-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з охорони приміщень (централізованого спостереження, реагування та обслуговування системи охоронної, тривожної та пожежної сигналізації)
Торги відмінено
896 741.33
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 483.71 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 483.71 UAH
Період оскарження:
02.12.2024 11:06 - 04.01.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА щодо порушення законодавства та встановлення Замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації при проведенні закупівлі Послуги з охорони приміщень (централізованого спостереження, реагування та обслуговування системи охоронної, тривожної та пожежної сигналізації) (за кодом ДК 021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги)
Номер:
b07a1df08bba4c7cb11fd1890544a57e
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-12-02-004117-a.a1
Назва:
СКАРГА щодо порушення законодавства та встановлення Замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації при проведенні закупівлі Послуги з охорони приміщень (централізованого спостереження, реагування та обслуговування системи охоронної, тривожної та пожежної сигналізації) (за кодом ДК 021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги)
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- 2. Витяг з класифікатора ДК.pdf 02.12.2024 14:06
- 3. Додаток _1 Технічні вимоги.docx 02.12.2024 14:06
- Скарга UA-2024-12-02-004117-a.pdf 02.12.2024 14:06
- 1. Наказ Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 708.pdf 02.12.2024 14:06
- Скарга UA-2024-12-02-004117-a.docx 02.12.2024 14:06
- sign.p7s 02.12.2024 14:07
- рішення від 04.12.2024 № 19276.pdf 04.12.2024 14:47
- інформація про резолютивну частину рішення від 11.12.2024 № 19749.pdf 12.12.2024 11:38
- рішення від 11.12.2024 № 19749.pdf 16.12.2024 14:03
- Пояснення по скарзі ТОВ ШЕРИФ-Пульт 019 06.12.2024 16:32
- Пояснення по скарзі ТОВ ШЕРИФ Пульт 019 06.12.2024 16:32
- Протокол 31.12.2024 12:06
- Технічна помилка 31.12.2024 13:07
Дата прийняття скарги до розгляду:
02.12.2024 14:20
Дата розгляду скарги:
11.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
04.12.2024 14:48
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
16.12.2024 14:04
Дата виконання рішення Замовником:
31.12.2024 13:18
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Відповідно до рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 11.12.2024 №19749-р/пк-пз замовником прийнято рішення про внесення та оприлюднення змін до тендерної документації (протокол від 31.12.2024 №182). Однак, при опублікуванні змін виникла технічна помилка на майданчику "Держзакупівлі.онлайн", а саме: зміни до ТД збережено, але не вдалося надіслати їх до ЦБД та накласти КЕП. Уповноважена особа звернулась на вказаний електронний майданчик щодо термінового вирішення технічної проблеми. Зміни будуть розміщені та відображені в електронній системі закупівель після усунення технічної помилки на майданчику "Держзакупівлі.онлайн".
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
0ffc2c8321bc4fdb9e2ac55e9a9e940a
Заголовок пункту скарги:
1. Відповідно до оголошення про закупівлю: «Послуги з охорони приміщень (централізованого спостереження, реагування та обслуговування системи охоронної, тривожної та пожежної сигналізації) (за кодом ДК 021:2015 - 79710000-4 Охоронні послуги)».
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
1. Відповідно до оголошення про закупівлю: «Послуги з охорони приміщень (централізованого спостереження, реагування та обслуговування системи охоронної, тривожної та пожежної сигналізації) (за кодом ДК 021:2015 - 79710000-4 Охоронні послуги)».
При оголошені закупівлі Замовник об’єднав дві різні послуги в одну закупівлю, які відносяться до різних ДК.
Така вимога є дискримінаційною, такою, що порушує порядок визначення предмета закупівлі та обмежує коло учасників які зможуть взяти участь в закупівлі, з огляду на наступне:
Мета Закону про закупівлі та Особливостей полягає у запобіганні проявам корупції у сфері публічних закупівель, а ст. 5 Закону про закупівлі прямо передбачає принципи на яких ґрунтується принципи їх здійснення: ч. 6 - запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015 - 79710000-4 "Охоронні послуги" даний код не має жодного підпункту щодо надання послуг по спостереженню за станом технічних засобів пожежної сигналізації.
Фактично, Замовник вимагає від Скаржника виконати дві різні послуги. Замовник закуповує охоронні послуги, а саме Послуги з охорони приміщень (централізованого спостереження, реагування та обслуговування системи охоронної, тривожної та пожежної сигналізації), а спостереження, реагування та обслуговування системи пожежної сигналізації мала б бути проведена взагалі окремою закупівлею за наступним кодом ДК:
Код ДК 021:2015 75250000-3 Послуги пожежних і рятувальних служб.
Як наслідок, маємо не відповідність Наказу МЕРТ «Про затвердження національного класифікатора України ДК 021:2015 та скасування національного класифікатора України ДК 021:20072» від 23.12.2015 № 1749 (надалі – Класифікатор ДК) (https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v1749731-15#Text).
Тобто, Замовник вимагає надання послуг, що підпадають під інший код класифікатору та не має жодного відношення до надання охоронних послуг за ДК 021:2015:79710000-4 Охоронні послуги.
Додатково зазначаємо, що охоронні послуги і протипожежні підпадають під дію ліцензування, а отже потенційні учасники повинні надати дві окремі ліцензії.
З огляду на це, потенційні учасники, які не мають ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення. В результаті чого не можуть надати жодних довідок, гарантійних листів, сертифікатів/листів про проходження навчання щодо централізованого цілодобового спостереження за станом технічних засобів пожежної сигналізації на об’єкті, сповіщення уповноважених правоохоронних органів. Як наслідок, потенційні учасники, в тому числі Скаржник позбавлені права прийняти участь у даній закупівлі.
При оголошені закупівлі Замовник об’єднав дві різні послуги в одну закупівлю, які відносяться до різних ДК.
Така вимога є дискримінаційною, такою, що порушує порядок визначення предмета закупівлі та обмежує коло учасників які зможуть взяти участь в закупівлі, з огляду на наступне:
Мета Закону про закупівлі та Особливостей полягає у запобіганні проявам корупції у сфері публічних закупівель, а ст. 5 Закону про закупівлі прямо передбачає принципи на яких ґрунтується принципи їх здійснення: ч. 6 - запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015 - 79710000-4 "Охоронні послуги" даний код не має жодного підпункту щодо надання послуг по спостереженню за станом технічних засобів пожежної сигналізації.
Фактично, Замовник вимагає від Скаржника виконати дві різні послуги. Замовник закуповує охоронні послуги, а саме Послуги з охорони приміщень (централізованого спостереження, реагування та обслуговування системи охоронної, тривожної та пожежної сигналізації), а спостереження, реагування та обслуговування системи пожежної сигналізації мала б бути проведена взагалі окремою закупівлею за наступним кодом ДК:
Код ДК 021:2015 75250000-3 Послуги пожежних і рятувальних служб.
Як наслідок, маємо не відповідність Наказу МЕРТ «Про затвердження національного класифікатора України ДК 021:2015 та скасування національного класифікатора України ДК 021:20072» від 23.12.2015 № 1749 (надалі – Класифікатор ДК) (https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v1749731-15#Text).
Тобто, Замовник вимагає надання послуг, що підпадають під інший код класифікатору та не має жодного відношення до надання охоронних послуг за ДК 021:2015:79710000-4 Охоронні послуги.
Додатково зазначаємо, що охоронні послуги і протипожежні підпадають під дію ліцензування, а отже потенційні учасники повинні надати дві окремі ліцензії.
З огляду на це, потенційні учасники, які не мають ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення. В результаті чого не можуть надати жодних довідок, гарантійних листів, сертифікатів/листів про проходження навчання щодо централізованого цілодобового спостереження за станом технічних засобів пожежної сигналізації на об’єкті, сповіщення уповноважених правоохоронних органів. Як наслідок, потенційні учасники, в тому числі Скаржник позбавлені права прийняти участь у даній закупівлі.
×
-
Назва доказу:
Витяг з класифікатора щодо пожежної сигналізації
-
Повʼязаний документ:
2. Витяг з класифікатора ДК.pdf
-
-
Назва доказу:
- Наказ Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 708 «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі»
-
Повʼязаний документ:
1. Наказ Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 708.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та видалити дану дискримінаційну вимогу.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
2e401cf526ba4270a9334a8e4a3219c7
Заголовок пункту скарги:
2. Відповідно до пп. 3.3. п.3 Додатку 3 Тендерної документації: «Ліцензії на надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення (монтаж, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устаткування для передачі тривожних сповіщень; спостерігання за системами протипожежного захисту).
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
2. Відповідно до пп. 3.3. п.3 Додатку 3 Тендерної документації: «Ліцензії на надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення (монтаж, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устаткування для передачі тривожних сповіщень; спостерігання за системами протипожежного захисту).
Інформація про учасника має бути включена до ліцензійних реєстрів Міністерства внутрішніх справ України та Державної служби надзвичайних ситуацій України, які розмішено на їх офіційних веб-сайтах.
ТОВ «ШЕРИФ-ПУЛЬТ 018» вважає необґрунтованою, безпідставною та дискримінаційною вищезазначену вимогу Замовника. Порушення прав нашого підприємства цією вимогою пояснюється наступним:
Така вимога є дискримінаційною, такою, що обмежує коло учасників які зможуть взяти участь в закупівлі, з огляду на наступне:
Мета Закону та Особливостей полягає у запобіганні проявам корупції у сфері публічних закупівель, а ст. 5 Закону прямо передбачає принципи на яких ґрунтується припципи їх здійснення: ч. 6 - запобігання корупційним діям і зловживанням.
Замовником оголошено закупівлю за предметом «Надання послуг з охорони об’єктів» за ДК 021:2015 - 79710000-4 "Охоронні послуги". Відповідно до Єдиного закупівельного словника даний код має підпункти щодо надання послуг по спостереженню за станом технічних засобів охоронної сигналізації. Послуги відповідно до ДК 021: 2015 - 79710000-4 Охоронні послуги (Охоронні послуги) надаються суб'єктами господарювання на підставі отриманої Ліцензії. Тобто, учасники можуть і повинні надавати вказані у даній процедурі закупівлі "охоронні послуги" на підставі отриманої ними ліцензії, жодних інших документів (або обов'язку їх отримати) на законодавчому рівні для учасників не встановлено.
Ми, як надавач охоронних послуг маємо великим позитивним досвідом роботи у вказаній сфері.
Замовник вимагає від Скаржника надання ліцензії яка не має жодного відношення до предмету закупівлі.
З огляду на це, потенційні учасники в тому числі Скаржник, які не мають ліцензії, на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення (монтаж, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устаткування для передачі тривожних сповіщень; спостерігання за системами протипожежного захисту) позбавлені права прийняти участь у даній закупівлі.
Інформація про учасника має бути включена до ліцензійних реєстрів Міністерства внутрішніх справ України та Державної служби надзвичайних ситуацій України, які розмішено на їх офіційних веб-сайтах.
ТОВ «ШЕРИФ-ПУЛЬТ 018» вважає необґрунтованою, безпідставною та дискримінаційною вищезазначену вимогу Замовника. Порушення прав нашого підприємства цією вимогою пояснюється наступним:
Така вимога є дискримінаційною, такою, що обмежує коло учасників які зможуть взяти участь в закупівлі, з огляду на наступне:
Мета Закону та Особливостей полягає у запобіганні проявам корупції у сфері публічних закупівель, а ст. 5 Закону прямо передбачає принципи на яких ґрунтується припципи їх здійснення: ч. 6 - запобігання корупційним діям і зловживанням.
Замовником оголошено закупівлю за предметом «Надання послуг з охорони об’єктів» за ДК 021:2015 - 79710000-4 "Охоронні послуги". Відповідно до Єдиного закупівельного словника даний код має підпункти щодо надання послуг по спостереженню за станом технічних засобів охоронної сигналізації. Послуги відповідно до ДК 021: 2015 - 79710000-4 Охоронні послуги (Охоронні послуги) надаються суб'єктами господарювання на підставі отриманої Ліцензії. Тобто, учасники можуть і повинні надавати вказані у даній процедурі закупівлі "охоронні послуги" на підставі отриманої ними ліцензії, жодних інших документів (або обов'язку їх отримати) на законодавчому рівні для учасників не встановлено.
Ми, як надавач охоронних послуг маємо великим позитивним досвідом роботи у вказаній сфері.
Замовник вимагає від Скаржника надання ліцензії яка не має жодного відношення до предмету закупівлі.
З огляду на це, потенційні учасники в тому числі Скаржник, які не мають ліцензії, на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення (монтаж, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устаткування для передачі тривожних сповіщень; спостерігання за системами протипожежного захисту) позбавлені права прийняти участь у даній закупівлі.
×
-
Назва доказу:
Витяг з ДК 021:2015 Єдиний закупівельний словник затверджений наказом Мінекономрозвитку України від 23.12.2015 р. № 1749 (зі змінами).
-
Повʼязаний документ:
2. Витяг з класифікатора ДК.pdf
-
-
Назва доказу:
Наказ Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 708 «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі»
-
Повʼязаний документ:
1. Наказ Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 708.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та видалити дану дискримінаційну вимогу.
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
a9e65ce4f15245f89ec1942638fcb03b
Заголовок пункту скарги:
3. Відповідно до п. 2 Додатку 1 Тендерної документації: «Виконавець зобов’язується підключити наявні технічні засоби охоронної, тривожної та пожежної сигналізації Замовника на власний пульт централізованого спостереження (далі – ПЦС), що входить в ціну договору.».
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
3. Відповідно до п. 2 Додатку 1 Тендерної документації: «Виконавець зобов’язується підключити наявні технічні засоби охоронної, тривожної та пожежної сигналізації Замовника на власний пульт централізованого спостереження (далі – ПЦС), що входить в ціну договору.».
Відповідно до ч.2 ст. 22 Закону «Про публічні закупівлі» у Тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби – плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
Згідно вищезазначеної вимоги, не зрозуміло, яке саме обладнання та у якій кількості Виконавець повинен буде підключити на власний пульт централізованого спостереження.
Відсутність переліку, кількості та технічних характеристик наявного обладнання охоронної, тривожної та пожежної сигналізації, не дає можливості коректно прорахувати цінову пропозицію щодо надання послуг, які є предметом закупівлі, чим обмежує коло потенційних учасників.
Крім того, обладнання пожежної сигналізації взагалі не відноситься до оголошеної закупівлі предметом якої є охоронні послуги. Адже, підключення засобів пожежної сигналізації на власний пульт централізованого спостереження мало б бути проведено взагалі окремою закупівлею за наступним кодом ДК:
«Код ДК 021:2015 75250000-3 Послуги пожежних і рятувальних служб.»
Відповідно до ч.2 ст. 22 Закону «Про публічні закупівлі» у Тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби – плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
Згідно вищезазначеної вимоги, не зрозуміло, яке саме обладнання та у якій кількості Виконавець повинен буде підключити на власний пульт централізованого спостереження.
Відсутність переліку, кількості та технічних характеристик наявного обладнання охоронної, тривожної та пожежної сигналізації, не дає можливості коректно прорахувати цінову пропозицію щодо надання послуг, які є предметом закупівлі, чим обмежує коло потенційних учасників.
Крім того, обладнання пожежної сигналізації взагалі не відноситься до оголошеної закупівлі предметом якої є охоронні послуги. Адже, підключення засобів пожежної сигналізації на власний пульт централізованого спостереження мало б бути проведено взагалі окремою закупівлею за наступним кодом ДК:
«Код ДК 021:2015 75250000-3 Послуги пожежних і рятувальних служб.»
×
-
Назва доказу:
Додаток _1 Технічні вимоги
-
Повʼязаний документ:
3. Додаток _1 Технічні вимоги.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, зокрема доповнити Додаткок №1 інформацією про перелік, кількість та технічних характеристик наявного обладнання охоронної, тривожної сигналізації та виключити з технічного завдання вимоги щодо пожежної сигналізації.