• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 3

Бензин А-95

Тендерні пропозиції, підготовлені Учасниками - резидентами України, викладаються українською мовою. Якщо в складі тендерної пропозиції надається документ, що складений на іншій мові, учасник надає переклад цього документу українською мовою, завірений підписом уповноваженої особи Учасника. При цьому установчі документи учасника, документи про призначення/обрання керівника, документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, а також документи, що підтверджують відповідність предмету закупівлі технічним, якісним та кількісним вимогам до предмета закупівлі (в тому числі технічній специфікації), які викладені в оригіналі російською мовою, не потребують перекладу українською мовою. Додатково власні назви, торгові марки, моделі, назва виробника, дилера, дистриб’ютора, найменування адміністративних одиниць, адреси, абревіатури, значення технічних характеристик, топоніми, фірмові бланки, адреси сайтів, посилання, які викладені іншою мовою ніж українська, в документах, що входять до складу тендерної пропозиції, не потребують перекладу українською мовою. Тендерні пропозиції підготовлені Учасниками - нерезидентами України можуть бути викладені іншою мовою, при цьому повинні мати переклад українською мовою, вірність перекладу (або справжність підпису перекладача) повинна бути засвідчена нотаріально або документ повинен бути легалізований у встановленому законодавством України порядку. У разі розбіжностей з текстом оригіналу перевага надається україномовному тексту

Торги не відбулися

318 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 180.00 UAH
Період оскарження: 22.11.2024 14:32 - 27.11.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

СКАРГА на неправомірне прийняте рішення Замовника щодо відміни процедурт закупівлі відповідно до Протоколу від 06.12.24 року

Номер: e27e31dd55b04e09a864796397d9e5a7
Ідентифікатор запиту: UA-2024-11-22-010677-a.a1
Назва: СКАРГА на неправомірне прийняте рішення Замовника щодо відміни процедурт закупівлі відповідно до Протоколу від 06.12.24 року
Скарга:
Дата розгляду скарги: 26.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 18.12.2024 17:05
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 27.12.2024 17:13
Автор: ТОВ "ТД "ІФС", Макаров Андрій 0979679211 interferencsistem@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 99976165abc549f78a07fb12e0622c1c
Заголовок пункту скарги: 2. Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про відміну відкритих торгів з особливостями згідно Протоколу від 06.12.2024 року опублікованого 06.12.2024 року на сайті уповноваженого органу.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: Підстави подання скарги: абз. 4 пункту 59 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. № 471) (далі – Особливості), -
Скарга, що стосується прийнятого замовником рішення щодо відміни відкритих торгів відповідно до пункту 50 цих Особливостей, подається протягом 10 днів з дати оприлюднення замовником рішення про відміну відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом).
Згідно опублікованого Протоколу від 06.12.2024 року щодо прийняття рішення уповноваженою особою про відміну процедури закупівлі (далі – Оскаржуване рішення), було прийняте рішення про відміну процедури закупівлі на підставі «підпункту 3 пункту 47 Особливостей», а саме:
«Уповноважена особа ЗАКУШНЯК Свiтлана Леонiдiвна повiдомила, що 22.11.2024р. було оголошено вiдкритi торги на закупiвлю бензину А-95 (нацiональний класифiкатор України ДК 021:2015 «€диний закупiвельний словник» 09130000-9 Нафта i дистиляти) (iдентифiкатор закупiвлi № UA-2024-11-22-010677-a).
30.11.2024 року вiдбулося розкриття тендерних пропозицiй. На вiдкритi торги надiйшла лише одна пропозицiя. Однак, головний бухгалтер ГОЛОВАНIВСЬКОI СЕЛИЩНОI РАДИ надала уповноваженiй особi таку iнформацiю, що згiдно наявного кошторису на 2024 рiк у селищної ради станом на 05.12.2024 вiдсутне фiнансування видаткiв на закупiвлю бензину А-95 в необхiдному обсязi згiдно очiкувано'i вартостi закупiвлi. Вiдповiдно до норм частини 1 ст.48 Бюджетного кодексу Укра'iни розпорядники бюджетних коштiв беруть бюджетнi зобов' язання та здiйснюють платежi тiльки в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами. Тобто, Замовник за результатами проведения вiдкритих торгiв не матиме змоги укласти договiр про закупiвлю, оскiльки розпорядники бюджетних · коштiв беруть бюджетнi зобов' язання в межах бюджетних асигнувань, установлених кошторисами (планами в:цкористання бюджетних коштiв). Згiдно положень п.п.3 п.4 7 Особливостей здiйснення публiчних закупiвель товарiв, робiт i послуг для замовникiв, передбачених Законом Укра'iни "Про публiчнi закупiвлi", на перiод дi'i правового режиму военного стану в Укра'iнi та протягом 90 днiв .з дня його припинення або скасування, як затвердженi Постановою Кабiнету Мiнiстрiв Укра'iни вiд 12 • жовтня 2022 р. № 1178, замовник вiдмiняе вiдкритi торm у разi скорочення обсягу видаткiв на здiйснення закупiвлi товарiв, робiт чи послуг.»

Скаржник не може погодитись з таким рішенням та вважає його безпідставним, протиправним, прийнятим із порушенням прицнипів закупівель, визначених ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» та з порушенням вимог п. 50 Особливостей з огляду на наступне:
Замовник зазначає як підставі відміни процедури закупівлі «п.п. 3 п. 47 Особливостей», який за своїм змістом передбачає підставу відмови учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника в разі коли керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією, - що за своєю суттю НЕ МОЖЕ БУТИ ПІДСТАВОЮ ДЛЯ ВІДМІНИ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ (згідно редакції Особливостей, чинної на дату оприлюднення відповідної процедури закупівлі).
Пунктом 50 Постанови Кабінету Міністрів України про затвердження Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування від 12 жовтня 2022 року № 1178 визначено:
Замовник відміняє відкриті торги у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.
У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.

Замовником у Оскаржуваному рішенні зазначає, що «30.11.2024 року вiдбулося розкриття тендерних пропозицiй. На вiдкритi торги надiйшла лише одна пропозицiя. Однак , головний бухгалтер ГОЛОВАНIВСЬКОI СЕЛИЩНОI РАДИ падала уповноваженiй особi таку iнформацiю, що згiдно наявного кошторису на 2024 рiк у селищної ради станом на 05.12.2024 вiдсутне фiнансування видаткiв на закупiвлю бензину А-95 в необхiдному обсязi згiдно очiкуваної вартостi закупiвлi». При цьому у Плані закупівлі, опублікованого за ідентифікатором UA-P-2024-11-22-012281-a такі зміни не внесено. Дата останніх змін: 22 лист. 2024 року(дата публікації відкритих торгів з особливостями в електронній системі закупівель).
Більш того, Замовник визначає факти, які не можуть бути дійсністю, а саме в частині “станом на 05.12.2024 вiдсутне фiнансування видаткiв на закупiвлю бензину А-95 в необхiдному обсязi згiдно очiкуваної вартостi закупiвлi”, оскільки станом на 10.12.2024 року Замовником оголошено НОВУ процедуру закупівлі, предмет, ціна та кількість якої повністю відповідає відповідній процедури, “фінансування видатків в необхiдному обсязi” на яку НІБИТО ВІДСУТНЄ (згідно фактів, викладених уповноваженою особою Замовника у Протоколі відміни торгів від 06.12.2024 року).
Закупівля за ідентифікатором UA-2024-12-10-019294-a, яка оголошена 10.12.2024 року, предметом якої є Бензин А95 у кількості 6000 літрів, очікувана вартість якої 318 000 грн з ПДВ, як і процедура закупівлі, яка відміняється.
Тож виникає питання до Замовника, яким саме документом про скорочення фінансування видатків на закупівлю в необхідному обсязі підтверджується відміна процедури закупівлі UA-2024-11-22-010677-a станом на 06.12.2024 року, та яким, відповідно, документом підтверджується раптове виникнення фінансування видатків на закупівлю в необхідному обсязі для оголошення нової закупівлі UA-2024-12-10-019294-a станом на 10.12.2024 року.
Відповідно до п. 14 Особливостей, закупівля відповідно до цих особливостей здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до частини 1 статті 4 Закону України «Про публічні закупівлі» - Планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі – річний план).
Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього. Закупівля здійснюється відповідно до річного плану.
06.12.2024 року Замовником опубліковано Оскаржуване рішення про відміну відкритих торгів згідно підстави скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг.
Отже, останній день на публікацію Змін до річного плану – 13.12.2024 року.
Станом на 16.12.2024 року план є активним, жодних змін до нього не вносилось Замовником, а отже видатки скорочено не було.
Замовник, відміняючи закупівлю у зв’язку із скороченням обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг, повинен підтвердити таке скорочення, але Замовником не надано жодних доказів щодо внесення змін до річногу плану закупівель та відсутні документальне підтвердження факту скорочення видатків (у необхідному обсязі) на закупівлі товарів, робіт чи послуг, зокрема щодо Товару (бензин А-95 (національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 09130000-9 Нафта і дистиляти)).
Більш того, Замовником через 4 дні після публікації Протоколу відміни процедури закупівлі (від 06.12.2024 року), оголошено нову закупівлю на закупівлю тако ж Товару (бензин А-95 (національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 09130000-9 Нафта і дистиляти)), в такій самій кількості (6000 л.) та на таку саму очікувану вартість.
Тобто, Замовником не підтверджено підстава відміни процедури закупівлі, а саме скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг, що свідчить про факт відсутності підстав для відміни процедури закупівлі згідно підпункту 3 пункту 50 Особливостей (тим більше, згідно зазначеного у Протоколі відміни від 06.12.2024 року як підставу відміни процедури закупівлі – п.п. 3 п. 47 Особливосте).
Джерело фінансування даної процедури закупівлі – кошти місцевого бюджету.
На сайті головного розпорядника коштів Голованської селищної ради Голованського району Кіровоградської області, відсутня інформація про скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів (Бензину А-95), в тому числі відсутня інформація про публікацію внесення змін у річний план, а саме скорочення видатків у необхідних обсягах (згідно інформації, розміщеної на сайті Замовника за посиланням https://golovanivska-selrada.gov.ua/proekti-rishen-14-29-33-11-09-2024/ )
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)