• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Піноутворювач загального призначення для гасіння пожеж

Завершена

1 500 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 15 000.00 UAH
Період оскарження: 18.11.2024 16:21 - 27.11.2024 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 4e2948f02f3e4ac1922ac295cb48d97e
Ідентифікатор запиту: UA-2024-11-18-013920-a.b1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
1. Відповідно до п. 2 Додатку 2 Технічна специфікація. Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики «Якість піноутворювача повинна бути підтверджена сертифікатом відповідності і протоколами сертифікаційних випробувань», також відповідно до п. 14 Додатку 4 Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції «Учасник надає сертифікат відповідності і протоколи сертифікаційних випробувань щодо підтвердження якості Товару (пункт 2 Додатку 2 до тендерної документації)». Також в електронній системі закупівель Замовнику було поставлено запитання «Шановний замовнику, просимо уточнити по яких пунктах Учасник має надати протоколи сертифікаційних випробувань» на що Замовник відповів, що «На Ваше звернення повідомляємо наступне. Протоколи сертифікаційних випробувань необхідно надати відповідно до пункту 2 та абзацу 2 пункту 3 Додатку 2 до тендерної документації. Також відповідно до вимог абзацу 10 пункту 28 Особливостей, необхідність надання даної інформації зазначено в пунктах 14 та 16 Додатку 4 тендерної документації. Протоколами сертифікаційних випробувань мають підтверджуватися показники визначені в Технічних вимогах до предмету закупівлі (Додаток 2 до тендерної документації)» Надання протоколів сертифікаційних випробувань щодо усіх показників, які зазначені у таблиці не відповідає вимогам чинного законодавства України виходячи з наступного. По- перше, застосовність показників якості піноутворювачів загального призначення для гасіння пожеж на стадіях виконання науково-дослідних робіт (НДР), розроблення НД та виконання випробувань зазначено в таблиці 2 ДСТУ 3789:2015 «Піноутворювачі загального призначення для гасіння пожеж. Загальні технічні вимоги і методи випробувань». Дана таблиця має чіткий розподіл типів випробувань, які проводяться для визначення якості піноутворювача, а саме: 1. кваліфікаційні, типові, періодичні випробування 2. сертифікаційні випробування 3. експлуатаційні випробування Беручи до уваги, що у примітці 1 таблиці 2 ДСТУ 3789:2015 зазначено «Знак «+» означає застосовність, знак «-» означає незастосовність», то бачимо, що для сертифікаційних випробувань застосовуються такі показники якості піноутворювача, як: - Зовнішній вигляд - Масова частка осаду - Кінематична в’язкість при 20˚С - Водневий показник рН - Температура застигання - Густина - Кратність піни середньої кратності - Стійкість піни середньої кратності - Тривалість гасіння піною середньої кратності модельного вогнища пожежі 55В1 за інтенсивності подавання робочого розчину піноутворювача (0,038 ± 0,004) дм3/(м2 • с) - Показник вогнегасної здатності за класом пожежі В (підклас В1) - Критична інтенсивність подавання робочого розчину піноутворювача під час гасіння піною середньої кратності - Показник змочувальної здатності змочувального розчину. А отже, підтвердження якості піноутворювача шляхом надання протоколів сертифікаційних випробувань за такими показниками як «призначення для гасіння пожеж класу А (звичайні тверді і тліючі матеріали, такі як: деревина, папір, бавовна, пластмаса, гума та ін.)» та «Термін зберігання», що зазначено в таблиці додатку 2 тендерної документації є незаконною. Додатково зазначаємо, що випробування піноутворювачів щодо визначення тривалості гасіння компактним струменем з масовою витратою (0,19 ± 0,01) кг/с змочувального розчину модельного вогнища 2А згідно з ДСТУ 3675 і показника вогнегасної здатності за класом пожежі А (для підтвердження гасіння пожеж класу А) було передбачено ДСТУ 3789-98 , але даний документ був скасований з 01 липня 2016 року відповідно до пункту 21 наказу Державного Підприємства "Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості" від 22.06.2015 № 61. Зазначаючи таку вимогу, Замовник суттєво обмежує коло потенційних учасників, та подати свою пропозицію зможуть лише ті учасники, які проводили сертифікаційні випробування до скасування ДСТУ 3789-98 року. На підставі викладеного вважаємо, що Замовником штучно обмежено коло потенційних учасників закупівлі, та застосовано дискримінаційні метод формування тендерної документації, та незаконно визначено необхідність наявності вищевказаних вимог в тендерній документації. Вимоги Замовника не сприяють добросовісній конкуренції серед учасників, зокрема Скаржника, та ставлять їх у нерівне становище. Вважаємо, що вимоги встановлені в тендерній документації порушують права ТОВ «Науково – виробниче підприємство «Вогнеборець», так як у нас є всі передбаченні чинним законодавством протоколи сертифікаційних випробувань та сертифікати відповідності, проте ми не можемо подати пропозицію на участь у закупівлі, оскільки не можемо виконати незаконні вимоги Замовника з підтвердження протоколами сертифікаційних випробувань додаткові показники з гасіння пожеж класу А та термін придатності.
Дата розгляду скарги: 03.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 26.11.2024 18:26
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 05.12.2024 10:42
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 05.12.2024 10:42
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО "ВОГНЕБОРЕЦЬ", Ковалишин Василь 380964795483 NVP.VOGNEBOREC@GMAIL.COM

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 94a0a566b9e94d2eaa814a48d5ea6f2b
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Сумській області (надалі за текстом – Замовник) 18 листопада 2024 року опубліковано оголошення (ідентифікатор закупівлі: UA-2024-11-18-013920-a) щодо проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю піноутворювача загального призначення для гасіння пожеж Очікувана вартість закупівлі становить 1 500 000,00 гривень з ПДВ.

Відповідно до п. 28. Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі - Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Статтею 5 Закону встановлено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Частиною 4 статті 22 Закону встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
При цьому, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачено законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації (ч.3 ст. 22 Закону).
Товариство з обмеженою відповідальністю «Науково- виробниче підприємство «Вогнеборець» (далі Скаржник) виявило бажання прийняти участь у даній закупівлі, однак, ознайомившись зі змістом тендерної документації Замовника, вважає, що вимоги тендерної документації до потенційних учасників, яким є скаржник, є дискримінаційними та такими, які штучно обмежують конкуренцію, а тому фактично позбавляють можливості Скаржника прийняти участь, та порушують наші права як потенційного учасника, оскільки містять вимоги що не передбачені діючим законодавством України.

1. Відповідно до п. 2 Додатку 2 Технічна специфікація. Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики «Якість піноутворювача повинна бути підтверджена сертифікатом відповідності і протоколами сертифікаційних випробувань», також відповідно до п. 14 Додатку 4 Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції «Учасник надає сертифікат відповідності і протоколи сертифікаційних випробувань щодо підтвердження якості Товару (пункт 2 Додатку 2 до тендерної документації)». Також в електронній системі закупівель Замовнику було поставлено запитання «Шановний замовнику, просимо уточнити по яких пунктах Учасник має надати протоколи сертифікаційних випробувань» на що Замовник відповів, що «На Ваше звернення повідомляємо наступне. Протоколи сертифікаційних випробувань необхідно надати відповідно до пункту 2 та абзацу 2 пункту 3 Додатку 2 до тендерної документації. Також відповідно до вимог абзацу 10 пункту 28 Особливостей, необхідність надання даної інформації зазначено в пунктах 14 та 16 Додатку 4 тендерної документації. Протоколами сертифікаційних випробувань мають підтверджуватися показники визначені в Технічних вимогах до предмету закупівлі (Додаток 2 до тендерної документації)»
Надання протоколів сертифікаційних випробувань щодо усіх показників, які зазначені у таблиці не відповідає вимогам чинного законодавства України виходячи з наступного.
По- перше, застосовність показників якості піноутворювачів загального призначення для гасіння пожеж на стадіях виконання науково-дослідних робіт (НДР), розроблення НД та виконання випробувань зазначено в таблиці 2 ДСТУ 3789:2015 «Піноутворювачі загального призначення для гасіння пожеж. Загальні технічні вимоги і методи випробувань». Дана таблиця має чіткий розподіл типів випробувань, які проводяться для визначення якості піноутворювача, а саме:
1. кваліфікаційні, типові, періодичні випробування
2. сертифікаційні випробування
3. експлуатаційні випробування
Беручи до уваги, що у примітці 1 таблиці 2 ДСТУ 3789:2015 зазначено «Знак «+» означає застосовність, знак «-» означає незастосовність», то бачимо, що для сертифікаційних випробувань застосовуються такі показники якості піноутворювача, як:
- Зовнішній вигляд
- Масова частка осаду
- Кінематична в’язкість при 20˚С
- Водневий показник рН
- Температура застигання
- Густина
- Кратність піни середньої кратності
- Стійкість піни середньої кратності
- Тривалість гасіння піною середньої кратності модельного вогнища пожежі 55В1 за інтенсивності подавання робочого розчину піноутворювача (0,038 ± 0,004) дм3/(м2 • с)
- Показник вогнегасної здатності за класом пожежі В (підклас В1)
- Критична інтенсивність подавання робочого розчину піноутворювача під час гасіння піною середньої кратності
- Показник змочувальної здатності змочувального розчину.

А отже, підтвердження якості піноутворювача шляхом надання протоколів сертифікаційних випробувань за такими показниками як «призначення для гасіння пожеж класу А (звичайні тверді і тліючі матеріали, такі як: деревина, папір, бавовна, пластмаса, гума та ін.)» та «Термін зберігання», що зазначено в таблиці додатку 2 тендерної документації є незаконною.

Додатково зазначаємо, що випробування піноутворювачів щодо визначення тривалості гасіння компактним струменем з масовою витратою (0,19 ± 0,01) кг/с змочувального розчину модельного вогнища 2А згідно з ДСТУ 3675 і показника вогнегасної здатності за класом пожежі А (для підтвердження гасіння пожеж класу А) було передбачено ДСТУ 3789-98 , але даний документ був скасований з 01 липня 2016 року відповідно до пункту 21 наказу Державного Підприємства "Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості" від 22.06.2015 № 61. Зазначаючи таку вимогу, Замовник суттєво обмежує коло потенційних учасників, та подати свою пропозицію зможуть лише ті учасники, які проводили сертифікаційні випробування до скасування ДСТУ 3789-98 року.


На підставі викладеного вважаємо, що Замовником штучно обмежено коло потенційних учасників закупівлі, та застосовано дискримінаційні метод формування тендерної документації, та незаконно визначено необхідність наявності вищевказаних вимог в тендерній документації. Вимоги Замовника не сприяють добросовісній конкуренції серед учасників, зокрема Скаржника, та ставлять їх у нерівне становище.
Вважаємо, що вимоги встановлені в тендерній документації порушують права ТОВ «Науково – виробниче підприємство «Вогнеборець», так як у нас є всі передбаченні чинним законодавством протоколи сертифікаційних випробувань та сертифікати відповідності, проте ми не можемо подати пропозицію на участь у закупівлі, оскільки не можемо виконати незаконні вимоги Замовника з підтвердження протоколами сертифікаційних випробувань додаткові показники з гасіння пожеж класу А та термін придатності.

Згідно з пунктом 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей, а частиною 4 статті 22 Закону передбачено «тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників». Також, так як тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачено законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації (ч.3 ст. 22 Закону), а надання протоколів сертифікаційних випробувань за показниками «гасіння пожеж класу А» та «термін придатності» не передбачено чинним ДСТУ3789:2015, Скаржник вважає, що умови тендерної документації мають бути змінені з метою усунення названих дискримінаційних вимог та узгодження вимог замовника з чинним законодавством

У зв'язку із зазначеними вище обставинами звертаємося до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та

ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов'язати Комунальне підприємство «Виробниче управління водопровідно- Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Сумській області з метою усунення порушень законодавства з питань публічних закупівель, внести зміни до тендерної документації по закупівлі: UA-2024-11-18-013920-a на підставах, наведених в описовій частині цієї скарги.

Додатки:
- ДСТУ3789:2015
- ДСТУ 3789-98
- наказ Державного Підприємства "Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості" від 22.06.2015 № 61
- Додаток 2 до тендерної документації
- сертифікат відповідності на піноутворювач типу Барс S1
- протоколи сертифікаційних випробувань на піноутворювач типу Барс S1
- лист від акредитованого органу оцінки відповідності, щодо підтвердження чинності протоколів сертифікаційних випробувань.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації