• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги зі зберігання та обробки даних у формі хмарного (віртуального) дата-центру за кодом ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 72310000-1 – Послуги з обробки даних; відповідний код – 72317000-0 – Послуги зі зберігання даних

Завершена

780 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 7 800.00 UAH
Період оскарження: 27.11.2024 15:59 - 04.12.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 4febd288bf8440ad905a7fa99bbaeba5
Ідентифікатор запиту: UA-2024-11-27-014927-a.a1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 11.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 03.12.2024 16:38
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 16.12.2024 13:04
Автор: ТОВ "ДЕ НОВО", Олена Васіна +380505379907, +380442009339 elena.vasina@de-novo.biz http://www.de-novo.biz/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 4a3041015c9a4fdcb95c73f4d27f947b
Заголовок пункту скарги: Резервний ЦОД
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Згідно п.4.2 Додатку 2 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики щодо закупівлі послуг зі зберігання та обробки даних у формі хмарного (віртуального) дата-центру» (далі – Тех.завдання) до тендерної документації Замовника, Учасник повинен надати:
«Інформаційно-телекомунікаційна система, на базі якої надаватимуться послуги, повинна являти собою сукупність апаратних та програмних компонентів, які розгортаються на декількох технічних майданчиках, а саме – основному та резервному ЦОД Учасника, бути атестованою на відповідність вимогам КСЗІ та забезпечувати захист інформації відповідно до вимог нормативних документів системи технічного захисту інформації України».

Звертаємо увагу Комісії Антимонопольного комітету України (далі – Комісія) на те, що, незважаючи на формулювання Замовника про необхідність, щоб ІКС Учасника була розгорнута на двох технічних майданчиках: основному та резервному ЦОД Учасника, в таблиці п.8 Тех.завдання (Додаток 2) не зазначено які ресурси ХЦОД повинні бути виділені в основному ЦОД і які ресурси ХЦОД повинні бути виділені в резервному ЦОД Учасника.
Відсутність інформації про перелік та кількість ресурсів ХЦОД, які Замовник планує до споживання в кожному з ЦОД, не дозволяє Суб’єкту оскарження розрахувати цінову пропозицію на Закупівлю, так як вартість ресурсів ХЦОД в різних ЦОД Суб’єкта оскарження, відрізняється.

Таким чином, участь в Закупівлі зможуть прийняти лише ті Учасники, вартість ресурсів ХЦОД яких є однаковою в різних ЦОД Учасників, що є дискримінаційним по відношенню до Суб’єкта оскарження.

Висновок:
Згідно п.3 частини 2 Статті 22 Закону Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимоги про те, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників (частина 4 статті 5 Закону).
Згідно вимог частини 4 Статті 22 Закону «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників…».

Суб’єкт оскарження має бажання взяти участь у Закупівлі, є здатним надати Замовнику Послуги зі зберігання та обробки даних у формі хмарного (віртуального) дата-центру належним чином, але не в змозі прийняти участь в Закупівлі через відсутність інформації про кількість ресурсів ХЦОД, які Замовник планує використовувати в резервному ЦОД (п.8 Додатку 2), що порушує законні права Суб’єкта оскарження на недискримінацію, рівне ставлення до усіх учасників Закупівлі (в т.ч. і до Суб’єкта оскарження) та на чесну, неупереджену конкуренцію.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 44ebecfc7d9d42aea323641256935fd5
Заголовок пункту скарги: Суперечливі умови технічного завдання
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Суб’єкт оскарження звертає увагу Комісії на наступне:
Згідно п.3.1 Додатку 2 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики щодо закупівлі послуг зі зберігання та обробки даних у формі хмарного (віртуального) дата-центру» (далі – Тех.завдання) до тендерної документації Замовника, від Учасників вимагається:
«Наявність ЦОД – основного та резервного. У випадку втрати працездатності основного ЦОД, Виконавець гарантує Замовнику наявність в резервному ЦОД необхідного об’єму ресурсів та можливість розгорнути сервіси з резервних копій на резервному ЦОД.»
В той же час, в рядку №4 таблиці «Мінімальний щомісячний об’єм споживання ресурсів ХЦОД Замовником» п.8 Тех.завдання (Додаток 2) зазначена потреба Замовника лише в одному віртуальному маршрутизаторі (транспортний вузол, який зв’язує внутрішню та зовнішню мережу), що свідчить про те, що Замовник не планує розподіляти ресурси ХЦОД (які зазначені в таблиці п.8 Додатку 2) між різним ЦОД, бо в такому випадку для кожного ЦОД потрібен був би окремий маршрутизатор.
Так як, згідно проєкту договору (Додаток 3 до ТД), збільшення кількості Послуг не передбачено:
«1.3. Об’єм Послуг визначено в Додатку № 1 до Договору, який є невід’ємною його частиною.
1.4. Обсяги закупівлі Послуг, що надаються за Договором, можуть бути зменшені Замовником залежно від реального фінансування видатків.»,
а також, враховуючи що згідно п.19 Особливостей:
«Істотні умови договору про закупівлю, …, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі…»,
робимо висновок, що Замовник не зможе одночасно використовувати основний і резервний ЦОД для отримання послуг, які є предметом Закупівлі, так як замовляє лише один віртуальний маршрутизаторі і під час дії договору не буде спроможний збільшити кількість ресурсів ХІОД.
Таким чином, в основному ЦОД мають надаватись усі послуги, які є предметом закупівлі (таблиця п.8 Тех.завдання):
№ Назва параметру Одиниця виміру Кількість
1 Обчислювальна потужність процесора для серверів (vCPU) * GHz 65
2 Оперативна пам'ять (vMEM) GB 100
3 Віртуальний диск, SSD ** GB 5000
4 Віртуальний маршрутизатор з функцією мережевого екрану та VPN шт 1
5 IP-адрес шт 4
6 Сервіс резервного копіювання шт 7
7 Сховище для зберігання (backup space) GB 5000
Але, якщо послуги «Сервіс резервного копіювання» та «Сховище для зберігання (backup space)» (рядки №6 та №7) надаються в основному ЦОД, то і резервні копії (які утворюються в результаті надання такої послуги) зберігаються в основному ЦОД.
В такому разі Виконавець буде неспроможний виконати вимогу Замовника, зафіксовану в п.3.1 Тех.завдання: «У випадку втрати працездатності основного ЦОД, Виконавець гарантує Замовнику … можливість розгорнути сервіси з резервних копій на резервному ЦОД», бо у разі втрати працездатності основного ЦОД буде втрачено і доступ до резервних копій, які зберігаються в основному ЦОД (див. схему нижче) і, як наслідок, розгорнути сервіси в резервному ЦОД (без наявності резервних копій) - неможливо.


Також варто зауважити, що в формулюванні п.3.1 Тех.завдання «У випадку втрати працездатності основного ЦОД, Виконавець гарантує Замовнику наявність в резервному ЦОД необхідного об’єму ресурсів та можливість розгорнути сервіси з резервних копій на резервному ЦОД» Замовник не надає якісного і кількісного вираження «необхідного об’єму ресурсів» в резервному ЦОД. Для того, щоб гарантувати наявність ресурсів в резервному ЦОД в любий момент впродовж виконання договору, Виконавцю необхідно «заморозити» «необхідний об’єм ресурсів». Тому, Учаснику для розрахунку ціни тендерної пропозиції, необхідно чіткі параметри для розрахунку: кількісні та якісні характеристики як ХЦОД розміщеного в основному ЦОД (надано Замовником в п.8 Тех.завдання), так і кількісні та якісні характеристики ХЦОД розміщеного в резервному ЦОД (не надано Замовником).

Виходячи з вищезазначеного, Суб’єкт оскарження не взмозі прийняти участь в Закупівлі, так як не взмозі підтвердити відповідність усім умовам технічної специфікації (через суперечливість вимог п.3.1 та п.8 Тех.завдання (Додаток 2 до ТД)) та не взмозі розрахувати цінову пропозицію на Закупівлю через відсутність інформації про кількість ресурсів ХЦОД, які Замовник вимагає «заморозити» в резервному ЦОД (згідно п.3.1 Тех.завдання), що є дискримінаційним по відношенню до Суб’єкта оскарження.

Висновок:
Згідно п.3 частини 2 Статті 22 Закону Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимоги про те, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників (частина 4 статті 5 Закону).
Згідно вимог частини 4 Статті 22 Закону «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників…».

Суб’єкт оскарження має бажання взяти участь у Закупівлі, є здатним надати Замовнику Послуги зі зберігання та обробки даних у формі хмарного (віртуального) дата-центру належним чином, але не в змозі прийняти участь в Закупівлі через суперечливість вимог п.3.1 та п.8 Тех.завдання (Додаток 2 до ТД)) та через відсутність інформації про кількість ресурсів ХЦОД, які Замовник вимагає «заморозити» в резервному ЦОД (згідно п.3.1 Тех.завдання), що порушує законні права Суб’єкта оскарження на недискримінацію, рівне ставлення до усіх учасників Закупівлі (в т.ч. і до Суб’єкта оскарження) та на чесну, неупереджену конкуренцію.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 2ec2dd2bec794edca50b4537b5a108a3
Заголовок пункту скарги: КСЗІ на резервний майданчик
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Згідно п.4.2 Додатку 2 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики щодо закупівлі послуг зі зберігання та обробки даних у формі хмарного (віртуального) дата-центру» (далі – Тех.завдання) до тендерної документації Замовника:
«Послуги зі зберігання та обробки даних у формі хмарного (віртуального) дата-центру повинні здійснюватися з фізично ізольованого сегмента хмари, що атестована на відповідність вимогам Комплексної Системи Захисту Інформації (КСЗІ). Інформаційно-телекомунікаційна система, на базі якої надаватимуться послуги, повинна являти собою сукупність апаратних та програмних компонентів, які розгортаються на декількох технічних майданчиках, а саме – основному та резервному ЦОД Учасника, бути атестованою на відповідність вимогам КСЗІ та забезпечувати захист інформації відповідно до вимог нормативних документів системи технічного захисту інформації України».

Звертаємо увагу Комісії на те, що, Інформаційно-комунікаційна система (ІКС) Суб’єкта оскарження, на базі якої надаватимуться послуги, являє собою сукупність апаратних та програмних компонентів, які розгортаються на декількох технічних майданчиках, а саме – основному та резервному ЦОД Суб’єкта оскарження (як того вимагає Замовник), при цьому: хмарна ІКС, яка розташована в основному ЦОД, атестована на відповідність вимогам КСЗІ та забезпечує захист інформації відповідно до вимог нормативних документів системи технічного захисту інформації України з 2016 року, а хмарна ІКС, яка розташована в резервному ЦОД, знаходиться в процесі атестації на відповідність вимогам КСЗІ.
Варто зазначити, що Суб’єкт оскарження першим в Україні побудував (в 2012 році) та атестував на відповідність вимогам КСЗІ (в 2016 році) інформаційно-телекомунікаційну систему «Хмарний центр обробки даних ТОВ «ДЕ НОВО» (доказ №3 - Атестат відповідності КСЗІ від 2016 року), яка була успішно переатестована в 2021 році (доказ №4 - Атестат відповідності КСЗІ від 2021 року), що підтверджує наявний у Суб’єкта оскарження досвід та експертні знання щодо побудови систем захисту інформації відповідно до вимог нормативних документів системи технічного захисту інформації України, який Суб’єкт оскарження застосував і при побудові хмарної ІКС в резервному ЦОД.
Окремо звертаємо увагу, що згідно технічної специфікації (п.8. Тех.завдання), усі послуги, які є предметом закупівлі повинні надаватись в основному ЦОД Виконавця. Резервний ЦОД Виконавця Замовник планує використовувати лише у разі «втрати працездатності основного ЦОД» (згідно п.3.1 Тех.завдання).

Таким чином, Суб’єкт оскарження, маючи необхідну матеріально-технічну базу, обладнання та технології для надання послуг, які є предметом Закупівлі, не взмозі прийняти участь в Закупівлі через відсутність (на поточний момент, так як знаходиться на стадії його отримання) Атестату відповідності КСЗІ на хмарну ІКС, яка розміщується в резервному ЦОД (при цьому, вірогідність використання Замовником хмарної ІКС в резервному ЦОД безмежно мала, так як згідно п.3.4 Тех.завдання «Надійність ЦОД (доступ до ресурсів) на якому розташований майданчик має відповідати вимогам не гірше TIA942 (2014) Rated 3 та/або Uptime Institute TIER 3», а це означає, що відмовостійкість основного ЦОД складає 99.982%, відповідно вірогідність використання резервного ЦОД - 0,018%), що є дискримінаційним по відношенню до Суб’єкта оскарження.

Висновок:
Згідно п.3 частини 2 Статті 22 Закону Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимоги про те, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників (частина 4 статті 5 Закону).
Згідно вимог частини 4 Статті 22 Закону «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників…».

Суб’єкт оскарження має бажання взяти участь у Закупівлі, є здатним надати Замовнику Послуги зі зберігання та обробки даних у формі хмарного (віртуального) дата-центру належним чином, але не в змозі прийняти участь в Закупівлі через дискримінаційну вимогу п.4.2, що порушує законні права Суб’єкта оскарження на недискримінацію, рівне ставлення до усіх учасників Закупівлі (в т.ч. і до Суб’єкта оскарження) та на чесну, неупереджену конкуренцію.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: a7e03176c94c459b84f0476ff2c784d8
Заголовок пункту скарги: Умови міграції.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Згідно п.9.1 Додатку 2 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики щодо закупівлі послуг зі зберігання та обробки даних у формі хмарного (віртуального) дата-центру» (далі – Тех.завдання) до тендерної документації Замовника:
«Переможець закупівлі/Виконавець власними силами та засобами в термін до 01 січня 2025 року здійснює міграцію існуючих інформаційно-комунікаційних систем Замовника та їх тестування на власному об’єкті інфраструктури хмарного (віртуального) дата-центру».

Звертаємо увагу Комісії на те, що, Суб’єкт оскарження не взмозі гарантувати «здійснення міграціі існуючих інформаційно-комунікаційних систем Замовника та їх тестування на власному об’єкті інфраструктури хмарного (віртуального) дата-центру» до 01 січня 2025, так як залишається невідомою дата підписання договору і Суб’єкт оскарження не може вплинути на дану обставину. Враховуючи період оскарження умов тендерної документації, невизначений період на проведення аукціону, кваліфікації і визначення переможця, можливі періоди оскарження результатів кваліфікації та результатів вибору переможця, неможливо гарантувати виконання вимоги, зазначеної в п.9.1 у встановлений Замовником термін – до 01 січня 2025 року.

Також, згідно п.9.4 Тех.завдання: «До виконання міграції можуть бути залучені фахівці Замовника».
Окремо, звертаємо увагу Комісії, що Суб’єкт оскарження не може гарантувати «здійснення міграціі існуючих інформаційно-комунікаційних систем Замовника та їх тестування на власному об’єкті інфраструктури хмарного (віртуального) дата-центру» без отримання необхідних доступів від Замовника та активній взаємодії з профільними спеціалістами Замовника (про що пише ще один потенційний учасник Закупівлі в своїх звернення до Замовника на майданчику Прозорро). Таким чином, для виконання міграції, Замовник повинен гарантувати надання необхідних доступів до власної інфраструктури та гарантувати активну взаємодію з фахівцями Замовника, а не робити припущення про можливість (або неможливість) залучення фахівців Замовника до процесу міграції.

Виходячи з вищезазначеного, Суб’єкт оскарження не взмозі прийняти участь в Закупівлі, так як не взмозі підтвердити відповідність умовам розділу 9 технічної специфікації (виконання міграції до 01.01.2025 та виконання міграції без гарантованої взаємодії з Замовником), що є дискримінаційним по відношенню до Суб’єкта оскарження.

Висновок:
Згідно п.3 частини 2 Статті 22 Закону Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимоги про те, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників (частина 4 статті 5 Закону).
Згідно вимог частини 4 Статті 22 Закону «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників…».

Суб’єкт оскарження має бажання взяти участь у Закупівлі, є здатним надати Замовнику Послуги зі зберігання та обробки даних у формі хмарного (віртуального) дата-центру належним чином, але не в змозі прийняти участь в Закупівлі через дискримінаційну вимогу п.9.1 та відсутність гарантій в п.9.4 Тех.завдання, що порушує законні права Суб’єкта оскарження на недискримінацію, рівне ставлення до усіх учасників Закупівлі (в т.ч. і до Суб’єкта оскарження) та на чесну, неупереджену конкуренцію.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації