• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

С_25Т-015_38430000 - 8 Детектори та аналізатори (Запасні частини до систем газо виявлення на бурових верстатах типу Honghua ZJ70DBS/50DBS та BENTEC SR6500)

Торги не відбулися

3 798 276.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 38 000.00 UAH
Період оскарження: 02.12.2024 15:16 - 07.12.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

СКАРГА на рішення про відхилення тендерної пропозиції ( на підставі пункту 44 Постанова №1178 від 12.10.2022 р.)

Номер: 415b8a22f4f9470fb8e13544c5f58801
Ідентифікатор запиту: UA-2024-12-02-012373-a.a1
Назва: СКАРГА на рішення про відхилення тендерної пропозиції ( на підставі пункту 44 Постанова №1178 від 12.10.2022 р.)
Скарга:
Дата розгляду скарги: 20.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 13.01.2025 13:28
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 21.01.2025 15:49
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НАФТОГАЗХІМ МЕТРОЛОГІЯ", Попов Сергій Олегович 380502001220 gdancev@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: e0f61fe2ee6f4853b0af2114cebf65e6
Заголовок пункту скарги: 1. Щодо неправомірного рішення ЗАМОВНИКА щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Документи, які надаються переможцем
Тип порушення: Документи, які надаються переможцем
Опис суті пункту скарги: 1. Щодо неправомірного рішення ЗАМОВНИКА щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника:

Протокол №011 від 07 січня 2025 року про відхилення тендерної пропозиції Скаржника містить наступні підстави:
«Службову записку начальника відділу адміністрування договорів Східного ЗЛЦ апарату управління АТ «Укргазвидобування» від 06.01.2025р. №305.4/164-С, щодо необхідності відхилення тендерної пропозиції переможця ТОВ "НАФТОГАЗХІМ МЕТРОЛОГІЯ", процедури відкритих торгів проведених у порядку, визначеному Особливостями, щодо закупівлі 38430000 - 8 Детектори та аналізатори (Запасні частини до систем газо виявлення на бурових верстатах типу Honghua ZJ70DBS/50DBS та BENTEC SR6500), С_25Т-015, ідентифікатор закупівлі UA-2024-12-02-012373-a, з наступної підстави.
Протоколом Уповноваженої особи від 17.12.2024р №850, визначено учасника ТОВ "НАФТОГАЗХІМ МЕТРОЛОГІЯ" з ціною тендерної пропозиції 3 739 200,00 грн. з ПДВ переможцем та прийнято рішення укласти договір.
При перевірці завантажених документів переможцем, було встановлено, що переможець ТОВ "НАФТОГАЗХІМ МЕТРОЛОГІЯ" завантажив до Системи скорочений Витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» (далі – Витяг) відносно керівника ТОВ "НАФТОГАЗХІМ МЕТРОЛОГІЯ" Попова Сергія Олеговича, в якому не зазначено відомості про притягнення особи до кримінальної відповідальності, а отже, Переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстави, визначеної у підпункті 12 пункту 47 Особливостей.
ТОВ "НАФТОГАЗХІМ МЕТРОЛОГІЯ", як учасник-переможець, не оприлюднив документи в електронній системі закупівель відповідно до вимог абз. 3 п.п. 3, п. 44 Особливостей, та додатку №2 Частина І до тендерної документації 38430000 - 8 Детектори та аналізатори (Запасні частини до систем газо виявлення на бурових верстатах типу Honghua ZJ70DBS/50DBS та BENTEC SR6500), С_25Т-015, ідентифікатор закупівлі UA-2024-12-02-012373-a, а саме переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати Замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей»

Скаржник із такими підставами відхилення не погоджується та повідомляє, що вони є незаконними на підставі наступного:

-І-
Щодо незаконного твердження «-При перевірці завантажених документів переможцем, було встановлено, що переможець ТОВ "НАФТОГАЗХІМ МЕТРОЛОГІЯ" завантажив до Системи скорочений Витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» (далі – Витяг) відносно керівника ТОВ "НАФТОГАЗХІМ МЕТРОЛОГІЯ" Попова Сергія Олеговича, в якому не зазначено відомості про притягнення особи до кримінальної відповідальності, а отже, Переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстави, визначеної у підпункті 12 пункту 47 Особливостей» - СКАРЖНИК надав належні документи переможця процедури закупіввлі, у НАЛЕЖНИЙ спосіб, зазначений в тендерній документації, та заванатажив такі документи, що підтверджують відсутність підстави, визначеної у підпункті 12 пункту 47 Особливостей у період 4 днів.

Умови документації закупівлі: Відповідно до пункту 4 Розділу ІІІ Тендерної документації встановлено, що Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати Замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей згідно додатку №2 до тендерної документації.
Відповідно до пункту 1 Додатку 2 Тендерної документації встановлено Перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі

І. Документи, що вимагаються Замовником для завантаження учасником-переможцем відповідно до вимог пункту 47 Особливостей
Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати Замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених підпунктами 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей, а саме:
1. Довідка про притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України у формі витягу з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» відносно фізичної особи, яка є учасником процедури закупівлі, керівника учасника процедури закупівлі. Такий документ має бути виданий (датований) не раніше ніж за 30 календарних днів до дати оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі.
У зв’язку з відкриттям Національним агентством з питань запобігання корупції (НАЗК) доступу до Реєстру осіб, які вчинили корупційні та пов’язані з корупцією правопорушення та враховуючи постанову Кабінету Міністрів України від 12.03.2022р. №263, відповідно до якої інформаційні, інформаційно-комунікаційні та електронні комунікаційні системи, публічні електронні реєстри можуть як зупиняти, обмежувати свою роботу, так і відкриватись, поновлюватись у період воєнного стану, а також з метою уточнення інформації щодо керівника учасника процедури закупівлі, фізичної особи, яка є учасником процедури закупівлі (у разі співпадіння ПІБ особи, яка зазначена у Реєстрі осіб, які вчинили корупційні та пов’язані з корупцією правопорушення та ПІБ керівника учасника процедури закупівлі, фізичної особи, яка є учасником процедури закупівлі) рекомендуємо надати інформаційну довідку або витяг з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, про те, що керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією.

Скаржник виконав вищенаведену вимогу: в період 4 днів після визначення його переможцем, а саме на 2 день -19 грудня 2024 року Скаржником до системи було завантажено наступні документи переможця:
1. Витяг МВС.pdf
2. Довідка корупція Товариство.pdf
3. Довідка корупція Попов С.О.pdf
4. Додаток 1.1 (Лист щодо повноважень посадових осіб).pdf
5. Наказ про призначення Попова С.О. №1 від 23 жовтня 2018 року.pdf
6. Протокол №3 від 25 вересня 2018 року.pdf
7. Протокол НГХМ №83 від 10.12.2024 року.pdf
8. Статут ТОВ Нафтогазхім Метрологія.pdf
9. Витяг ЄДРПОУ 23.05.2024 року.pdf
10. Довідка щодо застосовності положень.pdf
11. Довідка щодо відсутності будь-яких інших обмежень.pdf
12. Цінова пропозиція UA-2024-12-02-012373-a.pdf
Скаржником виконано вимогу та дано документ відповідно до вимог документації: Довідка про притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України у формі витягу з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» відносно фізичної особи, яка є учасником процедури закупівлі, керівника учасника процедури закупівлі. Такий документ має бути виданий (датований) не раніше ніж за 30 календарних днів до дати оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі.» - надано Витяг з інформаційно-аналітичної системи від 17.12.2024 року (файл «Витяг МВС.pdf») із інформацією:
«ВИТЯГ з інформаційно-аналітичної системи "Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості"
Виданий про те, що громадянин(ка) України
ПОПОВ СЕРГІЙ ОЛЕГОВИЧ 05.07.1971 року народження
уродженець(ка) УКРАЇНА, ОДЕСА на території України станом на 17.12.2024 є особою, стосовно якої:
Відомості про наявність незнятої чи непогашеної судимості: ВІДСУТНІ
Витяг надано для ОФОРМЛЕННЯ УЧАСТІ В ПРОЦЕДУРІ ПУБЛІЧНОЇ
ЗАКУПІВЛІ / СПРОЩЕНОЇ ПУБЛІЧНОЇ ЗАКУПІВЛІ»

Як висновок, Скаржник наголошує на наступному:
1. Неналежне тлумачення вимог тендерної документації
Тендерна документація не містить прямої вимоги щодо форми "повного" або "скороченого" витягу з інформаційно-аналітичної системи "Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості". У пункті 1 додатку №2 Тендерної документації передбачено, що:
-Переможець має надати довідку або витяг про відсутність судимості, притягнення до кримінальної відповідальності або інших обмежень, виданий не раніше ніж за 30 днів до оголошення закупівлі.
Скаржником надано витяг МВС від 17.12.2024 року (файл "Витяг МВС.pdf"), в якому зазначено:
- Відсутність незнятої чи непогашеної судимості.
- Інформація відповідає вимогам документації, оскільки:
- Довідка видана не раніше, ніж за 30 днів до оголошення закупівлі.
Довідка підтверджує відсутність судимостей і притягнень до кримінальної відповідальності керівника ТОВ "Нафтогазхім Метрологія".
У документації Замовника відсутня заборона використання "скороченого витягу":
Тендерна документація не містить вимоги щодо обов’язкового подання "повного" витягу чи конкретизації деталей витягу (наприклад, обов’язкової наявності певних додаткових відомостей). Замовник повинен точно формувати вимоги до документів тендерної документації, як виключення дуального трактування і подальшої можливості для відхилення пропозиції із підстав, які не може передбачити учасник/скаржник.
Вимога надання повного витягу чи заборона скороченого витягу повинна бути чітко прописана у тендерній документації. Відсутність такої вимоги означає, що скорочений витяг є прийнятним.
2. Скаржник виконав вимоги тендерної документації у визначені строки
Відповідно до пункту 4 розділу ІІІ Тендерної документації, Переможець зобов’язаний надати документи, що підтверджують відсутність підстав для відхилення, у строк не пізніше ніж 4 дні з моменту визначення переможця.
Скаржник завантажив документи на 2-й день (19 грудня 2024 року), що підтверджує дотримання строків.
Скаржником було завантажено всі необхідні документи, серед яких:
- Витяг МВС.pdf – документ, який повністю відповідає вимогам тендерної документації.
- Інші довідки та документи надані Скаржником.
3. Замовник має право самостійно перевірити інформацію
Відповідно до статті 17 Закону України "Про публічні закупівлі" та положень постанови Кабінету Міністрів України №263 від 12.03.2022 року:
Замовник має право самостійно перевірити інформацію про відсутність судимостей через відкриті реєстри або звернення до органів державної влади.
Витяг з МВС – це офіційний документ, який відповідає реєстру та може бути перевірений Замовником.
Будь-яка відмова Замовника через нібито недостатність інформації є перекладанням відповідальності на учасника, що суперечить принципам публічних закупівель.
4. Прецеденти з попередніх процедур закупівель - Скаржник неодноразово надавав документи у форматі "повного витягу", які також підтверджували відсутність підстав для відхилення. Зокрема, Замовник може перевірити відповідність таких витягів у попередніх закупівлях, адже інформація з реєстрів є публічною та підлягає перевірці.

5. Порушення принципу недискримінації учасників - Замовник фактично створив необґрунтовану дискримінаційну вимогу, яка не зазначена у тендерній документації.
Скаржник надав усі необхідні документи, але через формальні та невмотивовані причини Замовник зробив спробу неправомірного відхилення пропозиції.
Скаржник виконав усі вимоги тендерної документації:
Надав витяг, який підтверджує відсутність судимостей і притягнення до кримінальної відповідальності.
Дотримався строку подання документів.
Документація не містить чітких вимог чи найменування виду витягу, і документація не встановлює заборону скороченого витягу.
Рішення Замовника є необґрунтованим та таким, що суперечить нормам законодавства про публічні закупівлі, а також рішення Замовника суперечить тендерній документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 72c310eb6a754a9eb9615ae91d2329f9
Заголовок пункту скарги: 2. Щодо порушення принципів статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Документи, які надаються переможцем
Тип порушення: Документи, які надаються переможцем
Опис суті пункту скарги: 2. Щодо порушення принципів статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»:
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються із дотримання встановлених принципів та недискримінація учасників, а саме закупівлі повинні здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відхиливши Пропозицію Скаржника, Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей, згідно з якими Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, зокрема, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, але підстави для такого відхилення відсутні на підставі наведеного вище.
Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду Пропозицій Скаржника, а саме – безпідставно відхиливши Пропозицію Скаржника, Замовник порушив право Скаржника на об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного статтею 5 Закону, а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Також, учасник - Скаржник запропонував найкращу цінову пропозицію «3 739 200,00 грн з ПДВ» під час аукціону для товару за ДК 021:2015: 38431100-6 — Детектори газу, чим його пропозиція зберігає більше 59076,00 грн. з ПДВ кошторису Замовника.

Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або не оприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати Замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення його пропозиції.

Враховуючи наведену вище інформацію, Скаржник вважає, що наявні підстави для задоволення його скарги в повному обсязі із метою захисту його порушених інтересів в зазначеній закупівлі.
Враховуючи викладене, прийняті рішення, дії чи бездіяльність Замовника порушують права Скаржника на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципів здійснення закупівель. Скаржник вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника здійснити вищезазначені дії.
Керуючись пунктом 56 Особливостей та статтями 5, 18, Закону та на підставі зазначеного вище,
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)