-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Охорона та пропускний режим офісних приміщень, технічних приміщень та території водонасосної станції (ВНС)
Завершена
650 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 250.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 250.00 UAH
Період оскарження:
02.12.2024 15:59 - 22.12.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА про порушення законодавства в сфері публічних закупівель (на дискримінаційні умови)
Номер:
7606dcf3c77f4def93d7686bb6e7331e
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-12-02-014207-a.b1
Назва:
СКАРГА про порушення законодавства в сфері публічних закупівель (на дискримінаційні умови)
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- 1. закон.docx 06.12.2024 16:28
- Скарга 65.pdf 06.12.2024 16:28
- Скарга ред 3.docx 06.12.2024 16:28
- 1. ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ_ОХОРОНА.docx 06.12.2024 16:28
- 1. постанова.docx 06.12.2024 16:28
- sign.p7s 06.12.2024 16:30
- рішення від 10.12.2024 № 19522.pdf 10.12.2024 15:43
- Інформація про резолютивну частину рішення від 18.12.2024 № 20153.pdf 19.12.2024 11:32
- рішення від 18.12.2024 № 20153.pdf 19.12.2024 18:41
- Відповідь АМКУ.pdf 11.12.2024 08:54
- Відповідь АМКУ.docx 11.12.2024 08:54
- ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ_ОХОРОНА.docx 11.12.2024 08:56
- Протокол УО 3-1 Внесення змін до ТД.doc 20.12.2024 14:10
Дата прийняття скарги до розгляду:
06.12.2024 16:43
Дата розгляду скарги:
18.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
10.12.2024 15:43
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
19.12.2024 18:41
Дата виконання рішення Замовником:
20.12.2024 14:10
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На підставі рішення від 18.12.2024р. Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель стосовно скарги товариства з обмеженою відповідальністю "ПОЖЕЖНА СЛУЖБА "ПРАЙД" (код ЄДРПОУ: 44582390) , у замовника є необхідність внести зміни до тендерної документації.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
5305509ccfcc4a6c9579dd1d72fe2fca
Заголовок пункту скарги:
п. 7 додатку 2 до тендерної документації - (здійснення огляду об'єкта)
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1. Відповідно до п. 7 додатку 2 до тендерної документації: Учасник повинен ознайомитись з об'єктами та майном, що підлягають охороні, для чого здійснити виїзд на місце розташування об'єкту охорони та провести його огляд. Відповідно, учасник у складі своєї тендерної пропозиції надає акт-підтвердження від Замовника щодо виїзду представника учасника на місце розташування. Під час такого ознайомлення і огляду Учасник і Замовник не можуть вести переговори щодо змісту або оцінки тендерної пропозиції, яка подається таким Учасником.
Вказана умова тендерної документації жодним чином не обґрунтована та її виконання жодним чином не може вплинути на якість надання послуг за предметом закупівлі.
Більше того, нічого не заважає Замовнику "не отримати" запит на проведення огляду, не надати відповіді на запит, не надати акт-підтвердження огляду або "уникнути" огляду об’єкту потенційним учасником.
За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, що зможуть надати акт-підтвердження огляду об'єкта Замовника, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників, у тому числі, Скаржника.
Законом Закон України «Про публічні закупівлі» (надалі - Закон) та Постановою КМУ №1178 від 12.10.2022 року (надалі - Постанова) не встановленому жодних норм, які передбачали би обов’язкове надання акту-підтвердження у складі тендерних пропозицій учасників торгів.
З незалежних від учасника підстав представник Замовника може не допустити учасника до відвідування об'єкта та не підписати акт-підтвердження огляду об'єкта, що в подальшому може стати підставою для відхилення пропозицій таких учасників.
Крім того, вимога про відвідування об’єктів з метою проведення огляду порушує право учасника на конфіденційність інформації, адже для участі у закупівлі учаснику необхідно провести огляд, тобто ще до відкриття пропозицій учасників, що приймуть участь в закупівлі, Замовнику вже відомі потенційні учасники закупівлі. Зазначена вимога порушує право Учасників та наступні принципи закупівель – максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям та добросовісна конкуренція серед учасників. Адже після огляду об’єкту інформація про те, які учасники будуть брати участь у закупівлі стає неконфіденційною.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Аналогічної позиції дотримується колегія АМКУ в рішеннях №1920-р/пк-пз від 20.02.2023р та №3526-р/пк-пз від 21.03.2023р.
Доказами порушення наших прав є: тендерна документація на закупівлю (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-12-02-014207-a) (додається), Закон (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text) (додається) та Постанова (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#Text) (додається).
Вищевказана умова Документації є дискримінаційною і порушує права та законні інтереси Скаржника, як потенційного учасника, оскільки її виконання залежить саме від Замовника, а не від Скаржника, отже обмежується право останнього прийняти участь у процедурі закупівлі.
Вказана умова тендерної документації жодним чином не обґрунтована та її виконання жодним чином не може вплинути на якість надання послуг за предметом закупівлі.
Більше того, нічого не заважає Замовнику "не отримати" запит на проведення огляду, не надати відповіді на запит, не надати акт-підтвердження огляду або "уникнути" огляду об’єкту потенційним учасником.
За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, що зможуть надати акт-підтвердження огляду об'єкта Замовника, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників, у тому числі, Скаржника.
Законом Закон України «Про публічні закупівлі» (надалі - Закон) та Постановою КМУ №1178 від 12.10.2022 року (надалі - Постанова) не встановленому жодних норм, які передбачали би обов’язкове надання акту-підтвердження у складі тендерних пропозицій учасників торгів.
З незалежних від учасника підстав представник Замовника може не допустити учасника до відвідування об'єкта та не підписати акт-підтвердження огляду об'єкта, що в подальшому може стати підставою для відхилення пропозицій таких учасників.
Крім того, вимога про відвідування об’єктів з метою проведення огляду порушує право учасника на конфіденційність інформації, адже для участі у закупівлі учаснику необхідно провести огляд, тобто ще до відкриття пропозицій учасників, що приймуть участь в закупівлі, Замовнику вже відомі потенційні учасники закупівлі. Зазначена вимога порушує право Учасників та наступні принципи закупівель – максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям та добросовісна конкуренція серед учасників. Адже після огляду об’єкту інформація про те, які учасники будуть брати участь у закупівлі стає неконфіденційною.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Аналогічної позиції дотримується колегія АМКУ в рішеннях №1920-р/пк-пз від 20.02.2023р та №3526-р/пк-пз від 21.03.2023р.
Доказами порушення наших прав є: тендерна документація на закупівлю (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-12-02-014207-a) (додається), Закон (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text) (додається) та Постанова (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#Text) (додається).
Вищевказана умова Документації є дискримінаційною і порушує права та законні інтереси Скаржника, як потенційного учасника, оскільки її виконання залежить саме від Замовника, а не від Скаржника, отже обмежується право останнього прийняти участь у процедурі закупівлі.
×
-
Назва доказу:
Тендерна документація
-
Повʼязаний документ:
1. ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ_ОХОРОНА.docx
-
-
Назва доказу:
Постановою КМУ №1178 від 12.10.2022 року
-
Повʼязаний документ:
1. постанова.docx
-
-
Назва доказу:
Закон України «Про публічні закупівлі»
-
Повʼязаний документ:
1. закон.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати замовника усунути дискримінаційну умову зазначену вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства