-
Спрощена закупівля
-
Однолотова
-
КЕП
Кепі бойове (кашкет польовий) з тканини тип 4, клас 7 (ДК 021:2015: 18440000-5: Капелюхи та головні убори)
N-02-01-01-000-0001 Місце поставки – Україна 100 тис. шт
Завершена
17 100 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 85 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 85 500.00 UAH
Період оскарження:
25.11.2024 11:45 - 29.11.2024 00:00
Вимога
Вирішена
Вимога про скасування рішення про визнання переможцем ФОП КРЮЧКОВ БОГДАНА ВОЛОДИМИРОВИЧА в спрощеній закупівлі UA-2024-11-25-006123-а.
Номер:
14dad91a5469457cb39e7b60357e2634
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-11-25-006123-a.b1
Назва:
Вимога про скасування рішення про визнання переможцем ФОП КРЮЧКОВ БОГДАНА ВОЛОДИМИРОВИЧА в спрощеній закупівлі UA-2024-11-25-006123-а.
Вимога:
ТОВ «ТИСХУТРОЛЮКС», як учасник спрощеної закупівлі UA-2024-11-25-006123-а, кепі бойове (кашкет польовий) ( ДК021:2015:18440000-5: капелюхи та головні убори в кількості 100 тис. штук звертається до Вас з вимогою про усунення порушень під час проведення спрощеної закупівлі, зокрема невідповідність документів учасника ФОП Крючков Богдан Володимирович вимогам до учасника та перелік документів, що надаються учасником у складі пропозиції ( Додаток № 1до оголошення про проведення спрощеної закупівлі).
Відповідно до зазначених вище вимог Учасник подає копію акту, виданого Центральним управлінням розвитку матеріального забезпечення Збройних Сил України ( або іншим уповноваженим органом військового управління у разі, якщо розробником технічної документації не є МОУ) про те, що запропонований до постачання товар Учасника/Виробника відповідає нормативно-технічній документації МОУ . Відповідно до Акту 885 від 20.05.2024 року щодо перевірки зразка предмету речового майна виготовленого відповідно до нормативно-технічної документації МОУ на підставі звернення ФОП Крючков Богдан Володимирович щодо перевірки зразка предмета речового майна – кепі бойове ( кашкет польовий ) тип 4 клас 7 ТСA01XJ30099-359:2022 ( 01), наданий висновок про відповідність зразку вимогам нормативно-технічної документації і зразку – еталону. Однак, даний акт не містить відомостей про виробника ТОВ «СЕНС СМАРТ» , оскільки відповідно до довідки виданої ФОП Крючков Богдан Володимировичем вих. № 212243 від 02.12.2024 року зазначено виробником продукції ТОВ «СЕНС СМАРТ».
Щодо підтвердження документально досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору звертаємо увагу, що Учасник ФОП Крючков Богдан Володимирович долучив договір № 02/10-01 від 02.10.2024 року з ФОП Бронніковою Лідією Валеріївна згідно якого він виконував поставку кепі бойове (кашкет польовий) в кількості 104500 штук. Лист відгук вих. № 318 від 02.12.2024 року ФОП Броннікової Лідії Валерївни адресований ФОП Крючкову Володимиру Євгенійовичу, який не є стороною Договору, а відповідно даний відгук не може бути підтвердженням виконанням робіт та послуг в аналогічних Договорах. Слід звернути увагу, що Учасник не надав жодної видаткової накладної, акту виконаних робіт по Договору № 02/10-01 від 02.10.2024 року, що могло б підтвердити проведення господарських операцій та звершення Угоди .
Звертаємо Вашу увагу, ФОП Крючков Богдан Володимирович запропонував вартість 161 грн. без ПДВ за одиницю кепі бойове, відповідно до завантаженого учасником договору про наміри щодо співпраці № 27/11/24-01 від 27 листопада 2024 року згідно якого ТОВ «СЕНС СМАРТ» зобов’язується відшити вироби текстильні кепі бойове ( кашкет польовий) в кількості 100 тис. шт. за ціною 155,00 гривень без ПДВ.
З поданих Учасником тендерної документації вартість пошиву одиниці кепі бойове становить 186 грн. з ПДВ без врахування матеріалу та фурнітури.
В порушення норм податкового кодексу зокрема статті 181 Податкового кодексу, Учасник зобов’язаний був зареєструватися платником ПДВ з 01.12.2024 року відповідно до поданої ним декларації про обсяг доходів. Відповідно до інформації YOU CONTROL Учасник набув статусу платника податку на додану вартість 05.12.2024 року, хоча в довідці вих. № 612243 від 06.12. 2024 року Учасник зазначив інформацію що не є платником ПДВ, свідомо занижуючи свої цінові пропозиції та тільки 12.12.2024 року вих. № 1212248 Учасник\Переможець Крючков Богдан Володимирович подав довідку що набув статусу платника на додану вартість та подав уточнену цінову пропозицію, яка не відповідає нормам Податкового кодексу та свідчить про фальсифікацію Договорів постачання.
Відповідно до пункту 188.1. Статті 188. Податкового кодексу, база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку, який нараховується відповідно до підпунктів 213.1.9 і 213.1.14 пункту 213.1 статті 213 цього Кодексу, збору на обов’язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв’язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб’єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів).
При цьому база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг не може бути нижче ціни придбання таких товарів/послуг, база оподаткування операцій з постачання самостійно виготовлених товарів/послуг не може бути нижче звичайних цін, а база оподаткування операцій з постачання необоротних активів не може бути нижче балансової (залишкової) вартості за даними бухгалтерського обліку, що склалася станом на початок звітного (податкового) періоду, протягом якого здійснюються такі операції (у разі відсутності обліку необоротних активів - виходячи із звичайної ціни).
Таким чином, Учасник Крючков Богдан Володимирович, який надав цінову пропозицію 161 гривня без ПДВ будучи на момент проведення аукціону вже платником ПДВ, його цінова пропозиція згідно Податкового кодексу по факту має становити 193,2 грн. (загальна сума пропозиції Учасника становить 39219600,00 грн.) , що значно перевищує очікувану вартість закупівлі 34713000,00 грн.).
Відповідно до інструкції з проведення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти в Міністерстві оборони України за централізованими розрахунками, зокрема пункту 3.1. у разі застосування процедури закупівлі відкритих торгів, перелік критеріїв та методику оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги критеріїв. Опис методики оцінки за критерієм "ціна" повинен містити інформацію про врахування податку на додану вартість (ПДВ)
Отже, при обранні переможцем ФОП Крючкова Богдана Володимировича на підставі поданої Замовником тендерної документації вбачається багато порушень та невідповідностей Учасника, що обрано переможцем, що порушує статтю 22 Закону України «Про публічні закупівлі», та нівелює конкурсну основу публічних закупівель.
Враховуючи вище викладене, просимо :
1. Скасувати рішення про визнання переможцем ФОП КРЮЧКОВ БОГДАНА ВОЛОДИМИРОВИЧА в спрощеній закупівлі UA-2024-11-25-006123-а.
2. Відхилити пропозицію ФОП КРЮЧКОВ БОГДАНА ВОЛОДИМИРОВИЧА в спрощеній закупівлі UA-2024-11-25-006123-а., як таку, що не умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі та вимогам до предмета закупівлі.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога про відхилення ФОП КРЮЧКОВ Б.В. UA-2024-11-25-006123-a.pdf.p7s 12.12.2024 17:25
- Вимога про відхилення ФОП КРЮЧКОВ Б.В. UA-2024-11-25-006123-a.pdf 12.12.2024 17:25
Дата подачі:
12.12.2024 17:25
Вирішення:
ДП «ДОТ» здійснює закупівлі відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами) (далі - Закон), та Постанови КМУ Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану від 11 листопада 2022 р. № 1275 (зі змінами) (далі - Особливості).
Для здійснення закупівлі за предметом закупівлі «Кепі бойове (кашкет польовий) з тканини тип 4, клас 7 (ДК 021:2015: 18440000-5: Капелюхи та головні убори)» уповноваженою особою ДП «ДОТ» 25.11.2024 оголошено проведення спрощеної закупівлі (ідентифікатор закупівлі в електронній системі закупівель – UA-2024-11-25-006123-a).
Відповідно до положень частини 1 статті 29 Закону оцінка пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі (далі – Оголошення), шляхом застосування електронного аукціону.
Частиною 11 статті 14 Закону визначено, що Замовник розглядає на відповідність умовам, визначеним в Оголошенні, та вимогам до предмета закупівлі пропозицію учасника, яка за результатами електронного аукціону (у разі його проведення) визначена найбільш економічно вигідною. Пропозиція ФОП Крючкова Богдана Володимировича визначена найбільш економічно вигідною.
Строк розгляду найбільш економічно вигідної пропозиції не повинен перевищувати п’ять робочих днів з дня завершення електронного аукціону.
Відповідно п. 2 Додатку № 3 Оголошення Учасник має надати копію акту, виданого Центральним управлінням розвитку матеріального забезпечення Збройних Сил України (або іншим уповноваженим органом військового управління у разі, якщо розробником технічної документації не є Міністерство оборони України) про те, що запропонований до постачання товар УЧАСНИКА/ВИРОБНИКА відповідає нормативно-технічній документації Міністерства оборони України (відповідна нормативно-технічна документація зазначена у Додатку № 3 до Оголошення).
У складі пропозиції ФОП Крючкова Богдана Володимировича надано Акт №885 щодо перевірки зразка предмету речового майна, виготовленого відповідно до нормативно-технічної документації Міністерства оборони України від 20.05.2024 року (далі – Акт), де зазначено, що на підставі звернення ФОП Крючкова Богдана Володимировича зразок одиниці товару перевірено згідно обсягу перевірки та відповідає вимогам. Вимога Оголошення щодо надання Акту ФОП Крючковим Богданом Володимировичем виконані.
Відповідно до п. 3 Додатку №4 Оголошення ФОП Крючков Богдан Володимирович надає Довідку про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів) № 2122426 від 02.12.2024 року, Договір №02/10-01 від 02.10.2024 року та лист-відгук №318 від 02.12.2024 року, що відповідають встановленим вимогам Оголошення. Вимоги, що лист-відгук має бути адресований ДП «ДОТ» не встановлено.
Відповідно до п. 11 Додатку № 7 до Оголошення ФОП Крючков Богдан Володимирович надає Довідку про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи від 13.05.2024 року. 05.12.2024 року о 14:32 ДП «ДОТ» було розміщено повідомлення з вимогою виправити невідповідності в інформації та/або документах протягом 24 годин. ФОП Крючков Богдан Володимирович надав Довідку про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи від 04.12.2024 року, що відповідає вимогам Оголошення.
Відповідно до п. 12 Розділу 1 Додатку №7 до Оголошення документом, який має бути наданий учасником у складі пропозиції є сканований оригінал/копія антикорупційної програми юридичної особи та сканований оригінал/копія наказу про призначення особи, відповідальної за реалізацію антикорупційної програми юридичної особи відповідно до чинних нормативно-правових актів Національного агентства з питань запобігання корупції, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень.
Відповідно до наказу Національного агентства з питань запобігання корупції № 794/21 від 10.12.2021 «Про затвердження Типової антикорупційної програми юридичної особи»* затверджено Типову антикорупційну програму юридичної особи. На підставі Типової антикорупційну програму юридичної особи підприємства, установи, організації можуть створювати власну антикорупційну програму юридичної, яка є документом, виконання якого сприяє формуванню негативного ставлення працівників до корупції, а також визначає правила, стандарти і процедури щодо виявлення, протидії та запобігання корупції.
Таким чином антикорупційна програма є документом, який визначає антикорупційну політику виключно юридичних осіб.
Відповідно до статті 2 Цивільного кодексу України учасниками цивільних відносин визнаються фізичні та юридичні особи. Як бачимо, вказана стаття Закону залишає поза увагою таку численну групу учасників цивільних відносин як фізичні особи-підприємці, які у сукупності теж охоплюються поняттям "фізичні особи", але в силу свого статусу мають певні відмінності у правовому регулюванні їх відносин. При цьому, правовий статус фізичної особи є набагато ширшим, ніж правовий статус фізичної особи-підприємця.
Слід зазначити, що підпунктом 3.9.1 пункту 3.9 розділу III Класифікації організаційно-правових форм господарювання ДК 002:2004, затвердженої наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 28 травня 2004 р. № 97, визначено, що підприємцем є фізична особа, яка є громадянином України, іноземним громадянином, особою без громадянства, що здійснює підприємницьку діяльність. Тобто, підприємцем є фізична особа-громадянин.
Разом з тим, кожний громадянин має право на підприємницьку діяльність, яка не заборонена законом (стаття 42 Конституції України). Це право закріплено і в статті 50 Цивільного кодексу України. При цьому зазначається, що фізична особа здійснює своє право на підприємницьку діяльність за умови її державної реєстрації в порядку, встановленому законом.
Тобто, громадянин, який бажає реалізувати своє конституційне право на підприємницьку діяльність, після проходження відповідних реєстраційних та інших передбачених законодавством процедур за жодних умов не втрачає і не змінює свого статусу фізичної особи, якого він набув з моменту народження, а лише набуває до нього нової ознаки-"підприємець".
Статус фізичної особи-підприємця - це юридичний статус, який засвідчує право особи на заняття підприємницькою діяльністю, а саме: самостійною, ініціативною, систематичною, на власний ризик господарською діяльністю, що здійснюється суб'єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку. При цьому, юридичний статус "фізична особа - підприємець" сам по собі не впливає і ніяким чином не обмежує будь-які правомочності особи, які випливають з її цивільної право-, та дієздатності.
Водночас, згідно з частиною першою статті 128 Господарського кодексу України громадянин визнається суб'єктом господарювання у разі здійснення ним підприємницької діяльності за умови державної реєстрації його як підприємця без статусу юридичної особи відповідно до статті 58 цього Кодексу. Саме у господарських відносинах фізичні особи - підприємці приймають участь перш за все як підприємці, а не як фізичні особи, та лише на підставі їх реєстрації і внесення відомостей про них до Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб-підприємців.
Статтею 51 Цивільного кодексу України передбачено, що до підприємницької діяльності фізичних осіб застосовуються нормативно-правові акти, що регулюють підприємницьку діяльність юридичних осіб, якщо інше не встановлено законом або не випливає із суті відносин.
Таким чином, фізична особа-підприємець не є юридичною особою, а тому відповідно не може мати антикорупційної програми.
Відсутність у складі пропозиції ФОП Крючкова Богдана Володимировича антикорупційної програми відповідає вимогам Оголошення.
* Примітка. Наказ № 794/21 від 10.12.2021 втратив чинність на підставі наказу Національного агентства з питань запобігання корупції № 22/24 від 15.01.2024, який в свою чергу втратив чинність на підставі наказу Національного агентства з питань запобігання корупції № 22/24 від 15.01.2024. Враховуючи викладене презюмується, що наказ № 794/21 від 10.12.2021 є чинним.
Щодо відносин учасника ФОП Крючкова Богдана Володимировича та виробника ТОВ «СЕНС СМАРТ» повідомляємо, що ДП «ДОТ» не має законодавчих підстав втручатися в господарську діяльність та процес ціноутворення.
Згідно даних реєстру платників податку на додану вартість ФОП Крючков Богдан Володимирович став платником ПДВ з 05.12.2024 року, тобто після проведення аукціону. Згідно п. 4 Додатку № 9 до Оголошення Переможець закупівлі для укладання договору надає копію свідоцтва про реєстрацію платника ПДВ або витягу з реєстру платників ПДВ (якщо діловий партнер є платником ПДВ) або платника єдиного податку (якщо діловий партнер є платником єдиного податку) протягом 2 робочих днів. ФОП Крючков Богдан Володимирович надав Витяг № 2420304500302 з реєстру платників податку на додану вартість. Згідно п. 5 Додатку № 9 до Оголошення Переможець закупівлі для укладання договору надає уточнену цінову пропозицію за результатами аукціону згідно з Формою, наведеною в Додатку № 2 до Оголошення. У випадку, якщо початкова пропозиція учасника не змінювалася за результатами електронного аукціону та є остаточною пропозицією, дозволяється не надавати уточнену форму цінової пропозиції. ФОП Крючков Богдан Володимирович надав уточнену цінову пропозицію, в якій зазначена остаточна пропозиція з урахуванням ПДВ.
Згідно п. 4 Додатку № 4 до Оголошення ФОП Крючков Богдан Володимирович надав Податкову декларацію платника єдиного податку – фізичної особи-підприємця за 11 місяців 2024 року з копією квитанції № 2.
Фізичні особи-підприємці, які протягом року відмовляються від спрощеної системи оподаткування, зобов’язані подати до контролюючого органу податкову декларацію платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця за податковий (звітний) квартал, у якому подано заяву щодо відмови від спрощеної системи оподаткування у зв’язку з переходом на сплату інших податків і зборів, з наростаючим підсумком з початку року, протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (49.18.2 ПКУ) або протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року (49.18.3 ПКУ).
Податкова декларація подається за звітний період в установлені ПКУ строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків (п. 49.1 ПКУ).
Згідно з п. 294.1 ПКУ податковим (звітним) періодом для платників єдиного податку 1, 2 та 4 груп є календарний рік.
Враховуючи, що для фізичних осіб-підприємців вимогами ПКУ встановлено, що звітним періодом є календарний рік, а декларація подається протягом 60 календарних днів з дня закінчення останнього кварталу року, то декларація подана ФОП Крючковим Богданом Володимировичем за 11 місяців як проміжна відповідає вимогам Оголошення.
Також повідомляємо, що ДП «ДОТ» не має права втручатися в господарську діяльність учасників і контролювати правильність застосування ними системи оподаткування та сплати тих чи інших податків.
За результатами розгляду пропозиції ФОП Крючкова Богдана Володимировича було встановлено, що пропозиція вказаного учасника відповідає вимогам, визначеним в Оголошенні, та вимогам до предмета закупівлі.
Статус вимоги:
Відхилено
Задовільнена:
Ні