-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Медичні матеріали – 71 найменування.
Завершена
890 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 100.00 UAH
мін. крок: 0% або 100.00 UAH
Період оскарження:
23.07.2018 17:47 - 08.08.2018 00:00
Вимога
Відхилено
Запит на зміни
Номер:
e25ada6ae8ac462d8aab2141e5b7c76c
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-07-23-001344-c.b1
Назва:
Запит на зміни
Вимога:
Ознайомившись з тендерною документацію, повідомляємо, що визначення Замовником предмету закупівлі одним лотом (71 найменувань) є порушенням принципів здійснення закупівель, передбачених статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (далі – Закон), а саме: недискримінації учасників конкурсних торгів та добросовісної конкуренція серед учасників.
Так, в один предмет закупівлі об’єднані товари різних виробників – як іноземних так і вітчизняних, тоді як вітчизняні виробник потенційно можуть прийняти участь у торгах самостійно, що призводить до обмеження конкуренції та унеможливлює створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, унеможливлює запобігання проявам корупції у фармацевтичній сфері, розвитку добросовісної конкуренції та здешевлення предмету закупівлі.
Крім того, потенційні учасники, які бажають прийняти участь в торгах і мають дешевші від всіх інших потенційних учасників торгів тендерні пропозиції на декілька медичних вироби, не мають можливості запропонувати один чи декілька позицій медичних виробів з всього переліку, що є загальним предметом закупівлі, оскільки він не поділений на лоти.
Отже, коли деякі медичні вироби об’єднані в один предмет закупівлі без розподілу їх на лоти, за обставин, що хоча б один виріб може бути поставлений лише одним виробником, то виробники або дистриб’ютори інших товарів, що входять до предмету закупівлі, не зможуть взяти участь у торгах, не маючи змоги запропонувати Замовнику одночасно всі позиції тендерної документації. Дії Замовника є свідомим обмеженням кола потенційних учасників та конкуренції, чим зменшується економія бюджетних коштів.
Зазначене свідчить, що документація конкурсних торгів викладена у такий спосіб, який не дає можливості Скаржнику брати участь у процедурі закупівлі, оскільки Замовник встановив вимоги тендерної документації для зменшення конкуренції серед учасників ринку фармацевтичної продукції.
Товари, що становлять предмет закупівлі Замовника для уникнення дискримінації та збільшення конкуренції необхідно поділити на лоти, при цьому кожне найменування буде закуплено окремо одне від одного та буде представлено різними виробниками/дистриб’юторами, що забезпечить втілення принципу добросовісної конкуренції серед учасників, І лише так буде досягнута основна мета державного регулювання у сфері публічних закупівель - максимальна економія та ефективність використання державних коштів.
Аналогічних висновків дотримується Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель у рішенні № 823-Р/ПК-СК ВІД від 16.08.2012 р., яким зобов'язала ОКЗ "База спеціального медичного постачання" Головного управління охорони здоров'я Дніпропетровської облдержадміністрації внести зміни до документації конкурсних торгів процедури закупівлі – "24.42.1 Препарати лікарські "інсулін – 34 найменування" за державні кошти [оголошення № 245881, опубліковане в інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 16 липня 2012 року № 85 (687)], зазначені в мотивувальній частині цього рішення.
Таким чином, дії Замовника щодо визначення предмета закупівлі без його поділу на лоти порушують вимоги статті 3, частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників.
Керуючись статтею 18 Закону, звертаємось до Вас з вимогою про усунення порушень та приведення тендерної документації до вимог Закону, а саме:
- Внести зміни до тендерної документації шляхом поділу предмета закупівлі на окремі лоти, що підвищить вільну конкуренцію серед учасників, нівелює можливу корупційну складову і як наслідок, дозволить більш ефективно та раціонально використати державні кошти.
В протилежному випадку залишаємо за собою право оскаржити дану процедуру закупівлі відповідно до статті 18 Закону з метою поділу предмета закупівлі на лоти.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
30.07.2018 17:24
Вирішення:
Тендерний комітет Комунальна установа «Міська лікарня № 5» (далі Замовник) розглянув скаргу стосовно процедури закупівлі медичних матеріалів , за кодом НК України ЄЗС ДК 021:2015 –33140000-3 Медичні матеріали а саме, стосовно посилання Суб’єкта оскарження щодо розподілу предмету закупівлі на лоти та повідомляє .
Відповідно до статті 3 Закону України « Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року ( із змінами, внесеними згідно із Законами № 1078-VIII від 12.04.2016, ВВР, 2016, № 21, ст.407 , № 1356-VIII від 12.05.2016, ВВР, 2016, № 24, ст.488
№ 1670-VIII від 06.10.2016, ВВР, 2016, № 48, ст.808 ,№ 1761-VIII від 17.11.2016, ВВР, 2017, № 1, ст.3 ,№ 2019-VIII від 13.04.2017) ( далі Закон ), закупівлі здійснюються за такими принципами : добросовісна конкуренція серед учасників , максимальна економія та ефективність , відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель , недискримінація учасників , обєктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вимоги до складання тендерної документації визначені статтею 22 Закону України « Про публічні закупівлі» . У відповідності до п. 3 частини 2 статті 22 Закону , тендерна документації повинна містити інформацію про необхідні техничні , якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі, у тому числі відповідну технічну спеціфікацію ( у разі потреби – плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технична спеціфікація повинна містити : детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". Згідно з частиною 3 статті 22 Закону тендерна документація може містити також іншу інформацію , відповідно до законодавства , яку замовник вважає за необхідне до неї включити .
Відповідно до Порядку визначення предмету закупівлі , затвердженого наказом Міністерства економічного розвітку і торгівлі України від 17.03.2016 № 454 предмет закупівлі товарів і послуг визначается замовником згідно з пунктом 17, пунктом 32 частини 1 статті 1 Закону на основі національного класіфікатора України ДК 021:2015 « Єдиний закупівельний словник» , затвердженого наказом Міністерства економічного розвітку і торговлі України від 23 грудня 2015 року № 1749, за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги. На виконання зазначенної норми Замовником визначено предмет закупівлі відкритих торгів : за кодом НК України ЄЗС ДК 021:2015 – 33140000-3 Медичні матеріали . Цей код словника включає в себе усі найменування виробів медичного призначення , які включени до предмету закупівлі за цими торгами. Відповідно до Порядку визначення предмету закупівлі , затвердженого наказом Міністерства економічного розвітку і торгівлі України від 17.03.2016 року № 454 поділ предмета закупівлі на окреми частини ( лоти ) є виключно правом , а не обовязком Замовника . Вважаємо вимоги Скаржника щодо можливості надавати тендерні пропозиції за окремими лотами необґрунтованими , оскільки Скаржник у своїй скарзі не доводить, яким чином дії Замовника порушують його права та законні інтереси. Звертаємо увагу, що у тендерній документації відсутня будь-яка прив'язка чи обмеження щодо того чи іншого виробника що надає можливість всім потенційним учасникам прийняти участь у закупівлі. Відповідно до законодавства юридичні особи, не обмежені у колі контрагентів та не обмежені у асортименті товарів, таким чином, вони можуть запропонувати продукцію того чи іншого виробника для участі в оголошеній процедурі закупівель. Таким чином будь-хто може прийняти участь у зазначеній процедурі закупівель, якщо забезпечить постачання продукції, що відповідає вимогам затвердженої тендерної документації. Враховуючи вищенаведене, вважаємо, що Замовник не порушив діюче законодавство, а скористався своїм законним правом щодо проведення даної процедури в цілому, без поділу предмету закупівлі на окремі лоти з метою вчасного отримання якісного товару на економічно вигідних умовах.
Статус вимоги:
Відхилено