-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Послуги страхування орендованого державного нерухомого майна
Завершена
190 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 900.00 UAH
мін. крок: 1% або 1 900.00 UAH
Період оскарження:
21.11.2024 16:49 - 07.12.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Дискримінаційні вимоги ТД
Номер:
40d640959a194ed4ac977bc208ea3dba
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-11-21-015651-a.c1
Назва:
Дискримінаційні вимоги ТД
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- 1.1.2.2 Ліцензія нова Ультра_Альянс_витяг.pdf 25.11.2024 14:30
- 1.1.1.1 Аналогічний договір №01.10_01.11_000099_618 УПО.pdf 25.11.2024 14:30
- Скарга до АМКУ - ККЕУ.pdf.p7s 25.11.2024 14:30
- Скарга до АМКУ - ККЕУ.pdf 25.11.2024 14:30
- Лист НБУ від 28.08.2024 р..pdf 25.11.2024 14:30
- Скарга до АМКУ - ККЕУ.docx 25.11.2024 14:30
- sign.p7s 25.11.2024 14:31
- рішення від 27.11.2024 №18934.pdf 27.11.2024 16:47
- Інформація про резолютивну частину рішення від 05.12.2024 №19365.pdf 05.12.2024 17:37
- рішення від 05.12.2024 №19365.pdf 09.12.2024 18:32
- Пояснення щодо скарги (1).pdf 29.11.2024 17:07
- Пояснення щодо скарги .doc 29.11.2024 17:07
- ПЕРЕЛІК ЗМІН 1.pdf 29.11.2024 17:08
- ПЕРЕЛІК ЗМІН 1.doc 29.11.2024 17:08
Дата прийняття скарги до розгляду:
25.11.2024 15:11
Дата розгляду скарги:
05.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
27.11.2024 16:47
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
09.12.2024 18:32
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
a691ce3cfe9e4f099b260ac5bdd742e2
Заголовок пункту скарги:
1. Щодо досвіду виконання аналогічних договорів (п. 1 розд. І дод. № 1 до ТД)
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Пунктом 1 розділу І «Кваліфікаційні критерії» додатку № 1 до Тендерної документації Замовником встановлені обов’язкові вимоги, а саме: учасник зобов’язаний мати досвід роботи підприємства та персоналу в сфері надання послуг страхування нерухомого майна (надати копію договорів (один або декілька) з аналогічним предметом закупівлі, а саме страхування орендованого майна, яке використовується для потреб Збройних Сил України).
1. Щодо досвіду виконання аналогічних договорів (п. 1 розд. І дод. № 1 до ТД)
Прийняти участь у закупівлі може виключно той учасник, який має досвід роботи підприємства та персоналу в сфері надання послуг страхування нерухомого майна з аналогічним предметом закупівлі, а саме страхування орендованого майна, яке використовується для потреб Збройних Сил України.
Скаржник не має договору страхування орендованого майна саме яке використовується для потреб Збройних Сил України, а тому не може надати копію такого договору та, відповідно,- прийняти участь у даній закупівлі.
Скаржник фактично ніяк не міг і не може мати аналогічний договір з предметом, який вказав Замовник, враховуючи наступне:
Відповідно до п. 3 частини 2 статті 16 ЗУ «Про публічні закупівлі», замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Слід наголосити на тому, що п. 3 частини 2 статті 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» регламентує наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору, в даному випадку – договору страхування, предметом якого є страхування майна!
Отже, аналогічний договір має бути виключно таким, предмет якого відповідає вимогам чинного законодавства України.
В свою чергу, Замовником визначено предмет закупівлі як «66510000–8 Страхові послуги (Послуги страхування орендованого державного нерухомого майна» код за ДК 021:2015: 66510000–8).
Відповідно до п. 22 частини 1 статті 1 ЗУ «Про публічні закупівлі»: 22) предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку;
Такий предмет закупівлі як «Страхові послуги код за ДК 021:2015 - 66510000-8 (страхування орендованого майна, яке використовується для потреб Збройних Сил України) відсутній у Єдиному закупівельному словнику.
Частиною 1 ст. 4 Закону України «Про страхування» в редакції на дату оголошення цієї закупівлі визначено 23 класи страхування, серед переліку яких відсутній такий клас страхування, як «страхування орендованого майна, яке використовується для потреб Збройних Сил України».
Предметом закупівлі, що підходить до даної закупівлі і передбачений законодавством є:
-66510000-8 Страхові послуги.
Слід зауважити, що за своєю природою предметом закупівлі є послуга зі страхування майна від вогню та небезпечного впливу природних явищ (Клас 8) та страхування майна від шкоди, заподіяної градом, морозом, іншими подіями (включаючи крадіжку, розбій, грабіж, умисне пошкодження/знищення майна), крім подій, визначених у класі 8 (Клас 9), за якими згідно витягу із ДРФУ Національного банку України (копія додається), Скаржник має право укладати договори страхування майна і має аналогічні договори за аналогічним предметом закупівлі.
На переконання Скаржника, дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог,- порушують положення ст.ст. 5, 16, 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», ст. 4 Закону України «Про страхування», а також права і законні інтереси Скаржника та мають бути видалені Замовником.
1. Щодо досвіду виконання аналогічних договорів (п. 1 розд. І дод. № 1 до ТД)
Прийняти участь у закупівлі може виключно той учасник, який має досвід роботи підприємства та персоналу в сфері надання послуг страхування нерухомого майна з аналогічним предметом закупівлі, а саме страхування орендованого майна, яке використовується для потреб Збройних Сил України.
Скаржник не має договору страхування орендованого майна саме яке використовується для потреб Збройних Сил України, а тому не може надати копію такого договору та, відповідно,- прийняти участь у даній закупівлі.
Скаржник фактично ніяк не міг і не може мати аналогічний договір з предметом, який вказав Замовник, враховуючи наступне:
Відповідно до п. 3 частини 2 статті 16 ЗУ «Про публічні закупівлі», замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Слід наголосити на тому, що п. 3 частини 2 статті 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» регламентує наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору, в даному випадку – договору страхування, предметом якого є страхування майна!
Отже, аналогічний договір має бути виключно таким, предмет якого відповідає вимогам чинного законодавства України.
В свою чергу, Замовником визначено предмет закупівлі як «66510000–8 Страхові послуги (Послуги страхування орендованого державного нерухомого майна» код за ДК 021:2015: 66510000–8).
Відповідно до п. 22 частини 1 статті 1 ЗУ «Про публічні закупівлі»: 22) предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку;
Такий предмет закупівлі як «Страхові послуги код за ДК 021:2015 - 66510000-8 (страхування орендованого майна, яке використовується для потреб Збройних Сил України) відсутній у Єдиному закупівельному словнику.
Частиною 1 ст. 4 Закону України «Про страхування» в редакції на дату оголошення цієї закупівлі визначено 23 класи страхування, серед переліку яких відсутній такий клас страхування, як «страхування орендованого майна, яке використовується для потреб Збройних Сил України».
Предметом закупівлі, що підходить до даної закупівлі і передбачений законодавством є:
-66510000-8 Страхові послуги.
Слід зауважити, що за своєю природою предметом закупівлі є послуга зі страхування майна від вогню та небезпечного впливу природних явищ (Клас 8) та страхування майна від шкоди, заподіяної градом, морозом, іншими подіями (включаючи крадіжку, розбій, грабіж, умисне пошкодження/знищення майна), крім подій, визначених у класі 8 (Клас 9), за якими згідно витягу із ДРФУ Національного банку України (копія додається), Скаржник має право укладати договори страхування майна і має аналогічні договори за аналогічним предметом закупівлі.
На переконання Скаржника, дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог,- порушують положення ст.ст. 5, 16, 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», ст. 4 Закону України «Про страхування», а також права і законні інтереси Скаржника та мають бути видалені Замовником.
×
-
Назва доказу:
2. Договір № 01.10/01.11-000099/618 від 15.08.2023 р.;
-
Повʼязаний документ:
1.1.1.1 Аналогічний договір №01.10_01.11_000099_618 УПО.pdf
-
-
Назва доказу:
1. Витяг з ДРФУ НБУ (ліцензії);
-
Повʼязаний документ:
1.1.2.2 Ліцензія нова Ультра_Альянс_витяг.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду; 2. Зобов’язати Київське квартирно-експлуатаційне управління внести зміни в Тендерну документацію у відповідності із вимогами чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме - усунути дискримінаційні вимоги тендерної документації та вимоги, які не відповідають чинному законодавству, зазначені у тексті цієї скарги.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
c743b41651d84ef68e4d3ffd2c82f5b5
Заголовок пункту скарги:
2. Щодо фінансових показників учасника (п. 2 розд. І дод. № 1 до Тендерної документації ТД)
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
П. 2 розділу І «Кваліфікаційні критерії» додатку № 1 до Тендерної документації Замовником регламентовано обов’язок учасника надати завірену копію Балансу, в якому мають бути відомості про Страхові резерви учасника не менше, ніж 1 000 000 000,00 грн. (код рядка 1530, форма 1 – Баланс).
2. Щодо фінансових показників учасника (п. 2 розд. І дод. № 1 до Тендерної документації ТД)
Прийняти участь в закупівлі може виключно той Учасник, який має страхові резерви не менше ніж 1 000 000 000,00 грн.
Скаржник не має можливості виконати вищевказані обов’язкові умови ТД та отримати вказані Замовником фінансові показники, а відтак і взяти участь у вказаній закупівлі.
Тому, вважаємо, що умови ТД, щодо наявності в учасників закупівлі вищевказаних фінансових показників порушує принцип недискримінації учасників закупівлі та суперечить законодавству, виходячи з нижченаведеного.
Як вже було зазначено вище, Скаржник не має вказаних Замовником фінансових показників і більше того, не зобов’язаний їх мати згідно положень чинного законодавства.
Зазначаючи вказані вимоги в ТД, Замовник штучно суттєво обмежує коло учасників закупівлі, адже за даними журналу «InsuranceTop»/портала «Форіншурер» (https://forinsurer.com), прийняти участь у закупівлі можуть лише 10 страхових компаній за рейтингом Фориншурера із розміром страхових резервів що є не меншими, ніж 1 000 000 000,00 грн. (доказ - https://forinsurer.com/ratings/nonlife/23/12/4);
Таким чином, відповідати вищевказаним фінансовим критеріям можуть лише 10 страхових компаній із 84 існуючих Non-life в Україні (доказ: https://forinsurer.com/news/24/05/15/43797#:~:text=%D0%9A%D1%96%D0%BB%D1%8C%D0%BA%D1%96%D1%81%D1%82%D1%8C%20%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D1%85%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%85%20%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D0%B0%D0%BD%D1%96%D0%B9%20%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D0%B8%20%D1%83%20%D0%BA%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%BD%D1%96%202024%20%D1%80%D0%BE%D0%BA%D1%83%20%D0%B7%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D1%88%D0%B8%D0%BB%D0%B0%D1%81%D1%8F%20%D0%B4%D0%BE%2096), що відразу суттєво обмежує коло потенційних учасників закупівлі та позбавляє учасників, які мають нижчі фінансові показники, можливості взяти участь у закупівлі, у тому числі і Скаржника.
Враховуючи те, що Скаржник не має вищевказаних фінансових показників, - Скаржник позбавлений можливості і надати відповідні документи (звіт про баланс) для підтвердження розміру наведених вище обов’язкових фінансових показників.
Окремо звертаємо увагу Колегії АМКУ на той факт, що Скаржник дотримується встановлених законодавством вимог щодо платоспроможності страховика. Скаржником дотримано вимог частин другої та третьої статті 38 Закону України від 18 листопада 2021 року № 1909-ІХ «Про страхування» (копія листа НБУ додається).
Отже, Скаржник вважає, що зазначена вище обов’язкова умова Тендерної документації є дискримінаційною та порушує права і законні інтереси Скаржника й інших потенційних учасників, пов’язаних із участю у процедурі закупівлі, тому, має бути видалена Замовником.
2. Щодо фінансових показників учасника (п. 2 розд. І дод. № 1 до Тендерної документації ТД)
Прийняти участь в закупівлі може виключно той Учасник, який має страхові резерви не менше ніж 1 000 000 000,00 грн.
Скаржник не має можливості виконати вищевказані обов’язкові умови ТД та отримати вказані Замовником фінансові показники, а відтак і взяти участь у вказаній закупівлі.
Тому, вважаємо, що умови ТД, щодо наявності в учасників закупівлі вищевказаних фінансових показників порушує принцип недискримінації учасників закупівлі та суперечить законодавству, виходячи з нижченаведеного.
Як вже було зазначено вище, Скаржник не має вказаних Замовником фінансових показників і більше того, не зобов’язаний їх мати згідно положень чинного законодавства.
Зазначаючи вказані вимоги в ТД, Замовник штучно суттєво обмежує коло учасників закупівлі, адже за даними журналу «InsuranceTop»/портала «Форіншурер» (https://forinsurer.com), прийняти участь у закупівлі можуть лише 10 страхових компаній за рейтингом Фориншурера із розміром страхових резервів що є не меншими, ніж 1 000 000 000,00 грн. (доказ - https://forinsurer.com/ratings/nonlife/23/12/4);
Таким чином, відповідати вищевказаним фінансовим критеріям можуть лише 10 страхових компаній із 84 існуючих Non-life в Україні (доказ: https://forinsurer.com/news/24/05/15/43797#:~:text=%D0%9A%D1%96%D0%BB%D1%8C%D0%BA%D1%96%D1%81%D1%82%D1%8C%20%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D1%85%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%85%20%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D0%B0%D0%BD%D1%96%D0%B9%20%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D0%B8%20%D1%83%20%D0%BA%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%BD%D1%96%202024%20%D1%80%D0%BE%D0%BA%D1%83%20%D0%B7%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D1%88%D0%B8%D0%BB%D0%B0%D1%81%D1%8F%20%D0%B4%D0%BE%2096), що відразу суттєво обмежує коло потенційних учасників закупівлі та позбавляє учасників, які мають нижчі фінансові показники, можливості взяти участь у закупівлі, у тому числі і Скаржника.
Враховуючи те, що Скаржник не має вищевказаних фінансових показників, - Скаржник позбавлений можливості і надати відповідні документи (звіт про баланс) для підтвердження розміру наведених вище обов’язкових фінансових показників.
Окремо звертаємо увагу Колегії АМКУ на той факт, що Скаржник дотримується встановлених законодавством вимог щодо платоспроможності страховика. Скаржником дотримано вимог частин другої та третьої статті 38 Закону України від 18 листопада 2021 року № 1909-ІХ «Про страхування» (копія листа НБУ додається).
Отже, Скаржник вважає, що зазначена вище обов’язкова умова Тендерної документації є дискримінаційною та порушує права і законні інтереси Скаржника й інших потенційних учасників, пов’язаних із участю у процедурі закупівлі, тому, має бути видалена Замовником.
×
-
Назва доказу:
3. Лист НБУ від 28.08.2024 р.
-
Повʼязаний документ:
Лист НБУ від 28.08.2024 р..pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду; 2. Зобов’язати Київське квартирно-експлуатаційне управління внести зміни в Тендерну документацію у відповідності із вимогами чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме - усунути дискримінаційні вимоги тендерної документації та вимоги, які не відповідають чинному законодавству, зазначені у тексті цієї скарги.