• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Комплекти з робототехніки для STEM-лабораторій в закладах освіти м. Миколаєва (ДК 021:2015 39160000-1 – Шкільні меблі)

Торги відмінено

689 226.64 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 446.13 UAH
Період оскарження: 02.12.2024 16:10 - 01.01.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга щодо встановлення Замовником дискримінаційних вимог, які порушують вимоги Закону України «Про публічні закупівлі»

Номер: a330ecd62e994132bbcb669d93782eea
Ідентифікатор запиту: UA-2024-12-02-014608-a.b1
Назва: Скарга щодо встановлення Замовником дискримінаційних вимог, які порушують вимоги Закону України «Про публічні закупівлі»
Скарга:
Дата розгляду скарги: 17.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 10.12.2024 16:13
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 26.12.2024 19:18
Дата виконання рішення Замовником: 30.12.2024 11:32
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення АМКУ виконано, внесено зміни до тендерної документації.
Автор: ФОП "ПАРАМОНОВ АНДРІЙ ПЕТРОВИЧ", Андрій Парамонов +380666461000 paramonovfop@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 03bc2c527ba34516a01dbf17a8441705
Заголовок пункту скарги: Скарга щодо встановлення Замовником дискримінаційних вимог, які порушують вимоги Закону України «Про публічні закупівлі»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: В результаті ознайомлення з тендерною документацією було встановлено, що дана тендерна документація не відповідає не лише вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами та доповненнями), а й наказу Міністерства освіти і науки України 29 квітня 2020 року № 574, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 07 травня 2020 р. за № 410/34693 «Про затвердження Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій» з огляну на наступне.
Пунктом 2 листа Міністерства освіти і науки України від 14.08.2020 року № 1/9-441 «Щодо неухильного дотримання законодавства» передбачено, що «Вимоги до мультимедійного обладнання (у т. ч. інтерактивної дошки, мультимедійного проєктора з короткофокусним об’єктивом, багатофункціонального пристрою тощо), електронних освітніх ресурсів та пристосувань для навчальних кабінетів та STEM-лабораторій, визначаються відповідно до Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій, затвердженого наказом МОН від 29 квітня 2020 року № 574, зареєстрованим в Мінюсті 07 травня 2020 року за № 410/34693 (далі – Типовий перелік МОН), та не можуть відрізнятися від встановлених Наказом».
Технічні характеристики засобів навчання та обладнання, якими можуть бути обладнані навчальні кабінети біології, географії, математики, фізики, хімії і STEM-лабораторії державних і комунальних закладів загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти та способи підтвердження відповідності, чітко встановленні Типовим переліком та підтверджені листом МОН №1/9-441 від 14.08.2020 «Щодо неухильного дотримання законодавства» (далі – лист – МОН) таким чином, щоб забезпечити оптимальну якість обладнання та запобігти надмірному використанню бюджетних коштів, забезпечити достатній рівень конкурентного середовища та запобігти проявам корупції.
Натомість, всупереч Типовому переліку МОН та листу МОН Замовник штучно обмежує конкуренцію та порушує принципи здійснення публічних закупівель, встановлені Законом, зокрема, типовим переліком МОН визначено вимоги до засобів навчання та обладнання, якими можуть бути обладнані навчальні кабінети біології, географії, математики, фізики, хімії і STEM-лабораторії державних і комунальних закладів загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти, що забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти, (далі - навчальні кабінети і STEM-лабораторії), з урахуванням вимог новітніх освітніх технологій і методів навчання. Так відповідно до вимог п. 8, таблиці 2, частини 5 Типового переліку, визначено вимоги до мультимедійного обладнання, електронних освітніх ресурсів та пристосувань для навчальних кабінетів та STEM-лабораторій. Встановлені Замовником в Додатку 3 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» детальні технічні характеристики, суперечать вимогам типового переліку.
Технічні вимоги тендерної документації складені таким чином, що штучно обмежено конкуренцію при здійсненні закупівлі.
Наказ МОН № 574 містить імперативні приписи, що зобов’язують здійснювати придбання обладнання з передбаченим у ньому набором характеристик та є обов’язковим для виконання Замовниками.
З огляду на вищевикладене, прошу переглянути вимоги до предмету закупівлі та внести зміни до тендерної документації з метою приведення її у відповідність до вимог чинних нормативно-правових актів в сфері публічних закупівель та нормативно-правовим актам Міністерства освіти та науки України, та які НЕ будуть містити жодних дискримінаційних вимог.
Враховуючи викладене Тендерна документація містить умови, що порушують принципи здійснення закупівель, обмежують конкуренцію та призводить до дискримінації учасників. Відповідно наявні підстави для внесення змін до Тендерної документації, з метою усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з підстав наведених вище.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації