• Відкриті торги з особливостями
  • Мультилотова
  • КЕП

С_24Т-720_38420000-5 - Прилади для вимірювання витрати, рівня та тиску рідин і газів (Лічильники обліку газу) Лот №1 ДК 021:2015 38420000-5 - Прилади для вимірювання витрати, рівня та тиску рідин і газів (Лічильники для обліку газу в асортименті); Лот №2 ДК 021:2015 38420000-5 - Прилади для вимірювання витрати, рівня та тиску рідин і газів (Лічильники для обліку газу в асортименті)

Торги не відбулися

277 699.52 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.7% або 2 000.00 UAH
Період оскарження: 15.11.2024 14:10 - 27.11.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга UA-2024-11-15-010334-a

Номер: 9b188069dbb449288d428a49c90b4d9d
Ідентифікатор запиту: UA-2024-11-15-010334-a.c1
Назва: Скарга UA-2024-11-15-010334-a
Скарга:
АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «УКРГАЗВИДОБУВАННЯ» (далі – Замовник) оголосило відкриті торги з особливостями «С_24Т-720_38420000-5 - Прилади для вимірювання витрати, рівня та тиску рідин і газів (Лічильники обліку газу) Лот №1 ДК 021:2015 38420000-5 - Прилади для вимірювання витрати, рівня та тиску рідин і газів (Лічильники для обліку газу в асортименті); Лот №2 ДК 021:2015 38420000-5 - Прилади для вимірювання витрати, рівня та тиску рідин і газів (Лічильники для обліку газу в асортименті)» (далі – закупівля; номер оголошення про проведення процедури закупівлі, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу (ідентифікатор закупівлі): UA-2024-11-15-010334-a). ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ЗАВОД «ПРОМПРИЛАД» (далі – Суб’єкт оскарження), яке є виробником приладів комерційного обліку газу, в тому числі для Замовника, має намір подати тендерну пропозицію у закупівлі. Частиною 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) передбачено, що закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Згідно ч. 4 ст. 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Однак, тендерна документація закупівлі (далі – Документація), містить вимоги, які не відповідають, з поміж іншого, нормам Закону. 1. Неправильне визначення Замовником предмету закупівлі. Дискримінаційні умови. Додатком № 3 до Документації (копія додається, додаток №1 до скарги) встановлені, з поміж іншого, технічні характеристики товару (лічильника газу), який є предметом закупівлі, а також додаткові вимоги, що включаються в договір у випадку пропозиції еквівалентного лічильника газу: «Постачальник своїми силами та засобами проводить зміни до наявних у Замовника проектів комерційних вузлів обліку природного газу, погоджує ці зміни з контрагентами (Оператором ГТС та Операторами ГРМ) та проводить оцінку відповідності вузлів обліку Замовника Технічному регламенту згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 13 січня 2016 р. №94 зі змінами "Про затвердження Технічного регламенту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки" законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки.» Тобто фактично умови закупівлі передбачають закупівлю, окрім товару, також робіт та/або послуг, що мають надаватися за рахунок Постачальника (переможця), щодо: 1) забезпечення розробки змін до наявних у Замовника проектів комерційних вузлів обліку природного газу, погодження цих змін з контрагентами (Оператором ГТС та Операторами ГРМ) Замовника; 2) проведення (забезпечення проведення) оцінки відповідності вузлів обліку Замовника Технічному регламенту згідно постанови Кабінету Міністрів України від 13 січня 2016 р. № 94 (зі змінами) "Про затвердження Технічного регламенту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки". Однак, Документація (в тому числі проект договору про закупівлю) не містить: 1) будь-якої інформації щодо вищевказаних наявних у Замовника проектів комерційних вузлів обліку природного газу (копій таких проектів), що позбавляє потенційних учасників (в тому числі Суб’єкта оскарження) будь-яким чином оцінити як обсяги робіт/послуг, які необхідно виконати/надати, так і встановити можливість чи неможливість здійснення таких змін до проектів (з урахуванням відповідності чи невідповідності змін вимогам чинного законодавства, державним стандартам та вимогам нормативних документів); 2) умов та порядку погодження вищезазначених змін з контрагентами Замовника; 3) умов та порядку проведення (забезпечення проведення) оцінки відповідності вузлів обліку Замовника. З назви закупівлі та змісту Документації вбачається, що Замовником обрано такі код та назву згідно з Єдиним закупівельним словником: ДК 021:2015 38420000-5 - Прилади для вимірювання витрати, рівня та тиску рідин і газів (Лічильники для обліку газу в асортименті). Однак, з урахуванням наміру Замовника щодо закупівлі одночасно товарів та робіт/послуг, фактичний предмет закупівлі не відповідає обраним Замовником коду та назві предмету закупівлі згідно з Єдиним закупівельним словником. Пунктом 21 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. № 471), договір про закупівлю є нікчемним у разі: 1) коли замовник уклав договір про закупівлю з порушенням вимог, визначених пунктом 5 цих особливостей; 2) укладення договору про закупівлю з порушенням вимог пункту 18 цих особливостей; 3) укладення договору про закупівлю в період оскарження відкритих торгів відповідно до статті 18 Закону та цих особливостей; 4) укладення договору з порушенням строків, передбачених абзацами третім та четвертим пункту 49 цих особливостей, крім випадків зупинення перебігу строків у зв’язку з розглядом скарги органом оскарження відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей; 5) коли назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником не відповідає товарам, роботам чи послугам, що фактично закуплені замовником. Відтак, укладення договору про закупівлю з включенням до нього вищезазначених умов може мати наслідком його нікчемність. Пунктом 34 ч. 1 ст. 1 Закону визначено, що товари - продукція, об’єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов’язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів. Однак, вартість вищезазначених послуг перевищує вартість товару, який є предметом закупівлі. Слід також наголосити, що визначені Замовником умови щодо покладення саме на Постачальника обов’язку погодження змін до проектної документації з контрагентами Замовника (Оператором ГТС та Операторами ГРМ) є дискримінаційними, оскільки такі контрагенти є третіми особами, дії та/або рішення яких перебувають поза сферою впливу Постачальника. Окрім цього, проект договору про закупівлю (додаток № 4 до Документації) не містить умов, порядку (зокрема підстав отримання Постачальником повноважень, необхідних для здійснення такого погодження, з огляду на належність комерційних вузлів обліку природного газу на праві власності Замовнику) та строків здійснення Постачальником такого погодження, наслідків відмови зазначених контрагентів у такому погодженні тощо. 2. Документація не передбачає чіткого порядку підготовки та надсилання підписаного проекту договору Пунктами 2, 3 розділу VI документації закупівлі (копія додається, додаток №2 до скарги) передбачено наступне: Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів. У разі подання скарги до органу оскарження після оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю перебіг строку для укладання договору про закупівлю зупиняється. З метою забезпечення права на оскарження рішень замовника до органу оскарження договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через п’ять днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. З метою забезпечення права на оскарження рішень замовника до органу оскарження договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через п’ять днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. Поданням своєї тендерної пропозиції учасник інформує замовника про те, що він (учасник) підтверджує повну і беззаперечну згоду з усіма умовами, що вказані в проекті договору про закупівлю згідно з вимогами додатку №4 до тендерної документації. Поданням своєї тендерної пропозиції учасник інформує замовника про те, що він (учасник) підтверджує повну і беззаперечну згоду з усіма умовами, що вказані в проекті договору про закупівлю згідно з вимогами додатку №4 до тендерної документації. Договір про закупівлю укладається відповідно до Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої – п’ятої, сьомої — дев’ятої статті 41 Закону, та Особливостей. Зміни умов цього проекту договору можливі відповідно до чинного законодавства України та згідно з умовами укладеного за результатами проведених відкритих торгів договору. Проект договору про закупівлю викладено у додатку №4 до тендерної документації. Істотними умовами договору про закупівлю є предмет (найменування, кількість, якість), ціна та строк дії договору, а також умови, що визначені у проекті договору як істотні. Інші умови договору про закупівлю істотними не визнаються та можуть змінюватися відповідно до норм Господарського та Цивільного кодексів України. У разі проведення багатолотової закупівлі, інформацію зазначену у додатку №4 до тендерної документації, необхідно розглядати по кожному лоту окремо. Переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю. У разі якщо переможцем процедури закупівлі є об’єднання учасників, копія ліцензії або дозволу надається одним з учасників такого об’єднання учасників. Поданням своєї тендерної пропозиції учасник гарантує укладення та виконання договору про закупівлю на умовах, що викладені замовником у додатку №4 до тендерної документації (проект договору). При цьому Замовником не визначено чіткого порядку підготовки та надсилання проекту договору про закупівлі, зокрема не встановлено, що такий проект складається та надсилається Замовником переможцю, як і не встановлено строку, форму (паперову або електронну) та способу (поштою, кур’єром, електронною поштою) надсилання такого проекту. Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у рішенні № 20359-р/пк-пз від 07.09.2021 (закупівля UA-2021-08-13-002501-b) дотримується наступної позиції. Документація Замовника не містить визначення способу надсилання договору переможцю. Крім того, з незалежних від учасника обставин, договір може бути надісланий переможцю у спосіб, визначений Замовником, а переможець може не отримати такий договір у строки, передбачені у Документації, що буде вважатись відмовою від підписання договору, що є дискримінаційним по відношенню до суб'єктів господарювання, у тому числі Скаржника. Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Отже, умови тендерної документації закупівлі повинні передбачати чіткий порядок підготовки та надсилання проекту договору, який є зрозумілим та передбачуваним для переможця. Враховуючи вищенаведене, просимо Комісію: 1. Прийняти цю скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «УКРГАЗВИДОБУВАННЯ» внести зміни до документації відкритих торгів з особливостями «С_24Т-720_38420000-5 - Прилади для вимірювання витрати, рівня та тиску рідин і газів (Лічильники обліку газу) Лот №1 ДК 021:2015 38420000-5 - Прилади для вимірювання витрати, рівня та тиску рідин і газів (Лічильники для обліку газу в асортименті); Лот №2 ДК 021:2015 38420000-5 - Прилади для вимірювання витрати, рівня та тиску рідин і газів (Лічильники для обліку газу в асортименті)» (номер оголошення про проведення процедури закупівлі, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу (ідентифікатор закупівлі): UA-2024-11-15-010334-a) шляхом усунення всіх порушень та/або дискримінаційних умов, про які зазначено у мотивувальній частині цієї скарги. Перелік документів (доказів), що додаються: 1. Копія додатку № 3 до Документації. 2. Копія тендерної документації.
Дата розгляду скарги: 02.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 25.11.2024 17:45
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 04.12.2024 17:40
Автор: ПРАТ "ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ЗАВОД "ПРОМПРИЛАД", Токмиленко Олександр 380342750582 MARKETING@PRYLAD.COM.UA http://prylad.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 24591f28e7684f67bdbaa5f31510d8b2
Заголовок пункту скарги: Неправильне визначення Замовником предмету закупівлі. Дискримінаційні умови
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Неправомірне обрання та застосування процедури закупівлі
Тип порушення: Неправомірне обрання та застосування процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: Додатком № 3 до Документації (копія додається, додаток №1 до скарги) встановлені, з поміж іншого, технічні характеристики товару (лічильника газу), який є предметом закупівлі, а також додаткові вимоги, що включаються в договір у випадку пропозиції еквівалентного лічильника газу: «Постачальник своїми силами та засобами проводить зміни до наявних у Замовника проектів комерційних вузлів обліку природного газу, погоджує ці зміни з контрагентами (Оператором ГТС та Операторами ГРМ) та проводить оцінку відповідності вузлів обліку Замовника Технічному регламенту згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 13 січня 2016 р. №94 зі змінами "Про затвердження Технічного регламенту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки" законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки.»
Тобто фактично умови закупівлі передбачають закупівлю, окрім товару, також робіт та/або послуг, що мають надаватися за рахунок Постачальника (переможця), щодо:
1) забезпечення розробки змін до наявних у Замовника проектів комерційних вузлів обліку природного газу, погодження цих змін з контрагентами (Оператором ГТС та Операторами ГРМ) Замовника;
2) проведення (забезпечення проведення) оцінки відповідності вузлів обліку Замовника Технічному регламенту згідно постанови Кабінету Міністрів України від 13 січня 2016 р. № 94 (зі змінами) "Про затвердження Технічного регламенту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки".
Однак, Документація (в тому числі проект договору про закупівлю) не містить:
1) будь-якої інформації щодо вищевказаних наявних у Замовника проектів комерційних вузлів обліку природного газу (копій таких проектів), що позбавляє потенційних учасників (в тому числі Суб’єкта оскарження) будь-яким чином оцінити як обсяги робіт/послуг, які необхідно виконати/надати, так і встановити можливість чи неможливість здійснення таких змін до проектів (з урахуванням відповідності чи невідповідності змін вимогам чинного законодавства, державним стандартам та вимогам нормативних документів);
2) умов та порядку погодження вищезазначених змін з контрагентами Замовника;
3) умов та порядку проведення (забезпечення проведення) оцінки відповідності вузлів обліку Замовника.
З назви закупівлі та змісту Документації вбачається, що Замовником обрано такі код та назву згідно з Єдиним закупівельним словником: ДК 021:2015 38420000-5 - Прилади для вимірювання витрати, рівня та тиску рідин і газів (Лічильники для обліку газу в асортименті).
Однак, з урахуванням наміру Замовника щодо закупівлі одночасно товарів та робіт/послуг, фактичний предмет закупівлі не відповідає обраним Замовником коду та назві предмету закупівлі згідно з Єдиним закупівельним словником.
Пунктом 21 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. № 471), договір про закупівлю є нікчемним у разі:
1) коли замовник уклав договір про закупівлю з порушенням вимог, визначених пунктом 5 цих особливостей;
2) укладення договору про закупівлю з порушенням вимог пункту 18 цих особливостей;
3) укладення договору про закупівлю в період оскарження відкритих торгів відповідно до статті 18 Закону та цих особливостей;
4) укладення договору з порушенням строків, передбачених абзацами третім та четвертим пункту 49 цих особливостей, крім випадків зупинення перебігу строків у зв’язку з розглядом скарги органом оскарження відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей;
5) коли назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником не відповідає товарам, роботам чи послугам, що фактично закуплені замовником.
Відтак, укладення договору про закупівлю з включенням до нього вищезазначених умов може мати наслідком його нікчемність.
Пунктом 34 ч. 1 ст. 1 Закону визначено, що товари - продукція, об’єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов’язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів.
Однак, вартість вищезазначених послуг перевищує вартість товару, який є предметом закупівлі.
Слід також наголосити, що визначені Замовником умови щодо покладення саме на Постачальника обов’язку погодження змін до проектної документації з контрагентами Замовника (Оператором ГТС та Операторами ГРМ) є дискримінаційними, оскільки такі контрагенти є третіми особами, дії та/або рішення яких перебувають поза сферою впливу Постачальника. Окрім цього, проект договору про закупівлю (додаток № 4 до Документації) не містить умов, порядку (зокрема підстав отримання Постачальником повноважень, необхідних для здійснення такого погодження, з огляду на належність комерційних вузлів обліку природного газу на праві власності Замовнику) та строків здійснення Постачальником такого погодження, наслідків відмови зазначених контрагентів у такому погодженні тощо.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 62ce5feb63374046a17344a53bfdab14
Заголовок пункту скарги: Документація не передбачає чіткого порядку підготовки та надсилання підписаного проекту договору
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Умови проекту договору
Тип порушення: Умови проекту договору
Опис суті пункту скарги: Пунктами 2, 3 розділу VI документації закупівлі (копія додається, додаток №2 до скарги) передбачено наступне:
Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів. У разі подання скарги до органу оскарження після оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю перебіг строку для укладання договору про закупівлю зупиняється. З метою забезпечення права на оскарження рішень замовника до органу оскарження договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через п’ять днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
З метою забезпечення права на оскарження рішень замовника до органу оскарження договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через п’ять днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Поданням своєї тендерної пропозиції учасник інформує замовника про те, що він (учасник) підтверджує повну і беззаперечну згоду з усіма умовами, що вказані в проекті договору про закупівлю згідно з вимогами додатку №4 до тендерної документації.
Поданням своєї тендерної пропозиції учасник інформує замовника про те, що він (учасник) підтверджує повну і беззаперечну згоду з усіма умовами, що вказані в проекті договору про закупівлю згідно з вимогами додатку №4 до тендерної документації.
Договір про закупівлю укладається відповідно до Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої – п’ятої, сьомої — дев’ятої статті 41 Закону, та Особливостей. Зміни умов цього проекту договору можливі відповідно до чинного законодавства України та згідно з умовами укладеного за результатами проведених відкритих торгів договору.
Проект договору про закупівлю викладено у додатку №4 до тендерної документації. Істотними умовами договору про закупівлю є предмет (найменування, кількість, якість), ціна та строк дії договору, а також умови, що визначені у проекті договору як істотні.
Інші умови договору про закупівлю істотними не визнаються та можуть змінюватися відповідно до норм Господарського та Цивільного кодексів України.
У разі проведення багатолотової закупівлі, інформацію зазначену у додатку №4 до тендерної документації, необхідно розглядати по кожному лоту окремо.
Переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю. У разі якщо переможцем процедури закупівлі є об’єднання учасників, копія ліцензії або дозволу надається одним з учасників такого об’єднання учасників.
Поданням своєї тендерної пропозиції учасник гарантує укладення та виконання договору про закупівлю на умовах, що викладені замовником у додатку №4 до тендерної документації (проект договору).
При цьому Замовником не визначено чіткого порядку підготовки та надсилання проекту договору про закупівлі, зокрема не встановлено, що такий проект складається та надсилається Замовником переможцю, як і не встановлено строку, форму (паперову або електронну) та способу (поштою, кур’єром, електронною поштою) надсилання такого проекту.
Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у рішенні № 20359-р/пк-пз від 07.09.2021 (закупівля UA-2021-08-13-002501-b) дотримується наступної позиції. Документація Замовника не містить визначення способу надсилання договору переможцю. Крім того, з незалежних від учасника обставин, договір може бути надісланий переможцю у спосіб, визначений Замовником, а переможець може не отримати такий договір у строки, передбачені у Документації, що буде вважатись відмовою від підписання договору, що є дискримінаційним по відношенню до суб'єктів господарювання, у тому числі Скаржника. Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Отже, умови тендерної документації закупівлі повинні передбачати чіткий порядок підготовки та надсилання проекту договору, який є зрозумілим та передбачуваним для переможця.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації