• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«Комплект акумуляторів DJI Mavic 3 Enterprise Battery Kit»

За кодом ДК 021:2015: 31430000-9 Електричні акумулятори «Комплект акумуляторів DJI Mavic 3 Enterprise Battery Kit»

Кваліфікація

від початку періоду пройшло 207 робочих днів

720 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 600.00 UAH
Період оскарження: 21.11.2024 11:07 - 26.11.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга щодо неправомірного рішення замовника про визначення переможця

Номер: e19934f5c04944eca02a4fd8952830af
Ідентифікатор запиту: UA-2024-11-21-004265-a.a1
Назва: Скарга щодо неправомірного рішення замовника про визначення переможця
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 16.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 09.12.2024 16:58
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 27.12.2024 11:46
Дата виконання рішення Замовником: 30.12.2024 21:42
Коментар замовника щодо усунення порушень: 1. Про скасування рішення прийнятого під час проведення процедури закупівлі "Комплект акумуляторів DJI Mavic 3 Enterprise Battery Kit" за кодом ДК 021:2015:31430000-9 «Електричні акумулятори», на підставі частини 18 статті 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", Згідно рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 25.12.2024 № 20579.
Автор: ФОП "Вакулко Аліна Володимирівна", Аліна Вакулко +380687332599 avakulko599@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 384b147a87a743478b87cceb8440ad0b
Заголовок пункту скарги: Неправомірне обрання переможцем учасника ТОВ "Комерс Еліт Солюшнс Груп"
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 04.12.2024 р. Замовником, Військова частина А4053, в електронній системі було визначено переможцем учасника ТОВ "Комерс Еліт Солюшнс Груп" (надалі – Учасник) та опубліковано Протокол № 289 від 04.12.2024 р. про про намір укласти договір про закупівлю з переможцем процедури відкритих торгів «UA-2024-11-21-004265-a» - ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "Комерс Еліт Солюшнс Груп".
Скаржник (фізична особа-підприємець Вакулко Аліна Володимирівна, рнокпп 3060204443, місцезнаходження 02167, м. Київ, вул. Милославська 2б, кв.65) не погоджується з рішенням Замовника щодо визнання учасника ТОВ Комерс Еліт Солюшнс Груп переможцем, вважає його неправомірним, зважаючи на наступне.
1. Відповідно до п.6 р. 3 тендерної документації "Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі", Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерних пропозицій документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником у Додатку 2.
Додатком 2 до ТД встановлено Технічні характеристики предмета закупівлі — загальний склад, технічні вимоги та загальні вимоги до предмету закупівлі.
Проте у складі пропозиції Учасника немає документів, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником у Додатку 2, зокрема не підтверджено наступне:
"1. Товар, що є предметом закупівлі повинен бути новим і таким, що не був у використанні.
2. Якість Товару повинна відповідати державним стандартам, технічним регламентам, технічним умовам та законодавству щодо показників якості такого роду/виду товарів, а також має бути засвідчено його якість належними підтверджувальними документами, дійсними на момент поставки Товару.
3. Товар повинен відповідати вимогам охорони праці, екології (захисту довкілля) та пожежної безпеки. Також Товар повинен мати високу якість матеріалів, використаних для його виготовлення, бездоганну обробку, високу якість технічного виконання.
4. В комплекті з Товаром та його складовими подається: технічний паспорт або інструкцію по експлуатації Товару, гарантійний талон не менше 12 місяців з моменту поставки (обов’язково);
5. У випадку виявлення недоліків у товарах протягом гарантійного строку, Постачальник зобов'язаний за власний рахунок не пізніше 14-ти днів з моменту звернення Замовника замінити товари, в яких протягом гарантійного строку були виявлені недоліки, якщо не доведе, що недоліки виникли внаслідок порушення Замовником умов зберігання товарів.
6. У випадку гарантійного ремонту або гарантійної заміни внаслідок неможливості ремонту товару, Постачальник повинен власними силами та за власні кошти здійснити транспортування товару від Замовника до свого сервісного центру, а по закінченню ремонту чи у випадку заміни, виконати доставку товару на адресу Замовника.
8. ... Замовникам забороняється здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг у громадян Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім тих, що проживають на території України на законних підставах); юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран; юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь/Ісламської Республіки Іран, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім тих, що проживають на території України на законних підставах), або юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, крім випадків коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління Національному агентству з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів.
Строк поставки Товару: Поставка Товару здійснюється на умовах DDP, у розумінні термінів Інкотермс-2020, протягом 7 діб з дати підписання Договору. Допускається дострокова поставка Товару за погодженням Сторонами.
Доставку та розвантаження товару здійснюється Постачальником за свій рахунок (чи/або своїми силами).
До ціни товару обов’язково включаються усі податки, збори, передбачені чинним законодавством України та додаткові витрати на транспортування товару до місця поставки, на розгрузку товару, оформлення всієї супровідної документації, вартість упакування та всі інші витрати, що мають бути здійснені у зв’язку з виконанням Договору. Товар повинен постачатися Замовнику у тарі, яка забезпечує зберігання при транспортуванні та відповідає установленим стандартам. Учасник гарантує, що запропонований товар не перебував у експлуатації, є новим, терміни та умови його зберігання не порушені. Упаковка товару повинна бути оригінальною, не пошкодженою і відповідати всім нормативним вимогам до упаковки даної категорії товарів.
Порядок оплати товару: Оплата Замовником впродовж 10 (десять) банківських днів після фактичної поставки товару та пред’явлення Постачальником рахунка на оплату за фактично поставлений товар та після підписання Сторонами видаткової накладної (акту приймання – передачі товарів) шляхом здійснення прямого банківського переведення.
Постачальник оплачує усі витрати, пов’язані з пересилкою документів (договір, рахунок, накладні, витрати по доставці товару і т. п.)."

Враховуючи вищезазначене, Учасник не виконав вимоги п.6 р. 3 Тендерної документації "Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі", у зв'язку з чим його пропозиція підлягала відхиленню.

2. Відповідно до пп. 3 п. 4 Додатку № 1 до Тендерної документації встановлено вимогу: Учасник надає підтвердження країни походження Товару. Документами, що підтверджують країну походження Товару, є: сертифікат про походження товару, засвідчена декларація про походження товару, декларація про походження товару, сертифікат про регіональне найменування товару (стаття 41 Митного кодексу України), тощо.
Учасником в складі пропозиції надано довідку — файл “Довідка країна походження. pdf”, в якій зазначено що ТОВ «КЕС Груп» в складі пропозиції надає декларацію відповідності, яка підтверджує країну походження.
Водночас документ Декларація відповідності (файл ДЕКЛАРАЦІЯ_ВІДПОВІДНІСТІ_DJI_Mavic_3.зва) , наданий Учасником, не містить інформації про країну походження товару.
Ненадання такої інформації свідчить про відсутність інформації про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, така обставина не підлягає виправленню, керуючись п. 43 Постанови КМУ № 1178 від 12.10.2022 р.
Згідно з п. 43 Постанови КМУ № 1178, під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Враховуючи вищезазначене, пропозиція Учасника підлягала відхиленню на підставі пп.2 п.44 Постанови КМУ № 1178.

3. Згідно з пп. 5 п. 4 Додатку № 1 до Тендерної документації встановлено вимогу надати:
Лист (у довільній формі) від Учасника, в якому зазначено те, що Виробник Товару, запропонованого Учасником, має на території України сертифікований сервісний центр гарантійного та післягарантійного обслуговування (адреса, телефон).
У разі відсутності на території України сертифікованого сервісного центру гарантійного та післягарантійного обслуговування Учасник гарантує заміну неякісного товару або ремонт своїми силами та за свій рахунок.

Відповідно до документів тендерної пропозиції Учасника, він пропонує товар виробництва компанії SZ DJI TECHNOLOGY CO., LTD.
Згідно з інформацією з офіційного сайту компанії DJI, товариство не має офіційного сервісного центру на території України https://www.dji.com/global/where-to-buy/retail-stores.
Крім того, на сайті DJI у статті від 26.04.2022 р. зазначено:
“DJI проводить внутрішню переоцінку вимог відповідності в різних юрисдикціях. Очікуючи поточного розгляду, DJI тимчасово призупинить всю комерційну діяльність у Росії та Україні. Ми взаємодіємо з клієнтами, партнерами та іншими зацікавленими сторонами щодо тимчасового призупинення господарської діяльності на постраждалих територіях.”
(https://www.dji.com/newsroom/news/dji-statement-on-sales-compliance-efforts?fbclid=IwAR1ks7xEgQeouLDF8HB37LwwYba3yDldkb1O2JjErQBwW3HFLBuGxYLD-kI)
Враховуючи зазначене Учасник не мав зазначати сертифікований сервісний центр гарантійного та післягарантійного обслуговування (адреса, телефон) на території України даного виробника.
Замовник мав право перевірити щодо наявності недостовірної інформації, однак прийняв пропозицію Учасника не зважаючи на вищезазначені обставини, що свідчить про дискримінаційний підхід при розгляді тендерних пропозицій учасників торгів.
Замовник зазначає в Додатку № 2: Посилання на конкретного виробника, тип та конкретну модель товару є необхідним, оскільки за основними якісними та технічними характеристиками товар цієї компанії є таким, що оптимально відповідає вимогам та потребам замовника. Отже, очевидно що Замовник ознайомлений з продукцією компанії DJI та щодо наявністю сервісних центрів на території України, адже ця продукція найбільше відповідає його вимогам і потребам. В той же час приймає пропозицію з явно недостовірною інформацією щодо оригінального товару (тобто не “еквівалента” в розумінні тендерної документації).
Відповідно до ст. 5 ЗУ “Про публічні закупівлі”,  закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Вважаємо такий підхід замовника порушує вищенаведені принципи.
Відповідно до п.44 Постанови №1178 від 12.10.2022 р.,  Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Задоволена, очікує виконання
КЕП

Cкарга щодо неправомірної відміни торгів

Номер: 35b19945a533417fa293752aec59168f
Ідентифікатор запиту: UA-2024-11-21-004265-a.c2
Назва: Cкарга щодо неправомірної відміни торгів
Скарга:
Дата розгляду скарги: 15.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 09.01.2025 15:46
Дата прийняття рішення по скарзі: 29.01.2025 17:34
Автор: ФОП "Вакулко Аліна Володимирівна", Аліна Вакулко +380687332599 avakulko599@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 0ab60f68043a4e6a91e67413ac9c0a36
Заголовок пункту скарги: Порушення щодо неправомірного скасування процедури закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:


21.11.2024 р. Замовник оголосив процедуру закупівлі UA-2024-11-21-004265-a, за результатом електронного аукціону якої найбільш економічно вигідною була визначена пропозиція Учасника ТОВ Комерс Еліт Солюшнс Груп.

04.12.2024 р. Учасника ТОВ Комерс Еліт Солюшнс Груп було визначено переможцем процедури закупівлі.

Однак, Скаржником ФОП "Вакулко Аліна Володимирівна" рішення про визначення переможцем ТОВ Комерс Еліт Солюшнс Груп було оскаржено та АМКУ - скаргу було часково задоволено, а Замовника зобов'язано скасувати рішення про визначення переможця (рішення АМКУ №20579-р/пк-пз від 25.12.2024).

30.12.2024 р. Замовник скасував рішення про визначення переможця, однак водночас того ж дня Замовником Військова частина А4053 в електронній системі було опубліковано Протокол № 317 від 30.12.2024 р. про відміну процедури закупівлі UA-2024-11-21-004265-a.

Скаржник (ФОП Вакулко Аліна Володимирівна, рнокпп: 3060204443, місцезнаходження 02167, м. Київ, вул. Милославська , б. 2б, кв. 65) не погоджується з рішенням Замовника щодо відміни процедури закупівлі, вважає його безпідставним та неправомірним, зважаючи на наступне.

Відповідно до заключної частини оскаржуваного Протоколу № 317 від 30.12.2024 р., підставою для відміни процедури закупівлі є: пп.1 п.47 Постанови КМУ № 1178 від 12.10.2022 р. При цьому підставою за текстом рішення Замовник визначає: відсутність подальшої потреби в закупівлі товару.

Слід зазначити, що п. 47 Постанови КМУ № 1178 від 12.10.2022 р. не містить підстав для відміни процедури закупівлі. Натомість згідно з пп.1 п.50 Постанови КМУ № 1178 від 12.10.2022 р.,  Замовник відміняє відкриті торги у разі: відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг.

Також пунктом 50 вищезазначеної Постанови передбачено: у разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.

Однак, Замовник не надав жодного документа, що підтверджує зміну обставин, які призвели до відсутності потреби (наприклад, довідки  Державної казначейської служби України про скорочення фінансування чи докази зміни в затвердженому плані закупівель). Відсутність документів, які підтверджують що потреба в закупівлі відпала, свідчить про недотримання принципу прозорості.

Викликає заперечення таке рішення Замовника ще й тому що виявлення відсутності потреби відбулося саме на етапі коли Скаржник довів в АМКУ (за результатом розгляду скарги UA-2024-11-21-004265-a.a1) неправомірне обрання переможцем компанії ТОВ Комерс Еліт Солюшнс Груп. Це викликає обґрунтовані сумніви щодо достовірності та неупередженості дій Замовника. Якби потреба в закупівлі дійсно відпала, Замовник міг би ухвалити рішення про її скасування раніше — до початку або в ході проведення торгів.

Отже, вважаємо порушенням відміну закупівлі UA-2024-11-21-004265-a на підставі пп.1 п.47 Постанови № 1178, а також неналежним обґрунтування Замовника обставини, яка зазначена в оскаржуваному рішенні: відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг. З наведеного Протоколу можна зробити висновок що потреба не відпала, рішення не містить обгрунтування щодо відсутності потреби, та на нашу думку, власним протиправним рішенням Замовника.

Зважаючи на вищенаведене, просимо зобов'язати Замовника скасувати незаконне та безпідставне рішення про відміну торгів та укласти договір з учасником, документи якого відповідають усім вимогам замовника у даній процедурі закупівлі - ФОП Вакулко Аліна Володимирівна.

Наполягаємо, що дії Замовника є неправомірними, необґрунтованими та такими, що порушили наші права і завдали шкоду законним інтересам щодо участі в закупівлі, а також наголошуємо що Замовник зловживає своїм правом щодо відміни тендеру, чим порушує принципи, задекларовані частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 р.: добросовісної конкуренції серед учасників; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; максимальної економії та ефективності; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вимоги: Зобов'язати замовника відмінити процедуру закупівлі