• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Бензин А-95, дизельне пальне згідно з ДК 021:2015 код 09130000-9 Нафта і дистиляти

Закупівля здійснюється на виконання Програми захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, забезпечення пожежної та техногенної безпеки на території Шепетівської міської територіальної громади на 2021-2025 роки

Завершена

470 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 350.00 UAH
Період оскарження: 22.11.2024 10:48 - 01.12.2024 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП

Скарга на умови тендерної документації

Номер: 5ef401bf16054a1e88ff5523573c776d
Ідентифікатор запиту: UA-2024-11-22-003778-a.b1
Назва: Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 09.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 29.11.2024 16:00
Причина: Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 12.12.2024 12:48
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 12.12.2024 12:48
Автор: ТОВ "ТД "ІФС", Макаров Андрій 0979679211 interferencsistem@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: d7c9a270ace6481491d16fa48f3f7b68
Заголовок пункту скарги: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу наявності у учасників АЗС у праві власності або у праві користуванні, що повинно документально підтверджується скан-копія документу, який посвідчує його право господарського відання щодо АЗС зазначених у довідці, а у разі, якщо АЗС, зазначені у довідці, знаходяться у користуванні - копію чинного договору оренди/лізингу/надання послуг, партнерського дого
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1.1. В пункті 2.11. Додатку № 5 до тендерної документації Замовник встановив вимогу наявності у учасників АЗС у праві власності або у праві користуванні, що повинно документально підтверджується скан-копія документу, який посвідчує його право господарського відання щодо АЗС зазначених у довідці, а у разі, якщо АЗС, зазначені у довідці, знаходяться у користуванні - копію чинного договору оренди/лізингу/надання послуг, партнерського договору або іншого правочину:
«
Учасник повинен підтвердити наявність розгалуженої мережі АЗС. Для підтвердження можливості заправлення автомобілів замовника на АЗС в кожному регіоні України, окрім анексованих, тимчасово окупованих територій та територій активних бойових дій, учасник має надати інформацію у вигляді таблиці наведеної нижче:

№ з/п Назва АЗС /номер АЗС Право користування/
підстава Місцезнаходження АЗС (фактична адреса АЗС)




Якщо АЗС не перебувають у власності Учасника, до цієї інформації (довідки) надаються у якості документального підтвердження:
а) скан-копія документу, який посвідчує його право господарського відання щодо АЗС, зазначених у довідці, а у разі, якщо АЗС, зазначені у довідці, знаходяться у користуванні – копію чинного договору оренди/лізингу/надання послуг, партнерського договору або іншого правочину, строк дії якого повинен становити не менше, ніж до 31.12.2024.
»
Дискримінаційна вимога в частині наявності АЗС у праві користуванні на підставі партнерського договору учасника та власником/орендарем АЗС та надання листа від власника/орендаря/управителя АЗС

В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Замовник визначає до надання учасниками виключного переліку документів, що в сукупності обмежує Скаржника в праві на участь у процедурі закупівлі, оскільки встановлює обмеження для учасників закупівлі в частині можливості взяти участь тільки учасників, які мають АЗС у власності/оренді/суборенди або партнерських договорів виключно з власником АЗС що підтверджують право користування АЗС, а саме:

- АЗС у праві власності;
або
- АЗС у праві користуванні (скан-копія документу, який посвідчує його право господарського відання щодо АЗС або копію договорів (договору оренди/лізингу/надання послуг, партнерського договору або іншого правочину) на підтвердження права користування), .

Тобто, Замовник нібито визначив можливість взяти участь у закупівлі учасникам, які можуть запропонувати АЗС парнера, при цьому обмежив такий партнерський договір умовою, щодо правової природи такого договору – наявності права користування АЗС.
Право господарського відання - це право юридичної особи володіти, користуватися, розпоряджатися майном, яке надано їй власником для здійснення підприємницької діяльності.

В галузі майнового права "власник", "орендар" та "користувач" має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику) та дозволити брати участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів.
Зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через АЗС на праві власності/оренди/користуванні, а через мережі АЗС компаній-партнерів, які є емітентами талонів та не є суб’єктами господарювання/власниками/орендарями АЗС, - то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати АЗС у власності або АЗС у праві користуванні учасника (господарського відання учасником АЗС) - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС.
Також варто зазначити, що Партнер Скаржника не власник або орендар АЗС, а компанія емітент талонів мережі АЗС. Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо обмеження виду партнерських відносин, оскільки такою вимога нівелює можливість взяти участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Авіас. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів, емітованих партнером Скаржника та введених в обіг у мережі АЗС Авіас для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір, за наступною адресою на вимоги тендерної документації щодо місцезнаходження АЗС:
АВІАС: вулиця Митрополита Шептицького, 2, Шепетівка, Хмельницька область, 30400 - 2,9 до Замовника

Замовником встановлена аналогічна дискримінаційна умова у Проєкті договору згідно Додатку № 6 до ТД у п. 5.1.: «Постачальник зобов'язаний:
– поставляти Покупцю талони, на підставі яких Покупець зможе отримати Товар від Постачальника в мережі власних, орендованих або залучених на іншому праві користування автозаправних станціях з можливістю здійснення заправки бензином А-95, дизельним пальним в м. Шепетівка, Хмельницької області та по всій території України.»
Також зазначаємо, що в абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються (в частині наявності матеріально-технічної бази учасника).
З урахуванням вищезазначеного, наявність договірних відносин учасника з власником або орендарем АЗС що повинно підтверджуватись партнерським договором на право користування АЗС та надання документального підтвердження таких відносин – є дискримінаційною та обмежувальною вимогою тендерної документації та такою, що суперечить п. 29 Особливостей, оскільки предметом даної процедури закупівлі – «Бензин А-95, дизельне пальне згідно з ДК 021:2015 код 09130000-9 Нафта і дистиляти».
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Авіас. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих партнером Скаржника, у мережі АЗС Авіас для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Варто звернути увагу на той факт, що партнер Скаржника не власник АЗС, а також не має АЗС у праві господарського відання та не має майнові права на користування АЗС мережі АЗС Авіас.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 51a773f42f2542dd8871a08b0541d444
Заголовок пункту скарги: 2. Вилучити із тендерної документації вимогу, щодо надання учасниками у складі пропозиції документ (сертифікат тощо), який підтверджує впровадження системи управління якістю у учасника виключно згідно з ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю».
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1.2. В Додатку 2 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, щодо надання учасниками у складі пропозиції документ (сертифікат тощо), який підтверджує впровадження системи управління якістю у учасника виключно згідно з ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю»:
« Учасник у складі пропозиції надає документ (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю» підтверджує впровадження системи управління якістю в Учасника, як суб’єкта господарювання – юридичної особи стосовно торгівлі (оптової чи роздрібної) пальним (паливом), виданий акредитованим уповноваженим органом у сфері сертифікації.»

Дискримінаційна вимога в частині надання сертифікату виключно ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT)
Вимога щодо надання у складі документ (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю» підтверджує впровадження системи управління якістю в Учасника, як суб’єкта господарювання – юридичної особи стосовно торгівлі (оптової чи роздрібної) пальним (паливом), виданий акредитованим уповноваженим органом у сфері сертифікації – є дискримінаційною та такою, що обмежує Скаржника в праві на участь, оскільки Скаржник має впроваджену систему управління якістю згідно ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT).
Сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 включає в себе версію стандарту ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT), що зазначено в Настанові про введення системи управління якістю. Таким чином, дані стандарти є ідентичними, дублюючими та ДСТУ EN ISO 9001:2018 включає, при розробці системи управління якості на підприємстві, вимоги, передбачені в стандарті ДСТУ ISO 9001:2015, IDT.
За посиланням http://online.budstandart.com/ua/catalog/doc-page?id_doc=79941 міститься інформація, яка підтверджує, що "Посиланням на документи", відповідно до яких розроблено стандарт ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) є Вимоги, передбачені стандартами: ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT) та ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги. Поправка;
Скаржник вважає за необхідне не обмежувати конкуренцію та надати можливість брати участь у закупівлі Учасникам, які мають Сертифікат згідно ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації