• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 4

ДК 021:2015 09130000-9 Нафта і дистиляти

Завершена

595 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 975.00 UAH
Період оскарження: 18.11.2024 08:58 - 07.12.2024 00:00
Вимога
Є відповідь

вимога

Номер: 68bc00a7ecfc4db9b8011733c608ffe6
Ідентифікатор запиту: UA-2024-11-18-000432-a.a2
Назва: вимога
Вимога:
Шановний Замовник. Звертаємо Вашу увагу на неправомірність визначення ПП "ОККО-СЕРВІС" Переможцем процедури закупівлі згідно Протоколу № 355 від 11.12.2024 року. 1. Згідно Додатку № 2 до тендерної документації, Замовником встановлено вимогу в частині надання у складі пропозиції: « 6. Учасник повинен надати карти розташування АЗС у Львівській обл., м. Стрий та на території України, засвідченої підписом та печаткою учасника.» У складі пропозиції ПП «ОККО-СЕРВІС» ВІДСУТНЯ карта розташування АЗС у м. Стрий, Львівській обл. та на території України, засвідченої підписом та печаткою ПП «ОККО-СЕРВІС». Варто зазначити, що відсутність у складі пропозиції учасника ПП «ОККО-СЕРВІС» за підписом та печаткою САМЕ учасника свідчать про наявність невідповідностей в інформації та документах, подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та документів, подання яких передбачається тендерною документацією. Замовник повинен був надати учаснику ПП «ОККО-СЕРВІС» 24 години на виправлення невідповідностей документів пропозиції. Оскільки пропозиція Учасника ПП «ОККО-СЕРВІС» не відповідає вимогам тендерної документації, наявні підстави для відхилення пропозиції згідно абз. 5 пп. 2 п. 44 Особливостей. 2. Згідно Додатку № 2 до тендерної документації, Замовником встановлено вимогу в частині надання у складі пропозиції: « 10. Учасник у складі пропозиції надає скановані з оригіналів сертифікати відповідності , згідно вимогам стандарту ДСТУ ISO/IEC 27001:2023 Інформаційна безпека, кібербезпека та захист конфіденційності, виданих на ім’я Учасника закупівлі у відповідності до міжнародних норм та вимог Національної агенції з акредитації України, та чинного на момент подання пропозиції.» ДСТУ ISO/IEC 27001:2023 Інформаційна безпека, кібербезпека та захист конфіденційності. Системи керування інформаційною безпекою. Вимоги (ISO/IEC 27001:2022, IDT) – це стандарт затверджений Наказом від 17.08.2023 № 210 Про прийняття національних стандартів, зміни до національного стандарту та скасування національних стандартів. ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 Інформаційні технології. Методи захисту cистеми управління інформаційною безпекою. Вимоги (ISO/IEC 27001:2013; Cor 1:2014, IDT) – це стандарт затверджений Наказом від 18.12.2015 № 193 Про прийняття нормативних документів України, гармонізованих з міжнародними та європейськими нормативними документами, скасування національних стандартів України, який крім того, що НЕ ВІДПОВІДАЄ вимогам тендерної документації, встановленим Замовником в частині п. 10 Додатку № 2 до ТД, більш того станом на дату подання учасником пропозиції є НЕДІЮЧИМ та скасований 22.08.2023 року згідно наказу від 17.08.2023 № 210. У складі пропозиції ПП «ОККО-СЕРВІС» ВІДСУТНІЙ Сертифікат відповідності стандарту ДСТУ ISO/IEC 27001:2023, який передбачений до надання вимогами п. 10 Додатку № 2 до ТД, а наданий ПП «ОККО-СЕРВІС» Сертифікат відповідності вимогам ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 – НЕ МОЖЕ ВВАЖАТИСЬ ЯК НАЛЕЖНИЙ, оскільки затверджений іншим нормативно-правовим актом, є недіючим та не може вважатись таким, що прийнятий до розгляду Замовником на виконання відповідних вимог в частині Додатку № 2 до ТД. (у Додатку до Вимоги надано Сертифікат відповідності вимогам ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 ПП "ОККО-СЕРВІС") Замовник повинен був надати учаснику ПП «ОККО-СЕРВІС» 24 години на виправлення невідповідностей документів пропозиції. Оскільки пропозиція Учасника ПП «ОККО-СЕРВІС» не відповідає вимогам тендерної документації, наявні підстави для відхилення пропозиції згідно абз. 5 пп. 2 п. 44 Особливостей.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Шановний Учаснику! Умовами тендерної документації не встановлено визначення терміну «карта», положення передбачало вимогу щодо надання інформації в частині розташування АЗС у Львівській обл., м. Стрий та на території України. Учасник подає в складі тендерної пропозиції перелік АЗС, який у повній мірі підтверджує відповідність технічним вимогам замовника  щодо наявності АЗС у Львівській обл., м. Стрий та на території України. Тому будь-яке посилання щодо недотримання умови документації  є недоцільним та необґрунтованим. Окрім цього, документи тендерної пропозиції містять посилання на сайт, перейшовши за яким можна побачити інформацію у вигляді графічного відображення азс  у Львівській обл., м. Стрий та на території України. Файл «перелік АЗС «, що міститься в архіві 2інші документи» слугує підтвердженням, адже передбачає наступне «Додатково інформуємо, що перелік автозаправних станцій(АЗС), на яких здійснюється обслуговування публікується(розміщується) на сайті: www.okko.ua». Учасник подає в складі тендерної пропозиції чинний сертифікат на систему управління інформаційною безпекою, виданий акредитованим органом ДП «Тернопільстандартметрологія», із терміном дії до «13» липня 2026 року. Замовник не є експертною установою і не уповноважений здійснювати перевірку документів щодо визначення правомірності видання документів саме акредитованими установами згідно ЗУ «Про стандартизацію». ДСТУ ISO/IEC 27001:2023 Інформаційна безпека, кібербезпека та захист конфіденційності. Системи керування інформаційною безпекою. Вимоги (ISO/IEC 27001:2022, IDT) створено на заміну ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 (ISO/IEC 27001:2013; Cor 1:2014, IDT); ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 (ISO/IEC 27001:2013; Cor 1:2014, IDT)/Поправка № 2:2019 (ISO/IEC 27001:2013/Cor 2:2015, IDT), проте він не скасовує дію останнього чи не слугує підставою визнання документа нечинним, якщо термін дії триває. Умова щодо наявності в учасника чинного документа на  систему управління інформаційною безпекою, виданого акредитованим органом – підтверджена в повному обсязі.
Статус вимоги: Відхилено
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на умови тендерної документації

Номер: 7d0432b984c647518d0571e44a1f8603
Ідентифікатор запиту: UA-2024-11-18-000432-a.c1
Назва: Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 02.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 25.11.2024 17:30
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 04.12.2024 15:44
Дата виконання рішення Замовником: 05.12.2024 08:53
Коментар замовника щодо усунення порушень: рішення комісії АМУ виконано
Автор: ТОВ "ТД "ІФС", Макаров Андрій 0979679211 interferencsistem@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 88c00f6bcae14b7f8240e6456c56bd8e
Заголовок пункту скарги: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу наявності у учасників АЗС у праві користуванні та партнерський договір укладений виключно з власником або орендарем АЗС/АЗК з оригіналом листа від власника/орендаря/управителя АЗС, талонів зразка учасника та перелік АЗС в договорі.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1.1. В пункті 13 Додатку № 2 до тендерної документації Замовник встановив вимогу наявності у учасників АЗС у праві користуванні та партнерський договір укладений виключно з власником або орендарем АЗС/АЗК з оригіналом листа від власника/орендаря/управителя АЗС, талонів зразка учасника та перелік АЗС в договорі:
«У разі наявності партнерських договорів щодо користування АЗС та організації здійснення відпуску пального, шляхом надання талонів, що пропонуються Учасником, – надаються копії партнерських договорів, укладених між Учасником та власником або орендарем АЗС/АЗК, з оригіналом листа від власника/орендаря/управителя про гарантування безумовного, цілодобового та безперебійного здійснення відпуску пального на АЗС/АЗК, що зазначені у довідці, протягом 2023 року, за талонами зразка Учасника. Лист повинен бути виданий Учаснику та повинен містити назву та місцезнаходження кожної АЗС/АЗК та зразок копії (або оригіналів) талонів, за якими буде здійснюватися заправлення автотранспорту Замовника, ідентифікатор закупівлі. Копія партнерських договорів щодо користування АЗС, завірених партнерами, повинна містити перелік АЗС, на яких буде здійснюватися відпуск палива за єдиним зразком талонів Учасника, наданим в складі тендерної пропозиції.»
Дискримінаційна вимога в частині наявності АЗС у праві користуванні на підставі партнерського договору учасника та власником/орендарем АЗС та надання листа від власника/орендаря/управителя АЗС

В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Замовник визначає до надання учасниками виключного переліку документів, що в сукупності обмежує Скаржника в праві на участь у процедурі закупівлі, оскільки встановлює обмеження для учасників закупівлі в частині можливості взяти участь тільки учасників, які мають АЗС у власності/оренді/суборенди або партнерських договорів виключно з власником АЗС що підтверджують право користування АЗС, а саме:

- АЗС у праві оренди/суборенди;
або
- партнерський договір на право користування АЗС укладених саме з власником/орендарем АЗС.

Тобто, Замовник нібито визначив можливість взяти участь у закупівлі учасникам, які можуть запропонувати АЗС парнера, при цьому обмежив такий партнерський договір умовою, щодо правової природи такого договору – наявності права користування АЗС.

В галузі майнового права "власник", "орендар" та "користувач" має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику) та дозволити брати участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів.
Зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через АЗС на праві власності/оренди/користуванні, а через мережі АЗС компаній-партнерів, які є емітентами талонів та не є суб’єктами господарювання/власниками/орендарями АЗС, - то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати АЗС у оренді/власності або АЗС у праві користуванні учасника - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС.
Також варто зазначити, що Партнер Скаржника не власник або орендар АЗС, а компанія емітент талонів мережі АЗС. Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо обмеження виду партнерських відносин, оскільки такою вимога нівелює можливість взяти участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Авіас. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів, емітованих партнером Скаржника та введених в обіг у мережі АЗС Авіас для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір, за наступною адресою на вимоги тендерної документації щодо місцезнаходження АЗС:
АВІАС ПЛЮС: м. Стрий, вул. Дрогобицька, 104 -5,5 км до Замовника
Також зазначаємо, що в абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються (в частині наявності матеріально-технічної бази учасника).
З урахуванням вищезазначеного, наявність договірних відносин учасника з власником або орендарем АЗС що повинно підтверджуватись партнерським договором на право користування АЗС та надання документального підтвердження таких відносин – є дискримінаційною та обмежувальною вимогою тендерної документації та такою, що суперечить п. 29 Особливостей, оскільки предметом даної процедури закупівлі – «ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти (Дизельне паливо, Бензин А-95, Газ нафтовий скраплений)».
Замовником встановлена також дискримінаційна вимога щодо надання листа від власника/орендаря/управителя про гарантування безумовного, цілодобового та безперебійного здійснення відпуску пального на АЗС/АЗК, що зазначені у довідці, протягом 2023 року, за талонами зразка Учасника. Лист повинен бути виданий Учаснику та повинен містити назву та місцезнаходження кожної АЗС/АЗК та зразок копії (або оригіналів) талонів, за якими буде здійснюватися заправлення автотранспорту Замовника, ідентифікатор закупівлі..
Замовник встановив вимогу в частині надання гарантійного листа від партнера, але обмежив її в частині статусу партнера «листа від власника/орендаря/управителя АЗС».
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Авіас. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих партнером Скаржника, у мережі АЗС Авіас для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Варто звернути увагу на той факт, що партнер Скаржника не власник/оператор (ліцензіат) мережі АЗС Авіас.

Дискримінаційна вимога в частині наявності в партнерському договорі учасника перелік АЗС.

Вимагаючи від учасників наявність перелік АЗС - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників".
Стаття 627 Цивільного кодексу України передбачає, що сторони є вільними в укладені договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього вищезазначеного кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
Укладені між нами та партнерами Договори поставки містять умови, що були визначені сторонами під час його укладання та вони в повній мірі відповідають умовам чинного законодавства України та вимогам документації Замовника, а отже мати перелік АЗС у Партнерському договорі – є дискримінаційною умовою Замовника.
Варто звернути увагу на той факт, що умова партнерського договору укладеного між Скаржником та його Партнером, не передбачено визначений перелік з зазначенням місцезнаходження кожної АЗС мережі АЗС Авіас, при цьому на сайті мережі АЗС наявна інформація про місцезнаходження кожної АЗС мережі АВІАС: https://avias.ua/karta-azs/ .
Також зазначаємо, що в абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються (в частині наявності матеріально-технічної бази учасника).
З урахуванням вищезазначеного, наявність договірних відносин учасника з власником або орендарем АЗС що повинно підтверджуватись партнерським договором на право користування АЗС та надання документального підтвердження таких відносин – є дискримінаційною та обмежувальною вимогою тендерної документації та такою, що суперечить п. 29 Особливостей, оскільки предметом даної процедури закупівлі – «ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти (Дизельне паливо, Бензин А-95, Газ нафтовий скраплений)».


Дискримінаційна вимога в частині здійснення відпуску за талонами зразка Учасника;

В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Вимагаючи від учасників наявність талонів зразка Учасника - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасники, які мають талони емітовані Учасником.
Емітентом талонів мережі АЗС БРСМ-нафта є партнер Скаржника та власник мережі АЗС. При цьому, відповідний факт жодним чином не впливає на той факт, що при цьому Скаржник є власником талонів, які передані йому у власність на умовах партнерського договору.
Встановлення відповідної вимоги не дозволяє взяти участь у закупівлі учасникам, які не є емітентами талонів, що обмежує встановлені у статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» принципи проведення процедури Закупівлі.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Авіас. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів, емітованих партнером Скаржника та введених в обіг у мережі АЗС Авіас для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 0792bcc02e3e48e98fe37fd93d73fc8f
Заголовок пункту скарги: 2. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які мають протоколи випробувань товару, що є предметом закупівлі виданий не раніше дати оголошення даної закупівлі.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 1.2. В Додатку 2 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які мають протоколи випробувань товару, що є предметом закупівлі виданий не раніше дати оголошення даної закупівлі:

« 9. Учасник в складі пропозиції повинен надати протокол випробування товару, що є предметом закупівлі виданий не раніше дати оголошення даної закупівлі.»

Вимагаючи протоколи випробувань видані не раніше дати оголошення даної закупівлі, Замовник встановлює вимогу в частині надання у складі пропозиції учасниками протоколів випробувань виданих певною датою.
Зокрема, дата оголошення відповідної процедури закупівлі - 18.11.2024 року, а отже протокол випробувань на предмет закупівлі (ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти (Дизельне паливо, Бензин А-95, Газ нафтовий скраплений), повинен бути виданий не раніше 18.11.2024 року, що дискримінає Скаржника та встановлює обмеження в частині дати видачі документа якості.

Варто звернути увагу на той факт, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Вимогами національного стандарту для відповідного предмета закупівлі – Бензину А-95, є ДСТУ 7687:2015 Бензини автомобільні Євро. Технічні умови, який розроблено з метою забезпечення впровадження та застосування Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 927.
На відповідність та згідно визначених національних стандартів до Бензину А-95, Скаржника може надати:
1) Сертифікат відповідності на Бензин А-95-Євро5-Е0;
2) Паспорт якості на Бензин А-95-Євро5-Е0.
3) Протокол випробувань на Бензин А-95, виданий 11.12.2023 року.
Вимогами національного стандарту для відповідного предмета закупівлі – Дизельне паливо, є ДСТУ 7688:2015 ПАЛИВО ДИЗЕЛЬНЕ ЄВРО. Технічні умови, який розроблено з метою забезпечення впровадження та застосування Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 927.
На відповідність та згідно визначених національних стандартів до Дизельне паливо, Скаржника може надати:
4) Сертифікат відповідності на Дизельне паливо;
5) Паспорт якості на Дизельне паливо.
6) Протокол випробувань на Дизельне паливо, виданий 11.12.2023 року.

Вимогами національного стандарту для відповідного предмета закупівлі – Газ нафтовий скраплений, є ДСТУ EN 589:2017 «Газ нафтовий скраплений марки А» який затверджено згідно Наказу від 25.09.2017 № 299 Про прийняття національного нормативного документа, гармонізованого з європейським нормативним документом та введено в дію з 01.02.2018 року та ТЕХНІЧНИЙ РЕГЛАМЕНТ щодо вимог до газу скрапленого для автомобільного транспорту, комунально-побутового споживання та промислових цілей.
На відповідність та згідно вищезазначених національних стандартів до газу нафтового скрапленого, Скаржника може надати:
7) Сертифікат відповідності на Газ нафтовий скраплений марки А;
8) Паспорт якості на Газ нафтовий скраплений марки А.
При цьому, варто звернути увагу, що Скаржник не має протоколів випробувань на Газ нафтовий скреплений, який є предметом цієї процедури закупівлі, але при цьому може надати всі передбачені законодавством документи на підтвердження якості Товару (Газ нафтовий скреплений).
Вимагаючи надання у складі пропозиції протокол випробування товару, що є предметом закупівлі виданий не раніше дати оголошення даної закупівлі - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі", зокрема "недискримінація учасників", в частині дати видачі такого протоколу випробувань.
Відповідне обмеження щодо дти видачі такого протоколу випробувань суперечить п. 29 Особливостей.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: fcb700baaac94cc1895c69d7506855a5
Заголовок пункту скарги: 3. Вилучити із тендерної документації вимогу, щодо надання учасниками у складі пропозиції сканований сертифікати відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю, стосовно оптової торгівлі твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1.3. В Додатку 2 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, щодо надання учасниками у складі пропозиції сканований сертифікати відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю, стосовно оптової торгівлі твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами:
« 10. Учасник у складі пропозиції надає скановані з оригіналів сертифікати відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю, стосовно оптової торгівлі твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами; діяльність посередників у торгівлі паливом, зокрема посередництва у торгівлі паливними картками на пальне та у торгівлі паливом бензовозними нормами, виданий акредитованим Національним агентством з акредитації України органом сертифікації відповідно до вимог сфери акредитації», ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління», ДСТУ ISO 27001:2015 «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи управління інформаційною безпекою» та ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018 IDT) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування», виданих на ім’я Учасника закупівлі у відповідності до міжнародних норм та вимог Національної агенції з акредитації України, та чинного на момент подання пропозиції..»

Дискримінаційна вимога в частині надання сертифікату виключно ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT)
Вимога щодо надання у складі сертифікати відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю, стосовно оптової торгівлі твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами; діяльність посередників у торгівлі паливом, зокрема посередництва у торгівлі паливними картками на пальне та у торгівлі паливом бензовозними нормами, виданий акредитованим Національним агентством з акредитації України органом сертифікації відповідно до вимог сфери акредитації» – є дискримінаційною та такою, що обмежує Скаржника в праві на участь, оскільки у Скаржника впроваджено систему згідно ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT).
Сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 включає в себе версію стандарту ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT), що зазначено в Настанові про введення системи управління якістю. Таким чином, дані стандарти є ідентичними, дублюючими та ДСТУ EN ISO 9001:2018 включає, при розробці системи управління якості на підприємстві, вимоги, передбачені в стандарті ДСТУ ISO 9001:2015, IDT.
За посиланням http://online.budstandart.com/ua/catalog/doc-page?id_doc=79941 міститься інформація, яка підтверджує, що "Посиланням на документи", відповідно до яких розроблено стандарт ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) є Вимоги, передбачені стандартами: ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT) та ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги. Поправка;
Скаржник вважає за необхідне не обмежувати конкуренцію та надати можливість брати участь у закупівлі Учасникам, які мають Сертифікат згідно ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT).

Дискримінаційна вимога в частині надання сертифікату виключно ДСТУ ISO 27001:2015

Замовник встановив вимогу щодо надання ДСТУ ISO 27001:2015 «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи управління інформаційною безпекою», що є дискримінаційною та обмежувальною для Скаржника, та такою, що суперечить чинним вимогам законодавства.
Звертаємо увагу, що стандарт на відповідність вимогам ДСТУ ISO 27001:2015 СКАСОВАНИЙ згідно Наказу від 18.12.2015 № 193 Про прийняття нормативних документів України, гармонізованих з міжнародними та європейськими нормативними документами, скасування національних стандартів України з 22.08.2023 року.
На заміну вищезазначеному стандарту відповідності, який втратив чинність, затверджено стандарт ДСТУ ISO/IEC 27001:2023 Інформаційна безпека, кібербезпека та захист конфіденційності. Системи керування інформаційною безпекою. Вимоги (ISO/IEC 27001:2022, IDT), який введено в дію згідно Наказу від 17.08.2023 № 210 Про прийняття національних стандартів, зміни до національного стандарту та скасування національних стандартів.
Скаржник має впроваджену систему управління «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи управління інформаційною безпекою», але при цьому така система відповідає вимогам ДСТУ ISO/IEC 27001:2023.
Скаржник вважає за необхідне не обмежувати конкуренцію та надати можливість брати участь у закупівлі Учасникам, які мають Сертифікат згідно ДСТУ ISO/IEC 27001:2023 (ISO/IEC 27001:2022,IDTI).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: fa62042cf5a648318a279b3ca913258c
Заголовок пункту скарги: 4. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть надати Замовнику сертифікати відповідності, видані учасникам органами з оцінки відповідності, договір з уповноваженим органом, який видав такий сертифікат відповідності, документ (заява), що підтверджує звернення Учасника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 1.4. В Додатку 2 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть надати Замовнику сертифікати відповідності, видані учасникам органами з оцінки відповідності, договір з уповноваженим органом, який видав такий сертифікат відповідності, документ (заява), що підтверджує звернення Учасника до уповноваженого (акредитованого) органу та акт відбирання зразка палива:
« 11. Учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції:
- Сертифікати відповідності предмета закупівлі (бензину неетильованого, палива дизельного) вимогам ДСТУ з додатками (за наявності додатків), видані Учасникам органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством, дійсні на момент подання пропозиції. Учасник повинен також надати договір з уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності, який видав сертифікат, документ (заява), що підтверджує звернення Учасника до уповноваженого (акредитованого) органу щодо здійснення оцінювання відповідності палива, акт відбирання зразка палива.»

Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності у учасників сертифікатів відповідності товару, виданих Учаснику уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності.
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, а отже не створює конкурентного середовища для закупівлі даного виду товару, оскільки такі реквізити сертифікату (видача його ім’я учасника) не встановлені, як обов’язкові на законодавчому рівні.
В абзаці 2 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Відповідно до ДСТУ 7687:2015 "Бензини автомобільні євро. Технічні умови" встановлено, зокрема, що цей стандарт розроблено з метою забезпечення впровадження та застосування Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 927.
Відповідно до пункту 10.2 документ про якість (паспорт якості) має містити таку інформацію: - дату видачі й номер документа;
- позначення цього стандарту;
- назву та познаку бензину відповідно до 3.4;
- торгову марку (товарний знак) підприємства-виробника (за наявності), його назву та повну адресу;
- назву та повну адресу постачальника (за наявності);
- дату виготовлення бензину;
- дату відбирання проби та дату проведення випробування;
- показники якості бензину, їх нормативні значення згідно з цим стандартом, нормативні значення згідно з Технічним регламентом і фактичні результати випробувань;
- позначення нормативних документів на методи випробування згідно з цим стандартом;
- національний знак відповідності, який підтверджує відповідність бензину вимогам Технічного регламенту;
- відомості щодо декларації про відповідність;
- знак відповідності згідно з ДСТУ 2296 (в разі проведення сертифікації);
- номер партії (резервуара);
- інформацію про вид та кількість добавок (присадок);
- підпис начальника відділу технічного контролювання або керівника лабораторії, яка виконує функції відділу, або уповноваженої особи, завірений печаткою.
Відповідно до розділу 11 ГАРАНТІЇ ВИРОБНИКА встановлено:
11.1 Виробник гарантує відповідність якості бензинів вимогам цього стандарту в разі дотримання вимог щодо транспортування та зберігання.
11.2 Гарантійний термін зберігання бензинів — 6 місяців від дати виготовлення.


Відповідно до ДСТУ 7688:2015 "ПАЛИВО ДИЗЕЛЬНЕ ЄВРО.Технічні умови" встановлено, зокрема, що цей стандарт розроблено з метою забезпечення впровадження та застосування Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 927.
Відповідно до пункту 10.3 документ про якість (паспорт якості) має містити таку інформацію: — дату видачі й номер документа;
— позначення цього стандарту;
— познаку дизельного палива відповідно до 3.3;
— торгову марку (товарний знак) підприємства-виробника (за наявності), його назву та повну
адресу;
— назву та повну адресу постачальника (за наявності);
— дату виготовлення дизельного палива;
— дату відбирання проби та дату проведення випробування;
— показники якості дизельного палива, їх нормативні значення згідно з цим стандартом,
нормативні значення згідно з Технічним регламентом і фактичні результати випробування;
— позначення нормативних документів на методи випробування згідно з цим стандартом;
— національний знак відповідності, який підтверджує відповідність дизельного палива вимогам
Технічного регламенту;
— відомості щодо декларації про відповідність;
— знак відповідності згідно з ДСТУ 2296 (в разі проведення сертифікації);
— номер партії (резервуара);
— інформацію про вид та кількість добавок (присадок);
— підпис начальника відділу технічного контролювання або керівника лабораторії, який
виконує функції відділу, або уповноваженої особи, завірений печаткою.
Відповідно до розділу 11 ГАРАНТІЇ ВИРОБНИКА встановлено:
11.1 Виробник гарантує відповідність якості дизельного палива вимогам цього стандарту в разі дотримання вимог щодо транспортування та зберігання.
11.2 Гарантійний термін зберігання дизельного палива — 1 рік від дати його виготовлення.

Вимога щодо надання у складі пропозиції сертифікату відповідності виданого учаснику (а отже - на ім`я Учасника) – є дискримінаційною та такою, що обмежує коло учасників. Відповідну вимогу зможуть виконати виключно підприємства, які мають власні нафтопереробні заводи. Підприємства, які здійснюють трейдерську діяльність та мають великий досвід у виконанні подібних поставок нафтопродуктів – не зможуть виконати відповідну вимогу.
Вимога щодо надання у складі пропозиції Сертифікати відповідності предмета закупівлі (бензину неетильованого, палива дизельного) вимогам ДСТУ з додатками (за наявності додатків), видані Учасникам органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством, дійсні на момент подання пропозиції. Учасник повинен також надати договір з уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності, який видав сертифікат, документ (заява), що підтверджує звернення Учасника до уповноваженого (акредитованого) органу щодо здійснення оцінювання відповідності палива, акт відбирання зразка палива – є дискримінаційною та такою, що обмежує коло учасників. Відповідну вимогу зможуть виконати виключно підприємства, які мають власні нафтопереробні заводи. Підприємства, які здійснюють трейдерську діяльність та мають великий досвід у виконанні подібних поставок нафтопродуктів – не зможуть виконати відповідну вимогу.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Авіас. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власником мережі АЗС Авіас, для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Крім того, відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації