-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Неетильований бензин
Завершена
1 159 800.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 3% або 34 794.00 UAH
мін. крок: 3% або 34 794.00 UAH
Період оскарження:
26.11.2024 11:30 - 21.12.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на умови тендерної документації
Номер:
817d2beaa43448b8a10ba6e3bb546a80
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-11-26-005672-a.c1
Назва:
Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга_30_11_2024_на умови ТД КП Комунгосп ДМР.pdf 30.11.2024 09:48
- Скарга_30_11_2024_на умови ТД UA-2024-11-26-005672-a.docx 30.11.2024 09:49
- Форма оголошення Замовника (5).pdf 30.11.2024 09:49
- Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf 30.11.2024 09:49
- Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf 30.11.2024 09:49
- sign.p7s 30.11.2024 09:49
- рішення від 03.12.2024 №19194.pdf 03.12.2024 16:51
- Інформація про резолютивну частину рішення від 10.12.2024 №19669.pdf 11.12.2024 13:06
- рішення від 10.12.2024 № 19669.pdf 13.12.2024 12:23
- Пояснення по суті скарги 05.12.2024 10:12
- Пояснення по суті скарги 05.12.2024 10:12
Дата прийняття скарги до розгляду:
30.11.2024 14:13
Дата розгляду скарги:
10.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
03.12.2024 16:51
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
13.12.2024 12:23
Дата виконання рішення Замовником:
19.12.2024 09:28
Коментар замовника щодо усунення порушень:
КП «Комунгосп» внесло зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "Неетильований бензин", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-11-26-005672-a, та виконало рішення комісії Антимонопольного комітету України №19669-р/пк-пз від 10.12.2024
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
807d782885c8476ca55f164fe55f5b44
Заголовок пункту скарги:
1. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо наявності у учасників партнерських договорів щодо користування АЗС та наявності АЗС у праві власності учасника та наявності у учасника талонів зразка учасника.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1.1. В Додатку 1 та Додатку № 2 до тендерної документації, Замовником встановлено вимогу щодо наявності у учасників партнерських договорів щодо користування АЗС та наявності АЗС у праві власності учасника та наявності у учасника талонів зразка учасника:
«2.1. Для відпуску товару за талонами зразка Учасника з АЗС Учасника, учасник повинен мати власні АЗС, розташовані, зокрема, на території міста Долина (при цьому, на території міста Долина учасник повинен забезпечити можливість відпуску товарів Замовнику на не менше ніж одній АЗС), Івано-Франківської області (при цьому, на території Івано-Франківської області учасник повинен забезпечити можливість відпуску товарів Замовнику на не менше ніж п’ятнадцяти АЗС, щонайменше одна з яких має знаходитись в селищі Вигода Івано-Франківської області), а також на АЗС Учасника по всій території України, за виключенням адміністративних одиниць, які віднесено до тимчасово окупованих територій, зокрема Донецька, Луганська та Херсонська області (при цьому, на території України, за виключенням адміністративних одиниць, які віднесено до тимчасово окупованих територій, зокрема Донецька, Луганська та Херсонська області, учасник повинен забезпечити можливість відпуску товарів Замовнику на не менше ніж трьохстах АЗС, щонайменше п’ять з яких мають знаходитись в м. Львів), та/або АЗС, які використовуються учасником на договірних умовах (на підставі договору, укладеного з суб’єктом господарювання (партнером), який безпосередньо здійснює відпуск палива (заправку автотранспорту) на АЗС за талонами зразка Учасника), розташовані, зокрема, на території міста Долина (при цьому, на території міста Долина учасник повинен забезпечити можливість відпуску товарів Замовнику на не менше ніж одній АЗС), Івано-Франківської області (при цьому, на території Івано-Франківської області учасник повинен забезпечити можливість відпуску товарів Замовнику на не менше ніж п’ятнадцяти АЗС, щонайменше одна з яких має знаходитись в селищі Вигода Івано-Франківської області), а також на АЗС Учасника по всій території України, за виключенням адміністративних одиниць, які віднесено до тимчасово окупованих територій, зокрема Донецька, Луганська та Херсонська області (при цьому, на території України, за виключенням адміністративних одиниць, які віднесено до тимчасово окупованих територій, зокрема Донецька, Луганська та Херсонська області, учасник повинен забезпечити можливість відпуску товарів Замовнику на не менше ніж трьохстах АЗС, щонайменше п’ять з яких мають знаходитись в м. Львів) – на підтвердження учасник має надати в складі ТП довідку на фірмовому бланку за підписом керівника або уповноваженої особи Учасника та відтиском печатки Учасника (за наявності) з переліком відповідних АЗС, зазначенням їх адреси, а також із зазначенням назви/торговельної марки (бренду), під якою працюють зазначені АЗС, та назви/торговельної марки (бренду) талонів, за якими відпускається товар, а також указанням найменування суб'єкта господарювання, який безпосередньо здійснює відпуск палива (заправку автотранспорту) за талонами зразка Учасника, щодо кожної зазначеної АЗС окремо (далі – Довідка про АЗС). Також учасник має надати скан-копію документу, який посвідчує його право власності або право господарського відання щодо АЗС, зазначених у Довідці про АЗС, а у разі, якщо АЗС, зазначені у Довідці про АЗС, знаходяться у користуванні – копію чинного договору оренди/лізингу/зберігання/надання послуг або партнерського договору, строк дії якого повинен становити не менше, ніж до 31.12.2024.
2.2. Для гарантування учасником здійснення заправлення автотранспорту Замовника суб'єктом господарювання, який безпосередньо здійснює відпуск палива (заправку автотранспорту) на АЗС за талонами зразка Учасника), зазначеним учасником у Довідці про АЗС, учасник у складі тендерної пропозиції надає оригінал листа-гарантії від такого суб’єкта господарювання, з гарантією цілодобового та безперебійного здійснення заправлення автотранспорту Замовника протягом усього терміну дії талонів, запропонованих учасником в даному тендері (лист-гарантія має містити посилання на номер оголошення про проведення процедури закупівлі, щодо якої подається тендерна пропозиція Учасника); такий лист повинен бути виданий на ім’я Замовника даної закупівлі та Учасника та повинен містити перелік АЗС, який має бути ідентичним переліку АЗС, вказаному учасником у Довідці про АЗС, а також має містити назву (бренд) під якою працюють зазначені АЗС, місцезнаходження (адресу) кожної АЗС та зразок копії (або оригіналів) талонів, за якими буде здійснюватися відпуск палива на вказаних АЗС, містити вихідний №, дату, ПІБ та номер телефону уповноваженої особи, що його підписала; на оригінал даного листа-гарантії накладається КЕП/УЕП уповноваженої особи, що його підписала у форматі, що дає можливість його перевірити.»
Дискримінаційна вимога в частині надання учасниками партнерських договорів щодо користування АЗС та наявності АЗС у праві власності учасника
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Замовником визначені вимога в частині наявності АЗС у праві влсності Учасника:
«. Для відпуску товару за талонами зразка Учасника з АЗС Учасника, учасник повинен мати власні АЗС, розташовані, зокрема, на території міста Долина (при цьому, на території міста Долина учасник повинен забезпечити можливість відпуску товарів Замовнику на не менше ніж одній АЗС), Івано-Франківської області (при цьому, на території Івано-Франківської області учасник повинен забезпечити можливість відпуску товарів Замовнику на не менше ніж п’ятнадцяти АЗС, щонайменше одна з яких має знаходитись в селищі Вигода Івано-Франківської області), а також на АЗС Учасника по всій території України»
А також встановлена вимога: «Також учасник має надати скан-копію документу, який посвідчує його право власності або право господарського відання щодо АЗС, зазначених у Довідці про АЗС, а у разі, якщо АЗС, зазначені у Довідці про АЗС, знаходяться у користуванні – копію чинного договору оренди/лізингу/зберігання/надання послуг або партнерського договору, строк дії якого повинен становити не менше, ніж до 31.12.2024. »
Замовник встановив обмежувальні умови в частині наявності у учасників обмежений перелік документального підтвердження наявності у учасника можливості здійснення відпуску Товару на АЗС:
- власні АЗС Учасника (документ, який посвідчує його право власності або право господарського відання щодо АЗС, зазначених у Довідці про АЗС);
АБО
- Партнерський договір на право користування АЗС (копію чинного договору оренди/лізингу/зберігання/надання послуг або партнерського договору).
Вимагаючи від учасників наявність АЗС у праві власності/користуванні - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасника, які мають АЗС у праві користуванні.
В галузі майнового права "власник", "орендар" та "користувач" має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику) та дозволити брати участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів та власниками АЗС, але такі договори не можуть підтверджувати право користування, оскільки предметом є – купівля-продаж ПММ у вигляді талонів на паливо, а не право користування матеріально-технічною базою АЗС, що є правомочністю власника на рівні з володінням і розпорядженням.
Зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через АЗС на праві користування, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати АЗС у власності або з правом користування учасником - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС.
Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники/орендарі мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС ( так як право користування – це один із видів права власності). Учасники які не мають АЗС у праві користуванні/власності/оренді, та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів, - фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
Також, звертаємо увагу на той факт, що Скаржник не власник/користувач/орендар мережі БРСМ-нафта, а отже вимога щодо можливого надання патнерського договору, але при цьому такий договір повинен передбачати користування АЗС – є дискримінаційною вимогою по відношенню до Скаржника, оскільки умовами укладеного договору партнерства з мережею БРСМ-нафта є купівля-продаж ПММ у вигляді талонів на паливо, а не користування АЗС.
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
В сукупності вищеперелічені вимоги до учасників свідчать про наявність матеріально-технічної бази учасника, а саме наявність АЗС у праві власності або користуванні, що суперечить п. 29 Особливостей в частинні заборони застосування вимог положення п. 1 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі».
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Дискримінаційна вимога в частині здійснення відпуску за талонами зразка учасника
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Вимагаючи від учасників наявність талонів зразка Учасника - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасники, які мають талони емітовані Учасником.
Емітентом талонів мережі АЗС БРСМ-нафта є партнер Скаржника та власник мережі АЗС. При цьому, відповідний факт жодним чином не впливає на той факт, що при цьому Скаржник є власником талонів, які передані йому у власність на умовах партнерського договору.
Встановлення відповідної вимоги не дозволяє взяти участь у закупівлі учасникам, які не є емітентами талонів, що обмежує встановлені у статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» принципи проведення процедури Закупівлі.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-Нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власником мережі АЗС БРСМ-Нафта, а не Скаржником, для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
«2.1. Для відпуску товару за талонами зразка Учасника з АЗС Учасника, учасник повинен мати власні АЗС, розташовані, зокрема, на території міста Долина (при цьому, на території міста Долина учасник повинен забезпечити можливість відпуску товарів Замовнику на не менше ніж одній АЗС), Івано-Франківської області (при цьому, на території Івано-Франківської області учасник повинен забезпечити можливість відпуску товарів Замовнику на не менше ніж п’ятнадцяти АЗС, щонайменше одна з яких має знаходитись в селищі Вигода Івано-Франківської області), а також на АЗС Учасника по всій території України, за виключенням адміністративних одиниць, які віднесено до тимчасово окупованих територій, зокрема Донецька, Луганська та Херсонська області (при цьому, на території України, за виключенням адміністративних одиниць, які віднесено до тимчасово окупованих територій, зокрема Донецька, Луганська та Херсонська області, учасник повинен забезпечити можливість відпуску товарів Замовнику на не менше ніж трьохстах АЗС, щонайменше п’ять з яких мають знаходитись в м. Львів), та/або АЗС, які використовуються учасником на договірних умовах (на підставі договору, укладеного з суб’єктом господарювання (партнером), який безпосередньо здійснює відпуск палива (заправку автотранспорту) на АЗС за талонами зразка Учасника), розташовані, зокрема, на території міста Долина (при цьому, на території міста Долина учасник повинен забезпечити можливість відпуску товарів Замовнику на не менше ніж одній АЗС), Івано-Франківської області (при цьому, на території Івано-Франківської області учасник повинен забезпечити можливість відпуску товарів Замовнику на не менше ніж п’ятнадцяти АЗС, щонайменше одна з яких має знаходитись в селищі Вигода Івано-Франківської області), а також на АЗС Учасника по всій території України, за виключенням адміністративних одиниць, які віднесено до тимчасово окупованих територій, зокрема Донецька, Луганська та Херсонська області (при цьому, на території України, за виключенням адміністративних одиниць, які віднесено до тимчасово окупованих територій, зокрема Донецька, Луганська та Херсонська області, учасник повинен забезпечити можливість відпуску товарів Замовнику на не менше ніж трьохстах АЗС, щонайменше п’ять з яких мають знаходитись в м. Львів) – на підтвердження учасник має надати в складі ТП довідку на фірмовому бланку за підписом керівника або уповноваженої особи Учасника та відтиском печатки Учасника (за наявності) з переліком відповідних АЗС, зазначенням їх адреси, а також із зазначенням назви/торговельної марки (бренду), під якою працюють зазначені АЗС, та назви/торговельної марки (бренду) талонів, за якими відпускається товар, а також указанням найменування суб'єкта господарювання, який безпосередньо здійснює відпуск палива (заправку автотранспорту) за талонами зразка Учасника, щодо кожної зазначеної АЗС окремо (далі – Довідка про АЗС). Також учасник має надати скан-копію документу, який посвідчує його право власності або право господарського відання щодо АЗС, зазначених у Довідці про АЗС, а у разі, якщо АЗС, зазначені у Довідці про АЗС, знаходяться у користуванні – копію чинного договору оренди/лізингу/зберігання/надання послуг або партнерського договору, строк дії якого повинен становити не менше, ніж до 31.12.2024.
2.2. Для гарантування учасником здійснення заправлення автотранспорту Замовника суб'єктом господарювання, який безпосередньо здійснює відпуск палива (заправку автотранспорту) на АЗС за талонами зразка Учасника), зазначеним учасником у Довідці про АЗС, учасник у складі тендерної пропозиції надає оригінал листа-гарантії від такого суб’єкта господарювання, з гарантією цілодобового та безперебійного здійснення заправлення автотранспорту Замовника протягом усього терміну дії талонів, запропонованих учасником в даному тендері (лист-гарантія має містити посилання на номер оголошення про проведення процедури закупівлі, щодо якої подається тендерна пропозиція Учасника); такий лист повинен бути виданий на ім’я Замовника даної закупівлі та Учасника та повинен містити перелік АЗС, який має бути ідентичним переліку АЗС, вказаному учасником у Довідці про АЗС, а також має містити назву (бренд) під якою працюють зазначені АЗС, місцезнаходження (адресу) кожної АЗС та зразок копії (або оригіналів) талонів, за якими буде здійснюватися відпуск палива на вказаних АЗС, містити вихідний №, дату, ПІБ та номер телефону уповноваженої особи, що його підписала; на оригінал даного листа-гарантії накладається КЕП/УЕП уповноваженої особи, що його підписала у форматі, що дає можливість його перевірити.»
Дискримінаційна вимога в частині надання учасниками партнерських договорів щодо користування АЗС та наявності АЗС у праві власності учасника
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Замовником визначені вимога в частині наявності АЗС у праві влсності Учасника:
«. Для відпуску товару за талонами зразка Учасника з АЗС Учасника, учасник повинен мати власні АЗС, розташовані, зокрема, на території міста Долина (при цьому, на території міста Долина учасник повинен забезпечити можливість відпуску товарів Замовнику на не менше ніж одній АЗС), Івано-Франківської області (при цьому, на території Івано-Франківської області учасник повинен забезпечити можливість відпуску товарів Замовнику на не менше ніж п’ятнадцяти АЗС, щонайменше одна з яких має знаходитись в селищі Вигода Івано-Франківської області), а також на АЗС Учасника по всій території України»
А також встановлена вимога: «Також учасник має надати скан-копію документу, який посвідчує його право власності або право господарського відання щодо АЗС, зазначених у Довідці про АЗС, а у разі, якщо АЗС, зазначені у Довідці про АЗС, знаходяться у користуванні – копію чинного договору оренди/лізингу/зберігання/надання послуг або партнерського договору, строк дії якого повинен становити не менше, ніж до 31.12.2024. »
Замовник встановив обмежувальні умови в частині наявності у учасників обмежений перелік документального підтвердження наявності у учасника можливості здійснення відпуску Товару на АЗС:
- власні АЗС Учасника (документ, який посвідчує його право власності або право господарського відання щодо АЗС, зазначених у Довідці про АЗС);
АБО
- Партнерський договір на право користування АЗС (копію чинного договору оренди/лізингу/зберігання/надання послуг або партнерського договору).
Вимагаючи від учасників наявність АЗС у праві власності/користуванні - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасника, які мають АЗС у праві користуванні.
В галузі майнового права "власник", "орендар" та "користувач" має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику) та дозволити брати участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів та власниками АЗС, але такі договори не можуть підтверджувати право користування, оскільки предметом є – купівля-продаж ПММ у вигляді талонів на паливо, а не право користування матеріально-технічною базою АЗС, що є правомочністю власника на рівні з володінням і розпорядженням.
Зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через АЗС на праві користування, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати АЗС у власності або з правом користування учасником - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС.
Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники/орендарі мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС ( так як право користування – це один із видів права власності). Учасники які не мають АЗС у праві користуванні/власності/оренді, та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів, - фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
Також, звертаємо увагу на той факт, що Скаржник не власник/користувач/орендар мережі БРСМ-нафта, а отже вимога щодо можливого надання патнерського договору, але при цьому такий договір повинен передбачати користування АЗС – є дискримінаційною вимогою по відношенню до Скаржника, оскільки умовами укладеного договору партнерства з мережею БРСМ-нафта є купівля-продаж ПММ у вигляді талонів на паливо, а не користування АЗС.
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
В сукупності вищеперелічені вимоги до учасників свідчать про наявність матеріально-технічної бази учасника, а саме наявність АЗС у праві власності або користуванні, що суперечить п. 29 Особливостей в частинні заборони застосування вимог положення п. 1 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі».
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Дискримінаційна вимога в частині здійснення відпуску за талонами зразка учасника
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Вимагаючи від учасників наявність талонів зразка Учасника - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасники, які мають талони емітовані Учасником.
Емітентом талонів мережі АЗС БРСМ-нафта є партнер Скаржника та власник мережі АЗС. При цьому, відповідний факт жодним чином не впливає на той факт, що при цьому Скаржник є власником талонів, які передані йому у власність на умовах партнерського договору.
Встановлення відповідної вимоги не дозволяє взяти участь у закупівлі учасникам, які не є емітентами талонів, що обмежує встановлені у статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» принципи проведення процедури Закупівлі.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-Нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власником мережі АЗС БРСМ-Нафта, а не Скаржником, для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
×
-
Назва доказу:
Зразки талонів емітовані партнером Скаржника
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника КП Комунгосп ДМР внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом «Неетильований бензин» (код Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015 09130000-9. Нафта і дистиляти. 09132100-4. Неетильований бензин), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-11-26-005672-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо наявності у учасників партнерських договорів щодо користування АЗС та наявності АЗС у праві власності учасника та наявності у учасника талонів зразка учасника.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
c0b09f5eb5f5414a917b50cc3a5a881b
Заголовок пункту скарги:
2. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть надати право власника (емітента) талонів на використання знаку для товарів та послуг (торговельної марки/бренду), який міститься на талонах.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1.2. В Додатку № 1 та Додатку № 2 до ТД Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть надати право власника (емітента) талонів на використання знаку для товарів та послуг (торговельної марки/бренду), який міститься на талонах:
«2.4. Копія документу, що підтверджує право власника (емітента) талонів на використання знаку для товарів та послуг (торговельної марки/бренду), який міститься на талонах.»
Вимога щодо надання у складі Пропозиції документу, що підтверджує право власника (емітента) талонів на використання знаку для товарів та послуг (торговельної марки/бренду), який міститься на талонах – є дискримінаційною та такою, що обмежує Скаржника в праві на участь.
Вимагаючи надання у складі пропозиції документальне підтвердження наявності права власника (емітента) талонів на використання знаку для товарів та послуг (торговельної марки/бренду), який міститься на талонах - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі", зокрема "недискримінація учасників".
Скаржник, як постачальник палива, не має ліцензійного договору на використання об’єктів інтелектуальної власності (торговельної марки/бренду), який міститься на талонах), проте має партнерські договори, які дозволяють йому здійснювати продаж палива (талонів) для потреб Замовників через мережі АЗС партнерів.
При цьому відповідно до положень Господарського кодексу України, кожен суб’єкт господарювання вільний у виборі способів і методів господарювання, місця ведення господарської діяльності. У стислі строки, які надані для підготовки участі у торгах, нафтотрейдери не мають змогу змінити спосіб господарювання аби виконати ці дискримінаційні вимоги, щодо наявності в учасника ліцензійного договору на використання об’єктів права використання торгових марок.
Для введення господарської діяльності з постачання палива ТОВ «ТД «ІФС» та власника талонів, відсутність права на використання торгових марок, зазначених на талонах не перешкоджає виконувати свої зобов’язання за договорами, укладеними за результатом аналогічних закупівель.
Встановлюючи відповідні вимоги Замовник обмежує конкуренцію та встановлює надмірні додаткові вимоги, які не впливають на постачання палива.
Скаржник не використовує торгові марки, які нанесені на талони, оскільки Скаржник не емітує та не виготовляє талони на пальне.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів, емітованих партнером Скаржника, у мережі АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Крім того, відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
«2.4. Копія документу, що підтверджує право власника (емітента) талонів на використання знаку для товарів та послуг (торговельної марки/бренду), який міститься на талонах.»
Вимога щодо надання у складі Пропозиції документу, що підтверджує право власника (емітента) талонів на використання знаку для товарів та послуг (торговельної марки/бренду), який міститься на талонах – є дискримінаційною та такою, що обмежує Скаржника в праві на участь.
Вимагаючи надання у складі пропозиції документальне підтвердження наявності права власника (емітента) талонів на використання знаку для товарів та послуг (торговельної марки/бренду), який міститься на талонах - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі", зокрема "недискримінація учасників".
Скаржник, як постачальник палива, не має ліцензійного договору на використання об’єктів інтелектуальної власності (торговельної марки/бренду), який міститься на талонах), проте має партнерські договори, які дозволяють йому здійснювати продаж палива (талонів) для потреб Замовників через мережі АЗС партнерів.
При цьому відповідно до положень Господарського кодексу України, кожен суб’єкт господарювання вільний у виборі способів і методів господарювання, місця ведення господарської діяльності. У стислі строки, які надані для підготовки участі у торгах, нафтотрейдери не мають змогу змінити спосіб господарювання аби виконати ці дискримінаційні вимоги, щодо наявності в учасника ліцензійного договору на використання об’єктів права використання торгових марок.
Для введення господарської діяльності з постачання палива ТОВ «ТД «ІФС» та власника талонів, відсутність права на використання торгових марок, зазначених на талонах не перешкоджає виконувати свої зобов’язання за договорами, укладеними за результатом аналогічних закупівель.
Встановлюючи відповідні вимоги Замовник обмежує конкуренцію та встановлює надмірні додаткові вимоги, які не впливають на постачання палива.
Скаржник не використовує торгові марки, які нанесені на талони, оскільки Скаржник не емітує та не виготовляє талони на пальне.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів, емітованих партнером Скаржника, у мережі АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Крім того, відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
×
-
Назва доказу:
Зразки талонів мережі АЗС
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника КП Комунгосп ДМР внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом «Неетильований бензин» (код Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015 09130000-9. Нафта і дистиляти. 09132100-4. Неетильований бензин), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-11-26-005672-a, зокрема: 2. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть надати право власника (емітента) талонів на використання знаку для товарів та послуг (торговельної марки/бренду), який міститься на талонах.
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
a47b427730cd424f8ddec36b2590a1ea
Заголовок пункту скарги:
3. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь, оскільки Замовник допустив до участі лише тих учасників, які можуть запропонувати АЗС у певній кількості: 15 АЗС у Івано-Франківській області, серед яких 1 у селищі Вигода Івано-Франківської області, не менше ніж трьохстах АЗС по всій території України, щонайменше п’ять з яких мають знаходитись в м. Львів.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1.3. В Додатку № 1 та Додатку № 2 до тендерної документації Замовником встановлено вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь, оскільки Замовник допустив до участі лише тих учасників, які можуть запропонувати АЗС у певній кількості: 15 АЗС у Івано-Франківській області, серед яких 1 у селищі Вигода Івано-Франківської області, не менше ніж трьохстах АЗС по всій території України, щонайменше п’ять з яких мають знаходитись в м. Львів:
«1.4. Місце поставки товару (заправка автотранспорту) – заправка паливом автотранспорту за талонами здійснюється через АЗС, розташовані, зокрема, на території міста Долина (при цьому, на території міста Долина учасник повинен забезпечити можливість відпуску товарів Замовнику на не менше ніж одній АЗС), Івано-Франківської області (при цьому, на території Івано-Франківської області учасник повинен забезпечити можливість відпуску товарів Замовнику на не менше ніж п’ятнадцяти АЗС, щонайменше одна з яких має знаходитись в селищі Вигода Івано-Франківської області), а також на АЗС Учасника по всій території України, за виключенням адміністративних одиниць, які віднесено до тимчасово окупованих територій, зокрема Донецька, Луганська та Херсонська області (при цьому, на території України, за виключенням адміністративних одиниць, які віднесено до тимчасово окупованих територій, зокрема Донецька, Луганська та Херсонська області, учасник повинен забезпечити можливість відпуску товарів Замовнику на не менше ніж трьохстах АЗС, щонайменше п’ять з яких мають знаходитись в м. Львів).»
«2.1. Для відпуску товару за талонами зразка Учасника з АЗС Учасника, учасник повинен мати власні АЗС, розташовані, зокрема, на території міста Долина (при цьому, на території міста Долина учасник повинен забезпечити можливість відпуску товарів Замовнику на не менше ніж одній АЗС), Івано-Франківської області (при цьому, на території Івано-Франківської області учасник повинен забезпечити можливість відпуску товарів Замовнику на не менше ніж п’ятнадцяти АЗС, щонайменше одна з яких має знаходитись в селищі Вигода Івано-Франківської області), а також на АЗС Учасника по всій території України, за виключенням адміністративних одиниць, які віднесено до тимчасово окупованих територій, зокрема Донецька, Луганська та Херсонська області (при цьому, на території України, за виключенням адміністративних одиниць, які віднесено до тимчасово окупованих територій, зокрема Донецька, Луганська та Херсонська області, учасник повинен забезпечити можливість відпуску товарів Замовнику на не менше ніж трьохстах АЗС, щонайменше п’ять з яких мають знаходитись в м. Львів), та/або АЗС, які використовуються учасником на договірних умовах (на підставі договору, укладеного з суб’єктом господарювання (партнером), який безпосередньо здійснює відпуск палива (заправку автотранспорту) на АЗС за талонами зразка Учасника), розташовані, зокрема, на території міста Долина (при цьому, на території міста Долина учасник повинен забезпечити можливість відпуску товарів Замовнику на не менше ніж одній АЗС), Івано-Франківської області (при цьому, на території Івано-Франківської області учасник повинен забезпечити можливість відпуску товарів Замовнику на не менше ніж п’ятнадцяти АЗС, щонайменше одна з яких має знаходитись в селищі Вигода Івано-Франківської області), а також на АЗС Учасника по всій території України, за виключенням адміністративних одиниць, які віднесено до тимчасово окупованих територій, зокрема Донецька, Луганська та Херсонська області (при цьому, на території України, за виключенням адміністративних одиниць, які віднесено до тимчасово окупованих територій, зокрема Донецька, Луганська та Херсонська області, учасник повинен забезпечити можливість відпуску товарів Замовнику на не менше ніж трьохстах АЗС, щонайменше п’ять з яких мають знаходитись в м. Львів) – на підтвердження учасник має надати в складі ТП довідку на фірмовому бланку за підписом керівника або уповноваженої особи Учасника та відтиском печатки Учасника (за наявності) з переліком відповідних АЗС, зазначенням їх адреси, а також із зазначенням назви/торговельної марки (бренду), під якою працюють зазначені АЗС, та назви/торговельної марки (бренду) талонів, за якими відпускається товар, а також указанням найменування суб'єкта господарювання, який безпосередньо здійснює відпуск палива (заправку автотранспорту) за талонами зразка Учасника, щодо кожної зазначеної АЗС окремо (далі – Довідка про АЗС). Також учасник має надати скан-копію документу, який посвідчує його право власності або право господарського відання щодо АЗС, зазначених у Довідці про АЗС, а у разі, якщо АЗС, зазначені у Довідці про АЗС, знаходяться у користуванні – копію чинного договору оренди/лізингу/зберігання/надання послуг або партнерського договору, строк дії якого повинен становити не менше, ніж до 31.12.2024.»
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності АЗС учасника з наступним місцезнаходженням «15 АЗС у Івано-Франківській області, серед яких 1 у селищі Вигода Івано-Франківської області, не менше ніж трьохстах АЗС по всій території України, щонайменше п’ять з яких мають знаходитись в м. Львів», що є дискримінаційною для Скаржника, з огляду на наступне:
На виконання вимог щодо місцезнаходження АЗС Скаржник планує АЗС мережі БРСМ-нафта з місцезнаходженням:
БРСМ: Івано-Франківська область, м. Долина, вул. Данила Галицького;
БРСМ: Львівська обл., м. Львів, вул. Городоцька, 116г – 1 АЗС у м. Львів (Замовник вимагає щонайменше 5 АЗС у м. Львів)
5 АЗС у Івано-Франківській області (Замовник вимагає 15 АЗС у Івано-Франківській області та 1 у селищі Вигода Івано-Франківської області):
Івано-Франківська обл., Снятинський р-н, с. Вовчківці, вул. С. Левка, 33А
Івано-Франківська обл, с. Дем'янів, вул. Львівська, 69
Івано-Франківська обл., Городенківський р-н, с. Олієво-Королівка, вул. Галицька, 1А
Івано-Франківська обл. Долинський р-н, с. Оболоня, вул. Одиниця, б/н.
Івано-Франківська обл., м. Надвірна, вул. Рамішвілі, 15
Мережа АЗС БРСМ-нафта не має АЗС у селищі Вигода Івано-Франківської області
Близько 200 АЗС по всій території України за посиланням (Замовник вимагає не менше ніж трьохстах (300) АЗС по всій території України):
Сайт мережі АЗС БРСМ-нафта з зображенням та зазначенням адрес, які може запропонувати Скаржник: https://brsm-nafta.com/map
Тобто, встановлена вимога Замовника в частині наявності виключно 15 АЗС у Івано-Франківській області, серед яких 1 у селищі Вигода Івано-Франківської області, не менше ніж трьохстах АЗС по всій території України, щонайменше п’ять з яких мають знаходитись в м. Львів, - обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки є дискримінаційною до Скаржника, але через встановлення обмеження в кількості – не може взяти участь у закупівлі.
Мережа АЗС, на яких буде здійснюватися заправка по талонах в кількості 15 АЗС у Івано-Франківській області, серед яких 1 у селищі Вигода Івано-Франківської області, не менше ніж трьохстах АЗС по всій території України, щонайменше п’ять з яких мають знаходитись в м. Львів, - може запропонувати виключно один постачальник палива, що нівелює принципи недискримінації учасників відповідно до статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Також, варто звернути увагу, що В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Звертаємо увагу Комісії, що згідно пункту 4.1. Розділу 1 тендерної документації Назва предмету закупівлі: ««Неетильований бензин» (код Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015 09130000-9. Нафта і дистиляти. 09132100-4. Неетильований бензин)».
Відповідно, Замовником встановлена вимога в частині місцезнаходження АЗС учасника та кількості таких АЗС на території м. Хмельницького, а саме 15 АЗС у Івано-Франківській області, серед яких 1 у селищі Вигода Івано-Франківської області, не менше ніж трьохстах АЗС по всій території України, щонайменше п’ять з яких мають знаходитись в м. Львів, - суперечать п. 29 Особливостей, оскільки предметом закупівлі є: неетильований бензин, до якого не можуть застосовуватись вимоги наявності матеріально-технічної бази.
З урахуванням вищезазначеного, Скаржник вимагає виключити вимогу тендерної документації в частині кількості АЗС за визначеним окремим переліком:
- 15 АЗС у Івано-Франківській області, серед яких 1 у селищі Вигода Івано-Франківської області, не менше ніж трьохстах АЗС по всій території України, щонайменше п’ять з яких мають знаходитись в м. Львів.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів, емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
«1.4. Місце поставки товару (заправка автотранспорту) – заправка паливом автотранспорту за талонами здійснюється через АЗС, розташовані, зокрема, на території міста Долина (при цьому, на території міста Долина учасник повинен забезпечити можливість відпуску товарів Замовнику на не менше ніж одній АЗС), Івано-Франківської області (при цьому, на території Івано-Франківської області учасник повинен забезпечити можливість відпуску товарів Замовнику на не менше ніж п’ятнадцяти АЗС, щонайменше одна з яких має знаходитись в селищі Вигода Івано-Франківської області), а також на АЗС Учасника по всій території України, за виключенням адміністративних одиниць, які віднесено до тимчасово окупованих територій, зокрема Донецька, Луганська та Херсонська області (при цьому, на території України, за виключенням адміністративних одиниць, які віднесено до тимчасово окупованих територій, зокрема Донецька, Луганська та Херсонська області, учасник повинен забезпечити можливість відпуску товарів Замовнику на не менше ніж трьохстах АЗС, щонайменше п’ять з яких мають знаходитись в м. Львів).»
«2.1. Для відпуску товару за талонами зразка Учасника з АЗС Учасника, учасник повинен мати власні АЗС, розташовані, зокрема, на території міста Долина (при цьому, на території міста Долина учасник повинен забезпечити можливість відпуску товарів Замовнику на не менше ніж одній АЗС), Івано-Франківської області (при цьому, на території Івано-Франківської області учасник повинен забезпечити можливість відпуску товарів Замовнику на не менше ніж п’ятнадцяти АЗС, щонайменше одна з яких має знаходитись в селищі Вигода Івано-Франківської області), а також на АЗС Учасника по всій території України, за виключенням адміністративних одиниць, які віднесено до тимчасово окупованих територій, зокрема Донецька, Луганська та Херсонська області (при цьому, на території України, за виключенням адміністративних одиниць, які віднесено до тимчасово окупованих територій, зокрема Донецька, Луганська та Херсонська області, учасник повинен забезпечити можливість відпуску товарів Замовнику на не менше ніж трьохстах АЗС, щонайменше п’ять з яких мають знаходитись в м. Львів), та/або АЗС, які використовуються учасником на договірних умовах (на підставі договору, укладеного з суб’єктом господарювання (партнером), який безпосередньо здійснює відпуск палива (заправку автотранспорту) на АЗС за талонами зразка Учасника), розташовані, зокрема, на території міста Долина (при цьому, на території міста Долина учасник повинен забезпечити можливість відпуску товарів Замовнику на не менше ніж одній АЗС), Івано-Франківської області (при цьому, на території Івано-Франківської області учасник повинен забезпечити можливість відпуску товарів Замовнику на не менше ніж п’ятнадцяти АЗС, щонайменше одна з яких має знаходитись в селищі Вигода Івано-Франківської області), а також на АЗС Учасника по всій території України, за виключенням адміністративних одиниць, які віднесено до тимчасово окупованих територій, зокрема Донецька, Луганська та Херсонська області (при цьому, на території України, за виключенням адміністративних одиниць, які віднесено до тимчасово окупованих територій, зокрема Донецька, Луганська та Херсонська області, учасник повинен забезпечити можливість відпуску товарів Замовнику на не менше ніж трьохстах АЗС, щонайменше п’ять з яких мають знаходитись в м. Львів) – на підтвердження учасник має надати в складі ТП довідку на фірмовому бланку за підписом керівника або уповноваженої особи Учасника та відтиском печатки Учасника (за наявності) з переліком відповідних АЗС, зазначенням їх адреси, а також із зазначенням назви/торговельної марки (бренду), під якою працюють зазначені АЗС, та назви/торговельної марки (бренду) талонів, за якими відпускається товар, а також указанням найменування суб'єкта господарювання, який безпосередньо здійснює відпуск палива (заправку автотранспорту) за талонами зразка Учасника, щодо кожної зазначеної АЗС окремо (далі – Довідка про АЗС). Також учасник має надати скан-копію документу, який посвідчує його право власності або право господарського відання щодо АЗС, зазначених у Довідці про АЗС, а у разі, якщо АЗС, зазначені у Довідці про АЗС, знаходяться у користуванні – копію чинного договору оренди/лізингу/зберігання/надання послуг або партнерського договору, строк дії якого повинен становити не менше, ніж до 31.12.2024.»
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності АЗС учасника з наступним місцезнаходженням «15 АЗС у Івано-Франківській області, серед яких 1 у селищі Вигода Івано-Франківської області, не менше ніж трьохстах АЗС по всій території України, щонайменше п’ять з яких мають знаходитись в м. Львів», що є дискримінаційною для Скаржника, з огляду на наступне:
На виконання вимог щодо місцезнаходження АЗС Скаржник планує АЗС мережі БРСМ-нафта з місцезнаходженням:
БРСМ: Івано-Франківська область, м. Долина, вул. Данила Галицького;
БРСМ: Львівська обл., м. Львів, вул. Городоцька, 116г – 1 АЗС у м. Львів (Замовник вимагає щонайменше 5 АЗС у м. Львів)
5 АЗС у Івано-Франківській області (Замовник вимагає 15 АЗС у Івано-Франківській області та 1 у селищі Вигода Івано-Франківської області):
Івано-Франківська обл., Снятинський р-н, с. Вовчківці, вул. С. Левка, 33А
Івано-Франківська обл, с. Дем'янів, вул. Львівська, 69
Івано-Франківська обл., Городенківський р-н, с. Олієво-Королівка, вул. Галицька, 1А
Івано-Франківська обл. Долинський р-н, с. Оболоня, вул. Одиниця, б/н.
Івано-Франківська обл., м. Надвірна, вул. Рамішвілі, 15
Мережа АЗС БРСМ-нафта не має АЗС у селищі Вигода Івано-Франківської області
Близько 200 АЗС по всій території України за посиланням (Замовник вимагає не менше ніж трьохстах (300) АЗС по всій території України):
Сайт мережі АЗС БРСМ-нафта з зображенням та зазначенням адрес, які може запропонувати Скаржник: https://brsm-nafta.com/map
Тобто, встановлена вимога Замовника в частині наявності виключно 15 АЗС у Івано-Франківській області, серед яких 1 у селищі Вигода Івано-Франківської області, не менше ніж трьохстах АЗС по всій території України, щонайменше п’ять з яких мають знаходитись в м. Львів, - обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки є дискримінаційною до Скаржника, але через встановлення обмеження в кількості – не може взяти участь у закупівлі.
Мережа АЗС, на яких буде здійснюватися заправка по талонах в кількості 15 АЗС у Івано-Франківській області, серед яких 1 у селищі Вигода Івано-Франківської області, не менше ніж трьохстах АЗС по всій території України, щонайменше п’ять з яких мають знаходитись в м. Львів, - може запропонувати виключно один постачальник палива, що нівелює принципи недискримінації учасників відповідно до статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Також, варто звернути увагу, що В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Звертаємо увагу Комісії, що згідно пункту 4.1. Розділу 1 тендерної документації Назва предмету закупівлі: ««Неетильований бензин» (код Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015 09130000-9. Нафта і дистиляти. 09132100-4. Неетильований бензин)».
Відповідно, Замовником встановлена вимога в частині місцезнаходження АЗС учасника та кількості таких АЗС на території м. Хмельницького, а саме 15 АЗС у Івано-Франківській області, серед яких 1 у селищі Вигода Івано-Франківської області, не менше ніж трьохстах АЗС по всій території України, щонайменше п’ять з яких мають знаходитись в м. Львів, - суперечать п. 29 Особливостей, оскільки предметом закупівлі є: неетильований бензин, до якого не можуть застосовуватись вимоги наявності матеріально-технічної бази.
З урахуванням вищезазначеного, Скаржник вимагає виключити вимогу тендерної документації в частині кількості АЗС за визначеним окремим переліком:
- 15 АЗС у Івано-Франківській області, серед яких 1 у селищі Вигода Івано-Франківської області, не менше ніж трьохстах АЗС по всій території України, щонайменше п’ять з яких мають знаходитись в м. Львів.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів, емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
×
-
Назва доказу:
Зразки талонів мережі АЗС
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf
-
-
Назва доказу:
Сайт мережі АЗС БРСМ-нафта з зображенням та зазначенням адрес, які може запропонувати Скаржник: https://brsm-nafta.com/map
-
Повʼязаний документ:
Скарга_30_11_2024_на умови ТД КП Комунгосп ДМР.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника КП Комунгосп ДМР внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом «Неетильований бензин» (код Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015 09130000-9. Нафта і дистиляти. 09132100-4. Неетильований бензин), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-11-26-005672-a, зокрема: 3. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь, оскільки Замовник допустив до участі лише тих учасників, які можуть запропонувати АЗС у певній кількості: 15 АЗС у Івано-Франківській області, серед яких 1 у селищі Вигода Івано-Франківської області, не менше ніж трьохстах АЗС по всій території України, щонайменше п’ять з яких мають знаходитись в м. Львів.
Порядковий номер пункту скарги:
4
Номер:
014ffd093c14403b885f78f3f5fe6edc
Заголовок пункту скарги:
4. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо строку дії талонів на пальне, який повинен складати не менше 12 місяців (з можливістю пролонгації) від дати їх отримання Замовником.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
2. Про суперечливі умови тендерної документації:
2.1. В Додатку № 1 та Додатку № 2 до ТД: Замовником встановлено вимогу щодо строку дії талонів на пальне, який повинен складати не менше 12 місяців (з можливістю пролонгації) від дати їх отримання Замовником:
«Відпуск пального здійснюється за допомогою талонів на пальне, строк дії яких повинен складати не менше 12 місяців (з можливістю пролонгації) від дати їх отримання Замовником, які в подальшому будуть обмінені на пальне через стаціонарну мережу АЗС, що призначені для заправки транспортних засобів.»
«1.2. Термін дії талонів не менше 12 місяців з дня отримання Замовником. Учасник надає довідку про термін дії талонів, яка має містити інформацію про емітента (власника) талонів (його повне найменування та ідентифікаційний код юридичної/фізичної особи), а також скановані зображення (зразки) таких талонів (номінал талонів повинен бути 10 та 20 літрів).»
Замовник визначає термін дії талонів не менше 12 місяців з можливістю пролонгації.
Така вимога є суперечливою та такою, що не відповідає вимогам ст. 5 Закону та частини четвертої ст. 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені ст. 5 Закону.
При цьому, варто звернути увагу на той факт, що Згідно форми оголошення про проведення відкритих торгів, опублікованої Замовником на сайті уповноваженого органу, строк поставки товару – 31 грудня 2024 року.
Згідно п. 5.1. Проєкту договору (Додаток № 4 до ТД) Замовник визначає Строк поставки товару: . Строк поставки Товару: з дня підписання договору до 31.12.2024 року..
Також, Згідно п. 11.1. Проєкту договору (Додаток № 4 до ТД): 11.1. Цей Договір набирає чинності з дня його підписання Сторонами і діє по 31 грудня 2024 року, але у будь-якому випадку – до повного виконання Сторонами своїх зобов’язань за цим Договором. Закінчення строку дії Договору не звільняє Сторони від виконання зобов’язань, які виникли під час дії цього Договору..
Але, при цьому, Замовник встановлює вимогу в частині строку дії талонів - не менше 12 місяців з можливістю пролонгації, що не узгоджується між собою та з діючими вимогами законодавства, в тому числі Цивільного та Господарського кодексу України.
Отже, тендерна документація Замовника містить суперечливі умови в частині Термін дії талонів на паливо, який повинен бути не менше 12 місяців з можливістю пролонгації, та в частині строку поставки Товарів згідно форми Оголошення про проведення відкритих торгів - до 31.12.2024 року, при цьому Проєктом Договору також передбачено строк дії договору про закупівлю – до 31. 12.2024 року.
Оскільки закупівля опублікована на сайті уповноваженого органу 26.11.2024 року, та прийом пропозицій визначено Замовником до 04.12.2024 року, термін дії талонів, який згідно вимогам ТД повинен складати не менше 12 місяців з можливістю пролонгації, – а отже, закінчуватись щонайменше груднем 2025 року, що свідчить про неузгодженість вимог тендерної документації, в частині вимог згідно Додатку № 1. Додатку № 2 до ТД та Проєкту договору, а також Форми оголошення в частині строку поставки Товару, а саме щодо Термін дії талонів на паливо - не менше 12 місяців з можливістю пролонгації.
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені терміну дії талонів не менше 12 місяців з можливістю пролонгації, Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, Замовник встановлює суперечливі вимоги тендерної документації в частині терміну дії талонів не менше 12 місяців з можливістю пролонгації, з урахуванням, що строк поставки Товару - до 31 грудня 2024 року. Як і бюджетний період закінчується 31 грудня 2024 року. Відповідно до чинного законодавства України Замовники здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток,дозволів), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. Зазначена мережа АЗС має впроваджений талон для відпуску палива, який має термін дії 6 місяців, з можливістю подальшого обміну у випадку закінчення строку дії, що свідчить про наявність дискримінаційної вимоги встановленої в тендерній документації в частині строку дії талонів: не менше 12 місяців з можливістю пролонгації.
2.1. В Додатку № 1 та Додатку № 2 до ТД: Замовником встановлено вимогу щодо строку дії талонів на пальне, який повинен складати не менше 12 місяців (з можливістю пролонгації) від дати їх отримання Замовником:
«Відпуск пального здійснюється за допомогою талонів на пальне, строк дії яких повинен складати не менше 12 місяців (з можливістю пролонгації) від дати їх отримання Замовником, які в подальшому будуть обмінені на пальне через стаціонарну мережу АЗС, що призначені для заправки транспортних засобів.»
«1.2. Термін дії талонів не менше 12 місяців з дня отримання Замовником. Учасник надає довідку про термін дії талонів, яка має містити інформацію про емітента (власника) талонів (його повне найменування та ідентифікаційний код юридичної/фізичної особи), а також скановані зображення (зразки) таких талонів (номінал талонів повинен бути 10 та 20 літрів).»
Замовник визначає термін дії талонів не менше 12 місяців з можливістю пролонгації.
Така вимога є суперечливою та такою, що не відповідає вимогам ст. 5 Закону та частини четвертої ст. 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені ст. 5 Закону.
При цьому, варто звернути увагу на той факт, що Згідно форми оголошення про проведення відкритих торгів, опублікованої Замовником на сайті уповноваженого органу, строк поставки товару – 31 грудня 2024 року.
Згідно п. 5.1. Проєкту договору (Додаток № 4 до ТД) Замовник визначає Строк поставки товару: . Строк поставки Товару: з дня підписання договору до 31.12.2024 року..
Також, Згідно п. 11.1. Проєкту договору (Додаток № 4 до ТД): 11.1. Цей Договір набирає чинності з дня його підписання Сторонами і діє по 31 грудня 2024 року, але у будь-якому випадку – до повного виконання Сторонами своїх зобов’язань за цим Договором. Закінчення строку дії Договору не звільняє Сторони від виконання зобов’язань, які виникли під час дії цього Договору..
Але, при цьому, Замовник встановлює вимогу в частині строку дії талонів - не менше 12 місяців з можливістю пролонгації, що не узгоджується між собою та з діючими вимогами законодавства, в тому числі Цивільного та Господарського кодексу України.
Отже, тендерна документація Замовника містить суперечливі умови в частині Термін дії талонів на паливо, який повинен бути не менше 12 місяців з можливістю пролонгації, та в частині строку поставки Товарів згідно форми Оголошення про проведення відкритих торгів - до 31.12.2024 року, при цьому Проєктом Договору також передбачено строк дії договору про закупівлю – до 31. 12.2024 року.
Оскільки закупівля опублікована на сайті уповноваженого органу 26.11.2024 року, та прийом пропозицій визначено Замовником до 04.12.2024 року, термін дії талонів, який згідно вимогам ТД повинен складати не менше 12 місяців з можливістю пролонгації, – а отже, закінчуватись щонайменше груднем 2025 року, що свідчить про неузгодженість вимог тендерної документації, в частині вимог згідно Додатку № 1. Додатку № 2 до ТД та Проєкту договору, а також Форми оголошення в частині строку поставки Товару, а саме щодо Термін дії талонів на паливо - не менше 12 місяців з можливістю пролонгації.
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені терміну дії талонів не менше 12 місяців з можливістю пролонгації, Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, Замовник встановлює суперечливі вимоги тендерної документації в частині терміну дії талонів не менше 12 місяців з можливістю пролонгації, з урахуванням, що строк поставки Товару - до 31 грудня 2024 року. Як і бюджетний період закінчується 31 грудня 2024 року. Відповідно до чинного законодавства України Замовники здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток,дозволів), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. Зазначена мережа АЗС має впроваджений талон для відпуску палива, який має термін дії 6 місяців, з можливістю подальшого обміну у випадку закінчення строку дії, що свідчить про наявність дискримінаційної вимоги встановленої в тендерній документації в частині строку дії талонів: не менше 12 місяців з можливістю пролонгації.
×
-
Назва доказу:
Зразки талонів мережі АЗС, термін дії яких 6 місяців
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf
-
-
Назва доказу:
Проєкт договору згідно Додатку № 4 до ТД
-
Повʼязаний документ:
Скарга_30_11_2024_на умови ТД КП Комунгосп ДМР.pdf
-
-
Назва доказу:
ФОрма оголошення Замовника
-
Повʼязаний документ:
Форма оголошення Замовника (5).pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника КП Комунгосп ДМР внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом «Неетильований бензин» (код Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015 09130000-9. Нафта і дистиляти. 09132100-4. Неетильований бензин), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-11-26-005672-a, зокрема: 4. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо строку дії талонів на пальне, який повинен складати не менше 12 місяців (з можливістю пролонгації) від дати їх отримання Замовником.