• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Дизельне паливо код за ДК 021:2015-09130000-9 Нафта і дистиляти (Номенклатурна позиція товару 09134200-9 - Дизельне паливо).

Завершена

364 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 640.00 UAH
Період оскарження: 19.11.2024 14:59 - 07.12.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на умови тендерної документації

Номер: a100ab8e3641459f97460bb8d5341e2c
Ідентифікатор запиту: UA-2024-11-19-012227-a.a1
Назва: Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 03.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 26.11.2024 16:14
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 04.12.2024 17:28
Дата виконання рішення Замовником: 05.12.2024 14:04
Коментар замовника щодо усунення порушень: Встановлені у рішенні АМКУ порушення були усунуті Замовником шляхом внесенням відповідних змін до тендерної документації.
Автор: ТОВ "ТД "ІФС", Макаров Андрій 0979679211 interferencsistem@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: ca69b5e04cd1455b8588c2b411847e4f
Заголовок пункту скарги: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть надати Замовнику декларацію відповідності Учасника (а отже, видана на ім’я Учасника.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 1.1. В Додатку № 2 до ТД та Додатку № 4 до ТД Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть надати Замовнику декларацію відповідності Учасника (а отже, видана на ім’я Учасника:
«Технічні та якісні вимоги до Товару повинні відповідати Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого ПКМУ від 01.08.2013 року № 927 (далі «Технічний регламент»).
- Декларацією відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого ПКМУ від 01.08.2013 року № 927 Учасника.»

Дискримінаційна умова в частині декларацію відповідності Учасника (а отже, видану на ім’я Учасника)
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності у учасників Декларації відповідності Учасника (а отже – на видану на ім’я Учасника).
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, а отже не створює конкурентного середовища для закупівлі даного виду товару, оскільки такі реквізити декларації (видача її на ім’я учасника) не встановлені, як обов’язкові на законодавчому рівні.
В абзаці 2 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Національним стандартом та Додатком № 2 до ТД передбачено відповідність Дизельного палива вимогам ДСТУ 7688:2015 Паливо дизельне Євро. Технічні умови (згідно Наказу від 28.05.2015 № 45 Про прийняття нормативних документів України, гармонізованих з міжнародними та європейськими нормативними документами, національних стандартів України, скасування нормативних документів України та міждержавних стандартів в Україні) та Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого ПКМУ від 01.08.2013 року № 927 (далі «Технічний регламент»).
п. 19 Технічного регламенту встановлено, що за результатами проведення оцінки відповідності виробник або уповноважений представник складає декларацію про відповідність за формою згідно з додатком 6 до цього Технічного регламенту.
Додаток 6
до Технічного регламенту
ДЕКЛАРАЦІЯ
про відповідність
________________________________________________________________________________
(назва Технічного регламенту)
________________________________________________________________________________
(повне найменування суб’єкта господарювання (виробника або уповноваженого
________________________________________________________________________________
представника, постачальника, який декларує відповідність палив) та його місцезнаходження)
підтверджує, що _________________________________________________________________,
(позначення палива)
яке виготовляється(ено) за ________________________________________________________,
(позначення та назва нормативного документа)
відповідає вимогам _______________________________________________________________
(назва національних стандартів із зазначенням років їх затвердження,
________________________________________________________________________________
що застосовані під час оцінки відповідності, та/або рішень, прийнятих для
________________________________________________________________________________
забезпечення виконання вимог Технічного регламенту)
Сертифікат відповідності*_________________________________________________________
(номер сертифіката відповідності, дата його реєстрації, строк дії,
________________________________________________________________________________
назва та місцезнаходження призначеного органу з оцінки відповідності)
Декларацію складено під повну відповідальність виробника або уповноваженого представника

________________________
(посада) _______________
(підпис) ________________________
(ініціали та прізвище)
М.П.
“ ” 20 р.
__________
*Застосовується за умови використання модуля, в якому оцінка відповідності проводиться призначеним органом з оцінки відповідності.


Вимога щодо надання у складі пропозиції декларації про відповідність палива Учасника (а отже - на ім`я Учасника) – є дискримінаційною та такою, що обмежує коло учасників. Відповідну вимогу зможуть виконати виключно підприємства, які мають власні нафтопереробні заводи, оскільки згідно п. 19 Технічного регламенту, складає її виробник палива або його уповноважений представник. Підприємства, які здійснюють трейдерську діяльність та мають великий досвід у виконанні подібних поставок нафтопродуктів – не зможуть виконати відповідну вимогу, оскільки Скаржник не виробник палива та не уповноважений ним представник (згідно Технічного регламенту, уповноважений представник - будь-яка фізична чи юридична особа - резидент України, яка одержала від виробника письмове доручення діяти від його імені стосовно визначених завдань.)
Скаржник не має відносин з виробником Бензину А-95 та Дизельного палива та не є уповноваженим представником виробника згідно письмового доручення, а планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих мережею АЗС БРСМ-нафта, для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Крім того, відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Скаржник може надати Декларацію про відповідність видану ПАТ «УКРТАТНАФТА» (на ім’я виробника) на відповідність Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого ПКМУ від 01.08.2013 року № 927.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 87b00bec9c71422fa3268d8bce4f034c
Заголовок пункту скарги: 2. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які мають протоколи випробувань щодо партії палива що пропонується до постачання.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 1.2. В Додатку 2 та п. 15 Додатку № 4 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які мають протоколи випробувань щодо партії палива що пропонується до постачання:
В Додатку 2 «1. Якість Товару повинна відповідати діючим в Україні Держстандартам і підтверджуватися відповідним документом при поставці товару та у складі пропозиції Учасника, зокрема:
- Паспорт якості із зазначенням технічних характеристик пропонованого палива.
- Протокол випробування палива на предмет відповідності чинному нормативному документу щодо партії палива що пропонується до постачання.»

п. 15 Додатку № 4 «Якість Товару повинна відповідати діючим в Україні Держстандартам і підтверджуватися відповідним документом при поставці товару та у складі пропозиції Учасника, зокрема:
- Паспорт якості із зазначенням технічних характеристик пропонованого палива.
- Протокол випробування палива на предмет відповідності чинному нормативному документу щодо партії палива що пропонується до постачання.»


Вимагаючи протоколи випробувань щодо партії палива що пропонується до постачання, Замовник встановлює вимогу в частині надання у складі пропозиції учасниками протоколів випробувань виданих певною датою під саме партію Товару.
Партія палива - будь-яка кількість палива однієї марки, що супроводжується одним документом про якість (паспортом якості) палива (Згідно Технічного регламенту).
Наприклад, у випадку Скаржника, паспорт якості на відповідність запропонованого товару чинним нормативним документам (ДСТУ та Технічному регламенту) виданий 06.03.2024 року, а отже протокол випробувань повинен бути виданий не раніше 06.03.2024 року, що дискримінує Скаржника.

Варто звернути увагу на той факт, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Вимогами національного стандарту для відповідного предмета закупівлі – Дизельного палива, - є ДСТУ 7688:2015 Паливо дизельне Євро. Технічні умови (згідно Наказу від 28.05.2015 № 45 Про прийняття нормативних документів України, гармонізованих з міжнародними та європейськими нормативними документами, національних стандартів України, скасування нормативних документів України та міждержавних стандартів в Україні) та Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого ПКМУ від 01.08.2013 року № 927 (далі «Технічний регламент»).
На відповідність та згідно визначених національних стандартів до Дизельного палива, Скаржника може надати:
1) Сертифікат відповідності на Дизельне паливо;
2) Паспорт якості на Дизельне паливо.
3) Протокол випробувань на Дизельне паливо, виданий 11.12.2023 року.
Вимагаючи надання у складі пропозиції Протокол випробування палива на предмет відповідності чинному нормативному документу щодо партії палива що пропонується до постачання - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі", зокрема "недискримінація учасників".
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 7b775d8af13f42c19263bdbeb992b85b
Заголовок пункту скарги: 3. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати АЗС у кожній області України та не менше 2 АЗС в кожному обласному центрі на всій території України.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1.3. В Додатку № 2 до ТД та Додатку № 4 до ТД Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати АЗС у кожній області України та не менше 2 АЗС в кожному обласному центрі на всій території України:

В Додатку № 2 до ТД : «Відпуск Товару Замовнику здійснюється цілодобово по довірчим документам (талонам) в кожній області України за виключенням окупованих територій. Покупець отримує довірчі документи (талони) від Постачальника партіями на підставі заявок Покупця.»

Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності АЗС учасника у кожній області України за виключенням окупованих територій) - зможе задовільнити лише 1 мережа АЗС, а отже не створює конкурентного середовища для закупівлі даного виду товару.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих партнером Скаржника, у мережі АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.

мережа АЗК "БРСМ-Нафта" додаток №1
Київ - Київська область
1 м. Київ, вул. Світла, 1
47 Київська обл., Вишгородський р-н., с.Нові Петрівці, вул. Леніна, 1-в, тр. Київ-Овруч 20км
48 Київська обл., Вишгородський р-н, с. Нові Петрівці, вул. Свято-Покровська, 326
Вінницька область
50 Вінницька обл., м. Вінниця, Немирівське шосе, 84А
Волинська область
59 Волинська обл., м. Луцьк, вул. Конякіна, 24А
Дніпропетровська область
64 Дніпропетровська обл., м. Дніпро, вул. Журналістів, буд. 16 В
Житомирська область
82 Житомирська обл., м. Житомир, пр-т Незалежності, 95
Закарпатська область
87 Закарпатська обл., м.Ужгород, вул. Баб’яка, 26
Запорізька область
94 Запорізька обл., м.Запоріжжя, вул, Південне шосе, 75
Івано-Франківська область
105 Івано-Франківська обл., м. Надвірна, вул. Рамішвілі, 15
Кіровоградська область
106 Кіровоградська обл., м. Кропивницький, вул. Полтавська, 69А
Львівська область
115 Львівська обл., м. Львів, вул. Городоцька, 116Г
Миколаївська область
133 Миколаївська обл, м. Миколаїв, вул. Набережна, буд. 2/3
Одеська область
138 Одеська обл., м. Одеса, вул. Хімічна, 1
Полтавська область
153 Полтавська обл., м. Полтава, пр-т Вавілова, 2В
Рівненська область
164 Рівненська обл., м. Рівне, вул. Костромська, 42
Сумська область
166 Сумська обл., м. Суми, пр-т Курський, 135/1
Тернопільська область
170 Тернопільська обл., м. Тернопіль, вул. Митрополита Шептицького, 32
Харківська область
174 Харківська обл., м. Харків, пр-т Московський, 138Г
Херсонська область
194 Херсонська обл., м. Херсон, вул. Нафтовиків, 4
Хмельницька область
196 Хмельницька обл., м. Хмельницький, вул. П. Мирного, 5/1
Черкаська область
202 Черкаська обл., м. Черкаси, вул. Смілянська, 164/3
Чернівецька область
210 Чернівецька область, м. Чернівці, вул. Комунальників, буд.2
Чернігівська область
211 Чернігівська обл., м. Чернігів, вул. Щорса, 55Д

При цьому, зазначена мережа АЗС не має АЗС у кожній області України, зокрема не має АЗС у Донецькій області.
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановлює вимогу наявності АЗС у кожній області України.
На виконання вимог щодо місцезнаходження АЗС, Скаржник планує запропонувати АЗС мережі БРСМ-нафта, яка розповсюджена по всій території України, але при цьому не має АЗС у кожній області України за виключенням окупованих територій, а саме АЗС відповідної мережі відсутні в:
- Донецькій області, - згідно карти мережі АЗС на офіційному сайті мережі https://brsm-nafta.com/map .

Також, варто звернути увагу, що В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються, а отже вищезазначені вимоги, визначені Замовником, визначають наявність матеріально-технічної бази учасників, що суперечить п. 29 Особливостей та нівелюють дотримання ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовником.
З урахуванням вищезазначеного, Скаржник вимагає виключити вимогу тендерної документації в частині наявності матеріально-технічної бази учасника:
- АЗС у кожній області України за виключенням окупованих територій;
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: d7c7658a1a0d429493196e46acddee83
Заголовок пункту скарги: 4. Вилучити із тендерної документації встановив вимогу, щодо наявності у учасників не менше однієї власної або партнерської АЗС на ділянці шляху Об’їзної дороги (вул. Ангарська, смт. Авангард, Одеська область.,), а саме від місця дороги з круговим рухом на 7 км. Овідіопольської дороги до місця дороги з круговим рухом на перехресті Тираспольського шосе та Об’їзної дороги.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1.4. В Додатку № 2 та п. 22 Додатку № 4 до ТД Замовник встановив вимогу, щодо наявності у учасників не менше однієї власної або партнерської АЗС на ділянці шляху Об’їзної дороги (вул. Ангарська, смт. Авангард, Одеська область.,), а саме від місця дороги з круговим рухом на 7 км. Овідіопольської дороги до місця дороги з круговим рухом на перехресті Тираспольського шосе та Об’їзної дороги:

«3.7. Лист - підтвердження (в довільній формі) від Учасника щодо знаходження не менше однієї власної або партнерської АЗС на ділянці шляху Об’їзної дороги (вул. Ангарська, смт. Авангард, Одеська область.,), а саме від місця дороги з круговим рухом на 7 км. Овідіопольської дороги до місця дороги з круговим рухом на перехресті Тираспольського шосе та Об’їзної дороги з обов’язковим зазначенням адреси розташування перелічених АЗС.»

Замовник встановив дискримінаційну вимогу в частині місцезнаходження АЗС учасника ВИКЛЮЧНО в межах не менше однієї власної або партнерської АЗС на ділянці шляху Об’їзної дороги (вул. Ангарська, смт. Авангард, Одеська область.,), а саме від місця дороги з круговим рухом на 7 км. Овідіопольської дороги до місця дороги з круговим рухом на перехресті Тираспольського шосе та Об’їзної дороги.

Тобто, Замовник встановив вимогу в частині наявності АЗС Скаржника з обмеженням місцезнаходження виключно на певному відрізку шляху Об’їзної дороги (вул. Ангарська, смт. Авангард, Одеська область.), в територіальних межах смт. Авангард, що є дискримінаційним по відношенню до Скаржника та таким, що передбачає наявність у учасника матеріально-технічної бази учасника – на певному відрізку дороги Об’їзної дороги Одеської області.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснити заправку на АЗС мережі БРСМ-нафта за адресою:
БРСМ-нафта: БРСМ - Одеська область, Біляївський район, смт. Хлібодарське, автодорога Одеса-Кучурган (на м. Кишинів), 11км+980м – яка знаходиться на відстані 3 км від адреси Замовника (Одеська обл., Одеський р-н., смт Авангард, вул. Нижня, 24, 67806).
Звертаємо увагу, що АЗС Скаржника знаходиться НЕ на ділянці шляху Об’їзної дороги (вул. Ангарська, смт. Авангард, Одеська область.,), але при цьому така АЗС знаходиться в безпосередній близькості від адреси Замовника.
При цьому, Скаржник не має АЗС на відрізку АЗС на ділянці шляху Об’їзної дороги (вул. Ангарська, смт. Авангард, Одеська область.,), що свідчить про наявність дискримінаційної обмежувальної вимоги для Скаржника, в тому числі з урахуванням вимоги а саме від місця дороги з круговим рухом на 7 км. Овідіопольської дороги до місця дороги з круговим рухом на перехресті Тираспольського шосе та Об’їзної дорог.
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановлює вимогу в частині розташування АЗС, що призводить до відсутності конкуренції у визначеній процедурі закупівлі та наявність обмежень в частині встановлення вимог наявності МТБ. Скаржник необґрунтовано встановлює надмірні вимоги в частині такого розташування МТБ (АЗС) Учасників з урахуванням вимог в частині місцезнаходження АЗС на окремо визначеній ділянці автодороги, що суперечить п. 29 Особливостей.

Звертаємо увагу, що в абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Звертаємо увагу Комісії, що згідно пункту 4.1. Розділу 1 тендерної документації Назва предмету закупівлі: «Дизельне паливо, код за ДК 021:2015-09130000-9 Нафта і дистиляти (Номенклатурна позиція товару 09134200-9 - Дизельне паливо).», а отже така вимога в частині місцезнаходження АЗС свідчить про застосування до учасників кваліфікаційного критерію в частині наявності МТБ.
З урахуванням вищезазначеного, Скаржник вимагає виключити вимогу тендерної документації в частині виключення обмеження територіальних меж місцезнаходження АЗС у не менше однієї власної або партнерської АЗС на ділянці шляху Об’їзної дороги (вул. Ангарська, смт. Авангард, Одеська область.,), а саме від місця дороги з круговим рухом на 7 км. Овідіопольської дороги до місця дороги з круговим рухом на перехресті Тираспольського шосе та Об’їзної дороги.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: 3566722317584db8b8d77e9b15a3a11d
Заголовок пункту скарги: 5. Вилучити із тендерної документації вимогу, щодо умов отримання Постачальником заявки Замовника.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Умови проекту договору
Тип порушення: Умови проекту договору
Опис суті пункту скарги: 1.5. В Додатку № 2 до ТД та Проєкті договору згідно Додатку № 3 до ТД, Замовник встановив вимогу, щодо умов отримання Постачальником заявки Замовника:

В Додатку № 2 до ТД «Порядок поставки - впродовж одного дня з дати направлення заявки Покупця не електронну адресу Постачальника (за бажанням Покупця заявка може дублюватися поштовим відправленням з повідомленням). Заявка вважається отриманою Постачальником на дату її направлення Покупцем.»
Згідно Проєкту договору згідно Додатку № 3 до ТД «Моментом належного повідомлення однієї Сторони іншу Сторону в розумінні умов цього договору є наступний робочий день після дня відправки повідомлення (електронного листа) відповідно до умов цього договору про закупівлю (далі — дата належного повідомлення). Дата належного повідомлення є датою фактичної обізнаності Сторони про факти, дії, події, зазначені в повідомленні (електронному листі).
Сторони домовились, що роздруківка Стороною електронного повідомлення з електронної адреси, вказаної у реквізитах Сторони цього договору про закупівлю, є належним доказом повідомлення іншої Сторони згідно з умовами цього договору.»

Скаржник не погоджується з вимогами, які порушують його права та законні інтереси, як можливого Постачальник, в частині - Порядку поставки Товару - впродовж одного дня з дати направлення заявки Покупця не електронну адресу Постачальника та вимоги - Заявка вважається отриманою Постачальником на дату її направлення Покупцем.

Згідно Листа ТПП за вих. 28.02.2022 № 2024/02.0-7.1 - засвідчені форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили), що впливають на можливість Постачальника вчасно отримати Заявку Замовника. Через постійні обстріли та відключення електричної енергії, можуть бути наявні перебої в отримані заявки, надісланої Замовником на електронну адресу Постачальника, а з урахуванням умови Проєкту договору та Додатку № 2 до ТД, що заявка, надіслана Замовником вважається отриманою на дату її направлення Покупцем згідно «Моментом належного повідомлення однієї Сторони іншу Сторону в розумінні умов цього договору є наступний робочий день після дня відправки повідомлення (електронного листа) відповідно до умов цього договору про закупівлю (далі — дата належного повідомлення).»

Скаржник не може погодитись на такі умови поставки Товару, оскільки у випадку незалежних обставин від Скаржника (перебоїв в роботі електричних мереж чи перебоїв в роботі мережі інтернет), Скаржник несе відповідальність згідно Розділу 7 Проєкту договору: 7.2. Кожна зі Сторін, яка порушила свої грошові зобов’язання за цим Договором, зобов’язана сплатити нараховані іншою Стороною штрафні санкції (пеня, штраф), а саме: пеню в розмірі подвійної облікової ставки НБУ, що діяла в період прострочення, від неоплаченої/несвоєчасно оплаченої суми за кожен день прострочення оплати. Пеня нараховується за весь період (строк), протягом якого тривало порушення відповідного грошового зобов’язання винною Стороною.
7.3. Сплата Стороною визначених цим Договором та (або) чинним законодавством України штрафних санкцій не звільняє її від обов’язку реально виконати свої договірні зобов’язання в повному обсязі та відшкодувати іншій Стороні збитки, завдані порушенням Договору у повному обсязі. Відшкодування винною Стороною збитків іншої Сторони, не звільняє її від обов’язку сплатити за вимогою іншої Сторони штрафні санкції у повному обсязі.

Договір вважається дійсним при дотриманні таких умов:
- законнiсть дiї;
- волевиявлення сторiн;
- дотримання встановленої законом форми договору;
- правоздатнiсть i дiєздатнiсть сторiн. Головним елементом кожного договору є воля сторін, спрямована на досягнення певної мети, яка не суперечить закону.
Основними ознаками договору є:

- домовленість, тобто для його існування має бути компроміс, збіг волевиявлення учасників;
- домовленість двох чи більше осіб, тобто з волевиявлення лише однієї сторони не може виникнути договір;
- спрямованість на встановлення, зміну чи припинення цивільних прав та обов'язків.
Відповідно до статті 6 Цивільного Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
Умови , встановлені Замовником, в частині визначення порядку «належного повідомлення» Постачальника про процес отримання Заявки (наступний робочий день після дня відправки повідомлення (електронного листа) відповідно до умов цього договору про закупівлю (далі — дата належного повідомлення)) – є несправедливими до Скаржника, та такими, що свідчать про нерівні умови контрагентів за майбутнім укладеним договором.

З урахуванням вищезазначеного, Скаржник вимагає виключити умови в частині:
- Порядок поставки - впродовж одного дня з дати направлення заявки Покупця не електронну адресу Постачальника (за бажанням Покупця заявка може дублюватися поштовим відправленням з повідомленням). Заявка вважається отриманою Постачальником на дату її направлення Покупцем
- наступний робочий день після дня відправки повідомлення (електронного листа) відповідно до умов цього договору про закупівлю (далі — дата належного повідомлення,
Або змінити такі умови на:
- Заявка вважається отриманою Постачальником на дату її направлення Покупцем в день підтвердження її отримання Постачальником (шляхом надання відповіді у той ж спосіб, у якій Заявка була надіслана).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації