-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Запірна арматура в асортименті
Завершена
787 488.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 937.44 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 937.44 UAH
Період оскарження:
18.11.2024 17:15 - 29.11.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА на дії замовника (в порядку ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» та п.55-67 Особливостей)
Номер:
e183215d6d754d6995135f581ff703c0
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-11-18-015277-a.c1
Назва:
СКАРГА на дії замовника (в порядку ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» та п.55-67 Особливостей)
Скарга:
18.11.2024 року ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НАФТОГАЗ ТЕПЛО" (далі – Замовник) опублікував на веб-порталі Уповноваженого органу (https://prozorro.gov.ua/) оголошення UA-2024-11-18-015277-a про проведення закупівлі за процедурою відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі ДК 021:2015:42130000-9: Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої.
10.12.2024 року рішенням замовника, оформленим ПРОТОКОЛОМ № 814 щодо прийняття рішення уповноваженою особою, вирішено відхилити тендерну пропозицію учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕННОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ОПТТЕХТОРГ», ЄРДПОУ 44956347.
Із рішеннями замовника, оформленим ПРОТОКОЛОМ № 814 щодо прийняття рішення уповноваженою особою, яким відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕННОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ОПТТЕХТОРГ», ЄРДПОУ 44956347 не погоджуємося у повному обсязі, та вважаємо, що вказане рішення підлягає скасуванню з огляду на наступне.
По суті скарги:
Підставою відхилення тендерної пропозиції Учасника, Замовник зазначає наступне: «Під час розгляду тендерної пропозиції Учасника встановлено наступне: Згідно Додатку 2 «Технічні вимоги» тендерної документації: «Учасник процедури закупівлі повинен надати в складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність технічним, якісним вимогам до предмета закупівлі, встановленим Замовником:
- скановану копію паспорту якості або сертифікату якості, або іншого документу від виробника, що підтверджує якість запропонованого Товару.».
У складі тендерної пропозиції Учасника на позиції 1-13 та 15-17 відсутні копії паспортів якості або сертифікатів якості, або інших документів від виробника, що підтверджує якість запропонованого Товару.
Натомість Учасником били надані документи оцінки відповідності, які, однак, не є документами від виробника, що є порушенням вимог Додатку 2 тендерної документації.
Враховуючи викладене, згідно з підпунктом 2 пункту 44 Особливостей тендерна пропозиція Учасника має бути відхилена із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель».
З вказаним твердженням неможливого погодитись, у зв’язку з наступним.
І. Згідно з Додатком 2 тендерної документації, учасник зобов'язаний надати документи, які підтверджують якість товару (паспорт якості, сертифікат якості або інший документ від виробника). Водночас у вимогах не уточнено, що зазначені документи повинні бути видані саме виробником. Використане формулювання "від виробника" може включати документи, які стосуються продукції виробника, але видані іншими уповноваженими органами. Це дозволяє вважати, що сертифікати, які надані Учасником та видані акредитованими органами, такими, що підтверджують якість товару виробника та надані від виробника, оскільки:
- Сертифікати відповідності стосуються конкретної продукції виробника і підтверджують її відповідність вимогам стандартів.
- У сертифікатах чітко зазначено виробника продукції, типи продукції, а також нормативні акти, яким вона відповідає.
Формулювання "від виробника" не обмежує джерело видачі документів виключно виробником і дозволяє враховувати документи, що видаються акредитованими органами, які базуються на даних виробника.
Таким чином, формулювання "документи від виробника" є нечітким та відкритим для різних інтерпретацій. Це створює ризики суб'єктивного підходу з боку замовника. Вимога мала бути чітко прописана, наприклад: "Документ повинен бути виданий виробником".
ІІ. Неправомірне ігнорування наданих документів.
ТОВ "ОПТТЕХТОРГ" у складі своєї пропозиції надало:
1. Сертифікат Забезпечення якості контролю та проведення випробувань обладнання, що працює під тиском (Е1). Сертифікат виданий для виробника ТОВ «ТРОБОЕЛЕМЕНТ». Сертифікат видано органом оцінки відповідності «АКАДЕМТЕСТ». В додатку 1 та 2 до цього сертифікату вказано перелік продукції на яку поширюється вказаний сертифікат. Також зазначено, що термін дії цього сертифікату з 31.10.2024 по 30.10.2027 р.
1.1. Сертифікат відповідності який надано виробнику ТОВ «ТРУБОЕЛЕМЕНТ», в якому зазначено, що вказаний сертифікат поширюється на продукцію, яка виготовляється серійно з 25.07.2024 до 25.07.2025.
2. Сертифікат відповідності виданий для виробника ПАТ «СКЛОПРИЛАД». Орган оцінки відповідності ТОВ «УКРСЕРТИФІКЕЙШИН». В додатку 1 до цього сертифікату зазначено продукцію на яку поширюється вказаний сертифікат. Термін дії цього сертифікату з 11.06.2024 до 10.06.2025. Також виробник надав паспорт якості на кранитрьохходові без фланця виконання 3.
3. Сертифікат експертизи типу (Модуль В), виданий для виробника ТОВ «Науково-виробниче підприємство «Покровський арматурний завод». До сертифікату також надана декларація про відповідність. Окрім того, у вказаний документах вказана продукція на яку поширюється даний сертифікат.
3.1. Висновок з оцінювання виробництва відповідності типові на основі забезпечення якості виробничого процесу № 61 від 18.03.2024 дійсний до 17.03.2026 року, що виданий виробнику ТОВ «Науково-виробниче підприємство «Покровський арматурний завод».
3.2. Сертифікат відповідності, що виданий виробнику ТОВ «Науково-виробниче підприємство «Покровський арматурний завод» з терміном дії з 18.10.2024 року до 17 жовтня 2025 року.
4. Сертифікат відповідності для виробника ТОВ «ТТС КОМПЛЕКТ», в вказаному сертифікаті зазначено перелік продукції на яку поширюється в казаний сертифікат.
Таким чином, вказані сертифікати підтверджують відповідність продукції технічним регламентам, нормативним вимогам та стандартам якості.
У сертифікатах зазначено технічні параметри продукції, які прямо підтверджують її якість, зокрема: герметичність, стійкість до тиску, якість матеріалів та інші ключові характеристики.
Видання сертифікатів ґрунтується на результатах випробувань продукції виробника, що додатково підтверджує її відповідність вимогам якості.
Документи, видані акредитованими органами, мають юридичну силу та визнаються офіційними підтвердженнями відповідності продукції вимогам нормативних документів, що є складовою частиною її якості.
Відхилення цих сертифікатів замовником суперечить загальноприйнятій практиці оцінювання документів на підтвердження якості.
Замовник необґрунтовано відхилив пропозицію ТОВ "ОПТТЕХТОРГ", незважаючи на надані документи, які відповідають вимогам тендерної документації. Це свідчить про нерівне ставлення до учасників та порушення принципів добросовісної конкуренції.
Матеріальна частина
Відповідно до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, замовники повинні відповідно до Закону дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, зокрема максимальної економії, ефективності, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», визначено основні принципи публічних закупівель, а саме: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників (Рішення 14195-р/пк-пз від 06.09.2023, оголошення № UA-2023-08-23-011919-a).
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Частиною 4 Розділу Х «Прикінцеві та Перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» тендерний комітет планує закупівлі, складає та затверджує річний план закупівель, здійснює вибір процедури закупівлі, проводить процедури закупівель, забезпечує рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця.
Вважаємо, що замовником не було дотримано основних принципів здійснення закупівлі в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, забезпечення рівних умов для всіх учасників.
Замовник упереджено оцінив тендерну пропозицію ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕННОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ОПТТЕХТОРГ», ЄРДПОУ 44956347 та дійшов неправильних висновків про невідповідність тендерної пропозиції вимогам тендерної документації, що призвело до прийняття протиправного рішення, оформлене ПРОТОКОЛОМ № 814 щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 10.12.2024 року, яким відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕННОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ОПТТЕХТОРГ», ЄРДПОУ 44956347.
З огляду на викладене, вимушені звернутися до органу оскарження в особі Антимонопольного комітету України у порядку ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» та п.52-56 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 з метою захисту наших прав та інтересів.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови ( у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕННОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ОПТТЕХТОРГ», ЄРДПОУ 44956347 можуть бути захищені шляхом:
1) Скасування рішення замовника, яке оформлене ПРОТОКОЛОМ № 814 щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 10.12.2024 року, яким відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕННОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ОПТТЕХТОРГ», ЄРДПОУ 44956347.
Так, відповідно до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі», надано право подати скаргу до органу оскарження, що подається у формі електронного документа через електронну систему закупівель.
На підставі вищевикладеного та керуючись чинним законодавством, а саме: Конституцією України, ст.18, 29, 31 Закону України «Про публічні закупівлі», п.52-56 особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, -
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Встановити порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі UA-2024-11-18-015277-a.
3. Зобов’язати замовника скасувати рішення замовника, яке оформлене ПРОТОКОЛОМ № 814 щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 10.12.2024 року, яким відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕННОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ОПТТЕХТОРГ», ЄРДПОУ 44956347.
Додатки:
1. ПРОТОКОЛ № 814 щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 10.12.2024 року, яким відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕННОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ОПТТЕХТОРГ», ЄРДПОУ 44956347, опублікований на веб-порталі Уповноваженого органу (https://prozorro.gov.ua/) оголошення UA-2024-11-18-015277-a.
Пов'язані документи:
Учасник
- 814 Протокол відхилення _Запірна арматура (1).docx 13.12.2024 10:09
- Скарга до АМКУ по закупівлі.pdf 13.12.2024 10:09
- sign.p7s 13.12.2024 10:16
- рішення від 16.12.2024 №19930.pdf 16.12.2024 17:15
- Інформація про резолютивну частину рішення від 24.12.2024 №20520.pdf 25.12.2024 13:15
- рішення від 24.12.2024 №20520.pdf 25.12.2024 17:51
- Відповідь на скаргу.doc 19.12.2024 15:01
- ДСТУ EN 1092-1_2018.pdf 19.12.2024 15:01
- Сертифікат відповідності ФЛАНЦІ.pdf 19.12.2024 15:02
- ДСТУ-3321-2003.pdf 19.12.2024 15:02
- Додаток 2_Технчні вимоги (1).pdf 19.12.2024 15:02
- Відповідь на скаргу.pdf 19.12.2024 15:02
- 141.6-ПУО-25 Протокол виконання рішення АМКУ.pdf 03.01.2025 16:52
- 141.6-ПУО-25 Протокол виконання рішення АМКУ.docx 03.01.2025 16:52
Дата прийняття скарги до розгляду:
13.12.2024 11:04
Дата розгляду скарги:
24.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
16.12.2024 17:16
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
25.12.2024 17:51
Дата виконання рішення Замовником:
03.01.2025 16:52
Коментар замовника щодо усунення порушень:
ТОВ "НАФТОГАЗ ТЕПЛО" (код ЄДРПОУ: 42399765) було скасовано рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ОПТТЕХТОРГ" (код ЄДРПОУ: 44956347)
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
1260b388c1aa43fca4e68bca17242642
Заголовок пункту скарги:
Прийняти скаргу до розгляду. Встановити порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі UA-2024-11-18-015277-a. Зобов’язати замовника скасувати рішення замовника, яке оформлене ПРОТОКОЛОМ № 814 від 10.12.2024 року, яким відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «ОПТТЕХТОРГ», ЄРДПОУ 44956347
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
18.11.2024 року ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НАФТОГАЗ ТЕПЛО" (далі – Замовник) опублікував на веб-порталі Уповноваженого органу (https://prozorro.gov.ua/) оголошення UA-2024-11-18-015277-a про проведення закупівлі за процедурою відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі ДК 021:2015:42130000-9: Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої.
10.12.2024 року рішенням замовника, оформленим ПРОТОКОЛОМ № 814 щодо прийняття рішення уповноваженою особою, вирішено відхилити тендерну пропозицію учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕННОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ОПТТЕХТОРГ», ЄРДПОУ 44956347.
Із рішеннями замовника, оформленим ПРОТОКОЛОМ № 814 щодо прийняття рішення уповноваженою особою, яким відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕННОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ОПТТЕХТОРГ», ЄРДПОУ 44956347 не погоджуємося у повному обсязі, та вважаємо, що вказане рішення підлягає скасуванню з огляду на наступне.
По суті скарги:
Підставою відхилення тендерної пропозиції Учасника, Замовник зазначає наступне: «Під час розгляду тендерної пропозиції Учасника встановлено наступне: Згідно Додатку 2 «Технічні вимоги» тендерної документації: «Учасник процедури закупівлі повинен надати в складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність технічним, якісним вимогам до предмета закупівлі, встановленим Замовником:
- скановану копію паспорту якості або сертифікату якості, або іншого документу від виробника, що підтверджує якість запропонованого Товару.».
У складі тендерної пропозиції Учасника на позиції 1-13 та 15-17 відсутні копії паспортів якості або сертифікатів якості, або інших документів від виробника, що підтверджує якість запропонованого Товару.
Натомість Учасником били надані документи оцінки відповідності, які, однак, не є документами від виробника, що є порушенням вимог Додатку 2 тендерної документації.
Враховуючи викладене, згідно з підпунктом 2 пункту 44 Особливостей тендерна пропозиція Учасника має бути відхилена із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель».
З вказаним твердженням неможливого погодитись, у зв’язку з наступним.
І. Згідно з Додатком 2 тендерної документації, учасник зобов'язаний надати документи, які підтверджують якість товару (паспорт якості, сертифікат якості або інший документ від виробника). Водночас у вимогах не уточнено, що зазначені документи повинні бути видані саме виробником. Використане формулювання "від виробника" може включати документи, які стосуються продукції виробника, але видані іншими уповноваженими органами. Це дозволяє вважати, що сертифікати, які надані Учасником та видані акредитованими органами, такими, що підтверджують якість товару виробника та надані від виробника, оскільки:
- Сертифікати відповідності стосуються конкретної продукції виробника і підтверджують її відповідність вимогам стандартів.
- У сертифікатах чітко зазначено виробника продукції, типи продукції, а також нормативні акти, яким вона відповідає.
Формулювання "від виробника" не обмежує джерело видачі документів виключно виробником і дозволяє враховувати документи, що видаються акредитованими органами, які базуються на даних виробника.
Таким чином, формулювання "документи від виробника" є нечітким та відкритим для різних інтерпретацій. Це створює ризики суб'єктивного підходу з боку замовника. Вимога мала бути чітко прописана, наприклад: "Документ повинен бути виданий виробником".
ІІ. Неправомірне ігнорування наданих документів.
ТОВ "ОПТТЕХТОРГ" у складі своєї пропозиції надало:
1. Сертифікат Забезпечення якості контролю та проведення випробувань обладнання, що працює під тиском (Е1). Сертифікат виданий для виробника ТОВ «ТРОБОЕЛЕМЕНТ». Сертифікат видано органом оцінки відповідності «АКАДЕМТЕСТ». В додатку 1 та 2 до цього сертифікату вказано перелік продукції на яку поширюється вказаний сертифікат. Також зазначено, що термін дії цього сертифікату з 31.10.2024 по 30.10.2027 р.
1.1. Сертифікат відповідності який надано виробнику ТОВ «ТРУБОЕЛЕМЕНТ», в якому зазначено, що вказаний сертифікат поширюється на продукцію, яка виготовляється серійно з 25.07.2024 до 25.07.2025.
2. Сертифікат відповідності виданий для виробника ПАТ «СКЛОПРИЛАД». Орган оцінки відповідності ТОВ «УКРСЕРТИФІКЕЙШИН». В додатку 1 до цього сертифікату зазначено продукцію на яку поширюється вказаний сертифікат. Термін дії цього сертифікату з 11.06.2024 до 10.06.2025. Також виробник надав паспорт якості на кранитрьохходові без фланця виконання 3.
3. Сертифікат експертизи типу (Модуль В), виданий для виробника ТОВ «Науково-виробниче підприємство «Покровський арматурний завод». До сертифікату також надана декларація про відповідність. Окрім того, у вказаний документах вказана продукція на яку поширюється даний сертифікат.
3.1. Висновок з оцінювання виробництва відповідності типові на основі забезпечення якості виробничого процесу № 61 від 18.03.2024 дійсний до 17.03.2026 року, що виданий виробнику ТОВ «Науково-виробниче підприємство «Покровський арматурний завод».
3.2. Сертифікат відповідності, що виданий виробнику ТОВ «Науково-виробниче підприємство «Покровський арматурний завод» з терміном дії з 18.10.2024 року до 17 жовтня 2025 року.
4. Сертифікат відповідності для виробника ТОВ «ТТС КОМПЛЕКТ», в вказаному сертифікаті зазначено перелік продукції на яку поширюється в казаний сертифікат.
Таким чином, вказані сертифікати підтверджують відповідність продукції технічним регламентам, нормативним вимогам та стандартам якості.
У сертифікатах зазначено технічні параметри продукції, які прямо підтверджують її якість, зокрема: герметичність, стійкість до тиску, якість матеріалів та інші ключові характеристики.
Видання сертифікатів ґрунтується на результатах випробувань продукції виробника, що додатково підтверджує її відповідність вимогам якості.
Документи, видані акредитованими органами, мають юридичну силу та визнаються офіційними підтвердженнями відповідності продукції вимогам нормативних документів, що є складовою частиною її якості.
Відхилення цих сертифікатів замовником суперечить загальноприйнятій практиці оцінювання документів на підтвердження якості.
Замовник необґрунтовано відхилив пропозицію ТОВ "ОПТТЕХТОРГ", незважаючи на надані документи, які відповідають вимогам тендерної документації. Це свідчить про нерівне ставлення до учасників та порушення принципів добросовісної конкуренції.
Матеріальна частина
Відповідно до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, замовники повинні відповідно до Закону дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, зокрема максимальної економії, ефективності, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», визначено основні принципи публічних закупівель, а саме: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників (Рішення 14195-р/пк-пз від 06.09.2023, оголошення № UA-2023-08-23-011919-a).
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Частиною 4 Розділу Х «Прикінцеві та Перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» тендерний комітет планує закупівлі, складає та затверджує річний план закупівель, здійснює вибір процедури закупівлі, проводить процедури закупівель, забезпечує рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця.
Вважаємо, що замовником не було дотримано основних принципів здійснення закупівлі в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, забезпечення рівних умов для всіх учасників.
Замовник упереджено оцінив тендерну пропозицію ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕННОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ОПТТЕХТОРГ», ЄРДПОУ 44956347 та дійшов неправильних висновків про невідповідність тендерної пропозиції вимогам тендерної документації, що призвело до прийняття протиправного рішення, оформлене ПРОТОКОЛОМ № 814 щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 10.12.2024 року, яким відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕННОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ОПТТЕХТОРГ», ЄРДПОУ 44956347.
З огляду на викладене, вимушені звернутися до органу оскарження в особі Антимонопольного комітету України у порядку ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» та п.52-56 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 з метою захисту наших прав та інтересів.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови ( у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕННОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ОПТТЕХТОРГ», ЄРДПОУ 44956347 можуть бути захищені шляхом:
1) Скасування рішення замовника, яке оформлене ПРОТОКОЛОМ № 814 щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 10.12.2024 року, яким відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕННОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ОПТТЕХТОРГ», ЄРДПОУ 44956347.
Так, відповідно до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі», надано право подати скаргу до органу оскарження, що подається у формі електронного документа через електронну систему закупівель.
На підставі вищевикладеного та керуючись чинним законодавством, а саме: Конституцією України, ст.18, 29, 31 Закону України «Про публічні закупівлі», п.52-56 особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, -
ПРОШУ:
Прийняти скаргу до розгляду. Встановити порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі UA-2024-11-18-015277-a. Зобов’язати замовника скасувати рішення замовника, яке оформлене ПРОТОКОЛОМ № 814 від 10.12.2024 року, яким відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «ОПТТЕХТОРГ», ЄРДПОУ 44956347.
Додатки:
1. ПРОТОКОЛ № 814 щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 10.12.2024 року, яким відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕННОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ОПТТЕХТОРГ», ЄРДПОУ 44956347, опублікований на веб-порталі Уповноваженого органу (https://prozorro.gov.ua/) оголошення UA-2024-11-18-015277-a.
10.12.2024 року рішенням замовника, оформленим ПРОТОКОЛОМ № 814 щодо прийняття рішення уповноваженою особою, вирішено відхилити тендерну пропозицію учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕННОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ОПТТЕХТОРГ», ЄРДПОУ 44956347.
Із рішеннями замовника, оформленим ПРОТОКОЛОМ № 814 щодо прийняття рішення уповноваженою особою, яким відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕННОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ОПТТЕХТОРГ», ЄРДПОУ 44956347 не погоджуємося у повному обсязі, та вважаємо, що вказане рішення підлягає скасуванню з огляду на наступне.
По суті скарги:
Підставою відхилення тендерної пропозиції Учасника, Замовник зазначає наступне: «Під час розгляду тендерної пропозиції Учасника встановлено наступне: Згідно Додатку 2 «Технічні вимоги» тендерної документації: «Учасник процедури закупівлі повинен надати в складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність технічним, якісним вимогам до предмета закупівлі, встановленим Замовником:
- скановану копію паспорту якості або сертифікату якості, або іншого документу від виробника, що підтверджує якість запропонованого Товару.».
У складі тендерної пропозиції Учасника на позиції 1-13 та 15-17 відсутні копії паспортів якості або сертифікатів якості, або інших документів від виробника, що підтверджує якість запропонованого Товару.
Натомість Учасником били надані документи оцінки відповідності, які, однак, не є документами від виробника, що є порушенням вимог Додатку 2 тендерної документації.
Враховуючи викладене, згідно з підпунктом 2 пункту 44 Особливостей тендерна пропозиція Учасника має бути відхилена із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель».
З вказаним твердженням неможливого погодитись, у зв’язку з наступним.
І. Згідно з Додатком 2 тендерної документації, учасник зобов'язаний надати документи, які підтверджують якість товару (паспорт якості, сертифікат якості або інший документ від виробника). Водночас у вимогах не уточнено, що зазначені документи повинні бути видані саме виробником. Використане формулювання "від виробника" може включати документи, які стосуються продукції виробника, але видані іншими уповноваженими органами. Це дозволяє вважати, що сертифікати, які надані Учасником та видані акредитованими органами, такими, що підтверджують якість товару виробника та надані від виробника, оскільки:
- Сертифікати відповідності стосуються конкретної продукції виробника і підтверджують її відповідність вимогам стандартів.
- У сертифікатах чітко зазначено виробника продукції, типи продукції, а також нормативні акти, яким вона відповідає.
Формулювання "від виробника" не обмежує джерело видачі документів виключно виробником і дозволяє враховувати документи, що видаються акредитованими органами, які базуються на даних виробника.
Таким чином, формулювання "документи від виробника" є нечітким та відкритим для різних інтерпретацій. Це створює ризики суб'єктивного підходу з боку замовника. Вимога мала бути чітко прописана, наприклад: "Документ повинен бути виданий виробником".
ІІ. Неправомірне ігнорування наданих документів.
ТОВ "ОПТТЕХТОРГ" у складі своєї пропозиції надало:
1. Сертифікат Забезпечення якості контролю та проведення випробувань обладнання, що працює під тиском (Е1). Сертифікат виданий для виробника ТОВ «ТРОБОЕЛЕМЕНТ». Сертифікат видано органом оцінки відповідності «АКАДЕМТЕСТ». В додатку 1 та 2 до цього сертифікату вказано перелік продукції на яку поширюється вказаний сертифікат. Також зазначено, що термін дії цього сертифікату з 31.10.2024 по 30.10.2027 р.
1.1. Сертифікат відповідності який надано виробнику ТОВ «ТРУБОЕЛЕМЕНТ», в якому зазначено, що вказаний сертифікат поширюється на продукцію, яка виготовляється серійно з 25.07.2024 до 25.07.2025.
2. Сертифікат відповідності виданий для виробника ПАТ «СКЛОПРИЛАД». Орган оцінки відповідності ТОВ «УКРСЕРТИФІКЕЙШИН». В додатку 1 до цього сертифікату зазначено продукцію на яку поширюється вказаний сертифікат. Термін дії цього сертифікату з 11.06.2024 до 10.06.2025. Також виробник надав паспорт якості на кранитрьохходові без фланця виконання 3.
3. Сертифікат експертизи типу (Модуль В), виданий для виробника ТОВ «Науково-виробниче підприємство «Покровський арматурний завод». До сертифікату також надана декларація про відповідність. Окрім того, у вказаний документах вказана продукція на яку поширюється даний сертифікат.
3.1. Висновок з оцінювання виробництва відповідності типові на основі забезпечення якості виробничого процесу № 61 від 18.03.2024 дійсний до 17.03.2026 року, що виданий виробнику ТОВ «Науково-виробниче підприємство «Покровський арматурний завод».
3.2. Сертифікат відповідності, що виданий виробнику ТОВ «Науково-виробниче підприємство «Покровський арматурний завод» з терміном дії з 18.10.2024 року до 17 жовтня 2025 року.
4. Сертифікат відповідності для виробника ТОВ «ТТС КОМПЛЕКТ», в вказаному сертифікаті зазначено перелік продукції на яку поширюється в казаний сертифікат.
Таким чином, вказані сертифікати підтверджують відповідність продукції технічним регламентам, нормативним вимогам та стандартам якості.
У сертифікатах зазначено технічні параметри продукції, які прямо підтверджують її якість, зокрема: герметичність, стійкість до тиску, якість матеріалів та інші ключові характеристики.
Видання сертифікатів ґрунтується на результатах випробувань продукції виробника, що додатково підтверджує її відповідність вимогам якості.
Документи, видані акредитованими органами, мають юридичну силу та визнаються офіційними підтвердженнями відповідності продукції вимогам нормативних документів, що є складовою частиною її якості.
Відхилення цих сертифікатів замовником суперечить загальноприйнятій практиці оцінювання документів на підтвердження якості.
Замовник необґрунтовано відхилив пропозицію ТОВ "ОПТТЕХТОРГ", незважаючи на надані документи, які відповідають вимогам тендерної документації. Це свідчить про нерівне ставлення до учасників та порушення принципів добросовісної конкуренції.
Матеріальна частина
Відповідно до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, замовники повинні відповідно до Закону дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, зокрема максимальної економії, ефективності, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», визначено основні принципи публічних закупівель, а саме: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників (Рішення 14195-р/пк-пз від 06.09.2023, оголошення № UA-2023-08-23-011919-a).
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Частиною 4 Розділу Х «Прикінцеві та Перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» тендерний комітет планує закупівлі, складає та затверджує річний план закупівель, здійснює вибір процедури закупівлі, проводить процедури закупівель, забезпечує рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця.
Вважаємо, що замовником не було дотримано основних принципів здійснення закупівлі в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, забезпечення рівних умов для всіх учасників.
Замовник упереджено оцінив тендерну пропозицію ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕННОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ОПТТЕХТОРГ», ЄРДПОУ 44956347 та дійшов неправильних висновків про невідповідність тендерної пропозиції вимогам тендерної документації, що призвело до прийняття протиправного рішення, оформлене ПРОТОКОЛОМ № 814 щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 10.12.2024 року, яким відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕННОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ОПТТЕХТОРГ», ЄРДПОУ 44956347.
З огляду на викладене, вимушені звернутися до органу оскарження в особі Антимонопольного комітету України у порядку ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» та п.52-56 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 з метою захисту наших прав та інтересів.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови ( у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕННОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ОПТТЕХТОРГ», ЄРДПОУ 44956347 можуть бути захищені шляхом:
1) Скасування рішення замовника, яке оформлене ПРОТОКОЛОМ № 814 щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 10.12.2024 року, яким відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕННОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ОПТТЕХТОРГ», ЄРДПОУ 44956347.
Так, відповідно до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі», надано право подати скаргу до органу оскарження, що подається у формі електронного документа через електронну систему закупівель.
На підставі вищевикладеного та керуючись чинним законодавством, а саме: Конституцією України, ст.18, 29, 31 Закону України «Про публічні закупівлі», п.52-56 особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, -
ПРОШУ:
Прийняти скаргу до розгляду. Встановити порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі UA-2024-11-18-015277-a. Зобов’язати замовника скасувати рішення замовника, яке оформлене ПРОТОКОЛОМ № 814 від 10.12.2024 року, яким відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «ОПТТЕХТОРГ», ЄРДПОУ 44956347.
Додатки:
1. ПРОТОКОЛ № 814 щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 10.12.2024 року, яким відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕННОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ОПТТЕХТОРГ», ЄРДПОУ 44956347, опублікований на веб-порталі Уповноваженого органу (https://prozorro.gov.ua/) оголошення UA-2024-11-18-015277-a.
×
-
Назва доказу:
ПРОТОКОЛ № 814 щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 10.12.2024 року, яким відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕННОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ОПТТЕХТОРГ», ЄРДПОУ 44956347, опублікований на веб-порталі Уповноваженого органу (https://prozorro.gov.ua/) оголошення UA-2024-11-18-015277-a
-
Повʼязаний документ:
814 Протокол відхилення _Запірна арматура (1).docx
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Прийняти скаргу до розгляду. Встановити порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі UA-2024-11-18-015277-a. Зобов’язати замовника скасувати рішення замовника, яке оформлене ПРОТОКОЛОМ № 814 від 10.12.2024 року, яким відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «ОПТТЕХТОРГ», ЄРДПОУ 44956347.