• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Комплект для вертебропластики: Кістковий цемент (код НК 024:2023- 35217 «Цемент кістковий, який не містить лікарських засобів»); Голка для вертебропластики (код НК 024:2023 - 35212 «Голка спінальна одноразового застосування»)

Категорія замовника: підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої статті 2 ЗУ «Про публічні закупівлі»; Місце знаходження – 21037, м. Вінниця, вул. Пирогова, 109. Вид предмету закупівлі - Закупівля товарів

Завершена

125 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 625.00 UAH
Період оскарження: 26.11.2024 11:05 - 15.12.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на порушення законодавства у сфері публічних закупівель, а саме встановлення дискримінаційних вимог у тендерній документації

Номер: fd5632a5984c401989f56ad26d30272a
Ідентифікатор запиту: UA-2024-11-26-004540-a.c1
Назва: СКАРГА на порушення законодавства у сфері публічних закупівель, а саме встановлення дискримінаційних вимог у тендерній документації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 10.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 03.12.2024 17:22
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 13.12.2024 12:15
Дата виконання рішення Замовником: 13.12.2024 14:22
Коментар замовника щодо усунення порушень: Для забезпечення участі у процедурі закупівлі "Комплект для вертебропластики: Кістковий цемент (код НК 024:2023- 35217 "Цемент кістковий, який не містить лікарських засобів"); Голка для вертебропластики (код НК 024:2023 - 35212 "Голка спінальна одноразового застосування")", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-11-26-004540-a, ширшого кола виробників Замовником внесено зміни до ТД.
Автор: ФОП "Іванов Володимир Вадимович", Володимир Іванов +380961272420 ivanovtender1983@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 59cb02a53d9b48bc9ea597665894bc18
Заголовок пункту скарги: Встановлення дискримінаційних вимог щодо предмету закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 26 листопада 2024 року КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ВІННИЦЬКА ОБЛАСНА КЛІНІЧНА ПСИХОНЕВРОЛОГІЧНА ЛІКАРНЯ ІМ. АКАД. О.І. ЮЩЕНКА ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ" (далі по тексту –Замовник) оприлюднило оголошення про проведення закупівлі Комплект для вертебропластики: Кістковий цемент (код НК 024:2023- 35217 «Цемент кістковий, який не містить лікарських засобів»); Голка для вертебропластики (код НК 024:2023 - 35212 «Голка спінальна одноразового застосування») - код ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника: «33180000-5 Апаратура для підтримування фізіологічних функцій організму».
Фізична особа-підприємець Іванов Володимир Вадимович з метою участі у зазначеній вище процедурі закупівлі розглянув тендерну документацію та виявив порушення Замовником законодавства у сфері публічних закупівель, а саме: встановлення дискримінаційних вимог у тендерній документації та обмеження конкуренції.
Відповідно до ч.4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Що в свою чергу порушує принципи здійснення публічних закупівель (штучне зменшення кола учасників, перешкоджання добросовісній конкуренції).
Як передбачено ч. 4. ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Скаржник, як потенційний учасник закупівлі та авторизований продавець продукції компанії «SYNIMED SARL» (Франція), звертається з метою захисту своїх прав, порушених дискримінаційними умовами тендерної документації, які обмежують конкуренцію та унеможливлюють участь Скаржника у процедурі закупівлі.

Суть скарги
У межах закупівлі за предметом Комплект для вертебропластики: Кістковий цемент (код НК 024:2023- 35217 «Цемент кістковий, який не містить лікарських засобів»); Голка для вертебропластики (код НК 024:2023 - 35212 «Голка спінальна одноразового застосування») - код ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника: «33180000-5 Апаратура для підтримування фізіологічних функцій організму». Замовником встановлено технічні вимоги, які є дискримінаційними та не враховують специфіку продукції, представленої різними виробниками, що призводить до штучного звуження кола учасників.
Скаржник являється авторизованим продавцем компанії «SYNIMED SARL», виробника медичних виробів, завод якої розташований за адресою: Zone Artisanale de l'Angle, 19370 Chamboulive, France. Офіційне представництво компанії в Україні здійснюється через ФОП Густі В.О. (Копія авторизаційного листа та сертифікат відповідності додаються як Доказ-1).

Аналіз дискримінаційних вимог

1. Вимога щодо складу рентген-контрастної речовини
У Додатку -2 тендерної документації (Доказ-2 додається) зазначено:
"повинен мати в своєму складі рентген-контрастну речовину, що на 25-30% складається з сульфату барію."
Ця вимога є дискримінаційною стосовно продукції Synicem VTP від компанії «SYNIMED SARL», оскільки різні виробники застосовують різні пропорції компонентів у складі рентген-контрастної речовини. Ці пропорції не впливають на якість кісткового цементу, а в деяких випадках можуть навіть забезпечувати кращі функціональні характеристики.
Наприклад, продукція Synicem VTP має відмінний склад, що відповідає міжнародним стандартам та вимогам, однак не вкладається у встановлені Замовником вузькі межі.
Пропозиція змін:
З метою усунення дискримінаційної вимоги пропонуємо змінити формулювання на: "повинен мати в своєму складі рентген-контрастну речовину, що на 25-40% складається з сульфату барію."
Така редакція дозволить врахувати продукцію інших виробників, зокрема компанії «SYNIMED SARL», що забезпечить розширення конкуренції та збільшення кількості учасників.

2. Вимога щодо вмісту гідроксиапатиту (HA) у складі порції не менш ніж 10%
Провівши аналіз ринку та технічної документації виробників, офіційно представлених в Україні: Teknimed, SYNIMED, G21 та інших (Копії каталогів та сторінок офіційних сайтів Доказ-3 додається), мною встановлено, що зазначеним вимогам відповідає лише продукція компанії Teknimed (виріб Spine-Fix) (Доказ-4 додається). На ринку України загалі відсутні інші виробники, які можуть запропонувати аналогічний товар із вмістом гідроксиапатиту (HA).

Обґрунтування заміни гідроксиапатиту:
Гідроксиапатит використовується для підвищення біоактивності кісткового цементу, однак його можна замінити іншими біоактивними компонентами, такими як:
-Трикальційфосфат (TCP) — забезпечує аналогічні біосумісні та остеокондуктивні властивості.
-Кальційсульфат — добре інтегрується з кістковою тканиною, має низьку токсичність та високу біосумісність.
Замінність гідроксиапатиту підтверджується численними науковими дослідженнями та міжнародними стандартами ISO щодо медичних виробів.
Пропозиція змін:
Рекомендуємо змінити вимогу на: "У складі порції повинен бути компонент з остеокондуктивними властивостями, таким як гідроксиапатит, трикальційфосфат, кальційсульфат або ін."

3. Вимога щодо ваги компонентів кісткового цементу
У Додатку -2 тендерної документації зазначено:
"кожна одиниця виробу складається з двох стерильних компонентів: полімеру (порошкоподібного) – від 20 до 22 г. та рідкого мономеру від 9,2 до 9,4 г."
Ця вимога є дискримінаційною, оскільки різні виробники використовують різне фасування своїх компонентів. Наприклад, продукція компанії «SYNIMED SARL» має фасування полімеру (порошкоподібного) – 25 г., а рідкого мономеру 10 г.", проте її якість та функціональні властивості повністю відповідають потребам Замовника.
Пропозиція змін:
Пропонуємо змінити формулювання на: "кожна одиниця виробу складається з двох стерильних компонентів: полімеру (порошкоподібного) – від 20 до 25 г та рідкого мономеру – від 9,2 до 10 г."
Це дозволить забезпечити участь у процедурі закупівлі ширшого кола виробників, зокрема продукції компанії «SYNIMED SARL».



Порушення законодавства

1. Порушення статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»
Згідно зі статтею 5 Закону, закупівлі мають здійснюватися з дотриманням принципів прозорості, недискримінації учасників і рівного ставлення до них. Замовник, встановлюючи вузькі технічні вимоги, порушує ці принципи, обмежуючи участь інших потенційних учасників.

2. Порушення статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі»
Частина 4 статті 22 Закону передбачає, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та дискримінують учасників. У разі необхідності посилання на конкретні характеристики вони мають супроводжуватися формулюванням «або еквівалент».

3. Порушення пункту 28 Особливостей
Пункт 28 Особливостей визначає, що тендерна документація має формуватися відповідно до статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Використання занадто вузьких технічних характеристик, які обмежують участь, порушує цей пункт.

Порушення прав Скаржника
Скаржник, як авторизований представник продукції компанії «SYNIMED SARL», позбавлений можливості подати тендерну пропозицію через дискримінаційні вимоги тендерної документації. Такі дії Замовника порушують право Скаржника на участь у конкурентній процедурі закупівлі.
Провівши аналіз ринку та технічної документації виробників, офіційно представлених в Україні (Teknimed, SYNIMED, G21 тощо), мною встановлено, що зазначеним вимогам відповідає лише продукція компанії Teknimed (виріб Spine-Fix). На ринку України загалі відсутні інші виробники, які можуть запропонувати аналогічний товар із вмістом гідроксиапатиту (HA).
Таким чином, вимога Замовника є необґрунтованою, дискримінаційною та порушує принципи недискримінації учасників і рівного доступу до участі в процедурі закупівлі.

Законодавче обґрунтування порушення
1. Порушення статті 5 Закону України "Про публічні закупівлі"
Закон встановлює, що закупівлі повинні здійснюватися за принципами прозорості, відкритості, недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Встановлення Замовником вимоги про наявність у складі порції не менш ніж 10% гідроксиапатиту обмежує можливість участі постачальників продукції інших виробників, що порушує зазначені принципи.

2. Порушення частини 4 статті 22 Закону України "Про публічні закупівлі"
Відповідно до частини 4 статті 22, тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію або призводять до дискримінації учасників. У разі необхідності посилання на конкретну характеристику воно має бути обґрунтованим і доповнене виразом «або еквівалент». Замовник не обґрунтував необхідність встановлення вимоги щодо гідроксиапатиту (HA) у порції не менш ніж 10% та не надав можливості пропонувати еквіваленти продукції.

3. Порушення пункту 28 Особливостей
Згідно з пунктом 28 Особливостей проведення закупівель, тендерна документація має формуватися відповідно до статті 22 Закону з урахуванням вимог прозорості та недискримінації. У даному випадку Замовник порушив вимогу щодо формування документації, звузивши коло учасників.

4. Порушення права Скаржника на рівну участь у закупівлі
Установлення дискримінаційних вимог позбавило Скаржника можливості запропонувати продукцію компанії SYNIMED SARL, що є офіційно представленою на ринку України. Вимоги Замовника виключають участь інших виробників, створюючи монопольні умови для одного постачальника.

Медико-технічне обґрунтування

1. Відсутність альтернативи
Проведений аналіз ринку та технічної документації підтверджує, що серед виробників, представлених в Україні (Teknimed, SYNIMED, G21), лише продукція Teknimed (виріб Spine-Fix) відповідає вимозі про вміст 10% гідроксиапатиту. Інші виробники пропонують кістковий цемент із відмінними характеристиками, що не поступаються за якістю, але через зазначену вимогу виключені з участі.

2. Технічна невідповідність ринку
Указана характеристика не є ключовою для функціональних властивостей кісткового цементу та не має критичного значення для клінічних результатів процедур вертебропластики. Це підтверджують характеристики продукції інших виробників, які широко застосовуються у клінічній практиці.

3. Обмеження конкуренції
Відсутність можливості пропонувати еквівалентну продукцію обмежує конкуренцію, що негативно впливає на ефективність використання бюджетних коштів.

Враховуючи викладене, керуючись статтею 17 та статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації