-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Пакети мережевого програмного забезпечення (Програмна продукція Microsoft Azure)
Торги не відбулися
1 631 088.35
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 16 310.88 UAH
мін. крок: 1% або 16 310.88 UAH
Період оскарження:
27.11.2024 17:40 - 17.01.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Номер:
b232ee525a8e441cbd29c4b8ea08de25
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-11-27-017643-a.c1
Назва:
Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Доказ 1. Презентація Microsoft Azure Services 101 - External.pdf 05.12.2024 14:24
- Доказ 3. тд_24_325_додаток_1_технічні вимоги.docx 05.12.2024 14:24
- Доказ 2. тд_24_325.docx 05.12.2024 14:24
- Доказ 5. тд_24_325_додаток_4_проєкт договору.docx 05.12.2024 14:24
- ДЕ НОВО. Скарга_Укртрансгаз (умови документації).pdf 05.12.2024 14:24
- Доказ 4. тд_24_325_додаток_2_перелік інформації.docx 05.12.2024 14:24
- Доказ 1. Презентація Microsoft Azure Services 101 - External.pdf.p7s 05.12.2024 14:24
- ДЕ НОВО. Скарга_Укртрансгаз (умови документації).pdf.p7s 05.12.2024 14:24
- sign.p7s 05.12.2024 14:25
- Доказ 1. Презентація Microsoft Azure Services 101 - External (укр).pdf.p7s 10.12.2024 14:30
- ДЕ НОВО. Супроводжувальний лист до перекладу презентації Майкрософт.pdf.p7s 10.12.2024 14:30
- Доказ 1. Презентація Microsoft Azure Services 101 - External (укр).pdf 10.12.2024 14:30
- ДЕ НОВО. Супроводжувальний лист до перекладу презентації Майкрософт.pdf 10.12.2024 14:30
- ДЕ НОВО. Коментарі до пояснень Укртрансгаз на скаргу.pdf.p7s 16.12.2024 00:57
- ДЕ НОВО. Коментарі до пояснень Укртрансгаз на скаргу.pdf 16.12.2024 00:57
- рішення від 09.12.2024 № 19432.pdf 09.12.2024 17:08
- Про надання інформації та документів Скаржнику від 09.12.2024 № 1982.pdf 09.12.2024 17:09
- Інформація про резолютивну частину рішення від 16.12.2024 № 19952.pdf 17.12.2024 12:21
- рішення від 16.12.2024 № 19952.pdf 18.12.2024 18:48
- Пояснення по суті скарги.pdf 11.12.2024 17:37
- Пояснення по суті скарги.docx 11.12.2024 17:37
- Лист майкрософт.pdf 11.12.2024 17:37
Дата прийняття скарги до розгляду:
05.12.2024 15:42
Дата розгляду скарги:
16.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
09.12.2024 17:10
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
18.12.2024 18:51
Дата виконання рішення Замовником:
14.01.2025 15:23
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №19952-р/пк-пз від 16.12.2024 по скарзі Товариства з обмеженою відповідальністю "ДЕ НОВО" (код ЄДРПОУ: 35877574) від 05 грудня 2024 № UA-2024-11-27-017643-a.c1 Замовником внесено зміни до тендерної документації по процедурі закупівлі «Пакети мережевого програмного забезпечення (Програмна продукція Microsoft Azure)» (номер процедури закупівлі в електронній системі закупівель UA-2024-11-27-017643-a).
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
63886087ed5e46c089d99d29baa06e6e
Заголовок пункту скарги:
предмет Закупівлі – передплата за невідомий перелік сервісів
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги:
Згідно предмету закупівлі, закуповується: «Пакети мережевого програмного забезпечення (Програмна продукція Microsoft Azure)»
Згідно Таблиці Додатку I до тендерної документації Замовника, закуповується:
№
п/п Наймену-вання Найменування
технічних та якісних
характеристик Характеристики, встановлені Замовником
1. Azure prepayment Артикул 6QK-00001
Опис програмної продукції Програмна продукція для забезпечення користувачам доступу до хмарних обчислювальних потужностей Microsoft Azure з метою виконання обчислювальних завдань та зберігання даних протягом 12 місяців від дати постачання програмної продукції
Технічна (сервісна) підтримка від виробника програмної продукції надається на наступних умовах Складові сервісної підтримки:
• Отримання всіх необхідних оновлень від Виробника.
• Отримання основних та проміжних релізів програмного забезпечення через сайт Виробника, підтримка програмних кодів у актуальному стані відповідно до рекомендацій Виробника;
• Постійний (24х7) доступ до сайту виробника;
• Можливість реєстрації запитів у службі підтримки Виробника напряму без залучення торгівельного партнера.
• Термін дії технічної підтримки протягом 12 місяців від дати постачання програмної продукції
Строки передачі програмної продукції Найменування Кількість
примірників
Перший період:
Передача програмної продукції - 15 днів з дати підписання договору Azure prepayment 11
Другий період:
Передача програмної продукції - через 12 місяців від дати передачі програмної продукції у першому періоді Azure prepayment 11
Третій період:
Передача програмної продукції - через 12 місяців від дати передачі програмної продукції у другому періоді Azure prepayment 11
1) Згідно інформації на сторінці 17 презентації компанії Майкрософт (Доказ №1): «In cases where Azure is purchased under the Enterprise Agreement, upfront purchases are made against the generic Monetary Commitment SKU. This SKU (6QK-00001) is priced at $100/month (or local currency equivalent) and provides a simplified SKU against which a purchase can be made without having to select individual services/SKUs against which consumption is planned or may occur».
Переклад: «Якщо Azure купується за корпоративною угодою, авансові платежі здійснюються за загальним SKU Грошового зобов'язання. Цей SKU (6QK-00001) коштує $100 на місяць (або еквівалент у місцевій валюті) і являє собою спрощений SKU, за яким можна здійснити покупку без необхідності вибирати окремі служби/SKU, за якими планується або може відбутися споживання».
Тобто, «Azure prepayment 6QK-00001» — це модель оплати послуг Microsoft Azure, а саме: - це попередня оплата послуг Microsoft Azure (згідно умов Закупівлі – 11 шт. на три періоди по 12 місяців), яка дасть змогу Замовнику споживати невідомий перелік сервісів Microsoft Azure в невідомій кількості по прайсовим цінам Microsoft.
В таблиці Додатку I до ТД Замовник наводить опис програмної продукції «Azure prepayment»: «Програмна продукція для забезпечення користувачам доступу до хмарних обчислювальних потужностей Microsoft Azure з метою виконання обчислювальних завдань та зберігання даних протягом 12 місяців від дати постачання програмної продукції», при цьому не зазначається який перелік і яку кількість «хмарних обчислювальних потужностей Microsoft Azure» буде споживати Замовник після здійснення передплати «Azure prepayment».
Звертаємо увагу Комісії, що попередня оплата невизначеного переліку та невизначеної кількості послуг любого контрагента не гарантує, що на момент замовлення Замовником конкретного набору та кількості послуг, згідно прайс-листа контрагента, вартість такого набору послуг буде найменшою серед вартостей аналогічних послуг інших контрагентів.
Тобто, Замовник, фактично закуповуючи передплату за невизначений обсяг та кількість послуг за прайс-листом ОДНОГО з можливих Виробників послуг, порушує основні принципи публічних закупівель: максимальна економія, ефективність та пропорційність та добросовісна конкуренція серед учасників.
2) Згідно інформації на сторінці 5 презентації компанії Майкрософт (Доказ №1): «Microsoft Azure is an open and flexible cloud platform that enables customers to rapidly build, deploy and manage secure applications to scale, on premises, in the cloud or both. Leverage the skills you already have and the world’s most popular languages, tools, and frameworks».
Переклад: «Microsoft Azure - це відкрита та гнучка хмарна платформа, яка дає змогу клієнтам швидко створювати, розгортати й керувати безпечними додатками, масштабувати їх у приміщеннях, у хмарі або і там, і там. Використовуйте вже наявні навички та найпопулярніші у світі мови, інструменти та фреймворки».
Звертаємо увагу Комісії, що постачальниками гнучких хмарних платформ, які виконують вищеперераховані функції, є не тільки Microsoft Azure, а й Google Cloud Platform, Amazon Web Services (AWS), ТОВ «ДЕ НОВО» та інші.
Виходячи з вищезазначеного, предметом Закупівлі є Програмна продукція Azure prepayment 6QK-00001 у вигляді передплати Замовником доступу до хмарних обчислювальних потужностей Microsoft Azure (на три періоди по 12 місяців). Іншими словами, під назвою предмета Закупівлі «Програмна продукція Microsoft Azure», завуальовано один із способів оплати (передплата) за послуги хмарного сервісу Microsoft Azure. При цьому, Замовник не зазначає в тендерній документації ні переліку, ні обсягу хмарних обчислювальних потужностей, які плануються ним до споживання протягом трьох періодів по 12 місяців (і які враховувались при розрахунку бюджету Закупівлі), що не дає змоги Суб’єкту оскарження розрахувати та запропонувати Замовнику еквівалентну програмну продукцію у вигляді передплати доступу до хмарних обчислювальних потужностей ТОВ «ДЕ НОВО» (Суб’єкт оскарження).
За таких умов, прийняти участь у процедурі Закупівлі зможуть лише ті Учасники, які запропонують продукцію конкретного виробника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Суб’єкта оскарження.
ТОВ «ДЕ НОВО» (Суб’єкт оскарження) з 2012 року надає широкий спектр хмарних сервісів на базі власної хмарної платформи, розташованої у Центрі обробки даних, розміщеного в м. Києві по вул. Віктора Некрасова (Північно-Сирецька), буд. 1-3, підтвердженням чого є інформація на сайті Суб’єкта оскарження: https://denovo.ua/. Таким чином, Суб’єкт оскарження спроможний надати Замовнику еквівалентну предмету Закупівлі програмну продукцію у вигляді передплати доступу до хмарних обчислювальних потужностей ТОВ «ДЕ НОВО» (Суб’єкт оскарження).
Висновок:
Згідно частини 1 Статті 23 Закону «Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг)», але в Додатку «ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ І ЯКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» (Додаток I до ТД) відсутній опис технічних, кількісних та якісних характеристик хмарних обчислювальних потужностей, передплата доступу до яких є предметом закупівлі.
Суб’єкт оскарження має бажання взяти участь у Закупівлі, є здатним надати Замовнику Програмну продукцію у вигляді доступу до хмарних обчислювальних потужностей ТОВ «ДЕ НОВО» належним чином, але не в змозі прийняти участь в Закупівлі через неспроможність розрахувати вартість пропозиції без надання Замовником інформації про перелік та обсяг хмарних обчислювальних потужностей, які Замовник планує споживати впродовж трьох періодів по 12 місяців, що порушує законні права Суб’єкта оскарження на чесну та неупереджену конкуренцію.
Згідно Таблиці Додатку I до тендерної документації Замовника, закуповується:
№
п/п Наймену-вання Найменування
технічних та якісних
характеристик Характеристики, встановлені Замовником
1. Azure prepayment Артикул 6QK-00001
Опис програмної продукції Програмна продукція для забезпечення користувачам доступу до хмарних обчислювальних потужностей Microsoft Azure з метою виконання обчислювальних завдань та зберігання даних протягом 12 місяців від дати постачання програмної продукції
Технічна (сервісна) підтримка від виробника програмної продукції надається на наступних умовах Складові сервісної підтримки:
• Отримання всіх необхідних оновлень від Виробника.
• Отримання основних та проміжних релізів програмного забезпечення через сайт Виробника, підтримка програмних кодів у актуальному стані відповідно до рекомендацій Виробника;
• Постійний (24х7) доступ до сайту виробника;
• Можливість реєстрації запитів у службі підтримки Виробника напряму без залучення торгівельного партнера.
• Термін дії технічної підтримки протягом 12 місяців від дати постачання програмної продукції
Строки передачі програмної продукції Найменування Кількість
примірників
Перший період:
Передача програмної продукції - 15 днів з дати підписання договору Azure prepayment 11
Другий період:
Передача програмної продукції - через 12 місяців від дати передачі програмної продукції у першому періоді Azure prepayment 11
Третій період:
Передача програмної продукції - через 12 місяців від дати передачі програмної продукції у другому періоді Azure prepayment 11
1) Згідно інформації на сторінці 17 презентації компанії Майкрософт (Доказ №1): «In cases where Azure is purchased under the Enterprise Agreement, upfront purchases are made against the generic Monetary Commitment SKU. This SKU (6QK-00001) is priced at $100/month (or local currency equivalent) and provides a simplified SKU against which a purchase can be made without having to select individual services/SKUs against which consumption is planned or may occur».
Переклад: «Якщо Azure купується за корпоративною угодою, авансові платежі здійснюються за загальним SKU Грошового зобов'язання. Цей SKU (6QK-00001) коштує $100 на місяць (або еквівалент у місцевій валюті) і являє собою спрощений SKU, за яким можна здійснити покупку без необхідності вибирати окремі служби/SKU, за якими планується або може відбутися споживання».
Тобто, «Azure prepayment 6QK-00001» — це модель оплати послуг Microsoft Azure, а саме: - це попередня оплата послуг Microsoft Azure (згідно умов Закупівлі – 11 шт. на три періоди по 12 місяців), яка дасть змогу Замовнику споживати невідомий перелік сервісів Microsoft Azure в невідомій кількості по прайсовим цінам Microsoft.
В таблиці Додатку I до ТД Замовник наводить опис програмної продукції «Azure prepayment»: «Програмна продукція для забезпечення користувачам доступу до хмарних обчислювальних потужностей Microsoft Azure з метою виконання обчислювальних завдань та зберігання даних протягом 12 місяців від дати постачання програмної продукції», при цьому не зазначається який перелік і яку кількість «хмарних обчислювальних потужностей Microsoft Azure» буде споживати Замовник після здійснення передплати «Azure prepayment».
Звертаємо увагу Комісії, що попередня оплата невизначеного переліку та невизначеної кількості послуг любого контрагента не гарантує, що на момент замовлення Замовником конкретного набору та кількості послуг, згідно прайс-листа контрагента, вартість такого набору послуг буде найменшою серед вартостей аналогічних послуг інших контрагентів.
Тобто, Замовник, фактично закуповуючи передплату за невизначений обсяг та кількість послуг за прайс-листом ОДНОГО з можливих Виробників послуг, порушує основні принципи публічних закупівель: максимальна економія, ефективність та пропорційність та добросовісна конкуренція серед учасників.
2) Згідно інформації на сторінці 5 презентації компанії Майкрософт (Доказ №1): «Microsoft Azure is an open and flexible cloud platform that enables customers to rapidly build, deploy and manage secure applications to scale, on premises, in the cloud or both. Leverage the skills you already have and the world’s most popular languages, tools, and frameworks».
Переклад: «Microsoft Azure - це відкрита та гнучка хмарна платформа, яка дає змогу клієнтам швидко створювати, розгортати й керувати безпечними додатками, масштабувати їх у приміщеннях, у хмарі або і там, і там. Використовуйте вже наявні навички та найпопулярніші у світі мови, інструменти та фреймворки».
Звертаємо увагу Комісії, що постачальниками гнучких хмарних платформ, які виконують вищеперераховані функції, є не тільки Microsoft Azure, а й Google Cloud Platform, Amazon Web Services (AWS), ТОВ «ДЕ НОВО» та інші.
Виходячи з вищезазначеного, предметом Закупівлі є Програмна продукція Azure prepayment 6QK-00001 у вигляді передплати Замовником доступу до хмарних обчислювальних потужностей Microsoft Azure (на три періоди по 12 місяців). Іншими словами, під назвою предмета Закупівлі «Програмна продукція Microsoft Azure», завуальовано один із способів оплати (передплата) за послуги хмарного сервісу Microsoft Azure. При цьому, Замовник не зазначає в тендерній документації ні переліку, ні обсягу хмарних обчислювальних потужностей, які плануються ним до споживання протягом трьох періодів по 12 місяців (і які враховувались при розрахунку бюджету Закупівлі), що не дає змоги Суб’єкту оскарження розрахувати та запропонувати Замовнику еквівалентну програмну продукцію у вигляді передплати доступу до хмарних обчислювальних потужностей ТОВ «ДЕ НОВО» (Суб’єкт оскарження).
За таких умов, прийняти участь у процедурі Закупівлі зможуть лише ті Учасники, які запропонують продукцію конкретного виробника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Суб’єкта оскарження.
ТОВ «ДЕ НОВО» (Суб’єкт оскарження) з 2012 року надає широкий спектр хмарних сервісів на базі власної хмарної платформи, розташованої у Центрі обробки даних, розміщеного в м. Києві по вул. Віктора Некрасова (Північно-Сирецька), буд. 1-3, підтвердженням чого є інформація на сайті Суб’єкта оскарження: https://denovo.ua/. Таким чином, Суб’єкт оскарження спроможний надати Замовнику еквівалентну предмету Закупівлі програмну продукцію у вигляді передплати доступу до хмарних обчислювальних потужностей ТОВ «ДЕ НОВО» (Суб’єкт оскарження).
Висновок:
Згідно частини 1 Статті 23 Закону «Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг)», але в Додатку «ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ І ЯКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» (Додаток I до ТД) відсутній опис технічних, кількісних та якісних характеристик хмарних обчислювальних потужностей, передплата доступу до яких є предметом закупівлі.
Суб’єкт оскарження має бажання взяти участь у Закупівлі, є здатним надати Замовнику Програмну продукцію у вигляді доступу до хмарних обчислювальних потужностей ТОВ «ДЕ НОВО» належним чином, але не в змозі прийняти участь в Закупівлі через неспроможність розрахувати вартість пропозиції без надання Замовником інформації про перелік та обсяг хмарних обчислювальних потужностей, які Замовник планує споживати впродовж трьох періодів по 12 місяців, що порушує законні права Суб’єкта оскарження на чесну та неупереджену конкуренцію.
×
-
Назва доказу:
Презентація компанії Microsoft про сервіси Microsoft Azure та способи їх оплати з інформацією про програмний продукт, який є предметом Закупівлі, згідно Додатку 3 ТД.
-
Повʼязаний документ:
Доказ 1. Презентація Microsoft Azure Services 101 - External.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Просимо Комісію зобов’язати Замовника внести зміни в Додаток I до тендерної документації Замовника, а саме: додати інформацію про якісні та кількісні технічні характеристики хмарних обчислювальних потужностей, які Замовник планує споживати протягом трьох періодів по 12 місяців (і які враховувались при розрахунку бюджету Закупівлі), а також внести зміни в Проєкт договору (Додаток IV до тендерної документації) таким чином, щоб Сторони договору могли чітко фіксувати щомісячний перелік, кількість та вартість спожитих Замовником послуг за певний звітний період.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
8ed8234aea134ef2ad056e487fda2dfa
Заголовок пункту скарги:
Еквівалент Microsoft Azure
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Відповідно п.6 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації: «Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим характеристикам та вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником (згідно Додатку І до тендерної документації)».
Додаток І тендерної документації Замовника містить інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета Закупівлі, зокрема:
1) перша Таблиця Додатку І до ТД містить інформацію про код виробника саме компанії Microsoft (Microsoft part number) – «6QK-00001» та найменування – «Azure prepayment», яке визначає продукт саме компанії Microsoft. Також таблиця містить опис програмної продукції з зазначенням конкретного виробника, до якого не додано вираз "або еквівалент": «Програмна продукція для забезпечення користувачам доступу до хмарних обчислювальних потужностей Microsoft Azure з метою виконання обчислювальних завдань та зберігання даних протягом 12 місяців від дати постачання програмної продукції»;
2) друга Таблиця Додатку І до ТД містить найменування – «Azure prepayment», яке визначає продукт саме компанії Microsoft;
3) під таблицями Додатку І до ТД зазначено інформацію про технічну підтримку саме продуктів компанії Microsoft: «Технічна (сервісна) підтримка надається від виробника програмної продукції на умовах, які розміщено в мережі Інтернет для користувачів на електронному веб-сайті розробника програмної продукції https://azure.microsoft.com/en-us/support/plans/» та інформацію про оновлення саме продуктів компанії Microsoft: «Право на отримання Покупцем оновлень програмної продукції розміщено в мережі Інтернет для користувачів на електронному веб-сайті розробника програмної продукції https://azure.microsoft.com/en-us/support/plans/»;
Відповідно п.6 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації: «Кваліфікаційні критерії, встановлені у відповідності до статті 16 Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників встановленим вимогам згідно із законодавством, викладено у Додатку II до тендерної документації».
Додаток ІI тендерної документації Замовника містить інформацію про перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та вимоги до них, зокрема:
4) п.3.6. Додатку II до ТД містить вимогу підтвердити статус учасника по конкретній програмі ліцензування саме компанії Microsoft (яка не обов’язкова, у разі використання Учасником еквіваленту): надати «Сканована/-і копія/-ї листа від особи, яка має право дозволяти використання відповідного програмного забезпечення (правовласник), або її ексклюзивного офіційного представництва в Україні, що підтверджує статус учасника як офіційного представника, партнера або торгового посередника правовласника в Україні та те, що учасник має право поширення програмної продукції виробництва корпорації Microsoft на території України і має партнерський статус від компанії “Microsoft” рівня Licensing Solution Provider (LSP)».
Таким чином:
1) Додаток I до тендерної документації Замовника містить інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, які викладено з урахуванням обов’язкового надання Програмної продукції саме Microsoft Azure;
2) Додаток II до тендерної документації Замовника містить вимогу підтвердити статус учасників з урахуванням обов’язкового надання Програмної продукції саме Microsoft Azure;
3) Розрахунок ціни тендерної пропозиції (Додаток III до ТД) та Проєкт договору (Додаток IV до ТД) містять в своєму тексті посилання на обов’язкове надання Програмної продукції саме Microsoft Azure.
Разом з тим, відповідно до другого та третього абзаців п.6 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації:
«У разі якщо технічні специфікації містять посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами, після такого посилання слід вважати в наявності вираз «або еквівалент».
У разі наявності в технічній специфікації посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва після такого посилання слід вважати в наявності вираз «або еквівалент».».
Але абзац 2 частини 3 статті 23 Закону містить вираз «До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент"», що не було виконано Замовником в Додатках до тендерної документації.
В той же час частина 4 статті 23 Закону також відрізняється від того, що зазначив Замовник: «Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент"». В тендерній документації Замовника відсутнє відповідне обґрунтування посилання Замовником на конкретні марку (Azure) чи виробника (Microsoft) або на конкретний процес (Azure prepayment/передплата за послуги Azure) та/або відсутній вираз "або еквівалент" біля кожного з таких посилань, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Суб’єкта оскарження.
Еквівалентом вважається предмет закупівлі, який за своїми характеристиками та метою призначення повністю відповідає вимогам Замовника.
Суб’єкт оскарження вважає, що наявність в тендерній документації вищевказаних стандартних формулювань щодо «еквіваленту» не може вважатися виконанням вимог статті 23 Закону та вимог Закону в частині заборони дискримінації учасників, зважаючи на те, що технічні, якісні та кількісні характеристики предмета Закупівлі та вимоги щодо їх документального підтвердження складені Замовником таким чином, що унеможливлюють надання Замовнику іншої Програмної продукції, окрім Microsoft Azure. Таким чином, в учасників (в т.ч. Суб’єкта оскарження) відсутня реальна можливість запропонувати «еквівалент» предмета Закупівлі. Окрім, посилання на конкретну марку і виробника Програмної продукції - Microsoft Azure, тендерна документація Замовника містить вимоги підтвердження партнерства з виробником Програмного продукту. Враховуючи, що Суб’єкт оскарження є виробником власного програмного продукту, який є еквівалентом предмету Закупівлі, то виконання вимог Замовника щодо підтвердження партнерства з виробником програмного продукту, для Суб’єкта оскарження є неможливим.
Таким чином, Суб’єкт оскарження не спроможний виконати вимогу п.6 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника, згідно якої «Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим характеристикам та вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником (згідно Додатку І до тендерної документації)» та вимогу п.8 розділу ІІІ тендерної документації Замовника, згідно якої «Кваліфікаційні критерії, встановлені у відповідності до статті 16 Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників встановленим вимогам згідно із законодавством, викладено у Додатку II до тендерної документації.».
Враховуючи викладене, Замовник порушив вимоги частини четвертої статті 23 Закону.
Висновок:
За таких умов, взяти участь у Закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які спроможні надати Програмну продукцію Microsoft Azure, яка має код виробника компанії Microsoft – «6QK-00001» та найменування – «Azure prepayment», що підтверджується наданням партнерського статусу саме від компанії “Microsoft” рівня Licensing Solution Provider (LSP), що є дискримінаційним по відношенню до суб’єктів господарювання, у тому числі, Суб’єкта оскарження.
Згідно п.3 частини 2 Статті 22 Закону Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимоги про те, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників (частина 4 статті 5 Закону).
Згідно вимог частини 4 Статті 22 Закону «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників…».
Суб’єкт оскарження має бажання взяти участь у Закупівлі, тобто є здатним надавати Замовнику Програмну продукцію у вигляді доступу до хмарних обчислювальних потужностей ТОВ «ДЕ НОВО» з метою виконання обчислювальних завдань та зберігання даних Замовника, але не в змозі виконати окремих вимог Замовника, які суперечать Закону, що порушує законні права Суб’єкта оскарження на недискримінацію, рівне ставлення до усіх учасників Закупівлі (в т.ч. і до Суб’єкта оскарження) та на чесну, неупереджену конкуренцію.
Додаток І тендерної документації Замовника містить інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета Закупівлі, зокрема:
1) перша Таблиця Додатку І до ТД містить інформацію про код виробника саме компанії Microsoft (Microsoft part number) – «6QK-00001» та найменування – «Azure prepayment», яке визначає продукт саме компанії Microsoft. Також таблиця містить опис програмної продукції з зазначенням конкретного виробника, до якого не додано вираз "або еквівалент": «Програмна продукція для забезпечення користувачам доступу до хмарних обчислювальних потужностей Microsoft Azure з метою виконання обчислювальних завдань та зберігання даних протягом 12 місяців від дати постачання програмної продукції»;
2) друга Таблиця Додатку І до ТД містить найменування – «Azure prepayment», яке визначає продукт саме компанії Microsoft;
3) під таблицями Додатку І до ТД зазначено інформацію про технічну підтримку саме продуктів компанії Microsoft: «Технічна (сервісна) підтримка надається від виробника програмної продукції на умовах, які розміщено в мережі Інтернет для користувачів на електронному веб-сайті розробника програмної продукції https://azure.microsoft.com/en-us/support/plans/» та інформацію про оновлення саме продуктів компанії Microsoft: «Право на отримання Покупцем оновлень програмної продукції розміщено в мережі Інтернет для користувачів на електронному веб-сайті розробника програмної продукції https://azure.microsoft.com/en-us/support/plans/»;
Відповідно п.6 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації: «Кваліфікаційні критерії, встановлені у відповідності до статті 16 Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників встановленим вимогам згідно із законодавством, викладено у Додатку II до тендерної документації».
Додаток ІI тендерної документації Замовника містить інформацію про перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та вимоги до них, зокрема:
4) п.3.6. Додатку II до ТД містить вимогу підтвердити статус учасника по конкретній програмі ліцензування саме компанії Microsoft (яка не обов’язкова, у разі використання Учасником еквіваленту): надати «Сканована/-і копія/-ї листа від особи, яка має право дозволяти використання відповідного програмного забезпечення (правовласник), або її ексклюзивного офіційного представництва в Україні, що підтверджує статус учасника як офіційного представника, партнера або торгового посередника правовласника в Україні та те, що учасник має право поширення програмної продукції виробництва корпорації Microsoft на території України і має партнерський статус від компанії “Microsoft” рівня Licensing Solution Provider (LSP)».
Таким чином:
1) Додаток I до тендерної документації Замовника містить інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, які викладено з урахуванням обов’язкового надання Програмної продукції саме Microsoft Azure;
2) Додаток II до тендерної документації Замовника містить вимогу підтвердити статус учасників з урахуванням обов’язкового надання Програмної продукції саме Microsoft Azure;
3) Розрахунок ціни тендерної пропозиції (Додаток III до ТД) та Проєкт договору (Додаток IV до ТД) містять в своєму тексті посилання на обов’язкове надання Програмної продукції саме Microsoft Azure.
Разом з тим, відповідно до другого та третього абзаців п.6 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації:
«У разі якщо технічні специфікації містять посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами, після такого посилання слід вважати в наявності вираз «або еквівалент».
У разі наявності в технічній специфікації посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва після такого посилання слід вважати в наявності вираз «або еквівалент».».
Але абзац 2 частини 3 статті 23 Закону містить вираз «До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент"», що не було виконано Замовником в Додатках до тендерної документації.
В той же час частина 4 статті 23 Закону також відрізняється від того, що зазначив Замовник: «Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент"». В тендерній документації Замовника відсутнє відповідне обґрунтування посилання Замовником на конкретні марку (Azure) чи виробника (Microsoft) або на конкретний процес (Azure prepayment/передплата за послуги Azure) та/або відсутній вираз "або еквівалент" біля кожного з таких посилань, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Суб’єкта оскарження.
Еквівалентом вважається предмет закупівлі, який за своїми характеристиками та метою призначення повністю відповідає вимогам Замовника.
Суб’єкт оскарження вважає, що наявність в тендерній документації вищевказаних стандартних формулювань щодо «еквіваленту» не може вважатися виконанням вимог статті 23 Закону та вимог Закону в частині заборони дискримінації учасників, зважаючи на те, що технічні, якісні та кількісні характеристики предмета Закупівлі та вимоги щодо їх документального підтвердження складені Замовником таким чином, що унеможливлюють надання Замовнику іншої Програмної продукції, окрім Microsoft Azure. Таким чином, в учасників (в т.ч. Суб’єкта оскарження) відсутня реальна можливість запропонувати «еквівалент» предмета Закупівлі. Окрім, посилання на конкретну марку і виробника Програмної продукції - Microsoft Azure, тендерна документація Замовника містить вимоги підтвердження партнерства з виробником Програмного продукту. Враховуючи, що Суб’єкт оскарження є виробником власного програмного продукту, який є еквівалентом предмету Закупівлі, то виконання вимог Замовника щодо підтвердження партнерства з виробником програмного продукту, для Суб’єкта оскарження є неможливим.
Таким чином, Суб’єкт оскарження не спроможний виконати вимогу п.6 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника, згідно якої «Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим характеристикам та вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником (згідно Додатку І до тендерної документації)» та вимогу п.8 розділу ІІІ тендерної документації Замовника, згідно якої «Кваліфікаційні критерії, встановлені у відповідності до статті 16 Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників встановленим вимогам згідно із законодавством, викладено у Додатку II до тендерної документації.».
Враховуючи викладене, Замовник порушив вимоги частини четвертої статті 23 Закону.
Висновок:
За таких умов, взяти участь у Закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які спроможні надати Програмну продукцію Microsoft Azure, яка має код виробника компанії Microsoft – «6QK-00001» та найменування – «Azure prepayment», що підтверджується наданням партнерського статусу саме від компанії “Microsoft” рівня Licensing Solution Provider (LSP), що є дискримінаційним по відношенню до суб’єктів господарювання, у тому числі, Суб’єкта оскарження.
Згідно п.3 частини 2 Статті 22 Закону Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимоги про те, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників (частина 4 статті 5 Закону).
Згідно вимог частини 4 Статті 22 Закону «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників…».
Суб’єкт оскарження має бажання взяти участь у Закупівлі, тобто є здатним надавати Замовнику Програмну продукцію у вигляді доступу до хмарних обчислювальних потужностей ТОВ «ДЕ НОВО» з метою виконання обчислювальних завдань та зберігання даних Замовника, але не в змозі виконати окремих вимог Замовника, які суперечать Закону, що порушує законні права Суб’єкта оскарження на недискримінацію, рівне ставлення до усіх учасників Закупівлі (в т.ч. і до Суб’єкта оскарження) та на чесну, неупереджену конкуренцію.
×
-
Назва доказу:
Додаток IV до тендерної документації (ПРОЄКТ) Договір про закупівлю
-
Повʼязаний документ:
Доказ 5. тд_24_325_додаток_4_проєкт договору.docx
-
-
Назва доказу:
Додаток ІІ до тендерної документації Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та вимоги до них
-
Повʼязаний документ:
Доказ 4. тд_24_325_додаток_2_перелік інформації.docx
-
-
Назва доказу:
Додаток І до тендерної документації Технічні вимоги і якісні характеристики предмета закупівлі
-
Повʼязаний документ:
Доказ 3. тд_24_325_додаток_1_технічні вимоги.docx
-
-
Назва доказу:
тендерна документація Замовника до предмету закупівлі «Програмна продукція Microsoft Azure»
-
Повʼязаний документ:
Доказ 2. тд_24_325.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Просимо Комісію зобов’язати Замовника внести відповідні зміни (для усунення дискримінаційних вимог) в Додатки I-IV до тендерної документації та в предмет Закупівлі.