• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

послуги з охорони

Торги відмінено

463 220.37 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 316.11 UAH
Період оскарження: 02.12.2024 15:51 - 29.12.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА про порушення законодавства в сфері публічних закупівель (на дискримінаційні умови)

Номер: 4856ec426e0545cbb2b45587efd21576
Ідентифікатор запиту: UA-2024-12-02-013860-a.a1
Назва: СКАРГА про порушення законодавства в сфері публічних закупівель (на дискримінаційні умови)
Скарга:
Дата розгляду скарги: 18.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 10.12.2024 16:11
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 20.12.2024 09:47
Дата виконання рішення Замовником: 24.12.2024 18:00
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення по виконанню скарги детально зазначено у Протоколі № 35 від 24.12.2024 року
Автор: ТОВ "ПОЖЕЖНА СЛУЖБА "ПРАЙД", Григорій Діногло +380503088810 fireagency.pride@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: ceb13fc1fe9749b3a55301a1c1a2928e
Заголовок пункту скарги: Додатку 3 до тендерної документації (НОВА РЕДАКЦІЯ від 03.12.2024 року) вимоги до охоронців - Вік до 50 років
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1. Відповідно до Додатку 3 до тендерної документації (НОВА РЕДАКЦІЯ від 03.12.2024 року) Замовником вимагається зокрема, -
«4. Вимоги до охоронців
4.1. Вік до 50 років, представницький зовнішній вигляд.
4.2. Знання основ законодавчої бази і медичної підготовки...»

Вказана умова тендерної документації жодним чином не обґрунтована та є дискримінаційною та такою, що не відповідає вимогам законодавства.
Відповідно до ч.1 ст.11 Закону України «Про охоронну діяльність», персоналом охорони можуть бути дієздатні громадяни України, які досягли 18-річного віку, пройшли відповідне навчання або професійну підготовку, уклали трудовий договір із суб'єктом господарювання та подали документи, що вони:
1) не перебувають на обліку в органах охорони здоров'я з приводу психічної хвороби, алкоголізму чи наркоманії;
2) не мають непогашеної чи незнятої судимості за скоєння умисних злочинів;
3) не мають обмежень, встановлених судом щодо виконання покладених на них функціональних обов'язків;
4) не мають обмежень за станом здоров'я для виконання функціональних обов'язків;
5) зареєстровані за місцем проживання в установленому законодавством порядку.

Постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 року № 960, затверджені Ліцензійні умови провадження охоронної діяльності, які визначають організаційні і кваліфікаційні вимоги провадження охоронної діяльності.

Так, п.17 Кадрові вимоги визначено, що Персоналом охорони можуть бути дієздатні громадяни України, які досягли 18-річного віку, пройшли відповідне навчання або професійну підготовку, уклали трудовий договір із суб’єктом охоронної діяльності (входять до штату суб’єкта охоронної діяльності).

Таким чином, Законом України «Про охоронну діяльність», а також Ліцензійними умовами не передбачено такого граничного віку, що встановлений Замовником - до 50 років.

Окрім того, звертаю Вашу увагу, що дана вимога порушує конституційне та трудове законодавство. Зокрема ст. 43 Конституції України передбачає, що кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується.
Також, ст.2-1 Кодексу Законів про працю України визначає: Рівність трудових прав громадян України, забороняється будь-яка дискримінація у сфері праці, тощо.
Тобто, встановлюючи таку вимогу, Замовник обмежує права Учасників у яких є чи які бажають працевлаштувати громадян після 50 років, зокрема Скаржника.

На підтвердження надаємо копію Ліцензійних умов.

Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведену вище невідповідність шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 834e82692ba04c62b70761b9c1dc16f2
Заголовок пункту скарги: Додаток 3 до тендерної документації (НОВА РЕДАКЦІЯ від 03.12.2024 року) - наявність засобів бронезахисту не нижче 4 класу; засобів зв’язку - УКХ діапазону загального користування портативного типу; автомобілів не менше 5-ти одиниць для чергової групи швидкого реагування
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 2. Відповідно до Додатку 3 до тендерної документації (НОВА РЕДАКЦІЯ від 03.12.2024 року) Замовником вимагається-
«…6. Наявність обладнання та матеріально-технічної бази
Необхідно надати інформацію щодо наявності обладнання та матеріально-технічної бази для надання послуг, а саме:
• засоби бронезахисту не нижче 4 класу;
• балон із сльозогінним газом подразнювальної дії типу «Кобра 1»,
• гумовий кийок,
• металеві наручники;
• Засоби зв’язку - УКХ діапазону загального користування портативного типу;
• Автомобілі не менше 5-ти одиниць для чергової групи швидкого реагування;…»

Замовник жодним чином не обґрунтовує наявність засобів бронезахисту не нижче 4 класу, засоби зв’язку - УКХ діапазону загального користування портативного типу та автомобілів не менше 5-ти одиниць для чергової групи швидкого реагування;…»
Скаржник не має засобів бронезахисту не нижче 4 класу, оскільки незрозуміло що це за засоби і чому їх потрібно мати Скаржнику, також Скаржник не має засобів зв’язку - УКХ діапазону загального користування портативного типу, оскільки також не зрозуміло, що саме вимагає Замовник, також Скаржник не має автомобілів не менше 5-ти одиниць для чергової групи швидкого реагування.

Встановлення Замовником такої вимоги, як надання засобів бронезахисту не нижче 4 класу, засобів зв’язку - УКХ діапазону загального користування портативного типу є таким що не відповідає вимогам чинного законодавства, зокрема Ліцензійним умовам провадження охоронної діяльності, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 р. № 960 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності» (надалі – Ліцензійні умови).

Вказаними Ліцензійними умовами виділено загальні критерії щодо провадження господарської діяльності з надання послуг охоронної діяльності.

Для нас, як для потенційного Учасника, дана вимога є необґрунтованою, а також такою, що обмежує коло учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує наші охоронювані законом права та інтереси учасника, направлена на тих, у кого є засоби бронезахисту не нижче 4 класу та засоби зв’язку - УКХ діапазону загального користування портативного типу. Такі вимоги не передбачені ЗУ «Про публічні закупівлі» (надалі- Закон) та Постановою ані Ліцензійними умовами (надаємо до скарги копії).

Щодо автомобілів:
Скаржник використовує у своїй діяльності орендовані транспортні засоби за договором №7 від 25.01.2024 року (додаємо до скарги) у кількості 2-х одиниць, разом із тим відповідно до предметом закупівлі є: послуги з охорони. Кількість постів – 1 пост з 2-ма охоронцями.

№ поста Назва Об’єкту Адреса Кількість та тип постів

1 Виконавчий комітет
Одеської міської ради 65026, м. Одеса,
пл. Біржова (колишня-Думська), 1 1 денний пост (центральний вхід в будівлю) з 2 (двома) охоронцями

Як потенційний учасник Скаржник переконаний у тому, що наявність у потенційного учасника Закупівлі транспортних засобів у кількості не менше 5 одиниць транспортних засобів, як вимагає Замовник – не впливає на можливість надання послуг, що є предметом Закупівлі, оскільки усі 5 автомобілів не використовуються для охорони об’єкту.

Окремо варто зазначити також непотрібність та необґрунтованість вимоги про наявність саме автомобілів не менше 5-ти одиниць.

Вимога про наявність автомобілів не менше 5-ти одиниць розрахована на учасників, в яких наявне саме така кількість транспортних засобів, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.

Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведену вище невідповідність шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації