• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з охорони приміщень бюджетних установ та заходи із захисту цих приміщень (фізична та технічна охорона об'єктів Головного управління ДПС у Дніпропетровській області)

Торги не відбулися

11 457 200.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 57 286.00 UAH
Період оскарження: 02.12.2024 14:07 - 03.01.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації при проведенні процедури закупівлі «Послуги з охорони приміщень бюджетних установ та заходи із захисту цих приміщень (фізична та технічна охорона об'єктів Головного управління ДПС у Дніпропетровській області) (код ДК 021:2015: 79710000-4 - Охоронні послуги)»

Номер: af21ec2851e14abd98f052b84cd6b9c5
Ідентифікатор запиту: UA-2024-12-02-009587-a.c1
Назва: СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації при проведенні процедури закупівлі «Послуги з охорони приміщень бюджетних установ та заходи із захисту цих приміщень (фізична та технічна охорона об'єктів Головного управління ДПС у Дніпропетровській області) (код ДК 021:2015: 79710000-4 - Охоронні послуги)»
Скарга:
Дата розгляду скарги: 17.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 09.12.2024 17:36
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 19.12.2024 17:16
Дата виконання рішення Замовником: 30.12.2024 12:44
Коментар замовника щодо усунення порушень: Зміни до тендерної документації з метою усунення порушень внесені
Автор: ТОВ "БЕЗПЕЧНИЙ ШЛЯХ "ГРІЗЛІ", Юрій Бибик +380507221240 grizli04@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: be38e390fe22493ebe015a07dc8dcac0
Заголовок пункту скарги: наявність офісного/-их приміщення/-ень на території Дніпропетровської області
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Згідно Додатку 1 маємо вимогу тендерної документації:
- наявність офісного/-их приміщення/-ень на території Дніпропетровської області. На підтвердження Учасником у складі пропозиції надаються документи щодо права власності або найму (оренди) нерухомого майна: договір оренди дійсними не менше ніж до 31.12.2025 (або містити умови про можливість пролонгації), купівлі-продажу, свідоцтво/свідоцтва про право власності, тощо.
Дана вимога порушує принципи здійснення публічних закупівель передбачених ст. 5 та ст. 22 «Про публічні закупівлі», є дискримінаційною для Скаржника та обмежує його право взяти участь у закупівлі, з огляду на наступне:
Надавачі послуг охорони отримують ліцензію на провадження охоронної діяльності згідно Закону України «Про охоронну діяльність» від 22 березня 2012 року № 4616-VI та Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 року № 960. Ліцензія на надання охоронних послуг діє на всій території України та не обмежується ні по території, ні по терміну дії, ні по об’єктам надання послуг охорони.
Дана вимога має дискримінаційний характер, оскільки у закупівлі зможуть взяти тільки ті учасники, які мають офісне приміщення на території Дніпропетровської області, та позбавляє можливості взяти участь у закупівлі тих учасників, що зареєстровані та мають матеріально-технічну базу в інших регіонах України.
Дана вимога є дискримінаційною для Скаржника, оскільки ТОВ «Безпечний шлях «Грізлі»» зареєстровано в м. Київ і не має офісного приміщення на території Дніпропетровської області, але може самостійно організувати процес якісного надання послуг охорони без наявності визначених приміщень саме у визначеній зоні.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 8687176f9fec43caab11621bb376f7f1
Заголовок пункту скарги: наявність дозволу на відкриття (функціонування) об’єкта дозвільної системи, що виданий учаснику, на відкриття (функціонування) об’єкта дозвільної системи з відомчою зброєю, боєприпасами до неї, основними частинами зброї, пристроями, патронами до них (за адресою розміщення такого об’єкту учасника на території м. Дніпро або Дніпропетровської області)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Згідно Додатку 1 маємо вимогу тендерної документації:
17. Витяг з Єдиного реєстру зброї про наявність дозволу на відкриття (функціонування) об’єкта дозвільної системи, що виданий учаснику, на відкриття (функціонування) об’єкта дозвільної системи з відомчою зброєю, боєприпасами до неї, основними частинами зброї, пристроями, патронами до них (за адресою розміщення такого об’єкту учасника на території м. Дніпро або Дніпропетровської області) – приміщення для зберігання зброї, боєприпасів до неї та спеціальних засобів (виданий відповідно п. 2.9 глави 2 розділу 1 Наказу МВС України від 21.08.1998 р. №622), яким підтверджується наявність в учасника відповідного дозволу, строк дії якого - не менше ніж строк дії договору за предметом закупівлі.
Дана вимога є дискримінаційною для Скаржника та обмежує його право взяти участь у закупівлі, з огляду на наступне:
Згідно з Наказом МВС від 29.03.2016 № 223 та Наказом МВС від 21.08.1998 № 622 передбачено перелік осіб, яким дозволено придбавати та носити пристрої вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та зазначені патрони.
Таким чином, до надання послуг суб’єкти охоронної діяльності можуть залучати охоронників, які забезпечені власними пристроями для відстрілу патронів та мають дозвіл, виданий на таку особу.
Так, Скаржник не має приміщення для зберігання зброї, боєприпасів до неї та спеціальних засобів (виданий відповідно п. 2.9 глави 2 розділу 1 Наказу МВС України від 21.08.1998 р. №622), не може підтвердити наявність у нього відповідного дозволу, строк дії якого - не менше ніж строк дії договору за предметом закупівлі, а також травматичної зброї, яка знаходиться на балансі підприємства, але може залучити відповідних осіб, які мають травматичну зброю на законних підставах, чим виконає вимогу Замовника та забезпечить якісне надання послуг за договором. Однак, через встановлення зазначеної вимоги, Скаржник не може взяти участь в закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 2cac6d6cdb0c48fe914f21858043d341
Заголовок пункту скарги: Сертифікати ISO
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Згідно Додатку 1 маємо вимогу тендерної документації:
18. Сертифікат, який підтверджує, що система управління якістю Учасника відповідає ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT) або ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо діяльності приватних охоронних служб або аналогічних за змістом послуг. Сертифікат повинен бути виданий органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством (надати підтверджуючий документ).
Дана вимога є дискримінаційними для Скаржника та обмежує його право взяти участь у закупівлі, з огляду на наступне:
Обов’язкова сертифікація ДСТУ 9001 в Україні на послуги, що є предметом закупівлі не передбачена жодним нормативним законодавчим актом. Нормами Закону України "Про технічні регламенти та оцінку відповідності" від 15.01.2015 № 124-VIII (далі — Закон № 124) визначається порядок проведення сертифікації. Цим же законом визначено, що сертифікація — підтвердження відповідності третьою стороною, яке стосується, зокрема, послуг, систем або персоналу.
Законом № 124 не визначено норм щодо здійснення такої сертифікації в обов’язковому порядку. Загалом сертифікація в Україні не є обов’язковою з 1 січня 2018 року. Також відповідно до наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 26.01.2018 № 93 про визнання такими, що втратили чинність, деяких наказів скасовано накази Державного комітету України по стандартизації, метрології та сертифікації, Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики та Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, які регламентували положення обов’язкової сертифікації.
Скаржник не має зазначених вище сертифікатів ISO, а має декларацію на провадження охоронної діяльності, яка дає право надавтаи послуги з охорони на території всієї України.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 47951f6bdfce40e0aa1b847812e85f40
Заголовок пункту скарги: співпраця (взаємодія) з органами поліції МВС в регіоні та ситуаційним центром м. Дніпра
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Згідно Додатку 1 маємо вимогу тендерної документації:
19. Документ, що свідчить про співпрацю (взаємодію) з органами поліції МВС в регіоні (договір, угода, меморандум, довідка тощо) та лист про співпрацю з територіальним органом патрульної поліції. Крім цього, у складі тендерної пропозиції Учасник повинен надати лист про співпрацю з ситуаційним центром м. Дніпра з можливістю надання інформації зафіксованої камерами відеоспостереження.
Дані вимоги є дискримінаційними для Скаржника та обмежують його право взяти участь у закупівлі, з огляду на наступне:
Ми, як суб’єкт охоронної діяльності отримали ліцензію на провадження охоронної діяльності та маємо власні потужності для надання охоронних послуг Замовнику. Ми, як Виконавець, не маємо обов’язку залучати інших суб’єктів для надання послуг і тим паче укладати договір, угоду, меморандум з територіальним органом патрульної поліції у м. Дніпро чи області чи отримувати листа про співпрацю із ситуаційним центром м. Дніпра.
Згідно статті 19 Закону України "Про охоронну діяльність" від 22 березня 2012 року № 4616-VI: 1. Суб'єкти охоронної діяльності організовують взаємодію з правоохоронними органами у формі:1) проведення спільних нарад, консультацій;2) обміну інформацією з питань попередження та припинення правопорушень; 3) інших не заборонених законодавством заходів за умови, що не порушуються права та обов'язки суб'єктів господарювання і здійснення таких заходів належить до компетенції відповідного правоохоронного органу. Тобто надавач охоронних послуг має право обрати один із способів взаємодії, це не є прямим обов’язком. Також вище ми зазначали про те, що суб’єкти охоронної діяльності мають право самостійно надавати охоронні послуги.
Згідно статті 2 Закону України «Про Національну поліцію» від 2 липня 2015 року № 580-VIII: Завданнями поліції є надання поліцейських послуг у сферах: 1) забезпечення публічної безпеки і порядку; 2) охорони прав і свобод людини, а також інтересів суспільства і держави; 3) протидії злочинності; 4) надання в межах, визначених законом, послуг з допомоги особам, які з особистих, економічних, соціальних причин або внаслідок надзвичайних ситуацій потребують такої допомоги.
З цієї норми вбачаємо, що кожен громадянин або людина, має право зателефонувати 102, то органи поліції зобов’язані приїхати на виклик та зупинити вчинення кримінального правопорушення. Це є прямий обов’язок органів поліції, і немає потреби укладати якісь додаткові договори чи отримувати листи про співпрацю.
Також звертаємо увагу, що договір, угода, меморандум – це двосторонні угоди, тобто друга сторона, а саме територіальним органом патрульної поліції – може як погодитися укласти такі угоди, так і відмовитися. Скаржник не має впливу на згоду чи незгоду поліції укласти такий договір співпраці.
Така ж ситуація і зі згодою надати листа про співпрацю і від ситуаційного центру м.Дніпра, оскільки він є третьою стороною, впливу на яку Скаржник не має і не зобов’язаний співпрацювати із ним. Крім того, у разі укладення договору із Замовником та у разі виникнення надзвичайної ситуації, Скаржник має право скористатися програмою «Безпечне місто» у Дніпрі та отримати з її допомогою відео з камер спостереження. Зробити запит до Ситуаційного центру Дніпра можна за допомогою соцмереж: Instagram, Facebook, Telegram або заповнити Google-форму, про що вказано на сайті Дніпровської міської ради: https://dniprorada.gov.ua/uk/articles/item/62732/ochi-dnipra-yak-kameri-situacijnogo-centru-dopomagayut-policejskim-u-rozkritti-pravoporushen або
https://dniprorada.gov.ua/uk/page/bezpechne-misto-dnipro
Замовник закуповує охоронні послуги, що відповідає коду ДК 021:2015: 79710000-4 - Охоронні послуги, а такий тип послуг належить до коду ДК 021:2015: 35120000-1 Системи та пристрої нагляду та охорони.
Ми маємо ліцензію на провадження господарської діяльності та надавати послуги з охорони, а також орендували спеціалізований транспорт в якості транспорту реагування, тому можемо самостійно надавати послуги реагування і цього достатньо, щоб надавати послуги охорони.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: a078c297b0934ca3a06af0fa3ec7ee02
Заголовок пункту скарги: Договір Учасника з ДП «Український державний центр радіочастот» на радіочастотний моніторинг та забезпечення електромагнітної сумісності, дозволи Українського державного центру радіочастот, видані Учаснику
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Згідно Додатку 1 маємо вимогу тендерної документації:
Договір Учасника з ДП «Український державний центр радіочастот» на радіочастотний моніторинг та забезпечення електромагнітної сумісності, дозволи Українського державного центру радіочастот, видані Учаснику, на експлуатацію радіоелектронного засобу УКХ радіозв’язку з регіоном експлуатації по території Дніпропетровській області або України, максимальною потужністю не менше 2 Вт у кількості не менше 10 шт або Відомості з автоматизованої інформаційної системи управління радіочастотним спектром щодо присвоєнь радіочастот Учаснику для абонентського радіообладнання ультракороткохвильового радіозв’язку із статусом «задіяне» в кількості не менше 10 шт.
Дана вимога є дискримінаційною для Скаржника та обмежує його право взяти участь у закупівлі, з огляду на наступне:
Замовник порушує право учасника на оренду матеріально-технічної бази.
Договір з ДП «Український державний центр радіочастот» на радіочастотний моніторинг та забезпечення електромагнітної сумісності укладається на проведення робіт пов’язаних з радіочастотним моніторингом та забезпеченням електромагнітної сумісності радіоелектронних засобів, згідно з виданими дозволами, а дозволи Українського державного центру радіочастот на експлуатацію радіоелектронного засобу УКХ радіозв’язку з регіоном експлуатації по території Дніпропетровській області або України, максимальною потужністю не менше 2 Вт або Відомості з автоматизованої інформаційної системи управління радіочастотним спектром щодо присвоєнь радіочастот для абонентського радіообладнання ультракороткохвильового радіозв’язку із статусом «задіяне» видаються із прив’язкою до обладнання, а саме до рацій суб’єктам господарювання, які мають дане обладнання.
Оскільки рації, являються матеріально-технічною базою, будь-який суб’єкт господарювання може орендувати дані рації із наявними дозволами, проте вони будуть видані не учаснику, а організації, яка є власником даних рацій.
Оскільки, ми не маємо в наявності власних радіостанцій, ми уклали договір оренди на дане обладнання із наявними дозвільними документами на його використання із ПП «Шериф-Захист».
Відповідно до чинного законодавства України, відсутні будь-які обмеження на використання орендованого обладнання із наявними дозвільними документами.
Додатково повідомляємо, що виразами «Договір Учасника з ДП «Український державний центр радіочастот» на радіочастотний моніторинг та забезпечення електромагнітної сумісності, дозволи Українського державного центру радіочастот, видані Учаснику, на експлуатацію радіоелектронного засобу УКХ радіозв’язку з регіоном експлуатації по території Дніпропетровській області або України, максимальною потужністю не менше 2 Вт у кількості не менше 10 шт або Відомості з автоматизованої інформаційної системи управління радіочастотним спектром щодо присвоєнь радіочастот Учаснику для абонентського радіообладнання ультракороткохвильового радіозв’язку із статусом «задіяне» в кількості не менше 10 шт.», Замовник обмежив коло потенційних учасників, які планували скористатися своїм Законним правом щодо залучення субпідрядника / співвиконавця та/або на право оренди обладнання (матеріально-технічної бази), чим порушив усі принципи здійснення публічних закупівель.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації