• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (послуги із збирання, перевезення, зберігання, утилізації, знешкодження медичних відходів категорії «В» та токсикологічно небезпечних відходів)

Завершена

315 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 575.00 UAH
Період оскарження: 20.11.2024 13:55 - 07.12.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації

Номер: 341b812c24ad4e25942afbcee0f0f265
Ідентифікатор запиту: UA-2024-11-20-009837-a.a1
Назва: Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 02.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 26.11.2024 18:13
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 04.12.2024 17:43
Дата виконання рішення Замовником: 05.12.2024 10:43
Коментар замовника щодо усунення порушень: У відповідь на вимогу(скаргу) щодо тендерної документації до закупівлі Послуг за Кодом ДК 021:2015:90520000-8 - Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами за ідентифікатором закупівлі UA-2024-11-20-009837-a, зміни до тендерної документації внесено і викладено у новій редакції згідно норм чинного Законодавства, а саме: Копія діючого на момент подачі пропозиції сертифікату відповідності Учасника системи екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування.
Автор: ТОВ "А-ЕНЕРГО", Володимир Андреєв +380502507677 andreev.aenergo@gmail.com https://aenergo.com.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: b9863542e91d41718251c56d3f73ff48
Заголовок пункту скарги: Товариство з обмеженою відповідальністю «А-ЕНЕРГО» (далі – Скаржник), як потенційний учасник відповідної процедури закупівлі, вважає, що документація містить дискримінаційні вимоги до учасників процедури закупівлі, що грубо порушує процедуру закупівлі згідно норм чинного законодавства України
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
СКАРГА
На умови тендерної документації
20.11.2024 року Комунальне некомерційне підприємство "Клінічний перинатальний центр Пресвятої Діви Марії" Сумської міської ради (далі – Замовник) було опубліковано оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (послуги із збирання, перевезення, зберігання, утилізації, знешкодження медичних відходів категорії «В» та токсикологічно небезпечних відходів) з очікуваною вартістю 315 000,00 грн. з ПДВ (далі – Процедура закупівлі).

Уважно ознайомившись з умовами Тендерної документації (далі- Документація) Товариство з обмеженою відповідальністю «А-ЕНЕРГО» (далі – Скаржник), як потенційний учасник відповідної процедури закупівлі, вважає, що документація містить дискримінаційні вимоги до учасників процедури закупівлі, що грубо порушує процедуру закупівлі згідно норм чинного законодавства України, саме:
-Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII (далі –Закон);
- Постанови №1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості).



Порушення процедури закупівлі, дії Замовника, фактичні обставини, що це підтверджують.

1. Відповідно до Додатку 2 до тендерної документації Замовник вимагає надати скан-копію:
- Сертифіката відповідності ISO 14001:2015 (сертифікат повинен бути виданий органом з сертифікації, який сертифікований НААУ, та має право сертифікації за кодом IAF/EA 24 «Переробка відходів»
- Сертифіката щодо проходження навчання “Управління відходами: професійна підготовка,підвищення кваліфікації та проведення атестації фахівців у сфері управління відходами”


Відповідно до пункту 1 Постанови Кабінету Міністрів України №1278 від 05.12.2023 року «Про затвердження ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами» (далі – Ліцензійні умови) визначено, що «Ці Ліцензійні умови встановлюють вичерпний перелік документів, які додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами (далі - ліцензія), а також визначають вичерпний перелік організаційних, кадрових, технологічних вимог, обов’язкових до виконання під час провадження такої діяльності.»
Відповідно до Ліцензійних умов відсутні вимоги щодо наявності в Ліцензіатів «Сертифіката відповідності ISO 14001:2015 (сертифікат повинен бути виданий органом з сертифікації, який сертифікований НААУ, та має право сертифікації за кодом IAF/EA 24 «Переробка відходів»; - Сертифіката щодо проходження навчання “Управління відходами: професійна підготовка,підвищення кваліфікації та проведення атестації фахівців у сфері управління відходами”
Вставлення цих вимог є дискримінаційним по відношенню до Скаржника та такими що обмежують участь Скаржника в процедурі закупівлі.
На підтвердження Скаржник надає комісії Наказ Міндовкілля №329 від 29.03.2024 року «Про видачу ліцензії ТОВ «А-ЕНЕРГО» на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами.
Замовник не довів та документально не підтвердив необхідності встановлення вищезазначених вимог в тендерній документації.


2. Відповідно до вимог Додатку 2 Замовник вимагає надати:
• Контейнер повинен бути призначеним для утилізації медичних відходів з наданням копії висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи.
- Пластикові пакети для контейнера мають бути призначеними для збирання медичних відходів категорії «В» з відповідним маркуванням на пакетах з наданням копії висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи, або сертифікату відповідності. Товщина пакету має бути не менше 130 мікронів. Учасник повинен надати фото пакетів та копії накладних про закупівлю пакетів.

З 1 жовтня 2023 року набрали чинності окремі положення нового Закону «Про систему громадського здоров'я» №2573-IX, які скасували необхідність отримувати Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи виробниками та імпортерами нехарчової продукції, про що зазначено в Прикінцевих та перехідних положеннях Закону «Про систему громадського здоров’я» шляхом визнання такими, що втратили чинність з дня введення в дію цього Закону:
- Закон України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" (Відомості Верховної Ради України, 1994 р., № 27, ст. 218 із наступними змінами);
- Постанову Верховної Ради України "Про порядок введення в дію Закону України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" (Відомості Верховної Ради України, 1994 р., № 27, ст. 21.

Учасник має змогу надати Замовнику тару для пакування небезпечних відходів категорії «В» та його якість підтверджується сертифікатом якості від виробника, що надається комісії як доказ.
Встановлюючи вимогу щодо надання висновку санітарно-епідеміологічної експертизи є такою що обмежує участь учасників та суперечить чинному законодавству України.

Замовник не довів та документально не підтвердив необхідності встановлення вищезазначених вимог в тендерній документації.

Згідно статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.

Суб'єкт оскарження дійшов висновку, що у даній процедурі закупівлі Замовник порушує основні принципи здійснення процедури закупівель, зокрема принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, не дотримується вимог чинного законодавства України,
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації