• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з розробки проєктів землеустрою щодо встановлення меж населених пунктів на території Визирської сільської ради Одеського району Одеської області

Завершена

794 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 970.00 UAH
Період оскарження: 29.11.2024 22:17 - 04.12.2024 00:00
Скарга
Скасована
КЕП

СКАРГА в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням Особливостей, які затверджені Постановою КМУ 1178 від 12.10.2022

Номер: 94c850eea1c94adaaf483e3ae9ffd733
Ідентифікатор запиту: UA-2024-11-29-016114-a.a1
Назва: СКАРГА в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням Особливостей, які затверджені Постановою КМУ 1178 від 12.10.2022
Скарга:
Причина: Період оскарження закінчився
Дата скасування: 04.12.2024 00:00
Автор: ПП "КАЙЛАС-К", Роман Балабаник +380987990657 kaylas3000inv@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 39d1553ff2334b3e91399ffa88da740d
Заголовок пункту скарги: 1. Пунктом 2.3 розділу 2 Додатку №1 тендерної документації (далі – ТД) визначено перелік документів, що підтверджують наявність в учасника досвіду виконання аналогічного договору, а саме:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: «Для підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів Учасник має надати у складі тендерної пропозиції довідку за формою 1. Під аналогічним договором розуміється зокрема повністю виконаний (завершений) договір за предметом: створення геоінформаційних інструментів для систематизації та управління даними – базових геопросторових даних геоінформаційної системи/розроблення геопорталу органу місцевого самоврядування. (За таким аналогічним договором замовником послуг має виступати орган місцевого самоврядування або підрозділ, департамент, управління, виконавчий орган такого органу місцевого самоврядування. Вказаний договір має підтверджувати створення бази геоданих в рамках розроблення землевпорядної документації, що має передбачатися текстом аналогічного договору або технічним завданням до такого аналогічного договору (не менше ніж 1 договір за 2020-2023 роки)*. Для підтвердження виконання такого аналогічного договору Учасник процедури закупівлі повинен надати скан-копії у кольоровому вигляді з оригіналу або належно завіреної копії виконаного договору (договорів), вказаного у довідці, включно зі всіма додатками/невід’ємними частинами до такого договору (договорів), актами виконаних робіт/послуг тощо, а також скан оригіналу або належно завіреного листа-відгуку та/або інформаційного листа щодо виконання такого договору (договорів) від замовника (замовників), вказаних у довідці.)
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: ceb7bfa919454e2a8bd54b9028bbfea4
Заголовок пункту скарги: 2. Пунктом 2.2 розділу 2 Додатку №1 ТД визначено перелік документів, що:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 2. Пунктом 2.2 розділу 2 Додатку №1 ТД визначено перелік документів, що:
«Для підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід Учасник надає у складі тендерної пропозиції довідку у довільній формі з інформацією про ПІБ, посаду, освіту працівників, які мають необхідні знання та досвід, необхідних для виконання умов договору, в тому числі:
➢ не менше одного сертифікованого інженера-землевпорядника (має бути працевлаштований в учасника за основним місцем роботи)*;
➢ не менше одного інженера-геоінформатика (інженера з комп’ютерних систем)*;
➢ не менше трьох працівників (інженери-землевпорядники/інженери геодезисти) із землевпорядною або геодезичною вищою освітою»

Із вимог тендерної документації можна встановити, що Замовник вимагає надання інформації про наявність не менше одного сертифікованого інженера-землевпорядника (має бути працевлаштований в учасника за основним місцем роботи); не менше одного інженера-геоінформатика (інженера з комп’ютерних систем); не менше трьох працівників (інженери-землевпорядники/інженери геодезисти) із землевпорядною або геодезичною вищою освітою». Таким чином Замовником вимагається від учасників наявність не менше 5ти фахівців з вищою спеціалізованою освітою та відповідними кваліфікаційними сертифікатами.

Скаржник вважає таку вимогу до кваліфікаційного критерію «наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» виключно дискримінаційною, надмірною та такою, що обмежує участь у закупівлі потенційних учасників процедури закупівлі, у тому числі Скаржника, зважаючи на наступне:

Скаржник має достатню кількість працівників для надання послуг за предметом закупівлі.
Для участь у процедурі закупівлі Скаржник планував залучити наступного інженера - землевпорядника/ інженера із землеустрою у галузі землеустрою/ землевпорядкування, який працевлаштований в учасника за основним місцем роботи - Ященко Олександр Володимирович.
Щодо такого працівника Скаржник має можливість надати (Додаток 3 до Скарги):
- Наказ №08-К від 14.03.2019 року про прийняття на роботу Ященка О.Я.;
- Наказ №02-К від 28.01.2020 року про переведення Ященка О.Я. на посаду інженера – землевпорядника;
- Кваліфікаційний сертифікат інженера – землевпорядника №012431;
- Свідоцтво про підвищення кваліфікації інженера – землевпорядника серії АА №1897;
- Копія трудової книжки Ященка О.Я. серії АЕ №232522;
- Диплом магістра серії М19 №175319 та додаток до нього.
Як вбачається із вказаних документів, Скаржник має можливості підтвердити наявність інженера - землевпорядника/ інженера із землеустрою у галузі землеустрою/ землевпорядкування, який працевлаштований в учасника за основним місцем роботи.
Зазначаємо, що для даного виду послуг, а саме для надання послуги з розробки проєктів землеустрою щодо встановлення меж населених пунктів, достатньо одного кваліфікованого інженера-землевпорядника.

Окремо слід вказати, що Антимонопольний Комітету України неодноразово у своїх рекомендаціях про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобіганням порушення законодавства про захист економічної конкуренції вказує, що Головна ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних – це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінації учасників. Тобто, замовник встановлює такі вимоги до учасників торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вживаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Шляхом включення до тендерної документації дискримінаційних умов Замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам (виконавцям, підрядникам), які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі.

Наявність вищенаведеної дискримінаційної умови та незаконної вимоги не дає можливість Скаржнику, як виконавцю послуг, взяти участь у такій закупівлі, за умови повної відповідності його документів щодо спроможності надання послуг, який є предметом закупівлі, а також при наявності працівників відповідної кваліфікації.

Скаржник просить зобов’язати Замовника торгів виключити дискримінаційні умови, які зазначені у пункті 2.2 розділу 2 Додатку №1 ТД та привести положення ТД у відповідність до чинного законодавства, а саме:
«Для підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід Учасник надає у складі тендерної пропозиції довідку у довільній формі з інформацією про ПІБ, посаду, освіту працівників, які мають необхідні знання та досвід, необхідних для виконання умов договору, в тому числі:
➢ не менше одного сертифікованого інженера-землевпорядника (має бути працевлаштований в учасника за основним місцем роботи)*;
➢ не менше одного інженера-геоінформатика (інженера з комп’ютерних систем)*;
➢ не менше трьох працівників (інженери-землевпорядники/інженери геодезисти) із землевпорядною або геодезичною вищою освітою»

Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
- додаток № 3 до Скарги, що описаний у самій Скарзі та перерахований в кінці.

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 1106f46cc268426f8c1636947fa6c996
Заголовок пункту скарги: 3. Пунктом 21 Додатку №1 ТД вимагається:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 3. Пунктом 21 Додатку №1 ТД вимагається: «надати у складі тендерної пропозиції оригінали або належно завірені копії сертифікату системи управління якістю ДСТУ EN ISO 9001:2018 або ДСТУ ISO 9001:2015, сертифікату системи екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015, які мають бути чинними на дату подання тендерної пропозиції»

Зазначаємо, що згідно Технічного завдання (Додаток 3 до ТД) Проект розробляється відповідно до положень Земельного кодексу України, Законів України "Про землеустрій", "Про Державний земельний кадастр". Зауважуємо, що відповідно до вказаних нормативних актів ВІДСУТНЯ вимога до виконавців таких послуг щодо наявності у них сертифікату системи управління якістю ДСТУ EN ISO 9001:2018 або ДСТУ ISO 9001:2015, сертифікату системи екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015 або будь яких інших ISO.

Скаржник вважає таку вимогу щодо надання «сертифікату системи управління якістю ДСТУ EN ISO 9001:2018 або ДСТУ ISO 9001:2015, сертифікату системи екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015» виключно дискримінаційною, надмірною та такою, що обмежує участь у закупівлі потенційних учасників процедури закупівлі, у тому числі Скаржника, зважаючи на наступне:

Скаржник має достатню кількість працівників, оснащений відповідною матеріально-технічною базою, має відповідний досвід, немає заборгованості за сплатою податків, та не підпадає під дію різноманітних санкцій, проте, Скаржник вирішив не витрачати гроші на придбання додаткових атрибутів, таких як сертифікат системи управління якістю ДСТУ EN ISO 9001:2018 або ДСТУ ISO 9001:2015 та сертифікат системи екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015, і таким чином не має можливості взяти участь у даній закупівлі так як за умовами вимог ТД, Замовник передбачає обов’язкове надання учасником закупівлі сертифікату системи управління якістю ДСТУ EN ISO 9001:2018 або ДСТУ ISO 9001:2015 та сертифікату системи екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015.

За таких умов участь у закупівлі зможуть взяти лише ті Учасники, які мають відповідні сертифікати системи управління якістю ДСТУ EN ISO 9001:2018 або ДСТУ ISO 9001:2015 та сертифікат системи екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015.

Скаржник просить зобов’язати Замовника торгів виключити дискримінаційні умови, які зазначені у пункті 21 Додатку №1 ТД та привести положення ТД у відповідність до чинного законодавства, а саме:
«Учасник повинен надати Замовнику послуги, якість яких відповідає затвердженим стандартам України та/або вимогам Замовника, викладеним в тендерної документації, на підтвердження Учасник має надати у складі тендерної пропозиції оригінали або належно завірені копії сертифікату системи управління якістю ДСТУ EN ISO 9001:2018 або ДСТУ ISO 9001:2015, сертифікату системи екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015, які мають бути чинними на дату подання тендерної пропозиції (у випадку участі об’єднання учасників вказаний сертифікат може надати один із учасників такого об’єднання).»
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації