• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Арматура трубопровідна

Закупівля здійснюється відповідно пункту 10 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами) "Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування".

Завершена

418 664.81 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 186.65 UAH
Період оскарження: 19.11.2024 10:39 - 24.11.2024 00:00
Скарга
Скасована
КЕП

Скарга

Номер: 455d3de231244234a0521bd68850da94
Ідентифікатор запиту: UA-2024-11-19-003542-a.a1
Назва: Скарга
Скарга:
Причина: Період оскарження закінчився
Дата скасування: 08.12.2024 00:00
Автор: ТОВ "СМАРТ КЛІМАТ ГРУП", Александр Казаров +380930855267 smartclimate@ukr.net http://smartclimate.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 497ebd8f2bba4976a9be0eda5f482698
Заголовок пункту скарги: Заголовок
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 19.11.2024 року Одеським квартирно-експлуатаційним управлінням (далі-Замовник) опубліковано оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: «Арматура трубопровідна» з очікуваною вартістю 418 664,81 грн. з ПДВ (далі- Процедура закупівлі).
Для участі в даній закупівлі було подано тендерні пропозиції наступними учасниками:
• ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «НАУКОВО-КОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ДНІПРО»;
• ТОВ «СМАРТ КЛІМАТ ГРУП».
28.11.2024 року за результатами аукціону, найбільш економічно вигідною пропозицією визначено пропозицію Учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «НАУКОВО-КОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ДНІПРО».
02.12.2024 року Замовник опублікував ПРОТОКОЛЬНЕ РІШЕННЯ (ПРОТОКОЛ) УПОВНОВАЖЕНОЇ ОСОБИ №549 від 02.12.2024 року, відповідно до якого визначив переможцем закупівлі ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «НАУКОВО-КОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ДНІПРО».
Але при перевірці тендерної пропозиції даного Учасника було встановлено її невідповідність вимогам тендерної документації Замовника. Відтак його тендерну пропозицію Замовник повинен був відхилити.
1. У додатку 2 до тендерної документації Замовник надає технічну специфікацію та перелік товару, який вимагається до поставки.
У складі тендерної пропозиції на підтвердження технічних, кількісних та якісних характеристик Переможець надав ТЕХНІЧНУ СПЕЦИФІКАЦІЮ Вих. № 2611/24-20 Від 26.11.2024 (файл 16_Технічна специфікація_у редакції Учасника.pdf), Інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики запропонованого товару у формі порівняльної таблиці до предмета закупівлі Вих. № 2611/24- 18 Від 26.11.2024 (файл 23_Порівняльна таблиця.pdf).
Відповідно до п.4.1 Додатку 1 до тендерної документації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі Учасник повинен надати детальний опис якісних і технічних характеристик предмету закупівлі, його походження, у вигляді довідки довільної форми.
У складі тендерної пропозиції Переможець надав Довідку Вих. № 2611/24- 5 Від 26.11.2024 (файл 8_Довідка про детальний опис якісних і технічних характеристик предмету закупівлі, його походження.pdf).
Разом з цим, деякі позиції товару, який пропонує Переможець відповідно до вищезазначених документів у складі його тендерної пропозиції відрізняються від товару, який вимагається Замовником. Зокрема це стосується позицій №23-28. Для підтвердження надається скріншот Інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики запропонованого товару у формі порівняльної таблиці до предмета закупівлі Вих. № 2611/24- 18 Від 26.11.2024 (файл 23_Порівняльна таблиця.pdf).


За позиціями 23-28 Замовником вимагаються крани кульові металеві. В той же час Переможець пропонує для даних позицій крани кульові поліпропіленові. Зокрема, таку інформацію Переможець зазначає у документах ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ Вих. № 2611/24-20 Від 26.11.2024 (файл 16_Технічна специфікація_у редакції Учасника.pdf), Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики запропонованого товару у формі порівняльної таблиці до предмета закупівлі Вих. № 2611/24- 18 Від 26.11.2024 (файл 23_Порівняльна таблиця.pdf), Довідка Вих. № 2611/24- 5 Від 26.11.2024 (файл 8_Довідка про детальний опис якісних і технічних характеристик предмету закупівлі, його походження.pdf) Замовник зазначає.
При цьому звертаємо увагу, що поліпропілен – це синтетичний полімер, продукт полімеризації пропілену і поліпропілен не є металом. Тобто товар, запропонований Переможцем виготовлений зовсім з іншого матеріалу, ніж товар, який вимагає Замовник. Поліпропілен є дешевшим матеріалом, ніж метал, що дало змогу Переможцю запропонувати найнижчу ціну. Але при цьому технічні характеристики запропонованого Переможцем товару є значно гіршими, ніж характеристики товару, які вимагаються Замовником, і взагалі є зовсім іншими. Запропонований Переможцем товар не є навіть еквівалентним, оскільки матеріал поліпропілен не є еквівалентом матеріалу метал.
Таким чином, тендерна пропозиція Переможця та запропонований ним товар не відповідає товару, який вимагається Замовником, не відповідає вимогам додатку 2 до тендерної документації, а відтак вимогам технічної специфікації.

Вибір еквівалентного товару, який не відповідає технічним характеристикам, не відповідає принципу об’єктивності.
Рішення уповноваженої особи виглядає упередженим і може бути спрямоване на підтримку конкретного виробника або постачальника.
Вибір еквівалента із зовсім іншими та гіршими технічними характеристиками суперечить принципу економії та ефективності.
Технічна документація не надає обґрунтування вибору еквівалента з гіршими та зовсім іншими характеристиками. Відсутність пояснення, чому певний еквівалент відповідає вимогам тендерної документації, може бути розцінена як порушення принципу прозорості закупівель.

Згідно з п 43. Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі - Особливості) та п.3 розділу 5 тендерної документації якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Відповідно до абзацу 1 підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.

З огляду на вищезазначене вбачається, що Замовник неправомірно визначив переможцем процедури закупівлі ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «НАУКОВО-КОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ДНІПРО», чим порушив право Скаржника на об’єктивний розгляд тендерних пропозицій та можливість визнання Скаржника переможцем Процедури закупівлі.
Метою Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Згідно абз.3 ст.18 Закону скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом 10 днів з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Відповідно до ст.5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір