• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

код ДК 021:2015 - 22210000-5 «Газети» (Періодичні видання на 2025 рік).

Торги відмінено

121 564.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 607.82 UAH
Період оскарження: 26.11.2024 17:13 - 01.12.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель

Номер: 52365fc3acd64c05b0294140164e6e40
Ідентифікатор запиту: UA-2024-11-26-017269-a.b1
Назва: Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 23.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 12.12.2024 18:02
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 24.12.2024 18:22
Автор: ТОВ "АП "Самміт - Дніпропетровськ", Самміт Дніпропетровськ +380563704423 golovkosha@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 1e411f96384f49058b041584ddc6c90c
Заголовок пункту скарги: Неправомірне відхилення тендерної пропозиції ТОВ АП «САММІТ-ДНІПРОПЕТРОВСЬК» та неправомірне розміщення повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей ТОВ «РІНРАЙЗ»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 26.11.2024 Міське комунальне підприємство «Хмельницькводоканал» (далі – Замовник) оголосило процедуру закупівлі відкриті торги (з врахуванням Особливостей) в електронній системі закупівель за предметом закупівлі: «код ДК 021:2015 - 22210000-5 «Газети» (Періодичні видання на 2025 рік), (далі – Процедура закупівлі).
Процедура закупівлі здійснюється відповідно до тендерної документації, затвердженої рішенням уповноваженої особи Замовника від 26.11.2024 № 413/2 (далі – Тендерна документація), Закону 922, Особливостей та інших нормативно правових актів, передбачених Тендерною документацією.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Агенція передплати «САММІТ-ДНІПРОПЕТРОВСЬК» (далі – Скаржник), у відповідності до виду своєї діяльності та досвіду поставки товару, що відповідає предмету закупівлі, взяло участь в Процедурі закупівлі та подало тендерну пропозицію через електронну систему закупівель до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Відповідно до пункту 39 Особливостей розкриття тендерних пропозицій здійснюється відповідно до статті 28 Закону 922 (положення абзацу 3 частини 1 та абзацу 2 частини 2 статті 28 Закону 922 не застосовуються).
Згідно абзацу 2 частини 1 статті 28 Закону 922 розкриття тендерних пропозицій/пропозицій з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям/умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, а також з інформацією та документами, що містять технічний опис предмета закупівлі, здійснюється автоматично електронною системою закупівель одразу після завершення електронного аукціону.
Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 05.12.2024.
Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь в закупівлі взяло 3 учасника, а саме:
- Скаржник з остаточною ціновою пропозицією 112 795,00 грн.;
- Товариство з обмеженою відповідальністю «РІНРАЙЗ» (далі – ТОВ «РІНРАЙЗ») з остаточною ціновою пропозицією 112 800,00 грн.;
- Фізична особа – підприємець Сисуєв Ігор Миколайович з остаточною ціновою пропозицією 120 484,00 грн.
За пунктом 41 Особливостей розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону 922 (положення частин 2, 12, 16, абзаців 2 і 3 частини 15 статті 29 Закону 922 не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 Особливостей.
Частиною 1 статті 29 Закону 922 визначено, що оцінка тендерних пропозицій/пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, шляхом застосування електронного аукціону.
Найбільш економічно вигідною пропозицією визначено тендерну пропозицію Скаржника. Рішенням уповноваженої особи Замовника від 05.12.2024, висвітленого зокрема протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 05.12.2024 № Т-5/5, (далі – Рішення про відхилення) тендерну пропозицію Скаржника відхилено.
Скаржник вважає Рішення про відхилення безпідставним, неправомірним, необ’єктивним та прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель з огляду на наступні фактори.

Відповідно до підпункту 3.1.1. пункту 1 розділу ІІІ Тендерної документації тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в Тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації, зокрема:
- інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям (Додаток №1);
- інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (частина 6 розділу ІІІ та Додаток №2 тендерної документації).

1. Згідно підпункту 3.5.1. та 3.5.2. пункту 5 розділу ІІІ Тендерної документації та розділу 1 Додатку 1 до Тендерної документації Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційному критерію (кваліфікаційним критеріям) відповідно до статті 16 Закону 922, з урахуванням пункту 28 Особливостей.
Замовником торгів встановлено наступні кваліфікаційні критерії до учасників процедури закупівлі:
1) Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Для підтвердження відповідності кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції наступні документи:
- Довідка, що підтверджує наявність в учасника процедури закупівлі досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору, яка виконана згідно Форми №1 Додатку №1 до Тендерної документації.
- Спосіб документального підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційному критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» визначається у Додатку №1 тендерної документації.
У довідці, що підтверджує наявність в учасника процедури закупівлі досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Учасник повинен зазначити наявність досвіду виконання договору, який підтверджує наявність в учасника досвіду щодо поставки товару (Газети).
Для підтвердження інформації, що зазначена у довідці, Учасник надає наступні документи скан-копію виконаного договору, що вказаний у довідці, включно зі всіма додатками/невід’ємними частинами до такого договору.
У складі своєї тендерної пропозиції Скаржник надав Довідку, що підтверджує наявність в учасника процедури закупівлі досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), від 02.12.2024 (далі – Довідка), у якій Скаржник зазначив:

№ п/п Замовник,
місцезнаходження,
№ телефону,
код ЄДРПОУ 1. № договору
2. Дата укладання договору
3. Предмет договору 1. Ціна договору 1. Результат поставки товарів (виконаний / виконується)
1 2 3 4 5
Комунальний заклад . культури «Дніпропетровська обласна універсальна наукова бібліотека імені (02216158) № 159 від 25.11.2019 р.
ДК 021:2015-22210000-5 246242,76, в т.ч. ПДВ-7479,53 грн виконаний

Варто зазначити, що ДК 021:2015-22210000-5 є безпосередньо кодом щодо товару – газети.
Водночас у складі своєї пропозиції Скаржник не завантажив сам аналогічний за предметом закупівлі договір, інформація про який міститься у Довідці.
У Рішенні про відхилення Замовник зауважив, що Скаржник у складі своєї пропозиції не надав аналогічний за предметом закупівлі договір, інформація про який міститься у Довідці.
Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Згідно частини 9 статті 26 Закону 922 учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей.
Щодо наведеної невідповідності в електронній системі закупівель Замовник не розмістив повідомлення з вимогою про її усунення. Замовником упущено цей момент і одразу відхилено пропозицію Скаржника. Тим самим Замовник порушив приписи пункту 43 Особливостей та частини 9 статті 26 Закону 922.
Враховуючи викладене тендерна пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена з наведених у Рішенні про відхилення підстав у цій частині.

2. Згідно підпункту 3.6.1. пункту 6 розділу ІІІ Тендерної документації учасник процедури закупівлі повинен надати у складі тендерної пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником у Додатку №2 до Тендерної документації.
Додатком 2 до Тендерної документації визначено технічні вимоги до предмета закупівлі, зокрема за назвами видань щодо 12 номенклатурних позицій, що визначені у розділі І Додатку 2 до Тендерної документації, та інші вимоги, що визначені у розділі ІІ Додатку 2 до Тендерної документації.
За підпунктом 2.2. пункту 2 розділу 3 Додатку 1 до Тендерної документації учасник у складі своєї пропозиції повинен надати інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (частина 6 розділу ІІІ та Додаток №2 тендерної документації) (надає підписаний Додаток 2).
Підпунктом 2.10. пункту 2 розділу 3 Додатку 1 до Тендерної документації передбачено, що Учасник процедури закупівлі повинен надати у складі тендерної пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником у Додатку №2 до Тендерної документації, саме:
- Строк поставки товару: з 01 січня 2025 року до 31 грудня 2025 року.
- Місце поставки товару: 29000, Україна, Хмельницька область, м. Хмельницький, вул. Водопровідна, 75.
- Усі видання повинні бути новими, якісними, непошкодженими відповідно до вимог санітарного законодавства, законодавства про захист прав споживачів, стандартів та технічних умов України.
- Поставка товару: Поставка Товару здійснюється кожного робочого дня, відповідно до терміну виходу кожного виду періодичного видання, згідно Каталогу видань України «Преса поштою». Час доставки Товару : з 8:00 до 17:00. (стосується друкованих видань).
- Дані для онлайн-доступів (логіни та паролі) надаються не пізніше ніж на 5 (п’ятий) робочий день з дати здійснення попередньої оплати.
- У вартість пропозиції входять всі супутні послуги (доставка, навантажувально-розвантажувальні роботи).
- Учасник зобов’язаний забезпечити доступ Замовника до електронних каталогів або журналів відповідно до умов, зазначених у Додатку, а саме в Таблиці 1.
- Учасник зобов'язується забезпечити Замовнику безперешкодний доступ до електронних видань у будь-який час, коли це буде необхідно. Забороняється встановлювати будь-які обмеження щодо доступу, наприклад, за часом, кількістю спроб входу чи технічними параметрами, які можуть бути накладені як самим Постачальником, так і іншими організаціями (наприклад, хостинг-провайдерами чи власниками платформ).
- Учасник забов’язаний для кожного електронного видання створити окремий обліковий запис або електронний кабінет. Наприклад, якщо є 4 електроних видання, потрібно налаштувати 4 окремих облікових записи. Як альтернатива, дозволяється створити один спільний кабінет, який забезпечуватиме доступ до всіх електронних видань одночасно. Важливо, що цей універсальний кабінет має забезпечити можливість одночасного доступу щонайменше для 4 користувачів (наприклад, через 4 комп'ютери).
Варто зазначити, що інформація про відповідність тендерної пропозиції учасника, яку повинен підтвердити учасник за вимогами підпункту 2.10. пункту 2 розділу 3 Додатку 1 до Тендерної документації, відповідає технічним вимогам розділу ІІ Додатку 2 до Тендерної документації.
У складі своєї тендерної пропозиції Скаржник надав файл «Тех специфікація.pdf» від 03.12.2024, у якому викладено та підписано інформацію за Додатком 2 до Тендерної документації (далі – Інформація), в тому числі і з умовами, що передбачені у розділі ІІ Додатку 2 до Тендерної документації.
У Рішенні про відхилення посилаючись на вимогу підпункту 2.10. пункту 2 розділу 3 Додатку 1 до Тендерної документації Замовник зазначив, що Скаржник не підтвердив відповідності тендерної пропозиції абзацам 2-10 підпункту 2.10. пункту 2 розділу 3 Додатку 1 до Тендерної документації, які водночас відповідають умовам розділу ІІ Додатку 2 до Тендерної документації.
Своєю чергою умовами Тендерної документації, зокрема умовами підпункту 2.10. пункту 2 розділу 3 Додатку 1 до Тендерної документації не визначено форми чи змісту інформації та документів, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником у Додатку №2 до Тендерної документації.
Виходячи зі змісту Інформації вбачається, що підписанням редакції Додатку №2 до Тендерної документації включно із розділом ІІ Додатку 2 до Тендерної документації Скаржник підтвердив відповідність своєї тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником у Додатку 2 до Тендерної документації, в тому числі за абзацами 2-10 підпункту 2.10. пункту 2 розділу 3 Додатку 1 до Тендерної документації. Умовами Тендерної документації не заборонялось подання пропозиції у наведений спосіб.
Таким чином тендерна пропозиція Скаржника повністю відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам Тендерної документації. Тому тендерна пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена в цій частині.

Варто наголосити, що ТОВ «РІНРАЙЗ» у складі своєї тендерної пропозиції надало файл «Тех.як.pdf», у якому викладено та підписано інформацію за Додатком 2 до Тендерної документації (далі – Інформація), в тому числі і з умовами, що передбачені у розділі ІІ Додатку 2 до Тендерної документації.
Іншого окремого документу, який би відповідав переконанням Замовника, які він виклав у Рішенні про відхилення щодо виконання підпункту 2.10. пункту 2 розділу 3 Додатку 1 до Тендерної документації, ТОВ «РІНРАЙЗ» у складі своєї тендерної пропозиції не надав.
Поряд з цим 09.12.2024 Замовник розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою до ТОВ «РІНРАЙЗ» про усунення невідповідності (далі – Вимога), у якому виклав посилання на редакцію вимоги підпункту 2.10. пункту 2 розділу 3 Додатку 1 до Тендерної документації та просив ТОВ «РІНРАЙЗ» усунути невідповідність в документі «тех.як.pdf», у зв`язку з чим ТОВ «РІНРАЙЗ» надається 24 години з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, що вимагається у Тендерної документації Замовника.
З наведених дій Замовника вбачається дискримінаційний підхід під час розгляду тендерних пропозицій учасників, а саме Скаржника та ТОВ «РІНРАЙЗ», що виражене в неоднаковому підході під час розгляду пропозицій Скаржника та ТОВ «РІНРАЙЗ», оскільки тендерну пропозицію Скаржника одразу відхилено за невідповідність, яку також умовно допущено ТОВ «РІНРАЙЗ», проте останньому надано можливість її виправити в порядку частини 9 статті 26 Закону 922. Тобто в діях замовника явно виражене порушення принципу здійснення закупівель - недискримінація учасників та рівне ставлення до них, що також перетікає в порушення наступного принципу - об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Крім того згідно абзацу 2 пункту 43 Особливостей під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Документ, що вимагається на виконання вимог підпунктів 2.2. та 2.10. пункту 2 розділу 3 Додатку 1 до Тендерної документації, відноситься до документів про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції. Виправлення у такому документі призведе до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Таким чином дії Замовника щодо розміщення в електронній системі закупівель Вимоги порушують приписи пункту 43 Особливостей. Тобто такі дії є неправомірними та визначаються як порушення законодавства у сфері публічних закупівель.

Відповідно до частини 1 статті 5 Закону 922 закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Оскільки тендерна пропозиція Скаржника неправомірно відхилена, а до ТОВ «РІНРАЙЗ» розміщено в електронній системі Вимогу щодо невідповідності, через яку відхилено пропозицію Скаржника, Рішення про відхилення та Вимога порушують право Скаржника на: участь в торгах, зокрема чесних та прозорих, здійснених за принципами закупівель, в тому числі недискримінації та рівного ставлення до учасників; об’єктивний та неупереджений розгляд тендерної пропозиції Скаржника; добросовісну конкуренцію; правомірне ведення своєї діяльності; перемогу в Процедурі закупівлі. Тобто Рішення про відхилення та Вимога підлягають скасуванню, оскільки вчинені з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, в тому числі принципу об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, а також недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Захист прав Скаржника можливий за допомогою подання цієї скарги до органу оскарження.

Згідно з частини 6 статті 10 Закону 922 доступ до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, є безоплатним та вільним. Інформація про закупівлю, визначена цим Законом, розміщується в електронній системі закупівель безоплатно через авторизовані електронні майданчики. Інформація про закупівлі, зазначена у частині першій цієї статті, оприлюднюється відповідно до вимог Закону України "Про доступ до публічної інформації", у тому числі у формі відкритих даних. В електронній системі закупівлі, крім інформації, зазначеної у частині першій цієї статті, може оприлюднюватися інша інформація.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника