• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

25П-013_71330000-0 - Інженерні послуги різні (Сервісні послуги по спуску, орієнтуванню, встановленню клина-відхилювача та вирізанню “вікна” в обсадній колоні)

Завершена

27 245 500.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 272 455.00 UAH
Період оскарження: 28.11.2024 11:44 - 09.12.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на рішення уповноваженої особи АТ «Укргазвидобування» (код за ЄДРПОУ: 30019775), м. Київ, про визначення переможця відкритих торгів (протокол №009 від 08.01.2025 року)

Номер: 6164632f31b0482a82e863d666004648
Ідентифікатор запиту: UA-2024-11-28-005015-a.b1
Назва: Скарга на рішення уповноваженої особи АТ «Укргазвидобування» (код за ЄДРПОУ: 30019775), м. Київ, про визначення переможця відкритих торгів (протокол №009 від 08.01.2025 року)
Скарга:
Акціонерним товариством «УКРГАЗВИДОБУВАННЯ», як замовником процедури закупівлі, у грудні 2024 року було оголошено про закупівлю: 71330000-0 - Інженерні послуги різні (Сервісні послуги по спуску, орієнтуванню, встановленню клина-відхилювача та вирізанню “вікна” в обсадній колоні), №25П-013, ідентифікатор закупівлі №UA-2024-11-28-005015-a (надалі - Закупівля). Замовником в системі Prozzoro розміщено тендерну документацію на закупівлю 71330000-0 - Інженерні послуги різні (Сервісні послуги по спуску, орієнтуванню, встановленню клина-відхилювача та вирізанню “вікна” в обсадній колоні), №25П-013, ідентифікатор закупівлі №UA-2024-11-28-005015-a, затверджену рішенням тендерного комітету протокол №520 від 02.12.2024 року (надалі –Тендерна документація). 12.12.2024 року Товариством з обмеженою відповідальністю «Везерфорд Україна» (надалі – Скаржник) в системі Prozzoro було розміщено тендерну пропозицію разом з усіма додатками, відповідно до вимог Тендерної документації. 08.01.2025 року рішенням Уповноваженої особи АТ «Укргазвидобування» (код за ЄДРПОУ: 30019775) (протокол №№009 від 08.01.2025 року) про визначення переможця відкритих торгів (надалі – Оскаржуване рішення) вирішено: 1. Визначити учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПАЙЛОТ ДРІЛЛІНҐ ТЕКНОЛОДЖІЗ" (ЄДРПОУ 36084719) з ціною тендерної пропозиції 24 990 000,00 грн з ПДВ переможцем процедури відкритих торгів проведених у порядку, визначеному Особливостями щодо закупівлі 71330000-0 - Інженерні послуги різні (Сервісні послуги по спуску, орієнтуванню, встановленню клина-відхилювача та вирізанню “вікна” в обсадній колоні), №25П-013, ідентифікатор закупівлі №UA-2024-11-28-005015-a. 2. Прийняти рішення про намір укласти договір з учасником ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПАЙЛОТ ДРІЛЛІНҐ ТЕКНОЛОДЖІЗ" (ЄДРПОУ 36084719) з ціною тендерної пропозиції 24 990 000,00 грн з ПДВ процедури відкритих торгів проведених у порядку, визначеному Особливостями щодо закупівлі 71330000-0 - Інженерні послуги різні (Сервісні послуги по спуску, орієнтуванню, встановленню клина-відхилювача та вирізанню “вікна” в обсадній колоні), №25П-013, ідентифікатор закупівлі №UA-2024-11-28-005015-a. Оскаржуване рішення Замовник обґрунтував тим, що «найбільш економічно вигідною визначена тендерна пропозиція учасника ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПАЙЛОТ ДРІЛЛІНҐ ТЕКНОЛОДЖІЗ" (ЄДРПОУ 36084719) з ціною тендерної пропозиції 24 990 000,00 грн з ПДВ. За результатами розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПАЙЛОТ ДРІЛЛІНҐ ТЕКНОЛОДЖІЗ" (ЄДРПОУ 36084719) встановлено відповідність вимогам тендерної документації цієї процедури закупівлі.» Проте, погодитись з Оскаржуваним рішенням та даним обґрунтування не можна з огляду на наведене нижче. 1. Згідно з ч. 5 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі - Закон) скарга, серед іншого, повинна містити обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи. З огляду на рішення Конституційного Суду України по справі 1-10/2004 від 0.12.2004 поняття «охоронюваний законом інтерес», що вживається в частині першій статті 4 Цивільного процесуального кодексу України та інших законах України у логічно-смисловому зв’язку з поняттям «права», треба розуміти як прагнення до користування конкретними матеріальним та/або нематеріальним благом, як зумовлений загальним змістом об’єктивного і прямо не опосередкований у суб’єктному праві простий легітимний дозвіл, що є самостійним об’єктом судового захисту та інших засобів правової охорони з метою задоволення індивідуальних і колективних потреб, які не суперечать Конституції і законам України, суспільним інтересам, справедливості, добросовісності, розумності та іншим загально правовим засадам. Інтерес нашого підприємства в участі у публічних закупівлях в цілому та конкретно в цій процедурі закупівлі полягає в недискримінації учасників, рівне ставлення до них; та об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, укладенні договору, поставка товарів та надання супутніх послуг та отримання прибутку за результатами поставки товарів та надання послуг . Скаржник є юридичною особою, господарським товариством, що здійснює підприємницьку діяльність з метою одержання прибутку. Основним видом діяльності Скаржника є діяльність за кодом КВЕД 09.10 Надання допоміжних послуг у сфері добування нафти та природного газу. В той же час, незважаючи на невідповідність тендерної пропозиції ТОВ “ПАЙЛОТ ДРІЛЛІНҐ ТЕКНОЛОДЖІЗ” вимогам Тендерної документації Замовником прийнято оскаржуване рішення про визнання його переможцем, чим застосовано нерівний та дискримінуючий підхід у визначенні переможця та порушено право скаржника, передбачене ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: щодо недискримінації учасників, рівне ставлення до них; та об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. Ці права та інтереси за всіма оцінками відповідають визначенню, наведеному у вищезазначеному рішенні Конституційного Суду України, а отже можуть вважатися законним інтересом у контексті ч.1 ст. 18 Закону.
Дата розгляду скарги: 22.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 15.01.2025 14:44
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 24.01.2025 09:08
Автор: Товариство з обмеженою відповідальністю "ВЕЗЕРФОРД УКРАЇНА", ТОВ "Везерфорд Україна" 380673249105 Tenders.UA@weatherford.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 846abedb692a4dee88d471b8c73d529d
Заголовок пункту скарги: Скарга на неправомірне визначення переможцем "ПАЙЛОТ ДРІЛЛІНҐ ТЕКНОЛОДЖІЗ" (ЄДРПОУ 36084719) процедури закупівлі 71330000-0 - Інженерні послуги різні (Сервісні послуги по спуску, орієнтуванню, встановленню клина-відхилювача та вирізанню “вікна” в обсадній колоні), №25П-013, ідентифікатор закупівлі №UA-2024-11-28-005015-a
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 5 розділу ІІІ Тендерної документації Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником.
Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі викладена у додатку №3 до тендерної документації. Інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі, може встановлюватись замовником у разі потреби.
У разі наявності в предметі закупівлі, його технічних та якісних характеристиках посилань на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва після такого посилання слід вважати в наявності вираз «або еквівалент».
Інформація та документи, що підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмету закупівлі, викладеним в додатку №3 до цієї тендерної документації та у Таблиці №1 Відомості про матеріально-технічні ресурси» Додатку №1 до Тендерної документації.
Так, відповідно до пункту 6.1. частини І Технічного завдання на надання сервісних послуг по спуску, орієнтуванню, встановленню клина-відхилювача та вирізання «вікна» в обсадній колоні 177,8мм додатку №3 та Таблиці №1 Відомості про матеріально-технічні ресурси» Додатку №1 до цієї тендерної документації, встановлені технічні вимоги до обладнання, зокрема:
кут нахилу клинової частини – 2 град.

Підпунктом 1.3 Додатку №1 до Тендерної документації, підпунктами 3.6., 6.1. частини І Технічного завдання на надання сервісних послуг по спуску, орієнтуванню, встановленню клина-відхилювача та вирізання «вікна» в обсадній колоні 177,8мм додатку №3 до тендерної документації встановлено наявність та надання учасником скан-копії паспортів та / або сертифікатів якості та /або технічних бюлетенів заводів-виробників на кожну одиницю обладнання, відповідно до зазначеного переліку у формі Таблиці №1 «Відомості про матеріально-технічні ресурси», що підтверджують характеристики зазначені у Таблиці №1.

На виконання вказаних вимог Тендерної документації щодо підтвердження технічних та якісних характеристик предмета закупівлі учасник ТОВ “ПАЙЛОТ ДРІЛЛІНҐ ТЕКНОЛОДЖІЗ” у складі тендерної пропозиції завантажив скан-копії паспорту на Клин-відхилювач PL-WSM з механічним якорем PL-AM якості (див. архів: 25_Паспорти ПАЙЛОТ.pdf), такий показник як:

«Кут нахилу жолоба (Е), град.» значення «2» (п. 4. Таблиці №1 Основні геометричні розміри с. 3) – не відповідає дійсності.

Так, згідно паспорту на Клин-відхилювач PL-WSM з механічним якорем PL-AM якості (див. архів: 25_Паспорти ПАЙЛОТ.pdf) (див. мал. нижче): технічна конструкція Клин-відхилювача PL-WSM з механічним якорем PL-AM в збрів згідно таблиці №1 має такі геометричні розміри
-Довжина жолоба (С) – 2700 мм (п.5);
-Зовнішній діаметр клина – 135мм. (п.10)
-Кут нахилу жолоба – 2 град.


Для підрахунку фактичного кута нахилу клина-відхилювача (кута нахилу жолоба (Е)), необхідно використати тригонометричні формули.

Для спрощення візуального розуміння, треба уявити клин-відхилювач у вигляді прямокутного трикутника.


Рис.1 Клин-відхилювач PL-WSM з механічним якорем PL-AM в зборі

(по тексту скарги)


Рис.2 Прямокутний трикутний
(по тексту скарги)


Для наглядності розуміння, використаємо приклад розрухунку звичайного будинку, і припустимо, що дах будинку має висоту в 8 метрів і довжину покрівлі 5 метрів. Відповідно, висота і довжина даху утворюють кут θ, який можна розрахувати розрахувати використовуючи тригонометричну формулу наступним чином:

θ=arctan⁡(a/b)=arctan(довжина/висота)=arctan(5/8)≈32^°

Перейдемо до розрахунку фактичного кута нахилу PL-WSM з механічним якорем PL-AM в зборі, який вказаний в технічному паспорті (див. архів: 25_Паспорти ПАЙЛОТ.pdf). Як зазначено вище, треба уявити клин-відхилювач у вигляді прямокутного трикутника ABC (Рисунок 3).


Рисунок 3 (по тексту скарги) – Прямокутний трикутник ABC, де
a, b – катети трикутника ABC,
с – гіпотенуза трикутника ABC
BAC = 900


 - кут, величину якого потрібно знайти (кут нахилу клина-відкилювача)

Використовуючи дані вказані в технічному паспорті (див. архів: 25_Паспорти ПАЙЛОТ.pdf) маємо наступне::
Сторона трикутника АВ або b = 2700мм (довжина жолоба, п.5 Таблиці №1)
Сторона тикутника AC або a = 135мм (діаметр клина, п.10 в Таблиці №1)
BAC = 900
Треба знайти кут ABC або .


Використовуючи Розрахунок: згідно тригонометричної формули , визначемо кут ABC або .
θ=arctan⁡(a/b)=arctan((Сторона трикутника AC або a)/(Сторона трикутника AB або b))=arctan(135/2700)=〖2,862〗^°

Висновок: даний критерій не відповідає вимогам тендерної документації, Оскільки фактичний кут нахилу клина відхилювача суттєво перевищує вимоги Технічної специфікації, а саме – 2,862 градуси замість вимоги тендеру в куті клина відхилювача в 2 градуси.


Таким чином, тендерна пропозиція учасника ТОВ “ПАЙЛОТ ДРІЛЛІНҐ ТЕКНОЛОДЖІЗ” не відповідає умовам технічної специфікації та заявленим вимогам Тендерної документації щодо предмета закупівлі.

Наведене свідчить, що обґрунтування Замовника про те, що тендерна пропозиція учасника ТОВ “ПАЙЛОТ ДРІЛЛІНҐ ТЕКНОЛОДЖІЗ” відповідає вимогам тендерної документації цієї процедури закупівлі не відповідають дійсності та є дискримінаційним.

Нижче наведений перелік з застережень та можливих операційних ускладнень в процесі вирізання «вікна» в обсадній колоні та при подальшому проходженні через це «вікно» для буріння свердловини, виходячи з міжнародних практик та досвіду в галузі більше 50 років, щодо використання клина-відхилювача з збільшеним кутом нахилу, понад 2 градуси:
Застереження:
«Вікно» матиме меншу довжину.
Інтенсивність набору кривизни стовбуру свердловини, на виході з «Вікна» суттєво збільшується.
Збільшуються вимоги до підбору жорскості компоновки низу брильної колони.
Можливі операційні ускладненя в процесі вирізання «вікна» в обсадній колоні та при подальшому проходженні через це «вікно» для буріння свердловини
Через меншу довжину вікна, можуть бути прихоплення бурового інструменту, що може призвести до втрати всього стовбуру свердловини
Через більшу інтенсивність набору кривизни стовбуру свердловини, на виході з «Вікна» можуть бути ускладнення пов’язані з ймовірною поломкою або непроходженням через «Вікно» або застряганням бурового інструменту, яке спускається в свердловину, а саме: бурильні труби, елементи компоновок низу бурильної колони, геофізичне обладнання, обсадних колон тощо.
Через більший кут нахилу та інтенсивність набору кривизни стовбуру свердловини, на виході з «Вікна» додатково можуть бути ускладнення в використанні обтяжувальних бурильних труб разом з калібраторами лопастними спіральними чи гладкими, що в свою чергу може зменшити ефективність та швидкість буріння та погіршити якість стовбура свердловини

3. Відповідно до пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178 (зі змінами, далі – Особливості) Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей;
Аналогічне за змістом положення містяться у п. 3 р. V Тендерної документації «Відхилення тендерних пропозиції».
Проте, Замовником проігноровані наведені положення законодавства та Тендерної документації та неправомірно ухвалено рішення про визнання переможця відкритих торгів.

4. Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом. Забороняється зловживання правами, у тому числі правом на оскарження рішень, дії чи бездіяльності замовника (ч. 4, 5 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»).
Застосувавши дискримінаційний підхід у цій процедурі закупівлі , а саме – неправомірно визначивши ТОВ "ПАЙЛОТ ДРІЛЛІНҐ ТЕКНОЛОДЖІЗ" переможцем відкритих торгів, незважаючи на невідповідність вимогам Тендерної документації, з підстав наведених у Оскаржуваному рішенні, Замовник порушив право Скаржника на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та недискримінацію учасників та рівне ставлення до них.
Зазначені дії Замовника є порушенням принципів здійснення закупівель, передбачених ст. 5 Закону.

5. Відповідно до абзацу 4 ч. 8 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після розгляду тендерних пропозицій, порядок якого передбачений частиною дванадцятою статті 29 цього Закону, подаються протягом п’яти днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель протоколу розгляду тендерних пропозицій, у разі якщо оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону.
Відповідно до абзацу третього пункту 59 Особливостей скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.

Отже, кінцевий строк для подання скарг на рішення Уповноваженої особи АТ «Укргазвидобування» (код за ЄДРПОУ: 30019775) (протокол №009 від 08.01.2025 р.) про відхилення тендерної пропозиції встановлено 13 січня 2025 року о 00:00 за київським часом.

6. Відповідно до частини 18 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Наведені вище обставини свідчать про наявність підстав для задоволення цієї Скарги. Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника на нашу думку можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати своє рішення про визначення ТОВ "ПАЙЛОТ ДРІЛЛІНҐ ТЕКНОЛОДЖІЗ" переможцем даної процедури закупівлі..
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір