• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ХІМІЧНІ РЕАГЕНТИ

Завершена

1 997 866.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 9 989.33 UAH
Період оскарження: 02.12.2024 15:34 - 12.12.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

скарга

Номер: 8e7796cb83bd444ba83d7ede3a0cda30
Ідентифікатор запиту: UA-2024-12-02-013107-a.c1
Назва: скарга
Скарга:
скарга щодо скасування рішення Замовника про відміну закупівлі
Пов'язані документи: Орган оскарження Замовник Учасник
Дата розгляду скарги: 23.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 16.01.2025 14:22
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 24.01.2025 15:59
Дата виконання рішення Замовником: 27.01.2025 10:11
Коментар замовника щодо усунення порушень: Скасувати Рішення від 06.01.2025 № 1 відповідно до Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 23.01.2025 № 1042-р/пк-пз .
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АКВА-ХОЛДИНГ", Шаповал Олександр 380687762762 sale@aqua-holding.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 55e9105ba2f648aba0f8323bd4b56e60
Заголовок пункту скарги: Вважаємо, що незаконним та таким, що порушує права та законні інтереси суб’єкта оскарження, є рішення Замовника щодо відміну процедури закупівлі.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 02 грудня 2024 року Замовником – Приватне акціонерне товариство "МИКОЛАЇВСЬКА ТЕПЛОЕЛЕКТРОЦЕНТРАЛЬ" було опубліковано тендерну документацію (ідентифікатор закупівлі: UA-2024-12-02-013107-a) щодо проведення процедури відкритих торгів з особливостями.
Тендерні пропозиції для участі в процедурі закупівлі подали:
- ТОВ «АКВА-ХОЛДИНГ» (далі – Скаржник).
- ТОВ НВП «Лабораторія водної хімії».
- ФОП Бондар Олег Михайлович.
- ТОВ "АКВА ТРАЙДЕНТ".

06 січня 2025 року Протоколом уповноваженої особи Замовника №1 відмінено закупівлю на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей. Підставою для відміни вказано те, що під час проведення Закупівлі Замовником встановлено такі порушення: при проведенні закупівлі хімічних реагентів Замовником не зазначено в повному обсязі наступні технічні характеристики товару що планується до закупівлі, а саме :
-хімічну основу реагентів, (основні компоненти що визначають функціональні властивості реагенту);
-хімічні властивості води Замовника, ( що можуть впливати на ефективність підбору еквівалентів хімічних реагентів у певних умовах) ;
-можливий перелік еквівалентів хімічних реагентів для системи зворотного осмосу Замовника, яка перебуває на гарантійному обслуговуванні та потребує, (відповідно до технічного паспорту та інструкції з експлуатації), застосування певного переліку хімічних реагентів або переліку допустимих до використання еквівалентів хімічних реагентів який не було вказано Замовником в Додатку 2 (технічна специфікація) до тендерної документації.
Пунктом 37 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) установлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.

З 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням Особливостей.

Замовником були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, у зв’язку з чим, користуючись своїми правами, ТОВ «АКВА-ХОЛДИНГ» подає цю скаргу на такі дії та рішення Замовника.

Вважаємо, що незаконним та таким, що порушує права та законні інтереси суб’єкта оскарження, є рішення Замовника щодо відміну процедури закупівлі.

ТОВ «АКВА-ХОЛДИНГ» вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій.

ТОВ «АКВА-ХОЛДИНГ» взяло участь в зазначеній процедурі закупівлі та очікувало на результат розгляду його тендерної пропозиції, з подальшою метою визначення переможцем процедури закупівлі та підписання договору про закупівлю.

Враховуючи зазначене, Скаржник вважає, що дії Замовника є такими, що порушують право Учасника на законних підставах укласти договір про закупівлю. Тому, вважаємо, що жодних законних та обґрунтованих підстав для скасування закупівлі у Замовника не було.

Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону: «Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».

Відповідно до п. 50 Особливостей, Замовник відміняє тендер у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.

Підставою для відміни Замовник вказав те, що під час проведення Закупівлі Замовником встановлено такі порушення: при проведенні закупівлі хімічних реагентів Замовником не зазначено в повному обсязі наступні технічні характеристики товару що планується до закупівлі, а саме :
-хімічну основу реагентів, (основні компоненти що визначають функціональні властивості реагенту);
-хімічні властивості води Замовника, (що можуть впливати на ефективність підбору еквівалентів хімічних реагентів у певних умовах) ;
-можливий перелік еквівалентів хімічних реагентів для системи зворотного осмосу Замовника, яка перебуває на гарантійному обслуговуванні та потребує, (відповідно до технічного паспорту та інструкції з експлуатації), застосування певного переліку хімічних реагентів або переліку допустимих до використання еквівалентів хімічних реагентів який не було вказано Замовником в Додатку 2 (технічна специфікація) до тендерної документації.

ТОВ «АКВА-ХОЛДИНГ» не погоджується з підставами для скасування Закупівлі та вважає дане рішення протиправним.

Замовник, через власну помилку вирішив відмінити закупівлю, порушуючи права Скаржника на неупереджений розгляд його пропозиції та інші права, охоронювані Законом. Замовником не надано жодного доказу на підтвердження відміни закупівлі, в тому числі не доведено в чому полягають порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Замовник лише зазначив, що не в повному обсязі вказав якісні характеристики товару. При цьому, допустив припущення про можливі порушення.

Замовник ніяк не зазначив та не довів правомірність відміни закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель та не в наслідок дій/бездіяльності Замовника. А навпаки підтвердив те, що помилка виникла внаслідок дій Замовника.

Неправомірно відмінивши закупівлю, Замовник порушив вимоги пункту 50 Особливостей.

Отже, замовник порушив принцип об’єктивного та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, чим порушив права нашого підприємства як учасника закупівлі.
Згідно ч. 1 с. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Враховуючи вищевикладене, Замовником порушено вимоги Закону України «Про публічні закупівлі», чим порушено право нашого підприємства як учасника закупівлі на об’єктивну та неупереджену оцінку тендерної пропозиції, рівне ставлення до учасників закупівлі.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Отже, права та законні інтереси нашого підприємства можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника скасувати рішення про відміну закупівлі.
Відповідно до п. 5 ч. 5 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарга повинна містити таку інформацію про перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, у випадку, якщо скарги стосуються тендерної документації та/або стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулись до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій.
Отже, докази порушення прав надаються лише у разі подання скарг на тендерну документацію або стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулись до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій. Оскільки, наразі оскаржується рішення Замовника про відміну закупівлі - інформація про перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів не надається.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати інші рішення