• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з моніторингу сигналів тривоги, що надходять з пристроїв охоронної сигналізації територіальних сервісних центрів РСЦ ГСЦ МВС в Київській та Чернігівській областях (на очікувану вартість)

Закупівля на 2025 рік на очікувану вартість

Завершена

54 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 540.00 UAH
Період оскарження: 28.11.2024 15:12 - 18.12.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА щодо порушення законодавства та встановлення Замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації при проведенні закупівлі «Послуги з моніторингу сигналів, що надходять з пристроїв охоронної сигналізації в територіальних сервісних центрах РСЦ ГСЦ МВС в Київській та Чернігівській областях код ДК 021:2015: 79710000-4 - Охоронні послуги»

Номер: b88389a5681a47ef9c6538f70a5d4076
Ідентифікатор запиту: UA-2024-11-28-011039-a.a1
Назва: СКАРГА щодо порушення законодавства та встановлення Замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації при проведенні закупівлі «Послуги з моніторингу сигналів, що надходять з пристроїв охоронної сигналізації в територіальних сервісних центрах РСЦ ГСЦ МВС в Київській та Чернігівській областях код ДК 021:2015: 79710000-4 - Охоронні послуги»
Скарга:
Дата розгляду скарги: 11.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 04.12.2024 14:26
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 13.12.2024 16:58
Дата виконання рішення Замовником: 16.12.2024 10:28
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно до рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 11.12.2024 № 19757-р/пк-пз замовником внесені зміни до тендерної документації
Автор: ТОВ "ШЕРИФ-ПУЛЬТ 018", Максим Прокопець +380674436559 sheriff-pult018@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: edcc6ea83ab4410993d6dccd4eeb804f
Заголовок пункту скарги: Відповідно Додатку 5 до Тендерної документації встановлена вимога до учасників, а саме: «- Довідка в довільній формі про обов’язкову наявність в учасника табельної, вогнепальної зброї;»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1.Відповідно Додатку 5 до Тендерної документації встановлена вимога до учасників, а саме: «- Довідка в довільній формі про обов’язкову наявність в учасника табельної, вогнепальної зброї;»


ТОВ «ШЕРИФ-ПУЛЬТ 018» вважає необґрунтованою, безпідставною та дискримінаційною вищезазначену вимогу Замовника. Порушення прав нашого підприємства цією вимогою пояснюється наступним.

Ми як приватна компанія у своїй діяльності керуємось, перш за все, такими законодавчими актами як Закон України (далі –ЗУ) «Про охоронну діяльність», Постановою Кабінету Міністрів України (далі – ПКМУ) «Про затвердження Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності» від 18 листопада 2015 р. № 960. Спеціальним актом, що визначає перелік спецзасобів для охоронників – є ПКМУ «Про затвердження переліку спеціальних засобів, придбання, зберігання та використання яких здійснюється суб'єктами охоронної діяльності» від 11 лютого 2013 р. № 97, і вона надає право мати лише:
(а) Газові пістолети і револьвери та патрони до них калібру 6, 8 і 9 міліметрів, заряджені речовинами сльозоточивої та дратівної дії
(б) Пристрої вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та зазначені патрони*.
*Виключно суб’єктами охоронної діяльності, які здійснюють охорону особливо важливих об’єктів права державної власності або надають охоронні послуги із залученням власного транспорту реагування та використанням пунктів централізованого спостереження.

Жоден суб’єкт охоронної діяльності не наділений правом мати ВОГНЕПАЛЬНУ ЗБРОЮ, А ТИМ ПАЧЕ ЇЇ ВИКОРИСТОВУВАТИ.
Встановлюючи вимогу щодо наявності озброєних працівників табельною вогнепальною зброєю Замовник обмежуєте коло потенційних учасників, так як участь у даній процедурі закупівлі зможуть взяти лише правоохоронні органи або військові формування, так як лише вони мають право мати ТАБЕЛЬНУ ВОГНЕПАЛЬНУ ЗБРОЮ.
Дана вимога встановлена замовником з метою, щоб участь у даній закупівлі прийняла лише одна організація, а саме Управління поліції охорони.
Про те, що дані вимоги прописано Замовником з метою щоб участь у даній закупівлі прийняла лише одна організація, а саме Управління поліції охорони свідчить інформація оприлюднена Замовником у Додатку №6 до тендерної документації:
1.
«НАРЯД ПОЛІЦІЇ ОХОРОНИ (далі – НПО) – наряд поліції охорони (у тому числі із залученням працівників територіального органу Національної поліції України, цивільної охорони), призначений для охорони об’єктів різних форм власності, підключених до пунктів централізованого спостереження, шляхом оперативного реагування на повідомлення про спрацювання технічних засобів охорони.»
2.
«4.1.2. У разі надходження на ГПЦС сигналу про спрацювання сигналізації на Об’єкті в період охорони:
- негайно направити НПО на Об’єкт, а в разі його відсутності на території дислокації об’єкту»
4.
«4.3.17. При здійсненні перевірок спрацювання сигналізації або обліку часу реагування НПО повідомляти завчасно чергових операторів ПЦС.»

Відповідно до Наказу Міністерства внутрішніх справ України від 21.08.1998 № 622 "Про затвердження Інструкції про порядок виготовлення, придбання, зберігання, обліку, перевезення та використання вогнепальної, пневматичної, холодної і охолодженої зброї, пристроїв вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та патронів до них, а також боєприпасів до зброї, основних частин зброї та вибухових матеріалів", п.п. 9.6 - Кількість і вид вогнепальної зброї, бойових припасів до неї, пристроїв, необхідних для озброєння працівників, які використовуються ними в процесі виконання покладених на них обов’язків, залежно від характеру здійснюваної охоронної діяльності, штатної чисельності зазначених працівників встановлюються керівниками міністерств, інших центральних органів виконавчої влади та Національного банку України за погодженням з Національною поліцією України згідно з нормами зброї і боєприпасів до неї, що передбачаються для озброєння воєнізованої охорони і особового складу міністерств та інших центральних органів виконавчої влади. Тобто, такий дозвіл можуть мати згідно з законодавством, охоронці воєнізованої охорони і особового складу центральних органів виконавчої влади - поліції, наприклад.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 37f3202e1cd84c8bb5e569414bd688ec
Заголовок пункту скарги: Відповідно Додатку 5 до Тендерної документації встановлена вимога до учасників, а саме: «Довідку про підтвердження наявності не менше 3 (трьох) ГШР у складі не менше 2 співробітників (водій-охоронник та охоронник у кожному екіпажі) у географічних межах населеного пункту розташування об’єкту на автотранспорті реагування; в разі залучення партнерських ГШР - Договір про співпрацю/партнерство);»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 2. Відповідно Додатку 5 до Тендерної документації встановлена вимога до учасників, а саме: «Довідку про підтвердження наявності не менше 3 (трьох) ГШР у складі не менше 2 співробітників (водій-охоронник та охоронник у кожному екіпажі) у географічних межах населеного пункту розташування об’єкту на автотранспорті реагування; в разі залучення партнерських ГШР - Договір про співпрацю/партнерство);»

ТОВ «ШЕРИФ-ПУЛЬТ 018» вважає необґрунтованою, безпідставною та дискримінаційною вищезазначену вимогу Замовника. Порушення прав нашого підприємства цією вимогою пояснюється наступним.

Дана закупівля проводиться Замовником по ДК 021:2015 – охоронні послуги.
Оскільки надання охоронних послуг потребує наявності ліцензії на провадження охоронної діяльності, то суб’єкти господарювання повинні відповідати Ліцензійним умовам провадження охоронної діяльності, які затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 18.11.2015 №960.
Відповідно до п.15 Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності зазначено:
« 15. Охоронники, охоронці повинні входити до штату суб’єкта охоронної діяльності та залежно від об’єкта, що охороняється, відповідати кваліфікаційним вимогам, визначеним наказом Мінпраці від 29 грудня 2004 р. № 336 “Про затвердження Випуску 1 “Професії працівників, що є загальними для всіх видів економічної діяльності” Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників”. Рівень відповідності кваліфікаційним вимогам документально підтверджується згідно із законодавством.».
Суб’єкти господарювання повинні відповідати ліцензійним умовам, проте ліцензійними умовами провадження охоронної діяльності не передбачено обов’язку мати працівників на посаді «водій-охоронник».
Відповідно до кваліфікаційних вимог, визначеним наказом Мінпраці від 29 грудня 2004 р. № 336 “Про затвердження Випуску 1 “Професії працівників, що є загальними для всіх видів економічної діяльності” Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників” професія водій-охоронник взагалі відсутня.
Замовником встановлена дана дискримінаційна вимога з метою лобіювання інтересів потенційного учасника.
В закупівлі можуть взяти участь тільки ті учасники, які мають у штаті працівників за професією водій-охоронник, натомість інші учасники обмежені в участі у зв’язку з встановленням Замовником умови, яка не передбачена законодавством.
Тобто, наявність такої умови в тендерній документації не дає ТОВ «ШЕРИФ-ПУЛЬТ 018» можливості взяти участь в закупівлі, та своєю чергою порушує законні права та інтереси Скаржника.

Наявність вимоги щодо надання довідки про підтвердження наявності не менше 3 (трьох) ГШР у складі не менше 2 співробітників (водій-охоронник та охоронник у кожному екіпажі) є дискримінаційною умовою, яка обмежує коло потенційних учасників, тому така вимога підлягає виключенню з тендерної документації.

Стаття 5 Закону України «Про публічні закупівлі» вимагає, щоб усі закупівлі здійснювалися, зокрема, за такими принципами:
- максимальна економія та ефективність;
- відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
- недискримінація учасників;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до ч.4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Додавання Замовником до тендерної документації непотрібних вимог призводить до явної дискримінації учасників та є зловживанням зі сторони Замовника. Натомість зобов’язання Замовника внести зміни до тендерної документації та виключити дискримінаційні умови призведе до проведення прозорої ефективної та конкурентної закупівлі і економії бюджетних коштів.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації