-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Арматура трубопровідна
Детальний опис закупівлі зазначено в тендерній документації.
Завершена
1 534 025.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 700.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 7 700.00 UAH
Період оскарження:
28.11.2024 14:17 - 06.12.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
СКАРГА на дії замовника (в порядку ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» та п.55-67 Особливостей)
Номер:
48678277069a4deeab5a75bf7d467692
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-11-28-009106-a.c1
Назва:
СКАРГА на дії замовника (в порядку ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» та п.55-67 Особливостей)
Скарга:
28.11.2024 року КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «КИЇВСЬКИЙ МЕТРОПОЛІТЕН» (далі – Замовник) опублікував на веб-порталі Уповноваженого органу (https://prozorro.gov.ua/) оголошення UA-2024-11-28-009106-a про проведення закупівлі за процедурою відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі ДК 021:2015:42130000-9: Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої.
12.12.2024 року рішенням замовника, оформленим ПРОТОКОЛОМ № 1278-П щодо прийняття рішення уповноваженою особою, вирішено відхилити тендерну пропозицію учасника ФІЗИЧНОЇ ОСОБИ – ПІДПРИЄМЦЯ СУШИН СЕРГІЙ ВОЛОДИМИРОВИЧ, РНОКПП 2673605570.
Із рішеннями замовника, оформленим ПРОТОКОЛОМ № 1278-П щодо прийняття рішення уповноваженою особою, яким відхилено тендерну пропозицію учасника ФІЗИЧНОЇ ОСОБИ – ПІДПРИЄМЦЯ СУШИН СЕРГІЙ ВОЛОДИМИРОВИЧ, РНОКПП 2673605570, не погоджуємося у повному обсязі, та вважаємо, що вказане рішення підлягає скасуванню з огляду на наступне.
По суті скарги:
Підставою відхилення тендерної пропозиції Учасника, Замовник зазначає наступне: «Під час розгляду тендерної пропозиції ФІЗИЧНОЇ ОСОБИ – ПІДПРИЄМЦЯ СУШИН СЕРГІЙ ВОЛОДИМИРОВИЧ (далі - Учасник) на відповідність вимогам тендерної документації Замовника, враховуючи протокол засідання робочої групи служби матеріально-технічного постачання з проведення аналізу та надання висновків по тендерній пропозиції Учасника відкритих торгів від 12.12.2024 №410 встановлено.
Підпунктом 7.1.1 пункту 7 «Підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації» розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації встановлено вимогу щодо надання в складі тендерної пропозиції технічної специфікації, складеної учасником за інформацією (умовами, вимогами), формою та змістом Додатка 2 до тендерної документації Замовника.
Умовами тендерної документації Замовника для товару за позицією 12 визначено, що значення технічного показника: «Максимальний тиск на вході, бар» має становити: - «не менше 16 бар».
Учасником розміщено (завантажено) в електронній системі закупівель технічну специфікацію (лист від 06.12.2024 №2) в якій натомість, для товару за позицією 12 задекларовано значення вищезгаданого технічного показника, як: «Максимальний тиск на вході - 2,5 бар», чим не дотримано вимог щодо встановленим Замовником в цій частині.
Враховуючи вищевикладене, керуючись підпунктом 2 пункту 44 Особливостей тендерну пропозицію ФІЗИЧНОЇ ОСОБИ - ПІДПРИЄМЦЯ СУШИН СЕРГІЙ ВОЛОДИМИРОВИЧ відхилити, оскільки тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей».
З вказаним твердженням неможливого погодитись, у зв’язку з наступним.
У рішенням замовника, оформленим ПРОТОКОЛОМ № 1278-П щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 12.12.2024 зазначено, що пропозиція Учасника відхилена через те, що в технічній специфікації для редуктора тиску води IVR 305 було вказано максимальний вхідний тиск 2,5 бар, у той час як вимога тендерної документації передбачає значення не менше 16 бар.
Це твердження базується на формальній помилці, допущеній при оформленні технічної специфікації, яка є технічним документом, що готувався для участі у процедурі закупівлі. Зазначена помилка є виключно опискою в документах і не впливає на технічні характеристики товару.
До тендерної пропозиції учасник надав паспорт на редуктор тиску IVR 305, в якому зазначено, що його максимальний вхідний тиск становить 25 бар, що значно перевищує мінімальне значення у 16 бар, визначене замовником у тендерній документації.
Таким чином, Учасник підтвердив належними та відповідними документами, що технічні характеристики товару, запропонованого Учасником, відповідають усім вимогам замовника. Жодних інших зауважень до технічної відповідності запропонованого товару в протоколі відхилення не зазначено.
Відповідно до підпункту 2.1. та 2.2. пункту 2, розділу V. Оцінка тендерної пропозиції Тендерної документації за предметом закупівлі ДК 021:2015:42130000-9: Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої, формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме – технічні помилки та описки. Опис та перелік формальних (несуттєвих) помилок, які не призведуть до відхилення тендерної пропозиції, зокрема, але не виключно помилка у частині уживання розділових знаків.
Формальною помилкою вважається помилка, яка:
• не змінює суті тендерної пропозиції;
• не впливає на відповідність запропонованого товару встановленим технічним, якісним або кількісним вимогам.
Помилка в технічній специфікації, яка є наслідком механічної описки, не впливає на зміст тендерної пропозиції, оскільки реальні характеристики товару підтверджуються технічним паспортом.
Замовник не надав можливості усунути помилку, як це передбачено пунктом 43 Особливостей здійснення закупівель. Згідно з цією нормою, замовник зобов’язаний надати учаснику можливість виправити невідповідності у документах, які:
• носять формальний характер;
• можуть бути легко виправлені без подальшого впливу на відповідність товару технічним вимогам.
Натомість замовник прийняв рішення про відхилення пропозиції без запиту на уточнення чи виправлення, що порушує права учасника процедури закупівлі та суперечить принципу забезпечення максимальної конкуренції, визначеному статтею 5 Закону України “Про публічні закупівлі”.
Закупівлі в Україні здійснюються на основі принципів, передбачених статтею 5 Закону України “Про публічні закупівлі”.
Замовник не забезпечив можливості для виправлення формальної помилки, що унеможливило прозоре з’ясування відповідності пропозиції учасника вимогам тендерної документації.
Рішення про відхилення пропозиції учасника без надання можливості для уточнення формальної помилки є дискримінаційним, оскільки такі помилки могли бути легко виправлені.
Пропозиція Учасника мала найнижчу цінову пропозицію, що забезпечувало б економію коштів замовника. Відхилення пропозиції на основі формальної помилки призводить до необґрунтованого вибору дорожчого постачальника.
Аналіз рішень Антимонопольного комітету України свідчить, що скарги, пов’язані з формальними помилками, часто задовольняються у випадках, коли:
• Замовник не надав можливості виправити описки у поданих документах;
• Помилка не впливає на відповідність товару вимогам тендерної документації.
Зокрема, у схожих випадках АМКУ визнає, що формальна помилка не є підставою для відхилення, якщо товар відповідає технічним вимогам. Цей підхід закріплений в численних рішеннях органу.
Пропозиція Учасника є економічно вигідною для замовника. Відхилення її через формальну помилку суперечить інтересам держави, оскільки створює ризик обрання дорожчого постачальника без об’єктивної причини.
Помилка в технічній специфікації, яка виникла внаслідок описки, має формальний характер і не впливає на відповідність запропонованого товару технічним вимогам замовника. Відхилення пропозиції на цій підставі порушує норми Закону України “Про публічні закупівлі” та постанови КМУ №1178.
Матеріальна частина
Відповідно до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, замовники повинні відповідно до Закону дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, зокрема максимальної економії, ефективності, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», визначено основні принципи публічних закупівель, а саме: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників (Рішення 14195-р/пк-пз від 06.09.2023, оголошення № UA-2023-08-23-011919-a).
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Частиною 4 Розділу Х «Прикінцеві та Перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» тендерний комітет планує закупівлі, складає та затверджує річний план закупівель, здійснює вибір процедури закупівлі, проводить процедури закупівель, забезпечує рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця.
Вважаємо, що замовником не було дотримано основних принципів здійснення закупівлі в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, забезпечення рівних умов для всіх учасників.
Замовник упереджено оцінив тендерну пропозицію ФІЗИЧНОЇ ОСОБИ – ПІДПРИЄМЦЯ СУШИН СЕРГІЙ ВОЛОДИМИРОВИЧ, РНОКПП 2673605570 та дійшов неправильних висновків про невідповідність тендерної пропозиції вимогам тендерної документації, що призвело до прийняття протиправного рішення, оформлене ПРОТОКОЛОМ № 1278-П щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 12.12.2024 року, яким відхилено тендерну пропозицію учасника ФІЗИЧНОЇ ОСОБИ – ПІДПРИЄМЦЯ СУШИН СЕРГІЙ ВОЛОДИМИРОВИЧ, РНОКПП 2673605570.
З огляду на викладене, вимушені звернутися до органу оскарження в особі Антимонопольного комітету України у порядку ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» та п.52-56 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 з метою захисту наших прав та інтересів.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови ( у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси ФІЗИЧНОЇ ОСОБИ – ПІДПРИЄМЦЯ СУШИН СЕРГІЙ ВОЛОДИМИРОВИЧ, РНОКПП 2673605570 можуть бути захищені шляхом:
1) Скасування рішення замовника, яке оформлене ПРОТОКОЛОМ № 1278-П щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 12.12.2024 року, яким відхилено тендерну пропозицію учасника ФІЗИЧНОЇ ОСОБИ – ПІДПРИЄМЦЯ СУШИН СЕРГІЙ ВОЛОДИМИРОВИЧ, РНОКПП 2673605570.
Так, відповідно до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі», надано право подати скаргу до органу оскарження, що подається у формі електронного документа через електронну систему закупівель.
На підставі вищевикладеного та керуючись чинним законодавством, а саме: Конституцією України, ст.18, 29, 31 Закону України «Про публічні закупівлі», п.52-56 особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, -
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Встановити порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі UA-2024-11-28-009106-a.
3. Зобов’язати замовника скасувати рішення замовника, яке оформлене ПРОТОКОЛОМ № 1278-П щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 12.12.2024 року, яким відхилено тендерну пропозицію учасника ФІЗИЧНОЇ ОСОБИ – ПІДПРИЄМЦЯ СУШИН СЕРГІЙ ВОЛОДИМИРОВИЧ, РНОКПП 2673605570.
Додатки:
1. ПРОТОКОЛ № 1278-П щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 12.12.2024 року, яким відхилено тендерну пропозицію учасника ФІЗИЧНОЇ ОСОБИ – ПІДПРИЄМЦЯ СУШИН СЕРГІЙ ВОЛОДИМИРОВИЧ, РНОКПП 2673605570, опублікований на веб-порталі Уповноваженого органу (https://prozorro.gov.ua/) оголошення UA-2024-11-28-009106-a.
Пов'язані документи:
Учасник
- IVR305 (1).pdf 16.12.2024 10:12
- Протокол розгляду від 12.12.2024 №1278-П (1).pdf 16.12.2024 10:12
- Скарга.pdf 16.12.2024 10:12
- sign.p7s 16.12.2024 10:12
- рішення від 18.12.2024 № 20133.pdf 18.12.2024 16:35
- Інформація про резолютивну частину рішення від 26.12.2024 № 20680.pdf 27.12.2024 10:19
- рішення від 26.12.2024 № 20680.pdf 27.12.2024 13:27
- відповідь на скаргу.docx 20.12.2024 15:55
- відповідь на скаргу.pdf 20.12.2024 15:55
Дата прийняття скарги до розгляду:
16.12.2024 10:57
Дата розгляду скарги:
26.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
18.12.2024 16:35
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
27.12.2024 13:27
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
2bd2d867ad964b309f1ed886a50e4cae
Заголовок пункту скарги:
Прийняти скаргу до розгляду. Встановити порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі UA-2024-11-28-009106-a. Зобов’язати замовника скасувати рішення замовника, яке оформлене ПРОТОКОЛОМ № 1278-П від 12.12.2024 року, яким відхилено тендерну пропозицію учасника ФОП СУШИН С.В., РНОКПП 2673605570.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
28.11.2024 року КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «КИЇВСЬКИЙ МЕТРОПОЛІТЕН» (далі – Замовник) опублікував на веб-порталі Уповноваженого органу (https://prozorro.gov.ua/) оголошення UA-2024-11-28-009106-a про проведення закупівлі за процедурою відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі ДК 021:2015:42130000-9: Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої.
12.12.2024 року рішенням замовника, оформленим ПРОТОКОЛОМ № 1278-П щодо прийняття рішення уповноваженою особою, вирішено відхилити тендерну пропозицію учасника ФІЗИЧНОЇ ОСОБИ – ПІДПРИЄМЦЯ СУШИН СЕРГІЙ ВОЛОДИМИРОВИЧ, РНОКПП 2673605570.
Із рішеннями замовника, оформленим ПРОТОКОЛОМ № 1278-П щодо прийняття рішення уповноваженою особою, яким відхилено тендерну пропозицію учасника ФІЗИЧНОЇ ОСОБИ – ПІДПРИЄМЦЯ СУШИН СЕРГІЙ ВОЛОДИМИРОВИЧ, РНОКПП 2673605570, не погоджуємося у повному обсязі, та вважаємо, що вказане рішення підлягає скасуванню з огляду на наступне.
По суті скарги:
Підставою відхилення тендерної пропозиції Учасника, Замовник зазначає наступне: «Під час розгляду тендерної пропозиції ФІЗИЧНОЇ ОСОБИ – ПІДПРИЄМЦЯ СУШИН СЕРГІЙ ВОЛОДИМИРОВИЧ (далі - Учасник) на відповідність вимогам тендерної документації Замовника, враховуючи протокол засідання робочої групи служби матеріально-технічного постачання з проведення аналізу та надання висновків по тендерній пропозиції Учасника відкритих торгів від 12.12.2024 №410 встановлено.
Підпунктом 7.1.1 пункту 7 «Підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації» розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації встановлено вимогу щодо надання в складі тендерної пропозиції технічної специфікації, складеної учасником за інформацією (умовами, вимогами), формою та змістом Додатка 2 до тендерної документації Замовника.
Умовами тендерної документації Замовника для товару за позицією 12 визначено, що значення технічного показника: «Максимальний тиск на вході, бар» має становити: - «не менше 16 бар».
Учасником розміщено (завантажено) в електронній системі закупівель технічну специфікацію (лист від 06.12.2024 №2) в якій натомість, для товару за позицією 12 задекларовано значення вищезгаданого технічного показника, як: «Максимальний тиск на вході - 2,5 бар», чим не дотримано вимог щодо встановленим Замовником в цій частині.
Враховуючи вищевикладене, керуючись підпунктом 2 пункту 44 Особливостей тендерну пропозицію ФІЗИЧНОЇ ОСОБИ - ПІДПРИЄМЦЯ СУШИН СЕРГІЙ ВОЛОДИМИРОВИЧ відхилити, оскільки тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей».
З вказаним твердженням неможливого погодитись, у зв’язку з наступним.
У рішенням замовника, оформленим ПРОТОКОЛОМ № 1278-П щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 12.12.2024 зазначено, що пропозиція Учасника відхилена через те, що в технічній специфікації для редуктора тиску води IVR 305 було вказано максимальний вхідний тиск 2,5 бар, у той час як вимога тендерної документації передбачає значення не менше 16 бар.
Це твердження базується на формальній помилці, допущеній при оформленні технічної специфікації, яка є технічним документом, що готувався для участі у процедурі закупівлі. Зазначена помилка є виключно опискою в документах і не впливає на технічні характеристики товару.
До тендерної пропозиції учасник надав паспорт на редуктор тиску IVR 305, в якому зазначено, що його максимальний вхідний тиск становить 25 бар, що значно перевищує мінімальне значення у 16 бар, визначене замовником у тендерній документації.
Таким чином, Учасник підтвердив належними та відповідними документами, що технічні характеристики товару, запропонованого Учасником, відповідають усім вимогам замовника. Жодних інших зауважень до технічної відповідності запропонованого товару в протоколі відхилення не зазначено.
Відповідно до підпункту 2.1. та 2.2. пункту 2, розділу V. Оцінка тендерної пропозиції Тендерної документації за предметом закупівлі ДК 021:2015:42130000-9: Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої, формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме – технічні помилки та описки. Опис та перелік формальних (несуттєвих) помилок, які не призведуть до відхилення тендерної пропозиції, зокрема, але не виключно помилка у частині уживання розділових знаків.
Формальною помилкою вважається помилка, яка:
• не змінює суті тендерної пропозиції;
• не впливає на відповідність запропонованого товару встановленим технічним, якісним або кількісним вимогам.
Помилка в технічній специфікації, яка є наслідком механічної описки, не впливає на зміст тендерної пропозиції, оскільки реальні характеристики товару підтверджуються технічним паспортом.
Замовник не надав можливості усунути помилку, як це передбачено пунктом 43 Особливостей здійснення закупівель. Згідно з цією нормою, замовник зобов’язаний надати учаснику можливість виправити невідповідності у документах, які:
• носять формальний характер;
• можуть бути легко виправлені без подальшого впливу на відповідність товару технічним вимогам.
Натомість замовник прийняв рішення про відхилення пропозиції без запиту на уточнення чи виправлення, що порушує права учасника процедури закупівлі та суперечить принципу забезпечення максимальної конкуренції, визначеному статтею 5 Закону України “Про публічні закупівлі”.
Закупівлі в Україні здійснюються на основі принципів, передбачених статтею 5 Закону України “Про публічні закупівлі”.
Замовник не забезпечив можливості для виправлення формальної помилки, що унеможливило прозоре з’ясування відповідності пропозиції учасника вимогам тендерної документації.
Рішення про відхилення пропозиції учасника без надання можливості для уточнення формальної помилки є дискримінаційним, оскільки такі помилки могли бути легко виправлені.
Пропозиція Учасника мала найнижчу цінову пропозицію, що забезпечувало б економію коштів замовника. Відхилення пропозиції на основі формальної помилки призводить до необґрунтованого вибору дорожчого постачальника.
Аналіз рішень Антимонопольного комітету України свідчить, що скарги, пов’язані з формальними помилками, часто задовольняються у випадках, коли:
• Замовник не надав можливості виправити описки у поданих документах;
• Помилка не впливає на відповідність товару вимогам тендерної документації.
Зокрема, у схожих випадках АМКУ визнає, що формальна помилка не є підставою для відхилення, якщо товар відповідає технічним вимогам. Цей підхід закріплений в численних рішеннях органу.
Пропозиція Учасника є економічно вигідною для замовника. Відхилення її через формальну помилку суперечить інтересам держави, оскільки створює ризик обрання дорожчого постачальника без об’єктивної причини.
Помилка в технічній специфікації, яка виникла внаслідок описки, має формальний характер і не впливає на відповідність запропонованого товару технічним вимогам замовника. Відхилення пропозиції на цій підставі порушує норми Закону України “Про публічні закупівлі” та постанови КМУ №1178.
Матеріальна частина
Відповідно до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, замовники повинні відповідно до Закону дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, зокрема максимальної економії, ефективності, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», визначено основні принципи публічних закупівель, а саме: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників (Рішення 14195-р/пк-пз від 06.09.2023, оголошення № UA-2023-08-23-011919-a).
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Частиною 4 Розділу Х «Прикінцеві та Перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» тендерний комітет планує закупівлі, складає та затверджує річний план закупівель, здійснює вибір процедури закупівлі, проводить процедури закупівель, забезпечує рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця.
Вважаємо, що замовником не було дотримано основних принципів здійснення закупівлі в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, забезпечення рівних умов для всіх учасників.
Замовник упереджено оцінив тендерну пропозицію ФІЗИЧНОЇ ОСОБИ – ПІДПРИЄМЦЯ СУШИН СЕРГІЙ ВОЛОДИМИРОВИЧ, РНОКПП 2673605570 та дійшов неправильних висновків про невідповідність тендерної пропозиції вимогам тендерної документації, що призвело до прийняття протиправного рішення, оформлене ПРОТОКОЛОМ № 1278-П щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 12.12.2024 року, яким відхилено тендерну пропозицію учасника ФІЗИЧНОЇ ОСОБИ – ПІДПРИЄМЦЯ СУШИН СЕРГІЙ ВОЛОДИМИРОВИЧ, РНОКПП 2673605570.
З огляду на викладене, вимушені звернутися до органу оскарження в особі Антимонопольного комітету України у порядку ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» та п.52-56 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 з метою захисту наших прав та інтересів.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови ( у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси ФІЗИЧНОЇ ОСОБИ – ПІДПРИЄМЦЯ СУШИН СЕРГІЙ ВОЛОДИМИРОВИЧ, РНОКПП 2673605570 можуть бути захищені шляхом:
1) Скасування рішення замовника, яке оформлене ПРОТОКОЛОМ № 1278-П щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 12.12.2024 року, яким відхилено тендерну пропозицію учасника ФІЗИЧНОЇ ОСОБИ – ПІДПРИЄМЦЯ СУШИН СЕРГІЙ ВОЛОДИМИРОВИЧ, РНОКПП 2673605570.
Так, відповідно до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі», надано право подати скаргу до органу оскарження, що подається у формі електронного документа через електронну систему закупівель.
На підставі вищевикладеного та керуючись чинним законодавством, а саме: Конституцією України, ст.18, 29, 31 Закону України «Про публічні закупівлі», п.52-56 особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, -
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Встановити порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі UA-2024-11-28-009106-a.
3. Зобов’язати замовника скасувати рішення замовника, яке оформлене ПРОТОКОЛОМ № 1278-П щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 12.12.2024 року, яким відхилено тендерну пропозицію учасника ФІЗИЧНОЇ ОСОБИ – ПІДПРИЄМЦЯ СУШИН СЕРГІЙ ВОЛОДИМИРОВИЧ, РНОКПП 2673605570.
Додатки:
1. ПРОТОКОЛ № 1278-П щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 12.12.2024 року, яким відхилено тендерну пропозицію учасника ФІЗИЧНОЇ ОСОБИ – ПІДПРИЄМЦЯ СУШИН СЕРГІЙ ВОЛОДИМИРОВИЧ, РНОКПП 2673605570, опублікований на веб-порталі Уповноваженого органу (https://prozorro.gov.ua/) оголошення UA-2024-11-28-009106-a.
12.12.2024 року рішенням замовника, оформленим ПРОТОКОЛОМ № 1278-П щодо прийняття рішення уповноваженою особою, вирішено відхилити тендерну пропозицію учасника ФІЗИЧНОЇ ОСОБИ – ПІДПРИЄМЦЯ СУШИН СЕРГІЙ ВОЛОДИМИРОВИЧ, РНОКПП 2673605570.
Із рішеннями замовника, оформленим ПРОТОКОЛОМ № 1278-П щодо прийняття рішення уповноваженою особою, яким відхилено тендерну пропозицію учасника ФІЗИЧНОЇ ОСОБИ – ПІДПРИЄМЦЯ СУШИН СЕРГІЙ ВОЛОДИМИРОВИЧ, РНОКПП 2673605570, не погоджуємося у повному обсязі, та вважаємо, що вказане рішення підлягає скасуванню з огляду на наступне.
По суті скарги:
Підставою відхилення тендерної пропозиції Учасника, Замовник зазначає наступне: «Під час розгляду тендерної пропозиції ФІЗИЧНОЇ ОСОБИ – ПІДПРИЄМЦЯ СУШИН СЕРГІЙ ВОЛОДИМИРОВИЧ (далі - Учасник) на відповідність вимогам тендерної документації Замовника, враховуючи протокол засідання робочої групи служби матеріально-технічного постачання з проведення аналізу та надання висновків по тендерній пропозиції Учасника відкритих торгів від 12.12.2024 №410 встановлено.
Підпунктом 7.1.1 пункту 7 «Підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації» розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації встановлено вимогу щодо надання в складі тендерної пропозиції технічної специфікації, складеної учасником за інформацією (умовами, вимогами), формою та змістом Додатка 2 до тендерної документації Замовника.
Умовами тендерної документації Замовника для товару за позицією 12 визначено, що значення технічного показника: «Максимальний тиск на вході, бар» має становити: - «не менше 16 бар».
Учасником розміщено (завантажено) в електронній системі закупівель технічну специфікацію (лист від 06.12.2024 №2) в якій натомість, для товару за позицією 12 задекларовано значення вищезгаданого технічного показника, як: «Максимальний тиск на вході - 2,5 бар», чим не дотримано вимог щодо встановленим Замовником в цій частині.
Враховуючи вищевикладене, керуючись підпунктом 2 пункту 44 Особливостей тендерну пропозицію ФІЗИЧНОЇ ОСОБИ - ПІДПРИЄМЦЯ СУШИН СЕРГІЙ ВОЛОДИМИРОВИЧ відхилити, оскільки тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей».
З вказаним твердженням неможливого погодитись, у зв’язку з наступним.
У рішенням замовника, оформленим ПРОТОКОЛОМ № 1278-П щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 12.12.2024 зазначено, що пропозиція Учасника відхилена через те, що в технічній специфікації для редуктора тиску води IVR 305 було вказано максимальний вхідний тиск 2,5 бар, у той час як вимога тендерної документації передбачає значення не менше 16 бар.
Це твердження базується на формальній помилці, допущеній при оформленні технічної специфікації, яка є технічним документом, що готувався для участі у процедурі закупівлі. Зазначена помилка є виключно опискою в документах і не впливає на технічні характеристики товару.
До тендерної пропозиції учасник надав паспорт на редуктор тиску IVR 305, в якому зазначено, що його максимальний вхідний тиск становить 25 бар, що значно перевищує мінімальне значення у 16 бар, визначене замовником у тендерній документації.
Таким чином, Учасник підтвердив належними та відповідними документами, що технічні характеристики товару, запропонованого Учасником, відповідають усім вимогам замовника. Жодних інших зауважень до технічної відповідності запропонованого товару в протоколі відхилення не зазначено.
Відповідно до підпункту 2.1. та 2.2. пункту 2, розділу V. Оцінка тендерної пропозиції Тендерної документації за предметом закупівлі ДК 021:2015:42130000-9: Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої, формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме – технічні помилки та описки. Опис та перелік формальних (несуттєвих) помилок, які не призведуть до відхилення тендерної пропозиції, зокрема, але не виключно помилка у частині уживання розділових знаків.
Формальною помилкою вважається помилка, яка:
• не змінює суті тендерної пропозиції;
• не впливає на відповідність запропонованого товару встановленим технічним, якісним або кількісним вимогам.
Помилка в технічній специфікації, яка є наслідком механічної описки, не впливає на зміст тендерної пропозиції, оскільки реальні характеристики товару підтверджуються технічним паспортом.
Замовник не надав можливості усунути помилку, як це передбачено пунктом 43 Особливостей здійснення закупівель. Згідно з цією нормою, замовник зобов’язаний надати учаснику можливість виправити невідповідності у документах, які:
• носять формальний характер;
• можуть бути легко виправлені без подальшого впливу на відповідність товару технічним вимогам.
Натомість замовник прийняв рішення про відхилення пропозиції без запиту на уточнення чи виправлення, що порушує права учасника процедури закупівлі та суперечить принципу забезпечення максимальної конкуренції, визначеному статтею 5 Закону України “Про публічні закупівлі”.
Закупівлі в Україні здійснюються на основі принципів, передбачених статтею 5 Закону України “Про публічні закупівлі”.
Замовник не забезпечив можливості для виправлення формальної помилки, що унеможливило прозоре з’ясування відповідності пропозиції учасника вимогам тендерної документації.
Рішення про відхилення пропозиції учасника без надання можливості для уточнення формальної помилки є дискримінаційним, оскільки такі помилки могли бути легко виправлені.
Пропозиція Учасника мала найнижчу цінову пропозицію, що забезпечувало б економію коштів замовника. Відхилення пропозиції на основі формальної помилки призводить до необґрунтованого вибору дорожчого постачальника.
Аналіз рішень Антимонопольного комітету України свідчить, що скарги, пов’язані з формальними помилками, часто задовольняються у випадках, коли:
• Замовник не надав можливості виправити описки у поданих документах;
• Помилка не впливає на відповідність товару вимогам тендерної документації.
Зокрема, у схожих випадках АМКУ визнає, що формальна помилка не є підставою для відхилення, якщо товар відповідає технічним вимогам. Цей підхід закріплений в численних рішеннях органу.
Пропозиція Учасника є економічно вигідною для замовника. Відхилення її через формальну помилку суперечить інтересам держави, оскільки створює ризик обрання дорожчого постачальника без об’єктивної причини.
Помилка в технічній специфікації, яка виникла внаслідок описки, має формальний характер і не впливає на відповідність запропонованого товару технічним вимогам замовника. Відхилення пропозиції на цій підставі порушує норми Закону України “Про публічні закупівлі” та постанови КМУ №1178.
Матеріальна частина
Відповідно до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, замовники повинні відповідно до Закону дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, зокрема максимальної економії, ефективності, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», визначено основні принципи публічних закупівель, а саме: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників (Рішення 14195-р/пк-пз від 06.09.2023, оголошення № UA-2023-08-23-011919-a).
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Частиною 4 Розділу Х «Прикінцеві та Перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» тендерний комітет планує закупівлі, складає та затверджує річний план закупівель, здійснює вибір процедури закупівлі, проводить процедури закупівель, забезпечує рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця.
Вважаємо, що замовником не було дотримано основних принципів здійснення закупівлі в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, забезпечення рівних умов для всіх учасників.
Замовник упереджено оцінив тендерну пропозицію ФІЗИЧНОЇ ОСОБИ – ПІДПРИЄМЦЯ СУШИН СЕРГІЙ ВОЛОДИМИРОВИЧ, РНОКПП 2673605570 та дійшов неправильних висновків про невідповідність тендерної пропозиції вимогам тендерної документації, що призвело до прийняття протиправного рішення, оформлене ПРОТОКОЛОМ № 1278-П щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 12.12.2024 року, яким відхилено тендерну пропозицію учасника ФІЗИЧНОЇ ОСОБИ – ПІДПРИЄМЦЯ СУШИН СЕРГІЙ ВОЛОДИМИРОВИЧ, РНОКПП 2673605570.
З огляду на викладене, вимушені звернутися до органу оскарження в особі Антимонопольного комітету України у порядку ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» та п.52-56 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 з метою захисту наших прав та інтересів.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови ( у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси ФІЗИЧНОЇ ОСОБИ – ПІДПРИЄМЦЯ СУШИН СЕРГІЙ ВОЛОДИМИРОВИЧ, РНОКПП 2673605570 можуть бути захищені шляхом:
1) Скасування рішення замовника, яке оформлене ПРОТОКОЛОМ № 1278-П щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 12.12.2024 року, яким відхилено тендерну пропозицію учасника ФІЗИЧНОЇ ОСОБИ – ПІДПРИЄМЦЯ СУШИН СЕРГІЙ ВОЛОДИМИРОВИЧ, РНОКПП 2673605570.
Так, відповідно до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі», надано право подати скаргу до органу оскарження, що подається у формі електронного документа через електронну систему закупівель.
На підставі вищевикладеного та керуючись чинним законодавством, а саме: Конституцією України, ст.18, 29, 31 Закону України «Про публічні закупівлі», п.52-56 особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, -
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Встановити порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі UA-2024-11-28-009106-a.
3. Зобов’язати замовника скасувати рішення замовника, яке оформлене ПРОТОКОЛОМ № 1278-П щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 12.12.2024 року, яким відхилено тендерну пропозицію учасника ФІЗИЧНОЇ ОСОБИ – ПІДПРИЄМЦЯ СУШИН СЕРГІЙ ВОЛОДИМИРОВИЧ, РНОКПП 2673605570.
Додатки:
1. ПРОТОКОЛ № 1278-П щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 12.12.2024 року, яким відхилено тендерну пропозицію учасника ФІЗИЧНОЇ ОСОБИ – ПІДПРИЄМЦЯ СУШИН СЕРГІЙ ВОЛОДИМИРОВИЧ, РНОКПП 2673605570, опублікований на веб-порталі Уповноваженого органу (https://prozorro.gov.ua/) оголошення UA-2024-11-28-009106-a.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Прийняти скаргу до розгляду. Встановити порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі UA-2024-11-28-009106-a. Зобов’язати замовника скасувати рішення замовника, яке оформлене ПРОТОКОЛОМ № 1278-П від 12.12.2024 року, яким відхилено тендерну пропозицію учасника ФОП СУШИН С.В., РНОКПП 2673605570.