• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з вогнезахисної обробки поверхонь будівель закладів освіти (просочення) дерев’яних конструкцій за кодом ДК 021:2015: 45343100-4 Роботи із забезпечення вогнезахисту.

Завершена

390 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 950.00 UAH
Період оскарження: 21.11.2024 16:28 - 12.12.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга про порушення законодавства в сфері публічних закупівель (на умови)

Номер: 67bd662ea52f4c21bd036e6c5cf4eee3
Ідентифікатор запиту: UA-2024-11-21-013891-a.b1
Назва: Скарга про порушення законодавства в сфері публічних закупівель (на умови)
Скарга:
Дата розгляду скарги: 04.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 27.11.2024 16:10
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 06.12.2024 12:47
Дата виконання рішення Замовником: 10.12.2024 13:53
Коментар замовника щодо усунення порушень: Управлінням освіти, культури, молоді та спорту Великодальницької сільської ради внесено зміни в процедуру закупівлі «Послуги з вогнезахисної обробки поверхонь будівель закладів освіти (просочення) дерев’яних конструкцій за кодом ДК 021:2015: 45343100-4 Роботи із забезпечення вогнезахисту» (ідентифікатор закупівлі UA-2024-11-21-013891-a).
Автор: ТОВ "МАЛЕ ПІДПРИЄМСТВО "ГОДСЕНД ЛТД", Олександр Герасименко +380674822262 odessa.godsend@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: f9c8494567c44c44a282689bfd2eb1ba
Заголовок пункту скарги: Додаток № 2 до тендерної документації (вимога мати страховий поліс або договір про добровільне страхування відповідальності перед третіми особами)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до Додатку № 2 до тендерної документації вимагається:
«…11. При наданні послуг, які є предметом закупівлі, учасники можуть заподіяти шкоду життю та/або здоров’ю та/або працездатності собі та/або працівникам Замовника та майну Замовника. Для захисту своїх майнових інтересів пов’язаних із обов’язком відшкодовувати збитки, заподіяні життю та/або здоров’ю та/або працездатності та майну третіх осіб (Замовника), учасники повинні мати страховий поліс або договір про добровільне страхування відповідальності перед третіми особами.»

Відповідно до ст. 6 Закону України «Про страхування» добровільне страхування - це страхування, яке здійснюється на основі договору між страхувальником і страховиком. Загальні умови і порядок здійснення добровільного страхування визначаються правилами страхування, що встановлюються страховиком самостійно відповідно до вимог цього Закону. Конкретні умови страхування визначаються при укладенні договору страхування відповідно до законодавства Добровільне страхування у конкретного страховика не може бути обов’язковою передумовою при реалізації інших правовідносин. Види добровільного страхування, на які видається ліцензія, визначаються згідно з прийнятими страховиком правилами (умовами) страхування, зареєстрованими Уповноваженим органом. Так, одним з видів добровільного страхування є страхування відповідальності перед третіми особами.

Таким чином, бачимо, що згідно з Законом України «Про страхування» страхування відповідальності перед третіми особами є добровільним, а не обов’язковим.

Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 № 852 не передбачено обов’язку отримувати зазначені документи.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 5b83d70723fd41fcaf037096272838ab
Заголовок пункту скарги: Додаток № 2 до тендерної документації (вимоги ДСТУ ISO )
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до Додатку № 2 до тендерної документації вимагається:

«…На підтвердження якості виконання вимог предмету закупівлі Учасник повинен надати: …
«- Копія сертифікату про відповідність Учасника вимогам стандарту ДСТУ ISO 9001:2015 та/або іншого чинного сертифікату стандарту ДСТУ ISO 9001, виданого акредитованим органом сертифікації;
- Копія сертифікату про відповідність Учасника вимогам стандарту ДСТУ ISO 14001:2015 та/або іншого чинного сертифікату стандарту ДСТУ ISO 14001, виданого органом сертифікації;
- Копія сертифікату про відповідність Учасника вимогам стандарту ДСТУ ISO 45001:2019 та/або іншого чинного сертифікату стандарту ДСТУ ISO 45001, виданого органом сертифікації;
- Копія сертифікату про відповідність Учасника вимогам стандарту ДСТУ 8965:2019 «Система управління пожежною безпекою об’єкта захисту. Загальні положення», виданого органом сертифікації;
- Копія сертифікату про відповідність Учасника вимогам стандарту ДСТУ ISO 23932:2018 «Інжиніринг пожежної безпеки. Загальні принципи» (ISO 23932:2009, IDT), виданого органом сертифікації.

Скаржник повідомляє, що має сертифікат:
- Сертифікат про відповідність Учасника вимогам стандарту ДСТУ ISO 9001:2015 та/або іншого чинного сертифікату стандарту ДСТУ ISO 9001, виданого акредитованим органом сертифікації; (додається)

Скаржник не має інших Сертифікатів, що вимагаються Замовником.

Скаржник не має цього сертифікату, разом із тим відсутні будь-які нормативні акти, що зобов’язують Скаржника мати такий сертифікат, наприклад, Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 № 852 не передбачено обов’язку отримувати вищенаведений сертифікат/свідоцтво. На підтвердження надаємо копію вказаних ліцензійних вимог.

Вважаємо, що вимога надання вказаних сертифікатів необґрунтовано звужує коло потенційних учасників.

Отже, наявність зазначеної вимоги призводить до ситуації, коли компетентний і здатний надати послуги, що є предметом Закупівлі Скаржник, не може взяти участь у Закупівлі, що порушує його законні права та інтереси.

Також вимога надати копію Сертифікату соціальної відповідальності SA 8000 – не узгоджується з предметом закупівлі (Послуги з вогнезахисної обробки поверхонь будівель закладів освіти (просочення) дерев’яних конструкцій …).

Вимога про надання вищевказаних сертифікатів та сертифікату про відповідність Учасника вимогам стандарту SA 8000:2014 та/або іншого чинного сертифікату стандарту SA 8000, виданого органом сертифікації розрахована на учасників торгів, в яких вже є у наявності вказаний сертифікат/свідоцтво, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників, в тому числі Скаржника.
Вимога подання інших сертифікатів, яких немає у Скаржника також є дискримінаційним по відношенню до Скаржника.
Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 № 852 не передбачено обов’язку отримувати зазначені документи.
Вищенаведена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації або її зміни.
Аналогічної позиції дотримується Комісія АМКУ у рішенні № 3865-р/пк-пз від 29.02.2024 рок
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: f41c8c5f6c904feabb66f4039d2b06d0
Заголовок пункту скарги: Додатку № 1 до тендерної документації (вимога надання мобілізаційниїх документів)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до Додатку № 1 до тендерної документації вимагається:
«…2.2. Відповідно до ЗУ «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» на особу що буде підписувати договір, керівника робіт та виконавців робіт (віком від 18 до 60 років) надати документ який підтверджує уточнення (оновлення) своїх облікових даних через центри надання адміністративних послуг або електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста, або у територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки за місцем свого перебування або знаходження….»

Вимога надання документів, який підтверджує уточнення (оновлення) своїх облікових даних через центри надання адміністративних послуг або електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста, або у територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки за місцем свого перебування або знаходження.
Не усі виконавці робіт можуть надати вказаний документ у зв’язку із тим, що по-перше незрозуміло що на думку Замовника є таким документом. Також ця вимога стосується усіх осіб (віком від 18 до 60 років), зокрема жінок, які працюють у Учасника, а не усі категорії жінок зобов’язані уточнити (оновити) свої облікові дані.
По-друге багато спеціалістів не встигли уточнити (оновити) свої облікові дані через центри надання адміністративних послуг або електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста, або у територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки за місцем свого перебування або знаходження, зокрема у зв’язку із хворобою або великих черг у приміщеннях територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки.
По-третє: Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 № 852 не передбачено обов’язку отримувати зазначені документи.

Таким чином перевагу у цій закупівлі будуть мати учасники, працівники яких встигли оновити свої дані, інші не зможуть у зв’язку із чим не усі потенційні учасники зможуть прийняти участь у закупівлі, що призведе до зменшення конкуренції та зазвичай збільшення вартості послуг закупівлі.

Вищенаведена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації або її зміни.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 0145764677ff4826af284cb57be92c36
Заголовок пункту скарги: Додатку № 1 до тендерної документації (вимога щодо медичного огляду)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до Додатку № 1 до тендерної документації вимагається:
2.3. На кожну зазначену в довідці особу надати: …
- копії медичних довідок про проходження попереднього (періодичного) медичного огляду працівника, видані відповідно до наказу МОЗ «Про затвердження Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій» від 21.05.2007 № 246 (додаток 8 п. 2.16 Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій), задля підтвердження спроможності Учасника якісно та вчасно виконати роботи (документ має бути чинним);
- довідки про проходження попереднього, періодичного та позачергового психіатричних оглядів, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин за формою первинної облікової документації № 100-2/о відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 10.05.2022 р. № 577 «Про затвердження переліку медичних психіатричних протипоказань щодо виконання окремих видів діяльності (робіт, професій, служби), що можуть становити безпосередню небезпеку для особи або оточуючих»;…
Вимога про надання сканованих оригіналів документів про медичних довідок про проходження попереднього (періодичного) медичного огляду працівника, видані відповідно до наказу МОЗ «Про затвердження Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій» від 21.05.2007 № 246 (додаток 8 п. 2.16 Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій), задля підтвердження спроможності Учасника якісно та вчасно виконати роботи та довідки про проходження попереднього, періодичного та позачергового психіатричних оглядів, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин за формою первинної облікової документації № 100-2/о відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 10.05.2022 р. № 577 «Про затвердження переліку медичних психіатричних протипоказань щодо виконання окремих видів діяльності (робіт, професій, служби), що можуть становити безпосередню небезпеку для особи або оточуючих» розрахована на учасників, які вже мають та зможуть надати вказані документи у складі тендерних пропозицій, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Також варто зазначити, що наявність вказаних вище документів не передбачено, як обов’язковий критерій у Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 № 852. На підтвердження надаємо копію вказаних ліцензійних вимог.
При цьому, наявність вказаних документів ніяким чином не підтверджує спроможність учасника якісно та вчасно надати послуги.
Вищенаведена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації або її зміни.
Аналогічної позиції дотримується Комісія АМКУ у рішеннях: № 6317-р/пк-пз від 09.04.2024 року та № 16676-р/пк-пз від 18.10.2023.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації