• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

72260000-5 Послуги, пов’язані з програмним забезпеченням Програмний продукт у вигляді онлайн-сервісу Microsoft Azure

Інформація, що вимагається частиною 2 статті 21 Закону України «Про публічні закупівлі», яка не вказана в оголошенні про проведення відкритих торгів, у зв’язку із відсутністю технічної можливості, вказана у тендерній документації.

Торги не відбулися

73 418 930.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 734 189.30 UAH
Період оскарження: 26.11.2024 18:28 - 10.01.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації

Номер: 24e935714859497d80fd9bfffaf2e119
Ідентифікатор запиту: UA-2024-11-26-018221-a.b1
Назва: Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 11.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 03.12.2024 16:25
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 13.12.2024 17:42
Дата виконання рішення Замовником: 06.01.2025 14:03
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення виконано. Зміни внесено.
Автор: ТОВ "ДЕ НОВО", Олена Васіна +380505379907, +380442009339 elena.vasina@de-novo.biz http://www.de-novo.biz/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 1c97aebcb10c47af9055f52a30b63406
Заголовок пункту скарги: предмет Закупівлі – передплата за невідомий перелік сервісів
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: Згідно п.1.9 Додатку 3 тендерної документації Замовника, закуповується:
«1.9. Кількісні та якісні характеристики предмету закупівлі наведені у Таблиці 1:
Таблиця 1
№ Найменування ПП, яке вимагає Замовник
Найменування ПП, запропонованої Учасником
(заповнюється Учасником) Одиниця виміру/метрика ліцензування Кількість (на одиницю техніки або клієнтських) (одиниці) Microsoft part number
Найменування ліцензії
Загальні характеристики

1 Програмний продукт у вигляді онлайн-сервісу Microsoft Azure (на 23 місяці) шт 770
6QK-00001
Azure prepayment Рішення на базі інтернет-платформи служб хмарних обчислень та сховищ даних Microsoft Azure
»

1) Згідно інформації на сторінці 17 презентації компанії Майкрософт (Доказ №1): «In cases where Azure is purchased under the Enterprise Agreement, upfront purchases are made against the generic Monetary Commitment SKU. This SKU (6QK-00001) is priced at $100/month (or local currency equivalent) and provides a simplified SKU against which a purchase can be made without having to select individual services/SKUs against which consumption is planned or may occur».
Переклад: «Якщо Azure купується за корпоративною угодою, авансові платежі здійснюються за загальним SKU Грошового зобов'язання. Цей SKU (6QK-00001) коштує $100 на місяць (або еквівалент у місцевій валюті) і являє собою спрощений SKU, за яким можна здійснити покупку без необхідності вибирати окремі служби/SKU, за якими планується або може відбутися споживання».
Тобто, «Azure prepayment 6QK-00001» — це модель оплати послуг Microsoft Azure, а саме: - це попередня оплата послуг Microsoft Azure (згідно умов Закупівлі – на 23 місяці), яка дасть змогу Замовнику споживати будь-які сервіси Microsoft Azure по прайсовим цінам Microsoft.
Звертаємо увагу Комісії, що попередня оплата невизначеного переліку та невизначеної кількості послуг любого контрагента не гарантує, що на момент замовлення Замовником конкретного набору та кількості послуг, згідно прайс-листа контрагента, вартість такого набору послуг буде найменшою серед вартостей аналогічних послуг інших контрагентів.
Тобто, Замовник, фактично закуповуючи передплату за невизначений обсяг та кількість послуг за прайс-листом ОДНОГО з можливих Виробників послуг, порушує основні принципи публічних закупівель: максимальна економія, ефективність та пропорційність та добросовісна конкуренція серед учасників.

2) Згідно інформації на сторінці 5 презентації компанії Майкрософт (Доказ №1): «Microsoft Azure is an open and flexible cloud platform that enables customers to rapidly build, deploy and manage secure applications to scale, on premises, in the cloud or both. Leverage the skills you already have and the world’s most popular languages, tools, and frameworks».
Переклад: «Microsoft Azure - це відкрита та гнучка хмарна платформа, яка дає змогу клієнтам швидко створювати, розгортати й керувати безпечними додатками, масштабувати їх у приміщеннях, у хмарі або і там, і там. Використовуйте вже наявні навички та найпопулярніші у світі мови, інструменти та фреймворки».
Звертаємо увагу Комісії, що постачальниками гнучких хмарних платформ, які виконують вищеперераховані функції, є не тільки Microsoft Azure, а й Google Cloud Platform, Amazon Web Services (AWS), ТОВ «ДЕ НОВО» та інші.

Виходячи з вищезазначеного, предметом Закупівлі є Програмний продукт у вигляді передплати Замовником онлайн-сервісу Microsoft Azure (на 23 місяці) за використання сервісів платформи хмарних обчислень Microsoft Azure. Іншими словами, під назвою предмета Закупівлі «Програмний продукт у вигляді онлайн-сервісу Microsoft Azure», завуальовано один із способів оплати (передплата) за послуги хмарного сервісу Microsoft Azure. При цьому, Замовник не зазначає в тендерній документації ні переліку, ні обсягу хмарних сервісів, які плануються ним до споживання протягом 23 місяців (і які враховувались при розрахунку бюджету Закупівлі), що не дозволяє Суб’єкту оскарження розрахувати та запропонувати Замовнику еквівалентний програмний продукт у вигляді передплати сервісів хмарної платформи ТОВ «ДЕ НОВО» (Суб’єкт оскарження).

За таких умов, прийняти участь у процедурі Закупівлі зможуть лише ті Учасники, які запропонують продукцію конкретного виробника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Суб’єкта оскарження.

ТОВ «ДЕ НОВО» (Суб’єкт оскарження) з 2012 року надає широкий спектр хмарних сервісів на базі власної хмарної платформи, розташованої у Центрі обробки даних, розміщеного в м. Києві по вул. Віктора Некрасова (Північно-Сирецька), буд. 1-3, підтвердженням чого є інформація на сайті Суб’єкта оскарження: https://denovo.ua/. Таким чином, Суб’єкт оскарження спроможний надати Замовнику еквівалентний предмету Закупівлі програмний продукт у вигляді передплати сервісів хмарної платформи ТОВ «ДЕ НОВО» (Суб’єкт оскарження).


Висновок:
Згідно частини 1 Статті 23 Закону «Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг)», але в Додатку «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики» (Додаток 3 до ТД) відсутній опис технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі у вигляді онлайн-сервісу на базі платформи хмарних обчислень.

Суб’єкт оскарження має бажання взяти участь у Закупівлі, є здатним надати Замовнику Програмний продукт у вигляді онлайн-сервісу на базі платформи хмарних обчислень ТОВ «ДЕ НОВО» належним чином, але не в змозі прийняти участь в Закупівлі через неспроможність розрахувати вартість пропозиції без надання Замовником інформації про перелік та обсяг онлайн-сервісів на базі платформи хмарних обчислень, які Замовник планує споживати впродовж 23 місяців, що порушує законні права Суб’єкта оскарження на чесну та неупереджену конкуренцію.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: eecd9a18c30f4c2588b66a502797a71b
Заголовок пункту скарги: Еквівалент Microsoft Azure
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно п.6 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації: «Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі згідно з пунктом третім частиною другою статті 22 Закону, викладеним у Додатку 3 до цієї тендерної документації.».
Додаток 3 тендерної документації Замовника містить інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета Закупівлі, зокрема:
1) п.1.1. Додатку 3 ТД містить посилання не тільки на назву онлайн-сервісу Microsoft Azure, а й визначає, що такий сервіс повинен розміщуватись в центрах обробки даних саме компанії Microsoft: «Програмний продукту у вигляді онлайн-сервісу Microsoft Azure (далі ПП) – це рішення на базі масштабної інтернет-платформи служб хмарних обчислень, що розміщується в центрах обробки даних Microsoft та включає в себе операційну систему для хмарних обчислень і набір служб для розробників»;
2) п.1.2. Додатку 3 ТД містить інформацію про назву програми ліцензування онлайн-сервісу Microsoft Azure - SCE (Server and Cloud Enrollment), яка дійсна лише для продуктів Microsoft: «Ліцензування ПП має відбуватись за програмою SCE (доповнення у діючу угоду 72376468)»;
3) п.1.9. Додатку 3 ТД має назву «Кількісні та якісні характеристики програмних продуктів Microsoft» та містить інформацію про код виробника саме компанії Microsoft (Microsoft part number) – «6QK-00001» та найменування ліцензії – «Azure prepayment», яке визначає продукт саме компанії Microsoft;
4) п.2.2. Додатку 3 ТД містить вимогу до програмних продуктів саме Microsoft: Суб’єкт оскарження повинен надати «Документ з інформацією, що Учасник має дійсну угоду на момент подання тендерної пропозиції («Licensing Solution Partner Agreement») з Microsoft (включаючи підрозділи чи філіали цієї компанії), яка надає Учаснику повноваження забезпечувати клієнтів на території України ліцензованим програмним продуктом Майкрософт відповідно до Угоди Майкрософт «Enterprise Agreement»»;

Таким чином, Додаток 3 тендерної документації Замовника містить інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, які викладено з урахуванням обов’язкового надання Програмного продукту у вигляді онлайн-сервісу саме Microsoft Azure.

Разом з тим, відповідно першого абзацу Додатку 3: «На виконання вимог абзацу 2 частини 3 та частини 4 статті 23 Закону, після посилання у цьому додатку на стандартні характеристики чи технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації, або національними стандартами, нормами та правилами, чи конкретну торгівельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника слід доповнити та читати і сприймати з виразом «або еквівалент».».
Але абзац 2 частини 3 статті 23 Закону містить вираз «До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент"», що не було виконано Замовником в Додатку 3 тендерної документації.
В той же час частина 4 статті 23 Закону також відрізняється від того, що зазначив Замовник: «Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент"». В додатку 3 до тендерної документації Замовника відсутнє відповідне обґрунтування посилання Замовником на конкретні марку (Azure) чи виробника (Microsoft) або на конкретний процес (Azure prepayment/передплата за послуги Azure) та/або відсутній вираз "або еквівалент" біля кожного з таких посилань, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Суб’єкта оскарження.

Еквівалентом вважається предмет закупівлі, який за своїми характеристиками та метою призначення повністю відповідає вимогам Замовника.
Суб’єкт оскарження вважає, що наявність в тендерній документації вищевказаних стандартних формулювань щодо «еквіваленту» не може вважатися виконанням вимог статті 23 Закону та вимог Закону в частині заборони дискримінації учасників, зважаючи на те, що технічні, якісні та кількісні характеристики предмета Закупівлі та вимоги щодо їх документального підтвердження складені Замовником таким чином, що унеможливлюють надання Замовнику іншого Програмного продукту у вигляді онлайн-сервісу, окрім Microsoft Azure. Таким чином, в учасників (в т.ч. Суб’єкта оскарження) відсутня реальна можливість запропонувати «еквівалент» предмета Закупівлі. Окрім, посилання на конкретну марку і виробника Програмного продукту у вигляді онлайн-сервісу - Microsoft Azure, тендерна документація Замовника містить вимоги підтвердження партнерства з виробником Програмного продукту. Враховуючи, що Суб’єкт оскарження є виробником власного програмного продукту, який є еквівалентом предмету Закупівлі, то виконання вимог Замовника щодо підтвердження партнерства з виробником програмного продукту, для Суб’єкта оскарження є неможливим.

Таким чином, Суб’єкт оскарження не спроможний виконати вимогу п.6 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника, згідно якої «Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі згідно з пунктом третім частиною другою статті 22 Закону, викладеним у Додатку 3 до цієї тендерної документації.».

Враховуючи викладене, Замовник порушив вимоги частини четвертої статті 23 Закону.

Висновок:
За таких умов, взяти участь у Закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які спроможні надати Програмний продукт у вигляді онлайн-сервісу Microsoft Azure, по програмі ліцензування Microsoft Azure - SCE, який має код виробника компанії Microsoft – «6QK-00001» та найменування – «Azure prepayment» та який розміщується в центрах обробки даних Microsoft, що підтверджується наданням угоди саме «Licensing Solution Partner Agreement» з Microsoft, що є дискримінаційним по відношенню до суб’єктів господарювання, у тому числі, Суб’єкта оскарження.
Згідно п.3 частини 2 Статті 22 Закону Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимоги про те, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників (частина 4 статті 5 Закону).
Згідно вимог частини 4 Статті 22 Закону «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників…».
Суб’єкт оскарження має бажання взяти участь у Закупівлі, тобто є здатним надавати Замовнику Програмний продукт у вигляді онлайн-сервісу власного виробництва з оновленням та консультуванням, але не в змозі виконати окремих вимог Замовника, які суперечать Закону, що порушує законні права Суб’єкта оскарження на недискримінацію, рівне ставлення до усіх учасників Закупівлі (в т.ч. і до Суб’єкта оскарження) та на чесну, неупереджену конкуренцію.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації