
1. файл з назвою «1.Обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції.pdf», який розміщений у розділі «Реєстр пропозицій» на веб-сторінці за адресою https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-12-02-015433-a;
2. копія протоколу 19 уповноваженої особи Новоолександрівської сільської ради Запорізького району Запорізької області від 12 березня 2025 року.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на рішення замовника про визнання фізичної особи - підприємця Щедрої Люби Іванівни (РНОКПП 1950405165) переможцем процедури закупівлі, зафіксоване у протоколі 3 уповноваженої особи Новоолександрівської сільської ради Запорізького району Запорізької області від 22 січня 2025 року «Щодо прийняття рішення уповноваженою особою», номер оголошення про проведення відкритих торгів – UA-2024-12-02-015433-a

Номер: 98573e38c88547f2bb2a44329800c4f4
Ідентифікатор запиту: UA-2024-12-02-015433-a.c2
Назва: Скарга на рішення замовника про визнання фізичної особи - підприємця Щедрої Люби Іванівни (РНОКПП 1950405165) переможцем процедури закупівлі, зафіксоване у протоколі 3 уповноваженої особи Новоолександрівської сільської ради Запорізького району Запорізької області від 22 січня 2025 року «Щодо прийняття рішення уповноваженою особою», номер оголошення про проведення відкритих торгів – UA-2024-12-02-015433-a
Скарга:
Дата розгляду скарги: 05.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 29.01.2025 15:43
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 07.02.2025 13:11
Дата виконання рішення Замовником: 04.03.2025 17:27
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення Антимонопольного Комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №1730-р/пк-пз від 05.02.2025 виконано
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЗАПОРОЖІНЖИНІРИНГ", Онопрієнко Олена +380931606943 zaporozh.engineering@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: e359fb2cdfad4698a52f8e8db7b58127
Заголовок пункту скарги: Замовником неправомірно не була відхилена тендерна пропозиція ФОП Щедра Люба Іванівна (фізичної особи - підприємця Щедрої Люби Іванівни) на підставі абзацу 6 підпункту 1 пункту 44 Особливостей
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: СКАРГА
на рішення замовника
1. Опис фактичних обставин і підстав подання скарги
02 грудня 2024 року Новоолександрівською сільською радою Запорізького району Запорізької області (далі – Замовник) було оприлюднене оголошення про проведення відкритих торгів з предметом закупівлі «Роботи з розробки проектно-кошторисної документації по об’єкту: «Реконструція з термомодернізацією будівлі комунальної власності Новоолександрівської сільської ради Запорізького району Запорізької області: «Центр надання послуг», за адресою: Запорізька область, Запорізький район, с. Новоолександрівка, вул. Центральна, 71А» ДСТУ Б Д.1.1-1:2013, Послуги з інженерного проектування (ДК 021:2015 код 71320000-7)», номер оголошення про проведення відкритих торгів – UA-2024-12-02-015433-a. Інформація відносно зазначеної процедури закупівлі (далі – процедура закупівлі) розміщена в електронній системі закупівель «Prozorro» на веб-сторінці за адресою https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-12-02-015433-a.
09 січня 2025 року в рамках процедури закупівлі Замовником була оприлюднена тендерна документація в новій редакції, затверджена рішенням уповноваженої особи від 09.01.2025 № 01. Тендерна документація в новій редакції, оприлюднена Замовником у рамках процедури закупівлі, (далі – тендерна документація) міститься у файлі з назвою «ТД ЦНАП зі змінами.pdf», що розміщений у розділі «Тендерна документація» на веб-сторінці за адресою https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-12-02-015433-a.
Згідно з даними реєстру отриманих тендерних пропозицій, сформованого у рамках процедури закупівлі, для участі у процедурі закупівлі подали тендерні пропозиції чотири учасника процедури закупівлі, а саме: ФОП Щедра Люба Іванівна, ідентифікаційний код учасника в ЄДР – 1950405165, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЗАПОРОЖІНЖИНІРИНГ», ідентифікаційний код учасника в ЄДР – 40933609, (далі – Суб’єкт оскарження), ТОВ «АНСТРОЙ ПРОЕКТ», ідентифікаційний код учасника в ЄДР – 43377889, та ФОП КИСЕЛЬОВ МАКСИМ МИКОЛАЙОВИЧ, ідентифікаційний код учасника в ЄДР – 2815007632.
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій у рамках процедури закупівлі – 09:00 14 січня 2025 року. Розкриття тендерних пропозицій учасників процедури закупівлі було здійснене о 15:30 15 січня 2025 року.
Первинна ціна тендерної пропозиції ФОП Щедра Люба Іванівна складає 845 291,00 грн, остаточна ціна тендерної пропозиції ФОП Щедра Люба Іванівна дорівнює 299 999,00 грн. Первинна ціна тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЗАПОРОЖІНЖИНІРИНГ» складає 790 565,66 грн, остаточна ціна тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЗАПОРОЖІНЖИНІРИНГ» дорівнює 499 999,00 грн. Первинна ціна тендерної пропозиції ТОВ «АНСТРОЙ ПРОЕКТ» складає 860 000,00 грн, остаточна ціна тендерної пропозиції ТОВ «АНСТРОЙ ПРОЕКТ» дорівнює 600 000,00 грн. Первинна ціна тендерної пропозиції ФОП КИСЕЛЬОВ МАКСИМ МИКОЛАЙОВИЧ складає 849 916,00 грн, остаточна ціна тендерної пропозиції ФОП КИСЕЛЬОВ МАКСИМ МИКОЛАЙОВИЧ дорівнює 700 000,00 грн.
Ціна тендерної пропозиції ФОП Щедра Люба Іванівна (фізичної особи - підприємця Щедрої Люби Іванівни), ідентифікаційний код учасника в ЄДР – 1950405165, що дорівнює 299 999,00 грн, була визначена електронною системою закупівель як аномально низька ціна. У розділі «Протокол розкриття» на веб-сторінці за адресою https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-12-02-015433-a було оприлюднене повідомлення щодо надання обґрунтування аномально низької ціни у строк до 00:00 17 січня 2025 року. ФОП Щедра Люба Іванівна (фізична особа - підприємець Щедра Люба Іванівна), учасник процедури закупівлі, не надала обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції. Скріншот, що містить дані про повідомлення щодо надання обґрунтування аномально низької ціни у строк до 00:00 17 січня 2025 року, оприлюднене у розділі «Протокол розкриття» на веб-сторінці за адресою https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-12-02-015433-a, додається до скарги.
Згідно з абзацом 8 пункту 37 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, (далі – Особливості), «замовник розглядає найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту щодо її відповідності вимогам тендерної документації».
22 січня 2025 року за результатами розгляду тендерної пропозиції ФОП Щедра Люба Іванівна (фізичної особи - підприємця Щедрої Люби Іванівни) у рамках процедури закупівлі Замовником були прийняті 1) рішення про визнання фізичної особи - підприємця Щедрої Люби Іванівни (РНОКПП 1950405165) переможцем процедури закупівлі та
2) рішення про забезпечення оприлюднення в електронній системі закупівель рішення про визначення переможця процедури закупівлі. Зазначені рішення Замовника зафіксовані у протоколі 3 уповноваженої особи Новоолександрівської сільської ради Запорізького району Запорізької області від 22 січня 2025 року «Щодо прийняття рішення уповноваженою особою», який міститься у файлі з назвою «Протокол про визначення переможця.pdf» («Протокол»), що розміщений у розділі «Протокол розкриття» на веб-сторінці за адресою https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-12-02-015433-a (далі – протокол 3 від 22 січня 2025 року). Копія протоколу 3 від 22 січня 2025 року додається до скарги.
Згідно з абзацом 1 пункту 3 Особливостей, «замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом». Відповідно до пункту 5 частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі є одним з принципів здійснення публічних закупівель. Згідно з абзацом 6 підпункту 1 пункту 44 Особливостей, замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного абзацом першим частини чотирнадцятої статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» / абзацом дев’ятим пункту 37 Особливостей.
Вважаємо, що рішення Замовника про визнання фізичної особи - підприємця Щедрої Люби Іванівни (РНОКПП 1950405165) переможцем процедури закупівлі, зафіксоване у протоколі 3 від 22 січня 2025 року, є неправомірним і таким, що суперечить нормам Закону України «Про публічні закупівлі» і Особливостей, зокрема, положенням пункту 5 частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та абзацу 6 підпункту 1 пункту 44 Особливостей, і порушує права та законні інтереси Суб’єкта оскарження, зокрема, законний інтерес Суб’єкта оскарження в об’єктивному та неупередженому визначенні Замовником переможця процедури закупівлі.
2. Обґрунтування незаконності рішення Замовника і вимоги Суб’єкта оскарження
Згідно з абзацом 9 пункту 37 Особливостей, «учасник процедури закупівлі, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою (у цьому пункті під терміном «аномально низька ціна тендерної пропозиції» розуміється ціна/приведена ціна найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції, яка є меншою на 40 або більше відсотків середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників процедури закупівлі, та/або є меншою на 30 або більше відсотків наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції; аномально низька ціна визначається електронною системою закупівель автоматично за умови наявності не менше двох учасників, які подали свої тендерні пропозиції щодо предмета закупівлі або його частини (лота), повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції». Відповідно до абзацу 1 частини 1 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі», «учасник, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції».
Згідно з абзацом 6 підпункту 1 пункту 44 Особливостей, замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного абзацом першим частини чотирнадцятої статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» / абзацом дев’ятим пункту 37 Особливостей.
Як вже зазначалося вище, ціна тендерної пропозиції ФОП Щедра Люба Іванівна (фізичної особи - підприємця Щедрої Люби Іванівни), ідентифікаційний код учасника в ЄДР – 1950405165, була визначена електронною системою закупівель як аномально низька ціна. У розділі «Протокол розкриття» на веб-сторінці за адресою https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-12-02-015433-a було оприлюднене повідомлення щодо надання обґрунтування аномально низької ціни у строк до 00:00 17 січня 2025 року.
Необхідно зазначити, що ФОП Щедра Люба Іванівна (фізична особа - підприємець Щедра Люба Іванівна), учасник процедури закупівлі, не надала обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного абзацом першим частини чотирнадцятої статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» / абзацом дев’ятим пункту 37 Особливостей та зазначеного у розділі «Протокол розкриття» на веб-сторінці за адресою https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-12-02-015433-a. Тобто, ФОП Щедра Люба Іванівна (фізична особа - підприємець Щедра Люба Іванівна), учасник процедури закупівлі, не надала взагалі ніякого обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного абзацом першим частини чотирнадцятої статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» / абзацом дев’ятим пункту 37 Особливостей та зазначеного у розділі «Протокол розкриття» на веб-сторінці за адресою https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-12-02-015433-a. У той же час, незважаючи на ненадання ФОП Щедра Люба Іванівна (фізичною особою - підприємцем Щедрою Любою Іванівною) обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом вищевказаного строку, Замовником не була відхилена тендерна пропозиція ФОП Щедра Люба Іванівна (фізичної особи - підприємця Щедрої Люби Іванівни) і було прийняте рішення про визнання фізичної особи - підприємця Щедрої Люби Іванівни (РНОКПП 1950405165) переможцем процедури закупівлі, що не відповідає положенню абзацу 6 підпункту 1 пункту 44 Особливостей та положенню пункту 5 частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Таким чином, рішення Замовника про визнання фізичної особи - підприємця Щедрої Люби Іванівни (РНОКПП 1950405165) переможцем процедури закупівлі, зафіксоване у протоколі 3 від 22 січня 2025 року, є неправомірним і таким, що суперечить нормам Закону України «Про публічні закупівлі» і Особливостей, зокрема, положенням пункту 5 частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та абзацу 6 підпункту 1 пункту 44 Особливостей, і порушує права та законні інтереси Суб’єкта оскарження, зокрема, законний інтерес Суб’єкта оскарження в об’єктивному та неупередженому визначенні Замовником переможця процедури закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, можна зробити висновок, що права та законні інтереси Суб’єкта оскарження у даній ситуації можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника повністю скасувати рішення Замовника про визнання фізичної особи - підприємця Щедрої Люби Іванівни (РНОКПП 1950405165) переможцем процедури закупівлі, зафіксоване у протоколі 3 від 22 січня 2025 року.
Таким чином, Суб’єктом оскарження обґрунтовані вимоги Суб’єкта оскарження, викладені у даній скарзі.
Зауважимо, що дана скарга стосується рішень Замовника, які були прийняті після закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій у рамках процедури закупівлі.
На підставі вищевикладеного, керуючись статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», абзацом 6 підпункту 1 пункту 44 Особливостей,
ПРОСИМО:
1. Зобов’язати Новоолександрівську сільську раду Запорізького району Запорізької області повністю скасувати рішення про визнання фізичної особи - підприємця Щедрої Люби Іванівни (РНОКПП 1950405165) переможцем процедури закупівлі, унікальний номер оголошення про проведення відкритих торгів, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2024-12-02-015433-a за предметом «Роботи з розробки проектно-кошторисної документації по об’єкту: «Реконструція з термомодернізацією будівлі комунальної власності Новоолександрівської сільської ради Запорізького району Запорізької області: «Центр надання послуг» за адресою: Запорізька область, Запорізький район, с. Новоолександрівка, вул. Центральна, 71А» ДСТУ Б Д.1.1-1:2013, Послуги з інженерного проектування (ДК 021:2015 код 71320000-7)», зафіксоване у протоколі 3 уповноваженої особи Новоолександрівської сільської ради Запорізького району Запорізької області від 22 січня 2025 року «Щодо прийняття рішення уповноваженою особою», прийняте у рамках процедури закупівлі (відкритих торгів) з предметом закупівлі «Роботи з розробки проектно-кошторисної документації по об’єкту: «Реконструція з термомодернізацією будівлі комунальної власності Новоолександрівської сільської ради Запорізького району Запорізької області: «Центр надання послуг», за адресою: Запорізька область, Запорізький район, с. Новоолександрівка, вул. Центральна, 71А» ДСТУ Б Д.1.1-1:2013, Послуги з інженерного проектування (ДК 021:2015 код 71320000-7)», номер оголошення про проведення відкритих торгів – UA-2024-12-02-015433-a.

Перелік документів, що додаються до скарги:
1. копія протоколу 3 уповноваженої особи Новоолександрівської сільської ради Запорізького району Запорізької області від 22 січня 2025 року «Щодо прийняття рішення уповноваженою особою»;
2. скріншот, що містить дані про повідомлення щодо надання обґрунтування аномально низької ціни у строк до 00:00 17 січня 2025 року, оприлюднене у розділі «Протокол розкриття» на веб-сторінці за адресою https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-12-02-015433-a.

Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 2955793af4274776aa4f5de835655404
Ідентифікатор запиту: UA-2024-12-02-015433-a.b1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 18.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 10.12.2024 17:37
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 20.12.2024 09:26
Дата виконання рішення Замовником: 09.01.2025 18:52
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення Антимонопольного комітету України №20195-р/пк-пз від 18.12.2024 виконано
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЗАПОРОЖПРОЕКТ", Віктор Ганжа +380983634153 zaporozhproekt@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: f034554751214aaf8cda2f9fdc6b5ab6
Заголовок пункту скарги: Умова про надання учасником у складі тендерної пропозиції довідки, що підтверджує досвід виконання аналогічних договорів на виконання проектно-кошторисних робіт саме в кількості не менше двох, передбачена підпунктом 8.1 пункту 8 Додатку 2 до тендерної документації, є дискримінаційною відносно Суб’єкта оскарження, порушує права і законні інтереси Суб’єкта оскарження
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: СКАРГА
на умови тендерної документації
1. Опис фактичних обставин і підстав подання скарги
02 грудня 2024 року Новоолександрівською сільською радою Запорізького району Запорізької області (далі – Замовник) було оприлюднене оголошення про проведення відкритих торгів з предметом закупівлі «Роботи з розробки проектно-кошторисної документації по об’єкту: «Реконструція з термомодернізацією будівлі комунальної власності Новоолександрівської сільської ради Запорізького району Запорізької області: «Центр надання послуг», за адресою: Запорізька область, Запорізький район, с. Новоолександрівка, вул. Центральна, 71А» ДСТУ Б Д.1.1-1:2013, Послуги з інженерного проектування (ДК 021:2015 код 71320000-7)», номер оголошення про проведення відкритих торгів – UA-2024-12-02-015433-a. Інформація відносно зазначеної процедури закупівлі (далі – процедура закупівлі) розміщена в електронній системі закупівель «Prozorro» на веб-сторінці за адресою https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-12-02-015433-a.
02 грудня 2024 року в рамках процедури закупівлі Замовником була оприлюднена тендерна документація, затверджена рішенням уповноваженої особи від 02.12.2024 № 88. Тендерна документація, оприлюднена Замовником у рамках процедури закупівлі, (далі – тендерна документація) міститься у файлі з назвою «ЦНАП ТД ПКД 1.pdf», що розміщений у розділі «Тендерна документація» на веб-сторінці за адресою https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-12-02-015433-a.
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій у рамках процедури закупівлі – 09:00 10 грудня 2024 року. Товариство з обмеженою відповідальністю «ЗАПОРОЖПРОЕКТ» (далі – Суб’єкт оскарження) має намір взяти участь у процедурі закупівлі.
Згідно з абзацом 1 пункту 3 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, (далі – Особливості), «замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом». Відповідно до абзацу 1 пункту 28 Особливостей, «тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей».
Згідно з пунктом 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, при поданні тендерної пропозиції завантажуються необхідні документи, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокрема, інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям (Додаток № 2). Відповідно до підпункту 8.1 пункту 8 Додатку 2 до тендерної документації «Перелік документів, що надаються учасником у складі тендерної пропозиції, та документи, які підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей», учасником у складі тендерної пропозиції надається «довідка, складена в довільній формі, за підписом уповноваженої особи учасника та завірена печаткою (за наявності), що підтверджує досвід виконання аналогічного договору на виконання проектно-кошторисних робіт, не менше двох (із зазначенням предмету та суми договору, повної назви замовника, його контактної інформації (адреса, телефон), періоду виконання договору)». Згідно з підпунктом 8.2 пункту 8 Додатку 2 до тендерної документації «Перелік документів, що надаються учасником у складі тендерної пропозиції, та документи, які підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей», учасником у складі тендерної пропозиції надається «копія аналогічних договорів на виконання проектно-кошторисних робіт (не менше двох за останні три роки відповідно до довідки)». Підпункт 8.2 пункту 8 Додатку 2 до тендерної документації також передбачає, що «дана інформація повинна міститися на порталі державної електронної системи у сфері будівництва з можливістю безкоштовного перегляду на сайті https://e-construction.gov.ua/ (аналогічними є договори з розробки проектної документації на об’єкти: нове будівництво, реконструкції/капітального ремонту приміщення)».
Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», недискримінація учасників закупівель та рівне ставлення до них є одним з принципів здійснення публічних закупівель. Згідно з ч. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Вважаємо, що наступні умови тендерної документації, викладені у Додатку 2 до тендерної документації «Перелік документів, що надаються учасником у складі тендерної пропозиції, та документи, які підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей», є дискримінаційними вимогами відносно Суб’єкта оскарження та порушують права і законні інтереси Суб’єкта оскарження, зокрема, законний інтерес Суб’єкта оскарження у недискримінації учасників процедури закупівлі та рівному ставленні до них:
– умова про надання учасником у складі тендерної пропозиції довідки, що підтверджує досвід виконання аналогічних договорів на виконання проектно-кошторисних робіт саме в кількості не менше двох, передбачена підпунктом 8.1 пункту 8 Додатку 2 до тендерної документації;
– умова про надання учасником у складі тендерної пропозиції копії аналогічних договорів на виконання проектно-кошторисних робіт саме в кількості не менше двох, передбачена підпунктом 8.2 пункту 8 Додатку 2 до тендерної документації;
– умова про надання учасником у складі тендерної пропозиції копії аналогічних договорів на виконання проектно-кошторисних робіт саме за останні три роки, передбачена підпунктом 8.2 пункту 8 Додатку 2 до тендерної документації.
Встановлення Замовником зазначених вимог до учасників процедури закупівлі у тендерній документації є порушенням процедури закупівлі, неправомірним і таким, що суперечить нормам Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, положенням п. 4 ч. 1, ч. 4 ст. 5, ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», та порушує права і законні інтереси Суб’єкта оскарження, зокрема, законний інтерес Суб’єкта оскарження у недискримінації учасників процедури закупівлі та рівному ставленні до них.
2. Обґрунтування наявності у тендерній документації дискримінаційних умов і вимоги Суб’єкта оскарження
2.1. Умова про надання учасником у складі тендерної пропозиції довідки, що підтверджує досвід виконання аналогічних договорів на виконання проектно-кошторисних робіт саме в кількості не менше двох, передбачена підпунктом 8.1 пункту 8 Додатку 2 до тендерної документації, є дискримінаційною відносно суб’єктів господарювання (потенційних учасників процедури закупівлі), які мають досвід виконання тільки одного аналогічного договору на виконання проектно-кошторисних робіт (договору з розробки проектної документації на об’єкти: нове будівництво, реконструкція/капітальний ремонт приміщення) і, відповідно, можуть надати у складі тендерної пропозиції довідку, що підтверджує досвід виконання тільки одного аналогічного договору на виконання проектно-кошторисних робіт. За наявності у тендерній документації вказаної умови участь у процедурі закупівлі зможуть взяти лише ті суб’єкти господарювання, які мають і можуть підтвердити досвід виконання не менше двох аналогічних договорів на виконання проектно-кошторисних робіт, а суб’єкти господарювання, які мають і можуть підтвердити досвід виконання тільки одного аналогічного договору на виконання проектно-кошторисних робіт (договору з розробки проектної документації на об’єкти: нове будівництво, реконструкція/капітальний ремонт приміщення), не зможуть взяти участь у процедурі закупівлі. Зауважимо, що законодавство України у сфері регулювання публічних закупівель не встановлює жодних вимог щодо кількості аналогічних договорів, досвід виконання яких повинен підтвердити учасник процедури закупівлі. Кількість аналогічних договорів, досвід виконання яких має і може підтвердити учасник процедури закупівлі, ніяк не впливає на якість виконання робіт, що є предметом закупівлі, і тому встановлення у тендерній документації обмеження що кількості аналогічних договорів, досвід виконання яких повинен підтвердити учасник процедури закупівлі, не є об’єктивно необхідним для забезпечення якісного виконання робіт, що є предметом закупівлі, і, відповідно, є дискримінаційним.
Зауважимо, що висновок про дискримінаційний характер умови тендерної документації щодо надання учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції документів, що підтверджують досвід виконання певної кількості аналогічних договорів, викладений у рішенні постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 20330-р/пк-пз від 02.11.2020.
Суб’єкт оскарження має і може підтвердити досвід виконання тільки одного аналогічного договору на виконання проектно-кошторисних робіт і, відповідно, може надати у складі тендерної пропозиції довідку, яка підтверджує досвід виконання тільки одного аналогічного договору на виконання проектно-кошторисних робіт (договору на виконання проектних робіт з розробки проектно-кошторисної документації по об’єкту «реконструкція приміщень»), що підтверджується наступними документами (доказами), що додаються до скарги:
– довідкою про підтвердження досвіду виконання аналогічного договору на виконання проектно-кошторисних робіт вих. № 13/24 від 06 грудня 2024 р.;
– копією договору № 103 на виконання робіт з розробки проектно-кошторисної документації від 05 липня 2021 р.;
– актом виконаних робіт № 3 від 22 грудня 2021 р.;
– експертним звітом (позитивним) щодо розгляду проектної документації на будівництво № 08-0299/01-21 від 04 листопада 2021 року.
Інформація про виконання проектно-кошторисних робіт, що є предметом договору № 103 на виконання робіт з розробки проектно-кошторисної документації від 05 липня 2021 р., міститься на порталі Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва (можливий безкоштовний перегляд вказаної інформації на сайті https://e-construction.gov.ua/ (реєстраційний номер проектної документації – PD01:3540-3281-6986-6692) за посиланням https://e-construction.gov.ua/document_detail/doc_id=2733577835871471082/optype=4.
Таким чином, умова про надання учасником у складі тендерної пропозиції довідки, що підтверджує досвід виконання аналогічних договорів на виконання проектно-кошторисних робіт саме в кількості не менше двох, передбачена підпунктом 8.1 пункту 8 Додатку 2 до тендерної документації, є дискримінаційною відносно Суб’єкта оскарження, який має і може підтвердити досвід виконання тільки одного аналогічного договору на виконання проектно-кошторисних робіт і, відповідно, може надати у складі тендерної пропозиції довідку, яка підтверджує досвід виконання тільки одного аналогічного договору на виконання проектно-кошторисних робіт (договору на виконання проектних робіт з розробки проектно-кошторисної документації по об’єкту «реконструкція приміщень»), оскільки за наявності у тендерній документації вказаної умови участь у процедурі закупівлі зможуть взяти лише ті суб’єкти господарювання, які мають і можуть підтвердити досвід виконання не менше двох аналогічних договорів на виконання проектно-кошторисних робіт, а Суб’єкт оскарження не зможе взяти участь у процедурі закупівлі.
Отже, умова про надання учасником у складі тендерної пропозиції довідки, що підтверджує досвід виконання аналогічних договорів на виконання проектно-кошторисних робіт саме в кількості не менше двох, передбачена підпунктом 8.1 пункту 8 Додатку 2 до тендерної документації, є дискримінаційною відносно Суб’єкта оскарження; наявність у тендерній документації зазначеної умови порушує права і законні інтереси Суб’єкта оскарження, зокрема, законний інтерес Суб’єкта оскарження у недискримінації учасників процедури закупівлі та рівному ставленні до них.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: d6ea82049cfb490db8ea3d0968c7d6a3
Заголовок пункту скарги: Умова про надання учасником у складі тендерної пропозиції копії аналогічних договорів на виконання проектно-кошторисних робіт саме в кількості не менше двох, передбачена підпунктом 8.2 пункту 8 Додатку 2 до тендерної документації, є дискримінаційною відносно Суб’єкта оскарження, порушує права і законні інтереси Суб’єкта оскарження
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 2.2. Умова про надання учасником у складі тендерної пропозиції копії аналогічних договорів на виконання проектно-кошторисних робіт саме в кількості не менше двох, передбачена підпунктом 8.2 пункту 8 Додатку 2 до тендерної документації, є дискримінаційною відносно суб’єктів господарювання (потенційних учасників процедури закупівлі), які мають тільки один аналогічний договір на виконання проектно-кошторисних робіт (договір з розробки проектної документації на об’єкти: нове будівництво, реконструкція/капітальний ремонт приміщення), оскільки за наявності у тендерній документації вказаної умови участь у процедурі закупівлі зможуть взяти лише ті суб’єкти господарювання, які мають не менше двох аналогічних договорів на виконання проектно-кошторисних робіт, а суб’єкти господарювання, які мають тільки один аналогічний договір на виконання проектно-кошторисних робіт, не зможуть взяти участь у процедурі закупівлі. Зауважимо, що законодавство України у сфері регулювання публічних закупівель не встановлює жодних вимог щодо кількості аналогічних договорів, які повинен надати учасник процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції. Кількість аналогічних договорів, досвід виконання яких має і може підтвердити учасник процедури закупівлі, ніяк не впливає на якість виконання робіт, що є предметом закупівлі, і тому встановлення у тендерній документації вимоги щодо кількості аналогічних договорів, копії яких повинен надати учасник процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, не є об’єктивно необхідним для забезпечення якісного виконання робіт, що є предметом закупівлі, і, відповідно, є дискримінаційним.
Зауважимо, що висновок про дискримінаційний характер умови тендерної документації щодо надання учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції певної кількості аналогічних договорів викладений у рішенні постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 20330-р/пк-пз від 02.11.2020.
Суб’єкт оскарження має в наявності тільки один аналогічний договір на виконання проектно-кошторисних робіт (договір на виконання проектних робіт з розробки проектно-кошторисної документації по об’єкту «реконструкція приміщень»), що підтверджується наступними документами (доказами), що додаються до скарги:
– копією договору № 103 на виконання робіт з розробки проектно-кошторисної документації від 05 липня 2021 р.;
– актом виконаних робіт № 3 від 22 грудня 2021 р.;
– експертним звітом (позитивним) щодо розгляду проектної документації на будівництво № 08-0299/01-21 від 04 листопада 2021 року.
Інформація про виконання проектно-кошторисних робіт, що є предметом договору № 103 на виконання робіт з розробки проектно-кошторисної документації від 05 липня 2021 р., міститься на порталі Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва (можливий безкоштовний перегляд вказаної інформації на сайті https://e-construction.gov.ua/ (реєстраційний номер проектної документації – PD01:3540-3281-6986-6692) за посиланням https://e-construction.gov.ua/document_detail/doc_id=2733577835871471082/optype=4.
Таким чином, умова про надання учасником у складі тендерної пропозиції копії аналогічних договорів на виконання проектно-кошторисних робіт саме в кількості не менше двох, передбачена підпунктом 8.2 пункту 8 Додатку 2 до тендерної документації, є дискримінаційною відносно Суб’єкта оскарження, який має тільки один аналогічний договір на виконання проектно-кошторисних робіт (договір на виконання проектних робіт з розробки проектно-кошторисної документації по об’єкту «реконструкція приміщень»), оскільки за наявності у тендерній документації вказаної умови участь у процедурі закупівлі зможуть взяти лише ті суб’єкти господарювання, які мають не менше двох аналогічних договорів на виконання проектно-кошторисних робіт, а Суб’єкт оскарження не зможе взяти участь у процедурі закупівлі.
Отже, умова про надання учасником у складі тендерної пропозиції копії аналогічних договорів на виконання проектно-кошторисних робіт саме в кількості не менше двох, передбачена підпунктом 8.2 пункту 8 Додатку 2 до тендерної документації, є дискримінаційною відносно Суб’єкта оскарження; наявність у тендерній документації зазначеної умови порушує права і законні інтереси Суб’єкта оскарження, зокрема, законний інтерес Суб’єкта оскарження у недискримінації учасників процедури закупівлі та рівному ставленні до них.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 0df2bdac652646cc87de4de0a273dd83
Заголовок пункту скарги: Умова про надання учасником у складі тендерної пропозиції копії аналогічних договорів на виконання проектно-кошторисних робіт саме за останні три роки, передбачена підпунктом 8.2 пункту 8 Додатку 2 до тендерної документації, є дискримінаційною відносно Суб’єкта оскарження, порушує права і законні інтереси Суб’єкта оскарження
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 2.3. Умова про надання учасником у складі тендерної пропозиції копії аналогічних договорів на виконання проектно-кошторисних робіт саме за останні три роки, передбачена підпунктом 8.2 пункту 8 Додатку 2 до тендерної документації, є дискримінаційною відносно суб’єктів господарювання (потенційних учасників процедури закупівлі), які мають аналогічний договір на виконання проектно-кошторисних робіт (договір з розробки проектної документації на об’єкти: нове будівництво, реконструкція/капітальний ремонт приміщення) за період до початку 2022 року, оскільки за наявності у тендерній документації вказаної умови участь у процедурі закупівлі зможуть взяти лише ті суб’єкти господарювання, які мають аналогічні договори на виконання проектно-кошторисних робіт за період з 2022 по 2024 роки, а суб’єкти господарювання, які мають аналогічний договір на виконання проектно-кошторисних робіт за період до початку 2022 року, не зможуть взяти участь у процедурі закупівлі. Зауважимо, що законодавство України у сфері регулювання публічних закупівель не встановлює жодних вимог щодо періоду, в якому має бути укладений аналогічний договір учасника процедури закупівлі. Період, в якому укладений аналогічний договір учасника процедури закупівлі, ніяк не впливає на якість виконання робіт, що є предметом закупівлі, і тому встановлення у тендерній документації вимоги щодо періоду укладення аналогічних договорів, копії яких повинен надати учасник процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, не є об’єктивно необхідним для забезпечення якісного виконання робіт, що є предметом закупівлі, і, відповідно, є дискримінаційним.
Зауважимо, що висновок про дискримінаційний характер умови тендерної документації щодо надання учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції аналогічних договорів за певний період викладений у рішенні постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 9842-р/пк-пз від 05.05.2021.
Суб’єкт оскарження має в наявності аналогічний договір на виконання проектно-кошторисних робіт (договір на виконання проектних робіт з розробки проектно-кошторисної документації по об’єкту «реконструкція приміщень») за період до початку 2022 року, укладений і виконаний у 2021 році, що підтверджується наступними документами (доказами), що додаються до скарги:
– копією договору № 103 на виконання робіт з розробки проектно-кошторисної документації від 05 липня 2021 р.;
– актом виконаних робіт № 3 від 22 грудня 2021 р.;
– експертним звітом (позитивним) щодо розгляду проектної документації на будівництво № 08-0299/01-21 від 04 листопада 2021 року.
Інформація про виконання проектно-кошторисних робіт, що є предметом договору № 103 на виконання робіт з розробки проектно-кошторисної документації від 05 липня 2021 р., міститься на порталі Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва (можливий безкоштовний перегляд вказаної інформації на сайті https://e-construction.gov.ua/ (реєстраційний номер проектної документації – PD01:3540-3281-6986-6692) за посиланням https://e-construction.gov.ua/document_detail/doc_id=2733577835871471082/optype=4.
Таким чином, умова про надання учасником у складі тендерної пропозиції копії аналогічних договорів на виконання проектно-кошторисних робіт саме за останні три роки, передбачена підпунктом 8.2 пункту 8 Додатку 2 до тендерної документації, є дискримінаційною відносно Суб’єкта оскарження, який має аналогічний договір на виконання проектно-кошторисних робіт (договір на виконання проектних робіт з розробки проектно-кошторисної документації по об’єкту «реконструкція приміщень») за період до початку 2022 року, укладений і виконаний у 2021 році, оскільки за наявності у тендерній документації вказаної умови участь у процедурі закупівлі зможуть взяти лише ті суб’єкти господарювання, які мають аналогічні договори на виконання проектно-кошторисних робіт за період з 2022 по 2024 роки, а Суб’єкт оскарження не зможе взяти участь у процедурі закупівлі.
Отже, умова про надання учасником у складі тендерної пропозиції копії аналогічних договорів на виконання проектно-кошторисних робіт саме за останні три роки, передбачена підпунктом 8.2 пункту 8 Додатку 2 до тендерної документації, є дискримінаційною відносно Суб’єкта оскарження; наявність у тендерній документації зазначеної умови порушує права і законні інтереси Суб’єкта оскарження, зокрема, законний інтерес Суб’єкта оскарження у недискримінації учасників процедури закупівлі та рівному ставленні до них.
Отже, Суб’єктом оскарження обґрунтовано, що наступні умови тендерної документації, викладені у Додатку 2 до тендерної документації «Перелік документів, що надаються учасником у складі тендерної пропозиції, та документи, які підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей», є дискримінаційними вимогами відносно Суб’єкта оскарження та порушують права і законні інтереси Суб’єкта оскарження, зокрема, законний інтерес Суб’єкта оскарження у недискримінації учасників процедури закупівлі та рівному ставленні до них:
– умова про надання учасником у складі тендерної пропозиції довідки, що підтверджує досвід виконання аналогічних договорів на виконання проектно-кошторисних робіт саме в кількості не менше двох, передбачена підпунктом 8.1 пункту 8 Додатку 2 до тендерної документації;
– умова про надання учасником у складі тендерної пропозиції копії аналогічних договорів на виконання проектно-кошторисних робіт саме в кількості не менше двох, передбачена підпунктом 8.2 пункту 8 Додатку 2 до тендерної документації;
– умова про надання учасником у складі тендерної пропозиції копії аналогічних договорів на виконання проектно-кошторисних робіт саме за останні три роки, передбачена підпунктом 8.2 пункту 8 Додатку 2 до тендерної документації.
Встановлення Замовником зазначених вимог до учасників процедури закупівлі у тендерній документації є порушенням процедури закупівлі, неправомірним і таким, що суперечить нормам Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, положенням п. 4 ч. 1, ч. 4 ст. 5, ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», та порушує права і законні інтереси Суб’єкта оскарження, зокрема, законний інтерес Суб’єкта оскарження у недискримінації учасників процедури закупівлі та рівному ставленні до них.
Згідно з п. 2 ч. 18 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення, яким зобов’язати замовника усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства.
Враховуючи вищенаведене, можна зробити висновок, що права та законні інтереси Суб’єкта оскарження у даній ситуації можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника усунути дискримінаційні умови у тендерній документації, викладені у Додатку 2 до тендерної документації, а саме:
– умову про надання учасником у складі тендерної пропозиції довідки, що підтверджує досвід виконання аналогічних договорів на виконання проектно-кошторисних робіт саме в кількості не менше двох, передбачену підпунктом 8.1 пункту 8 Додатку 2 до тендерної документації;
– умову про надання учасником у складі тендерної пропозиції копії аналогічних договорів на виконання проектно-кошторисних робіт саме в кількості не менше двох, передбачену підпунктом 8.2 пункту 8 Додатку 2 до тендерної документації;
– умову про надання учасником у складі тендерної пропозиції копії аналогічних договорів на виконання проектно-кошторисних робіт саме за останні три роки, передбачену підпунктом 8.2 пункту 8 Додатку 2 до тендерної документації.
Таким чином, Суб’єктом оскарження обґрунтовані вимоги Суб’єкта оскарження, викладені у даній скарзі.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у Суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси Суб’єкта оскарження, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, додається до скарги.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст. 5, ст. 18, ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
1. Зобов’язати Новоолександрівську сільську раду Запорізького району Запорізької області усунути дискримінаційні умови, викладені у Додатку 2 до тендерної документації, що оприлюднена у рамках процедури закупівлі з номером оголошення про проведення відкритих торгів UA-2024-12-02-015433-a, а саме:
– умову про надання учасником у складі тендерної пропозиції довідки, що підтверджує досвід виконання аналогічних договорів на виконання проектно-кошторисних робіт саме в кількості не менше двох, передбачену підпунктом 8.1 пункту 8 Додатку 2 до тендерної документації;
– умову про надання учасником у складі тендерної пропозиції копії аналогічних договорів на виконання проектно-кошторисних робіт саме в кількості не менше двох, передбачену підпунктом 8.2 пункту 8 Додатку 2 до тендерної документації;
– умову про надання учасником у складі тендерної пропозиції копії аналогічних договорів на виконання проектно-кошторисних робіт саме за останні три роки, передбачену підпунктом 8.2 пункту 8 Додатку 2 до тендерної документації.

Перелік документів, що додаються до скарги і підтверджують наявність у Суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси Суб’єкта оскарження, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1. довідка про підтвердження досвіду виконання аналогічного договору на виконання проектно-кошторисних робіт вих. № 13/24 від 06 грудня 2024 р.;
2. копія договору № 103 на виконання робіт з розробки проектно-кошторисної документації від 05 липня 2021 р.;
3. акт виконаних робіт № 3 від 22 грудня 2021 р.;
4. експертний звіт (позитивний) щодо розгляду проектної документації на будівництво № 08-0299/01-21 від 04 листопада 2021 року.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації