• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби (ДК 021:2015 44160000-9 Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби)

Торги відмінено

242 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 420.00 UAH
Період оскарження: 20.11.2024 12:29 - 25.11.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на незаконне рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "СВОЙСТРОЙ"

Номер: 2b661171947c49fd9f104cb186932d91
Ідентифікатор запиту: UA-2024-11-20-007490-a.a1
Назва: Скарга на незаконне рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "СВОЙСТРОЙ"
Скарга:
Протокольним рішенням Олександрівської селищної ради №б/н від 02 грудня 2024 року було незаконно відхилено тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі – ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СВОЙСТРОЙ".
Дата розгляду скарги: 16.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 09.12.2024 16:44
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 18.12.2024 18:09
Дата виконання рішення Замовником: 20.12.2024 15:04
Коментар замовника щодо усунення порушень: скасовано Рішення про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю "СВОЙСТРОЙ" та рішення про визначення Фізичної особи - підприємця Тарасенко Наталії Вікторівни.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СВОЙСТРОЙ", Микита Свояк 380955337596 svoystroy1@gmail.com https://www.svoystroy.com/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 219d0e9351e8423782f4bbce43a89b56
Заголовок пункту скарги: Замовник незаконно відхилив тендерну пропозицію ТОВ "СВОЙСТРОЙ" з підстав пп. 2 п. 44 Особливостей, при цьому посилаючись у протоколі відхилення на недоліки, що містяться в кваліфікаційній частині документів Скаржника.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Протокольним рішенням (ПРОТОКОЛ) Олександрівської селищної ради №б/н від 02 грудня 2024 року було відхилено тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі – ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СВОЙСТРОЙ".

Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями Замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Протокольним рішенням №б/н від 02 грудня 2024 року вирішено відхилити тендерну пропозицію Учасника ТОВ "СВОЙСТРОЙ" з підстав невідповідності умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Згідно з підпунктом 2 пункту 44 Особливостей Замовник відхилив тендерну пропозицію.
Замовник аргументує свою позицію виходячи із того, що Замовник вбачає в складі тендерній пропозиції недоліки в квалфікаційних критеріях, а саме в документах наданих на підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), але при цьому підставою відхилення став пп. 2 п. 44 Особливостей, який жодним чином не стосується кваліфікаційних критеріїв.
Відповідно до пп. 2 п. 44 Особливостей: «Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
2) тендерна пропозиція:

не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей».

Отже, Замовник грубо порушив закупівельне законодавство, неправомірно застосувавши підставу відхилення, яка не стосується невідповідності умовам технічної специфікації, при цьому обґрунтовуючи свою позицію недоліками по кваліфікаційній частині документації.

Так, відповідно до п. 43 Особливостей: «Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.

Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.»

Також, відповідно до ч. 16 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі»:

«Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах:
1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону;
2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю.
Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей повинно містити таку інформацію:
1) перелік виявлених невідповідностей;
2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності;
3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей.»
Звертаючись до ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» кваліфікаційними критеріями процедури закупівлі є:
«1. Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.»
Отже, Замовник неправомірно відхилив нашу тендерну пропозицію з підстав того, що кваліфікаційні критерії керуючись п. 43 Особливостей, а також ч. 16 ст. 29 Закону відносяться до інформації та/або документів, які підлягають під виправлення протягом 24 годин.
Дані дії Замовника свідчать про свідому підміну понять та застосування неправомірних підстав відхилення тендерної пропозиції Скаржника, які зовсім не відносяться до вимог технічної специфікації, а тому відхилення тендерної пропозиції ТОВ "СВОЙСТРОЙ" є незаконним та таким, що суперечать власним встановленим вимогам тендерної документації.

Замовник одразу прийняв рішення про відхилення нашої тендерної пропозиції, не дотримавшись обов’язку надати можливість виправити виявлені недоліки. Указані замовником підстави для відхилення (невідповідність аналогічного договору та підтверджуючих документів) є саме тими випадками, коли закон зобов’язує замовника надати можливість на усунення невідповідностей. Замовник не розмістив у електронній системі закупівель повідомлення про необхідність виправлення невідповідностей , тим самим позбавивши нас законодавчого права скористатися цим механізмом.
Стаття 5 Закону встановлює принципи, на яких базуються публічні закупівлі, серед яких:
• Прозорість: дії замовника мають бути відкритими та обґрунтованими.
• Недискримінація учасників: жоден учасник не може бути позбавлений права на участь без належних правових підстав.
У нашому випадку Замовник діяв непрозоро та дискримінаційно:
- Замовник не виконав свої обов’язки щодо забезпечення учасникам можливості усунути недоліки.
- Ми, як учасник, були позбавлені права на виправлення, хоча це передбачено законом.

Замовник повинен був керуватись п. 43 Особливостей надати можливість учаснику ТОВ "СВОЙСТРОЙ" виправити невідповідності в електронній системі закупівель, адже зазначені в Протокольному рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника підстави відносяться ВИКЛЮЧНО ДО КВАЛФІКАЦІЙНИХ критеріїв.

Безпідставно відхиливши нашу тендерну пропозицію, Замовник фактично позбавив нас гарантованих законом прав. Відбулось порушення принципів публічних закупівель згідно зі ст. 5 Закону, закупівлі здійснюються на засадах відкритості, прозорості, недискримінації та добросовісної конкуренції. Неправомірне відхилення нашої пропозиції суперечить цим принципам та порушує наше право на чесну конкуренцію.

Наша пропозиція відповідала кваліфікаційним критеріям тендерної документації, а можливі неточності чи технічні помилки могли бути усунені у встановлений законом строк. Відсутність надання можливості для усунення недоліків є грубим порушенням п. 43 Особливостей, а також ч. 16 ст. 29 Закону. Такі дії замовника є повністю дискримінаційними по відношенню до нас, як учасника закупівлі.

Саме з метою усунути виявлені порушення та з метою захисту законодавчо встановлених прав ТОВ "СВОЙСТРОЙ" звертається до Органу оскарження. Просимо Антимонопольний комітет України врахувати наші аргументи, вжити відповідних заходів для усунення порушень та відновлення гарантованих законом прав.
Замовник незаконно обмежив наше право як учасника процедури закупівлі виправити невідповідності, гарантоване пунктом 43 Особливостей, чим грубо порушив законодавство.
Пропозиція Скаржника була відхилена на підставі вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей. При цьому в Замовника не було жодної нормативної підстави відхиляти нашу тендерну пропозицію через невідповідність технічній специфікації та іншим вимогам до предмета закупівлі. Своїми діями Замовник порушив порядок застосування пп. 2 п. 44 Особливостей.

Як висновок своїм Протокольним рішенням (ПРОТОКОЛ) Олександрівської селищної ради №б/н від 02 грудня 2024 року Замовник грубо порушив низку законодавчих норм, а саме ст. 5 Закону, ст. 29 Закону, п. 43 Особливостей та порядок застосування підстав відхилення, згідно пп. 2 п. 44 Особливостей. Протокольним рішенням (ПРОТОКОЛ) Олександрівської селищної ради №б/н від 02 грудня 2024 року є НЕЗАКОННИМ, НЕОГРУНТОВАНИМ ТА ТАКИМ, ЩО ПОРУШУЄ ОСНОВОПОЛОЖНІ ПРАВОВІ НОРМИ, у зв’язку з чим, просимо Орган оскарження зобов’язати Замовника скасувати дане рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "СВОЙСТРОЙ".
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника